ODLUKA

O USVAJANJU PRAVILNIKA O SUFINANSIRANJU ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA PUTEM UGRADNJE SOLARNIH PANELA ZA PROIZVODNJU ELEKTRIČNE ENERGIJE ZA SOPSTVENE POTREBE

("Sl. list grada Užica", br. 51/2021)

Usvaja se Pravilnik o sufinansiranju energetske sanacije porodičnih kuća putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe.

* * *

Na osnovu člana 20. stav 1. tačka 8. Zakona o lokalnoj samoupravi ("Službeni glasnik RS", broj 129/07.... 47/18), člana 69. i 70. Zakona o energetskoj efikasnosti i racionalnoj upotrebi energije ("Službeni glasnik RS", broj 40/21), člana 25. i člana 40. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", broj 154/09, 73/10... 72/19 i 149/20), i Gradsko veće Grada Užica na sednici održanoj dana 25.11. 2021. godine, donelo je

PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA PUTEM UGRADNJE SOLARNIH PANELA ZA PROIZVODNJU ELEKTRIČNE ENERGIJE ZA SOPSTVENE POTREBE

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju energetske sanacije porodičnih kuća putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja energetske sanacije; radovi, oprema i izveštaji koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja energetske sanacije porodičnih kuća putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Užica.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave radovima na ugradnji solarnih panela za proizvodnju električne energije, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Užica.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstava za sufinansiranje energetske sanacije iz člana 6. ovog Pravilnika opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Užica za svaku budžetsku godinu u okviru Programa 17 Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije, Programska aktivnost 0501-0001 Energetski menadžment, funkcija 620, ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima.

Sredstava za sufinansiranje energetske sanacije iz člana 6. ovog Pravilnika mogu se obezbediti kroz druge donacije i subvencije iz Budžeta Republike Srbije.

Član 4

Bespovratna sredstva za sufinansiranje mere iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava građanima donosi Gradsko veće grada Užica na predlog Komisije za realizaciju energetske sanacije.

Član 6

Sufinansiraće se mera ugradnje solarnih panela, pratećih nosača panela, neophodne instalacije za proizvodnju električne energije kapaciteta do i jednako 6 kW instalisane snage solarnih panela za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, izrada neophodne tehničke dokumentacije, izveštaja izvođača radova o ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije, kao i izveštaja o ugradnji mernog mesta koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem.

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po 1 kW instalisane snage solarnih panela kapaciteta do i jednako 6 kW će iznositi 70.000 dinara i obuhvatiće se sve radove, opremu i izveštaje iz stava 1. ovog člana.

Za solarne panele kapaciteta preko 6 kW maksimalni iznos bespovratnih sredstava biće isti kao i za solarne panele kapaciteta do 6 kW, a razliku do ukupne vrednosti radova prema predračunu izabranog privrednog subjekta snosiće građanin.

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Užica su:

1) Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi

2) Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.

3) Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene)

4) Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava

5) Drugi troškove koji nisu u skladu sa energetskom sanacijom.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da krajnjim korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradonačelnica Grada Užica donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).

Javni konkurs za sufinansiranje energetske sanacije u ime Grada Užica sprovodi Komisija, koju gradonačelnica Grada Užica formira Rešenjem o obrazovanju komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

Priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo).

Oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Užica;

Prijem i kontrola prispelih zahteva;

Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Užica, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje odluke o prigovoru. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

Donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

Izrada predloga Ugovora o sprovođenju energetske sanacije i Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta grada Užica.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih radova na energetskoj sanaciji;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta nakon realizovanih radova.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju projekata energetske sanacije i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije obuhvata:

- Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

- Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- Pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju

- rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;

- evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;

- rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan;

- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana;

- donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva Budžeta Grada Užica za sufinansiranju energetske sanacije, porodičnih kuća dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi gradonačelnica Grada Užica.

Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada Užica, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da imaju ateste za materijale i proizvode,

- da imaju zaposlenog ili na neki drugi način angažovanog inženjera elektrotehnike koji poseduje licencu u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata, a koji će biti zadužen za izradu izveštaja za ugrađenu instalaciju solarnih panela za proizvodnju električne energije

- da daju garanciju na inverter od minimalno 5 godina i na solarne kolektore od minimalno 10 godine..

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3) namenu sredstava,

4) uslove za učešće na konkursu,

5) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

6) ispunjenost uslova iz javnog poziva,

7) način i rok podnošenja prijave,

8) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju energetske sanacije po javnom pozivu,

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom. Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) cena za kompletnu krovnu ugradnju i opremu za solarnu elektranu kapaciteta 6 kW instalisane snage solarnih panela, uključujući i ugradnju i prateće instalacije za proizvodnju električne energije, ugradnju dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, cenu izrade tehničke dokumentacije koja obuhvata predmer i predračun, kao i izveštaja o ugradnji solarnih panela i ugradnji mernog mesta koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem. Cenu dati po navedenim stavkama a potrebnu opremu predvideti po Pravilima o radu distributivnog sistema ODS-a;

4) izjavu da će uneti u ugovor sa građanima specifikaciju radova i obavezu izrade izveštaje o ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije i ugradnje,

5) izjavu o roku važenja cena za meru za koju konkurišu.

Kriterijumi za izbor direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Svi privredni subjekti koji ispune gore navedene kriterijume i druge kriterijume bliže definisane javnim pozivom mogu učestvovati u sprovođenju mera energetske sanacije u domaćinstvima.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Užica i zvaničnoj internet stranici Grada Užica.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće grada Užica donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju energetske sanacije.

Odluka Gradskog veća grada Užica o izboru direktnih korisnika u sprovođenju energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Užica.

Ugovor o sprovođenju energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje energetske sanacije.

Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, može se ponoviti javni poziv.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima (domaćinstvima)

Član 21

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima za energetsku sanaciju porodičnih kuća donosi gradonačelnica grada Užica.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.

Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata

Član 22

Pravo učešća na konkursu imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je podnosilac prijave vlasnik (prema rešenju za porez) porodične kuće ili lice koje je prijavljeno na adresi kojoj se podnosi prijava za konkurs.

2) da poseduje jedan od sledećih dokaza za stambeni objekat:

(1) dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji,

(2) građevinsku dozvolu dobijenu kroz redovan postupak obezbeđenja dozvole,

(3) građevinsku dozvolu dobijenu iz postupka legalizacije ili

(4) rešenje o ozakonjenju,

(5) izmirene dospele obaveze po osnovu poreza na imovinu,

3) da je podnosilac prijave priključen na distributivni sistem električne energije,

4) ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti,

5) i drugi uslovi u skladu sa javnim pozivom za građane (domaćinstva).

Sadržaj Javnog poziva za građane (domaćinstva)

Član 23

Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) uslove za učešće na konkursu,

6) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju radovi na energetskoj sanaciji,

7) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

8) način na koji grad Užice pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

9) način i rok podnošenja prijave,

10) postupak odobravanja sredstava,

11) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (građane)

Član 24

Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

2) popunjen obrazac (Prilog 2) ovog pravilnika, koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

3) fotokopiju lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva;

4) izvod iz lista nepokretnosti, ne stariji od dve godine (fotokopiju);

5) jedan od dokaza za stambeni objekat iz Javnog poziva za krajnje korisnike;

6) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza o postojanju priključka na distributivni sistem;

7) predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad Užice;

8) Fotokopija Užičke porodične kartice (za korisnike kartice);

9) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja;

10) Izjava da će ukoliko mu se odobre bespovratna sredstva na osnovu Javnog poziva i ukoliko poseduje jednotarifni merni uređaj za električnu energiju, podneti zahtev za prelazak na dvotarifni merni uređaj;

11) i druga dokumenta u skladu sa Javnim pozivom.

Dokumentacija koju obezbeđuje Grad:

1) Grad će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti za rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu;

2) Potvrdu o redovnom izmirivanju obaveza po osnovu poreza na imovinu Grada Užica.

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle potpisivanja Ugovora o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Kriterijumi za izbor projekata građana (domaćinstva)

Član 26

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema kriterijumima.

Iznosi bodova po kriterijumima biće definisani javnim pozivom.

Ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem (porodične kuće)

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Spoljni zidovi bez termičke izolacije

10

Spoljni zidovi sa termičkom izolacijom

25

 

Postojeći način grejanja na:

Broj bodova

Ugalj/lož ulje,/mazut

5

Električna energija

10

Drvo

15

Prirodni gas/pelet, toplotne pumpe

25

 

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

5

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

15

PVC, aluminijum, drvo sa dvostrukim ili trostrukim termoizolacionim staklom

25

 

DODATNI BODOVI

Broj bodova

Korisnici Užičke porodične kartice

5

Vlasnici stambenih objekata na kojima u prethodnom periodu sredstvima Grada Užica nije sufinansirana nijedna mera energetske efikasnosti

15

STAMBENE ZONE (prema rešenju za porez)

Broj bodova

Prva zona

5

Druga zona

4

Treća zona

3

Četvrta zona

2

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava I zone, zatim II, pa III zone (po poreskoj prijavi).

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor građana

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje projekata građana vrši se primenom kriterijuma iz člana 25.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 25, utvrđuje preliminarnu rang listu građana na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 25. ovog pravilnika.

Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici grada.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnicu JLS.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici grada.

Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnicu JLS.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.

Gradonačelnica grada Užica donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.

Isplata sredstava

Član 28

Grad će vršiti prenos sredstava isključivo privrednim subjektima ne građanima, nakon što građanin izvrši uplatu privrednom subjektu celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva privrednom subjektu je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Grad će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom.

Građanin će snositi eventualne dodatne troškove nepredviđenih radova ukoliko je saglasan sa tim radovima i ukoliko ukupni troškovi za izvedene radove prevazilaze ukupan iznos sredstava po predračunu izvođača radova.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je građanin podneo prilikom prijave, JLS neće uplatiti sredstva dodeljena odlukom o dodeli bespovratnih sredstava iz člana 26. stav 14.

Ukoliko iz nekog razloga građanin ne može da realizuje nabavku od odabranog privrednog subjekta, ima pravo da izvrši nabavku od drugog privrednog subjekta sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

V PRAĆENJE REALIZACIJE ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 29

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji energetskih sanacija preko lokalnih medija i internet stranice Grada.

Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 30

Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada Užica, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada.

Čuvanje dokumentacije

Član 31

Gradska uprave grada Užica ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 32

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i biće objavljen u "Službenom listu grada Užica".