ODLUKA

O GRADSKIM UPRAVAMA

("Sl. list grada Užica", br. 52/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti, uređuje njihova organizacija i delokrug, rukovođenje, prava, dužnosti i odgovornosti načelnika gradskih uprava i zaposlenih, odnosi gradskih uprava, pravni akti, kancelarijsko poslovanje, javnost rada i druga pitanja od značaja za ostvarivanje lokalne samouprave.

Član 2

Poslove lokalne samouprave u okviru nadležnosti utvrđenih Ustavom, zakonom, Statutom grada Užica, odlukama Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća, kao i poslove koje Republika Srbija iz svoje nadležnosti poveri jedinicama lokalne samouprave obavljaju gradske uprave obrazovane ovom odlukom (u daljem tekstu: gradske uprave).

Za obavljanje određenih poslova gradskih uprava obrazuju se kancelarije gradskih uprava.

II NAČELA DELOVANJA GRADSKIH UPRAVA

1. Samostalnost i zakonitost

Član 3

Gradske uprave su samostalne u vršenju svojih poslova koje obavljaju na osnovu i u okviru ustava, zakona, Statuta grada Užica (u daljem tekstu: Statut) i drugih propisa i opštih akata.

2. Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost

Član 4

Gradske uprave postupaju prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužne su da svakom omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

Član 5

Zaposleni u gradskim upravama i postavljena lica su dužni da obavljaju svoje poslove savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.

3. Delotvornost u ostvarivanju prava stranaka

Član 6

Gradske uprave dužne su da građanima omoguće brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.

4. Poštovanje stranaka

Član 7

Gradske uprave dužne su da građanima daju potrebne podatke i obaveštenja i pružaju pravnu pomoć.

Gradske uprave dužne su da sarađuju sa građanima i da poštuju ličnost i dostojanstvo građana.

5. Javnost rada

Član 8

Rad gradskih uprava je javan.

Gradske uprave su dužne da javnost informišu o izvršavanju poslova iz javne nadležnosti i omoguće uvid u svoj rad u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

III POSLOVI GRADSKIH UPRAVA

Član 9

Gradske uprave za oblast za koju su obrazovane:

1) pripremaju propise i druge akte koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće,

2) izvršavaju odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća,

3) rešavaju u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada,

4) obavljaju poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada,

5) obavljaju stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća,

6) izvršavaju zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu,

7) vode zakonom propisane evidencije i staraju se o njihovom ažuriranju,

8) dostavljaju izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću po potrebi, a najmanje jednom godišnje.

IV NADZOR I USMERAVANJE RADA GRADSKIH UPRAVA

Član 10

Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava, poništava i ukida akte gradskih uprava koji nisu u saglasnosti sa zakonom, statutom i drugim opštim aktom ili odlukom koje donosi Skupština grada.

Član 11

Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad gradskih uprava.

V FINANSIRANJE GRADSKIH UPRAVA

Član 12

Sredstva za finansiranje gradskih uprava obezbeđuju se iz budžeta grada Užica.

VI OBRAZOVANJE GRADSKIH UPRAVA

Član 13

Gradska uprava se obrazuje za poslove u jednoj ili više međusobno povezanih oblasti.

Član 14

Obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti i to:

1. Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti,

2. Gradska uprava za finansije,

3. Gradska uprava za urbanizam, izgradnju i imovinsko-pravne poslove,

4. Gradska uprava za inspekcijske poslove i komunalnu miliciju i

5. Gradska uprava za infrastrukturu i razvoj.

1. Sedište i pečat

Član 15

Sedište Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, Gradske uprave za finansije, Gradske uprave za urbanizam, izgradnju i imovinsko-pravne poslove i Gradske uprave za infrastrukturu i razvoj je u Užicu, u ulici Dimitrija Tucovića broj 52, a Gradske uprave za inspekcijske poslove i komunalnu miliciju u ulici Vukole Dabića broj 2.

Član 16

Gradske uprave imaju svoj pečat i memorandum.

Pored sadržine propisane Zakonom, pečat sadrži i naziv odgovarajuće gradske uprave iz člana 14. ove Odluke.

Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti ima i mali pečat.

Načelnik gradske uprave određuje broj primeraka pečata i odlučuje kome će poveriti pečat na čuvanje i upotrebu.

VII DELOKRUG RADA GRADSKIH UPRAVA

1. Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti

Član 17

Gradska uprava za poslove organa grada, opštu, upravu i društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na: unapređenje organizacije rada i modernizacije gradske uprave, poslove prijemne kancelarije (jedinstvenog upravnog mesta), pisarnice, arhive i dostavne službe, poslove ličnih stanja građana (matičarski poslovi), normativno-pravne i analitičke poslove za potrebe organa grada. Pružanje besplatne pravne pomoći i pravne pomoći građanima, poslove zaštite prava pacijenata, kao i poslove iz oblasti rodne ravnopravnosti. Obavlja poslove vezane za ostvarivanje prava i obaveza iz radnog odnosa zaposlenih, imenovanih i postavljenih lica, poslove upravljanja i unapređenja ljudskih resursa i vođenja kadrovske evidencije.

Gradska uprava vrši stručne, administrativne i tehničke poslove za sprovođenje izbora i referenduma, vođenje biračkog spiska i posebnog biračkog spiska nacionalnih manjina. Obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove vezane za održavanje sednice Skupštine grada, rada gradonačelnika i sednica Gradskog veća i njihovih radnih tela, kao i praćenje rada i pružanje pomoći mesnim zajednicama i aktivnosti koje se odnose na primenu zakona kojim se uređuje zaštita podataka o ličnosti. Vrši uređenje i izdavanje "Službenog lista grada Užica", poslove koordinacije, pripreme i ažuriranja informacija za sajt Grada, kao i poslove informisanja i protokola i informacionog "Sistema 48 sati," organizovanje i učešće u organizaciji kampanja za informisanje javnosti, pripremanje ili učestvovanje u pripremanju promotivnih i marketinških materijala kojima se predstavljaju investicioni potencijali Grada. Vrši poslove upravljanja projektima i lokalnog-ekonomskog razvoja, sprovođenje mera aktivne politike zapošljavanja, pripremu i izradu strateških i planskih dokumenata.

U oblasti društvenih delatnosti obavlja poslove koji se odnose na predškolsko vaspitanje i obrazovanje, kulturu, omladinu, sport, dečiju i socijalnu zaštitu, boračko-invalidske zaštitu, primarnu zdravstvenu zaštitu, poslove saradnje sa organizacijama civilnog društva, vrši nadzor nad radom ustanova u društvenim delatnostima kojima je grad osnivač, prati stanje i ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova, predlaže mere u cilju sprovođenju utvrđene politike u ovim oblastima, prati sprovođenje propisa, rešava u drugom stepenu o pravima iz oblasti socijalne zaštite koja su u nadležnosti grada, predlaže odluku o mreži ustanova dečije zaštite i osnovnog obrazovanja, donosi program mera i aktivnosti na unapređenju kvaliteta i razvoj oblika i usluga socijalne zaštite, u oblasti učeničkog i studentskog standarda, obavlja poslove vezane za utvrđivanje prava na učeničke i studentske stipendije i kredite, smeštaj u domove, oporavak, regresiranje školarine, priprema predloge opštih i drugih akata, izveštaje i analize za potrebe organa grada.

Odlučuje u upravnom postupku o pravu na dodatak na decu, na roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta, odsustva sa rada radi posebne nege deteta i ostale naknade po osnovu rođenja i nege i posebne nege deteta, naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja, decu sa smetnjama u razvoju, decu korisnika novčane socijalne pomoći i decu iz materijalno ugroženih porodica.

U oblasti informacionih sistema i informacionih tehnologija obavlja poslove koji se odnose na primenu i razvoj informacionih tehnologija, održavanje i razvoj računarske i komunikacione mreže, administriranje baza podataka, održavanje i razvoj aplikativnog softvera, administriranje pristupa registrima i bazama drugih imaoca u cilju razmene podataka u procedurama i servisima E-uprave, obuku zaposlenih u gradskim upravama i gradskoj opštini za korišćenje resursa računarsko-komunikacione infrastrukture, saradnju sa javnim preduzećima, organima i organizacijama sa teritorije Grada na uspostavljanju i održavanju Metro mreže u cilju razvoja geografskih i drugih informacionih sistema koji sadrže podatke i informacije od značaja za razvoj Grada i privrede na teritoriji Grada, kao i pristup tim podacima.

Uprava komunicira sa donatorskim organizacijama, poslovnim udruženjima i nevladinim organizacijama, u oblasti za koju su osnovane.

Vrši poslove koji se odnose na održavanje i obezbeđenje zgrade i službenih prostorija, obezbeđuje prevoz motornim vozilima i stara se o održavanju motornih vozila, operativne poslove umnožavanja materijala, daktilografske poslove, organizuj e rad dostavne i domarske službe i vrši druge servisne poslove za potrebe organa grada, administrativno - tehničke poslove nabavke materijala, sitnog inventara i osnovnih sredstava za potrebe organa grada i vodi odgovarajuće evidencije.

Vodi evidenciju o nepokretnostima koje su u javnoj svojini grada Užica, a koje koristi Grad, gradska opština, mesne zajednice, javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad i dostavlja zbirne podatke o nepokretnostima Republičkoj direkciji za imovinu. Vodi postupke i priprema nacrte odluka i nacrte ugovora o otuđenju, pribavljanju i razmeni nepokretnosti u javnoj svojini Grada Užica odnosno neizgrađenog i izgrađenog građevinskog zemljišta, poslovnih i stambenih objekata.

Vodi postupke davanja u zakup i na korišćenje građevinskog zemljišta i poslovnog prostora u javnoj svojini grada Užica, vodi evidencije o stanovima datim u zakup, priprema odluke i ugovore o zakupu stanova, prati izvršenja ugovornih obaveza po osnovu zakupa, proverava zakonitost utvrđivanja cene zakupa. Vodi evidencije o stanovima u postupku otkupa na rate, o zaključenim ugovorima i aneksima ugovora. Proverava zakonitost utvrđivanja cene otkupa i revalorizacije podnesenih zahteva za upis hipoteke u postupku otkupa stana na rate do njegove isplate u celini. Izrađuje nacrte dokumenata vezanih za stambenu podršku, strategiju i politiku i stara se o sprovođenju odluka grada vezanih za stambenu politiku.

1) Posebne organizacione jedinice

a) Kabinet gradonačelnika

Član 18

U okviru Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti obrazuje se Kabinet gradonačelnika kao posebna organizaciona jedinica u kojoj se obavljaju savetodavni i stručni poslovi za potrebe gradonačelnika.

Član 19

Kabinet gradonačelnika obavlja poslove za potrebe gradonačelnika i zamenika gradonačelnika koji se odnose na saradnju Grada sa drugim gradovima i opštinama, državnim organima i organizacijama, vrši organizovanje protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, organizovanje protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja Grada, manifestacija od značaja za Grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada.

Obavljaju se i poslovi komunikacije sa državnim organima, organizacijama i donatorskim organizacijama, analiziraju se mogućnosti za prikupljanje sredstava namenjenih realizaciji razvojnih programa, pripreme predloga razvojnih projekata, upravljanja realizacijom razvojnih projekata, pripreme radnih i drugih sastanaka, poslovi praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza, poslovi prijema stranaka koje se neposredno obraćaju gradonačelniku i rešavanju po njihovim predstavkama, pritužbama, zahtevima i molbama, poslovi tehničkog sekretara gradonačelnika, obrada i sređivanje akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti gradonačelnika.

Član 20

U Kabinetu gradonačelnika mogu da se postave najviše tri pomoćnika gradonačelnika koji obavljaju poslove iz pojedinih oblasti kao što su (ekonomski razvoj, urbanizam, primarna zdravstvena zaštita, zaštita životne sredine, turizam, poljoprivreda, komunalne delatnosti, razvoj mesnih zajednica i dr.).

Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i daju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj Grada u oblastima za koje su postavljeni i vrše i druge poslove po nalogu gradonačelnika.

Član 21

Pomoćnike postavlja i razrešava gradonačelnik.

Pomoćnik gradonačelnika je samostalan u radu i za svoj rad odgovara gradonačelniku.

Član 22

Radni odnos u Kabinetu gradonačelnika se zasniva na određeno vreme, najduže dok traje dužnost gradonačelnika.

Radni odnos na određeno vreme u Kabinetu se zasniva bez obaveze sprovođenja internog ili javnog konkursa, ako je potreba zapošljavanja prikazana u Kadrovskom planu.

Radni odnos na određeno vreme u Kabinetu ne može da preraste u radni odnos na neodređeno vreme.

b) Kancelarije gradske uprave

Član 23

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti gradskih uprava, u cilju obezbeđenja efikasnog servisa građana, u okviru Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti mogu se u mesnim zajednicama obrazovati kancelarije gradske uprave, kao posebne organizacione jedinice.

Poslovi koje obavljaju kancelarije gradske uprave, a koji se mogu razlikovati zavisno od potrebe građana određene mesne zajednice, određuju se posebnom odlukom gradonačelnika, na predlog načelnika gradskih uprava.

2. Gradska uprava za finansije

Član 24

U gradskoj upravi za finansije obavljaju se poslovi koji se odnose na: izradu odluke o budžetu (izmena odluke o budžetu, odluka o privremenom finansiranju i odluka o završnom računu), obaveštavanje direktnog korisnika o odobrenim aproprijacijama, propisivanje metodologije i rokova izvršenja budžeta, nadzor nad korišćenjem budžetskih sredstava, propisivanje kvota za svako tromesečje, donošenje rešenja o upotrebi stalne i tekuće budžetske rezerve, bilansiranje sredstava za isplatu zarada i naknada, praćenje nivoa zarada i utvrđivanje dozvoljenog nivoa, praćenje priliva na konsolidovani račun trezora, upravljanje gotovinskim sredstvima i praćenje zahteva za plaćanje rashoda, evidentiranje tromesečnih, odnosno mesečnih kvota po zahtevima direktnih i indirektnih korisnika, plaćanje sa trezora i proveru prijema dobara i usluga za sve direktne i indirektne korisnike budžetskih sredstava uz kontrolu procedura javnih nabavki, vođenje glavne i pomoćne knjige za sve direktne i indirektne korisnike budžetskih sredstava, upravljanje dugom, budžetsko izvršavanje (tromesečno i godišnje i izrada konsolidovanog završnog računa trezora), pripremanje i izradu predloga finansijskog plana, raspodelu sredstava indirektnim korisnicima u okviru odobrenih aproprijacija, pripremanje i kompletiranje dokumentacije za izvršenje finansijskog plana, izrada izveštaja o izvršenju odluke o budžetu za šest i devet meseci.

Iz oblasti lokalne poreske administracije obavlja poslove koji se odnose na vođenje prvostepenog postupka utvrđivanja izvornih prihoda grada, obavlja kancelarijsku i terensku kontrolu i naplatu (redovnu i prinudnu) izvornih prihoda grada, pokretanje i vođenje prvostepenog poreskoprekršajnog postupka za učinjene poreske prekršaje iz oblasti izvornih prihoda; vodi poresko knjigovodstvo izvornih prihoda u kome se vrši evidentiranje svih promena u vezi javnih prihoda, održava i razvija svoj informacioni sistem, izdaje poreskim obveznicima poreska uverenja koja su im potrebna u postupku ostvarivanja određenih prava, ostvaruje saradnju sa Poreskom upravom, kao i druge poslove na osnovu zakonskih ovlašćenja.

3. Gradska uprava za urbanizam, izgradnju i imovinsko -pravne poslove

Član 25

U Gradskoj upravi za urbanizam, izgradnju i imovinsko-pravne poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na: prostorno planiranje, izradu nacrta odluke o pripremanju prostornog, odnosno urbanističkog plana, izrada koncepta planskih dokumenata, izlaganje planova na javni uvid, obavljanje stručnih poslova za potrebe Komisije za planove. Vrši poslove izdavanja informacije o lokaciji, lokacijski uslovi, organizovanje javne prezentacije i potvrđivanje urbanističkih projekata, potvrđivanje projekata parcelacije i preparcelacije, utvrđivanje uslova za ispravku granica susednih parcela. Obavlja poslove u vezi izdavanja građevinske dozvole i privremene građevinske dozvole, izdavanje upotrebne dozvole, ozakonjenje objekta, otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini u vezi sa ozakonjenjem objekata. Vodi registar stambenih zajednica, obezbeđuje uslove za uređivanje, upotrebu, unapređenje i zaštitu građevinskog zemljišta. Vrši i poslove utvrđivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta, donošenja rešenja konverzije prava korišćenja u pravo svojine uz naknadu, utvrđivanja prestanka prava svojine i eksproprijacije. Obavlja poslove upravljanja otpadom, zaštite životne sredine, zaštite vazduha, zaštite i unapređivanja zelenih površina, zaštite od buke u životnoj sredini, zaštite prirode, procene uticaja i strateške procene uticaja na životnu sredinu i sprovođenja mera energetske efikasnosti.

4. Gradska uprava za inspekcijske poslove i komunalnu miliciju

Član 26

U Gradskoj upravi za inspekcijske poslove i komunalnu miliciju u okviru inspekcijskih nadležnosti obavljaju se poslovi koji su na osnovu odgovarajućih zakonskih propisa i gradskih odluka definisani kao inspekcijski nadzor u građevinarstvu, saobraćaju, komunalnoj oblasti, oblasti trgovine i ugostiteljstva, sporta, zaštite životne sredine, poslovi inspekcijskog nadzora nad radom ustanova u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, poslovi smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama i poslovi odbrane.

Uprava sprovodi i postupak izvršenja rešenja gradskih inspekcija.

Komunalna milicija obavlja poslove koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost i vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave osim poslova inspekcije utvrđene zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti i zakonom kojim se uređuju putevi; ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima jedinice lokalne samouprave; zaštitu životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za jedinicu lokalne samouprave; podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u jedinici lokalne samouprave, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave; vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, organe teritorijalne autonomije, jedinica lokalne samouprave i imaoce javnih ovlašćenja i drugi poslovi, u skladu sa zakonom.

Održavanjem komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost smatra se održavanje reda, naročito, u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće; prevoza i deponovanja zemlje i ostalog rastresitog materijala; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; ulica, opštinskih i nekategorisanih puteva; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom, odnosno lokalnom saobraćaju; taksi prevoza; postavljanja privremenih poslovnih objekata; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata, u skladu sa zakonom.

5. Gradska uprava za infrastrukturu i razvoj

Član 27

U Gradskoj upravi za infrastrukturu i razvoj obavljaju se poslovi u oblasti javnih nabavki, komunalnih poslova i privrede i to:

Javnih preduzeća čiji je osnivač Grad, u oblasti poljoprivrede, turizma.

Poslovi javnih nabavki koji se odnose na pripremu plana nabavki za korisnike budžetskih sredstava za koje sprovodi postupak javnih nabavki, u saradnji sa drugim službama; sprovođenje postupka javnih nabavki po proceduri propisanoj zakonom; sprovođenje postupaka javnih nabavki po ovlašćenju drugih naručilaca u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama; sprovođenje objedinjenih nabavki za više naručilaca u skladu sa zakonom; objavljivanje oglasa o javnim nabavkama, konkursne dokumentacije, obaveštenja i izveštaja na Portalu javnih nabavki i na veb sajtu Grada; pružanje konsultantskih usluga i stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava i ponuđačima u postupcima javnih nabavki; vođenje posebne evidencije o javnim nabavkama male vrednosti; sastavljanje izveštaja o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama velike i male vrednosti i sprovedenim postupcima; dostavljanje u predviđenom zakonskom roku navedenih izveštaja Upravi za javne nabavke; obavljanje drugih poslova u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i drugim propisima kojima se uređuje oblast javnih nabavki. U upravi se obavljaju i poslovi obrade zahteva za naknadu štete nastale na vozilima trećih lica i javnim površinama.

Obavljaju se poslovi ugovaranja i nadzora komunalnih delatnosti: održavanja vodnih tokova, zelenila i higijene grada kao i poslovi ugovaranja u oblasti komunalne infrastrukture, visokogradnje, vodovoda, kanalizacije, horizontalne i vertikalne saobraćajne signalizacije i javne rasvete.

Obavljaju se poslovi iz oblasti privrede, poljoprivrede i vodoprivrede, praćenje, analiziranje i predlaganje mera za podsticanje razvoja privrednih oblasti za koje je nadležan Grad, predlaganje programa subvencija u poljoprivredi; praćenje i analiza kretanja u oblasti poljoprivrede, vodoprivrede, šumarstva, turizma; učešće u izradi i praćenje i kontrola realizacije programa rada, davanje mišljenja u vezi cene pružanja usluga u osnovnim delatnostima javnih preduzeća čiji je osnivač Grad i dostavljanje izveštaja nadležnim ministarstvima po Zakonu o javnim preduzećima i pripreme finansijske dokumentacije za plaćanja, iz nadležnosti uprave, kao i poslovi prijave i obrade dokumentacije za potrebe agencije za privredne registre.

Učestvuje u izradi finansijskog plana Gradske uprave, koji predstavlja sastavni deo Budžeta grada Užica, kao i praćenje i njihovu realizaciju po donošenju Odluke o budžetu (prema programu aktivnosti).

VIII UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA GRADSKIH UPRAVA

Član 28

Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema vršenju srodnih poslova koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Unutrašnje uređenje i sistematizacija gradskih uprava uređuje se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Objedinjeni Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskim upravama, donosi načelnik uprave u kojoj se obavljaju opšti, pravni ili normativni poslovi, uz saglasnost Gradskog veća.

Član 29

Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u gradskim upravama, kao i stručnim službama i posebnim organizacijama mora biti prilagođena delokrugu i radnim procesima koji obezbeđuju:

- stručno, efikasno, racionalno i usklađeno vršenje poslova gradske uprave,

- efikasan unutrašnji nadzor nad vršenjem poslova gradske uprave,

- zakonito i blagovremeno odlučivanje u upravnom postupku,

- grupisanje istovrsnih ili srodnih i međusobno povezanih poslova,

- efikasnu saradnju između gradskih uprava i javnih službi čiji je osnivač Grad i državnih organa, organizacija i službi.

Član 30

U okviru gradskih uprava obrazuju se organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova, podeljene na osnovne, posebne i uže organizacione jedinice.

Osnovna organizaciona jedinica je odeljenje.

Posebne organizacione jedinice su Kabinet gradonačelnika i kancelarije gradske uprave.

Ako to priroda i obim poslova nalažu, unutar osnovnih i posebnih organizacionih jedinica mogu se obrazovati uže organizacione jedinice: odseci, a unutar odseka - grupe.

Član 31

Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta gradskih uprava sadrži:

- naziv unutrašnje organizacione jedinice i njihove poslove,

- rukovođenje unutrašnjim jedinicama,

- šifru, naziv i opis radnog mesta, zvanja u kojima su radna mesta razvrstana,

- potreban broj izvršilaca za svako radno mesto,

- vrstu i stepen obrazovanja,

- radno iskustvo i druge uslove za rad na svakom radnom mestu.

Da bi se popunilo slobodno radno mesto potrebno je da je ono predviđeno Pravilnikom i da je njegovo popunjavanje predviđeno Kadrovskim planom.

IX RUKOVOĐENJE

1. Rukovođenje gradskim upravama

Član 32

Radom gradskih uprava rukovodi načelnik.

Načelnik može imati zamenika.

Zamenik načelnika uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Načelnik i zamenik načelnika (u daljem tekstu: načelnik gradske uprave) su službenici na položaju.

Član 33

Za načelnika Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti može biti postavljeno lice, koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 34

Za načelnika Gradske uprave za finansije može biti postavljeno lice, koje ima stečeno visoko obrazovanje iz oblasti ekonomskih nauke, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 35

Za načelnika Gradske uprave za urbanizam, izgradnju i imovinsko-pravne poslove može biti postavljeno lice, koje ima stečeno visoko obrazovanje iz oblasti iz naučne oblasti građevinskih, arhitektonskih ili pravnih nauka, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 36

Za načelnika Gradske uprave za inspekcijske poslove i komunalnu policiju može biti postavljeno lice, koje ima stečeno visoko obrazovanje, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 37

Za načelnika Gradske uprave za infrastrukturu i razvoj može biti postavljeno lice, koje ima stečeno visoko obrazovanje, iz naučne oblasti pravne, ekonomske ili tehničkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 38

Načelnike gradskih uprava postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.

Načelnik gradske uprave za svoj rad i rad gradske uprave kojom rukovodi odgovara Gradskom veću u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.

Gradsko veće razrešava načelnika gradske uprave, ako se ispune uslovi za njegovo razrešenje, propisano zakonom.

Član 39

Načelnik gradske uprave koji je postavljen na položaj na osnovu sprovedenog javnog konkursa može biti ponovo postavljen na isti položaj bez javnog konkursa.

Član 40

Ukoliko nije postavljen načelnik gradske uprave, kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika ili u slučaju da načelnik nije u mogućnosti da obavlja dužnost duže od 30 dana, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju koji će obavljati poslove načelnika uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.

Ako je razlog za postavljanje vršioca dužnosti načelnika to što načelnik nije postavljen, javni konkurs za popunjavanje položaja se oglašava u roku od 15 dana, od dana postavljenja vršioca dužnosti.

U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj, status vršioca dužnosti se može produžiti još najduže tri meseca.

Po isteku roka iz stavova 1. i 3. ovog člana, službenik se raspoređuje na radno mesto na kom je bio raspoređen do postavljenja za vršioca dužnosti načelnika uprave.

Član 41

Načelnik Gradske uprave u gradskoj upravi kojom rukovodi:

- predstavlja i zastupa gradsku upravu kojom rukovodi,

- organizuje, koordinira i kontroliše obavljanje poslova uprave i zaposlenih,

- raspoređuje rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica i službenike i nameštenike u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji,

- raspoređuje poslove organizacionim jedinicama, odnosno neposrednim izvršiocima i pruža potrebnu stručnu pomoć,

- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga uprave,

- donosi i potpisuje akta iz nadležnosti uprave,

- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima službenika i nameštenika,

- rešava o sukobu nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica,

- stara se o izvršavanju radnih obaveza zaposlenih u upravi,

- radi unapređenja organizacije i metoda rada može donositi odgovarajuće akte, ako za njihovo donošenje nije zakonom utvrđena nadležnost drugog organa,

- obavlja najsloženije poslove iz delokruga rada uprave,

- odgovoran je za blagovremeno dostavljanje obaveštenja, traženih podataka, spisa i uputstava odbornicima skupštine grada kada se obaveštenje, traženi podatak, spis i uputstvo odnose na delokrug i rad gradske uprave,

- vrši i druge poslove koji su mu zakonom, Statutom i drugim aktima grada stavljeni u nadležnost i odgovara za blagovremeno, zakonito i pravilno izvršavanje poslova.

Član 42

Ukoliko je potrebno radi pripreme nacrta opšteg akta ili rešavanja drugog pitanja iz delokruga uprave, načelnik može da obrazuje radnu grupu.

Ako u radu radne grupe treba da učestvuju službenici iz dve ili više gradskih uprava rešenje o obrazovanju radne grupe donosi gradonačelnik, na predlog načelnika gradskih uprava.

2. Rukovođenje organizacionim jedinicama

Član 43

Radom organizacionih jedinica rukovode:

- rukovodilac odeljenja, odnosno načelnik odeljenja za inspekcijske poslove

- šef odseka i načelnik odseka komunalne policije

- šef kabineta

- koordinator radne grupe

- vođa projektnog tima

- koordinator kancelarije.

X ODNOSI GRADSKIH UPRAVA

1. Odnos gradskih uprava prema građanima, preduzećima, ustanovama i drugim organima i organizacijama

Član 44

Gradske uprave su dužne da građanima i pravnim licima u zakonom propisanom postupku omoguće ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da im daju potrebna obaveštenja, uputstva ili podatke od značaja za ostvarivanje njihovih prava i obaveza.

Gradske uprave dužne su da sarađuju sa građanima i da poštuju ličnost i dostojanstvo građana.

Kada organi Grada rešavaju o pravima, obavezama ili pravnim interesima fizičkog ili pravnog lica, odnosno druge stranke, gradska uprava po službenoj dužnosti vrši uvid, pribavlja i obrađuje podatke iz evidencija, odnosno registara koje u skladu sa posebnim propisima vode državni organi, organi teritorijalne autonomije, jedinica lokalne samouprave i imaoci javnih ovlašćenja, u skladu sa zakonom.

Uvid, pribavljanje i obrada podataka iz evidencija, odnosno registara koji se vode u elektronskom obliku vrši se putem informacionog sistema koji obezbeđuje sigurnost i zaštitu podataka o ličnosti.

Gradske uprave mogu vršiti uvid, pribavljati i obrađivati samo one podatke koji su zakonom ili posebnim propisom utvrđeni kao neophodni za rešavanje o određenom pravu, obavezi ili pravnom interesu stranke, uz njihovu pisanu saglasnost.

2. Odnos gradskih uprava prema organima grada

Član 45

Odnos gradskih uprava prema Skupštini grada, Gradskom veću i gradonačelniku zasniva se na pravima i obavezama utvrđenim zakonom, Statutom, ovom odlukom i drugim propisima.

Član 46

Gradske uprave odgovorne su organima Grada za potpuno i blagovremeno vršenje poslova u skladu sa propisima.

Radi ostvarivanja kontrole rada gradske uprave podnose organima grada najmanje jednom godišnje, i to najkasnije do prvog marta u tekućoj godini, izveštaj o svom radu za prethodnu godinu.

Gradske uprave su dužne da podnesu izveštaj o svom radu organima Grada uvek kada to zatraže.

Član 47

Gradske uprave su dužne da organima grada daju obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga.

Na zahtev odbornika, gradske uprave su obavezne da daju obaveštenja, podatke, objašnjenja i odgovore.

Član 48

Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava.

Kada u vršenju nadzora utvrdi da akta gradskih uprava nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktima Skupštine grada, Gradsko veće ukida ili poništava takva akta sa nalogom da se donese novi akt.

3. Međusobni odnosi gradskih uprava

Član 49

Međusobni odnosi gradskih uprava zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama organa grada i drugim propisima.

Gradske uprave međusobno sarađuju kada to zahteva priroda posla, razmenjuju potrebne podatke, informacije i obaveštenja neophodne za rad i realizaciju posla.

Član 50

U slučaju nemogućnosti vršenja poslova iz delokruga uprave zbog nevršenja poslova druge gradske uprave, odnosno uskraćivanja saradnje, podataka i obaveštenja od druge gradske uprave, načelnik gradske uprave koja je u nemogućnosti da vrši poslove o tome obaveštava Gradonačelnika.

XI SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE

Član 51

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između pojedinih gradskih uprava i između gradskih uprava i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana i pravnih lica.

Član 52

Načelnik rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica.

Član 53

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave u upravnim stvarima iz izvorne nadležnosti grada, rešava Gradsko veće.

Gradska uprava na čiji prvostepeni akt je uložena žalba, dužna je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema žalbe, dostavi Gradskom veću žalbu sa spisima predmeta i informaciju potrebnu za donošenje drugostepene odluke.

Član 54

O izuzeću načelnika rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenika u gradskoj upravi rešava načelnik gradske uprave.

XII PRAVNI AKTI GRADSKIH UPRAVA

Član 55

Radi izvršavanja zakona, drugih propisa i opštih akata Republike, odluka i opštih akata Skupštine grada, gradske uprave mogu donositi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke kada su za to ovlašćene tim aktima.

Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.

Član 56

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona, odluka i drugih opštih akata.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona, odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenom slučaju koji ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenje poslova gradske uprave.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim pravima i obavezama.

Zaključkom se, u skladu sa zakonom ili drugim propisom, odlučuje o pitanjima koja se tiču postupka i pitanjima koja se kao sporedna pojave u vezi sa sprovođenjem postupka, u kojem se odlučuje rešenjem.

Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja gradske uprave kojima se obezbeđuje izvršavanje poslova iz delokruga uprave.

Stručno uputstvo sadrži pravila za stručno organizovanje i za stručan rad zaposlenih.

Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.

Član 57

Akta iz nadležnosti gradske uprave donosi načelnik.

Načelnik gradske uprave kojom rukovodi može ovlastiti rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice da donosi rešenja, zaključke i uputstva.

U postupku inspekcijskog nadzora inspektori donose rešenja i zaključke u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Pravilnike i uputstva koji su od interesa za više uprava donosi Gradonačelnik.

Opšta akta gradskih uprava objavljuju se u "Službenom listu grada Užica" kada je to određeno zakonom, Statutom ili posebnim aktom ili na oglasnoj tabli u zgradi gradskih uprava odnosno zvaničnom sajtu grada Užica.

Član 58

U postupku pred gradskom upravom u kome se rešava o pravima i obavezama građana i pravnih lica, primenjuje se Zakon o opštem upravnom postupku.

XIII KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 59

Kancelarijsko poslovanje gradskih uprava obuhvata primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akta, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta, izlučivanje bezvrednog registraturskog materijala i predaju arhivske građe nadležnom arhivu, praćenje efikasnosti i ažurnosti rada gradskih uprava.

Propisi koji se odnose na kancelarijsko poslovanje i elektronsko kancelarijsko poslovanje organa državne uprave primenjuje se na gradske uprave kada rešavaju u upravnom postupku o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga grada i kada vrše poverene poslove državne uprave iz okvira prava i dužnosti Republike.

XV JAVNOST RADA

Član 60

Rad gradskih uprava je dostupan javnosti.

Gradske uprave obezbeđuju javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem informatora o radu u skladu sa zakonom kojim se uređuje dostupnost informacija, izdavanjem službenih informacija, internet prezentacijom rada gradskih uprava, obezbeđenjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom i delokrugom rada i dr.

Nadležni organ Grada je dužan da na zvaničnoj internet prezentaciji Grada, odnosno na drugi primeren način, obavesti javnost da je otpočeo rad na pripremi propisa koje donosi Skupština Grada.

Član 61

Načelnik gradske uprave daje sredstvima javnog informisanja, informacije o radu gradske uprave kojom rukovodi.

Načelnik gradske uprave može ovlastiti drugo zaposleno lice da o radu uprave ili pojedinih organizacionih jedinica daje informacije sredstvima javnog informisanja.

Član 62

Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu ili službenu tajnu, u skladu sa zakonom.

O uskraćivanju informacije ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik koji rukovodi gradskom upravom na koju se informacija odnosi.

XIV RADNI ODNOSI

Član 63

Poslove iz nadležnosti gradskih uprava obavljaju načelnici gradskih uprava, kao službenici na položaju, službenici i nameštenici.

Član 64

U pogledu prava, obaveza, odgovornosti i stručne spreme postavljenih lica, službenika i nameštenika u gradskim upravama, primenjuju se odredbe važećih zakona koji se primenjuju na zaposlene u lokalnoj samoupravi.

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih odlučuje načelnik gradske uprave kojom rukovodi, ili lice koje ga u slučaju sprečenosti ili odsutnosti zamenjuje.

Član 65

Gradonačelnik odlučuje o pojedinačnim pravima lica koja postavlja.

XV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 66

Odluka o gradskim upravama ("Službeni list grada Užica" broj 40/19) prestaje da važi prethodnog dana od dana primene ove odluke odnosno 31. decembra 2021. godine.

Član 67

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica", a primenjuje se od 1. januara 2022. godine.

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. listu grada Užica", br. 52/2021.