PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA SUFINANSIRANJE PROJEKATA OD ZNAČAJA ZA RAZVOJ TURISTIČKOG POTENCIJALA AP VOJVODINE U 2022. GODINI - NABAVKA MAŠINA I OPREME I UVOĐENJE TEHNOLOŠKIH INOVACIJA U PROMOCIJI I POSLOVANJU UGOSTITELJSKIH OBJEKATA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 1/2022)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za sufinansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine u 2022. godini - nabavka mašina i opreme i uvođenje tehnoloških inovacija u promociji i poslovanju ugostiteljskih objekata (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se ciljevi, uslovi, namena, postupak dodele bespovratnih sredstava, kao i drugi bitni elementi od značaja za dodelu bespovratnih sredstava.

Ciljevi

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2022. godinu, u okviri programa - uređenje i razvoj u oblasti turizma, programske aktivnosti - razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine, ekonomske klasifikacije - Subvencije privatnim preduzećima - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima iz izvora finansiranja - Prihodi iz budžeta, u cilju unapređenja turističke ponude AP Vojvodine, kroz:

- Podršku razvoju turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje rada privrednih subjekta sa ciljem podizanja nivoa kvaliteta usluga ugostiteljskih objekata;

- Unapređenja konkurentnosti turističke ponude AP Vojvodine;

- Uvođenje tehnoloških inovacija u promociji i poslovanju ugostiteljskih objekata;

- Nabavka mašina i opreme koje svojim inovativno-tehničkim karakteristikama ubrzavaju proces pripreme hrane i napitaka zasnovanog naenergetskoj i ekološkoj efikasnosti.

- Podsticanja povećanja prihoda privrednih subjekata i otvaranja novih radnih mesta, te porast poreskih prihoda i naknada Republike Srbije.

Konkurs za dodelu sredstava

Član 3

Sredstva iz člana 2. Pravilnika dodeljuju se najmanje jednom godišnje na osnovu Konkursa za dodelu bespovratnih sredstava privrednim subjektima za sufinansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala Autonomne pokrajine Vojvodine u 2022. godini - nabavka mašina i opreme i uvođenje tehnoloških inovacija u promociji i poslovanju ugostiteljskih objekata (u daljem tekstu: Konkurs).

Obavezni elementi Konkursa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, period realizacije projekta, pravo i uslovi učešća na Konkursu, način i rok za podnošenje prijava na Konkurs, kriterijumi i merila za ocenu prijava, obavezna dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, kao i drugi podaci koji su važni za sprovođenje Konkursa odnosno utvrđivanje kvalifikovanosti podnosioca prijave na Konkurs.

Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.

Rok za prijavljivanje na Konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa.

Namena sredstava

Član 4

Sredstva su namenjena za projekte:

1. Podizanja kvaliteta usluga ugostiteljskih objekata kroz subvencionisanje:

- nabavke mašina i opreme za ugostiteljsku delatnost.

2. Unapređenja inovativnosti privrednih subjekata u obavljanju ugostiteljske i turističke delatnosti kroz subvencionisanje:

- uvođenja tehnoloških inovacija u promociji i poslovanju ugostiteljskih objekata.

Prihvatljivi troškovi:

Za tačku 1.

• nabavke profesionalnih mašina i opreme za ugostiteljstvo, namenjenih za pripremu hrane, pića i napitaka, kao i mašina i opreme za održavanje higijensko-sanitarnih uslova. Pod nabavkom se podrazumeva nabavka novih i polovnih (ne starije od 5 godina) profesionalnih mašina i opreme;

• nabavka restoranskog i hotelskog nameštaja za ugostiteljske objekte. Pod nabavkom se podrazumeva nabavka novog nameštaja;

• Nabavka motornih vozila1 koja se koriste isključivo za sopstvene potrebe, radi obavljanja delatnosti, u skladu sa zakonom, i to: za prevoz lica vrste M1 (oblika karoserije AF i AG) i teretna vozila vrste N1 i N2 2. Pod nabavkom se podrazumeva nabavka novih vozila.

Za tačku 2.

• nabavka informacionih sistema, softvera i integrisanih informacionih sistema. Pod nabavkom softvera podrazumeva se nabavka novog profesionalnog (aplikativnog) softverskog paketa/alata u funkciji poslovanja ugostiteljskih objekata i upravljanja u ugostiteljskim objektima.

• nabavka svetlećih, reklamnih i drugih tabli (natpisi, displeji, panoi, bilbordi i sl).

Sva finansijska sredstva vezana za odobreni projekat moraju biti fakturisana na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazani na računima izdatim na ime Korisnika sredstava.

Finansijska sredstva iz prethodnog stava moraju biti plaćena na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja), izuzev finansijskih sredstava čiji je način plaćanja definisan ugovorom koji je Korisnik sredstava zaključio sa Razvojnim fondom Autonomne pokrajine Vojvodine DOO Novi Sad na osnovu Konkursa za dugoročne kredite za razvoj turizma.

Neprihvatljivi troškovi:

• zaostali dugovi, gubici i kamate;

• troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;

• kupovina zemljišta ili objekata;

• gubici nastali prilikom konverzije valute;

• plaćanje pratećih taksi;

• sitan inventar za pripremanje hrane, pića i napitaka;

• klima uređaji, ventilatori, ventilacioni sistemi, alarmni sistemi i sl;

• nastali putem kompenzacije;

• koji su vezani za projekte koji su sufinansirani od strane Sekretarijata;

• troškovi prevoza i ostali zavisni troškovi;

• svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.

______
1 osim za privredne subjekte koji drumski prevoz tereta obavljaju za naknadu ili najamninu (član 95, stav 2. Uredba o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS" br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013, 119/2014, 23/2021, 62/2021,99/2021)
2 U skladu sa čl. 7, čl. 8. i čl. 11. Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 40/2012, 102/2012, 19/2013, 41/2013, 102/2014, 41/2015, 78/2015, 111/2015, 14/2016, 108/2016, 7/2017 - ispr., 63/2017, 45/2018, 70/2018, 95/2018, 104/2018,93/2019, 2/2020 i 64/2021)

Pravo učešća na konkursu

Član 5

Pravo učešća na Konkursu imaju mikro i mala privredna društva i preduzetnici(u daljem tekstu: Podnosilac prijave), koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa aktivnim statusom.

Uslovi učešća na Konkursu

Član 6

OPŠTI USLOVI:

1) da je registrovan u Agenciji za privredne registre i ima sedište, odnosno registrovan ogranak na teritoriji AP Vojvodine;3

2) da obavlja ugostiteljsku delatnost kao pretežnu delatnost ili ima registrovan ogranak (izdvojeno mesto) za obavljanje ugostiteljske delatnosti;

3) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

4) da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacijei da mu nije izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti;

5) da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

6) da nije koristio sredstva po drugom osnovu za istu namenu;

7) da nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu;

8) da nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;

9) nije ostvario neto gubitak;4

10) da ima najmanje jednog zaposlenog (pod zaposlenim, u skladu sa zakonom, podrazumeva se svako zaposleno lice koje ima obavezno socijalno osiguranje);

11) da podnosilac prijave i dobavljač opreme, ne predstavljaju povezana lica u skladu sa zakonom;

12) da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

13) da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nema većinsko učešće u vlasništvu;

14) da ugovor o zakupu/podzakupu traje najmanje 24 meseca počev od dana raspisivanja Konkursa ukoliko podnosilac prijave nije i vlasnik objekta;

15) da je pribavio procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka (za tačku 1. Namene sredstava, ukoliko je predmet prijave nabavka polovne mašine ili opreme koja nije starija od 5 godina u skladu sa članom 4. ovog pravilnika).

16) da ispunjava minimalno tehničke uslove za obavljanje ugostiteljske delatnosti, u skladu sa zakonom;

17) da je smeštajni objekat zaveden u evidenciji objekata za smeštaj ministarstva nadležnog za poslove turizma ili jedinice lokalne samouprave (odnosi se na privredne subjekte koji pružaju usluge smeštaja)

Pored navedenih uslova, konkursom mogu biti definisani i drugi uslovi.

_______
3 Konkursom će se bliže urediti uslov iz člana 6. tačka 1.
4 Konkursom će se bliže urediti uslov iz člana 6. tačka 9.

Dokumentacija koja se podnosi na Konkurs

Član 7

Obavezna dokumentacija koja se podnosi5:

1. Popunjen i potpisan i obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

3. Uverenja:

- poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio dospele poreze i doprinose, ne starije od dana objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika) i

4. Izveštaj i obrasci:6

(a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe, sa stanjem na dan 31. decembar koji je predat APR, u skladu sa članom 6. tačka 1. i tačka 9. (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);

(b) Bilans stanja - pregled prometa i stanja konta glavne knjige na poslednji dan meseca koji prethodi mesecu raspisivanja Konkursa (za privredne subjekte koji su osnovani u periodu od 1. januara godine u kojoj je objavljen Konkurs), u skladu sa članom 6. tačka 1. i tačka 9.;

(v) Paušalni poreski obveznici: fotokopija obrasca KPO, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u godini objavljivanja Konkursa i Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti, u skladu sa članom 6. tačka 1. i tačka 9.;

Navedeni izveštaji i obrasci za tačke (a) i (v) se dostavljaju za dve godine koje prethode godini objavljivanja Konkursa.

5. Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o broju zaposlenih lica iz koga se nedvosmisleno vidi broj zaposlenih na neodređeno vreme, zaključno sa poslednjim danom meseca koji prethodi mesecu objavljivanja Konkursa. Preduzetnici koji paušalno izmiruju svoje obaveze i preduzetnici koji su jedini zaposleni, uz uverenje prilažu fotokopiju prijave na obavezno socijalno osiguranje;

6. Potvrda agencije za privredne registre da privrednom subjektu nije izrečena pravosnažna mera zabrana obavljanja delatnosti ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

7. Potvrda agencije za privredne registre da za privredni subjekat nije registrovan postupak likvidacije, kao i da za njega nije pokrenut stečajni postupak pred nadležnim sudom, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

8. Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, za projekte realizovane do datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);7

9. Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica, za projekte koji će se realizovati nakon datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);8

10. Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):

- o prihvatanju uslova utvrđenih konkursom;

- da su dati podaci u Prijavi istiniti i verodostojni;

- da nema neizmirenih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam, odnosno njegovom pravnom prethodniku;

- o primljenoj dozvoljenoj de minimis državnoj pomoći u tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom podnošenja prijave;9

- o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

- o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

- da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

- da podnosilac prijave i dobavljač opreme, ne predstavljaju povezana lica u skladu sa zakonom;

- da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nema većinsko učešće u vlasništvu.

11. Ugovor o zakupu ili podzakupu nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika) kada nepokretnost nije u vlasništvu podnosioca prijave;

12. Rešenje o kategorizaciji objekta odgovarajućeg organa u slučaju da je objekat već kategorisan (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika);

13. Procena vrednosti sačinjena od strane ovlašćenog sudskog veštaka. (ukoliko je predmet prijave nabavka polovne mašine ili opreme koja nije starija od 5 godina) - za tačku 1. Namene sredstava u skladu sa članom 4. ovog pravilnika;

14. Dokaz da je smeštajni objekat zaveden u evidenciji objekata za smeštaj ministarstva nadležnog za poslove turizma ili jedinice lokalne samouprave (odnosi se na privredne subjekte koji pružaju usluge smeštaja).

15. Potpisana i overena izjava od strane ovlašćenog lica podnosioca prijave o ispunjenosti minimalno tehničkih uslova, u skladu sa zakonom.

Podnosilac prijave može dostaviti i dodatnu dokumentaciju za koju proceni da je od značaja za kriterijume za dodelu podsticajnih sredstava.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpskom jeziku sa overom sudskog tumača.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Pored navedene dokumentacije, Konkursom može biti definisana i druga dokumentacija.

Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.

______
5 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14,22/15 i 87/18) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izizetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
6 U slučaju kad rok za dostavljanje prijava na Konkurs istekne pre zakonskog roka za dostavljenja Izveštaja za statističke potrebe i finansijskih izveštaja Podnosilac prijava je u obavezi da u okviru obavezne dokumentacije dostavi Zaključni list (presek bruto bilansa) za godinu koja prethodi godini raspisivanja Konkursa. U slučaju da je Podnosilac prijave i Korisnik sredstava, Podnosilac prijave je dužan da dostavi dokumentaciju, u skladu sa tačkom 4. obavezne dokumentacije koja se podnosi na Konkurs, pre podnošenja izveštaj o realizovanom projektu). Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosilac prijave je dužan da ih dostavi sekretarijatu u roku od 5 dana od nastale promene.
7 Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica treba da budu u potpunosti usaglašeni sa predmetom prijave.
8 Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica treba da budu u potpunosti usaglašeni sa predmetom prijave.
9 U periodu od dana podnošenje prijave na Konkurs pa do dana potpisivanja ugovora, u slučaju da je Podnosilac prijave i Korisnik sredstava, Podnosilac prijave je dužan da obavesti sekretarijat o nastalim promenama koje bi uticala na prekoračenje de minimis državne pomoći.

Postupanje s prijavama

Član 8

Pristigle prijave sa priloženom dokumentacijom, obrađuje Komisija za pregled prijava, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Konkurs, pokrajinski sekretarijat će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu). Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili drugog profesionalnog dostavljača;

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje se ne odnose na Konkursom predviđene namene i koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija;

• ukoliko se utvrdi da su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

• kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja Odluke;

• ukoliko se utvrdi da je projekat koji je predmet prijave sufinansiran od strane Sekretarijata.

Kriterijumi za dodelu Sredstava

Član 9

Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

KRITERIJUMI

BOD

 

da

ne

1. Prepoznatljivost lokalne samouprave u Strategiji razvoja turizma Republike Srbije za period od 2016. do 2025. godine, kao deo prostora turističkih destinacija odnosi se na sedište privrednog subjekta)

10

0

2. Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu dve godine koje prethode godini objavljivanja Konkursa (za navedene namene iz Pravilnika)

0

15

3. Učešće žena u vlasništvu i upravljanju privrednog subjekta/osnivačica preduzetničke radnje (kumulativno)

10

0

4. Stepen razvijenosti lokalne samouprave (odnosi se na sedište objekta koji je predmet prijave)

 

- Stepen razvijenosti iznad republičkog proseka i od 80% do 100% republičkog proseka

5

- Stepen razvijenosti od 60% do 80% republičkog proseka

10

- Stepen razvijenosti od ispod 60% republičkog proseka

15

5. Broj zaposlenih

 

- Do 5

5

- Od 6 do 10

10

- Preko 10

15

6. Tržišni potencijal

10

0

7. Posedovanje nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2022.

10

0

8. Posedovanje standarda i sertifikata privrednog subjekta podnosioca prijave

10

0

9. Ocenjenost objekta na Trip Advisor ili ekvivalent - ≥ 75% najviše ocene

15

0

10. Ekonomska i funkcionalna opravdanost projekta

 

Opravdan

5

Veoma opravdan

10

Izuzetno opravdan

15

11. Očekivanje doprinosa unapređenju standarda i kvaliteta ugostiteljsko /turističke ponude

10

0

12. Održivost projekta nakon završetka finansijske podrške

 

Održivo

5

Veoma održivo

10

Izuzetno održivo

15

13. Značaj projekta za razvoj turističke ponude APV

0 - 30

14.Rešenje o kategorizaciji objekta koji je predmet prijave (Pravilnik o kategorizaciji ugostiteljskih objekata za smeštaj)

10

0

Pored navedenih kriterijuma, konkursom mogu biti definisani i drugi kriterijumi.

Postupak dodele Sredstava i odlučivanje

Član 10

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 9. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata na osnovu koje sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.

Na osnovu izveštaja Komisija sačinjava predlog o raspodeli sredstava.

Pokrajinski sekretar razmatra izveštaj i predlog Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).

Odluka je konačna i protiv iste se ne može uložiti pravni lek.

Podnosilac prijave kome su odobrena sredstva ne može izvršiti reviziju budžeta projekta.

Korisnik sredstava je dužan da u roku od sedam dana počev od dana objave Odluke na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata, dostavi:

• potpisanu i overenu izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava;

• izvod o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) u slučaju kada je promena registrovana nakon datuma izdavanja izvoda o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a dostavljenog u konkursnoj dokumentaciji;

• potpisanu i overenu izjavu da predmet prijave neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, bez saglasnosti Sekretarijata, najmanje 24 meseca od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava.10

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

_______
10 Uz saglasnost Sekretarijata Korisnik sredstava predmet prijave može otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, samo u slučaju kada Korisnik sredstava priloži dokaz da će se predmet prijave koristiti za istu delatnost koju je obavljao i Korisnik sredstava.

Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava

Član 11

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze. (u daljem tekstu: Ugovor)

Ugovor sa Korisnikom sredstava će se zaključiti nakon podnošenja izveštaja o realizovanom projektu i / ili pre podnošenja izveštaja o realizovanom projektu.

Način zaključivanja ugovora bliže će se urediti Konkursom.

Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Način isplate Sredstava

Član 12

Isplata Sredstava se može vršiti:

1. po principu refundacije nakon realizacije projekta, podnošenja izveštaja i zaključenja Ugovora i/ ili

2. pre realizacije projekta uz dostavljanje instrumenta obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos, a nakon zaključenja Ugovora i/ili

3. Kombinovano, u dve rate, 50% odobrenog iznosa nakon zaključenja ugovora, a pre realizacije projekta uz dostavljanje instrumenta obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza, dok će preostali iznos biti isplaćen po principu refundacije nakon realizacije projekta i podnošenja izveštaja.

Način isplate Sredstava bliže će se urediti Konkursom, kao i instrumenti obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos.

Isplata Sredstava se vrši u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet.

Način isplate Sredstava u skladu sa stavom 1. tačkama 2. i 3. ovog člana odnosi se na one projekte čija realizacija može da započne tek nakon isplate sredstava na namenski račun Korisnika sredstva. U ovom slučaju se sredstva dobavljačima i pružaocima usluge uplaćuju sa namenskog računa Korisnika sredstava.

Korisnicima sredstava kojima su poslovni računi neprekidno blokirani, nad kojima je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije i kojima je izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti, od dana donošenja Odluke do dana isplate Sredstava, neće biti isplaćena Sredstva.

Obaveze Korisnika sredstava

Član 13

Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora i isplate sredstava, obaveza Korisnika sredstava je da dostavi Sekretarijatu izveštaj o realizovanom projektu u roku od najduže:

- 30 dana od dana donošenja Odluke (za projekte koji su realizovani do dana donošenja Odluke);

- 15 dana nakon realizacije projekta (za projekte koji se realizuju posle dana donošenja Odluke).

Rok za dostavljanje Izveštaja o realizovanom projektu utvrdiće se Ugovorom u slučaju kada se isplata sredstava vrši u skladu sa članom 12. stav 1. tačke 2.i 3. Pravilnika. (Za projekte koji se realizuju nakon donošenja Odluke, dostavljanja instrumenta obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos, zaključenja Ugovora i isplate celokupnih ili dela sredstava).

Izveštaj o realizovanom projektu treba da sadrži:11

- narativni deo - osnovni podaci o Projektu, opis i hronološki prikaz aktivnosti tokom realizacije Projekta, opravdanost Projekta i sl;

- foto-dokumentaciju realizovanog projekta;

- tabelarni deo - Prikaz budžeta projekta;

- garancija i garantni list mašina i opreme izdate u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača (original ili overenu fotokopiju od strane javnog beležnika);12

- Očitanu saobraćajnu dozvolu overenu od strane Javnog beležnika (u slučaju nabavke vozila)13

- originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: računa sa specifikacijom mašina i opreme, otpremnica, izvoda iz banke i drugim dokazima. Navedena fotokopija dokumentacije mora biti overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava.

Korisnik Sredstava po Konkursu je dužan da:

• omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta, kao i na sprovođenju obaveza utvrđenih Ugovorom.14

• omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;

• u svim javnim publikacijama i na svojoj web stranici prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Korisnici sredstava su dužni da predmet prijave vidljivo označe nalepnicom koju preuzimaju od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora.

_______
11 Realizovanim projektom se smatra da je projekat u celosti realizovan u skladu sa prijavom zaključno sa isplatom sredstava, dobavljaču ili pružaocu usluge, vidljivom na izvodu iz banke Korisnika sredstava.
12 Odnosi se na nabavku novih mašina i opreme za sve prihvatljive troškove.
13 U očitanoj saobraćanoj dozvoli, između ostalog, mora jasno da se vidi da je vozilo registrovano za upotrebu u saobraćaju u tekućoj godini.
14 Monitoring sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 14

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.

Računanje rokova

Član 15

Rok određen u danima počinje da teče prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Konkursom, Odlukom ili Ugovorom.15

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi ili u subotu i nedelju, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

________
15 Kod računanja rokova dan objavljivanja Konkursa je dan kada je Konkurs objavljen u jednom od dnevnih glasila.

Završna odredba

Član 16

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".