PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA ZA NABAVKU MAŠINA/OPREME ILI ZA NABAVKU SOFTVERA ILI ZA STICANJE NEMATERIJALNE IMOVINE U 2022. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 1/2022)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova za nabavku mašina/opreme ili za nabavku softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2022. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na Javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava za subvencionisanje troškova za nabavku mašina/opreme ili za nabavku softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2022. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2022. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, malih i srednjih privrednih društava, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja budžeta.

Cilj

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstava radi povećanja ukupnog privrednog rasta i razvoja preduzetništva u AP Vojvodini putem investiranja u sredstva za rad i proizvodnju.

Namena sredstava

Član 3

Sredstva su namenjena za subvencionisanje troškova za nabavku mašina/opreme ili za nabavku softvera ili za sticanje nematerijalne imovine (u daljem tekstu: osnovna sredstva) i to:

(a) osnovna sredstva koja su kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu od 16. marta 2020. godine do dana objavljivanja Javnog konkursa ili

(b) osnovna sredstva koja će biti kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti u roku od 60 dana od dana donošenja Odluke o dodeli bespovratnih sredstava. Za mašinu/opremu koja je u navedenom roku u potpunosti plaćena, ali koja iz objektivnih razloga nije isporučena, period isporuke može se produžiti za dodatnih 60 dana.1

Osnovna sredstva treba da budu u skladu sa delatnošću privrednog subjekta.

Pod nabavkom mašina podrazumeva se i proizvodna linija koju čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajednički čine jedinstven proizvodni proces ili su namenjene proizvodnji jednog proizvoda.

Pod nabavkom opreme podrazumeva se proizvodna oprema, poslovni inventar i uređaji uključeni u proizvodni proces, sredstva za manipulaciju i dr.

Pod nabavkom softvera (softverske licence) podrazumeva se nabavka profesionalnog (aplikativnog) softverskog paketa/alata u funkciji proizvodnog procesa ili daljeg razvoja informatičkih rešenja i proizvoda za tržište, kao i za potrebe pružanja usluga.

Pod sticanjem nematerijalne imovine podrazumeva se pribavljanje nematerijalnih sredstava na eksternom tržištu (zasebno sticanje) i prenos prava njenog korišćenja putem pismenog ugovora (npr. patenti, franšize, licence, žigovi, standardi i slična prava).

Mašine/oprema i softver moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu upotrebu.

Izuzetno, na predlog Komisije za sprovođenje Javnog konkursa, može se odobriti subvencionisanje troškova za nabavku polovne mašine/opreme, ne starije od 5 (pet) godina, uz uslov da učesnik na Javnom konkursu dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Sredstva se ne mogu koristiti za subvencionisanje troškova i izdataka za nabavku sledećeg:

- ugradna oprema (klima uređaji, ventilatori, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, i dr.) i instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.);

- alat, dodatna oprema, pojedinačni i rezervni delovi, inventar, oprema za zaštitu na radu, repromaterijal, potrošni materijal i dr;

- poljoprivredne i priključne mašine i druga oprema za poljoprivrednu proizvodnju;

- mašine i oprema za ugostiteljstvo namenjene za pripremu hrane, pića i napitaka u cilju neposrednog posluživanja;

- kompjuteri, računarska oprema;

- medicinska, veterinarska oprema i sl;

- sve vrste vozila (za prevoz lica, teretna, dostavna i dr.), prikolice i sl.

Sredstva se ne mogu koristiti ukoliko su obaveze prema dobavljaču/prodavcu izmirene putem kompenzacije, asignacije, cesije ili preuzimanjem duga, niti u slučaju da je predmet nabavke kupljen na lizing.

_____________
1 Zamena dobavljača je moguća samo usled više sile, a korisnik mora dostaviti pismeno obaveštenje od dobavljača da nije u mogućnosti da isporuči mašinu/opremu u propisanom roku.

Visina sredstava i način isplate

Član 4

Visina odobrenih sredstava utvrđuje se:

(1) za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (a) - na osnovu dostavljenog računa, računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice sa dobavljačem/prodavcem i izvoda računa iz banke o plaćanju istog, ili

(2) za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (b) - na osnovu priloženog predračuna ili ponude ili (pred)ugovora sa dobavljačem/prodavcem.

Iznos sredstva odobrava se do 80% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke2 i drugih troškova, a prema vrsti osnovnog sredstva:

• Mašine/oprema - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 300.000,00 dinara do najviše 3.000.000,00 dinara, s tim da minimalna vrednost jedne mašine ili pojedinačnog komada opreme ne može biti manja od 90.000,00 dinara bez PDV;

• Softver - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 100.000,00 dinara do najviše 500.000,00 dinara;

• Nematerijalna imovina - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 50.000,00 dinara do najviše 300.000,00 dinara.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Isplata odobrenih sredstava vrši se:

(1) za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (a) - po principu refundacije ili

(2) za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (b) - po principu kombinovane isplate u dve rate: 50% odobrenog iznosa avansno, dok se preostali iznos refundira nakon isplate celokupne vrednosti osnovnog sredstva.

______________
2 Zavisni troškovi nabavke (ZTN) su troškovi: prevoza, utovara, istovara, skladištenja, osiguranja u transportu, montaže, bankarske provizije, carinjenja, akcize i dr.

Javni konkurs za dodelu sredstava

Član 5

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Sekretarijat.

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

- naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Javnom konkursu;

- namena sredstava;

- pravo i uslovi za učešće na Javnom konkursu;

- način i rok za podnošenja prijave na Javni konkurs;

- kriterijumi za ocenu prijava;

- obavezna dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs i

- drugi podaci od značaja.

Javni konkurs za dodelu sredstava predstavlja osnov za dobijanje de minimis državne pomoći.

Pravo učešća na javnom konkursu

Član 7

I

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju privredna društva i preduzetnici sa sedištem ili registrovanom poslovnom jedinicom (ogranak, izdvojeno mesto) na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR), najkasnije do 30. decembra 2020. godine (imaju aktivan status) i to:

1) razvrstani na mikro ili mala pravna lica,

2) preduzetnici paušalci.

Razvrstavanje pravnih lica i preduzetnika, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. glasnik RS", br. 73/2019 i 44/2021).

II

Prijavu na Javni konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nema pravo da podnese privredni subjekt koji je u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.

Pravo učešća nema ni privredni subjekt nad kojim je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018), niti privredni subjekt koji je u teškoćama, prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa članom 2. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013, 119/2014, 23/2021 - dr. uredbe i 62/2021 - dr. uredbe).

Privredni subjekt gubi pravo učešća na Javnom Konkursu ukoliko je predmet prijave kupljen/nabavljen:

- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i

- od povezanih lica ili društava.

Članom 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015, 44/2018, 95/2018 i 91/2019) određeno je značenje povezanih lica.

Uslovi za učešće na javnom konkursu

Član 8

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1) da nije ostvario neto gubitak u 2020. godini;

2) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

3) da do isteka roka od šest meseci počev od dana objavljivanja Javnog konkursa, ne smanji broj zaposlenih na neodređeno vreme za više od 10%;3

4) da ima najmanje jednog zaposlenog (pod zaposlenim licem, u skladu sa zakonom, podrazumeva sa svako lice prijavljeno na obavezno socijalno osiguranje);

5) da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

6) da za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja.

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu (nabavka mašina/opreme ili nabavka softvera ili sticanje nematerijalne imovine) i za jednu opciju iz člana 3. stav 1 - pod (a) ili pod (b).

Prijava se može podneti za subvencionisanje troškova:

- za nabavku maksimalno 7 (sedam) komada mašina/opreme (istih ili različitih) i to od najviše 5 (pet) različitih dobavljača/prodavaca;

- za nabavku do 3 (tri) softvera (softverske licence) sa najviše 10 kopija (od kojih se svaka koristi samo na po jednom računaru), i to od maksimalno 3 (tri) različita dobavljača/prodavca;

- za sticanje nematerijalne imovine od najviše 5 (pet) različita dobavljača/prodavaca.

Učesnik na Javnom konkursu dužan je da predmet prijave (mašine/oprema, softver, nematerijalna imovina) jasno navede i specificira u obrascu prijave.

Pored navedenih uslova, Javnim konkursom mogu biti definisani i drugi uslovi.

_______________
3 Javnim konkursom bliže će se urediti uslov iz člana 8. stav 1. tačka 3).

Dokumentacija koja se podnosi na javni konkurs4

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi:

1) Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv. vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);

2) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa 5 (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

3) Uverenje Poreske uprave Ministarstva finansija RS o izmirenju dospelih obaveza javnih prihoda (porezi i doprinosi), original ili fotokopija overeno kod nadležnog organa za overu ili izdato u elektronskom obliku sa digitalnim potpisom, ne starije od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa;

4) Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o broju zaposlenih lica u formatu iz koga se nedvosmisleno vidi broj zaposlenih na neodređeno vreme - na dan objavljivanja konkursa.6 Preduzetnici koji paušalno izmiruju svoje obaveze i preduzetnici koji su jedini zaposleni, uz uverenje samostalno prilažu i fotokopiju prijave na obavezno socijalno osiguranje;

5) (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva:

- za 2020. godinu: kopija Izveštaja za statističke potrebe - Bilans stanja, Bilans uspeha i Statistički izveštaj sa stanjem na dan 31. decembar 2020. godine koji je predat APR;7

- za 2021. godinu: Bruto bilans ili Zaključni list na dan 31. decembar 2021. godine;

(b) Paušalni poreski obveznici:

kopije obrasca KPO za 2020 i 2021. godinu; potvrde od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2020. i 2021. godini i kopije Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti za 2020. i 2021. godinu;

6) (a) Za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (a) (koja su kupljena):

• Mašine/oprema: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljenu mašinu/opremu (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 16. marta 2020. godine do dana objavljivanja Javnog konkursa);

• Softver: račun, račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljeni softver - softversku licencu (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 16. marta 2020. godine do dana objavljivanja Javnog konkursa);

• Nematerijalna imovina: račun i/ili ugovor o sticanju nematerijalne imovine (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 16. marta 2020. godine do dana objavljivanja Javnog konkursa);

(b) Za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (b) (koja će biti kupljena):

• Mašine/oprema: predračun ili ponuda ili (pred) ugovor za nabavku mašina/opreme (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) (ne starije od dana objavljivanja Javnog konkursa sa datumom u toku trajanja Javnog konkursa);

• Softver: predračun ili ponuda ili (pred)ugovor za nabavku softvera - softverske licence (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) (ne starije od dana objavljivanja Javnog konkursa sa datumom u toku trajanja Javnog konkursa);

• Nematerijalna imovina: predračun i/ili (pred) ugovor o sticanju nematerijalne imovine (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) (ne starije od dana objavljivanja Javnog konkursa sa datumom u toku trajanja Javnog konkursa);

7) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):

(7-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;

(7-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

(7-3) o statusu (član 7, glava II Pravilnika);

(7-4) o povezanim licima;

(7-5) o starosti mašine/opreme (ukoliko je predmet nabavke mašina/oprema);

(7-6) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

(7-7) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;

(7-8) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

(7-9) o nepostojanju neizmirenih obaveza; (7-10)   da se ne vode sudski postupci;

(7-11) o smanjenju broja zaposlenih lica,

(7-12) o istinitosti i verodostojnosti datih podataka.

Sekretarijat zadržava pravo da Javnim konkursom traži dodatnu obaveznu dokumentaciju.

Ukoliko učesnik na Javnom konkursu ima zaposlene osobe sa invaliditetom, dostavlja izjavu o broju zaposlenih OSI overenu kod nadležnog organa za overu.

Ukoliko je učesnik na Javnom konkursu dobitnik nagrada i priznanja za kvalitet proizvoda/usluga u periodu 2020-2022. godine priložiti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

U slučaju da se podnosi prijava za nabavku polovne mašine/ opreme (ne starije od 5 godina) dostaviti procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka (vidi Izjavu broj 7-5).

Ukoliko se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.

Ukoliko se dokumentacija pribavlja po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Javni konkurs.8

Sekretarijat zadržava pravo da od učesnika na Javnom konkursu, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

_______________
3 Javnim konkursom bliže će se urediti uslov iz člana 8. stav 1. tačka 3).
4 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/2014, 22/2015 i 87/2018) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
5 Učesnik na Javnom konkursu obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR, o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana objavljivanja Javnog konkursa do dana objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu).
6 Javnim konkursom će se bliže urediti uslov iz člana 9. stav 1. tačka 4).
7 Učesnik na Javnom konkursu je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, dužan je da ih dostavi Sekretarijatu u roku od 5 dana.
8 Učesnik na Javnom konkursu, na obrascu koji je sastavni deo prijave, treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u članu 9. stav 1. pod tačkama 2), 3) i 4) pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat po službenoj dužnosti.

Način i rok za podnošenje prijave

Član 10

Prijava na Javni konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA ZA NABAVKU MAŠINA/OPREME ILI ZA NABAVKU SOFTVERA ILI ZA STICANJE NEMATERIJALNE IMOVINE U 2022. GODINI", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na navedenu adresu) u vremenu od 900 do 1400 časova.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

Postupak dodele sredstava

Član 11

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu Komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije ocenjuju prijave na osnovu kriterijuma iz člana 13. ovog Pravilnika.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije, sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava korisnicima (u daljem tekstu: Odluku). Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.

Član 12

Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu);9

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje nisu potpisane, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);

- prijave u kojima vrednost za mašine/opremu iznosi do 375.000,00 dinara bez PDV, odnosno za softver iznosi do 125.000,00 dinara bez PDV, odnosno za nematerijalnu imovinu iznosi do 62.500,00 dinara bez PDV.

Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Javnom konkursu:

- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu;

- kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Javni konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.

______________
9 Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici pokrajinskih organa uprave ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača.

Kriterijumi za ocenu prijava

Član 13

Komisija daje predlog odluke za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

RED. BROJ

KRITERIJUMI

BODOVI

1

Stepen razvijenosti JLS u kojoj se nalazi sedište / registrovana poslovna jedinica učesnika Javnog konkursa

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2

Vrsta delatnosti

Proizvodnja i prerada

9

Vršenje usluga

6

Ostale delatnosti

3

3

Visina sopstvenog učešća

71% i više

12

46 - 70%

9

21 - 45%

7

4

Učešće žena u vlasništvu i upravljanju
(kumulativni uslov da je žena pored vlasničkog svojstva i odgovorno lice)

Preduzetnica /100% vlasnica privrednog društva

10

67 - 99% u vlasništvu žene(a)

6

51 - 66% u vlasništvu žene(a)

3

Nije ispunjen kumulativni uslov

0

5

Broj zaposlenih na neodređeno vreme

15 i više

15

6 - 14

10

0 - 5

5

6

Broj zaposlenih OSI

Nije obveznik zapošljavanja OSI, ali ima zaposlenih OSI u radnom odnosu

6

Obveznik je zapošljavanja OSI i ima odgovarajući ili veći broj OSI u radnom odnosu

3

Obveznik je zapošljavanja OSI i ima nedovoljan broj OSI u radnom odnosu

0

7

Procenjeni uticaj subvencije na konkurentnost u oblasti poslovanja

Nedovoljan, srednji, visok, izuzetno visok

0 - 20

8

Procenjeni uticaj finansijske podrške na efikasnost poslovanja

Značajno

18

Zadovoljavajuće (primereno)

12

Minimalno

6

Neznatno

0

9

Procenjena dobrobit za društvo / lokalnu sredinu

Neznatna, dobra, srednja, visoka

0 - 20

10

Procenjena održivost poslovanja u periodu od tri godine

Visoka

18

Srednja

12

Nedovoljna

6

Nema

0

11

Procenjeni uticaj subvencije na razvoj privrede AP Vojvodine

Nema, nedovoljno, srednje, visoko

0 - 20

12

Planirani broj novozaposlenih lica na osnovu subvencije (2022-2023. godina)

7 i više

15

4-6

10

1-3

5

Ne planira novo zapošljavanje

0

13

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2020-2022. godina

Nije koristio sredstva Sekretarijata

15

Koristio je sredstva Sekretarijata

0

14

Nosilac priznanja i nagrada za kvalitet proizvoda/usluge (2020-2022. god)

Da

3

Ne

0

Pored navedenih kriterijuma, Javnim konkursom mogu biti definisani i dodatni kriterijumi.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 14

Učesnik na Javnom konkursu kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstva;

- da do isteka roka od šest meseci počev od dana objavljivanja Javnog konkursa ne smanji broj zaposlenih na neodređeno vreme za više od 10%;

- da osnovno sredstvo neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 24 meseca od dana potpisivanja Ugovora.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Za korisnike kojima su Odlukom odobreni iznosi od 1.000.000,00 i više dinara zaključiće se i ugovor o zalozi sa Sekretarijatom na osnovu kojeg će se izvršiti upis zaloge prvog založnog reda u korist Sekretarijata u registar založnog prava u visini odobrenih sredstava 10. Nakon isteka ugovorne obaveze od 24 meseca, Sekretarijat će izdati dozvolu za brisanje založnog prava.

Isplata bespovratnih sredstava vrši se u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine:

(1) za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (a) - nakon što Korisnik sredstava u ugovorenom roku Sekretarijatu dostavi dopis - izveštaj o namenskom korišćenju sredstava sa dokumentacijom za refundaciju ili

(2) za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (b): u dve rate:

- 50% odobrenih sredstava avansno, posle potpisivanja ugovora, a

- preostali iznos nakon što Korisnik sredstava Sekretarijatu dostavi dopis - izveštaj o namenskom korišćenju sredstava za celokupnu vrednost osnovnog sredstva sa dokumentacijom.

Korisnici sredstava iz člana 3. stav 1. pod (b) kao sredstvo obezbeđenja za uplaćeni avans, prilikom zaključenja Ugovora dostavljaju jednu blanko solo menicu registrovanu u poslovnoj banci.

____________
10 Troškove upisa snosi Korisnik sredstava

Obaveze korisnika sredstava

Član 15

Korisnik sredstava dužan je da:

- do isteka roka od šest meseci počev od dana objavljivanja Javnog konkursa ne smanji broj zaposlenih na neodređeno vreme za više od 10%;

- mašinu/opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) troškova za nabavku osnovnog sredstva učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 24 meseca od potpisivanja ugovora;

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Korisnik sredstava ima zabranu da osnovno sredstvo otuđi ili da ga da drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, u roku od najmanje 24 meseca od potpisivanja ugovora.

Praćenje izvršenja ugovora

Član 16

Korisnik sredstava obavezan je da Sekretarijatu dostavi dopis - izveštaj o namenskom korišćenju sredstava sa dokumentacijom za refundaciju troškova za nabavku osnovnih sredstva:

(1) iz člana 3. stav 1. pod (a) (koja su kupljena) - kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača i osnovnog sredstva, evidencija osnovnih sredstava/inventarni broj i sl.), fotografije i dr. nakon potpisivanja ugovora ili

(2) iz člana 3. stav 1. pod (b) (koja će biti kupljena) - račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za nabavku predmetnog osnovnog sredstva (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu), kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog, kao i kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača i osnovnog sredstva, evidencija osnovnih sredstava/inventarni broj i sl.), fotografije i dr. - rok za dostavljanje je najkasnije 60 dana od dana donošenja Odluke.

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 24 meseca od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

Računanje rokova

Član 17

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom.

Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.

Završne odredbe11

Član 18

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina/opreme ili za nabavku softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2021. godini, broj 144-401-721 /2021-02 od 26. februara 2021. godine ("Sl. list APV" br. 7/2021 i 10/2021).

______________
11 Svi generički neutralni termini napisani u muškom rodu obuhvataju iste pojmove u ženskom rodu

Član 19

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".