PRAVILNIKO SADRŽINI I NAČINU PODNOŠENJA IZVEŠTAJA O TROŠKOVIMA REFERENDUMSKE KAMPANJE("Sl. glasnik RS", br. 2/2022) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuje sadržina, forma i način podnošenja izveštaja o troškovima referendumske kampanje i izveštaja o troškovima kampanje za narodnu inicijativu, koji su propisani Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi (u daljem tekstu: Zakon).
Izveštaji koje Agenciji za sprečavanje korupcije (u daljem tekstu: Agencija) podnosi organizator kampanje su:
1) Izveštaj o troškovima referendumske kampanje i
2) Izveštaj o troškovima kampanje za narodnu inicijativu.
Izveštaj o troškovima referendumske kampanje podnosi se na Obrascu IZ-R, a izveštaj o troškovima kampanje za narodnu inicijativu na Obrascu IZ-NI.
Pravila definisana ovim pravilnikom koja se odnose na sadržinu, formu i način podnošenja izveštaja o troškovima referendumske kampanje na Obrascu IZ-R primenjuju se i na sadržinu, formu i način podnošenja izveštaja o troškovima kampanje za narodnu inicijativu na Obrascu IZ-NI.
Obrasci izveštaja iz stava 3. ovog člana propisani su ovim pravilnikom i njegov su sastavni deo.
Svi izrazi koji se koriste u ovom pravilniku su rodno neutralni.
II SADRŽINA IZVEŠTAJA O TROŠKOVIMA REFERENDUMSKE KAMPANJE
Izveštaj o troškovima referendumske kampanje sačinjava se na osnovu knjigovodstvene dokumentacije i druge verodostojne dokumentacije u vezi sa referendumskom kampanjom (izveštaji o promenama i stanju sredstava na računu, blagajnički nalozi i dnevnici, popisne liste, ugovori, računi, zapisnici o primopredaji, potvrde o prijemu, obračuni, pismene izjave davaoca priloga, pružaoca usluge i dr.).
Iznosi i vrednosti u izveštaju prikazuju se u dinarima.
Obrazac IZ-R na prvoj strani u gornjem levom uglu sadrži datum podnošenja elektronske forme izveštaja, u donjem levom uglu nalazi se verzija izveštaja, datum i vreme bar-koda i broj bar-koda, u gornjem desnom uglu nalazi se jedinstveni bar-kod koji se automatski dodeljuje podnošenjem izveštaja i u donjem desnom uglu sadrži redni broj strane i ukupan broj strana izveštaja. U gornjem središnjem delu obrasca ispisan je naziv referendumske kampanje i datum održavanja referenduma.
Obrazac IZ-R sastoji se iz pet delova: I. Opšti podaci, II. Prihodi kampanje, III. Sredstva preneta sa računa organizatora kampanje, IV. Krediti i zajmovi organizatora kampanje, V. Troškovi kampanje.
U delu I. Opšti podaci Obrasca IZ-R naziv i vrsta organizatora kampanje (podaci koji su upisani prilikom otvaranja korisničkog naloga) automatski su popunjeni, a unose se podaci o:
1) organizatoru kampanje - navodeći skraćeni naziv; sedište i adresu; broj telefona; adresu internet prezentacije; elektronsku adresu; poreski identifikacioni broj; matični broj; šifru delatnosti; datum, broj i mesto overe sporazuma dva ili više pravnih lica ili sporazuma o obrazovanju grupe građana; nazive drugih pravnih lica iz sporazuma; brojeve posebnih računa za finansiranje kampanje, nazive poslovnih banaka u kojima su računi otvoreni, vrste računa;
2) ovlašćenom licu iz člana 33. Zakona - navodeći ime i prezime; datum imenovanja; funkciju u organizatoru kampanje; JMBG, mesto i adresu, kontakt telefon i elektronsku adresu.
Podaci iz stava 1. tačka 2) ovog člana koji se odnose na JMBG, mesto i adresu, kontakt telefon i elektronsku adresu ovlašćenog lica iz člana 33. Zakona koriste se isključivo za potrebe obavljanja poslova iz nadležnosti Agencije i ne objavljuju se na veb-sajtu Agencije.
U delu II. Prihodi kampanje Obrasca IZ-R unose se podaci o:
1) prostorijama i uslugama iz člana 29. stav 7. Zakona - navodeći naziv organa ili organizacije koja je uslugu pružila ili prostoriju dala na korišćenje; vrednost primljene usluge; opis primljene usluge, datum prijema, aktivnost za koju je primljena usluga i naziv i broj dokumenta na osnovu kojeg se unose podaci;
2) prilozima fizičkih lica - navodeći ime i prezime davaoca priloga; mesto prebivališta davaoca priloga; adresu davaoca priloga; JMBG davaoca priloga; ukupan iznos novčanih priloga; ukupan iznos nenovčanih priloga; ukupnu vrednost priloga i napomene;
3) prilozima pravnih lica - navodeći naziv davaoca priloga; sedište davaoca priloga, adresu davaoca priloga, matični broj davaoca priloga; ukupan iznos novčanih priloga; ukupan iznos nenovčanih priloga; ukupnu vrednost priloga i napomene;
4) napomenama o ukupnim prihodima kampanje ukoliko ih ima.
Podaci o ukupnim prihodima iz stava 1. ovog člana se automatski sabiraju preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja.
Podaci iz stava 1. tačka 2) ovog člana koji se odnose na mesto prebivališta i adresu fizičkog lica davaoca priloga i JMBG davaoca priloga koriste se isključivo za potrebe obavljanja poslova iz nadležnosti Agencije i ne objavljuju se na veb-sajtu Agencije.
U delu III. Sredstva preneta sa računa organizatora Obrasca IZ-R unose se podaci o: broju računa organizatora kampanje sa koga su sredstva preneta; iznos prenetih sredstava; i iznos utrošenih sredstava.
U delu IV. Krediti i zajmovi organizatora kampanje Obrasca IZ-R unose se podaci o kreditima i zajmovima - navodeći naziv poslovne banke ili druge finansijske organizacije koja je odobrila kredit/zajam; iznos odobrenih sredstava; iznos prenetih sredstava na račun za finansiranje kampanje; iznos utrošenih sredstava; vrstu i vrednost obezbeđenja kredita/zajma; period otplate kredita/zajma i napomene posebno za kredite i zajmove odobrene pod uslovima koji odstupaju od tržišnih, a posebno za kredite i zajmove koji su odobreni pod tržišnim uslovima.
Ukupno svi izvori finansiranja kampanje automatski se sabiraju preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja i sadrže ukupan zbir prihoda kampanje, ukupan iznos utrošenih sredstva prenetih sa računa organizatora i ukupan iznos utrošenih sredstava po osnovu kredita/zajma, kao i polje za unos napomena.
U delu V. Troškovi kampanje Obrasca IZ-R unose se podaci o:
1) troškovima materijala - navodeći ukupnu cenu, cenu po komadu, broj izrađenih komada, ime i prezime/naziv izvršioca usluge, JMBG/matični broj i napomene za svaku vrstu promotivnog materijala (letak, brošura, novine, plakat, bilbord i drugi promotivni materijal) i za svaki posebni oblik u okviru svake vrste promotivnog materijala (letak 1, letak 2..., brošura 1, brošura 2...), kao i druge troškove distribucije;
2) troškovima javnih događaja - navodeći cenu, mesto održavanja javnog događaja, datum održavanja javnog događaja, ime i prezime/naziv izvršioca usluge, JMBG/matični broj i napomene za svaku vrstu javnog događaja (miting, konvencija, konferencije za medije i drugi tipovi javnih manifestacija) i za svaki posebni oblik u okviru svake vrste javnog događaja (miting 1, miting 2... konvencija 1, konvencija 2...);
3) troškovima oglašavanja - navodeći cenu, ime i prezime/naziv izvršioca usluge, JMBG/matični broj i napomene za svaku vrstu oglašavanja na televiziji, radiju, internetu i u štampi (spot, oglas, zakupljeni termin, baner, poseban sajt izborne kampanje) i za svaki posebni oblik u okviru svake vrste oglašavanja (spot 1, spot 2... oglas 1, oglas 2...), kao i ostale troškove oglašavanja;
4) ostalim troškovima kampanje - navodeći cenu, ime i prezime/naziv izvršioca usluge, JMBG/matični broj, administrativne troškove, ostale putne troškove, komunalne i režijske troškove, troškove zakupa posebnog prostora, komunikacije, dodatnog angažovanja ljudstva, angažovanja marketinške agencije, opreme, istraživanja javnog mnjenja (posebno za svako istraživanje javnog mnjenja), i ostale nepomenute troškove.
Ukupno svi troškovi kampanje iz stava 1. ovog člana se automatski sabiraju preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja i sadrže polje za unos napomena.
Svi troškovi iskazuju se sa uračunatim porezima.
U slučaju kada su troškovi povezani, tako da se više vrsta troškova ne može razdvojiti, tako povezani troškovi prikazuju se u okviru stavke koja čini pretežni deo troškova, uz obaveznu napomenu koji su troškovi obuhvaćeni tom stavkom.
III FORMA I NAČIN PODNOŠENJA IZVEŠTAJA O TROŠKOVIMA REFERENDUMSKE KAMPANJE
Organizator referendumske kampanje dužan je da Agenciji podnese izveštaj o troškovima referendumske kampanje, u roku od 30 dana od dana objavljivanja ukupnih rezultata referenduma.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana podnosi se preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja Agencije (veb forme obrasca) i u pisanoj formi (štampanjem popunjenog elektronskog obrasca).
Agencija dodeljuje organizatoru kampanje jedinstveni korisnički nalog i šifru, za pristup sistemu za elektronsko podnošenje izveštaja i unos podataka.
Nakon unosa podataka, obrazac se putem sistema za elektronsko podnošenje izveštaja prosleđuje Agenciji i organizator kampanje dobija jedinstveni bar-kod kojim se potvrđuje veb forma obrasca.
Prilikom svakog pojedinačnog unosa podatka na veb formi obrasca, programski se sprovodi logičko-računska kontrola izveštaja.
Pisana forma obrasca izveštaja iz stava 1. ovog člana sadrži jedinstveni bar-kod kojim se potvrđuje veb forma obrasca, datum podnošenja izveštaja preko elektronske forme, datum i mesto sačinjavanja pisane forme izveštaja, potpis ovlašćenog lica iz člana 33. Zakona, pečat pravnog lica i drugih pravnih lica iz sporazuma.
Smatra se da je izveštaj iz stava 1. ovog člana podnet u propisanoj formi, ako je podnet i preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja Agencije (veb forme obrasca) i u pisanoj formi.
Izuzetno, izveštaj iz stava 1. ovog člana je podnet u propisanoj formi i u slučaju kada je izveštaj podnet samo preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja Agencije (veb forme obrasca), a sadrži elektronski potpis u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju, u kom slučaju organizator kampanje nije dužan da dostavi izveštaj u pisanoj formi.
Danom prijema pisane forme izveštaja iz stava 1. ovog člana smatra se dan kada je izveštaj lično predat Agenciji, odnosno dan kada je izveštaj primljen u Agenciju putem obične poštanske pošiljke, a ako je izveštaj predat preporučenom poštom, kao dan prijema smatra se dan kada je predat poštanskom operatoru.
Danom prijema izveštaja iz stava 1. ovog člana preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja (veb forme obrasca), koji je potpisan elektronskim potpisom u smislu stava 8. ovog člana, smatra se dan kada organizator kampanje dobije jedinstveni bar-kod kojim se potvrđuje veb forma obrasca.
Izveštaj podnet preko sistema za elektronsko podnošenje izveštaja (veb forme obrasca) i u pisanoj formi mora da sadrži istovetne podatke.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Obrazac IZ-R i Obrazac IZ-NI, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. glasniku RS", br. 2/2022, možete pogledati OVDE