PRAVILNIK
O SADRŽINI PRIJAVE, NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE UDRUŽENJA I SAVEZA UDRUŽENJA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA I USLOVIMA ZA UPIS

("Sl. glasnik RS", br. 9/2022)

Predmet

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuju sadržina prijave za upis u Evidenciju udruženja i saveza udruženja za zaštitu potrošača (u daljem tekstu: Evidencija), način vođenja Evidencije, kao i uslovi za upis u pogledu odgovarajućih kadrovskih, materijalnih i tehničkih kapaciteta i odgovarajućeg iskustva, stručnosti i veštine predstavnika udruženja, odnosno saveza udruženja u oblasti zaštite potrošača.

Uslovi za upis u Evidenciju

Član 2

Udruženje za zaštitu potrošača, odnosno savez udruženja za zaštitu potrošača (u daljem tekstu: udruženje ili savez) može se upisati u Evidenciju ako:

1) ima zaposlenog najmanje jednog diplomiranog pravnika i najmanje jedno lice sa VII stepenom stručne spreme;

2) udruženje, savez ili član udruženja ima u svojini ili zakupu poslovni prostor koji koristi isključivo u svrhu obavljanja delatnosti za koje je registrovano;

3) je prostor iz tačke 2) ovog stava opremljen savremenim sredstvima komunikacije (fiksni i mobilni telefon i pristup internetu);

4) zaposleni i lica na rukovodećem položaju u udruženju ili savezu poseduju odgovarajuće diplome, sertifikate, potvrde ili dokumente o odgovarajućoj stručnosti, iskustvu, znanju i veštinama za obavljanje delatnosti zaštite potrošača.

Prijava za upis

Član 3

Prijava za upis u Evidenciju podnosi se u skladu sa zakonom i ovim pravilnikom.

Prijava iz stava 1. ovog člana podnosi se u pisanom obliku i sadrži:

1) naziv i skraćeni naziv;

2) sedište i adresu;

3) oblast ostvarivanja ciljeva;

4) matični broj;

5) ime i prezime zastupnika;

6) broj i datum donošenja rešenja o upisu i promeni podataka iz Registra udruženja;

7) potpis zastupnika.

Uz prijavu se podnose dokazi o ispunjenosti uslova iz člana 2. ovog pravilnika, i to:

1) spisak članova udruženja ili saveza, sa ličnim, odnosno matičnim brojem i potpisima članova, overen od strane zastupnika udruženja ili saveza;

2) ugovor o radu sa zaposlenim iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika;

3) diplome zaposlenih iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika;

4) dokaz o osnovu korišćenja poslovnog prostora iz člana 2. tačka 2) ovog pravilnika (ugovor o zakupu poslovnog prostora, dokaz o pravu svojine na nepokretnosti ili drugi dokaz o osnovu korišćenja poslovnog prostora);

5) dokaz o opremljenosti prostora iz člana 2. tačka 3) ovog pravilnika (izjava zastupnika, ugovor sa operatorom, račun ili drugi dokaz);

6) diplome, sertifikati, potvrde ili dokumenti zaposlenih i lica na rukovodećem položaju o odgovarajućoj stručnosti, iskustvu, znanju i veštinama za obavljanje delatnosti zaštite potrošača;

7) izveštaj o sprovedenim aktivnostima i postignutim rezultatima u oblasti zaštite potrošača i finansijski izveštaj (podaci o izvorima finansiranja, utrošenim sredstvima na godišnjem nivou, uključujući troškove poslovanja) za tri godine koje prethode godini u kojoj se vrši upis;

8) izjave članova organa upravljanja udruženja ili saveza da nemaju svojstvo državnog službenika, službenika u organima lokalne samouprave, da nisu na rukovodećem ili nadzornom položaju kod trgovca ili u udruženju trgovaca, odnosno na rukovodećem ili nadzornom položaju u političkoj stranci ili sindikatu.

Dokazi iz stava 3. ovog člana dostavljaju se u originalu ili overenoj fotokopiji.

Način vođenja Evidencije

Član 4

Evidencija se vodi u pisanom i elektronskom obliku.

Elektronski oblik Evidencije objavljuje se na zvaničnoj internet stranici ministarstva nadležnog za poslove zaštite potrošača.

Član 5

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu vođenja Evidencije udruženja i saveza udruženja za zaštitu potrošača i uslovima za upis ("Službeni glasnik RS", broj 21/15).

Član 6

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".