PRAVILNIKO BLIŽOJ SADRŽINI REGISTRA USTANOVA KULTURE I DOKUMENTACIJI POTREBNOJ ZA REGISTRACIJU("Sl. glasnik RS", br. 9/2022) |
Ovim pravilnikom uređuje se bliža sadržina Registra ustanova kulture (u daljem tekstu: Registar) koji vodi Agencija za privredne registre (u daljem tekstu: Agencija), sadržina i obrazac prijave za upis u Registar i dokumentacija potrebna za registraciju.
Registar se vodi kao jedinstvena, centralna, javna elektronska baza podataka o ustanovama kulture (u daljem tekstu: ustanova).
U Registar se upisuju:
1) naziv i sedište ustanove;
2) vrsta vlasništva ustanove (ustanova u javnoj, privatnoj ili mešovitoj svojini);
3) oblast kulturne delatnosti;
4) podaci o osnivaču;
5) podaci o zastupniku, predsedniku upravnog odbora i članovima upravnog odbora;
6) registarski broj i PIB ustanove;
7) kontakt podaci i brojevi računa u banci;
8) podaci o osnivačkom aktu, statutu, izmenama i dopunama statuta, odnosno prečišćenom tekstu statuta;
9) podaci o statusnoj promeni, likvidaciji, stečaju i brisanju iz Registra;
10) broj i datum donošenja rešenja o upisu u Registar.
Registar sadrži i sledeće podatke, ako ti podaci postoje, i to:
1) naziv na jeziku i pismu nacionalne manjine;
2) naziv u prevodu na strani jezik;
3) naziv, adresu i vrstu ogranka;
4) zabeležbe podataka od značaja za pravni promet.
U Registru se objavljuju dokumenta u skladu sa zakonom.
Registar, pored podataka iz člana 2. ovog pravilnika, sadrži i dokumenta na osnovu kojih je izvršena registracija.
Rešenje, saglasnost, dozvola, mišljenje ili drugi akt nadležnog organa
Ako je zakonom kojim se uređuje pravni položaj i poslovanje ustanova (u daljem tekstu: Zakon), ili drugim posebnim zakonom, kao uslov za registraciju propisano rešenje, saglasnost, dozvola, mišljenje ili drugi akt nadležnog organa, uz registracionu prijavu i dokumentaciju propisanu ovim pravilnikom, podnosi se odgovarajuće rešenje, saglasnost, dozvola, mišljenje, odnosno drugi akt nadležnog organa.
Upis u Registar vrši se na osnovu propisane prijave za upis, propisane dokumentacije koja je u originalu ili overenoj fotokopiji i dokaza o uplati propisane naknade.
Podaci o matičnom broju i poreskom identifikacionom broju (PIB) kod upisa osnivanja, i broju računa u banci, upisuju se u Registar po službenoj dužnosti, na osnovu odluke nadležnog organa o dodeli matičnog broja, poreskog identifikacionog broja (PIB) odnosno na osnovu podataka preuzetih od Narodne banke Srbije.
Uz jedinstvenu registracionu prijavu osnivanja pravnih lica i drugih subjekata i registracije u jedinstveni registar poreskih obveznika, podnosi se:
1) akt o osnivanju;
2) statut i saglasnost nadležnog organa na statut za ustanove u javnoj svojini;
3) odluka o imenovanju zastupnika, predsednika upravnog odbora i članova upravnog odbora;
4) fotokopija lične karte, pasoša, lične karte za stranca ili izvoda iz nadležnog registra kao dokument o identitetu osnivača, zastupnika i članova upravnog odbora u skladu sa Zakonom;
5) odluka o obrazovanju ogranka ako nije obrazovan statutom;
6) druge isprave utvrđene zakonom;
7) dokaz o uplati propisane naknade.
Potpisi osnivača na aktu o osnivanju ustanove u privatnoj svojini se overavaju u skladu sa zakonom.
Upis obrazovanja ogranka ustanove
Uz prijavu za upis ogranka, podnosi se:
1) odluka nadležnog organa o obrazovanju ogranka, ako nije obrazovana statutom;
2) dokaz o uplati propisane naknade.
Uz prijavu za upis, promenu ili brisanje osnivača, podnosi se:
1) ugovor o pristupanju ili istupanju ili akt koji predstavlja osnov za upis, promenu ili brisanje osnivača;
2) akt o izmeni osnivačkog akta;
3) fotokopija lične karte, pasoša, lične karte za stranca ili izvoda iz nadležnog registra, kao dokument o identitetu osnivača u skladu sa Zakonom;
4) dokaz u uplati propisane naknade.
Upis promene zastupnika i članova upravnog odbora
Uz prijavu za upis, promenu ili brisanje zastupnika i članova upravnog odbora, podnosi se:
1) akt nadležnog organa o imenovanju, odnosno razrešenju zastupnika odnosno predsednika i članova upravnog odbora;
2) fotokopija lične karte, pasoša, lične karte za stranca, kao dokument o identitetu novoimenovanog direktora odnosno lica ovlašćenog za zastupanje u skladu sa Zakonom;
3) dokaz u uplati propisane naknade.
Uz prijavu za upis ostavke zastupnika odnosno predsednika i članova upravnog odbora, podnosi se:
1) ostavka zastupnika odnosno predsednika i članova upravnog odbora;
2) dokaz o uplati propisane naknade.
Upis promene podataka o registrovanim licima
Uz prijavu za upis promene podataka o registrovanim licima, podnosi se:
1) fotokopija lične karte, pasoša, lične karte za stranca, izvoda iz nadležnog registra ili drugi dokument koji predstavlja pravni osnov za promenu tih podataka;
2) dokaz o uplati propisane naknade.
Uz prijavu za promenu naziva, skraćenog naziva, naziva na jeziku i pismu nacionalne manjine ili naziva u prevodu na strani jezik ustanove kulture, ogranka ustanove, podnosi se:
1) akt o izmeni osnivačkog akta za promenu naziva, skraćenog naziva, naziva na jeziku i pismu nacionalne manjine ili naziva u prevodu na strani jezik ustanove, odnosno odluka nadležnog organa o promeni naziva, skraćenog naziva, naziva na jeziku i pismu nacionalne manjine ili naziva u prevodu na strani jezik ogranka ustanove;
2) dokaz o uplati propisane naknade.
Uz prijavu za promenu sedišta ustanove, odnosno ogranka, podnosi se:
1) akt o izmeni osnivačkog akta za promenu sedišta ustanove, odnosno odluka nadležnog organa o promeni sedišta ogranka;
2) dokaz o uplati propisane naknade.
Upis promene oblasti kulturne delatnosti
Uz prijavu za promenu oblasti kulturne delatnosti, podnosi se:
1) akt o izmeni osnivačkog akta;
2) akt nadležnog organa o usvajanju novog statuta ili izmena i dopuna statuta;
3) novi statut ili prečišćeni tekst statuta;
4) saglasnost nadležnog organa na novi statut ili izmene i dopune statuta ustanove u javnoj svojini;
5) dokaz o uplati propisane naknade.
Upis promene vrste vlasništva ustanove kulture
Uz prijavu za promenu vrste vlasništva ustanove, podnosi se:
1) akt o izmeni osnivačkog akta;
2) akt nadležnog organa o usvajanju novog statuta ili izmena i dopuna statuta;
3) novi statut ili prečišćeni tekst statuta;
4) saglasnost nadležnog organa na novi statut ili izmene i dopune statuta ustanove u javnoj svojini;
5) dokaz o uplati propisane naknade.
Uz prijavu za upis izmena osnivačkog akta, podnosi se:
1) akt o izmeni osnivačkog akta;
2) akt nadležnog organa o usvajanju izmena osnivačkog akta;
3) dokaz o uplati propisane naknade.
Upis novog statuta i izmena i dopuna statuta
Uz prijavu za upis novog statuta ili izmena i dopuna statuta, podnosi se:
1) akt nadležnog organa o usvajanju novog statuta ili izmena i dopuna statuta;
2) novi statut ili prečišćeni tekst statuta;
3) saglasnost nadležnog organa na novi statut ili na izmene i dopune statuta ustanove u javnoj svojini;
4) dokaz o uplati propisane naknade.
Za upis promene ili brisanja kontakt podataka podnosi se registraciona prijava promene, odnosno brisanja kontakt podataka.
Upis statusne promene ustanova u privatnoj svojini
Uz prijavu za objavljivanje na internet strani Agencije nacrta ugovora o statusnoj promeni, odnosno nacrta plana podele, svaka ustanova koja učestvuje u statusnoj promeni podnosi:
1) nacrt ugovora o statusnoj promeni, odnosno nacrt plana podele;
2) dokaz o uplati propisane naknade.
Uz prijavu statusne promene, svaka ustanova koja učestvuje u statusnoj promeni podnosi:
1) odluke nadležnih organa ustanova koje učestvuju u statusnoj promeni, kojima se odobrava statusna promena;
2) ugovor o statusnoj promeni, odnosno plan podele ustanove, overen od nadležnog organa overe;
3) izmene akta o osnivanju, odnosno statuta kao i prečišćeni tekst statuta, ako ustanova koje učestvuje u statusnoj promeni nastavlja da postoji;
4) dokumentacija koja se dostavlja za upis osnivanja, ako statusnom promenom nastaje nova ustanova;
5) finansijski izveštaj ustanova, koje učestvuju u statusnoj promeni, sa mišljenjem revizora, izveštaj revizora o izvršenoj statusnoj promeni, ili izjava zastupnika ustanove da su osnivači saglasni da se finansijski izveštaji, izveštaj revizora, ne sačinjava;
6) dokaz o uplati propisane naknade.
Ako usled statusne promene ustanova prestaje da postoji, istovremeno sa registracionom prijavom statusne promene, podnosi se i registraciona prijava za brisanje te ustanove iz Registra.
Brisanje iz Registra ustanove u javnoj svojini
Uz prijavu za brisanje iz Registra ustanove u javnoj svojini, podnosi se:
1) akt osnivača o ukidanju ustanove;
2) dokaz o uplati propisane naknade.
Upis pokretanja postupka likvidacije ustanove u privatnoj svojini
Uz prijavu pokretanja postupka likvidacije i objave oglasa, podnosi se:
1) odluka nadležnog organa o pokretanju postupka likvidacije;
2) odluka nadležnog organa o imenovanju likvidacionog upravnika, ako to lice nije registrovani zastupnik ustanove;
3) fotokopija lične karte, pasoša ili lične za stranca kao dokument o identitetu likvidacionog upravnika, u skladu sa Zakonom - ako to lice nije registrovani direktor ili lice ovlašćeno za zastupanje ustanove;
4) dokaz o uplati propisane naknade.
Registracija početnog likvidacionog izveštaja, odnosno godišnjeg likvidacionog izveštaja ustanove u privatnoj svojini
Uz prijavu registracije početnog likvidacionog izveštaja, odnosno godišnjeg likvidacionog izveštaja, podnosi se:
1) početni, odnosno godišnji likvidacioni izveštaj;
2) odluka nadležnog organa o usvajanju tih izveštaja;
3) dokaz o uplati propisane naknade.
Upis obustave postupka likvidacije ustanove u privatnoj svojini
Uz prijavu upisa obustave postupka likvidacije podnosi se:
1) odluka nadležnog organa o obustavi likvidacije;
2) odluka o imenovanju direktora ili lica ovlašćenog za zastupanje;
3) fotokopija lične karte, pasoša ili lične karte za stranca kao dokument o identitetu direktora ili lica ovlašćenog za zastupanje, u skladu Zakonom;
4) dokaz o uplati propisane naknade.
Brisanje ustanove u privatnoj svojini nakon likvidacije
Uz prijavu brisanja iz Registra ustanove u privatnoj svojini nakon okončanja postupka likvidacije, podnosi se:
1) odluka nadležnog organa o okončanju postupka likvidacije;
2) izveštaj likvidacionog upravnika o sprovedenoj likvidaciji;
3) izjava likvidacionog upravnika da su sve obaveze a po osnovu prijavljenih potraživanja izmirene u potpunosti i da se protiv ustanove ne vode drugi postupci;
4) odluka nadležnog organa o podeli likvidacionog ostatka ako ga ima;
5) odluka nadležnog organa o licu kome se poslovne knjige i dokumenta poveravaju na čuvanje ili izjava likvidacionog upravnika o imenu i adresi tog lica;
6) potvrde nadležnih poreskih organa o prestanku obaveza javnih prihoda;
7) potvrda nadležnog poreskog organa o brisanju iz evidencije PDV, ako je pravno lice bilo obveznik PDV;
8) dokaz o uplati propisane naknade.
Upis otvaranja stečajnog postupka nad ustanovom u privatnoj svojini
Uz prijavu za upis otvaranja stečajnog postupka nad ustanovom u privatnoj svojini, podnosi se:
1) Rešenje nadležnog stečajnog suda o otvaranju stečajnog postupka i imenovanju stečajnog upravnika;
2) dokaz o uplati propisane naknade.
Na upis u Registar drugih podataka koji se odnose na stečaj ustanove u privatnoj svojini shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje stečaj, i to odredbe o upisu u nadležni registar odluka iz stečajnog postupka.
Upis obustave stečajnog postupka nad ustanovom u privatnoj svojini
Uz prijavu za upis obustave stečajnog postupka nad ustanovom u privatnoj svojini, podnosi se:
1) rešenje nadležnog stečajnog suda o obustavljanju stečajnog postupka;
2) odluka nadležnog nadležnog organa o imenovanju direktora, odnosno lica ovlašćenog za zastupanje;
3) fotokopija lične karte, pasoša ili lične karte za stranca, kao dokument o identitetu direktora, odnosno lica ovlašćenog za zastupanje, u skladu sa Zakonom;
4) dokaz o uplati propisane naknade.
Brisanje ustanove u privatnoj svojini iz Registra nakon zaključenja stečaja
Uz prijavu brisanja ustanove u privatnoj svojini iz Registra nakon zaključenja stečaja, podnosi se:
1) pravosnažno rešenje nadležnog stečajnog suda o zaključenju stečaja;
2) dokaz o uplati propisane naknade.
Uz registracionu prijavu upisa ili brisanja zabeležbe činjenica od značaja za pravni promet, podnosi se:
1) dokumentacija na osnovu koje se utvrđuje osnov za upis ili brisanje zabeležbe;
2) dokaz o uplati propisane naknade.
Uz registracionu prijavu upisa usklađivanja, podnosi se:
1) važeći osnivački akt;
2) novi statut;
3) saglasnost nadležnog organa na novi statut ustanove u javnoj svojini;
4) ako je u postupku usklađivanja došlo do promene drugih podataka koji se upisuju u Registar, dokumentacija koja je propisana za tu vrstu promene.
Obrasci prijave za upis u Registar
Prijava za upis usklađivanja u Registar iz člana 28. ovog pravilnika (sa dodacima), data je na Obrascu 1 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Prijava za upis promene podataka iz čl. 7-18, 20-22, 24, 25, i 27. ovog pravilnika (sa dodacima) data je na Obrascu 2 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Prijava za brisanje iz Registra iz čl. 19, 23, i 26. ovog pravilnika (sa dodacima), data je na Obrascu 3 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Prijave iz st. 1. do 3. ovog člana, kao i jedinstvena registraciona prijava osnivanja pravnih lica i drugih subjekata i registracije u jedinstveni registar poreskih obveznika, mogu se preuzeti na internet stranici zvaničnog sajta Agencije.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a počinje da se primenjuje 18. novembra 2022. godine, odnosno danom početka rada Registra koji vodi Agencija.
Obrasce 1-3, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. glasniku RS", br. 9/2022, možete pogledati OVDE