ODLUKA

O ODRŽAVANJU I ZAŠTITI JAVNIH ZELENIH POVRŠINA

("Sl. list grada Vršca", br. 15/2018, 14/2020 i 18/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom regulišu se vršioci, uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti održavanja i zaštite javnih zelenih površina na teritoriji Grada Vršca, prava i obaveze vršioca ove komunalne delatnosti i korisnika i način vršenja nadzora nad njenim obavljanjem.

Održavanje i zaštita javnih zelenih površina je komunalna delatnost od opšteg interesa.

Član 2

Javne zelene površine, u smislu ove odluke, su:

1) parkovi,

2) zelene površine na skverovima i trgovima,

3) zelene površine duž saobraćajnica i staza (travnjaci, drvoredi, cvetnjaci, žive ograde i drugi zasadi),

4) zelene površine duž vodenih površina,

5) zelene površine između i oko stambenih zgrada i drugih objekata,

6) spomen parkovi,

7) spomen groblja i spomen obeležja,

8) park šume,

9) izolacione i zaštitne zelene trake, vetrozaštitni pojasevi i pošumljeni tereni.

Zelenim površinama specijalnih namena podrazumevaju se zelene površine:

1) u školskim dvorištima,

2) u krugu fabrika i drugih poslovnih objekata,

3) u krugu zdravstvenih, socijalnih, prosvetnih, obrazovnih, naučnih, verskih i drugih organizacija,

4) na terenima namenjenim za fizičku kulturu, sport i rekreaciju,

5) na gradskim grobljima,

6) botaničke bašte, arboretumi i rasadnici,

7) javno dostupna dečja igrališta na otvorenom prostoru (u daljem tekstu: dečja igrališta).

Član 3

Komunalna delatnost održavanja javnih zelenih površina (u daljem tekstu: održavanje javnih zelenih površina) je, u smislu ove odluke, uređenje, tekuće i investiciono održavanje, rekonstrukcija i sanacija zelenih, rekreativnih površina, dečjih igrališta i priobalja.

Uređenje javnih zelenih površina obuhvata planiranje i podizanje novih zelenih površina, opremanje parkova, objekata (dečijih igrališta, sportskih terena sa rekvizitima, žardinjera, javnih sanitarnih objekata i sl.) površina za rekreaciju, javnih plaža i drugih javnih površina i sl.

Tekuće i investiciono održavanje javnih zelenih površina obuhvata kontinuirano održavanje i poboljšanje postojećih zelenih površina tokom cele godine, zalivanje, prihranjivanje i ispunjavanjem predviđenim biljnim materijalom postojeće vegetacije, estetsko i funkcionalno održavanje i orezivanje stabala, seča trulih stabala, okopavanje, prskanje, košenje travnjaka, sakupljanje i odnošenje biljnog otpada nastalog na javnoj površini, održavanje cvetnjaka jednogodišnjeg cveća i perena, orezivanje ružičnjaka, održavanje parkova, objekata (dečijih igrališta, sportskih terena sa rekvizitima, žardinjera, javnih sanitarnih objekata i sl.) površina za rekreaciju, javnih plaža i drugih javnih površina, čišćenje snega i leda i sl.

Rekonstrukcija zelenih površina obuhvata zamenu oštećenih ili osušenih zelenih površina, materijala u žardinjerama, oštećenih ili uništenih klupa, javnih česmi i sl.

Sanacija zelenih površina obuhvata ozdravljenje zelenih površina, odnosno popravku uređaja, opreme i objekata.

Član 4

Zaštita javnih zelenih površina podrazumeva fitopatološke, entomološke i druge mere za zaštitu bilja u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita bilja, kao i mere za zaštitu od požara i drugih elementarnih nepogoda.

Član 5

Komunalnu delatnost iz člana 3. stav 1. ove Odluke obavlja Javno komunalno preduzeće Drugi oktobar, Vršac (u daljem tekstu: Preduzeće).

Izuzetno, Preduzeće održava i pojedine zelene površine iz člana 2. stav 2. ove Odluke koje su predviđene godišnjim programom održavanja zelenih površina.

Preduzeće je dužno da usaglasi svoje poslovanje sa Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti ("Službeni glasnik RS", br. 13/18, 66/18 i 51/2019).

Održavanje i zaštitu ostalih zelenih površina iz člana 2. stav 2. ove Odluke obavljaju pravna i fizička lica koja neposredno koriste te površine ili kojima su te površine poverene na upravljanje, uređenje i održavanje zajedno sa objektima izgrađenim na tim površinama.

Pravna i fizička lica koja neposredno koriste zelene površine iz stava 4. ovog člana mogu da povere Preduzeću izvođenje radova na održavanju i zaštiti istih o čemu zaključuju ugovor.

Preduzeće je u obavezi da redovno vrši održavanje dečjih igrališta i obezbeđuje propisane preglede istih.

Preduzeće je u obavezi da u zakonskom roku obezbedi prvi pregled dečjih igrališta od strane ovlašćenog Imenovanog tela za redovne i vanredne preglede i pribavi sertifikate kojima se potvrđuje usaglašenost dečjih igrališta u skladu sa pozitivno pravnim propisima kojima se uređuje bezbednost dečjih igrališta.

Član 5a

Dečje igralište mora ispunjavati sve zahteve propisane pozitivno pravnim propisima kojima se uređuje bezbednost dečjih igrališta i to tokom celog perioda upotrebe.

Ukoliko se tokom održavanja dečjih igrališta otkriju nedostaci koji bi mogli da ugroze bezbednost, oni se bez odlaganja otklanjaju.

U slučaju da to nije moguće, oprema na dečjem igralištu se mora osigurati imobilizacijom ili uklanjanjem kako se ne bi mogla koristiti.

Kad neki deo opreme treba da se ukloni sa lokacije dečjeg igrališta radi održavanja, sva pričvršćenja ili temelji koji ostanu u tlu treba da se uklone ili zaštite kako bi lokacija bila bezbedna.

Član 5b

Redovan i vanredan pregled dečjih igrališta obezbeđuje Preduzeće preko Imenovanog tela za redovne i vanredne preglede dečjih igrališta u skladu sa pozitivno pravnim propisima kojima se uređuje bezbednost dečjih igrališta.

Redovan pregled dečjeg igrališta obavlja se jednom godišnje.

Redovan godišnji pregled dečjeg igrališta obuhvata sve postupke (ocenjivanja usaglašenosti) koji su neophodni da se ustanovi da li dečje igralište, u upotrebi, zadovoljava relevantne zahteve propisane pozitivno pravnim propisima kojim se uređuje bezbednost dečjih igrališta.

Član 5v

Vanredni pregled dečjeg igrališta sprovodi se u slučaju promena koje su nastale kao posledica ocene mera bezbednosti, dejstva vremenskih uslova, prisustva truljenja ili korozije, uključujući i svaku promenu nivoa bezbednosti opreme koja nastane kao posledica obavljenih popravki ili dodatnih, zamenjenih komponenata.

Zahtev za vanredni pregled dečjeg igrališta Preduzeće podnosi Imenovanom telu za redovne i vanredne preglede u pisanom obliku i u prilogu dostavlja svoje podatke kao i naziv Imenovanog tela koje je izvršilo prethodni redovni pregled dečjeg igrališta.

Ovlašćeno lice Preduzeća prisustvuje prilikom vršenja pregleda dečjeg igrališta.

Član 6

Nakon izgradnje ili rekonstrukcije javne zelene površine Preduzeće istu uvodi u predlog godišnjeg programa održavanja za narednu kalendarsku godinu.

Član 7

Javne zelene površine održavaju se i štite u skladu sa Godišnjim operativnim programom (u daljem tekstu: Program) koji donosi preduzeće a saglasnost na isti daje Gradsko veće.

Preduzeće donosi Program najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu i isti sadrži vrstu, obim i dinamiku radova kao i visinu sredstava potrebnih za njegovu realizaciju.

Cenovnik radova na održavanju javnih zelenih površina donosi Preduzeće a na isti saglasnost daje Skupština Grada.

II NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA ODRŽAVANJU JAVNIH ZELENIH POVRŠINA

Član 8

Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju Programa trajno i nesmetano obavlja komunalnu delatnost održavanja i zaštite javnih zelenih površina i u skladu sa odredbama ove odluke obezbedi propisan obim, vrstu i kvalitet usluge.

Član 9

Ako usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti dođe do poremećaja ili prekida u obavljanju komunalne delatnosti održavanja javnih zelenih površina, preduzeće mora bez odlaganja preduzeti mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida.

Mere koje preduzeće u slučaju iz stava 1. ovog člana preduzima su:

1) radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida u obavljanju komunalne delatnosti, kao i eventualno angažovanje trećih lica u obezbeđivanju uslova za vršenje komunalne delatnosti;

2) hitne popravke i zamena instalacija i uređaja kojima se obezbeđuje vršenje komunalne delatnosti, odnosno zaštita komunalnih objekata, uređaja i instalacija od daljih havarija;

3) preduzima i druge mere propisane od strane Gradske uprave.

III ZAŠTITA JAVNIH ZELENIH POVRŠINA

Član 10

Javna zelena površina može se koristiti samo u svrhu za koju je namenjena.

Izuzetno, javna zelena površina može se privremeno koristiti za sportske, turističke, kulturne i edukativne manifestacije, priredbe, dečije zabavne parkove i u slične svrhe u skladu sa propisima koji regulišu ovu materiju.

Član 11

Preduzeće može, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Gradskog veća Grada Vršca, doneti akt kojim ograničava vreme korišćenja određene javne zelene površine, u cilju njene zaštite.

Akt iz stava 1. ovog člana sadrži obrazložene razloge koji su doveli do ograničenja vremena korišćenja javne zelene površine.

Preduzeće je dužno da na vidnom mestu istakne obaveštenje za građane da je ograničeno vreme korišćenja određene javne zelene površine.

Član 12

Na zahtev pravnih ili fizičkih lica Gradska uprava može odobriti orezivanje ili uklanjanje stabala sa javnih površina o njihovom trošku ako drveće predstavlja smetnju novoizgrađenom objektu ili kolskom ulazu u isti.

Pre izdavanja odobrenja Gradska uprava pribavlja mišljenje Preduzeća.

Ako Preduzeće ne dostavi Gradskoj upravi svoje mišljenje u roku od 15 dana, smatraće se da je dato pozitivno mišljenje.

Gradska uprava obavezuje rešenjem podnosioca zahteva da drvnu masu, nastalu uklanjanjem stabla, preda Preduzeću ukoliko ono u svom mišljenju istakne takav zahtev.

Ukoliko je seča, odnosno uklanjanje stabala sa javnih zelenih površina neophodna zbog izvođenja građevinskih ili drugih radova, investitor je dužan uz zahtev za izdavanje odobrenja da priloži odobrenje za građenje, odnosno prijavu za izvođenje drugih radova

Član 13

Postupajući po zahtevu stranaka a nakon izvršenog uvida službenih lica, iz člana 32. ove Odluke, na licu mesta, Gradska uprava može izdati nalog za uklanjanje suvih stabala i grana sa javnih površina kao i naloge za izvršavanje drugih poslova predviđenih Programom.

Član 14

Preduzeće, kao i ostala lica iz člana 5. stav 3. ove odluke dužni su da vode evidenciju o stanju biljnog materijala, objekata i uređaja na javnim zelenim površinama kao i o promenama koje nastaju na tim površinama.

Član 15

Gradska uprava, po prethodno pribavljenom mišljenju preduzeća, može odrediti koje se biljne kulture ne mogu gajiti na području Grada Vršca, ili na pojedinim delovima grada, i koje se vrste drveća ne mogu saditi u dvorištima i baštama sa ulične strane.

Član 16

Poslove održavanja Vršačkog jezera Preduzeće obavlja u toku cele godine i to: održavanje čistoće staza na jezeru, sakupljanje otpadaka i mašinsko košenje trave po potrebi.

U periodu pred nastupajuću kupališnu sezonu vrše se sledeći radovi:

- mašinsko košenje trave,

- delimična zamena vode,

- dezinfekcija vode i priobalja,

- uređenje plaže i postavljanje potrebnih sadržaja i rekvizita (kabina za presvlačenje, tuševa i dr.),

- organizovanje ispitivanja kvaliteta vode u jezeru.

Sezona kupanja traje u periodu od 15. juna do 31. avgusta i podrazumeva intenzivnije radove održavanja čistoće i mašinskog košenja trave u skladu sa Programom.

Član 17

Vršačko jezero, kao kupalište, koristi se u vremenu od 08,00 do 21,00 časova.

Ugostiteljski objekti u gradskom parku i na jezeru svoje radno vreme uređuju u skladu sa odlukom Skupštine Grada kojom je propisano radno vreme tih objekata.

Na ulazu u Gradski park i Vršačko jezero na vidnom mestu moraju biti istaknuta uputstva i upozorenja posetiocima odnosno korisnicima, koja se odnose na njihova prava i obaveze.

Član 18

Za izvođenje radova na javnoj zelenoj površini investitor mora pribaviti odobrenje Gradske uprave.

U postupku izdavanja odobrenja za izvođenje radova na javnoj zelenoj površini, investitor je dužan da pribavi uslove i mišljenje Preduzeća, o merama koje se moraju preduzeti u cilju zaštite javne zelene površine pri izvođenju tih radova.

Ukoliko se radovi izvode bez odobrenja iz stava 1. ovog člana komunalni inspektor zabraniće izvođenje radova i naložiće dovođenje te površine u prvobitno stanje.

Član 19

Instalacije telegrafske, telefonske, električne i druge mreže na javnoj zelenoj površini i na zemljištu koje je predviđeno za uređenje javne zelene površine, po pravilu, polažu se podzemno.

Iznad instalacija iz stava 1. ovog člana na javnim zelenim površinama ne sme se saditi drveće.

Izuzetno, u park šumama i na pošumljenim terenima mogu se postavljati vazdušni telegrafski, električni i drugi vodovi pod uslovom da ne ometaju pravilan razvoj vegetacije, ne narušavaju estetski izgled zelenila i ne ometaju normalno korišćenje ovih zelenih površina.

Programom se utvrđuju drvoredi i stabla u pojedinim ulicama koje Preduzeće redovno održava tako da isto ne ugrožava rad energetskih objekata.

Zelenilo koje ugrožava rad energetskog objekta orezuje operator prenosnog sistema koji vrši distribuciju električne energije a isti je dužan da o terminu i mestu orezivanja obavesti Gradsku upravu i Preduzeće najmanje 7 dana pre početka izvođenja radova.

U slučaju iz stava 5. ovog člana, operator prenosnog sistema dužan je da zelenilo orezuje u skladu sa nalozima Preduzećima i pravilima struke, kako bi se obezbedila zaštita biljnih zasada.

Preduzeće, odnosno druga organizacija ukoliko vrši orezivanje stabala, dužno je da nakon obavljenog posla sa javne površine ukloni sav otpadni materijal (granje, lišće i sl.).

Član 20

Izvođenje radova na postojećim podzemnim instalacijama (vodovoda, kanalizacije, elektrike, toplovoda, PTT mreže i dr.) koji iziskuju raskopavanje javne zelene površine ne mogu se preduzeti bez prethodno pribavljene saglasnosti Preduzeća.

Troškove za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje snosi investitor radova koji je dužan da, pre dobijanja saglasnosti iz stava 1. ovog člana, uplati depozit na poseban račun Budžeta.

Visinu depozita određuje Preduzeće prilikom davanja saglasnosti.

U slučaju kada investitor ne dovede javnu zelenu površinu u prvobitno stanje već to učini Preduzeće, deponovana sredstva prenose se na račun Preduzeća.

Ukoliko se prilikom izgradnje ili rekonstrukcije objekata ošteti javna zelena površina, investitor je dužan da istu vrati u prvobitno stanje.

Član 21

Javne zelene površine u naseljenim mestima i predelima obuhvaćenim prostornim i urbanističkim planovima podižu se i održavaju na način koji omogućava očuvanje i unapređivanje prirodnih i stvorenih vrednosti.

Član 22

Na javnim zelenim površinama zabranjeno je:

1) kretanje van staza, sedenje i ležanje na travnjacima osim u park šumama;

2) klizanje, skijanje, sankanje, igranje loptom i sl. na mestima koja za to nisu određena;

3) stajanje i ležanje na klupama, stolovima, premeštanje klupa, stolova, korpi za otpatke i dečijih rekvizita sa mesta na kojima su postavljeni;

4) kretanje i parkiranje vozila van određenih mesta, osim vozila preduzeća, servisiranje vozila (promena ulja i sl.) i pranje vozila na travnjacima ili javnim česmama;

5) oštećivanje i uništavanje zelenila kao i branje cveća, lišća, plodova i semenja, kresanje, lomljenje i seča šiblja, granja i drveća, vezivanje lanaca, žica i kanapa za sušenje veša i armatura radi istezanja, vađenje panjeva, košenje trave i dr.;

6) istovar građevinskog i drugog materijala, istovar zemlje i šuta, robe, ambalaže, otpadaka i sl. na travnjacima, travnim terenima i stazama, kao i njihov smeštaj pored stabala bez odobrenja preduzeća koje održava javnu zelenu površinu;

7) urezivanje imena i znakova na stablima, klupama, zidovima i ostalim objektima, lepljenje plakata na stablima, ogradama i drugim objektima, obaranje i lomljenje klupa i stolica, uklanjanje i oštećenje tabli sa natpisima, oštećivanje ograda, puteva, staza, mostova, instalacija, rekvizita, paviljona i ostalih sličnih objekata, oštećivanje, uništavanje i pomeranje graničnih belega i zakivanje eksera i klinova u stabla, paljenje vatre;

8) ulaženje u zabranjene delove terena;

9) puštanje životinja, osim u parkovima koji su za to određeni posebnom odlukom od strane preduzeća;

10) hvatanja i ubijanje ptica i divljači, uništavanje gnezda i hranilišta;

11) igranje odraslih na dečijim igralištima i upotrebljavanje dečijih rekvizita protivno njihovoj nameni;

12) penjanje na drveće, instalacije, ograde, paviljone i druge objekte;

13) kopanje zemlje, šljunka i peska, vađenje kamena i seča busenja;

14) skupljanje i odnošenje trave, lišća, granja i sl., osim kada to odobri preduzeće;

15) postavljanje objekata zanatske, turističke, ugostiteljske i druge uslužne delatnosti, osim ako je to predviđeno urbanističkim planom i Planom postavljanja privremenih objekata;

16) premeštanje i razmeštanje žardinjera;

17) ulaženje i zadržavanje van vremena određenog za korišćenje te površine, u skladu sa aktom iz člana 11. ove odluke.

Član 23

Zabranjeno je zasađivanje drveća i drugog rastinja na:

1. javnoj površini ispod, iznad ili u neposrednoj blizini energetskih, vodovodnih i sličnih objekata i instalacija,

2. mestima na kojima mogu zaklanjati saobraćajne znake, drugu signalizaciju ili smanjivati preglednost raskrsnica ili puta,

3. na ostalim javnim površinama, bez saglasnosti Preduzeća.

Zabranjeno je pored trotoara, stambenih i drugih objekata saditi one vrste drveća i drugog rastinja koje svojim korenom odnosno krošnjom može nanositi štetu tim objektima.

Zabranjeno je pored trotoara, pešačkih staza, igrališta za decu i sličnih objekata saditi bodljikavo zaštitno zelenilo i živu ogradu.

Član 24

Na Vršačkom jezeru je zabranjeno:

1. prljanje, premeštanje ili uklanjanje predmeta ili oznaka koje su postavljene na obali ili u vodi,

2. uvođenje domaćih životinja,

3. zadržavanje korisnika posle isteka radnog vremena,

4. ulazak korisnika izvan određenih ulaza,

5. paljenje vatre,

6. nenamensko korišćenje i izazivanje nereda,

7. neovlašćeno uklanjanje ili postavljanje uređaja kao i prodaja robe bez odobrenja,

8. uznemiravanje korisnika i narušavanje njihove bezbednosti na bilo koji način,

9. drugo ponašanje koje ometa red na jezeru.

Član 25

Vozila zatečena na javnim zelenim površinama uklanjaju se u skladu sa odredbama odluke Skupštine Grada o javnim parkiralištima.

IV POSTUPANJE I OVLAŠĆENJE GRADA U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 26

Preduzeće je dužno da u slučaju prekida u obavljanju komunalne delatnosti održavanja i zaštite javnih zelenih površina nastalog u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarne nepogode i dr.) ili štrajka, kao i kad usled više sile dođe do poremećaja, odnosno smanjenog obima u vršenju delatnosti, o tome obavesti Gradsku upravu.

Član 27

Kada Gradske uprava primi obaveštenje o prekidu, odnosno poremećaju u obavljanju komunalne delatnosti održavanja i zaštite javne zelene površine, dužna je da bez odlaganja:

1) odredi red prvenstva u održavanju javnih zelenih površina kod kojih bi, usled prekida, nastala velika, odnosno nenadoknadiva šteta;

2) naredi mere zaštite komunalnih objekata, opreme, inventara i dr. koji su ugroženi;

3) preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za obavljanje komunalne delatnosti;

4) utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju komunalne delatnosti kao i odgovornost za naknadu učinjene štete;

5) angažuje drugo preduzeće ili preduzetnika za obavljanje poslova uređenja i održavanja javne zelene površine do otklanjanja poremećaja, a na teret preduzeća.

Član 28

U slučaju prekida u obavljanju komunalne delatnosti održavanja i zaštite javnih zelenih površina usled štrajka, Preduzeće je obavezno da obezbedi minimum procesa rada u skladu sa aktom osnivača.

Kad takav akt nije donet mogu se preduzeti posebne mere utvrđene Zakonom o komunalnim delatnostima ako bi usled toga mogla da nastane neposredna opasnost ili izuzetno teške posledice za bezbednost ljudi i imovine ili drugih neophodnih uslova za život i rad građana i drugih subjekata na određenom području.

V IZJAŠNJAVANJE KORISNIKA JAVNIH ZELENIH POVRŠINA

Član 29

Gradska uprava jednom godišnje organizuje izjašnjavanje korisnika javnih zelenih površina o kvalitetu pružanja usluge održavanja tih površina na teritoriji Grada Vršca objavljivanjem upitnika na zvaničnom internet portalu Grada Vršca.

Ukoliko rezultati izjašnjavanja korisnika javnih zelenih površina pokažu da većina nije zadovoljna pruženom uslugom, Gradska uprava pokrenuće postupak preispitivanja obavljanja delatnosti od strane Preduzeća i naložiće mu da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika.

VI NADZOR

Član 30

Nadzor nad primenom ove Odluke vrši Gradska uprava.

Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove Odluke vrši komunalni inspektor.

Član 31

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen da naloži rešenjem preduzimanje neophodnih mera i radnji radi otklanjanja nepravilnosti kojima je došlo do povrede odredaba ove odluke, pod pretnjom prinudnog izvršenja.

Ako se lice ne nalazi na licu mesta, rešenje iz stava 1. ovog člana može se doneti i bez njegovog saslušanja.

Ukoliko lice kome se nalažu mere ne postupi po nalogu iz rešenja u ostavljenom roku, komunalni inspektor će doneti zaključak o dozvoli izvršenja i sprovesti prinudno izvršenje, putem drugog lica, na trošak izvršenika.

Žalba na rešenje iz stava 1. i 2. ovog člana ne odlaže njegovo izvršenje.

Ukoliko je javna zelena površina oštećena prekršajnom radnjom, komunalni inspektor može da naloži Preduzeću da tu površinu dovede u prvobitno stanje na teret počinioca prekršaja.

Komunalni inspektor ovlašćen je da kontroliše da li je Preduzeće usaglasilo svoje poslovanje sa Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti ("Službeni glasnik RS", br. 13/18, 66/18 i 51/19).

Za prekršaje propisane ovom odlukom komunalni inspektor ovlašćen je da izdaje prekršajne naloge.

U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da rešenjem naloži vlasniku, odnosno korisniku parcele da suzbija i uništava ambroziju na svojoj parceli.

Rešenje iz stava 7. ovog člana sadrži rok za dobrovoljno uništavanje ambrozije, koji ne može biti duži od tri dana, kao i upozorenje da će, ukoliko to ne učini, ambroziju uništiti Preduzeće o trošku vlasnika, odnosno korisnika parcele.

Član 32

Poslove nadzora nad radovima na održavanju javnih zelenih površina predviđenih Programom vrše službena lica odeljenja Gradske uprave nadležnog za komunalne poslove.

VII KAZNENE ODREDBE

Član 33

Novčanom kaznom u iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće ako:

1. ne postupi po odredbi člana 7. stav 2. ove Odluke;

2. ne postupi po odredbama člana 8. ove Odluke;

3. ne postupi po odredbi člana 9. ove Odluke;

4. ne izvršava poslove u skladu sa članom 16. ove odluke;

5. ne postupi po odredbi člana 19. stav 7. ove Odluke.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u Preduzeću novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara.

Član 34

Novčanom kaznom u iznosu od 40.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1. ne postupi u skladu sa odredbom člana 18. stav 1. ove odluke;

2. ne postupi u skladu sa odredbama člana 19. stav 7. ove Odluke;

3. ne postupi u skladu sa odredbama člana 20. ove Odluke;

4. na javnim zelenim površinama vrši radnje koje su zabranjene odredbama člana 22. ove odluke;

4. na javnim zelenim površinama vrši radnje koje su zabranjene odredbama člana 23. ove odluke;

5. na javnim zelenim površinama vrši radnje koje su zabranjene odredbama člana 24. ove odluke;

6. nepostupi po rešenju komunalnog inspektora (član 32. stav 1. i stav 7.).

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 20,000,00 dinara.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara.

VIII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o uređivanju, održavanju i zaštiti zelenih površina na teritoriji opštine Vršac ("Službeni list Opštine Vršac", br. 4/2002, 3/2006, 4/2007, 1/2010 i 9/2014).

Član 36

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Vršca".