ODLUKA

O OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI ZOOHIGIJENE

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 34/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

1. Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom uređuje se način obavljanja komunalne delatnosti zoohigijene na teritoriji grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Grad), opšta i posebna prava i obaveze vršilaca komunalne delatnosti zoohigijene i korisnika usluga na teritoriji Grada, način finansiranja i nadzor nad vršenjem komunalne delatnosti zoohigijene, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje komunalne delatnosti zoohigijene.

Član 2

Komunalna delatnost zoohigijene obuhvata poslove:

1. hvatanja, prevoza, zbrinjavanja i smeštaja napuštenih i izgubljenih životinja u prihvatilište za životinje;

2. kontrole i smanjenja populacije izgubljenih i napuštenih pasa i mačaka;

3. neškodljivog uklanjanja i transporta leševa životinja sa javnih i drugih površina i objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje sporednih proizvoda životinjskog porekla na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu;

4. sprovođenje mera za smanjenje populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama merama dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama.

Član 3

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

1. životinje su: domaći papkari i kopitari (domaća goveda, svinje, ovce, koze, konji, magarci, mazge i mule), živina (kokoške, ćurke, guske i dr.), lagomorfi (zečevi, kunići i drugi glodari), divljač, kao i druge životinje i ptice koje nisu živina (psi, mačke, pčele, gmizavci i dr.);

2. domaće životinje su životinje koje je čovek odomaćio i čiji opstanak zavisi od neposredne brige čoveka;

3. divlje životinje su životinje čija vrsta odnosno rasa nije nastala pod uticajem čoveka kao posledica ukrštanja, odnosno selekcije ili uzgojnih aktivnosti;

4. kućni ljubimci jesu psi, domaće mačke, domaće ptice, mali glodari, terarijumske, akvarijumske i druge životinje, koje se gaje ili drže za druženje, rekreaciju, zaštitu ili pomoć čoveku;

5. vlasnik životinje jeste svako pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnik, koji ima pravo čuvanja, držanja, uzgoja, gajenja, reprodukcije, transporta, korišćenja i prodaje životinje, koji je odgovoran za život, zaštitu zdravlja i dobrobit životinje;

6. držalac životinje jeste svako pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnik, koji ima pravo čuvanja, držanja, uzgoja, gajenja, reprodukcije, transporta, korišćenja, prodaje na osnovu pismenog odobrenja vlasnika životinje, i koji je odgovoran za život, zaštitu zdravlja i dobrobit životinje;

7. sporedni proizvodi životinjskog porekla koji nisu namenjeni za ishranu ljudi jesu leševi životinja, trup i delovi trupa životinja, sastavni delovi tela životinja, proizvodi životinjskog porekla i hrana životinjskog porekla koji nisu namenjeni i bezbedni za ishranu ljudi, stajnjak i otpad iz objekata u kojima se priprema hrana za ishranu ljudi;

8. izgubljena životinja je životinja koja je napustila vlasnika, odnosno držaoca, bez njegove volje i koju on traži;

9. napuštena životinja je životinja koja nema dom ili se nalazi izvan njega i lišena je brige i nege vlasnika, odnosno držaoca, i koju je on svesno napustio;

10. intervencija na životinji je svaki zahvat kojim se sprečavaju ili leče bolesti i povrede, odnosno menja fizička, psihička ili genetska celovitost životinje;

11. lišavanje životinje života je postupak kojim se životinji oduzima život na način koji izaziva trenutnu smrt;

12. prihvatilište za životinje je objekat koji služi za privremeni ili trajni smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja i pomoć i brigu o napuštenim i izgubljenim životinjama;

13. dezinfekcija jeste primena načina, postupaka i metoda radi uništavanja uzročnika bolesti životinja, uključujući i bolesti koje se sa životinja mogu preneti na ljude;

14. dezinsekcija jeste primena načina, postupaka i metoda radi uništavanja štetnih insekata i krpelja;

15. deratizacija jeste primena načina, postupaka i metoda za uništavanja štetnih glodara;

16. javna površina, u smislu ove odluke, je površina utvrđena planskim dokumentom Grada koja je dostupna svim korisnicima pod jednakim uslovima (javne saobraćajne površine - putevi, ulice, pešačke zone i sl., trgovi, javne zelene površine i dr.).

Član 4

Organi Grada, vršioci komunalne delatnosti zoohigijene i korisnici komunalnih usluga dužni su da brinu o životu, zaštiti zdravlja i dobrobiti životinja, da međusobno sarađuju, koordiniraju i usklađuju donošenje i sprovođenje odluka u oblasti dobrobiti životinja, te da postupaju u skladu sa sledećim načelima:

1. načelo univerzalnosti bola, koje podrazumeva da životinje mogu da osete bol, patnju, stres, strah i paniku, kao i obavezu čoveka da, pored očuvanja vrste, brine i o zaštiti života i dobrobiti svake jedinke;

2. načelo brige o životinjama, koje podrazumeva moralnu obavezu i dužnost čoveka da poštuje životinje i da brine o životu i dobrobiti životinja čiji opstanak zavisi neposredno od njega;

3. načelo integralnosti, koje podrazumeva da državni organi i organi Grada, u okviru svog delokruga, obezbeđuju integralnu zaštitu dobrobiti životinja sprovođenjem međusobno usaglašenih planova i programa;

4. načelo odgovornosti, koje podrazumeva da je vlasnik, odnosno držalac životinja, odgovoran za njihov život i dobrobit i da je dužan da snosi troškove njihovog zbrinjavanja ako više ne želi ili nije u mogućnosti da se stara o njima.

II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI ZOOHIGIJENE

1. Vršioci komunalne delatnosti zoohigijene

Član 5

Komunalnu delatnost zoohigijene iz člana 2. stav 1. tač. 1., 2. i 3. ove odluke na teritoriji Grada obavlja Javno komunalno preduzeće "Čistoća i zelenilo" Zrenjanin (u daljem tekstu: Preduzeće), u skladu sa Akcionim planom, svojim godišnjim programom poslovanja, Uredbom Vlade Republike Srbije o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti, kao i drugim propisima.

Komunalnu delatnost iz člana 2. stav 1. tačka 4. ove odluke na teritoriji Grada mogu obavljati privredno društvo, odnosno drugo pravno lice ili preduzetnik, kome se, u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje javno-privatno partnerstvo i koncesije, poveri obavljanje ove komunalne delatnosti.

Član 6

Preduzeće obavlja sledeće poslove:

1. hvatanje, prevoz, zbrinjavanje i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja u prihvatilište za životinje;

2. kontrola i smanjenje populacije izgubljenih i napuštenih pasa i mačaka;

3. organizovanje karantinskog smeštaja životinja;

4. neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa javnih i drugih površina i objekata za držanje, uzgoj, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja;

5. transport ili organizovanje transporta leševa životinja sa površina i objekata iz tačke 3. ovog stava, do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu.

Preduzeće obavlja poslove iz stava 1. po prijavi državnih i drugih organa, organizacija i službi, pravnih ili fizičkih lica, po nalogu nadležne inspekcije, odnosno na osnovu neposrednog saznanja za postojanje razloga za postupanje.

Član 7

Preduzeće je dužno da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:

1. trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, drugim propisima i standardima donesenim na osnovu zakona;

2. propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima;

3. preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalnih delatnosti;

4. razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsta komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Član 8

Sredstva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti zoohigijene obezbeđuju se iz:

1. prihoda budžeta Grada;

2. namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;

3. prihoda od prodaje komunalnih usluga;

5. drugih izvora, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 9

Korisnik usluge je dužan da plati cenu za izvršenu uslugu:

1. zbrinjavanja životinje, ako više ne želi ili nije u mogućnosti da se o njoj stara;

2. hvatanja, prevoza, smeštaja, ishrane i nege napuštenih i izgubljenih, odnosno oduzetih životinja čiji je vlasnik;

3. neškodljivog uklanjanja leševa životinja čiji je vlasnik sa javnih i drugih površina i objekata za držanje, uzgoj, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja.

Član 10

Preduzeće obavlja komunalnu delatnost zoohigijene u skladu sa Pravilnikom o radu Zoohigijenske službe (u daljem tekstu: Pravilnik), koji donosi nadležni organ Preduzeća, uz saglasnost Gradskog veća grada Zrenjanina.

Pravilnikom se uređuje postupak i način obavljanja komunalne delatnosti zoohigijene, tretman životinja u prihvatilištu, organizovanje karantinskog smeštaja, vođenje evidencije, udomljavanje životinja, odnosno njihovo vraćanje vlasniku ili držaocu, kao i sprovođenje mera predviđenih Programom kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka na teritoriji grada Zrenjanina.

Pravilnik se objavljuje u Službenom listu grada Zrenjanina.

2. Prihvatilište za životinje

Član 11

Preduzeće je dužno da organizuje rad prihvatilišta za zbrinjavanje napuštenih i izgubljenih životinja (u daljem tekstu: Prihvatilište), u skladu sa Uredbom Vlade Republike Srbije o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti i propisima kojima se uređuje oblast dobrobiti životinja.

Za obavljanje delatnosti Prihvatilišta Preduzeće koristi objekat u svojini Grada, koji mu je dat na korišćenje.

Član 12

Preduzeće je dužno da se o životinjama koje se nalaze u Prihvatilištu brine sa pažnjom dobrog domaćina, i odgovorno je za život, zdravlje i dobrobit životinja u Prihvatilištu.

Preduzeće je dužno da vodi evidenciju o životinjama koje se nalaze u Prihvatilištu, koju je obavezno da čuva tri godine.

Preduzeće je dužno da životinjama koje se nalaze u Prihvatilištu, a koje su bolesne ili povređene, obezbedi odgovarajuću veterinarsku pomoć.

Životinja se može lišiti života na human način:

- ako je povređena, neizlečivo bolesna, telesno deformisana ili na drugi način patološki onesposobljena tako da oporavak nije moguć, a život za nju predstavlja bol, patnju, strah i stres;

- ako je dostigla starost pa joj otkazuju osnovne životne funkcije;

- ako se lišavanjem života sprečava širenje, odnosno ako se suzbijaju i iskorenjuju zarazne bolesti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo;

- ako životinja ne može da se prilagodi uslovima smeštaja, a njeno puštanje na slobodu predstavlja opasnost za ljude, druge životinje i životnu sredinu;

- ako je u pitanju uništavanje štetnih glodara, ili je neophodno kontrolisati brojnost populacije određene vrste divljih životinja, u skladu sa posebnim propisima;

- ako je lišavanje životinje života od veće koristi za njenu dobrobit nego što su patnje od daljeg života, u skladu sa mišljenjem veterinara.

Preduzeće je dužno da sačini plan zbrinjavanja životinja u slučaju zatvaranja Prihvatilišta ili elementarnih nepogoda.

Sredstva za rad Prihvatilišta obezbeđuju se u skladu sa članom 8. ove odluke.

Član 13

U Prihvatilište se smeštaju:

1. napuštene i izgubljene životinje;

2. životinje čiji vlasnici, odnosno držaoci ne mogu više da se brinu o njima;

3. životinje koje su oduzete od vlasnika, odnosno držaoca od strane ministarstva nadležnog za oblast veterinarstva;

4. životinje koje su u opasnosti.

Prilikom smeštaja u Prihvatilište vrši se trijaža, koja podrazumeva: utvrđivanje identiteta životinje, proveru na spisku traženih životinja, obaveštavanje vlasnika, odnosno držaoca životinje, pregled od strane veterinara i utvrđivanje zdravstvenog stanja i razvrstavanje životinja prema vrsti i polu.

Član 14

Preduzeće je dužno da sarađuje sa nadležnim veterinarskim službama i organizacijama za zaštitu životinja, kao i da redovno obaveštava javnost i druga prihvatilišta za životinje o životinjama koje se nalaze u Prihvatilištu.

Član 15

Troškove sakupljanja, prevoženja i zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih životinja u Prihvatilištu snosi vlasnik, odnosno držalac životinje, ukoliko je poznat.

Ukoliko vlasnik, odnosno držalac životinje nije poznat, troškovi sakupljanja, prevoženja i zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih životinja u Prihvatilištu obezbeđuju se iz budžeta Grada.

Visinu troškova iz stava 1. i 2. ovog člana utvrđuje Preduzeće svojim Cenovnikom, na koji saglasnost daje Gradsko veće grada Zrenjanina.

Član 16

Vlasnik, odnosno držalac životinje koji izgubi životinju dužan je da tu činjenicu bez odlaganja, a najkasnije u roku od tri dana od dana gubitka životinje, prijavi Preduzeću i nadležnoj veterinarskoj službi.

Ako vlasnik, odnosno držalac životinje ne postupi u skladu sa stavom 1. ovog člana, smatraće se da je životinju napustio i dužan je da nadoknadi svu štetu koju životinja prouzrokuje od trenutka napuštanja do zbrinjavanja u Prihvatilištu ili na drugi način.

Lice koje pronađe napuštenu životinju dužno je da o tome bez odlaganja obavesti Preduzeće, radi zbrinjavanja životinje.

Član 17

Udomljavanje napuštenih i izgubljenih životinja koje se nalaze u Prihvatilištu vrši se na osnovu evidencije koju vodi Preduzeće, u skladu sa posebnim propisima.

Udomiti se može samo životinja za koju je izdata potvrda veterinara o zdravstvenom stanju, vakcinaciji i sterilizaciji.

Član 18

Ako se domaćoj životinji koja je smeštena u Prihvatilište ne pronađe vlasnik ili držalac, odnosno ako se ne zbrine na drugi način, a njeno čuvanje iziskuje nesrazmerne troškove, Preduzeće će životinju prodati ili pokloniti.

Novac ostvaren prodajom životinje na način iz stava 1. ovog člana biće predat vlasniku, odnosno korisniku životinje, ako se isti pronađe, i to nakon naplate troškova čuvanja u Prihvatilištu i drugih troškova koji su nastali u vezi sa zbrinjavanjem životinje.

Ako se napuštenom ili izgubljenom psu ili mački ne pronađe vlasnik u roku od 30 dana od dana smeštaja u Prihvatilište, odnosno ako se ne zbrinu na drugi način, sa istima se postupa u skladu sa Programom kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka na teritoriji grada Zrenjanina, što podrazumeva da se psi i mačke, nakon postupka sterilizacije, vakcinacije protiv besnila, tretiranja protiv parazita i obeležavanja mikročipovanjem vraćaju na lokaciju hvatanja (CNR program: uhvati-steriliši-pusti).

Vlasnik kućnih ljubimaca iz stava 3. ovog člana je Grad.

3. Neškodljivo uklanjanje i transport leševa životinja

Član 19

Neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa javnih i drugih površina i objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja podrazumeva sakupljanje, prevoz, sahranjivanje, spaljivanje ili preradu na propisan način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu.

U vršenju poslova neškodljivog uklanjanja leševa životinja iz stava 1. ovog člana Preduzeće je dužno da:

1. prima prijave o postojanju leševa životinja;

2. neškodljivo uklanja leševe životinja;

3. obavi ili organizuje prevoz leševa životinja do objekta za sakupljanje, preradu, ili uništavanja otpada životinjskog porekla.

Neškodljivo uklanjanje leševa životinja iz objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja, odnosno sa površina koje nisu javne, Preduzeće vrši po prijavi vlasnika ili držaoca životinja ili objekata, odnosno površina.

Vlasnik, odnosno držalac životinje ili objekta, odnosno površine iz stava 3. ovog člana, dužan je da Preduzeću bez odlaganja prijavi uginuće životinje, uz navođenje adrese i imena vlasnika, odnosno držaoca životinje, objekta odnosno površine.

Lice u Preduzeću koje primi prijavu o postojanju leša životinje na javnoj ili drugoj površini, odnosno u objektu za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja, o tome bez odlaganja obaveštava terensku službu, koja je dužna da odmah izađe na lice mesta, ukloni leš, izvrši dezinfekciju prostora i leš transportuje u objekat za sakupljanje leševa životinja.

Kada je životinja uginula pod okolnostima koje se ne smatraju uobičajenim, leš životinje može biti uklonjen samo po nalogu veterinarskog inspektora.

Poslove neškodljivog uklanjanja leševa životinja sa javnih površina Preduzeće vrši na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu, u skladu sa posebnim propisima.

Troškove neškodljivog uklanjanja leševa životinja iz stava 1. ovog člana snosi vlasnik, odnosno držalac životinje, odnosno objekta ili druge površine sa koje se leš uklanja, ukoliko je poznat.

Ukoliko vlasnik, odnosno držalac životinje čiji se leš uklanja, odnosno objekta ili površine sa koje se leš uklanja nije poznat, troškovi uklanjanja će biti isplaćeni iz budžeta Grada.

Ukoliko se naknadno sazna za lice za čiji račun su isplaćeni troškovi uklanjanja leša životinje na teret budžeta Grada, to lice je dužno da nadoknadi isplaćeni iznos budžetu Grada.

4. Mere kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata na javnim površinama

Član 20

Poslovi sprovođenja mera kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama obuhvataju:

1. staranje o broju i vrsti prisutnih štetnih organizama, glodara i insekata;

2. prijem prijava o prisutnosti štetnih organizama, glodara i insekata;

3. preduzimanje mera kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata na javnim površinama;

4. praćenje sprovođenja mera iz tačke 3. ovog stava;

5. druge poslove u vezi sa sprovođenjem mera iz tačke 3. ovog stava.

U obavljanju poslova iz stava 1. ovog člana vršilac komunalne delatnosti je dužan da ispunjava uslove u skladu sa posebnim propisima.

5. Povređivanje lica od strane napuštenih ili izgubljenih pasa ili mačaka

Član 21

U slučaju da dođe do povređivanja nekog lica od strane napuštenih ili izgubljenih pasa ili mačaka, oštećeni treba da se odmah, a najkasnije u roku od 24 sata, javi nadležnom lekaru radi obavljanja pregleda.

Lekar koji je na osnovu pregleda utvrdio da je oštećeni zadobio povrede na način iz stava 1. ovog člana, dužan je da o tome odmah obavesti komunalnu miliciju, radi preduzimanja mera iz njene nadležnosti.

Komunalna milicija je dužna da odmah nakon prijema prijave od strane lekara o tome obavesti Preduzeće, radi izlaska na teren i hvatanja psa, odnosno mačke koji su oštećenom naneli povredu, te da preduzme i druge mere iz svoje nadležnosti.

6. Info služba

Član 22

Preduzeće je dužno da organizuje servis za komunikaciju sa građanima - Info službu.

Info služba evidentira prispele prijave od strane građana i prosleđuje ih nadležnim organima.

Info služba vodi redovnu evidenciju o broju prijava, kao i o rešenim, odnosno nerešenim slučajevima zbrinjavanja napuštenih životinja.

Info služba informiše građane o radu Prihvatilišta i o rezultatima koji su postignuti u smanjenju broja napuštenih životinja.

III KONTINUIRANO IZJAŠNJAVANJE KORISNIKA O KVALITETU PRUŽANJA KOMUNALNIH USLUGA

Član 23

Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz ove odluke, u trajanju od najmanje 30 dana.

Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana, Preduzeće objavljuje u sredstvima javnog informisanja od lokalnog značaja, kao i na zvaničnoj internet stranici Grada i svojoj internet stranici.

Izjašnjavanje se može organizovati i elektronskim putem.

Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja dostavi Gradskom veću grada Zrenjanina izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da je većina korisnika zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, Gradsko veće o tome izveštava Skupštinu grada.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, Gradsko veće pokreće postupak preispitivanja rada Preduzeća, i nalaže mu da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika u roku od 90 dana.

Ukoliko Preduzeće ne otkloni nedostatke iz stava 6. ovog člana, Gradsko veće o tome obaveštava Skupštinu grada, koja dalje postupa u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima.

IV POSTUPANJE U SLUČAJU PLANIRANIH, ODNOSNO NEPLANIRANIH POREMEĆAJA ILI PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 24

Preduzeće je dužno da u sredstvima javnog informisanja od lokalnog značaja i na svojoj internet stranici obavesti korisnike komunalnih usluga o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima, koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.

Član 25

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalnih delatnosti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzme neophodne mere za otklanjanje uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:

- da radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u obavljanju komunalnih delatnosti;

- da preduzme druge mere koje odrede nadležni organi.

Član 26

U slučaju iz člana 25. ove odluke, Preduzeće je obavezno da, istovremeno sa preduzimanjem neophodnih mera, obavesti nadležnu organizacionu jedinicu Gradske uprave grada Zrenjanina o razlozima poremećaja ili prekida, kao i o preduzetim merama.

Član 27

Po prijemu obaveštenja o neplaniranom prekidu isporuke, odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Zrenjanina dužna je da:

- odredi red prvenstva i način pružanja usluga na način da spreči nastanak i širenje zaraznih bolesti, odnosno nastanak značajne odnosno nenadoknadive štete;

- preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena;

- preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica, kao i druge potrebne mere,

- utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju komunalnih delatnosti, kao i pričinjenu štetu.

Član 28

Ukoliko Preduzeće ne preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja, odnosno prekida u pružanju komunalnih usluga u određenom roku, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Zrenjanina preduzeće mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena, na teret Preduzeća.

V ODREDBE O ŠTRAJKU

Član 29

U slučaju prekida obavljanja komunalne delatnosti zoohigijene zbog štrajka zaposlenih, Preduzeće je dužno da obezbedi minimum procesa rada, i to:

- hvatanje, zbrinjavanje, prevoz i smeštaj u Prihvatilište napuštenih i izgubljenih životinja koje su bolesne ili povređene, odnosno koje predstavljaju opasnost po okolinu;

- neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa javnih površina do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla, i

- obavljanje drugih poslova radi zaštite zdravlja i bezbednosti ljudi, životinja ili životne sredine po nalogu nadležne inspekcije.

VI NADZOR

Član 30

Poslove inspekcijskog nadzora nad obavljanjem komunalne delatnosti zoohigijene na teritoriji Grada vrši odeljenje Gradske uprave grada Zrenjanina nadležno za inspekcijske poslove, preko komunalnih inspektora.

U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da:

- izvrši uvid u opšte i pojedinačne akte, evidencije i drugu dokumentaciju Preduzeća, odnosno drugih vršilaca komunalne delatnosti;

- saslušava i uzima izjave od odgovornih lica iz Preduzeća, odnosno drugih vršilaca komunalne delatnosti, kao i drugih pravnih i fizičkih lica;

- pregleda poslovne prostorije, objekte, postrojenja i uređaje za obavljanje komunalne delatnosti, odnosno koji služe korišćenju komunalnih usluga, radi prikupljanja neophodnih podataka;

- fotografiše i snimi prostor u kome se vrši inspekcijski nadzor, kao i druge stvari koje su predmet nadzora;

- naloži rešenjem da se komunalna delatnost zoohigijene obavlja na način utvrđen zakonom, drugim propisima i ovom odlukom;

- naloži rešenjem izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka u obavljanju komunalne delatnosti zoohigijene;

- naloži rešenjem korisniku izvršenje utvrđenih obaveza;

- izda prekršajni nalog, odnosno podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, krivičnu prijavu, odnosno prijavu za privredni prestup, kada oceni da postoji sumnja da je povredom propisa učinjen prekršaj, krivično delo ili privredni prestup;

- zabrani obavljanje komunalne delatnosti iz ove odluke svim subjektima koji ne ispunjavaju uslove predviđene zakonom, drugim propisima i ovom odlukom;

- zabrani obavljanje komunalne delatnosti zoohigijene svim subjektima kojima obavljanje ove komunalne delatnosti nije povereno od strane Grada u propisanom postupku;

- preduzima i druge mere u skladu sa zakonom, podzakonskim propisima i ovom odlukom.

Član 31

Preduzeće, drugi vršioci komunalne delatnosti zoohigijene, kao i druga pravna i fizička lica, dužni su da komunalnom inspektoru omoguće nesmetano vršenje nadzora, i da mu bez odlaganja stave na uvid i raspolaganje potrebnu dokumentaciju i druge dokaze i izjasne se o činjenicama koje su od značaja za vršenje nadzora.

Na rešenje komunalnog inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Zrenjanina u roku od 15 dana dostavljanja rešenja.

Žalba ne odlaže izvršenje rešenja. Gradsko veće grada Zrenjanina odlučuje o žalbi u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Rešenje Gradskog veća je konačno u upravnom postupku, i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Član 32

Komunalni inspektor u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom milicijom, drugim državnim organima, organima teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i imaocima javnih ovlašćenja, što obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne inspekcije.

Komunalna milicija ima ovlašćenje da izdaje prekršajne naloge, kao i da preduzima druge zakonom propisane radnje i mere.

Član 33

Licu koje izvrši radnju, koja je ovom odlukom određena kao prekršaj, komunalni inspektor, odnosno komunalni milicionar, izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

VII KAZNENE ODREDBE

Član 34

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće, ako:

1. vrši komunalnu delatnost zoohigijene suprotno odredbama člana 5. stav 1., člana 7. i člana 10. stav 1. ove odluke;

2. ne organizuje rad Prihvatilišta za životinje u skladu sa članom 11. ove odluke;

3. ne postupa u skladu sa čl. 12, 14. i 18. ove odluke;

4. ne vrši neškodljivo uklanjanje leševa životinja u skladu sa članom 19. ove odluke;

5. u slučaju planiranih prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalnih delatnosti, ne postupi u skladu sa članom 24. ove odluke;

6. u slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalnih delatnosti, ne postupi u skladu sa čl. 25. i 26. ove odluke;

7. za vreme štrajka zaposlenih ne obezbedi minimum procesa rada u skladu sa članom 29. ove odluke;

8. ne uspostavi i vodi evidencije u skladu sa članom 12. stav 2. ove odluke;

9. ne donese Cenovnik usluga u skladu sa članom 15. stav 3. ove odluke, ili usluge ne naplaćuje u skladu sa Cenovnikom,

10. ne obezbedi kontinuirano izjašnjavanje korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga u smislu člana 23. ove odluke;

11. ne organizuje Info službu u skladu sa članom 22. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u Preduzeću, novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara.

Član 35

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:

1. sprovodi mere kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama, a ne ispunjava uslove iz člana 5. stav 2. ove odluke.;

2. sprovodi mere kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama protivno članu 20. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara.

Član 36

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:

1. ne postupa u skladu sa članom 16. stav 1. ove odluke;

2. ne postupa u skladu sa članom 19. stav 4. ove odluke.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 37

Grad Zrenjanin će doneti Akcioni plan i Program kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka na teritoriji grada Zrenjanina u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 38

Stupanjem na snagu ove odluke prestaju da važe odredbe čl. 17.-29b. Odluke o uslovima i načinu držanja domaćih životinja i kućnih ljubimaca i o radu Zoohigijenske službe ("Službeni list grada Zrenjanina", br. 10/11, 14/11, 12/13, 11/14, 31/14, 14/17 i 18/19).

Član 39

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".