ODLUKA

O ODREĐIVANJU I OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI SUZBIJANJE EMERZNIH KOROVA

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 34/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Predmet uređivanja

Ovom odlukom određuje se suzbijanje emerznih korova na teritoriji Grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Grad) i uređuje se način obavljanja komunalne delatnosti suzbijanja emerznih korova na teritoriji Grada, način finansiranja i nadzor nad vršenjem te komunalne delatnosti, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje komunalne delatnosti suzbijanja emerznih korova.

Član 2

Komunalna delatnost suzbijanje emerznih korova

Komunalna delatnost suzbijanje emerznih korova na javnim površinama na teritoriji Grada određuje se kao komunalna delatnost zbog potrebe smanjenja tog rastinja u kojem se skupljaju štetni glodari (pacovi, miševi itd.), kao i štetni insekti. Zato je od velikog značaja da jedinica lokalne samouprave stvori uslove za obezbeđenje odgovarajućeg kvaliteta, obima, dostupnosti i kontinuiteta obavljanja delatnosti suzbijanja korovske biljke ambrozija, kao i nadzor nad vršenjem te delatnosti.

Emerzni korovi koji se najčešće pojavljuju na javnim površinama su trska (Phragmites communis), rogoz (Typha angustifolia), šaš (Careh hirta), kao i druge vrste korova.

Komunalna delatnost iz stava 1. ovog člana obuhvata poslove:

1) snimanje terena (mapiranje);

2) mehaničko suzbijanje korova;

3) hemijsko suzbijanje korova;

4) kombinovane mere;

5) monitoring i kontrola.

II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI SUZBIJANJE EMERZNIH KOROVA

Član 3

Vršioci komunalne delatnosti suzbijanje emerznih korova

Komunalnu delatnost iz člana 2. ove odluke na teritoriji Grada mogu obavljati privredno društvo, odnosno drugo pravno lice ili preduzetnik, kome se, u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje javnoprivatno partnerstvo i koncesije, poveri obavljanje ove komunalne delatnosti.

Vršioci komunalne delatnosti iz stava 1. ovog člana dužni su da suzbijaju emerzne korove na vlažnim, povremeno plavljenim, močvarnim terenima, barama i veštačkim jezerima u Gradu.

Član 4

Snimanja terena

Efikasno suzbijanje emerznih korova zavisi od prethodno sistematski obavljenog snimanja i mapiranja (kartiranja) terena u cilju evidentiranja površina koje je neophodno obuhvatiti tretmanima, na osnovu čega se donosi odluka o izboru mera i vremenskog perioda suzbijanja korova.

Član 5

Mehaničko suzbijanje korova

Mera suzbijanja emerznih korova mehaničkim putem podrazumeva kombinovane operacije uređajima koji će se koristiti za mehaničko eliminisanje korova: ručne motorne kose - trimeri opremljeni noževima za košenje, traktori sa priključnim uređajima - mulčeri, rotacione kose, kao i namenska vozila za različite tipove terena.

Površine koje se kose unapred se markiraju i pogodne su za ovu vrstu tretmana. Markiranje se vrši snimanjem terena iz vazduha helikopterom i kontrola rezultata sa tla beleženjem podataka na GPS uređajima.

Košenje se obavlja na svim pogodnim javnim površinama kao što su: javne zapuštene površine, kanali, deponije, obale.

Košenje je potrebno izvršiti krajem jula ili početkom avgusta.

Stabljike trske treba da se skrate ispod najnižeg lista, ostavljajući stablo dužine 10 cm ili kraće.

Član 6

Hemijsko suzbijanje korova

Mera suzbijanja emerznih korova hemijskim putem podrazumeva kombinaciju operacija preparatima i uređajima koji se koriste u hemijskom suzbijanju korova.

Za hemijski tretman emerznih korova će se upotrebiti herbicidi na bazi glifosata u obliku izopropilamino soli koji deluju isključivo preko zelenih delova korova tako što se aktivna materija sa lista apsorbuje do krajnjih delova korenovog sistema, rizoma i izdanaka.

Za aplikaciju preparata će se koristiti leđne motorne prskalice i motorne gurajuće prskalice, a za tretmane na vlažnom i teško pristupačnom terenu će se koristiti motorne prskalice opremljene sa pištoljem za primenu herbicida, montirane na specijalna vozila za kretanje po vodi, vlažnom i mekanom terenu - amfibije.

Izbor opreme za hemijski tretman će se prilagođavati pristupačnosti terena i veličini površine koju treba tretirati.

Površine koje će se tretirati hemijskim putem će biti unapred markirane i pogodne za ovu vrstu tretmana.

Markiranje će se vršiti snimanjem terena iz vazduha helikopterom i obilaskom lokacija sa tla beleženjem podataka na GPS uređajima.

Doze i vreme primene preparata će varirati u zavisnosti od vrste korova i faze rasta.

Jednogodišnji travni i širokolisni korovi se suzbijaju u ranim fazama sazrevanja, a višegodišnji korovi se suzbijaju u kasnijim fazama.

Hemijski tretman će se sprovoditi od juna nadalje, s tim da korovi moraju biti u punoj vegetaciji.

Na terenima gde preovladava šaš, tretiranje će se izvršiti već u maju ili junu, a na terenima na kojima preovladava trska najbolji rezultati se postižu u početku izbijanja metlice, odnosno u drugoj polovini avgusta, a ukoliko su zastupljeni i drugi korovi, tretiranje će se sprovesti u junu.

Član 7

Kombinovane mere

Po potrebi, moguće je kombinovanje mehaničkih i hemijskih mera suzbijanja emerznih korova.

Član 8

Monitoring i kontrola

Monitoring i kontrola rezultata se vrše sa tla beleženjem podataka na GPS uređajima.

III FINANSIRANJE OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI SUZBIJANJE EMERZNIH KOROVA

Član 9

Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti suzbijanje emerznih korova obezbeđuje Grad iz:

1) prihoda budžeta grada;

2) namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;

3) drugih izvora, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

IV NADZOR

Član 10

Poslove inspekcijskog nadzora nad obavljanjem komunalne delatnosti suzbijanje emerznih korova na teritoriji Grada vrši odeljenje Gradske uprave grada Zrenjanina nadležno za inspekcijske poslove, preko komunalnih inspektora.

U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da:

- izvrši uvid u opšte i pojedinačne akte, evidencije i drugu dokumentaciju vršioca komunalne delatnosti;

- saslušava i uzima izjave od odgovornih lica vršioca komunalne delatnosti, kao i drugih pravnih i fizičkih lica;

- pregleda poslovne prostorije, objekte, postrojenja i uređaje za obavljanje komunalne delatnosti, radi prikupljanja neophodnih podataka;

- fotografiše i snimi prostor u kome se vrši inspekcijski nadzor, kao i druge stvari koje su predmet nadzora;

- naloži rešenjem da se komunalna delatnost suzbijanje emerznih korova obavlja na način utvrđen zakonom, drugim propisima i ovom odlukom;

- naloži rešenjem izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka u obavljanju komunalne delatnosti suzbijanje emerznih korova;

- izda prekršajni nalog, odnosno podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, krivičnu prijavu, odnosno prijavu za privredni prestup, kada oceni da postoji sumnja da je povredom propisa učinjen prekršaj, krivično delo ili privredni prestup;

- zabrani obavljanje komunalne delatnosti iz ove odluke svim subjektima koji ne ispunjavaju uslove predviđene zakonom, drugim propisima i ovom odlukom;

- zabrani obavljanje komunalne delatnosti suzbijanje emerznih korova svim subjektima kojima obavljanje ove komunalne delatnosti nije povereno od strane Grada u propisanom postupku;

- preduzima i druge mere u skladu sa zakonom, podzakonskim propisima i ovom odlukom.

Član 11

Vršilac komunalne delatnosti suzbijanje emerznih korova, dužanje da komunalnom inspektoru omogući nesmetano vršenje nadzora, i da mu bez odlaganja stavi na uvid i raspolaganje potrebnu dokumentaciju i druge dokaze i izjasni se o činjenicama koje su od značaja za vršenje nadzora.

Na rešenje komunalnog inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Zrenjanina u roku od 15 dana dostavljanja rešenja.

Žalba ne odlaže izvršenje rešenja. Gradsko veće grada Zrenjanina odlučuje o žalbi u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Rešenje Gradskog veća je konačno u upravnom postupku, i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Član 12

Komunalni inspektor u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom milicijom, drugim državnim organima, organima teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i imaocima javnih ovlašćenja, što obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne inspekcije.

Komunalna milicija ima ovlašćenje da izdaje prekršajne naloge, kao i da preduzima druge zakonom propisane radnje i mere.

Član 13

Licu koje izvrši radnju, koja je ovom odlukom određena kao prekršaj, komunalni inspektor, odnosno komunalni milicionar, izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

V KAZNENE ODREDBE

Član 14

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj vršilac delatnosti ako vrši komunalnu delatnost suzbijanje emerznih korova:

1) suprotno odredbi člana 3. stav 2. ove odluke;

2) suprotno odredbi člana 6. stav 2. ove odluke;

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u vršiocu delatnosti, novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara.

Član 15

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako vrši suzbijanje emerznih korova suprotno odredbi člana 3. stav 1. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i preduzetnik i fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 16

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".