PRAVILNIK

O KRITERIJUMIMA ZA FINANSIRANJE ZAJEDNIČKIH ISTRAŽIVAČKIH PROJEKATA NAUČNOISTRAŽIVAČKIH ORGANIZACIJA ČIJI JE OSNIVAČ AP VOJVODINA U SARADNJI SA NAUČNOISTRAŽIVAČKIM ORGANIZACIJAMA REPUBLIKE SRPSKE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 5/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE PRAVILNIKA

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se cilj, kriterijumi, merila i postupak predlaganja i izbora zajedničkih istraživačkih projekata naučnoistraživačkih organizacija čiji je osnivač AP Vojvodina u saradnji sa naučnoistraživačkim organizacijama Republike Srpske, koje su članice Univerziteta u Banjoj Luci i Univerziteta u Istočnom Sarajevu (u daljem tekstu: zajednički istraživački projekti), a koje finansira ili sufinansira Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Termini koji se koriste u ovom pravilniku, a koji imaju rodno značenje, izraženi u gramatičkom muškom rodu, podrazumevaju prirodni muški i ženski pol lica na koje se odnose.

Finansijska sredstva za ovu namenu predviđena su budžetom AP Vojvodine, a obim sredstava utvrđuje se finansijskim planom Sekretarijata.

Član 2

Cilj finansiranja zajedničkih istraživačkih projekata jeste unapređivanje regionalne saradnje u pogledu naučnih istraživanja i obrazovanja, koja predstavlja nezaobilazan faktor sveobuhvatnog razvoja, institucionalnog povezivanja, razvoja međusobnih odnosa, tradicionalnih veza i uzajamnog razumevanja.

Polazeći od načela utvrđenih Sporazumom o saradnji na realizaciji zajedničkih projekata u oblasti visokog obrazovanja i naučnoistraživačke delatnosti, potpisanog između Pokrajinske vlade AP Vojvodine i Vlade Republike Srpske, sporazumne strane će za svaku godinu utvrđivati naučnu oblast u okviru koje će se finansirati zajednički istraživački projekti.

Član 3

Sekretarijat za tekuću godinu raspisuje javni konkurs putem koga se naučnoistraživačke organizacije, čiji je osnivač AP Vojvodina, obaveštavaju o utvrđenoj naučnoj oblasti koja će se projektno finansirati u tekućoj godini i uslovima za njihovo prijavljivanje.

Član 4

Pravo učešća na konkursu imaju registrovane naučnoistraživačke organizacije čiji je osnivač AP Vojvodina, u skladu sa Zakonom o nauci i istraživanjima.

Projekte izuzetno mogu prijaviti i druge organizacije sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine koje se bave naučnoistraživačkim radom, a prema posebnoj odluci Sekretarijata.

Član 5

Opšti kriterijumi za ocenu predloženih naučnoistraživačkih projekata jesu:

- značaj projekta za unapređivanje regionalne saradnje u pogledu naučnih istraživanja i obrazovanja AP Vojvodine i Republike Srpske,

- primenljivost rezultata projekta,

- opravdanost predloženih istraživanja,

- kompetentnost rukovodioca projekta.

Član 6

Predlog projekta ocenjuje stručna komisija iz naučne oblasti kojoj pripada tema projekta, a konačnu odluku o prihvatanju predloga projekta donosi pokrajinski sekretar za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar), imajući u vidu opšte kriterijume iz člana 5, a posebno značaj projekta i unapređivanje regionalne saradnje u pogledu naučnih istraživanja i obrazovanja AP Vojvodine i Republike Srpske.

Članovi stručnih komisija ne mogu biti rukovodioci projekata koji su predmet ocene.

Sekretarijat zaključuje ugovor o realizaciji prihvaćenih predloga projekata sa naučnoistraživačkim organizacijama koje su prijavljene kao nosioci projekata.

II KRITERIJUMI ZA FINANSIRANJE PROJEKTA

Član 7

Organizacije iz člana 4. ovog pravilnika konkurišu za izvođenje projekata na način i u rokovima utvrđenim javnim konkursom.

Za učešće na konkursu, organizacije koje podnose prijavu predloga projekta u obavezi su da, uz prijavu predloga projekta, prilože:

- Saglasnost naučnog, odnosno, nastavno-naučnog veća;

- Sporazum o saradnji sa naučnoistraživačkom organizacijom iz Republike Srpske, koja je članica Univerziteta u Banjoj Luci ili Univerziteta u Istočnom Sarajevu.

Član 8

Prijava projekta mora da sadrži:

- opšte, administrativne podatke;

- predmet, sadržaj i cilj istraživanja;

- stanje istraživanja u oblasti;

- planirane rezultate projekta i mogućnost primenljivosti rezultata projekta;

- predlog istraživačkog tima i predlog broja istraživač meseci;

- podatke o kompetentnosti istraživača;

- podatke o infrastrukturnoj podršci za realizaciju projekta;

- finansijski plan troškova za realizaciju projekta.

- Javnim konkursom mogu se utvrditi i drugi podaci, odnosno prilozi koji se dostavljaju uz prijavu, a bitni su za odlučivanje prilikom izbora projekata.

Obrazac prijave propisuje Sekretarijat, a može se preuzeti na njegovoj zvaničnoj internet prezentaciji.

Član 9

Sekretarijat će odbaciti sledeće prijave:

- nepotpune prijave projekata,

- prijave koje imaju neispravne nosioce podataka (u pitanju su prijave koje se podnose u elektronskoj formi),

- prijave koje sadrže netačne podatke o članovima projektnog tima,

- prijave koje nisu predate u roku definisanim javnim konkursom.

Član 10

Istraživački tim se sastoji od četiri realizatora: kao rukovodilac projekta - jedan nastavnik (redovni, vanredni profesor ili docent), a kao članovi tima - jedan nastavnik (redovni, vanredni profesor ili docent), jedan asistent i jedan student (svi nivoi studija).

U izvođenju projekata mogu učestvovati istraživači (nastavnici i asistenti) koji su zaposleni u naučnoistraživačkim organizacijama čiji je osnivač AP Vojvodina.

Istraživači moraju imati karton naučnog radnika, kao deo jedinstvene baze podataka istraživača u AP Vojvodini.

Rok za realizaciju projekta je najduže 12 meseci od dana potpisivanja ugovora o finansiranju projekta.

Član 11

Projektom neposredno upravlja rukovodilac projekta.

Rukovodilac projekta odgovoran je za tačnost navedenih podataka u prijavi, za realizaciju projekta, kao i za tačnost informacija i izveštaja o realizaciji projekta.

Prijavu projekta potpisuju rukovodilac projekta i odgovorno lice organizacije koja prijavljuje projekat.

Nakon odobravanja finansiranja projekta od strane Sekretarijata, rukovodilac projekta je u obavezi da u realizaciju projekta uključi projektni tim partnerske institucije, predložen od strane naučnoistraživačke organizacije Republike Srpske, članice Univerziteta u Banjoj Luci ili Univerziteta u Istočnom Sarajevu, a koji takođe mora da ima četiri realizatora: dva nastavnika (redovni, vanredni profesor ili docent), jednog asistenta i jednog studenta (svi nivoi studija).

Rukovodilac projekta je dužan da u roku od 40 dana od dana odobravanja finansiranja projekta, Sekretarijatu dostavi saglasnost dekana partnerske naučnoistraživačke organizacije iz Republike Srpske sa kojom će realizovati zajednički istraživački projekat, što je uslov za zaključenje ugovora o finansiranju projekta.

Član 12

Nastavna i naučna zvanja korespondiraju na sledeći način:

- redovni profesor = naučni savetnik;

- vanredni profesor = viši naučni saradnik;

- docent = naučni saradnik;

- asistent = istraživač saradnik;

- saradnik u nastavi = istraživač pripravnik = nastavnik stranog jezika, odnosno veština.

Član 13

Istraživač kom tokom perioda realizacije projekta prestane radni odnos zbog odlaska u penziju može nastaviti da učestvuje u projektu ili da rukovodi projektom za koji je odobreno finansiranje, uz saglasnost naučnog, odnosno nastavno-naučnog veća i uz saglasnost direktora instituta/dekana fakulteta, pri čemu može biti angažovan na projektu, s nula istraživač meseci.

Za istraživače učesnike u izvođenju projekta, koji koriste odsustvo više od tri meseca, finansiranje se obustavlja do njihovog povratka.

Rukovodilac projekta obavezuje se da promene navedene u stavu jedan ovog člana, kao i sve promene radnog angažovanja (na primer: odlazak u penziju, promena organizacije zaposlenja, odlazak u inostranstvo, odlazak na trudničko ili porodiljsko odsustvo), prijavi Sekretarijatu u roku od 15 dana od dana nastanka promene.

III NAČIN FINANSIRANJA I PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKATA

Član 14

Sredstva Sekretarijata u okviru projektnog sufinansiranja mogu biti namenjena za:

- isplatu mesečnih primanja (ne više od tri istraživač meseca),

- troškove nabavke repromaterijala i potrošnog materijala,

- troškove nabavke sitnije opreme ili dela opreme za naučnu infrastrukturu,

- troškove putovanja radi realizacije projektnih zadataka,

- troškove kotizacija za objavljivanje radova u naučnim časopisima,

- troškove usluga drugih lica (visina sredstava za ovu namenu može da iznosi najviše 20% od ukupno opredeljenih sredstava za projekat),

- režijske troškove (internet, telefon, i drugo - visina sredstava za ovu namenu može da iznosi najviše 5% od ukupno opredeljenih sredstava za projekat).

Rukovodilac projekta je u obavezi da dobijena sredstva koristi za zajedničko istraživanje oba projektna tima, na način da za isplatu honorara može utrošiti najviše do 60% sredstava, u jednakim delovima za oba istraživačka tima, a preostali iznos sredstava za druge namene iz stava 1. ovog člana.

Član 15

Realizacija projekta valorizuje se na osnovu završnog izveštaja, koji se reguliše ugovorom između Sekretarijata i organizacije koja je nosilac projekta.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana podnosi se na obrascu čiju sadržinu propisuje Sekretarijat.

Za podatke navedene u izveštaju odgovaraju rukovodilac projekta i odgovorno lice organizacije koja je nosilac projekta.

Odluku o prihvatanju izveštaja donosi pokrajinski sekretar, prema potrebi i na osnovu prethodno pribavljenog mišljenja stručne komisije.

Član 16

Odobrena finansijska sredstva će se isplaćivati na način preciziran ugovorom, u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.

Član 17

Istraživanje se ocenjuje na osnovu poređenja ostvarenih i planiranih rezultata u skladu s podnetom prijavom projekta.

U slučajevima davanja netačnih podataka o realizaciji projekata, prikrivanja stvarnog stanja rada na projektu, kao i u slu čaju da se projekat ne realizuje, pokrajinski sekretar - pored pokretanja zakonom definisanih mera - može da traži povraćaj sredstava i da odgovorna lica liši prava učestvovanja ili rukovođenja na projektima Sekretarijata.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 18

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV".