PRAVILNIKO DODELI PODSTICAJNIH SREDSTAVA PUTEM KONKURSA ZA SUFINANSIRANJE UREĐENJA ATARSKIH PUTEVA I OTRESIŠTA NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2022. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 6/2022) |
Ovim pravilnikom propisuje se postupak (namena, korisnici, visina i način dodele sredstava, konkurs, pravo učešća, postupak s prijavama, razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi za dodelu sredstava, odlučivanje, ugovaranje, praćenje realizacije i završne odredbe) dodele podsticajnih sredstava putem konkursa za uređenje atarskih puteva i otresišta na teritoriji AP Vojvodine u 2022. godini, po Programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2022. godini ("Službeni list APV", br. 54/2021), u daljem tekstu - Program.
Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat), putem nadležnog sektora, zadužen je za njegovu realizaciju.
Namene za koje se mogu koristiti sredstva
Putem konkursa, sredstva se dodeljuju za sufinansiranje radova na uređenju nekategorisanih atarskih puteva i prilaznih atarskih puteva sa izradom završnog sloja od čvrstih kompaktnih materijala - najmanje do nivoa tucanika ili struganog asfalta i uređenje otresišta.
- pod atarskim putem podrazumeva se saobraćajna površina koja je dostupna većem broju korisnika, koju nadležni organ proglasi nekategorisanim putem i koja je upisana u katastar nepokretnosti kao nekategorisan put, a koja doprinosi racionalnom korišćenju poljoprivrednog zemljišta;
- pod otresištem podrazumeva se površina neposredno pre priključka nekategorisanog puta s javnim putem više kategorije, a koja je uređena tako da se na njoj uklone sve nečistoće s vozila čije bi iznošenje na javni put ugrozilo bezbednost saobraćaja;
- namena sredstava za sufinansiranje jesu troškovi radova i materijala za uređenje atarskih puteva i otresišta, a u koje spadaju pripremni, zemljani radovi i radovi na izgradnji kolovozne konstrukcije od čvrstih kompaktnih materijala.
U okviru uređenja atarskih puteva i prilaznih atarskih puteva sufinansiraće se uređenje atarskih puteva tucanikom, struganim asfaltom, asfaltom, betonom i metodom stabilizacije hidrauličnim vezivom.
U okviru uređenja otresišta sufinansiraće se izrada rebrastog otresišta od armiranog betona, u širini od najmanje 5 metara i u dužini od najmanje 40 metara, ukoliko se ukršta, odnosno priključuje sa državnim putem I reda, 20 metara sa državnim putem II reda i 10 metara sa opštinskim putem i ulicom, računajući od ivice kolovoza.
Konkurs je otvoren zaključno sa 28.02.2022. godine.
Visina i način dodele sredstava
Ukupan iznos bespovratnih sredstava, koji se dodeljuje po ovom konkursu, jeste 300.000.000,00 dinara.
Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po jednoj prijavi jeste do 20.000.000,00 dinara.
Sredstva se - kao bespovratna - dodeljuju korisnicima do 70% od ukupno prihvatljivih troškova (bez PDV-a). Preostali iznos obezbeđuje korisnik sredstava. PDV plaća korisnik sredstava.
Sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji se objavljuje u dnevnom listu "Dnevnik", na zvaničnoj internet strani Sekretarijata i u "Službenom listu AP Vojvodine".
Pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave (gradovi i opštine) s teritorije AP Vojvodine.
Korisnici mogu da podnesu jednu prijavu s pregledom atarskih puteva i otresišta čije se uređenje planira.
Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu:
1. Kopija aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave kojim se površina za koju se podnosi prijava, proglašava nekategorisanim putem; ukoliko u navedenom aktu nisu precizno nabrojani i određeni nekategorisani putevi, tada je podnosilac prijave dužan da uz njega dostavi i kopiju aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, kojim se definiše održavanje, korišćenje i ostala pitanja, gde su nekategorisani putevi - koji su predmet apliciranja na konkurs - jasno navedeni i određeni; potrebno je dostaviti integralnu verziju akta sa svim važećim izmenama i dopunama;
2. Izvod iz lista nepokretnosti kojim se dokazuje da je upisan nekategorisan put ili dokaz o podnetom zahtevu Katastru nepokretnosti za upis nekategorisanog puta;
3. Pregled atarskih puteva i otresišta čije se uređenje planira (priprema se u formi tabele 1 koja je data na internet stranici Sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo u okviru prijave na konkurs);
4. Izvod iz opštinskog/gradskog budžeta, kojim se potvrđuje iznos sopstvenog učešća - dostaviti najkasnije 30 dana od dana potpisivanja ugovora; ukoliko nema navedena sredstva neophodno je dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanu od ovlašćenog lica o tome da će ista obezbediti najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora;
5. Izvod iz projekta za građevinsku dozvolu u digitalnoj formi (Dostavlja se ukoliko se vrše radovi na izradi novog atarskog puta ili otresišta);
6. Idejni projekat u digitalnoj formi (Dostavlja se ukoliko se vrši rekonstrukcija već postojećeg atarskog puta ili otresišta);
7. Tehnički opis (dostavlja se ukoliko se vrše radovi na: izradi novog atarskog puta ili otresišta, rekonstrukciji postojećeg atarskog puta ili otresišta, rehabilitaciji postojećeg atarskog puta ili otresišta);
8. Predmer i predračun potrebnih radova i materijala (dostavlja se ukoliko se vrše radovi na: izradi novog atarskog puta ili otresišta, rekonstrukciji postojećeg atarskog puta ili otresišta, rehabilitaciji postojećeg atarskog puta ili otresišta);
9. Karakteristični poprečni profili (dostavlja se ukoliko se vrše radovi na: izradi novog atarskog puta ili otresišta, rekonstrukciji postojećeg atarskog puta ili otresišta);
10. Situacioni plan deonica puteva koji se uređuju (dostavlja se ukoliko se vrše radovi na: izradi novog atarskog puta ili otresišta, rekonstrukciji postojećeg atarskog puta ili otresišta).
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.
Konkursna dokumentacija se ne vraća.
Isplata bespovratnih sredstava
1. sredstva po ovom konkursu dodeljuju se bespovratno;
2. sredstva u vrednosti 50% od dodeljenog iznosa biće preneta nakon potpisivanja ugovora, a u skladu s prilivom sredstava u budžet APV; ostatak sredstava biće isplaćivan po pravdanju uplaćenog avansa i sopstvenog učešća korisnika sredstava, a po ispostavljenim privremenim situacijama i okončanoj situaciji, u srazmeri koja je utvrđena ugovorom;
3. korisnik sredstava u obavezi je da - prilikom potpisivanja ugovora o korišćenju sredstava sa Sekretarijatom - preda registrovanu menicu s meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja za namensko korišćenje sredstava, kako avansnog, tako i sveobuhvatnog iznosa dodeljenih sredstava;
4. korisnik sredstava dužan je da pokrene postupak javne nabavke u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora, kao i da o tome dostavi dokaz davaocu sredstava - odluku o sprovođenju postupka javne nabavke sa podacima o sastavu komisije i javni poziv o pokretanju postupka javne nabavke;
5. u slučaju da se sredstva potroše nenamenski ili se ne realizuju u predviđenom roku, korisnik je dužan da ih vrati sa zakonskom zateznom kamatom od dana prenosa sredstava pod pretnjom aktiviranja dostavljenog sredstva obezbeđenja;
6. konačan iznos sredstava koja obezbeđuju Sekretarijat i korisnik utvrdiće se nakon sprovedenog postupka javne nabavke i zaključenog ugovora, sa izvođačem radova ili nakon dostavljanja overene okončane situacije u slučajevima kada se vrednost izvedenih radova razlikuje od ugovorene vrednosti;
7. ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme veća od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Sekretarijata i korisnika sredstava, razlika pada na teret korisnika sredstava;
8. ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme manja od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Sekretarijata i korisnika sredstava, konačan iznos sredstava koje obezbeđuju Sekretarijat i korisnik sredstava utvrđuje se ugovorenim procentualnim učešćem obe ugovorne strane;
9. rok za realizaciju ugovorenih radova je do 02.12.2022. godine;
10. korisnik je u obavezi da obezbedi svu neophodnu tehničku dokumentaciju kao i sve neophodne dozvole od nadležnih organa u vezi projekta (po Zakonu o putevima ili/i Zakonu o planiranju i izgradnji) i dostavi ih Sekretarijatu, kao i svu tehničku dokumentaciju kojom je ishodovao navedene dozvole.
Postupanje sa nepotpunim prijavama
Za podnosioce nepotpunih prijava, Sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju će biti pozvani da dopune u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.
Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.
Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.
Komisija će odbaciti:
• neblagovremene prijave,
• nedozvoljene prijave,
• prijave podnete od strane neovlašćenog lica.
Odlučivanje o dodeli sredstava
Komisija razmatra podnete prijave i donosi zapisnik sa bodovnom listom.
Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanih u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.
U zapisnik se unosi:
- ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava,
- prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa,
- neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti.
Istovremeno sa zapisnikom Komisija donosi i Predlog odluke o dodeli sredstava.
Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja/odbacivanja.
Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar na osnovu predloga Komisije.
Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.
Kriterijumi |
Način bodovanja |
Bodovi |
Ukupan broj bodova |
110 |
|
Stepen obezbeđenosti vlastitih sredstava |
30% |
5 |
30,1-40% |
10 |
|
40,1-50% |
15 |
|
Preko 50% |
20 |
|
Broj naseljenih mesta na teritoriji lokalne samouprave |
≤ 4 |
5 |
5-6 |
10 |
|
≥ 7 |
15 |
|
Lokacija izvođenja radova |
Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji sedišta grada ili opštine 50% ili više od ukupne vrednosti radova |
5 |
Zahtevi koji se odnose na opštine koje nemaju naseljeno mesto |
10 |
|
Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji koje nije sedište grada ili opštine 50% i više od ukupne vrednosti radova |
15 |
|
Razvijenost opštine po Uredbi o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS",br. 104/2014) |
˃100 % |
5 |
81-100% |
10 |
|
61-80% |
15 |
|
˂60 % |
20 |
|
Stepen značaja, svrsishodnost i očekivani efekti projekta |
Nizak |
10 |
Srednji |
20 |
|
Visok |
40 |
Ugovori se neće zaključivati sa podnosiocima prijave koji su ostvarili manje od 35 bodova.
Postupanje sa prijavama koje su odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene
Na osnovu odluke Komisija sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene.
Pravo žalbe ima i svaki nezadovoljni podnosilac prijave na osnovu odluke koja je objavljena na zvaničnoj internet strani Sekretarijata.
Žalba se ulaže pokrajinskom sekretaru u roku od 15 dana od dostavljanja pojedinačnog rešenja, odnosno najkasnije u roku od 30 dana od objavljivanja Odluke na internet strani Sekretarijata za lica za koje lična dostava nije uspela.
Pokrajinski sekretar može da odbaci žalbu kao neblagovremenu, nedozvoljenu, podnetu od strane neovlašćenog lica, da je usvoji u potpunosti ili delimično ili da odbije žalbu kao neosnovanu.
O žalbi se odlučuje rešenjem.
Konačnu odluku donosi Pokrajinski sekretar, na osnovu donetih rešenja po osnovu eventualnih žalbi, a koja se objavljuje na zvaničnoj internet strani Sekretarijata.
Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava Sekretar u ime Sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava sa korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.
Pravdanje ugovorenih sredstava čini:
1. Ugovor zaključen sa izvođačem u prilogu koga se mora nalaziti ponuda izabranog ponuđača. Ponuda izabranog ponuđača sa jasno definisanom vrstom i količinom ugovorenih radova i opreme koja se nabavlja i ugrađuje (bez formulacija "ili odgovarajuće");
2. Ugovor sa stručnim nadzorom, sa detaljnim opisom poslova i ugovorenim sačinjavanjem građevinskog dnevnika i građevinske knjige;
3. Avansni račun izvođača radova za ugovorene uplate avansa po Avansnom predračunu ili predračunu;
4. Privremene situacije i Okončana situacija sa obračunom izvršenih radova - faktura (konačni obračun) - overena od strane Naručioca, Izvođača radova, stručnog nadzora i odgovornog izvođača radova. Svi računi treba da su u skladu sa članom 42. Zakona o porezu za dodatu vrednost kao i da sadrže podatke: naziv i broj predmetne javne nabavke, broj ugovora o javnoj nabavci, broj i naziv stavke, jedinicu mere, cenu po jedinici mere, naziv proizvođača, komercijalni naziv, model/tip, katološki broj i serijski broj isporučenih dobara;
5. Obračunski listovi građevinske knjige, ispravno popunjeni i overeni - sa tačnim podacima o vrstama i količinama stvarno izvedenih radova i ugrađene opreme (precizno uneta vrsta i proizvođač opreme) po odgovarajućim stavkama iz predmera i predračuna i služi kao dokaz za obračun i naplatu radova (bez formulacija "ili odgovarajuće" i "ili slično");
6. Zapisnik o primopredaji radova, u kome se detaljno navodi u kom periodu su trajali radovi sa narativnim izveštajem, kao i da li su isti izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom radova i da li je izvršena proba ugrađene opreme, koji je overen i potpisan od strane Naručioca, Izvođača radova, Odgovornog izvođača radova i Stručnog nadzora;
7. Izvodi o svim plaćanjima prema izvođaču;
8. Interni obračun PDV-a, sa poreskom prijavom za PDV i specifikacijom računa (ukoliko je račun ili okončana situacija izdat bez PDV-a);
9. Izvod o plaćenom PDV-u;
10. Odštampana foto dokumentacija o realizovanim radovima;
11. Dokumentacija koja se odnosi na postupak javne nabavke;
12. Ostala dokumentacija koja je u funkciji pravdanja sredstava, koja se dostavlja po zahtevu Sekretarijata.
Kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja doznačenih sredstava i preduzimanje mera, vršiće Budžetska inspekcija AP Vojvodine.
Sekretarijat, odnosno nadležni Sektor za zaštitu, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta i Sektor za pravne i opšte poslove, planiranje budžeta i agroekonomiku, imaju pravo da vrše uvid u realizaciju ugovorenih aktivnosti.
U slučaju neizvršavanja ugovorene obaveze ugovor će se raskinuti, a korisnik sredstava u obavezi je da izvrši povraćaj sredstava.
Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".