PRAVILNIKZA DODELU PODSTICAJNIH SREDSTAVA PUTEM KONKURSA ZA REALIZACIJU RADOVA NA UREĐENJU KANALSKE MREŽE U FUNKCIJI ODVODNJAVANJA POLJOPRIVREDNOG ZEMLJIŠTA NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2022. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 6/2022) |
Ovim pravilnikom propisuje se postupak (namena, korisnici, visina i način dodele sredstava, konkurs, pravo učešća, postupak s prijavama, razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi za dodelu sredstava, odlučivanje, ugovaranje, praćenje realizacije i završne odredbe) dodele podsticajnih sredstava putem konkursa za realizaciju radova na uređenju kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2022. godini, po Programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2022. godini ("Službeni list APV", broj 54/21).
Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.
Visina i način dodele sredstava
Ukupan iznos bespovratnih sredstava, koji se dodeljuje po ovom konkursu, jeste 249.873.933,43 dinara.
Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuju po jednoj prijavi jeste do 25.000.000,00 dinara.
Sredstva se kao bespovratna dodeljuju do 50% od ukupno prihvatljivih troškova bez PDV-a, a preostali iznos obezbeđuju jedinice lokalne samouprave. PDV na celokupnu vrednost izvršenih radova plaća jedinica lokalne samouprave.
Sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji se objavljuje u dnevnom listu "Dnevnik", na internet stranici Sekretarijata i u "Službenom listu AP Vojvodine".
Namene za koje se mogu koristiti sredstva
Putem konkursa, sredstva se dodeljuju za realizaciju radova na uređenju otvorene kanalske mreže (kanali, propusti, ustave, crpne stanice sa pratećim elektro-mašinskom opremom i drugi objekti sa potrebnim elementima na kanalskoj mreži) u funkciji odvodnjavanja poljoprivrednog zemljišta.
Konkurs je otvoren do utroška raspoloživih sredstava, a zaključno sa 14.10.2022. godine.
Pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave (gradovi i opštine) s teritorije AP Vojvodine (U daljem tekstu: Korisnici).
Uslovi za učešće na konkursu su:
• Saglasnost JVP "Vode Vojvodine" na predlog radova.
Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu
1. Akt - koji je potpisao gradonačelnik, odnosno predsednik opštine - o pristupanju uređenju kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja poljoprivrednog zemljišta, donet u toku 2022. godine, u kome je opredeljen iznos sopstvenih sredstava koja će jedinica lokalne samouprave obezbediti za realizaciju radova na uređenju kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja poljoprivrednog zemljišta;
2. Saglasnost JVP "Vode Vojvodine" na predlog radova koji je dostavila jedinica lokalne samouprave;
3. Elaborat za učešće na konkursu za uređenje kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja poljoprivrednog zemljišta sa svim potrebnim elementima. Elaborat treba da sadrži: ukupnu dužinu kanalske mreže kojom upravlja JVP "Vode Vojvodine" na teritoriji lokalne samouprave, situacioni plan s kanalima koje uređuju, tabelarni pregled katastarskih opština za koje se planiraju radovi sa dužinama kanala koji se uređuju po katastarskim opštinama i vrednostima radova sa PDV-om i bez PDV-a po katastarskim opštinama, predmer i predračun radova sa uračunatim PDV-om i bez PDV-a. Elaborat izrađuje JVP "Vode Vojvodine" na osnovu predloga radova za sufinansiranje koji je dostavila jedinica lokalne samouprave;
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.
Konkursna dokumentacija se ne vraća.
• sredstva po ovom konkursu dodeljuju se bespovratno;
• izvod iz opštinskog/gradskog budžeta, kojim se potvrđuje iznos sopstvenog učešća - dostaviti najkasnije 15 dana od dana potpisivanja ugovora; ukoliko nema navedena sredstva, neophodno je dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanu od ovlašćenog lica o tome da će ista obezbediti najkasnije u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora;
• Sekretarijat, jedinice lokalne samouprave i JVP "Vode Vojvodine" zaključuju trojne ugovore o realizaciji radova na uređenju kanalske mreže (u daljem tekstu: Trojni ugovor). Sekretarijat, jedinice lokalne samouprave i JVP "Vode Vojvodine" su saglasne da JVP "Vode Vojvodine", odmah po zaključenju trojnih ugovora a najkasnije u roku od 10 dana, pokrenu postupak javne nabavke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama za izbor izvođača radova i da sa izabranim izvođačem zaključe ugovor o realizaciji poslova na uređenju kanalske mreže u funkciji odvodnjavanja poljoprivrednog zemljišta, kao i da o tome dostavi dokaz davaocu sredstava - rešenje o obrazovanju komisije za javnu nabavku i odluku o pokretanju postupka javne nabavke;
• Ukoliko je Trojnim ugovorom ugovorena realizacija radova čija je vrednost manja od ukupne vrednosti radova bez pdv-a definisane Prijavom odnosno Elaboratom za učešće na konkursu, JVP Vode Vojvodine će u skladu sa pravilima struke, za potrebe postupka javne nabavke za izbor izvođača radova, redukovati obim radova predviđen Prijavom odnosno Elaboratom za učešće na konkursu i vrednost radova bez pdv-a svesti na ukupan iznos bez pdv-a ugovoren Trojnim ugovorom. Ovako korigovan predmer i predračun radova, JVP Vode Vojvodine će dostaviti Sekretarijatu i Korisnicima.
• Rok za realizaciju ugovorenih radova je 15.12.2022. godine.
Postupanje sa nepotpunim prijavama
Za podnosioce nepotpunih prijava, Sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju će biti pozvani da dopune u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.
Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.
Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.
Komisija će odbaciti:
• neblagovremene prijave,
• nedozvoljene prijave,
• prijave podnete od strane neovlašćenog lica.
Odlučivanje o dodeli sredstava
Komisija razmatra podnetu prijavu u roku od 7 (sedam) dana od dana podnošenja prijave i sastavlja zapisnik sa bodovnom listom.
Komisija sukcesivno utvrđuje liste podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanih u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.
U zapisnik se unosi:
- ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava,
- prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa,
- neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti.
Istovremeno sa zapisnikom Komisija sukcesivno utvrđuje i predlog odluke o dodeli sredstava.
Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja/odbacivanja.
Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar na osnovu predloga Komisije.
Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.
Kriterijumi |
Način bodovanja |
Bodovi |
Ukupan broj bodova |
110 |
|
Stepen obezbeđenosti vlastitih sredstava |
50% |
5 |
51-55% |
10 |
|
56-60% |
15 |
|
Preko 60% |
20 |
|
Broj naseljenih mesta na teritoriji lokalne samouprave |
≤ 4 |
5 |
5-6 |
10 |
|
≥ 7 |
15 |
|
Lokacija izvođenja radova |
Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji sedišta grada ili opštine 50% ili više od ukupne vrednosti radova |
5 |
Zahtevi koji se odnose na opštine koje nemaju naseljeno mesto |
10 |
|
Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji koje nije sedište grada ili opštine 50% i više od ukupne vrednosti radova |
15 |
|
Razvijenost opštine po Uredbi o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS", br. 104/2014) |
˃100 % |
5 |
81-100% |
10 |
|
61-80% |
15 |
|
˂60 % |
20 |
|
Stepen značaja, svrsishodnost i očekivani efekti projekta |
Nizak |
10 |
Srednji |
20 |
|
Visok |
40 |
Ugovori se neće zaključivati sa podnosiocima prijave koji su ostvarili manje od 35 bodova.
Postupanje sa prijavama koje su odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene
Na osnovu odluke Komisija sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene.
Pravo žalbe ima i svaki nezadovoljni podnosilac prijave na osnovu odluke koja je objavljena na zvaničnoj internet strani Sekretarijata.
Žalba se ulaže pokrajinskom sekretaru u roku od 15 dana od dostavljanja pojedinačnog rešenja, odnosno najkasnije u roku od 30 dana od objavljivanja Odluke na internet strani Sekretarijata za lica za koje lična dostava nije uspela.
Pokrajinski sekretar može da odbaci žalbu kao neblagovremenu, nedozvoljenu, podnetu od strane neovlašćenog lica, da je usvoji u potpunosti ili delimično ili da odbije žalbu kao neosnovanu.
O žalbi se odlučuje rešenjem.
Konačnu odluku donosi Pokrajinski sekretar po utrošku sredstava, na osnovu odluka o dodeli sredstva i donetih rešenja po osnovu eventualnih žalbi, a koja se objavljuje na zvaničnoj internet strani Sekretarijata.
Prava i obaveze između Sekretarijata, jedinica lokalne samouprave i JVP "Vode Vojvodine" regulišu se Trojnim ugovorom. Obavezni elementi Trojnog ugovora jesu:
- iznos opredeljenih sredstava;
- namena za koju se opredeljuju sredstva;
- rok za realizaciju ugovorenih radova po Trojnom ugovoru je 15.12.2022. godine, a JVP "Vode Vojvodine su dužne da odmah po zaključenju Trojnog ugovora a najkasnije u roku od 10 dana pokrenu postupak javne nabavke za izbor izvođača radova u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i da nakon sprovedenog postupka sa izvođačem radova zaključe ugovor;
- obaveznost primene zakona o javnim nabavkama / isključenje obaveznosti sprovođenja postupka javnih nabavki;
- prava i obaveze Sekretarijata, jedinica lokalne samouprave i JVP "Vode Vojvodine";
- način isplate sredstava;
- pravdanje obezbeđenih sredstava;
- nadležnost praćenja realizacije ugovora;
- ostali elementi značajni za realizaciju ugovorenih aktivnosti.
Pravdanje ugovorenih sredstava čini:
1. Ugovor zaključen sa izvođačem u prilogu koga se mora nalaziti ponuda izabranog ponuđača. Ponuda izabranog ponuđača sa jasno definisanom vrstom i količinom ugovorenih radova i opreme koja se nabavlja i ugrađuje (bez formulacija "ili odgovarajuće");
2. Avansni račun izvođača radova za ugovorene uplate avansa po Avansnom predračunu ili predračunu;
3. Privremene situacije i Okončana situacija sa obračunom izvršenih radova - faktura (konačni obračun) - overena od strane Naručioca, Izvođača radova, stručnog nadzora i odgovornog izvođača radova. Svi računi treba da su u skladu sa članom 42. Zakona o porezu za dodatu vrednost kao i da sadrže podatke: naziv i broj predmetne javne nabavke, broj ugovora o javnoj nabavci, broj i naziv stavke, jedinicu mere, cenu po jedinici mere, naziv proizvođača, komercijalni naziv, model/tip, katološki broj i serijski broj isporučenih dobara;
4. Obračunski listovi građevinske knjige, ispravno popunjeni i overeni - sa tačnim podacima o vrstama i količinama stvarno izvedenih radova i ugrađene opreme (precizno uneta vrsta i proizvođač opreme) po odgovarajućim stavkama iz predmera i predračuna i služi kao dokaz za obračun i naplatu radova (bez formulacija "ili odgovarajuće" i "ili slično");
5. Zapisnik o primopredaji radova, u kome se detaljno navodi u kom periodu su trajali radovi sa narativnim izveštajem, kao i da li su isti izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom radova i da li je izvršena proba ugrađene opreme, koji je overen i potpisan od strane Naručioca, Izvođača radova, Odgovornog izvođača radova i Stručnog nadzora;
6. Izvodi o svim plaćanjima prema izvođaču;
7. Interni obračun PDV-a, sa poreskom prijavom za PDV i specifikacijom računa (ukoliko je račun ili okončana situacija izdat bez PDV-a);
8. Izvod o plaćenom PDV-u;
9. Odštampana foto dokumentacija o realizovanim radovima;
10. Dokumentacija koja se odnosi na postupak javne nabavke;
11. Ostala dokumentacija koja je u funkciji pravdanja sredstava, koja se dostavlja po zahtevu Sekretarijata.
Kontrolu realizacije ugovorenih obaveza sprovodi Sektor za zaštitu, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta, Sektor za pravne i finansijske poslove Sekretarijata i Budžetska inspekcija APV.
U slučaju neizvršavanja ugovorene obaveze ugovor će se raskinuti, a korisnik sredstava u obavezi je da izvrši povraćaj sredstava.
Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".