PRAVILNIK

O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA I STANOVA

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 12/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju mere energetske sanacije porodičnih kuća i stanova (u daljem tekstu Pravilnik) uređuju se: cilj sprovođenja mere; mera koja se sufinansira i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mere, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mere energetske sanacije porodičnih kuća i stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru na teritoriji grada Jagodine.

Mera energetske sanacije predviđena ovim Pravilnikom sprovodi se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Jagodine.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstava za sufinansiranje mere energetske sanacije iz člana 6. ovog Pravilnika opredeljuju se Odlukom o budžetu grada Jagodine za svaku budžetsku godinu u okviru Programa 17 Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije, Programska aktivnost 0501-0001 Energetski menadžment, funkcija 620, ekonomska klasifikacija 451 - Kapitalne subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mere iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstva u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV- om po pojedinačnoj prijavi pri čemu će maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi biti definisan u članu 6.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava građanima donosi Gradsko veće grada Jagodine na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.

Član 6

Sufinansiranje unapređenja energetske efikasnosti, u gradu Jagodini, iznosom od 5.000.000,00 dinara, od čega je 2.500.000,00 dinara opredelio grad Jagodina, a 2.500.000,00 dinara Ministarstvo rudarstva i energetike, sprovodiće se za sledeću meru energetske efikasnosti:

- zamena (nabavka sa ugradnjom) spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama, na porodičnim kućama i stanovima, sa pratećim građevinskim radovima;

Ukupna planirana sredstva koje grad Jagodina zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje za ovu meru su 5.000.000,00 miliona dinara.

Grad će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om koja će dodeliti pojedinačnom krajnjem korisniku za ovu meru kao manji iznos od:

(1) maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke odnosno 50% ukupnog prijavljenog iznosa sa PDV-om za ovu meru, šta god je od ova dva iznosa manje, i:

(2) 50% od iznosa prihvatljive cene sa PDV- om po jedinici mere, koja se dobija množenjem: (1) količine iz dostavljene profakture i (2) prihvatljive jedinične cene za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke.

Maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru mogu iznositi do 100.000,00 dinara sa PDV-om po prijavi. Prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om se određuje da može iznositi do 14.000,00 dinara po kvadratnom metru za prozore i balkonska vrata i do 20.000,00 dinara po metru kvadratnom za ulazna vrata.

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte, ali moraju da zadovolje sledeće minimalne uslove:

1) Spoljna stolarija sa sledećim minimalnim tehničkim karakteristikama (U koeficijent prelaza toplote):

- U ≤ 1,5 W/metru kvadratnom K za prozore i balkonska vrata

- U ≤ 1,6 W/metru kvadratnom K za spoljna vrata.

Dopunski uslovi za dodelu sredstava podsticaja za energetsku sanaciju stambenih objekata:

1. Ukoliko stambeni objekat ima dva ili više vlasnika, prijavu podnosi jedan od vlasnika uz pismenu saglasnost ostalih vlasnika.

2. Dvojni objekti različitih vlasnika kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti.

3. Za meru iz člana 6. sredstva se neće odobravati za nabavku i ugradnju jednog prozora ili vrata. Sredstva se neće odobravati za nabavku ulaznih vrata stambenih objekata koja nisu u direktnoj vezi sa grejanim prostorom.

4. Za stambene objekte sa više etaža jednog vlasnika, sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama s tim da zamena stolarije na svakoj od etaža mora biti kompletna.

5. Vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva dati su u članu 26. ovog Pravilnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova i nabavke proizvoda, koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih prijava za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta grada Jagodine su:

1) Troškovi koji su u vezi sa nabavkom proizvoda: carinski i administrativni troškovi;

2) Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.

3) Refundacija troškova za već nabavljene proizvode i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);

4) Nabavka proizvoda koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava;

5) Drugi troškovi koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mere energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče proizvod odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradsko veće grada Jagodine donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).

Javni konkursi za sufinansiranje mere energetske sanacije u ime grada Jagodine sprovodi Komisija, koju Gradsko veće grada Jagodine formira Rešenjem o obrazovanju komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

Pripremu konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo).

Oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Jagodina;

Prijem i kontrola prispelih zahteva;

Rangiranje prispelih prijava i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada www.jagodina.org.rs i www.jagodina.rs, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

Donošenje predloga konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

Izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i predlog Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta grada.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike, izveštaj o radu i predloge Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.

Terenski rad Komisije obuhvata da sprovede najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predložene mere energetske sanacije;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta, kao i nakon realizovane mere.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza i zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mere i vrši kontrolu njene realizacije. Praćenje realizacije mere obuhvata:

- Obavezu direktnog i krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mere, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- Prikupljanje informacija od direktnog i krajnjeg korisnika sredstava;

- Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- Pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi realizacije za direktne korisnike sredstava

- rok za prijavu na Javni poziv je 15 dana;

- evaluacija prijava na Javni pozivi donošenje preliminarne liste ne može biti duže od 8 dana od dana završetka javnog poziva;

- uvid u dokumentaciju direktni korisnik može izvršiti u roku od 3 dana, od dana objavljivanja preliminarne liste;

- rok za prigovor na preliminarnu listu je 8 dana, od dana objavljivanja preliminarne liste;

- rok za rešavanje prigovora je najviše 8 dana, od dana isteka roka za podnošenje istih;

- Gradsko veće u roku od najviše 5 dana, donosi Rešenje o izboru direktnih korisnika.

Rokovi realizacije za krajnje korisnike sredstava

- rok za prijavu na Javni poziv je 21 dan;

- evaluacija prijava na Javni poziv i donošenje preliminarne liste ne može biti duži od 15 dana od dana završetka javnog poziva;

- uvid u podnete prijave i priloženu dokumentaciju krajnjih korisnika može se izvršiti u roku od 3 dana od dana objavljivanja preliminarne liste;

- rok za prigovor na preliminarnu listu je 8 dana, od dana objavljivanja preliminarne liste;

- rok za rešavanje prigovora i donošenje revidirane preliminarne liste je najviše 8 dana, od isteka roka za podnošenje prigovora;

- rok za donošenje konačne liste je najviše 20 dana;

- rok za prigovor na konačnu listu od strane podnosioca prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak je 8 dana, od dana objavljivanja konačne liste;

- rok za rešavanje prigovora je najviše 8 dana, od dana isteka roka za podnošenje istih;

- Gradsko veće u roku od najviše 5 dana, donosi Rešenje o izbor krajnjih korisnika.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva budžeta Grada za sufinansiranje mere energetske sanacije porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće.

Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji proizvoda i ispunjavaju sledeće uslove:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da imaju važeće ateste za materijale i proizvode.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mere energetske sanacije na teritoriji grada Jagodine,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) uslove za učešće na konkursu,

6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

7) ispunjenost uslova iz javnog poziva,

8) način i rok podnošenja prijave,

9) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika obuhvataju sledeće:

1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom;

2) rok važenja cena;

3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika (privrednih subjekata) i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici grada.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnici gradske uprave.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 8 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava predlog konačne liste o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mere energetske sanacije i istu dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Rešenje Gradskog veća grada Jagodine o izboru direktnih korisnika za sprovođenje mere energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici grada Jagodine (www.jagodina.org.rs i www.jagodina.rs). Rešenje Gradskog veća je konačno.

Ugovor o u sprovođenju mere energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o izboru direktnih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.

Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi ni jedan privredni subjekat, može se ponoviti javni poziv.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima (građanima)

Član 21

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima za energetsku sanaciju porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće grada Jagodine.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.

Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv;

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Član 22

Pravo učešća na konkursu imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je podnosilac prijave vlasnik i da živi u porodičnoj kući ili u stanu na teritoriji grada Jagodine (prema rešenju za porezi fotokopiji lične karte),

2) da poseduje jedan od sledećih dokaza za stambeni objekat:

(1) dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji,

(2) građevinsku dozvolu dobijenu kroz redovan postupak obezbeđenja dozvole,

(3) građevinsku dozvolu dobijenu iz postupka legalizacije ili

(4) rešenje o ozakonjenju.

3) da je izmirio dospele obaveze po osnovu poreza na imovinu,

4) ne prihvataju se troškovi radova, nabavke proizvoda koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih prijava za sufinansiranje mere energetske efikasnosti.

Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike (građane)

Član 23

Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mere energetske sanacije na teritoriji grada Jagodine,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) meru za koju jedan korisnik može da konkuriše,

6) uslove za učešće na konkursu,

7) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuje mera,

8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

9) način na koji grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

10) način i rok podnošenja prijave,

11) postupak odobravanja sredstava,

12) način objavljivanja rešenja o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje mere energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (građane)

Član 24

Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mere energetske efikasnosti;

2) popunjen obrazac (Prilog 2) ovog pravilnika, koji se odnosi na stanje stolarije i grejnog sistema objekta;

3) fotokopiju lične karte ili očitanu ličnu kartu podnosioca zahteva iz koje se vidi adresa stanovanja podnosioca prijave;

4) rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu;

5) kopiju građevinske dozvole, odnosno drugi dokument kojim se dokazuje legalnost objekta;

6) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu o (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 50 kWh mesečno);

7) potvrda/dokaz o redovnom izmirivanju obaveza za 2020. godinu po osnovu poreza na imovinu;

8) predmer i predračun - profaktura za proizvod sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad;

9) izjava o svim članovima domaćinstva sa fotokopijom ličnih karata ili očitanom ličnom kartom za svakog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom stanovanja;

10) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

Grad će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti za izvod iz lista nepokretnosti.

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu koristili sredstva Grada za slične aktivnosti i ista opravdali i

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Kriterijumi za izbor prijava krajnjih korisnika (građana)

Član 26

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema sledećim kriterijumima:

Kriterijumi za izbor prijava građana određuju se javnim pozivom i sadrže:

Zamena spoljnih prozora i vrata i drugih
transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima na porodičnim kućama i stanovima

Postojeće karakteristike prozora

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

15

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

5

PVC, aluminijum

0

 

 

Postojeće karakteristike balkonskih vrata

Broj bodova

Drvena jednokrilna

15

Drvena dvokrilna

10

PVC, aluminijum

0

 

 

Postojeće karakteristike ulaznih vrata

Broj bodova

Drvena ulazna vrata

15

PVC, aluminium

0

 

Postojeći način grejanja na

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

Kao kriterijum za bodovanje, za meru iz stava 1. ovog člana, koristi se K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

K faktor zauzetosti površine za stanove

 

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

 

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se stolarija čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dve prijave ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći.

Ukoliko dve ili više prijave nakon primene faktora iskorišćavanja površine K, imaju isti broj bodova, prednost će imati prijava sa manjim traženim iznosom.

Način bodovanja biće definisan u Javnom pozivu.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika (građana)

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje prijava krajnjih korisnika, vrši se primenom kriterijuma iz člana 26.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26, utvrđuje preliminarnu listu krajnjih korisnika na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog pravilnika.

Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada (www.jagodina.org.rs i www.jagodina.rs).

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 8 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu - profakturi koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i na zvaničnoj internet stranici Grada (www.jagodina.org.rs i www.jagodina.rs).

Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 8 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini predlog konačne liste krajnjih korisnika i istu dostavi Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće grada donosi Rešenje o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori. Rešenje Gradskog veća je konačno.

Član 28

Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za navedenu meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove, prema listi korisnika.

Isplata sredstava

Član 29

Grad Jagodina će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Krajnji korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj Komisiji.

Grad Jagodina će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u čl. 6 maksimalnog iznosa učešća grada Jagodine.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organ koji je zadužen za urbanizam, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, grad Jagodina neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.

Krajnji korisnik prihvata obavezu da ugrađene proizvode koji se finansiraju kroz meru energetske sanacije, koristi i održava u skladu sa uputstvima proizvođača i da iste ne sme otuđiti u roku od 12 meseci od dana ugrađivanja.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti

Komisiju i dostavi joj novi predmer i predračun - profakturu, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 30

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice grada Jagodine.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 31

Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici grada Jagodine, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Gradske uprave.

Čuvanje dokumentacije

Član 32

Gradska uprava za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i biće objavljen u "Službenom glasniku Grada Jagodine".