PRAVILNIK

O USLOVIMA, NAČINU I POSTUPKU IZBORA PROJEKATA, PROGRAMA I MANIFESTACIJA U KULTURI KOJI SE FINANSIRAJU ILI SUFINANSIRAJU IZ BUDŽETA GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 34/2018 i 2/2022)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o uslovima, načinu i postupku izbora projekata, programa i manifestacija u kulturi koji se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta grada Kragujevca (u daljem tekstu: Pravilnik) utvrđuju se kriterijumi, merila, način, uslovi i postupak izbora projekata, programa i manifestacija u kulturi, koji se finansiraju sredstvima budžeta grada Kragujevca, forma i sadržina predloga projekata, programa i manifestacija, dokumentacija koja se uz predlog podnosi, sadržina i forma izveštaja o realizaciji, način i postupak kontrole, kao i način javnog objavljivanja podataka o odobrenim projektima, programima i manifestacijama i njihovoj realizaciji.

Član 2

Pod projektom u smislu odredaba ovog Pravilnika podrazumeva se niz jedinstvenih aktivnosti preduzetih u kraćem vremenskom intervalu ili aktivnosti koje su jednokratnog karaktera, koje uz korišćenje finansijskih, ljudskih i drugih resursa dovode do realizacije unapred definisanog cilja.

Pod programom u smislu odredaba ovog Pravilnika podrazumeva se grupa aktivnosti koje se odvijaju u dužem vremenskom periodu, uz moguće ponavljanje, kako bi se realizovala neka strategija ili bi se došlo do unapređenja određene oblasti kulture.

Pod manifestacijom u smislu odredaba ovog Pravilnika podrazumeva se kompleksan kulturni događaj sa ograničenim vremenom trajanja, sastavljen iz različitih programskih sadržaja sa velikim brojem učesnika ili posetilaca.

Član 3

Izbor projekata, programa i manifestacija u kulturi (u daljem tekstu: projekat), kao i projekata umetničkih, odnosno stručnih i naučnih istraživanja u kulturi, koji se mogu finansirati ili sufinansirati sredstvima budžeta grada Kragujevca (u daljem tekstu: Grad) vrši se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs).

Grad može u skladu sa Zakonom sufinansirati projekte u kulturi i bez javnog konkursa, ako se radi o izuzetno značajnom projektu koji nije bilo moguće unapred planirati.

Na postupak odobravanja i realizaciju odobrenih sredstava bez konkursa primenjuju se odredbe ovog Pravilnika koje se odnose na projekte koji su izabrani po konkursu.

Član 4

Grad Kragujevac može finansirati ili sufinansirati projekte iz sledećih oblasti kulturne delatnosti:

1) muzika (stvaralaštvo, produkcija, interpretacija),

2) likovne, primenjene, vizuelne umetnosti, dizajn, umetnička fotografija i arhitektura,

3) pozorišna umetnost (stvaralaštvo, produkcija i interpretacija),

4) umetnička igra - klasičan balet, moderan ples, narodna igra (stvaralaštvo, produkcija i interpretacija),

5) filmska umetnost i ostalo audio-vizuelno stvaralaštvo;

6) digitalno stvaralaštvo i multimediji (izrada digitalnih i virtuelnih muzeja i drugih vidova prezentacije kulturnog nasleđa, izrada virtuelnih tura, multimedijalni sadržaji namenjeni novoj publici, digitalna prezentacija umetničkog stvaralaštva, prevođenje iz analogne u digitalnu formu kulturne baštine, savremenog stvaralaštva i arhivske građe, kao i drugi vid upotrebe informacione i komunikacione tehnologije u delatnosti kulture),

7) ostala izvođenja kulturnih programa i kulturnih sadržaja (mjuzikl, pantomima, ulična umetnost i sl.),

8) otkrivanje, prikupljanje, istraživanje, dokumentovanje, proučavanje, vrednovanje, zaštita, očuvanje i prezentacija kulturnog nasleđa,

9) bibliotečko-informacione delatnosti (promovisanje savremenih autora i zaštita zavičajne i književne baštine kroz aktivnosti vezane za kulturne programe, multimedijalne i druge sadržaje, izuzev štampanih formi, kao i promovisanje kulture čitanja),

10) naučnoistraživačke i edukativne delatnosti u kulturi,

11) menadžment u kulturi.

Oblast - i iz stava 1. ovog člana koja-e će se finansirati, odnosno sufinansirati u određenoj godini opredeljuju se javnim konkursom.

II USLOVI, KRITERIJUMI I MERILA ZA OCENU, IZBOR PROJEKATA I DODELU SREDSTAVA

Član 5

Projekti kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti kulture na teritoriji grada Kragujevca mogu biti izabrani za finansiranje ili sufinansiranje ukoliko ispunjavaju određene uslove, odnosno kriterijume, u pogledu:

1) predlagača projekta;

2) sadržine i kvaliteta projekta;

3) budžeta projekta;

4) forme predloga projekta.

2.1. Predlagač projekta

Član 6

Da bi projekat bio izabran za finansiranje ili sufinansiranje, predlagač može biti:

- ustanova kulture sa sedištem na teritoriji Grada, izuzev ustanova kulture čiji je osnivač Grad,

- pravno lice neprofitabilnog karaktera registrovano u Srbiji u skladu sa važećim zakonskim propisima (udruženja građana),

- umetnici, saradnici, odnosno stručnjaci u kulturi kojima je taj status utvrđen u skladu sa Zakonom, koji imaju prebivalište na teritoriji grada Kragujevca, a koji svoje projekte ostvaruju u partnerskim odnosima sa institucijama, udruženjima i organizacijama registrovanim na teritoriji grada Kragujevca, kao i

- drugi subjekti u kulturi čije je sedište, odnosno prebivalište na teritoriji grada Kragujevca.

Projekat ne može biti izabran za finansiranje, odnosno sufinansiranje, ako je predlagač:

1) u postupku likvidacije i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojom delatnošću;

3) u postupku kontrole namenskog trošenja sredstava budžeta Grada odobrenih za finansiranje ili sufinansiranje projekata u prethodne dve godine:

• dao netačno ili nepotpuno obaveštenje o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje projekta;

• svojim propustom nije realizovao projekat u celini ili je realizovao u malom obimu, odnosno delu;

• nenamenski upotrebio sredstava, u potpunosti ili delimično, ili se nije pridržavao propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije projekta;

• nije dostavio u predviđenim rokovima izveštaje i dokaze, iako ga je nadležni organ davaoca sredstava prethodno pozivao da to učini, uz upozorenje na pravne posledice nepostupanja;

• prestao da ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.

Član 7

Predlagač projekta, odnosno podnosilac prijave, koji nema status pravnog lica, u prijavi je obavezan da naznači, dostavi podatke, kao i izjave nosioca projekta, koji obavezno ima status pravnog lica, preko koga će projekat biti realizovan i kome će biti izvršena uplata odobrenih budžetskih sredstava.

Izjava nosioca projekta iz stava 1. ovog člana, daje se na obrascu koji je propisan ovim Pravilnikom (Obrazac 3).

Ukoliko je podnosilac prijave/projekta pravno lice, on ima status nosioca projekta i nije potrebno popunjavati, niti dostavljati posebne izjave o nosiocu.

Crkve i verske zajednice imaju pravo učešća na konkursu, projektima iz člana 2. ovog Pravilnika, pod istim uslovima i na isti način kao predlagač iz člana 6. ovog Pravilnika.

Član 8

Predlagač na konkurs može da podnose predlog projekta individualno ili udruženo sa drugim predlagačima, ako ovim Pravilnikom nije drugačije utvrđeno.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, svi partneri na projektu, odnosno svi predlagači moraju da ispunjavaju uslove iz člana 6. ovog Pravilnika.

Odredba stava 2. ovog člana ne primenjuje se na organizacije-saradnike koje su uključene u projekat kao jedan od učesnika.

Predlagač je obavezi da aktivnosti realizuje na teritoriji grada Kragujevca, odnosno da je aktivnost od interesa za građane sa teritorije grada Kragujevca ili promociju i razvoj kulture Kragujevca van teritorije grada Kragujevca.

2.2. Sadržina i kvalitet predloga projekata

Član 9

Predlog projekta sadrži :

1. tačan naziv projekta;

2. skraćeni naziv projekta (ukoliko ga ima);

3. predlagača, odnosno autora projekta;

4. detaljan opis projekta:

5. ciljeve, ciljnu grupu, kao i očekivane rezultate;

6. učesnike u realizaciji projekta i svojstvo u kome se angažuju, odnosno učestvuju;

7. kapacitete predlagača, odnosno nosioca projekta za realizaciju projekta (stručni, odnosno umetnički kapaciteti i neophodni resursi),

8. vrstu i sadržinu aktivnosti, vreme i mesto realizacije;

9. finansijski plan i budžet projekta, odnosno potrebna novčana sredstva, iskazana prema vrstama troškova (sredstva iskazivati u bruto iznosu i obavezno naznačiti visinu I strukturu sredstava koja se mogu obezbediti iz drugih izvora);

10. termin - plan utroška sredstava (vremenski period i rokovi u kojima su sredstva potrebna za realizaciju projekta);

11. način praćenja realizacije, evaluaciju rezultata, kao i način ocenjivanja uspešnosti (npr. na koji način će realizacija projekta uticati na kvalitet kulturnog života Grada);

Konkursom će se precizirati minimalan broj karaktera koje treba da ima projekat sa kojim se konkuriše, pismo, kao i izgled i veličina slova (font) kojim treba da bude napisan.

Predlog projekta izrađen, u skladu sa stavom 1. ovog člana, predaje se zajedno sa prijavom na konkurs (Obrazac 1) i drugom konkursom određenom dokumentacijom.

Uz predlog projekta se dostavlja prateća dokumentacija ili prilog, kao što je npr. rukopis književnog dela, brošure, fotografije, odnosno sve ono iz čega se bliže može sagledati i oceniti sadržina i kvalitet predloženog projekta.

2.3 Budžet projekata

Član 10

Ocena i izbor projekata koji će se finansirati, odnosno sufinansirati vrši se i u zavisnosti od toga da li je predlagač obezbedio ili će obezbediti deo sredstava za realizaciju projekta ili se obraća za finansiranje celokupne realizacije projekta.

Projekat iz stava 1. ovog člana finansira se u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najracionalniji utrošak sredstava iz budžeta Grada, postignu planirani rezultati.

Prenos sredstava za finansiranje, odnosno sufinansiranje projekata vrši se jednokratnom isplatom ili u ratama, u zavisnosti od visine odobrenih sredstava i vremenskog perioda za realizaciju projekta.

Sredstvima budžeta Grada ne može se finansirati, odnosno sufinansirati:

• nabavka osnovnih sredstava i opreme predlagača koja ne služi za sprovođenje projektnih aktivnosti (npr. nabavka klima uređaja, bele tehnike, računarske opreme, telefona, kancelarijskog nameštaja i sl.)

• troškovi za izvršene komunalne usluge (osim troškova telekomunikacija) i redovna delatnost predlagača,

• troškovi putovanja (izuzev ukoliko se radi o troškovima putovanje vezanih za umetnika koji učestvuje u realizaciji projekta, kao i troškova studijskih poseta).

Navedene stavke ne mogu biti unete u budžet predloga projekta, odnosno ukoliko budu unete, a projekt se izabere za finansiranje ili sufinansiranje, predlagač će biti u obavezi da pre potpisivanja ugovora, budžet u tom delu revidira.

Član 11

Budžet projekta treba da bude:

1) realističan - kako u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci, tako i u smislu kapaciteta organizacije nosioca projekta;

2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove projekta I prikaže učešće svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu projekta;

4) izbalansiran - posebno u odnosu na dopuštene troškove;

5) precizan - bez zaokruživanja iznosa, bez pogrešnih cifara ili pogrešno izračunatih rezultata sabiranja.

Član 12

Troškovi realizacije projekta u predloženom budžetu projekta, treba:

1) da su opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije aktivnosti;

2) da budu iskazani kao direktni troškovi i indirektni troškovi nosioca aktivnosti, s tim što indirektni troškovi (honorari angažovanih lica koja ne učestvuju u realizaciji projekta, usluge telekomunikacija, bankarske i knjigovodstvene usluge i sl.), ne mogu biti veći od 20% od direktnih troškova.

Troškovi iz stava 1. tačka 2) ovog člana po pravilu se mogu, u zavisnosti od vrste i prirode projekata, priznati za:

1) ljudske resurse (naknada/honorar za lica angažovana na projektu) - maksimalno 60% ukupnog budžeta;

2) materijalne troškove neposredno vezane sa realizaciju projekta: troškove putovanja, smeštaja i ishrane, odnosno ugostiteljske usluge za gostujuće izvođače programa (predstave, koncerti i sl), materijal za rad, alat, sitan inventar, štampa i sl. - maksimalno 60% ukupnog budžeta;

3) ostale troškove (troškovi platnog prometa, provizija banke, knjigovodstvene usluge i slično) - maksimalno 5% ukupnog budžeta, tako da ukupan zbir svih troškova bude 100%.

Konkursom za određenu godinu može se precizirati maksimalan iznos troškova (po vrsti-ama) koji će se finansirati/sufinansirati iz budžeta Grada, kroz izabrani projekat.

Izuzetno, imajući u vidu namenu i krajnji cilj projekta, troškovi za ljudske resurse mogu se priznati u iznosu većem od predviđenog u stavu 2. tačka 1) ovog člana.

Član 13

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa ili projekta; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne, kupovina poklona; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu) i isti neće biti priznati, odnosno finansirani iz budžeta Grada.

2.4. Forma predloga projekata

Član 14

Predlozi projekta će biti razmatrani samo ako ispunjavaju sledeće formalno - pravne uslove:

1) da je prijava na konkurs podneta na propisanom obrascu - Obrazac broj 1, čitko popunjen (otkucan ili odštampan) ćiriličnim pismom;

2) da predlog projekta sadrži sve elemente iz člana 9. ovog Pravilnika (detaljan opis projekta u pisanom obliku);

3) da je jasan, potpun i istinit;

4) da sadrži sve elemente, dokaze i priloge propisane konkursom;

5) da je podnet u roku propisanom konkursom, kao i

6) da je podnet u broju primeraka i na način propisan konkursom.

Predlagači projekata su u obavezi da koriste obrasce propisane ovim Pravilnikom, koji su njegov sastavni deo, i to:

1) Obrazac broj 1 - Prijava na Javni konkurs za finansiranje/sufinansiranje programa/projekata/manifestacija u oblasti kulture iz budžeta grada Kragujevca u _____ godini;

2) Obrazac broj 2 i 2a - Izjava o prihvatanju obaveze;

3) Obrazac broj 3 - Izjava nosioca projekta;

4) Obrazac broj 4 - Periodični izveštaj;

5) Obrazac broj 5 - Završni izveštaj.

Obrasci iz stava 2. ovog člana biće sastavni deo Konkursa i dostupni na zvaničnoj internet stranici Grada.

III NAČIN I POSTUPAK PRIJAVE NA KONKURS I IZBORA PROJEKATA ZA FINANSIRANJE ILI SUFINANSIRANJE

Član 15

Izbor projekata vrši se na osnovu konkursa koji raspisuje Gradsko veće.

Gradsko veće donosi odluku o raspisivanju konkursa, na osnovu koje raspisuje konkurs u tekstu koji je sastavni deo odluke o raspisivanju konkursa.

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada i u jednom dnevnom ili nedeljnom štampanom mediju koji izlazi na teritoriji Republike Srbije, odnosno Grada.

Konkurs obavezno sadrži:

• oblast -ti kulturne delatnosti za koju - je se raspisuje,

• iznos sredstava opredeljenih za finansiranje, odnosno sufinansiranje,

• odredbe o uslovima koje treba da ispune predlagači projekta, odnosno učesnici konkursa,

• rok za podnošenje prijave na konkurs,

• mesto na kome, odnosno sa koga se mogu preuzeti obrasci i način popunjavanja istih,

• način prijavljivanja na konkurs, sa adresom primaoca,

• broj primeraka u kojem se podnosi prijava,

• organ kome se prijava podnosi,

• dokumentaciju koju je potrebno priložiti uz prijavu na konkurs,

• kriterijume i merila za izbor i ocenu projekata i

• način objavljivanja rezultata konkursa.

Konkurs može sadržati i druge elemente koji su neophodni za prijavu, odnosno izbor projekata.

Član 16

Konkurs sprovodi Komisija za izbor projekata, programa i manifestacija koji će se finansirati ili sufinansirati sredstvima budžeta grada Kragujevca (u daljem tekstu: Komisija) koju posebnim aktom obrazuje Gradsko veće. Istim aktom određuje se lice koje će Komisiji pružati pomoć u radu i obavljanju administrativno - tehničkih i drugih poslova, bez prava odlučivanja.

Komisija ima predsednika i 6 članova koji se određuju iz reda uglednih i afirmisanih umetnika i stručnjaka u kulturi, iz svih oblasti kulturnih delatnosti.

Aktom iz stava 1. ovog člana, imenuju se članovi Komisije, određuje predsednik, zadaci Komisije, kao i druga pitanja značajna za rad i funkcionisanje Komisije.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i zapisničar.

Komisija radi u sednicama, po dnevnom redu koji predlaže predsednik Komisije.

Za punovažan rad i odlučivanje na sednici, neophodno je prisustvo više od polovine članova Komisije.

Komisija odlučuje većinom glasova prisutnih članova Komisije.

Administrativno - tehničke, operativne i druge poslove vezane za rad Komisije, prijem I zavođenje projekata po Konkursu, kao i formalnu proveru pristiglih prijava vrši Gradska uprava nadležna za poslove kulture (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 17

Prijave na konkurs podnose se na posebnom prijavnom obrascu - Obrazac broj 1 (u daljem tekstu: prijava na konkurs) koji je sastavni deo konkursne dokumentacije, a koji se zajedno sa Konkursom objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.

Uz Prijavu na konkurs obavezno se podnosi sva dokumentacija kojom se dokazuju ispunjenost Konkursom propisanih uslova i kriterijuma, kao što su:

• predlog projekta,

• osnovni podaci o učesniku na konkursu (naziv, sedište, matični broj i poreski identifikacioni broj za pravna lica, odnosno ime i prezime, prebivalište i matični broj za fizička lica),

• osnovni podaci o eventualnim partnerima na projektu (ukoliko ih ima),

• osnovni podaci sa izjavom (Obrazac broj 3) nosioca projekta, u slučaju da je podnosilac prijave/projekta fizičko lice,

• radne biografije angažovanih lica,

• statut (za udruženja i ustanove),

• izveštaj o aktivnostima, odnosno realizovanim projektima predlagača iz delokruga osnovne delatnosti, iz prethodne tri godine,

• izjave na propisanim obrascima, u zavisnosti od toga da li je podnosilac prijave na konkurs/projekta fizičko ili pravno lice.

Član 18

Predlog projekta mora biti dostavljen u dva primerka, u zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, a predaje se neposredno ili preporučeno poštom, sa naznakom:

- Komisija za izbor projekata, programa i manifestacija koje će se finansirati ili sufinansirati sredstvima budžeta grada Kragujevca -

Predlog projekta sa pratećom dokumentacijom dostavlja se isključivo u jednoj koverti (oba primerka), u suprotnom smatraće se da ne ispunjava formalne uslove za izbor i neće biti predmet razmatranja i odlučivanja.

Prednja strana koverte sa predlogom projekta mora sadržati sledeće podatke:

1) tačan naziv primaoca sa adresom,

2) naznaku: "Prijava na Javni konkurs",

3) tačan naziv projekta.

Zadnja strana koverte mora sadržati sledeće podatke:

1) tačan naziv podnosioca predloga sa adresom.

Primljeni predlozi projekata sa pratećom dokumentacijom ne vraćaju se podnosiocima, već predstavljaju arhivsku građu Konkursa.

Rok za podnošenje prijava na konkurs ne može biti kraći od 30 dana od dana objavljivanja u dnevnom ili nedeljnom štampanom mediju koji izlazi na teritoriji Republike Srbije, odnosno Grada.

Član 19

Postupak izbora projekata vrši se u dve faze.

U prvoj fazi vrši se formalna provera Konkursom propisanih uslova (u daljem tekstu: formalna provera) i to:

• da li je predlog blagovremen, odnosno da li je podnet u roku propisanom konkursom,

• da li je predlog podnet od strane lica iz člana 6. ovog Pravilnika, odnosno da li su ispunjeni uslovi iz člana 6. ovog Pravilnika,

• da li je predlog podnet na propisanom/nim obrascu/ima, u potrebnom broju primeraka i u jednoj koverti,

• da li je predlog potpun, odnosno da li sadrži svu Konkursom propisanu dokumentaciju,

• da li je predlagač sa istim projektom već ostvario pravo na finansiranje, odnosno sufinansiranje, na drugim konkursima koje je raspisao Grad u godini za koju je konkurs raspisan ili po drugom osnovu.

Pod blagovremeno podnetim predlogom podrazumeva se svaki predlog koji je podnet u roku utvrđenom Konkursom za predaju predloga projekta.

U pogledu predloga predatih putem pošte biće merodavan datum predaje pošti.

Član 20

Postupak formalne provere za Komisiju sprovodi Gradska uprava i Komisiji, preko lica određenog za pružanje pomoći u radu Komisiji - koje obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije, dostavlja izveštaj o utvrđenom činjeničnom stanju, sa predlogom za postupanje.

U postupku provere iz stava 1. ovog člana koristiće se obrasci od 6. do 7a koji su sastavni deo ovog Pravilnika.

U slučaju nepotpunih, neblagovremenih prijava, kao i prijava koje nisu u skladu sa uslovima Konkursa, predložiće se Komisiji da ne budu razmatrane, odnosno da ih Komisija posebnim aktom sa obrazloženjem odbaci zbog neispunjavanja formalnih uslova Konkursa.

Član 21

Ukoliko projekat ispunjava formalne uslove, pristupa se drugoj fazi u kojoj Komisija vrši ocenu i vrednovanje kvaliteta predloga projekata i njihovo bodovanje.

U postupku ocene i vrednovanja projekta Komisija analizira sadržinu projekta iz opisa projekta, detaljno razrađen budžet projekta, kao i podatke o stručnim, odnosno umetničkim kapacitetima podnosioca, odnosno realizatora projekta.

Kriterijumi, u delu sadržine i kvaliteta predloga projekta, na osnovu kojih će se ocenjivati projekti prijavljeni na Konkurs su:

1) usklađenost projekta sa opštim interesom u kulturi, ciljevima i prioritetima konkursa;

2) kvalitet i sadržajna inovativnost projekta;

3) kapaciteti potrebni za realizaciju projekta i to:

• stručni, odnosno umetnički kapaciteti,

• neophodni resursi;

4) finansijski plan - razrađenost, usklađenost sa planom aktivnosti projekta, ekonomičnost i uključenost više izvora finansiranja;

5) stepen uticaja projekta na kvalitet kulturnog života zajednice, odnosno Grada.

Kriterijumi iz stava 3. ovog člana primenjuju se na pojedinačne oblasti kulturne delatnosti uz poštovanje specifičnosti tih oblasti.

Svaki od kriterijuma iz stava 3. ovog člana, boduje se vrednošću od 1 do 10 (kriterijum ostvaren u najvećoj meri nosi 10 bodova), na osnovu čega će Komisija odrediti broj bodova za svaki projekat pojedinačno.

U zavisnosti od sadržine i kvaliteta podnetih predloga projekata, kao i raspoloživih budžetskih sredstava, Komisija će odrediti visinu bodova predloženih projekata koji mogu da budu finansirani ili sufinansirani u određenoj budžetskoj godini.

Član 22

Ocenjivanje projekata na osnovu kriterijuma iz člana 21. ovog Pravilnika vrši posebno svaki član Komisije, za svaki projekat pojedinačno.

Komisija u postupku ocenjivanja i vrednovanja koristi obrasce od 8. do 10. koji su sastavni deo ovog Pravilnika.

Član 23

Komisija ima pravo da, kada je to neophodno za procenu i odlučivanje, pisanim putem traži dodatne informacije ili objašnjenje od predlagača, odnosno nosioca projekta.

Nakon dobijenih informacija, odnosno objašnjenja iz stava 1. ovog člana, Komisija može pisanim putem podnosiocu predloga projekata sugerisati da izvrši određene modifikacije predloga projekata, u odnosu na planirani budžet i sadržinu (planirane aktivnosti) projekta.

Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija u oblasti kulture.

Član 24

Nakon vrednovanja i ocene svih predloga projekata koji ispunjavaju uslove, Komisija utvrđuje Listu bodovanja i rangiranja, koja obuhvata sve ocenjene projekte, sa brojem utvrđenih bodova.

Na osnovu Liste bodovanja i rangiranja, Komisija utvrđuje i upućuje Gradskom veću predlog odluke o projektima u oblasti kulture koji će se finansirati, odnosno sufinansirati sredstvima budžeta Grada za određenu godinu.

Predlog iz stava 2. ovog člana, sadrži spisak izabranih projekata i predložene (od strane Komisije) iznose finansijskih sredstava za svaki projekat pojedinačno.

Uz predlog iz stava 2. ovog člana, Komisija dostavlja i Izveštaj o sprovedenom Konkursu, koji sadrži i obrazloženje za prihvatanje, odnosno neprihvatanje projekata, kao i predlog aktivnosti i troškova koji će se finansirati sredstvima budžeta Grada, ukoliko su predložena sredstva manja od traženih sredstava, odnosno u slučaju sufinansiranja.

Gradsko veće donosi odluku iz stava 2. ovog člana, koja se objavljuje u "Službenom listu grada Kragujevca" i na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca, najkasnije 60 dana od dana završetka podnošenja prijava.

Član 25

Sa predlagačem izabranog projekta, Grad zaključuje ugovor o finansiranju, odnosno sufinansiranju projekta u skladu sa Zakonom i ovim Pravilnikom, u roku ne dužem od 45 dana od dana objavljivanja odluke iz člana 24. ovog Pravilnika.

U slučaju sufinansiranja, odnosno ukoliko je odobreni iznos manji od traženog, ugovorom iz stava 1. ovog člana će, na osnovu Izveštaja iz člana 24. ovog Pravilnika, biti navedene aktivnosti koje će Grad finansirati odobrenim sredstvima.

Ukoliko se predlagač izabranog projekta ne odazove pozivu Gradske uprave za zaključenje ugovora, odnosno ne zaključi ugovor u roku iz stava 1. ovog člana, smatraće se da je odustao od predloga projekta, o čemu će biti obavešten pisanim putem od strane Gradske uprave.

Ukoliko nosilac projekta nije zadovoljan visinom odobrenih sredstava, može odustati od podnetog projekta pisanim putem ili neodazivanjem na poziv za zaključenje ugovora, koji može da bude upućen pisanim ili telefonskim putem.

Član 26

Ugovor o finansiranju, odnosno sufinansiranju projekata iz člana 25. ovog Pravilnika, obavezno sadrži:

1) ugovorne strane,

2) naznaku da li se radi o finansiranju ili sufinansiranju, kao i naziv projekta,

3) aktivnosti i troškove koji će se finansirati, odnosno sufinansirati odobrenim sredstvima, odnosno troškove projekta koji ne mogu biti finansirani odobrenim sredstvima,

4) iznos sredstava koji se dodeljuje iz budžeta Grada za realizaciju projekata, kao i način na koji se dodeljena sredstava za realizaciju projekata prenose nosiocu projekta,

5) datum početka i završetka realizacije projekta,

6) prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana,

7) način i rokove za podnošenje izveštaja,

8) način i rok obaveštavanja Grada o tačnom terminu realizacije, odnosno prezentacije projekta (dan održavanja koncerta, predstave, književne večeri i sl.),

9) uslove za raskid ugovora, kao i prava i obaveze ugovornih strana u slučaju raskida ugovora,

10) prava i obaveze ugovornih strana u slučaju nepoštovanja uslova pravdanja sredstava i

11) način rešavanja sporova.

Član 27

Grad u toku budžetske godine može zaključiti ugovore o sufinansiranju projekata u kulturi i bez Javnog konkursa, ako se radi o izuzetno značajnom projektu, koji nije bilo moguće unapred planirati i ukoliko taj projekat ispunjava kriterijume utvrđene članom 21. ovog Pravilnika.

Na postupak predlaganja, sadržinu projekata, vrednovanje, ocenu i izbor projekata za sufinansiranje iz stava 1. ovog člana, kao i zaključenje ugovora, primenjuju se odredbe ovog Pravilnika koje se odnose na regulisanje navedenih pitanja po Konkursu.

Postupak za sufinansiranje projekata iz stava 1. ovog člana sprovodi Gradska uprava i Komisija koja sprovodi i postupak po Konkursu, svaka u delokrugu svoje nadležnosti.

Član 28

Odobreni iznos sredstava za finansiranje, odnosno sufinansiranje projekta prenosi se na osnovu ugovora iz člana 25. i 26. ovog Pravilnika i rešenja Gradonačelnika o prenosu sredstava (grupno ili pojedinačno rešenje), na namenski račun nosioca projekta otvoren kod Uprave za trezor, a po podnetom zahtevu i u skladu sa raspoloživim budžetskim sredstvima.

IV IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROJEKTA

Član 29

Nosioci odobrenih projekata (po konkursu ili bez konkursa), u obavezi su da Gradskoj upravi u roku koji je predviđen ugovorom o finansiranju, odnosno sufinansiranju projekta, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju projekta ili delova projekta i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca.

Grad Kragujevac može obustaviti dalje finansiranje projekta, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju projekta, ako nosilac odobrenog projekta ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ovim Pravilnikom i ugovorom.

Gradska uprava prihvata samo one izveštaje o realizaciji projekta koji su podneti na propisanom obrascu i potpisani od strane ovlašćenog lica.

Član 30

Ukoliko se projekat finansira u više rata, korisnik je dužan da podnosi periodične izveštaje, na Obrascu broj 4.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima projekata koji ne dostave periodični izveštaj.

Član 31

Nosilac projekta je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije projekta dostavi Gradskoj upravi završni (konačni) izveštaj o realizaciji projekta, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava.

Završni izveštaj se podnosi na Obrascu broj 5.

Nosilac odobrenog projekta u završnom izveštaju o realizaciji projekta vrši i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaulacija).

Član 32

Nosilac projekta koji ne utroši primljena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužan je da u periodičnom izveštaju obrazloži zbog čega sredstva nisu utrošena i da traži odobrenje da se sredstva prenesu u naredni period.

Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac projekta je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj tih sredstava u budžet grada Kragujevca.

Član 33

Nosioci odobrenih projekata moraju učiniti dostupnim javnosti rezultate realizacije projekata.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje projekta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti kulture u gradu Kragujevcu mora, u skladu sa potpisanim ugovorom, biti istaknuto da se projekat finansira sredstvima iz budžeta grada Kragujevca.

V KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROJEKATA

Član 34

Nosilac odobrenog projekta kome su preneta sredstva, dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada Kragujevca.

Kontrolu namenskog trošenja sredstava izabranog projekta vrši Gradska uprava nadležna za poslove kulture.

Nosilac projekta je u obavezi da vodi sve potrebne evidencije koje nadležnoj Gradskoj upravi omogućavaju sprovođenje kontrole realizacije projekta i utroška sredstava.

Nosilac projekta je u obavezi da nadležnoj Gradskoj upravi omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog projekta i da joj u postupku kontrole pruži sva potrebna obaveštenja.

Član 35

Stavke realizacije budžeta projekta mogu da odstupaju od odobrenih cifara ako su kumulativno ispunjeni sledeći uslovi:

• da varijacija u budžetu ne ugrozi osnovni cilj projekta;

• da same varijacije u budžetu ne prelaze 15% od odobrene sume novca u okviru budžeta.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac projekta može da napravi korekciju u budžetu i da o tome obavesti Komisiju. Ovaj metod ne sme se koristiti da se nadomeste opšti troškovi.

U svim drugim slučajevima, mora se unapred podneti pisani zahtev Komisiji za odobrenje odstupanja, uz dodatno objašnjenje.

Član 36

Gradska uprava vrši nadzor nad realizacijom projekata i namenskim korišćenjem odobrenih sredstava.

Gradska uprava, po dobijanju izveštaja o realizaciji projekta od strane nosilaca projekta, vrši kontrolu namenskog utroška budžetskih sredstava i o tome Komisiji dostavlja pisanu informaciju.

Komisija dostavlja Gradskom veću godišnji izveštaj o realizovanju svih projekata odobrenih u jednoj budžetskoj godini i to najkasnije do 01. marta tekuće za prethodnu godinu.

Član 37

Gradsko veće stavlja na uvid javnosti godišnji izveštaj iz člana 36. ovog Pravilnika, objavljivanjem na zvaničnom sajtu Grada.

Član 38

Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije projekta prekida se i jednostrano se raskida ugovor o realizaciji projekta u slučajevima da:

• nosilac projekta netačno ili nepotpuno obavesti Komisiju o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje projekta;

• nosilac projekta svojom krivicom ne izvrši projekat u celosti, u utvrđenim rokovima, ili ga izvrši u nebitnom delu;

• nosilac projekta upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ne poštuje vremensku dinamiku ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju osiguranja realizacije projekta;

• nosilac projekta više ne ispunjava uslove koji su na osnovu ovog Pravilnika potrebni za dobijanje sredstava;

• nosilac projekta ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze o ostvarivanju projekta ili delova projekta i korišćenju sredstava budžeta grada Kragujevca, iako ga je nadležna Gradska uprava prethodno upozorila na nepravilnosti i posledice.

Član 39

U slučaju nastupanja neke od okolnosti iz člana 38. ovog Pravilnika, Gradska uprava dostavlja pisano obaveštenje Gradskom veću, koje bez odlaganja pokreće postupak za vraćanje sredstava dobijenih iz budžeta Grada u celosti ili delimično.

Član 40

Nosilac projekta, kao i Grad, neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji projekta, kada do neizvršenja dođe usled nenamernog požara, poplave, eksplozije, udara groma, oluje, zemljotresa, klizišta, naloga suda ili nadležnih državnih organa, štrajkova, prekida rada i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara bilo nosioca projekta, bilo Grada.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 41

Donošenjem ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu, merilima i kriterijumima za izbor projekata, programa i manifestacija u kulturi koji se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta grada Kragujevca ("Službeni list grada Kragujevca", broj 1/16).

Član 42

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Pravilnika o izmenama i dopuni
Pravilnika o uslovima, načinu i postupku izbora projekata, programa i manifestacija u kulturi koji se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta grada Kragujevca

("Sl. list grada Kragujevca", br. 2/2022)

Član 7

Ovlašćuje se Gradska uprava za društvene delatnosti da izvrši pravno - tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Pravilnika o uslovima, načinu i postupku izbora projekata, programa i manifestacija u kulturi koji se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta grada Kragujevca.

Član 8

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Obrasce 1-10, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. listu grada Kragujevca", br. 34/2018, možete pogledati OVDE