ODLUKAO USKLAĐIVANJU ODLUKE O ORGANIZOVANJU RADNE ORGANIZACIJE SPORTSKI I POSLOVNI CENTAR "VOJVODINA" U OSNIVANJU KAO JAVNOG PREDUZEĆA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 47/2016 i 5/2022) |
Ovom odlukom vrši se usklađivanje Odluke o usklađivanju Odluke o organizovanju radne organizacije Sportski i poslovni centar "Vojvodina" u osnivanju kao javnog preduzeća ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 9/13) sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).
Javno preduzeće Sportski i poslovni centar "Vojvodina" Novi Sad (u daljem tekstu: Javno preduzeće), upisano kod Agencije za privredne registre, broj: BD. 8175/2005 od 24. marta 2005. godine, nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove odluke.
Osnivač Javnog preduzeća je Grad Novi Sad, Žarka Zrenjanina broj 2, matični broj 08179115.
Grad Novi Sad je vlasnik 100% udela u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća.
Javno preduzeće ne može da promeni oblik organizovanja bez prethodne saglasnosti Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada).
Poslovno ime Javnog preduzeća je: Javno preduzeće "Sportski i poslovni centar Vojvodina" Novi Sad.
Sedište Javnog preduzeća je u Novom Sadu, Sutjeska ulica broj 2.
Javnom preduzeću su preneti na upravljanje i korišćenje: objekat "Sportski i poslovni centar Vojvodina" u Novom Sadu, otvoreni sportski tereni u kompleksu Sportskog i poslovnog centra, objekti Sportskog centra "Sajmište" i oprema koju je koristila Radna organizacija "Sportski i poslovni centar Vojvodina" u osnivanju.
Odluku o promeni poslovnog imena i sedišta donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće).
Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:
93.11 Delatnost sportskih objekata i to:
- rad otvorenih ili zatvorenih sportskih objekata (otvoreni, ograđeni ili pokriveni, sa tribinama za sedenje ili bez njih):
fudbalski, hokejaški, kriket i ragbi stadioni plivački bazeni i stadioni,
hale za boks
hale i stadioni za zimske sportove
tereni i stadioni za atletska takmičenja
hale za hokej na ledu
tereni za golf
kuglane
- organizacija sportskih priredbi na otvorenom i zatvorenom i upravljanje njima, za profesionalne sportiste i amatere, u sopstvenim objektima, aktivnost osoblja i rukovođenja osobljem koje radi u tim objektima.
Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:
93.21 Delatnost zabavnih i tematskih parkova
93.29 Ostale zabavne i rekreativne delatnosti i to:
- rad automata za igranje igrica
- aktivnost rekreativnih parkova (bez smeštaja)
- organizacija rada objekata za rekreaciju
- iznajmljivanje opreme za odmor i razonodu kao sastavnog dela rekreativnih sredstava
- vašari i sajmovi rekreativne prirode
- aktivnosti plaža, uključujući iznajmljivanje sredstava kao što su kabine, ormarići, stolice itd.
- organizacija prostora za ples
85.51 Sportsko i rekreativno obrazovanje
77.21 Iznajmljivanje i lizing opreme za rekreaciju i sport i to:
- iznajmljivanje bicikla
- iznajmljivanje ležaljki i suncobrana za plažu
- i druge sportske opreme
77.29 Iznajmljivanje i lizing ostalih predmeta za ličnu upotrebu i upotrebu u domaćinstvu, na drugom mestu nepomenuto i to:
- cveća i biljaka
68.20 Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima i to:
- iznajmljivanje nestambene zgrade, uključujući izložbene hale i skladišne kapacitete
- iznajmljivanje zemljišta
- organizovanje izvođenja građevinskih projekata u svrhe vlastitog poslovanja
90.04 Rad umetničkih ustanova i to:
- delatnost koncertnih i pozorišnih dvorana i drugih umetničkih ustanova
91.02 Delatnost muzeja, galerija i zbirki
59.14 Delatnost prikazivanja kinematografskih dela
61.20 Bežične telekomunikacije
61.30 Satelitske komunikacije
61.90 Ostale telekomunikacione delatnosti
79.11 Delatnost putničkih agencija
79.12 Delatnost tur-operatora
79.90 Ostale usluge rezervacije i delatnosti povezane s njima i to:
- rezervisanje prevoza, smeštaja, ishrane, iznajmljivanje vozila, posećivanje sportskih događaja itd.
- prodaja ulaznica za kulturne, sportske i zabavne programe
- pomoć turistima i posetiocima: obezbeđivanje turističkih informacija, delatnost turističkih vodiča
- promovisanje turističke ponude
82.30 Organizovanje sastanaka i sajmova
73.11 Delatnost reklamnih agencija i to:
- kreiranje i objavljivanje reklama u novinama, časopisima, na radiju, na televiziji, na internetu i drugim medijima,
- kreiranje i postavljanje reklama na otvorenom prostoru, npr. na reklamnim tablama, panelima, biltenima, u izlozima, oslikavanje automobila i autobusa itd.
- distribucija ili isporuka propagandnog materijala ili uzoraka
- obezbeđivanje prostora za propagandu i dr.
- upravljanje marketinškom kampanjom i drugim uslugama reklamiranja s ciljem da se zainteresuju i zadrže potrošači
73.12 Medijsko predstavljanje tj. prodaja i preprodaja prostora i vremena za medijske kampanje usmerene na traženje kupaca
73.20 Istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja i to:
- istraživanje potencijala tržišta, obaveštenosti, prihvatanja i poznavanja proizvoda i kupovnih navika potrošača u cilju promocije, prodaje i razvoja novih proizvoda i usluga, uključujući i statističku analizu rezultata
70.21 Delatnost komunikacija i odnosa sa javnošću i to:
- davanje saveta, usmeravanje i pružanje operativne pomoći u vezi sa komuniciranjem i odnosima sa javnošću, uključujući lobiranje za druge subjekte
77.11 Iznajmljivanje i lizing automobila i lakih motornih vozila
55.10 Hoteli i sličan smeštaj
55.20 Odmarališta i slični objekti za kraći boravak
55.90 Ostali smeštaj
56.10 Delatnosti restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata
Obuhvata aktivnosti:
- restorana
- kafeterija
- restorana brze hrane
- restorana iz kojih se hrana nosi
- pokretnih kolica sa sladoledom
- pokretnih kolica sa hranom i dr.
56.21 Ketering
56.29 Ostale usluge pripremanja i posluživanja hrane
- pripremanje i dostavljanje obroka na osnovu ugovora
- pripremanje i dostavljanje hrane na osnovu koncesije, u sportskim i sličnim objektima
- poslovanje kantina i kafeterija na osnovu ugovora
56.30 Usluge pripremanja i posluživanja pića i to:
Pripremanje i posluživanje pića za konzumiranje na licu mesta:
- u barovima
- u tavernama
- u koktel salonima
- u diskotekama
- u pivnicama
- u kafićima i dr.
10.71 Proizvodnja hleba, svežeg peciva i kolača
11.05 Proizvodnja piva
01.19 Gajenje ostalih jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka i to:
- gajenje cveća, rezanog cveća i pupoljaka
- proizvodnja semena cveća
01.29 Gajenje ostalih višegodišnjih biljaka i to:
- novogodišnjih i ukrasnih jelki
01.30 Gajenje sadnog materijala i to:
- gajenje sadnica
- gajenje ukrasnih biljaka, uključujući biljke sa busenom
- gajenje lukovica, gomolja, kalema i pelcera
45.11 Trgovina automobilima i lakim motornim vozilima i to:
- trgovina na veliko i trgovina na malo novim i korišćenim vozilima
- trgovina na veliko i trgovina na malo terenskim motornim vozilima
45.20 Održavanje i popravka motornih vozila.
45.40 Trgovina motociklima, delovima i priborom,
održavanje i popravka motocikala
46.15 Posredovanje u prodaji nameštaja, predmeta za domaćinstvo i metalne robe
46.16 Posredovanje u prodaji tekstila, odeće, krzna, obuće i predmeta od kože
46.17 Posredovanje u prodaji hrane, pića i duvana
46.18 Specijalizovano posredovanje u prodaji posebnih proizvoda
46.19 Posredovanje u prodaji raznovrsnih proizvoda
46.22 Trgovina na veliko cvećem i sadnicama
46.31 Trgovina na veliko voćem i povrćem
46.32 Trgovina na veliko mesom i proizvodima od mesa
46.33 Trgovina na veliko mlečnim proizvodima, jajima, jestivim uljima i mastima
46.34 Trgovina na veliko pićima
46.36 Trgovina na veliko šećerom, čokoladom i slatkišima
46.37 Trgovina na veliko kafom, čajevima, kakaom i začinima
46.38 Trgovina na veliko ostalom hranom, uključujući ribu, ljuskare i mekušce
46.39 Nespecijalizovana trgovina na veliko hranom, pićima i duvanom
46.41 Trgovina na veliko tekstilom
46.42 Trgovina na veliko odećom i obućom
46.43 Trgovina na veliko električnim aparatima za domaćinstvo
46.44 Trgovina na veliko porculanom, staklenom robom i sredstvima za čišćenje
46.45 Trgovina na veliko parfimerijskim i kozmetičkim proizvodima
46.47 Trgovina na veliko nameštajem, tepisima i opremom za osvetljenje
46.48 Trgovina na veliko satovima i nakitom
46.49 Trgovina na veliko ostalim proizvodima za domaćinstvo i to:
- trgovina na veliko predmetima od drveta, pruća i plute
- trgovina na veliko biciklima i delovima i priborom za bicikle
- trgovina na veliko proizvodima od papira, knjigama, časopisima i novinama
- trgovina na veliko predmetima od kože i priborom za putovanje
- trgovina na veliko muzičkim instrumentima
- trgovina na veliko igrama i igračkama
- trgovina na veliko sportskim predmetima, uključujući sportsku obuću
46.75 Trgovina na veliko hemijskim proizvodima
46.76 Trgovina na veliko ostalim poluproizvodima i to:
- trgovina na veliko tekstilnim vlaknima
- trgovina na veliko neupakovanim papirom
46.51 Trgovina na veliko računarima, računarskom opremom i softverima
46.69 Trgovina na veliko ostalim mašinama i opremom
46.90 Nespecijalizovana trgovina na veliko
47.11 Trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama, pretežno hranom, pićima i duvanom
47.19 Ostala trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama i to:
- trgovina na malo raznovrsnom robom, među kojom ne preovlađuju hrana, piće i duvan
- delatnost robnih kuća koje se bave opštom prodajom raznovrsnih proizvoda, uključujući odeću, nameštaj, kućne aparate, metalnu robu, kozmetiku, nakit, igračke, sportsku opremu i dr.
47.21 Trgovina na malo voćem i povrćem u specijalizovanim prodavnicama
47.22 Trgovina na malo mesom i proizvodima od mesa u specijalizovanim prodavnicama
47.23 Trgovina na malo ribom, ljuskarima i mekušcima u specijalizovanim prodavnicama
47.24 Trgovina na malo hlebom, testeninom, kolačima i slatkišima u specijalizovanim prodavnicama
47.25 Trgovina na malo pićima u specijalizovanim prodavnicama
47.29 Ostala trgovina na malo hranom u specijalizovanim prodavnicama
47.75 Trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama
47.51 Trgovina na malo tekstilom u specijalizovanim prodavnicama
47.71 Trgovina na malo odećom u specijalizovanim prodavnicama
47.72 Trgovina na malo obućom i predmetima od kože u specijalizovanim prodavnicama
47.59 Trgovina na malo nameštajem, opremom za osvetljenje i ostalim predmetima za domaćinstvo u specijalizovanim prodavnicama
47.54 Trgovina na malo električnim aparatima za domaćinstvo u specijalizovanim prodavnicama
47.52 Trgovina na malo metalnom robom, bojama i staklom u specijalizovanim prodavnicama
47.61 Trgovina na malo knjigama u specijalizovanim prodavnicama
47.62 Trgovina na malo novinama i kancelarijskim materijalom u specijalizovanim prodavnicama
47.64 Trgovina na malo sportskom opremom u specijalizovanim prodavnicama
47.65 Trgovina na malo igrama i igračkama u specijalizovanim prodavnicama
47.76 Trgovina na malo cvećem, sadnicama, semenjem, đubrivima, kućnim ljubimcima ishranom za kućne ljubimce u specijalizovanim prodavnicama
47.77 Trgovina na malo satovima i nakitom u specijalizovanim prodavnicama
47.78 Ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama
47.81 Trgovina na malo hranom, pićima i duvanskim proizvodima na tezgama i pijacama
47.82 Trgovina na malo tekstilom, odećom i obućom na tezgama i pijacama
47.89 Trgovina na malo ostalom robom na tezgama i pijacama
81.30 Usluge uređenja i održavanje okoline i to:
- uređenje i održavanje zelenila i sportskih terena.
Javno preduzeće može da promeni delatnost iz člana 7. stav 2. ove odluke ako tom promenom ne remeti obavljanje pretežne delatnosti i poslova iz člana 7. stav 1. ove odluke.
Odluku o promeni delatnosti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine Grada.
Osnovni kapital Javnog preduzeća registrovan u Registru privrednih subjekata je:
- Upisani novčani kapital |
100,00 RSD, |
- Uplaćen novčani kapital |
100,00 RSD, |
- Upisani nenovčani kapital |
543.879.308,27 RSD, |
- Upisani nenovčani kapital |
55.000.000,00 RSD, |
- Upisani nenovčani kapital |
572.987.433,50 RSD, |
- Unet nenovčani kapital |
543.879.308,27 RSD, |
- Unet nenovčani kapital |
55.000.000,00 RSD, |
- Unet nenovčani kapital |
572.987.433,50 RSD, |
Osnovni kapital iz stava 1. ovog člana iznosi:
- Upisani novčani kapital 100,00 RSD, uplaćeni novčani kapital 100,00 RSD,
- Upisani nenovčani kapital 1.171.866.741,77 RSD, unet nenovčani kapital 1.171.866.741,77 RSD.
Organi Javnog preduzeća su:
- Nadzorni odbor, i
- Direktor.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada.
Nadzorni odbor ima tri člana od kojih se jedan imenuje iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visina naknade iz stava 5. ovog člana utvrđuje se u skladu sa Zakonom.
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno,
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća,
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija,
6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,
7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,
- obavezno lečenje narkomana,
- obavezno lečenje alkoholičara, i
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru pored uslova iz stava 1. ovog člana mora ispunjavati i sledeće uslove:
1. da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja Javnog preduzeća u poslednjih pet godina, i
2. da nije član političke stranke.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa Zakonom i Programom za dodatno stručno usavršavanje.
Nadzorni odbor:
1. donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje,
2. donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog stava,
3. usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja,
4. usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti,
5. usvaja finansijske izveštaje Javnog preduzeća,
6. nadzire rad Direktora,
7. odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, kao i za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine Grada, Gradonačelnika Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) i Gradskog veća,
8. donosi Statut Javnog preduzeća,
9. odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala Javnog preduzeća,
10. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća,
11. zaključuje ugovore o radu sa Direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi,
12. daje saglasnost Direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom Javnog preduzeća i odlukom Skupštine Grada,
13. donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja,
14. donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) imovinom Javnog preduzeća,
15. donosi odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,
16. donosi odluku o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji,
17. donosi odluku o opštim uslovima za pružanje usluga Javnog preduzeća,
18. donosi odluku o utvrđivanju cene usluga Javnog preduzeća,
19. donosi odluku o oglašavanju,
20. predlaže donošenje godišnjih programa investicionih aktivnosti,
21. donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet Grada), u skladu sa Zakonom,
22. donosi investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja, za investicije koje se ne finansiraju iz budžeta Grada, i
23. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Javnog preduzeća i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Poseban program korišćenja sredstava iz budžeta Grada iz stava 1. tačka 21. ovog člana, sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava i smatra se donetim kada saglasnost na njega da Gradsko veće.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na Direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem, u skladu sa Zakonom.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.
Direktora imenuje i razrešava Skupština Grada.
Direktor se imenuje na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa Zakonom.
Odluku o sprovođenju javnog konkursa iz stava 2. ovog člana donosi Skupština Grada na predlog Gradskog veća.
Oglas o javnom konkursu sastavni je deo Odluke iz stava 3. ovog člana i objavljuje se u skladu sa Zakonom, i na internet stranici Skupštine Grada.
Javni konkurs iz stava 2. ovog člana sprovodi komisija za sprovođenje konkursa za izbor Direktora koju obrazuje i imenuje Skupština Grada u skladu sa Zakonom.
Komisija iz stava 5. ovog člana sastavlja rang listu sa najviše tri kandidata, u skladu sa Zakonom i sa zapisnikom o sprovedenom izbornom postupku dostavlja Gradskom veću koje priprema predlog akta o imenovanju prvog kandidata sa rang liste, sa obrazloženjem.
Gradsko veće dostavlja predlog akta o imenovanju iz stava 6. ovog člana Skupštini Grada radi usvajanja.
Akt o imenovanju Direktora sa obrazloženjem objavljuje se u skladu sa Zakonom.
Za Direktora Javnog preduzeća, može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno,
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća,
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja,
6. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova,
7. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke,
8. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,
9. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,
- obavezno lečenje narkomana,
- obavezno lečenje alkoholičara, i
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Statutom Javnog preduzeća mogu se utvrditi i drugi uslovi za imenovanje Direktora.
Direktor bira izvršnog direktora, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.
Za izvršnog direktora Javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno,
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,
4. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova,
5. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,
6. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,
- obavezno lečenje narkomana,
- obavezno lečenje alkoholičara, i
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
7. da ima tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u Javnom preduzeću.
Javno preduzeće može imati jednog izvršnog direktora.
Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu odredi Direktor, u skladu sa Statutom Javnog preduzeća i za svoj rad odgovara Direktoru.
Direktor i izvršni direktor mogu imati pravo na stimulaciju, u skladu sa Zakonom.
Odluku o isplati stimulacije donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine Grada.
Odluku o isplati stimulacije izvršnog direktora iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor donosi na predlog Direktora.
Direktor:
1. predstavlja i zastupa Javno preduzeće,
2. organizuje i rukovodi procesom rada,
3. vodi poslovanje Javnog preduzeća,
4. odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, kao i za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća,
5. predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje,
6. predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje,
7. predlaže finansijske izveštaje Javnog preduzeća,
8. izvršava odluke Nadzornog odbora,
9. bira izvršnog direktora,
10. zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi,
11. bira predstavnike Javnog preduzeća u skupštini društava kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće,
12. donosi akt o sistematizaciji, i
13. vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom Javnog preduzeća.
Skupština Grada može imenovati vršioca dužnosti Direktora, u skladu sa Zakonom.
Vršilac dužnosti Direktora imenuje se na period, koji nije duži od jedne godine i isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti Direktora.
Uslovi za imenovanje Direktora, kao i sva prava, obaveze i ovlašćenja Direktora, odnose se i na vršioca dužnosti Direktora.
Mandat Direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem, u skladu sa Zakonom.
Predlog za razrešenje Direktora podnosi Gradsko veće, u skladu sa Zakonom.
Predlog za razrešenje Direktora može podneti i Nadzorni odbor preko Gradskog veća.
Predlog za razrešenje Direktora mora biti obrazložen, u skladu sa Zakonom i dostavlja se Direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže njegovo razrešenje.
Nakon isteka roka iz stava 3. ovog člana i utvrđivanja potrebnih činjenica Gradsko veće predlaže Skupštini Grada donošenje odgovarajućeg rešenja.
Ukoliko u toku trajanja mandata protiv Direktora bude potvrđena optužnica, Skupština Grada donosi rešenje o suspenziji, u skladu sa zakonom, i rešenje o imenovanju vršioca dužnosti Direktora.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština Grada daje saglasnost na:
1. Statut Javnog preduzeća,
2. dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja,
3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja,
4. izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja,
5. odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća,
6. finansijske izveštaje Javnog preduzeća,
7. odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove, koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,
8. odluku o proceni vrednosti kapitala, i
9. investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja, za investicije koje se ne finansiraju iz budžeta Grada.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština Grada daje prethodnu saglasnost na:
1. odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,
2. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća veće vrednosti, odnosno čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,
3. na program i odluku o svojinskoj transformaciji, i
4. odluku o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala Javnog preduzeća.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Gradsko veće daje saglasnost na:
1. odluku o opštim uslovima za pružanje usluga Javnog preduzeća,
2. odluku o oglašavanju u skladu sa Zakonom, i
3. tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti.
Gradsko veće daje prethodnu saglasnost na:
1. odluku o utvrđivanju cene usluga Javnog preduzeća,
2. ugovore o finansijskom, odnosno operativnom lizingu,
3. pregovore, radnje i pravne poslove sa trećim licima kojima se imovina Javnog preduzeća koristi, kao sredstvo obezbeđenja potraživanja,
4. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća manje vrednosti, čija nabavna i/ ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,
5. poseban program korišćenja sredstava iz budžeta Grada iz člana 13. stav 1. tačka 21. ove odluke,
6. izbor predstavnika Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće, i
7. odluku o pokretanju postupka javne nabavke dobara, usluga ili radova Javnog preduzeća.
Gradsko veće utvrđuje smernice za ostvarivanje programskih akata tako što u toku postupka pripreme ovih akata utvrđuje prioritetne ciljeve poslovne politike za narednu godinu, način i kriterijume za raspodelu dobiti kao osnov za donošenje odluke o raspodeli dobiti, kao i druge mere i aktivnosti koje Javno preduzeće treba da preduzima kako bi se obezbedilo redovno, kvalitetno i pouzdano pružanje usluga.
U postupku realizacije akata iz stava 1. ovog člana Gradsko veće prati sprovođenje poslovne politike Javnog preduzeća i predlaže, odnosno preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za njegovo nesmetano funkcionisanje.
U slučaju poremećaja u poslovanju, više sile, prekida u obavljanju delatnosti i u slučaju štrajka zaposlenih u Javnom preduzeću, Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje delatnosti Javnog preduzeća, u skladu sa Zakonom i odlukom Skupštine Grada.
Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti Gradsko veće može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju, autonomnu pokrajinu ili Grad Novi Sad.
Javno preduzeće dužno je da prilikom obavljanja delatnosti organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuju trajno i nesmetano pružanje usluga, propisani obim i kvalitet usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga, preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje delatnosti, razvoj i unapređenje kvaliteta i vrste usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.
Javno preduzeće stiče sredstva za obavljanje svoje delatnosti iz: naknade za korišćenje sportskih objekata i prostora namenjenih za fizičku kulturu, zakupnine za poslovni prostor koja se utvrđuje godišnjim programom rada, prodaje ugostiteljskih usluga i usluga reklama i oglasa i drugih izvora u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine Grada.
Javno preduzeće, zavisno od tržišnih uslova privređivanja i javnog interesa, unapređivanja i proširenja materijalne osnove rada, određuje cenu svojih usluga.
Na zahtev Skupštine Grada, Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, Javno preduzeće obaveštava podnosioca zahteva o svom radu.
Javno preduzeće može da se kreditno zaduži kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija, kojima se obezbeđuju sredstva za finansiranje investicionih projekata i tekuće likvidnosti, kojima se omogućava trajno i nesmetano pružanje usluga.
Za finansiranje investicionih projekata, Javno preduzeće se zadužuje uzimanjem kredita radi finansiranja razvojnih projekata predviđenih programom Javnog preduzeća, koji će omogućiti unapređenje, efikasnost i efektivnost Javnog preduzeća, pod uslovom da se finansiranje vrši na rok duži od jedne godine.
Iznos neizmirenog ukupnog dugoročnog zaduživanja iz stava 1. ovog člana ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.
Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za finansiranje kapitalnih rashoda iz stava 1. ovog člana, ne može biti veći od 10% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.
Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Skupštine Grada.
Javno preduzeće može da se zaduži za finansiranje tekuće likvidnosti koja nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Javnog preduzeća.
U toku godine u kojoj se Javno preduzeće zadužuje za finansiranje tekuće likvidnosti, iznos zaduženja ne sme preći 5% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.
Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.
Javno preduzeće je dužno da godišnji program poslovanja, na koji je Skupština Grada dala saglasnost, dostavi nadležnom ministarstvu u skladu sa Zakonom.
Javno preduzeće je dužno da tromesečne izveštaje o realizaciji programa iz stava 1. ovog člana dostavlja Gradskom veću u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.
Na osnovu izveštaja iz stava 2. ovog člana Gradsko veće sačinjava i dostavlja informaciju o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti, nadležnom ministarstvu.
Pored informacije iz stava 3. ovog člana, Gradsko veće jednom godišnje dostavlja ministarstvu analizu poslovanja Javnog preduzeća, sa preduzetim merama za otklanjanje poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća.
Javno preduzeće je dužno da ima izvršenu reviziju finansijskih izveštaja od strane ovlašćenog revizora.
Finansijski izveštaj sa izveštajem iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće dostavlja Skupštini Grada, radi informisanja.
Javno preduzeće dužno je da pre isplate zarada overi obrazac za kontrolu obračuna i isplate zarade.
Obrazac iz stava 1. ovog člana overava Gradonačelnik, na predlog nadležne gradske uprave.
Gradonačelnik neće izvršiti overu obrasca iz stava 1. ovog člana ukoliko Javno preduzeće ne sprovodi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje.
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Javno preduzeće može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija nabavna i/ ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Gradskog veća.
Javno preduzeće može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija nabavna i/ ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Skupštine Grada.
Javno preduzeće ne može da otuđi stvari u javnoj svojini na kojima ima pravo korišćenja.
Javno preduzeće dužno je da se u obavljanju delatnosti iz člana 7. ove odluke rukovodi principima održivog razvoja i zaštite životne sredine, kao i da primenjuje propisane i usvojene standarde.
Javno preduzeće je dužno da utvrdi procedure za sprovođenje mera zaštite životne sredine i obezbedi sredstva za njihovu realizaciju.
Javno preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1. radne biografije članova Nadzornog odbora, Direktora i izvršnog direktora,
2. organizacionu strukturu,
3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu,
4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja, i
5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora.
Javno preduzeće dužno je da izvrši procenu vrednosti osnovnog kapitala u skladu sa propisima, kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Javno preduzeće dužno je da nakon izvršene procene iz stava 1. ovog člana, izvrši registraciju procenjene vrednosti osnovnog kapitala u skladu sa zakonom kojim se uređuje registracija privrednih subjekata.
Javno preduzeće dužno je da Statut Javnog preduzeća i druga opšta akta uskladi sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o usklađivanju Odluke o organizovanju radne organizacije Sportski i poslovni centar "Vojvodina" u osnivanju kao javnog preduzeća ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 9/13).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a odredba člana 13. stav 1. tačka 21. ove odluke primenjuje se počev od 1. januara 2017. godine.
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o usklađivanju Odluke o organizovanju radne organizacije Sportski i poslovni centar "Vojvodina" u osnivanju kao javnog preduzeća
("Sl. list Grada Novog Sada", br. 5/2022)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".