PRAVILNIK
O NAČINU, POSTUPKU I KRITERIJUMIMA ZA DODELU SREDSTAVA CRKVAMA I VERSKIM ZAJEDNICAMA IZ BUDŽETA GRADA PROKUPLJA

("Sl. list grada Prokuplja", br. 43/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom uređuju se način, postupak i kriterijumi za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica na teritoriji grada Prokuplja.

Član 2

Visina sredstava za finansiranje ili sufinansiranje crkava i verskih zajednica utvrđuje se svake godine Odlukom o budžetu Grada Prokuplja.

Vrednost traženih sredstava iz budžeta Grada Prokuplja ne može biti manja od 50.000 dinara, a najviše po projektu do 80% opredeljenih sredstava.

Ukoliko crkvena i verska zajednica konkuriše za dodelu budžetskih sredstava u iznosu do 100.000 dinara nije u obavezi da obezbedi sopstveno učešće u finansiranju projekta, a ukoliko konkuriše za sredstva u iznosu preko 100.000 dinara, dužna je da obezbedi sopstveno učešće u novcu u visini minimum 10% vrednosti projekta.

Član 3

Sredstva iz člana 2. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog konkursa.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 4

Pravo na podnošenje prijave na javni konkurs za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica imaju sve verske organizacije registrovane u skladu sa zakonom čiji se objekti nalaze na teritoriji grada Prokuplja, koje će program ostvarivanja opšteg dobra i zajedničkog interesa realizovati na teritoriji grada Prokuplja.

Član 5

Sredstva predviđena u budžetu Grada Prokuplja za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica predviđena su za:

• tekuće popravke i održavanje,

• projekte adaptacije,

• projekte izgradnje i rekonstrukcije i

• organizovanje crkvenih manifestacija (obeležavanje tradicionalnih godišnjica).

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 6

Javni konkurs za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica raspisuje Gradsko veće grada Prokuplja.

Javni konkurs se može raspisati više puta u toku godine.

Član 7

Konkursni postupak sprovodi Komisija za sprovođenje konkursa za dodelu sredstava crkvama i verskim zajednicama (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima predsednika i najmanje 2 člana.

Komisiju za sprovođenje konkursa za dodelu sredstava crkvama i verskim zajednicama, posebnim rešenjem obrazuje Gradonačelnik.

Rešenjem iz stava 3. ovog člana određuje se sastav Komisije i zadatak, kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 8

Tekst konkursa sadrži:

• predmet javnog konkursa,

• namenu sredstava za koje se raspisuje konkurs,

• potrebnu dokumentaciju koja se podnosi uz prijavu,

• uslove koje podnosilac prijave mora da ispunjava,

• rok za podnošenje prijave,

• adresu na koju se prijave upućuju, odnosno predaju,

• napomenu da se nepotpune i neblagovremene prijave neće uzeti u razmatranje,

• rok za donošenje odluke o izboru,

• način objavljivanja odluke.

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet stranici grada Prokuplja.

Član 9

Prijava na konkurs podnosi se Komisiji na obrascu "Prijava na Konkurs za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica".

Uz prijavu, podnosilac prijave dužan je priložiti:

• dokaz o podnosiocu prijave - izvod iz registra nadležnog ministarstva,

• izjavu odgovornog lica da su obezbeđena sredstva od drugih donatora, odnosno da je obezbeđeno sopstveno finansiranje ukoliko je projekat sufinansiranja,

• detaljan opis projekta za čije finansiranje ili sufinansiranje se podnosi prijava.

Detaljan opis programa odnosno projekta treba da sadrži podatke: o korisnicima programa odnosno projekta, značaju, mestu i vremenu realizacije programa odnosno projekta i detaljan finansijski plan.

Sastavni deo prijave je izjava o prihvatanju obaveze podnosioca prijave u slučaju da Grad finansira ili sufinansira prijavljeni program odnosno projekat, prema kojoj odgovorno lice podnosioca prijave, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, izjavljuje:

• da su svi podaci navedeni u Prijavi istiniti i tačni;

• da će dodeljena sredstva biti namenski utrošena;

• da će u zakonskom roku biti dostavljen izveštaj o realizaciji programa odnosno projekta na propisanom obrascu sa finansijskom dokumentacijom;

• da će tokom realizacije programa odnosno projekta u publikacijama i drugim medijima biti naznačeno da je realizaciju podržao Grad Prokuplje.

Podnosiocima prijave obrazac "Prijava na Konkurs za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica" dostupan je i na zvaničnoj internet stranici Grad Prokuplje.

Prijave se podnose u štampanom obliku putem pošte ili predajom na pisarnici Gradske uprave grada Prokuplja.

Član 10

Komisija je dužna da u roku od 30 dana od dana zaključivanja konkursa razmotri sve prispele prijave, sastavi listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa i objavi je na zvaničnoj internet stranici Grada.

Na objavljenu listu iz stava 1. ovog člana, učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od tri dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru Komisija donosi u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.

Odluku o izboru programa kojima se iz budžeta Grada dodeljuju sredstva Gradsko veće grada Prokuplja donosi u roku od 30 dana od dana utvrđivanja liste iz stava 1. ovog člana.

Član 11

Nakon konačnosti rešenja o raspodeli sredstava, sa izabranim podnosiocima prijave zaključuju se ugovori o finansiranju ili sufinansiranju programa odnosno projekta.

Ugovor u ime Grada potpisuje gradonačelnik.

Ugovorom iz stava 1. ovog člana bliže se uređuju međusobna prava i obaveze ugovornih strana, način i rok za prenos odobrenih sredstava, rok za realizaciju programa odnosno projekta, obaveza podnošenja izveštaja o realizaciji programa odnosno projekta, kao i druga prava i obaveze ugovornih strana.

Crkva, odnosno verska zajednica kojoj su preneta sredstva dužna je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada.

Nenamensko trošenje sredstava ima za posledicu povraćaj sredstava i neodobravanje sredstava u narednoj godini.

Član 12

Kriterijumi i bodovi za ocenjivanje projekta su:

- usklađenost projekta sa ciljem konkursa - maksimum 10 bodova;

- održivost projekta - maksimum 8 bodova;

- saradnja sa lokalnom zajednicom - maksimum 4 boda;

- broj korisnika obuhvaćen projektom čije se potrebe ostvaruju (obuhvat) - maksimum 8 bodova;

- budžet i finansijska isplativost (da li budžet projekta odražava stvarne troškove predložene aktivnosti, da li su troškovi realni, praktični i da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući), kolika je verovatnoća da se planiranim sredstvima postignu predviđeni rezultati? - maksimum 10 bodova;

Stručne, administrativne i tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja sekretar Komisije.

Član 13

Korisnici sredstava dužni su da u roku od 15 dana po završetku projekta za koji su dodeljena budžetska sredstava, a najkasnije do kraja tekuće godine, podnesu izveštaj o realizaciji projekta i dostave dokaze o namenskom korišćenju finansijskih sredstava na pisarnicu Gradske uprave grada Prokuplja, ulica Nikodija Stojanovića Tatka broj 2, 18400 Prokuplje, sa naznakom "Pravdanje sredstava za finansiranje ili sufinansiranje crkava i verskih zajednica iz budžeta grada Prokuplja".

Izveštaj se podnosi u štampanom obliku putem pošte ili predajom na pisarnici Gradske uprave Grada Prokuplja.

V POSTUPAK VRAĆANJA NENAMENSKI UTROŠENIH SREDSTAVA

Član 14

Ukoliko korisnik sredstava ne dostavi izveštaj iz člana 13. ovog Pravilnika ili ako su odobrena sredstva nenamenski utrošena, korisnici sredstava su dužni da u budžet Grada vrate uplaćena sredstva.

Uslovi i način vraćanja nenamenskih sredstava utvrdiće se ugovorom koji se zaključuje u skladu sa članom 11. stav 1. ovog Pravilnika.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 15

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Prokuplja".