PRAVILNIKO NAČINU, POSTUPKU I KRITERIJUMIMA ZA DODELU SREDSTAVA CRKVAMA I VERSKIM ZAJEDNICAMA IZ BUDŽETA GRADA PROKUPLJA("Sl. list grada Prokuplja", br. 43/2021) |
Ovim Pravilnikom uređuju se način, postupak i kriterijumi za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica na teritoriji grada Prokuplja.
Visina sredstava za finansiranje ili sufinansiranje crkava i verskih zajednica utvrđuje se svake godine Odlukom o budžetu Grada Prokuplja.
Vrednost traženih sredstava iz budžeta Grada Prokuplja ne može biti manja od 50.000 dinara, a najviše po projektu do 80% opredeljenih sredstava.
Ukoliko crkvena i verska zajednica konkuriše za dodelu budžetskih sredstava u iznosu do 100.000 dinara nije u obavezi da obezbedi sopstveno učešće u finansiranju projekta, a ukoliko konkuriše za sredstva u iznosu preko 100.000 dinara, dužna je da obezbedi sopstveno učešće u novcu u visini minimum 10% vrednosti projekta.
Sredstva iz člana 2. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog konkursa.
Pravo na podnošenje prijave na javni konkurs za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica imaju sve verske organizacije registrovane u skladu sa zakonom čiji se objekti nalaze na teritoriji grada Prokuplja, koje će program ostvarivanja opšteg dobra i zajedničkog interesa realizovati na teritoriji grada Prokuplja.
Sredstva predviđena u budžetu Grada Prokuplja za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica predviđena su za:
• tekuće popravke i održavanje,
• projekte adaptacije,
• projekte izgradnje i rekonstrukcije i
• organizovanje crkvenih manifestacija (obeležavanje tradicionalnih godišnjica).
Javni konkurs za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica raspisuje Gradsko veće grada Prokuplja.
Javni konkurs se može raspisati više puta u toku godine.
Konkursni postupak sprovodi Komisija za sprovođenje konkursa za dodelu sredstava crkvama i verskim zajednicama (u daljem tekstu: Komisija).
Komisija ima predsednika i najmanje 2 člana.
Komisiju za sprovođenje konkursa za dodelu sredstava crkvama i verskim zajednicama, posebnim rešenjem obrazuje Gradonačelnik.
Rešenjem iz stava 3. ovog člana određuje se sastav Komisije i zadatak, kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Tekst konkursa sadrži:
• predmet javnog konkursa,
• namenu sredstava za koje se raspisuje konkurs,
• potrebnu dokumentaciju koja se podnosi uz prijavu,
• uslove koje podnosilac prijave mora da ispunjava,
• rok za podnošenje prijave,
• adresu na koju se prijave upućuju, odnosno predaju,
• napomenu da se nepotpune i neblagovremene prijave neće uzeti u razmatranje,
• rok za donošenje odluke o izboru,
• način objavljivanja odluke.
Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet stranici grada Prokuplja.
Prijava na konkurs podnosi se Komisiji na obrascu "Prijava na Konkurs za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica".
Uz prijavu, podnosilac prijave dužan je priložiti:
• dokaz o podnosiocu prijave - izvod iz registra nadležnog ministarstva,
• izjavu odgovornog lica da su obezbeđena sredstva od drugih donatora, odnosno da je obezbeđeno sopstveno finansiranje ukoliko je projekat sufinansiranja,
• detaljan opis projekta za čije finansiranje ili sufinansiranje se podnosi prijava.
Detaljan opis programa odnosno projekta treba da sadrži podatke: o korisnicima programa odnosno projekta, značaju, mestu i vremenu realizacije programa odnosno projekta i detaljan finansijski plan.
Sastavni deo prijave je izjava o prihvatanju obaveze podnosioca prijave u slučaju da Grad finansira ili sufinansira prijavljeni program odnosno projekat, prema kojoj odgovorno lice podnosioca prijave, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, izjavljuje:
• da su svi podaci navedeni u Prijavi istiniti i tačni;
• da će dodeljena sredstva biti namenski utrošena;
• da će u zakonskom roku biti dostavljen izveštaj o realizaciji programa odnosno projekta na propisanom obrascu sa finansijskom dokumentacijom;
• da će tokom realizacije programa odnosno projekta u publikacijama i drugim medijima biti naznačeno da je realizaciju podržao Grad Prokuplje.
Podnosiocima prijave obrazac "Prijava na Konkurs za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i verskih zajednica" dostupan je i na zvaničnoj internet stranici Grad Prokuplje.
Prijave se podnose u štampanom obliku putem pošte ili predajom na pisarnici Gradske uprave grada Prokuplja.
Komisija je dužna da u roku od 30 dana od dana zaključivanja konkursa razmotri sve prispele prijave, sastavi listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa i objavi je na zvaničnoj internet stranici Grada.
Na objavljenu listu iz stava 1. ovog člana, učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od tri dana od dana njenog objavljivanja.
Odluku o prigovoru Komisija donosi u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.
Odluku o izboru programa kojima se iz budžeta Grada dodeljuju sredstva Gradsko veće grada Prokuplja donosi u roku od 30 dana od dana utvrđivanja liste iz stava 1. ovog člana.
Nakon konačnosti rešenja o raspodeli sredstava, sa izabranim podnosiocima prijave zaključuju se ugovori o finansiranju ili sufinansiranju programa odnosno projekta.
Ugovor u ime Grada potpisuje gradonačelnik.
Ugovorom iz stava 1. ovog člana bliže se uređuju međusobna prava i obaveze ugovornih strana, način i rok za prenos odobrenih sredstava, rok za realizaciju programa odnosno projekta, obaveza podnošenja izveštaja o realizaciji programa odnosno projekta, kao i druga prava i obaveze ugovornih strana.
Crkva, odnosno verska zajednica kojoj su preneta sredstva dužna je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada.
Nenamensko trošenje sredstava ima za posledicu povraćaj sredstava i neodobravanje sredstava u narednoj godini.
Kriterijumi i bodovi za ocenjivanje projekta su:
- usklađenost projekta sa ciljem konkursa - maksimum 10 bodova;
- održivost projekta - maksimum 8 bodova;
- saradnja sa lokalnom zajednicom - maksimum 4 boda;
- broj korisnika obuhvaćen projektom čije se potrebe ostvaruju (obuhvat) - maksimum 8 bodova;
- budžet i finansijska isplativost (da li budžet projekta odražava stvarne troškove predložene aktivnosti, da li su troškovi realni, praktični i da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući), kolika je verovatnoća da se planiranim sredstvima postignu predviđeni rezultati? - maksimum 10 bodova;
Stručne, administrativne i tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja sekretar Komisije.
Korisnici sredstava dužni su da u roku od 15 dana po završetku projekta za koji su dodeljena budžetska sredstava, a najkasnije do kraja tekuće godine, podnesu izveštaj o realizaciji projekta i dostave dokaze o namenskom korišćenju finansijskih sredstava na pisarnicu Gradske uprave grada Prokuplja, ulica Nikodija Stojanovića Tatka broj 2, 18400 Prokuplje, sa naznakom "Pravdanje sredstava za finansiranje ili sufinansiranje crkava i verskih zajednica iz budžeta grada Prokuplja".
Izveštaj se podnosi u štampanom obliku putem pošte ili predajom na pisarnici Gradske uprave Grada Prokuplja.
V POSTUPAK VRAĆANJA NENAMENSKI UTROŠENIH SREDSTAVA
Ukoliko korisnik sredstava ne dostavi izveštaj iz člana 13. ovog Pravilnika ili ako su odobrena sredstva nenamenski utrošena, korisnici sredstava su dužni da u budžet Grada vrate uplaćena sredstva.
Uslovi i način vraćanja nenamenskih sredstava utvrdiće se ugovorom koji se zaključuje u skladu sa članom 11. stav 1. ovog Pravilnika.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Prokuplja".