PRAVILNIKO JAVNOBELEŽNIČKOJ KANCELARIJI I RADNOM VREMENU JAVNOG BELEŽNIKA("Sl. glasnik RS", br. 31/2012, 87/2014, 15/2017 i 16/2022) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuju uslovi koje treba da ispunjava javnobeležnička kancelarija u pogledu prostorija i opreme i propisuje radno vreme javnih beležnika.
Javnobeležnička kancelarija (u daljem tekstu: kancelarija) obavezno ima: prijemnu prostoriju, prostoriju za rad, prostoriju za arhivu i depozit i toalet.
Prijemna prostorija namenjena je strankama, dok čekaju na prijem u prostoriju za rad.
Prijemna prostorija je uređena tako da se omogući nesmetan protok stranaka.
Prostorija za rad je namenjena za rad javnog beležnika sa strankama.
U prostoriji za rad treba da bude istaknuta Državna zastava Republike Srbije.
Prostorija za arhivu i depozit namenjena je za smeštaj arhive kancelarije, sef i drugu opremu za čuvanje deponovanih predmeta.
Kancelarija je smeštena u poslovnoj ili stambenoj zgradi koja svojim spoljašnjim izgledom i unutrašnjim stanjem obezbeđuje uslove za nesmetan rad.
Kancelarija predstavlja poseban deo zgrade u smislu propisa o etažnoj svojini ili je smeštena u stanu kao njegov deo, sa posebnim ulazom.
Ulaz u kancelariju, odnosno zgradu u kojoj se nalazi kancelarija i prilaz zgradi moraju biti osvetljeni, uredni, čisti, bezbedni za nesmetan pristup stranaka i prilagođeni za pristup osobama sa invaliditetom.
Javni beležnik je dužan da na zgradi u kojoj se nalazi javnobeležnička kancelarija ima istaknutu tablu pravougaonog oblika, dimenzija 45 x 25 centimetara, koja sadrži: utisnut Mali grb Republike Srbije, tekst: "Republika Srbija", tekst: "Javni beležnik", ime i prezime javnog beležnika i službeno sedište javnog beležnika.
Tabla iz stava 1. ovog člana je metalna, sive hromirane boje, a sadržina na tabli ispisana je slovima crne boje, na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom, na sredini table.
Ako se službeno sedište javnog beležnika nalazi na teritoriji jedinice lokalne samouprave u kojoj je u službenoj upotrebi i jezik i pismo nacionalne manjine, javni beležnik je dužan da pored table iz stava 1. ovog člana istakne i tablu iste sadržine, dimenzija i oblika na jeziku nacionalne manjine koji je u službenoj upotrebi u toj jedinici lokalne samouprave.
Ako je javnobeležnička kancelarija smeštena u poslovnoj ili stambenoj zgradi koja pored javnobeležničke kancelarije ima i druge građevinske jedinice, javni beležnik može, pored table iz stava 1. ovog člana, da istakne i dodatnu tablu koja sadrži: oznaku građevinske jedinice i sprat gde se nalazi javnobeležnička kancelarija, kao i oznaku radnog vremena.
Kancelarija mora biti čista i uredna, zaštićena od provale, obezbeđena protivprovalnim vratima i odgovarajućom zaštitom prozora (rešetke, protivprovalne folije i sl.).
Kancelarija mora ispunjavati uslove u skladu sa propisima koji uređuju protivpožarnu zaštitu.
Kancelarija mora biti opremljena:
1) sigurnosnim ormanima za smeštaj predmeta u radu i čuvanja spisa, knjiga, pečata i štambilja koji su otporni na vodu i vatru i osigurani sigurnosnim bravama;
2) sigurnosnom blagajnom (kasom) namenjenom za čuvanje primljenog novca, dragocenosti, vrednosnih papira, drugih vrednih predmeta i spisa;
3) pisaćim stolovima i stolicama za javnog beležnika i lica zaposlena u kancelariji, kao i potrebnim brojem stolica za stranke;
4) računarom sa štampačem i pristupom internetu;
5) aparatom za stabilizaciju elektronskih uređaja u slučaju nestanka električne energije;
6) telefonom;
7) faks mašinom;
8) uređajem koji omogućuje fotokopiranje i skeniranje.
Javni beležnik najmanje mesec dana pre promene prostorija kancelarije obaveštava Ministarstvo pravde i Javnobeležničku komoru o promeni i pravnom osnovu korišćenja drugih prostorija.
Radno vreme javnog beležnika iznosi 40 časova nedeljno i obavlja se u periodu od 9 do 17 časova, od ponedeljka do petka, pri čemu overu potpisa i prepisa ili fotokopije javne ili nejavne isprave može da obavlja i do 19 časova, bez prava na uvećanje nagrade za rad izvan radnog vremena.
Javni beležnik označava na ulazu u kancelariju radno vreme.
Izuzetno, javni beležnik je dužan da overu potpisa birača koji podržavaju predlog kandidata za predsednika Republike, overu potpisa birača koji podržavaju izbornu listu za izbor narodnih poslanika i overu potpisa birača koji podržavaju izbornu listu za izbor odbornika obavlja i izvan radnog vremena, kao i u dane praznika i druge dane kada ne radi, pri čemu nema pravo na uvećanje nagrade za rad izvan radnog vremena.
U slučaju zatvaranja kancelarije zbog odsustvovanja iz kancelarije u toku radnog vremena, korišćenja odmora ili sprečenosti u slučaju bolesti javni beležnik ističe obaveštenje na ulazu u kancelariju, kao i obaveštenje o javnobeležničkom zameniku.
Na obrazloženi zahtev stranke, javni beležnik može službenu radnju obaviti izvan radnog vremena, kao i u dane praznika i druge dane kada ne radi.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. septembra 2012. godine.
Samostalni član Pravilnika
o izmenama i dopunama
Pravilnika o javnobeležničkoj kancelariji i radnom vremenu javnog beležnika
("Sl. glasnik RS", br. 87/2014)
Član 4
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o javnobeležničkoj kancelariji i radnom vremenu javnog beležnika
("Sl. glasnik RS", br. 15/2017)
Član 3
Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Samostalni član Pravilnika o izmeni
Pravilnika o javnobeležničkoj kancelariji i radnom vremenu javnog beležnika
("Sl. glasnik RS", br. 16/2022)
Član 2
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".