UPUTSTVO
O NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA BIRAČA NA INFORMACIJU O TOME DA LI JE U IZVODU IZ BIRAČKOG SPISKA EVIDENTIRANO DA JE GLASAO

("Sl. glasnik RS", br. 19/2022)

 

I UVODNA ODREDBA

Predmet uputstva

Član 1

Ovim uputstvom propisuje se način na koji birač može da ostvari pravo na informaciju o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je glasao na izborima za narodne poslanike, odnosno izborima za predsednika Republike (u daljem tekstu: izbori).

II PODNOŠENJE ZAHTEVA

Nadležnost za davanje informacija

Član 2

(1) Svaki birač ima pravo da opštinskoj izbornoj komisiji, gradskoj izbornoj komisiji ili izbornoj komisiji gradske opštine grada Beograda (u daljem tekstu: lokalna izborna komisija), posle održanih izbora, podnese zahtev za dobijanje informacije o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je glasao na izborima.

(2) Zahtev iz stava 1. ovog člana birač podnosi lokalnoj izbornoj komisiji prema mestu prebivališta.

(3) Birač koji je bio upisan u izvod iz biračkog spiska za glasanje na biračkom mestu u inostranstvu ima pravo da Republičkoj izbornoj komisiji (u daljem tekstu: Komisija), posle održanih izbora, podnese zahtev za dobijanje informacije o tome da li je je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je glasao na izborima.

Sadržina zahteva i obrasci

Član 3

(1) Zahtev birača za dobijanje informacije o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je glasao na izborima, kao i zahtev za uvid u izvod iz biračkog spiska u cilju provere da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je glasao na izborima (u daljem tekstu: zahtev), mora da sadrži: ime i prezime, jedinstveni matični broj građana, mesto i adresu prebivališta, kontakt telefon i potpis podnosioca zahteva, kao i naziv opštine/grada, odnosno strane države i broj biračkog mesta na kojem je podnosilac zahteva upisan u izvod iz biračkog spiska.

(2) Zahtev se podnosi prema sledećim obrascima:

1) na Obrascu Z-1 podnosi se zahtev lokalnoj izbornoj komisiji za dobijanje informacije o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je birač glasao na izborima;

2) na Obrascu Z-2 podnosi se zahtev Komisiji za dobijanje informacije o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je birač glasao na izborima na biračkom mestu u inostranstvu;

3) na Obrascu Z-3 podnosi se zahtev lokalnoj izbornoj komisiji za uvid u izvod iz biračkog spiska u cilju provere da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je birač glasao na izborima;

4) na Obrascu Z-4 podnosi se zahtev Komisiji za uvid u izvod iz biračkog spiska u cilju provere da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je birač glasao na izborima na biračkom mestu u inostranstvu.

(3) Obrasci Z-1, Z-2, Z-3 i Z-4 sastavni su deo ovog uputstva.

(4) Lokalna izborna komisija, odnosno Komisija je dužna da postupi po zahtevu koji nije podnet na propisanom obrascu, ako taj zahtev sadrži sve podatke iz stava 1. ovog člana.

(5) Uz zahtev se obavezno prilaže i očitana lična karta, odnosno fotokopija lične karte ili fotokopija pasoša podnosioca zahteva.

(6) Podnosilac zahteva koji usled telesne ili senzorne onesposobljenosti (osoba sa invaliditetom) nije u stanju da svojeručno potpiše zahtev može da se potpiše tako što će na odgovarajuće mesto u zahtevu otisnuti pečat koji sadrži podatke o njegovom ličnom identitetu, odnosno pečat sa ugraviranim potpisom (faksimil).

Način podnošenja zahteva

Član 4

(1) Zahtev se podnosi u pismenoj formi, predajom na pisarnici lokalne izborne komisije, odnosno Komisije ili putem pošte.

(2) Zahtev se može podneti i putem veb-prezentacije Komisije.

III POSTUPANJE PO ZAHTEVU

Postupanje

Član 5

(1) Ukoliko podneti zahtev sadrži sve podatke navedene u članu 3. stav 1. ovog uputstva, lokalna izborna komisija, odnosno Komisija bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva pismenim putem obaveštava podnosioca zahteva o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je glasao na izborima odnosno kada će moći da izvrši uvid u izvod iz biračkog spiska.

(2) Rok iz stava 1. ovog člana, može se produžiti za još 60 dana ako je to neophodno, usled velikog broja podnetih zahteva.

(3) O produženju roka i razlozima za to produženje lokalna izborna komisija, odnosno Komisija obaveštava podnosioca zahteva u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.

Mesto i način uvida

Član 6

(1) Uvid u izvod iz biračkog spiska vrši se u prostorijama opštinske/gradske uprave, odnosno Komisije.

(2) Radi zaštite podataka o ličnosti ostalih glasača, uvid se može vršiti samo uz upotrebu odgovarajućeg šablona koji će taj uvid ograničiti samo na onaj red u izvodu iz biračkog spiska koji se odnosi na podnosioca zahteva.

IV ZAVRŠNA ODREDBA

Objavljivanje i stupanje na snagu uputstva

Član 7

(1) Ovo uputstvo se objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na veb-prezentaciji Komisije.

(2) Ovo uputstvo stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Obrasce, koji su sastavni deo ovog uputstva, objavljene u "Sl. glasniku RS", br. 19/2022, možete pogledati OVDE