UREDBA KOMISIJE (EU) O SPROVOĐENJU BR. 2021/1367
OD 6. AVGUSTA 2021. GODINE O SVRSTAVANJU ODREĐENE ROBE U KOMBINOVANOJ NOMENKLATURI

("Sl. glasnik RS", br. 27/2022)

EVROPSKA KOMISIJA,

Imajući u vidu Ugovor o funkcionisanju Evropske unije,

Imajući u vidu Uredbu (EU) broj 952/2013 Evropskog parlamenta i Saveta od 9. oktobra 2013. godine kojom se utvrđuje Carinski zakon Unije1, a posebno član 57. stav 4. i član 58. stav 2,

s obzirom na to da:

(1) Kako bi se osigurala jednoobrazna primena Kombinovane nomenklature priložene uz Uredbu Saveta (EEZ) broj 2658/872, neophodno je usvojiti mere u vezi sa svrstavanjem robe navedene u Aneksu ove uredbe.

___________
1 OJ L 269, 10.10.2013. str. 1.
2 Uredba Saveta (EEZ) broj 2658/87 od 23. jula 1987. godine o tarifnoj i statističkoj nomenklaturi i Zajedničkoj carinskoj tarifi (OJ L 256, 7.9.1987, str. 1).

(2) Uredbom (EEZ) broj 2658/87 utvrđena su osnovna pravila za primenjivanje Kombinovane nomenklature. Ova pravila se takođe primenjuju na svaku drugu nomenklaturu koja se u potpunosti ili delimično zasniva na njoj, ili koja joj dodaje bilo kakve potpodele i koja je uspostavljena posebnim propisima Unije, sa ciljem primene tarifnih i drugih mera koje se odnose na trgovinu robom.

(3) U skladu sa tim osnovnim pravilima, roba opisana u koloni 1. tabele u Aneksu svrstava se u CN oznaku navedenu u koloni 2, prema razlozima datim u koloni 3. te tabele.

(4) Potrebno je obezbediti da korisnik obavezujućeg obaveštenja o svrstavanju, izdatog za robu na koju se odnosi ova uredba, a koje nije u skladu sa ovom uredbom, može određeni period, da nastavi da se poziva na nju, u skladu sa članom 34. stav 9. Uredbe (EU) broj 952/2013. Utvrđuje se da ovaj period treba da bude tri meseca.

(5) Mere predviđene u ovoj uredbi su u skladu sa mišljenjem Odbora za Carinski zakon,

DONELA JE OVU UREDBU:

Član 1

Roba opisana u koloni 1. tabele date u Aneksu svrstava se u okviru Kombinovane nomenklature u CN oznaku navedenu u koloni 2. te tabele.

Član 2

Obavezujuće obaveštenje o svrstavanju koje nije u skladu sa ovom uredbom, može nastaviti da se primenjuje u skladu sa članom 34. stav 9. Uredbe (EU) broj 952/2013, u periodu od tri meseca od dana stupanja na snagu ove uredbe.

Član 3

Ova uredba stupa na snagu 20. dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Evropske unije".

Ova uredba je obavezujuća u celini i neposredno se primenjuje u svim državama članicama.

U Briselu, 6. avgusta 2021. godine

Za Komisiju,
u ime predsednika,
Gerassimos THOMAS
Generalni direktor

ANEKS

Opis robe

Svrstavanje
(CN oznaka)

Razlozi

(1)

(2)

(3)

Vozilo sa četiri točka sa elektromotorom jednosmerne struje 24 V 800 W koji napajaju dve punjive baterije od 12 V kapaciteta 45 Ah. Približna širina vozila je 65 cm, dužina 125 cm i visina 129 cm (mereno na naslonu sedišta, 85 cm sa sklopljenim naslonom sedišta). Ukupna masa vozila je približno 107 kg (108 kg uključujući baterije). Maksimalna nosivost je približno 130 kg.
Vozilo ima sledeće karakteristike:
- horizontalnu platformu koja povezuje prednji i zadnji deo; platforma se ne može podesiti na način (npr. sklopiti ili nagnuti) da odgovara potrebama korisnika,
- dve opružne osovine, pogon na zadnjoj osovini i međuosovinsko rastojanje od 820 mm,
- mogućnost vožnje na kosinama nagiba 13°,
- radijus skretanja 210 cm,
- dva seta guma na naduvavanje (zadnje gume su veće od prednjih),
- prilagodljivo, okretno sedište podesivo po visini sa naslonom i osloncima za ruke i neklizajućom podlogom za stopala,
- podesiv, preklopiv upravljački stub sa ručkama za upravljanje ovalnog oblika,
- prednja i zadnja svetla, pokazivači pravca i retrovizori.

Stub upravljača takođe ima instrument tablu sa sklopkom, kontrolom brzine, tasterom za sirenu, tasterom za prazan hod motora, prekidačem pokazivača pravca, prekidačem svetla, indikatorom statusa akumulatora i regulatorom brzine.
Vozilo ima dve ručke za upravljanje rukama za ubrzavanje, kočenje i vožnju unazad. Upravljač se može podesiti kako bi se omogućilo upravljanje jednom rukom.

Opremljeno je "pametnim" regenerativnim elektromagnetnim sistemom kočenja.

Sa potpuno napunjenim akumulatorima, vozilo ima maksimalni domet do 45 kilometara i može postići maksimalnu brzinu približno 15-16 km/h.
Može biti opremljeno točkićima za sprečavanje prevrtanja sa zadnje strane, korpom za kupovinu, držačem štapa itd.

Vozilo se može preklopiti za svrhu transporta. Može se koristiti na putevima, trotoarima, pešačkim stazama, stazama u parkovima, biciklističkim stazama i određenim stazama za rekreaciju, ili u pešačkim zonama (npr. trgovačkim centrima)

(Videti sliku) (*1)

8703 10 18

Svrstavanje je određeno Osnovnim pravilima za primenjivanje Kombinovane nomenklature 1. i 6, i naimenovanjima CN oznaka 8703, 8703 10 i 8703 10 18.

Isključuje se svrstavanje u tarifni broj 8713 kao kolica za invalide, jer vozilo nije specijalno konstruisano za prevoz osoba sa invaliditetom: nema specijalnih pomagala za ublažavanje invaliditeta. Iako je vozilo konstruisano tako da se njime može upravljati jednom rukom i opremljeno udobnim okretnim sedištem sa osloncima i neklizajućom podlogom za stopala (i opciono može biti opremljeno malim točkovima za sprečavanje prevrtanja), takve se karakteristike objektivno ne mogu smatrati specijalnim pomagalima konstruisanim za ublažavanje invaliditeta (videti takođe Dopunski komentar Kombinovane nomenklature (Dopunski komentar CN) za tarifni podbroj 8713 90 00, Komentar Harmonizovanog sistema uz tarifni broj 8713 i Klasifikaciono mišljenje HS 8703.10/1).

Pored toga, vozila opremljena posebnim, podesivim upravljačkim stubom i vozila koja postižu maksimalnu brzinu veću od 10 km na sat isključena su iz tarifnog broja 8713 (videti takođe Dopunski komentar CN uz tarifni podbroj 8713 90 00).

Vozilo se koristi za prevoz lica i pri isporuci kod carinskih organa nije prepoznatljivo kao vozilo konstruisano isključivo za osobe sa invaliditetom (videti predmet C-198/15 (1), na osnovu njegovih objektivnih karakteristika i svojstava koja se moraju proceniti u trenutku carinjenja (videti predmet C-286/15 (2)). Ne uzima se u obzir bilo kakva naknadna izmena vozila nakon carinjenja, kao ni bilo koja procena vozila koju može da izvrši nacionalni organ za druge svrhe osim onih koje su propisane carinskim propisima.

Vozilo je specijalna vrsta vozila za prevoz lica.

Prema tome, vozilo se svrstava u CN oznaku 8703 10 18 kao motorno vozilo konstruisano prvenstveno za prevoz lica, slično vozilima za prevoz lica na terenima za golf.

(*1) Slika je samo informativnog karaktera

_________
1 Presuda Suda od 26. maja 2016. godine, Invamed Group Ltd and Others v Commissioners for Her Majesty’s Revenue & Customs, broj C-198/15, ECLI:EU:C:2016:362.
2 Presuda Suda od 26. maja 2016. godine, Latvijas propāna gaze, broj C-286/15, ECLI:EU:C:2016:363, stav 33.