UREDBA KOMISIJE (EU) O SPROVOĐENJU BR. 2021/1367OD 6. AVGUSTA 2021. GODINE O SVRSTAVANJU ODREĐENE ROBE U KOMBINOVANOJ NOMENKLATURI("Sl. glasnik RS", br. 27/2022) |
EVROPSKA KOMISIJA,
Imajući u vidu Ugovor o funkcionisanju Evropske unije,
Imajući u vidu Uredbu (EU) broj 952/2013 Evropskog parlamenta i Saveta od 9. oktobra 2013. godine kojom se utvrđuje Carinski zakon Unije1, a posebno član 57. stav 4. i član 58. stav 2,
s obzirom na to da:
(1) Kako bi se osigurala jednoobrazna primena Kombinovane nomenklature priložene uz Uredbu Saveta (EEZ) broj 2658/872, neophodno je usvojiti mere u vezi sa svrstavanjem robe navedene u Aneksu ove uredbe.
___________
1 OJ L 269, 10.10.2013. str. 1.
2 Uredba
Saveta (EEZ) broj 2658/87 od 23. jula 1987. godine o tarifnoj i
statističkoj nomenklaturi i Zajedničkoj carinskoj tarifi (OJ L 256,
7.9.1987, str. 1).
(2) Uredbom (EEZ) broj 2658/87 utvrđena su osnovna pravila za primenjivanje Kombinovane nomenklature. Ova pravila se takođe primenjuju na svaku drugu nomenklaturu koja se u potpunosti ili delimično zasniva na njoj, ili koja joj dodaje bilo kakve potpodele i koja je uspostavljena posebnim propisima Unije, sa ciljem primene tarifnih i drugih mera koje se odnose na trgovinu robom.
(3) U skladu sa tim osnovnim pravilima, roba opisana u koloni 1. tabele u Aneksu svrstava se u CN oznaku navedenu u koloni 2, prema razlozima datim u koloni 3. te tabele.
(4) Potrebno je obezbediti da korisnik obavezujućeg obaveštenja o svrstavanju, izdatog za robu na koju se odnosi ova uredba, a koje nije u skladu sa ovom uredbom, može određeni period, da nastavi da se poziva na nju, u skladu sa članom 34. stav 9. Uredbe (EU) broj 952/2013. Utvrđuje se da ovaj period treba da bude tri meseca.
(5) Mere predviđene u ovoj uredbi su u skladu sa mišljenjem Odbora za Carinski zakon,
DONELA JE OVU UREDBU:
Roba opisana u koloni 1. tabele date u Aneksu svrstava se u okviru Kombinovane nomenklature u CN oznaku navedenu u koloni 2. te tabele.
Obavezujuće obaveštenje o svrstavanju koje nije u skladu sa ovom uredbom, može nastaviti da se primenjuje u skladu sa članom 34. stav 9. Uredbe (EU) broj 952/2013, u periodu od tri meseca od dana stupanja na snagu ove uredbe.
Ova uredba stupa na snagu 20. dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Evropske unije".
Ova uredba je obavezujuća u celini i neposredno se primenjuje u svim državama članicama.
U Briselu, 6. avgusta 2021. godine
Za Komisiju,
u ime predsednika,
Gerassimos THOMAS
Generalni direktor
ANEKS
Opis robe |
Svrstavanje |
Razlozi |
(1) |
(2) |
(3) |
Vozilo
sa četiri točka sa elektromotorom jednosmerne struje 24 V 800 W koji
napajaju dve punjive baterije od 12 V kapaciteta 45 Ah. Približna
širina vozila je 65 cm, dužina 125 cm i visina 129 cm (mereno na
naslonu sedišta, 85 cm sa sklopljenim naslonom sedišta). Ukupna masa
vozila je približno 107 kg (108 kg uključujući baterije). Maksimalna
nosivost je približno 130 kg. Stub
upravljača takođe ima instrument tablu sa sklopkom, kontrolom brzine,
tasterom za sirenu, tasterom za prazan hod motora, prekidačem
pokazivača pravca, prekidačem svetla, indikatorom statusa akumulatora i
regulatorom brzine. Opremljeno je "pametnim" regenerativnim elektromagnetnim sistemom kočenja. Sa
potpuno napunjenim akumulatorima, vozilo ima maksimalni domet do 45
kilometara i može postići maksimalnu brzinu približno 15-16 km/h. Vozilo se može preklopiti za svrhu transporta. Može se koristiti na putevima, trotoarima, pešačkim stazama, stazama u parkovima, biciklističkim stazama i određenim stazama za rekreaciju, ili u pešačkim zonama (npr. trgovačkim centrima) (Videti sliku) (*1) |
8703 10 18 |
Svrstavanje je određeno Osnovnim pravilima za primenjivanje Kombinovane nomenklature 1. i 6, i naimenovanjima CN oznaka 8703, 8703 10 i 8703 10 18. Isključuje se svrstavanje u tarifni broj 8713 kao kolica za invalide, jer vozilo nije specijalno konstruisano za prevoz osoba sa invaliditetom: nema specijalnih pomagala za ublažavanje invaliditeta. Iako je vozilo konstruisano tako da se njime može upravljati jednom rukom i opremljeno udobnim okretnim sedištem sa osloncima i neklizajućom podlogom za stopala (i opciono može biti opremljeno malim točkovima za sprečavanje prevrtanja), takve se karakteristike objektivno ne mogu smatrati specijalnim pomagalima konstruisanim za ublažavanje invaliditeta (videti takođe Dopunski komentar Kombinovane nomenklature (Dopunski komentar CN) za tarifni podbroj 8713 90 00, Komentar Harmonizovanog sistema uz tarifni broj 8713 i Klasifikaciono mišljenje HS 8703.10/1). Pored toga, vozila opremljena posebnim, podesivim upravljačkim stubom i vozila koja postižu maksimalnu brzinu veću od 10 km na sat isključena su iz tarifnog broja 8713 (videti takođe Dopunski komentar CN uz tarifni podbroj 8713 90 00). Vozilo se koristi za prevoz lica i pri isporuci kod carinskih organa nije prepoznatljivo kao vozilo konstruisano isključivo za osobe sa invaliditetom (videti predmet C-198/15 (1), na osnovu njegovih objektivnih karakteristika i svojstava koja se moraju proceniti u trenutku carinjenja (videti predmet C-286/15 (2)). Ne uzima se u obzir bilo kakva naknadna izmena vozila nakon carinjenja, kao ni bilo koja procena vozila koju može da izvrši nacionalni organ za druge svrhe osim onih koje su propisane carinskim propisima. Vozilo je specijalna vrsta vozila za prevoz lica. Prema tome, vozilo se svrstava u CN oznaku 8703 10 18 kao motorno vozilo konstruisano prvenstveno za prevoz lica, slično vozilima za prevoz lica na terenima za golf. |
(*1) Slika je samo informativnog karaktera |
_________
1 Presuda Suda od 26. maja 2016. godine, Invamed Group Ltd and Others v Commissioners for Her Majesty’s Revenue & Customs, broj C-198/15, ECLI:EU:C:2016:362.
2 Presuda Suda od 26. maja 2016. godine, Latvijas propāna gaze, broj C-286/15, ECLI:EU:C:2016:363, stav 33.