ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE ZA INTERNU REVIZIJU GRADA VRŠCA("Sl. list grada Vršca", br. 20/2021) |
Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti Grada, kao jedinice lokalne samouprave osniva se i utvrđuje nadležnost, organizacija, način rada i druga pitanja od značaja za rad Službe za internu reviziju Grada Vršca (u daljem tekstu: Služba).
Služba se osniva kao posebna organizaciona jedinica za internu reviziju Grada Vršca u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru (u daljem tekstu: Pravilnik) i Međunarodnim standardima interne revizije.
Interna revizija je deo sveobuhvatnog sistema interne finansijske kontrole u javnom sektoru.
Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo nijednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela organizacije, a u svom radu je odgovorna neposredno Gradonačelniku.
Interna revizija je nezavisna i objektivna aktivnost davanja stručnog mišljenja i davanja preporuka rukovodstvu i službama subjekta revizije o upravljanju rizicima i internim kontrolama na način da meri i procenjuje efikasnost postizanja ciljeva definisanih zakonom i drugim propisima, odnosno utvrđenim politikama i procedurama.
Interna revizija pomaže korisniku javnih sredstava u postizanju njegovih ciljeva, primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:
1. identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom od strane rukovodioca svih nivoa kod korisnika javnih sredstava,
2. usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima,
3. pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija,
4. efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja,
5. zaštitu sredstava i podataka (informacija) i
6. izvršenje zadataka i postizanje ciljeva.
Interni revizori imaju savetodavnu ulogu koja se sastoji od davanja saveta, smernica, obuka, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja u okviru korisnika javnih sredstava, upravljanja rizicima i kontrola.
Poslove interne revizije Služba obavlja kod direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta Grada Vršca, javnih preduzeća čiji je osnivač Grad, pravnih lica čiji su osnivači javna preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i kod drugih pravnih lica u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda.
Interna revizija obavlja se prema strateškom planu za trogodišnji period, godišnjem planu i planu pojedinačne revizije koji se pripremaju i odobravaju u skladu sa Pravilnikom.
Interni revizor ima pravo na neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije.
Interni revizor ima pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, kao i pristup svim raspoloživim dokumentima i evidencijama u subjektu revizije potrebnim za sprovođenje revizije.
Interni revizori ima pravo da zahteva od odgovornih lica u subjektu revizije sve neophodne podatke, preglede, mišljenja, dokumente ili neku drugu informaciju u vezi revizije.
Interni revizor dostavlja Izveštaj o radu, Gradonačelniku najmanje jednom godišnje. Pored godišnjeg Izveštaja dostavlja i:
- izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije,
- periodične izveštaje o napretku u sprovođenju godišnjih planova interne revizije i
- izveštaje o svim slučajevima u kojima su aktivnosti internog revizora naišle na ograničenja.
Interni revizor obavezan je da:
- sarađuje i koordinira rad sa eksternom revizijom
- prisustvuje svim sednicama Gradskog veća Grada Vršca.
Poslove internog revizora može da obavlja lice koje pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta mora da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima revizije, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Službi primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u jedinicama lokalne samouprave, a na obračun i isplatu plate primenjuju se Uredba o koeficijentima za obračun i isplatu plata imenovanih i postavljenih lica i zaposlenih u državnim organima.
Služba ima svoj pečat koji je okruglog oblika prečnika 60 mm na kome je u koncentričnim krugovima oko grba Republike Srbije ispisan tekst na srpskom jeziku, ćiriličnim i latiničnim pismom, mađarskom i rumunskom jeziku sledeće sadržine "Republika Srbija" u sledećem krugu pečata ispisuje se "Autonomna Pokrajina Vojvodina", u sledećem unutrašnjem krugu ispisuje se "Grad Bršac", u sledećem unutrašnjem krugu ispisuje se "Služba za internu reviziju", u dnu pečata ispisuje se sedište "Vršac".
Gradonačelnik Grada Vršca je odgovoran za uspostavljanje i obezbeđenje uslova za adekvatno funkcionisanje Interne revizije.
Gradonačelnik sa Internim revizorom potpisuje Povelju interne revizije Grada Vršca.
Poveljom interne revizije Grada Vršca se određuju cilj, ovlašćenja i odgovornosti interne revizije, status interne revizije u okviru Grada Vršca, obim i delokrug rada interne revizije, način pristupa internog revizora evidenciji, zaposlenima i podacima o imovini neophodnoj za obavljanje zadataka revizije.
Ova odluka stupa na snagu danom donošenja a biće objavljivanja u "Službenom listu Grada Vršca".