PRAVILNIK
O POSTUPKU DODELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA LOKALNIM SAMOUPRAVAMA U AUTONOMNOJ POKRAJINI VOJVODINI ZA SUFINANSIRANJE RAZVOJA SAOBRAĆAJA I PUTNE INFRASTRUKTURE U 2022. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 12/2022)

Član 1

Opšte odredbe

Ovim Pravilnikom propisuje se namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja od značaja za postupak dodele bespovratnih sredstava lokalnim samoupravama u Autonomnoj pokrajini Vojvodini za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u 2022. godini.

Sredstva se obezbeđuju u Budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine i vode se na posebnom budžetskom razdelu u Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Član 2

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

I. Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, mogu se koristiti za namenu izvođenja radova i to za:

1. sufinansiranje postavljanja tehničkih sredstava za usporavanje saobraćaja na lokacijama: ulazak u naseljeno mesto, "zona 30" i "zona usporenog saobraćaja";

2. sufinansiranje postavljanja brzinskih displeja na lokacijama: ulazak u naseljeno mesto, "zona 30" i "zona usporenog saobraćaja";

3. sufinansiranje opremanja svetlosnom saobraćajnom signalizacijom (semaforima) raskrsnica;

4. sufinansiranje opremanja svetlosnom saobraćajnom signalizacijom (semaforima) pešačkih prelaza u naseljenim mestima.

II. Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, mogu se koristiti za namenu izrade tehničke dokumentacije i to za:

5. tehničko regulisanje saobraćaja na državnim putevima u naseljenim mestima (definisana odlukom skupštine JLS - član 6, stav 5 Zakona o javnim putevima);

6. opremanje svetlosnom saobraćajnom signalizacijom (semaforima) raskrsnica;

7. opremanje svetlosnom saobraćajnom signalizacijom (semaforima) pešačkih prelaza.

Tehnička dokumentacija za namene iz grupe II se izrađuje na jedan od sledećih načina:

Za namenu II-5:

- projekat tehničkog regulisanja saobraćaja - saobraćajni projekat

Napomena:

Lokalna samouprava je u obavezi, da za izabrani državni put izradi projekat koji obuhvata sva naseljena mesta na njenoj teritoriji, kroz koja prolazi definisani državni put.

Za namene II-6 i II-7:

- Idejno rešenje, idejni projekat, projekat za izvođenje ili

- Idejno rešenje, studija opravdanosti sa idejnim projektom, projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje ili

- Idejno rešenje, projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje.

III. Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, mogu se koristiti za namenu izrade tehničke dokumentacije i izvođenja radova i to za

8. Sistem elektronskog nadzora saobraćaja (izrada tehničke dokumentacije i uspostavljanje: sistema video nadzora, sistema za automatsko prepoznavanje tablica, sistema za merenje brzine vozila i monitoring centra).

Sistem elektronskog nadzora mora da ispuni minimum sledeće uslove:

• Izrađuje se tehnička dokumentacija: idejno rešenje, idejni projekat ili projekat za građevinsku dozvolu, projekat za izvođenje.

• Sistemom elektronskog nadzora se omogućava uspostavljanje: sistema video nadzora, sistema za automatsko prepoznavanje tablica, sistema za merenje brzine vozila i monitoring centra sa integracijom navedenih sistema u jednu platformu.

• Sistem elektronskog nadzora se sastoji od: minimum 1 kamere i monitoring centra.

Član 3

Ciljevi sufinansiranja

Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, imaju za cilj povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju i smanjenje broja saobraćajnih nezgoda u naseljenim mestima u Autonomnoj pokrajini Vojvodini.

Član 4

Konkurs za dodelu sredstava

Bespovratna podsticajna sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa.

Konkurs se objavljuje u ‚‘Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj http://www.psegs. vojvodina.gov.rs/ kao i skraćeno u jednom od dnevnih glasila koje se distribuira na celoj teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Obavezni elementi konkursa su:

1. ukupna visina sredstava koja se dodeljuju po konkursu;

2. maksimalan iznos sredstava po namenama koji se dodeljuje za realizaciju projekta;

3. namena sredstava;

4. ciljevi projekata;

5. uslovi za učešće na konkursu i dokumentacija koja se podnosi uz prijavu na konkurs;

6. rok za prijavu na konkurs;

7. način apliciranja;

8. postupak odlučivanja po konkursu;

9. drugi podaci koji su od značaja za realizaciju konkursa.

Član 5

Uslovi za učešće na konkursu

Pravo učešća na konkursu imaju jedinice lokalne samouprave sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Jedna jedinica lokalne samouprave može konkurisati za najviše dve namene iz grupe I i najviše dve namene iz grupe II namena definisane članom 2. ovog Pravilnika.

Za jednu namenu može se podneti samo jedna prijava.

Član 6

Potrebna dokumentacija

Za sve namene:

1. Popunjena, potpisana i pečatom overena prijava za učešće na konkursu (obrazac prijave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

2. Popunjeni obrazac u "xls" formatu o osnovnim podacima prijave-projekta ("xls" obrazac prijave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

3. Karta puteva lokalne samouprave sa označenim lokacijama planiranih radova (L1, L2,...) i kategorijom puteva na kojima se planira investicija (Lok, Drž II, Drž I);

4. Fotokopija rešenja o poreskom identifikacionom broju;

5. Ovlašćenje za zastupanje jedinice lokalne samouprave (fotokopija kartona deponovanih potpisa);

6. Izjava podnosioca zahteva da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, po osnovu ranije potpisanih ugovora, čiji je rok za realizaciju istekao (obrazac izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

7. Izjava da se protiv podnosioca zahteva ne vodi krivični postupak (obrazac izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

8. Izjava o dosadašnjem korišćenju sredstava Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj u poslednje 4 godine (obrazac izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

9. Izjava podnosioca zahteva (obrazac izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata):

a) da će se namenski i u skladu sa važećom zakonskom regulativom (Zakon o budžetskom sistemu, Zakon o javnim nabavkama i dr.) utrošiti dodeljena sredstva;

b) da će Sekretarijatu dostavljati izveštaje u skladu sa ugovornim obavezama.

Za namene iz grupe I:

Tehnička dokumentacija sa predmerom i predračunom, na osnovu koje se može pristupiti izvođenju radova. Ukoliko se realizuje deo/faza projekta, neophodno je dostaviti predmer i predračun za taj deo/fazu projekta tj. izvod iz projekta, za koji se podnosi prijava na konkurs za dodelu sredstava. Tehnička dokumentacija treba da je izrađena u skladu sa važećim Zakonom o planiranju i izgradnji, Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima, Pravilnikom o saobraćajnoj signalizaciji, kao i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.

Pod tehničkom dokumentacijom se podrazumeva, u zavisnosti od namene prijave:

- idejni projekat

- saobraćajni projekat

- projekat tehničkog regulisanja saobraćaja (ili izvod iz projekta tehničkog regulisanja saobraćaja) ili

- tehnička dokumentacija potrebna za građevinsku dozvolu ili za rešenje o odobrenju izvođenja radova.

Tehnička dokumentacija mora da sadrži predmer i predračun radova sa PDV-om, overen i potpisan od strane odgovornog projektanta, ne stariji od šest meseci. Dokument obavezno sadrži datum izrade.

Za namene iz grupe II i III:

Mišljenje nadležnog organa za poslove urbanizma da postoji planski osnov za radove za koje se izrađuje tehnička dokumentacija (izuzev za namenu II-5).

Za namenu II-5 se podnosi odluka skupštine jedinice lokalne samouprave (shodno članu 6, stav 5 Zakona o javnim putevima), u kojoj je definisan državni put, a za koji se izrađuje tehnička dokumentacija - saobraćajni projekat.

Za sve namene:

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Prijava i priložena dokumentacija ne vraćaju se podnosiocima.

Član 7

Podnošenje prijava

Prijave na Konkurs podnose se putem konkursnih obrazaca (koji se mogu preuzeti sa sajta Sekretarijata) i sa pripadajućom dokumentacijom, dostavljaju poštom ili lično preko pisarnice pokrajinskih organa, u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, 21101 Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, sa naznakom na licu koverte:

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2022. godini - "NAMENA I-1", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2022. godini - "NAMENA I-2", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2022. godini - "NAMENA I-3", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2022. godini - "NAMENA I-4", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2022. godini - "NAMENA II-5", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2022. godini - "NAMENA II-6", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2022. godini - "NAMENA II-7", ili

- Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV u 2022. godini - "NAMENA III-8".

Popunjeni obrazac u "xls" formatu o osnovnim podacima prijave-projekta ("xls" obrazac prijave se može preuzeti sa sajta Sekretarijata) podnosi se snimljen na "CD" kao deo prijave, koja se podnosi poštom.

Član 8

Postupanje sa prijavama koje se ne smatraju urednim

Komisija neće uzeti u razmatranje prijave koje se ne smatraju urednim i to:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu);

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokumenti, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama i neupisanim zahtevanim brojčanim vrednostima, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom, prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu i koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke).

Komisija neće uzeti u razmatranje prijave onih subjekata koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u slučaju isteka ugovorenog roka nisu podneli Sekretarijatu finansijske i druge obavezne izveštaje o utrošku dodeljenih sredstava.

Član 9

Odlučivanje o dodeli sredstava

Pokrajinski sekretar za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu komisiju (u daljem tekstu: Komisija). Komisija vrši pregled i bodovanje pristiglih prijava, formira rang listu na osnovu bodovanja i sastavlja zapisnik.

Pokrajinski sekretar na osnovu zapisnika i rang liste Komisije donosi odluku o dodeli sredstava korisnicima. Ova odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravno sredstvo.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata.

Član 10

Kriterijumi za dodelu sredstava

1. Razvijenost jedinica lokalne samouprave1

četvrta grupa - stepen razvijenosti ispod 60% republičkog proseka i treća grupa - stepen razvijenosti od 60% do 80% republičkog proseka

10

druga grupa - stepen razvijenosti od 80% do 100% republičkog proseka

8

prva grupa - stepen razvijenosti iznad republičkog proseka

6

2. Dosadašnje korišćena sredstava iz budžeta Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj u poslednje 4 godine

Nisu korišćena sredstva

10

Korišćena sredstva < 5.000.000,00 din.

8

5.000.000,00 ≤ Korišćena sredstva < 10.000.000,00 din.

6

Korišćena sredstva ≥ 10.000.000,00 din.

4

3. Učešće lokalne samouprave u odnosu na ukupnu vrednost investicije (sa PDV-om)

50% i više

10

40% ≤ Učešće < 50%

8

30% ≤ Učešće < 40%

6

20% ≤ Učešće < 30%

4

Učešće < 20%

prijava se neće razmatrati

4. Namena: I-1 Visina traženih sredstava od Sekretarijata po lokaciji

Tražena sredstva ≤ 200.000,00 din.

10

200.000,00 < Tražena sredstva ≤ 250.000,00 din.

8

250.000,00 < Tražena sredstva ≤ 300.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 300.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: I-2 Visina traženih sredstava od Sekretarijata po brzinskom displeju

Tražena sredstva ≤ 200.000,00 din.

10

200.000,00 < Tražena sredstva ≤ 250.000,00 din.

8

250.000,00 < Tražena sredstva ≤ 300.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 300.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: I-3 Visina traženih sredstava od Sekretarijata

Tražena sredstva ≤ 1.000.000,00 din.

10

1.000.000,00 < Tražena sredstva ≤ 2.000.000,00 din.

8

2.000.000,00 < Tražena sredstva ≤ 3.000.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 3.000.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: I-4 Visina traženih sredstava od Sekretarijata

Tražena sredstva ≤ 1.400.000,00 din.

10

1.400.000,00 < Tražena sredstva ≤ 1.600.000,00 din.

8

1.600.000,00 < Tražena sredstva ≤ 1.800.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 1.800.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: II-5 Visina traženih sredstava od Sekretarijata za projektovanje po 1 km

Tražena sredstva ≤ 60.000,00 din.

10

60.000,00 < Tražena sredstva ≤ 80.000,00 din.

8

80.000,00 < Tražena sredstva ≤ 100.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 100.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: II-6 Visina traženih sredstava od Sekretarijata

Tražena sredstva ≤ 600.000,00 din.

10

600.000,00 < Tražena sredstva ≤ 700.000,00 din.

8

700.000,00 < Tražena sredstva ≤ 800.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 800.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: II-7 Visina traženih sredstava od Sekretarijata

Tražena sredstva ≤ 400.000,00 din.

10

400.000,00 < Tražena sredstva ≤ 450.000,00 din.

8

450.000,00 < Tražena sredstva ≤ 500.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 500.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. Namena: III-8 Visina traženih sredstava od Sekretarijata

Tražena sredstva ≤ 3.600.000,00 din.

10

3.600.000,00 < Tražena sredstva ≤ 4.200.000,00 din.

8

4.200.000,00 < Tražena sredstva ≤ 4.800.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 4.800.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

5. Javni ponderisani rizik (JPR) stradanja dece (0-14 godina) po opštinama i gradovima u Republici Srbiji u periodu od 2018. do 2020. godine2

vrlo visok:

JR > 50

10

visok:

38 < JR ≤ 50

8

srednji:

27 < JR ≤ 38

6

nizak:

15 < JR ≤ 27

4

vrlo nizak:

JR ≤ 15

2

6. Javni ponderisani rizik (JPR) stradanja mladih (15-30) po opštinama i gradovima u Republici Srbiji u periodu od 2018. do 2020. godine2

vrlo visok:

JPR > 212

10

visok:

165 < JPR ≤ 212

8

srednji:

117 < JPR ≤ 165

6

nizak:

70 < JPR ≤ 117

4

vrlo nizak:

JPR ≤ 70

2

7. Očekivani ciljevi-efekti koji se postižu realizacijom projekta

stepen unapređenja bezbednosti saobraćaja u odnosu na postojeće stanje

maksimalno 25 bodova

Objašnjenje:

___________
1 Uredba o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu ("Sl. glasnik RS", br. 104/2014)
2 Podaci Agencije za bezbednost saobraćaja (www.abs.gov.rs)

JPR=(R1*LTP+R2*TTP+R3*POG) / broj stanovnika*10.000; javni ponderisani rizik stradanja
LTP - broj lako povređenih
TTP - broj teško povređenih
POG - broj poginulih
R1, R2 I R3 - koeficijenti pridruženi lakim povredama, teškim povredama i smrtnim posledicama

Član 11

Ugovor o dodeli sredstava

Odlukom o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.

Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava pokrajinski sekretar zaključuje sa korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.

Obavezni elementi ugovora su:

• podaci o korisniku sredstava

• iznos dodeljenih sredstava

• namena za koju se dodeljuju sredstva

• period na koji se zaključuje ugovor

• obaveze korisnika sredstava

• izveštaji koji se podnose Sekretarijatu

• ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti

Član 12

Praćenje izvršavanja ugovora

Korisnik sredstava je obavezan da Sekretarijatu podnese izveštaje (narativni-opisni i finansijski) o realizaciji projekta i namenskom i zakonitom utrošku sredstava (u daljem tekstu: Izveštaj), najkasnije u roku od 15 dana od ugovorenog roka utvrđenog za realizaciju projekta, sa pripadajućom dokumentacijom.

Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim sredstvima, sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje dobijenih sredstava, kao i sopstvenih sredstava jedinice lokalne samouprave, potrebnih za realizaciju projekta (dokumentaciju o sprovedenom postupku javnih nabavki, izvode iz Uprave za trezor, fakture, ugovore, i drugu finansijsku dokumentaciju) overenom od strane ovlašćenih lica.

Davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja sa priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem obrazovati posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije Projekata.

Član 13

Kontrola korišćenja sredstava

Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Korisnici sredstava dužni su da službi budžetske inspekcije omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava po predmetu ugovora.

Član 14

Obaveze korisnika prilikom javnih publikacija

Korisnici sredstava po javnom konkursu dužni su da kod svih javnih publikacija i objavljivanja aktivnosti u vezi realizacije projekta koji se sufinansira po javnom konkursu navedu da je u sufinansiranju iste učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj.

Član 15

Završne odredbe

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u Službenom listu AP Vojvodine.