PRAVILNIK
O DODELI SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE IZGRADNJE, SANACIJE, REKONSTRUKCIJE I IZRADE TEHNIČKE DOKUMENTACIJE VODNIH OBJEKATA U JAVNOJ SVOJINI I IZRADE PROJEKTNO TEHNIČKE DOKUMENTACIJE OBJEKATA FEKALNE KANALIZACIJE NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2022. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 9/2022 i 14/2022)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli sredstava za sufinansiranje izgradnje, sanacije, rekonstrukcije i izrade tehničke dokumentacije vodnih objekata u javnoj svojini i izrade projektno tehničke dokumentacije objekata fekalne kanalizacije za 2022. godinu (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstva, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja značajna za realizaciju aktivnosti iz Godišnjeg programa korišćenja sredstva iz budžetskog fonda za vode Autonomne pokrajine Vojvodine za 2022. godinu (u daljem tekstu: Program) "Sufinansiranje rekonstrukcije, sanacije, izgradnje i izrade projektno tehničke dokumentacije vodnih objekata u javnoj svojini i izrade projektno tehničke dokumentacije objekata fekalne kanalizacije u 2022. godini" (tačka II, podtačka 1.1. i 2.1. Programa)

Program iz stava 1. ovog člana sastavni je deo Pokrajinske skupštinske odluke o godišnjem programu korišćenja sredstava iz Budžetskog fonda za vode Autonomne pokrajine Vojvodine za 2022. godinu ("Službeni list APV", broj 54/2021), a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.

Visina i način dodele sredstava

Član 2

Ukupan iznos sredstava koji se dodeljuje po Pravilniku i Konkursu za dodelu sredstava za sufinansiranje izgradnje, sanacije i rekonstrukcije vodnih objekata u javnoj svojini i objekata fekalne kanalizacije u 2021. godini (u daljem tekstu: Konkurs) jeste do 493.925.000,00 dinara, i to:

• za vodne objekte u javnoj svojini - do 400.000.000,00 dinara;

• za objekte fekalne kanalizacije - do 93.925.000,00 dinara.

Maksimalni iznos sredstava po jednom projektu za vodne objekte u javnoj svojini, koji odobrava Sekretarijat iznosi do 40.000.000,00 dinara, bez PDV-a.

Maksimalni iznos sredstava po jednom projektu za objekte fekalne kanalizacije, koji odobrava Sekretarijat iznosi do 25.000.000,00 dinara, bez PDV-a.

Bespovratna sredstva izgradnju, sanaciju, rekonstrukciju i izradu tehničke dokumentacije vodnih objekata u javnoj svojini po ovom konkursu utvrđuju se u iznosu do 80% od ukupno prihvatljivih troškova. Preostali iznos obezbeđuje Korisnik sredstava.

Bespovratna sredstva za izradu tehničke dokumentacije objekata fekalne kanalizacije po ovom konkursu utvrđuju se u iznosu do 80% od ukupno prihvatljivih troškova. Preostali iznos obezbeđuje Korisnik sredstava.

Korisnik sredstava podnosi prijavu za svaki projekat posebno. Svaka jedinica lokalne samouprave može podneti maksimalno 3 prijave i to za: dva projekta - za izgradnju, sanaciju, rekonstrukciju i izradu tehničke dokumentacije vodnih objekata u javnoj svojini i jedan projekat - za izradu tehničke dokumentacije objekata fekalne kanalizacije. U slučaju dve podnete prijave za izgradnju, sanaciju, rekonstrukciju i izradu tehničke dokumentacije vodnih objekata u javnoj svojini podnosilac mora označiti prioritet po prijavama/projektima, u slučaju da to ne učini, komisija zadržava pravo da odredi red prioriteta, obzirom da je to kriterijum bodovanja iz Pravilnika.

Podnosioci prijava imaju pravo da, ukoliko ispunjavaju prethodne uslove, od momenta objavljenog konkursa pokrenu postupak javne nabavke i o tome odmah obaveste Pokrajinski sekretarijat.

Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljivaće se putem konkursa koji se objavljuje u dnevnom listu "Dnevnik", na internet stranici Sekretarijata i u "Službenom listu AP Vojvodine".

Prijave na konkurs podnose zaključno sa 21.03.2022. godine.

Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća.

Sredstva za realizaciju aktivnosti - prema Pravilniku i po Konkursu - dodeljuju se bespovratno.

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

Član 3

- za izgradnju, sanaciju, rekonstrukciju i izradu tehničke dokumentacije vodnih objekata u javnoj svojini, kao što su postrojenja za pripremu vode za piće, pumpne stanice, rezervoari, javne vodovodne mreže, magistralni cevovodi do naselja ili industrije, nabavka i ugradnja cevovodne armature i elektromašinske opreme u navedenim objektima, kao i bušenje i opremanje bunara.

- za izradu tehničke dokumentacije objekata za odvođenje otpadnih - fekalnih voda: kolektorskih vodova (bez kućnih priključaka), postrojenja za preradu otpadnih fekalnih voda, crpnih stanica itd.

Podnosioci prijava imaju pravo da, ukoliko ispunjavaju prethodne uslove, od momenta objavljenog konkursa pokrenu postupak javne nabavke i o tome odmah obaveste Pokrajinski sekretarijat.

Sredstva koja se dodeljuju po Konkursu ne mogu se koristiti za:

- nabavku opreme i delova opreme kao rezervnih delova;

- nabavku polovne, nedeklarisane opreme i delova;

- kućne priključke za objekte fekalne kanalizacije;

- plaćanja poreza, sudskih i carinskih troškova;

- naknada za zarade;

- nepredviđene i naknadne radove.

Korisnici sredstava

Član 4

Pravo učešća na konkursu imaju jedinice lokalne samouprave s teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Korisnici sredstava), za potrebe svojih mesnih zajednica, javnih preduzeća, javnih komunalnih preduzeća i privrednih društava koja vrše poverene poslove iz oblasti komunalne - vodoprivredne delatnosti, a čiji su osnivači lokalne samouprave.

Uslovi za učešće na konkurs

Član 5

Korisnici sredstava ili mesne zajednice, javna preduzeća, javna komunalna preduzeća i privredna društava koja vrše poverene poslove iz oblasti komunalne - vodoprivredne delatnosti a za čije potrebe Korisnici sredstava apliciraju na Konkurs, moraju imati izmirene obaveze za vodne naknade za korišćenje vodnog dobra i za ispuštenu vodu, a zaključno sa 31.12.2021. godine, ili potpisan reprogram duga ili sporazum o odlaganju plaćanja duga. Ukoliko korisnik sredstava nije obveznik naknade, treba dostaviti overenu izjavu da nije zaduživan po tom osnovu. Obrazac izjave može se preuzeti s veb-stranice: www.psp.vojvodina.gov.rs i prilagoditi nazivu korisnika sredstava.

Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu

Član 6

Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu:

1. odluke opštinskog/gradskog veća o realizaciji investicije u kojoj je opredeljen iznos sopstvenog učešća (forma odluke može se preuzeti s veb-stranice: www.psp.vojvodina.gov.rs);

2. izvodi iz opštinskog/gradskog budžeta, kojim se potvrđuje iznos sopstvenog učešća - dostaviti najkasnije 15 dana od dana potpisivanja ugovora; ukoliko nema navedena sredstva, neophodno je dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanu od ovlašćenog lica o tome da će ista obezbediti najkasnije u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora;

3. Izjava predsednika opštine/gradonačelnika kojom - pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću garantuje da za projekte za koje se konkuriše nije pokrenut postupak javne nabavke radova i da nije već zaključen ugovor po završenom postupku javne nabavke;

4. U slučaju da podnosilac prijave nakon objavljenog Konkursa pokreće postupak javne nabavke kao i u slučaju pokretanja javne nabavke nakon objavljivanja konkursa i podnošenja prijave na isti, neophodno je da dostavi Rešenje o obrazovanju komisije i Odluke o pokretanju postupka javne nabavke;

5. važeća građevinska dozvola, a za bušenje bunara i rešenje Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj kojim se odobrava izvođenje primenjenih geoloških istraživanja podzemnih voda;

6. izvod iz projekta za građevinsku dozvolu, odnosno iz glavnog projekta, izrađenog po Zakonu o planiranju i izgradnji, odnosno u skladu sa Pravilnikom o sadržini, načinu i postupku izrade i način vršenja kontrole tehničke dokumentacije prema klasi i nameni objekta;

7. Predmer i predračun radova overen od strane odgovornog projektanta, ne stariji od 6 meseci, sa obaveznim datumom izrade;

8. Ukoliko se radovi za koje se konkuriše izvode po fazama, a samo za pojedine faze podnosi prijava, potrebno je posebno naznačiti radove za koje se sredstva traže, sa iskazanim ukupnim predmerom i predračunom i posebno iskazanim predmerom i predračunom za fazu/faze za koju se podnosi prijava;

9. Izjava predsednika opštine/gradonačelnika o tome da za fazu za koju se traže sredstava ranije nisu Pokrajinska vlada ili drugi izvori finansiranja dodeljivali sredstva;

10. tehnička kontrola projekta za građevinsku dozvolu, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, odnosno tehnička kontrola glavnog projekta;

11. za rekonstrukciju objekata na koji se primenjuje član 145. Zakona o planiranju i izgradnji, umesto dokumentacije utvrđene t. 6. i 7. ovog konkursa, priložiti dokumentaciju u skladu s pomenutim zakonom - rešenje kojim se odobrava izvođenje radova i idejni projekat;

12. za nabavku, zamenu i ugradnju opreme (bunara, postrojenja za pripremu vode za piće, crpnih stanica vodovoda i kanalizacije, uređaja/postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda), za koje se primenjuje član 145. Zakona o planiranju i izgradnji, a u vezi s čl. 2 stav 1 tačka 35. - sanacija, priložiti dokumentaciju u skladu s pomenutim zakonom - rešenje kojim se odobrava izvođenje radova i idejni projekat i priložiti predračun za opremu;

13. u slučaju da se projekat (za koji se podnosi prijava) odnosi na hitne radove, neophodno je dostaviti i dokumentaciju koja upućuje na hitnost u rešavanju (npr. zapisnik inspektora).

Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu za sufinansiranje izrade tehničke dokumentacije:

1. Dokumentacija pod rednim brojem 1 do 5, 9., 10. i 14.

2. Informaciju o lokaciji i/ili ishodovane lokacijske uslove (ukoliko postoje)

3. Izvodi iz prethodno izrađene tehničke dokumentacije

4. Projektni zadatak

U slučaju potrebe, Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.

Postupanje sa nepotpunim prijavama

Član 7

Podnosioci nepotpunih prijava će biti pozvani da iste dopune u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.

Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbijena kao nepotpuna.

Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.

Komisija neće razmatrati prijave:

• koje su podnela lica koja nemaju pravo da učestvuju na Konkursu;

• koje su podnete nakon isteka roka koji je propisan Konkursom;

• koje su podnete za investicije koje nisu predmet Konkursa.

Odlučivanje o dodeli sredstava

Član 8

Komisija razmatra podnete prijave i donosi zapisnik sa bodovnom listom.

Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanih u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.

U zapisnik se unosi:

- ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava,

- prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa,

- neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti.

Istovremeno sa zapisnikom Komisija donosi i Predlog odluke o dodeli sredstava.

Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja/odbacivanja.

Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar na osnovu predloga Komisije.

Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.

Kriterijumi za dodelu sredstava

Član 9

R. br.

Kriterijumi

1.

Stepen obezbeđenosti sopstvenih sredstava, odnosno dokazi o obezbeđenosti sredstava za izgradnju, sanaciju, rekonstrukciju i izradu tehničke dokumentacije vodnih objekata u javnoj svojini i izradu tehničke dokumentacije objekata fekalne kanalizacije, uključujući i odluke nadležnih organa i institucija koje učestvuju u finansiranju.

Do 20%

0

20,1-30%

5

30,1-40%

10

Preko 40%

20

2.

Zahtevi koji se odnose na sedište grada ili opštine

5

Zahtevi koji se odnose na naselje koje nije sedište opštine, odnosno grada

10

3.

Postojeća problematika u snabdevanju vodom (stvarne potrebe: hitnost rešavanja problema po pitanju kvaliteta vode za piće - nalaz i/ili nalog vodnog i/ili sanitarnog inspektora, nadležne institucije - laboratorije)

10

4.

Značaj realizacije prijavljenih projekata za vodne objekte u javnoj svojini (u slučaju da ovaj kriterijum nije određen od podnosioca prijave, komisija zadržava pravo da odredi prioritet)

Projekat koji je označen kao prioritetni

10

Projekat koji je označen kao drugi po redu prioriteta ili nije označen red prioriteta

5

5.

Ostali specifični uslovi - razvijenost opštine po Uredbi o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS" broj 104/2014).

> 100 %

5

80 : 100 %

10

60 : 80 %

15

≤ 60 %

20

7.

Stepen značaja projekta, svrsishodnost i očekivani efekti projekta

Nizak

10

Srednji

20

Visok

30

Postupanje sa prijavama koje su odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene

Član 10

Na osnovu odluke, Komisija sačinjava a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene prijave na osnovu predloga odluke.

Pravo žalbe

Član 11

Pravo žalbe ima i svaki nezadovoljni podnosilac prijave na osnovu odluke koja je objavljena na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata.

Žalba se ulaže pokrajinskom sekretaru u roku od 15 dana od dostavljanja pojedinačnog rešenja, odnosno najkasnije u roku od 30 dana od objavljivanja Odluke na internet strani pokrajinskog sekretarijata za lica za koje lična dostava nije uspela.

Pokrajinski sekretar može da odbaci žalbu kao neblagovremenu, nedozvoljenu, podnetu od strane neovlašćenog lica, da je usvoji u potpunosti ili delimično ili da odbije žalbu kao neosnovanu.

O žalbi se odlučuje rešenjem.

Konačna odluka

Član 12

Konačnu odluku donosi pokrajinski sekretar, na osnovu donetih rešenja po osnovu eventualnih žalbi a koja se objavljuje na zvaničnoj internet strani Sekretarijata.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 13

Prava i obaveze između Sekretarijata i korisnika sredstava regulišu se ugovorom.

Sredstva će se isplaćivati u više faza i to:

• sredstva u vrednosti do 70% od dodeljenog iznosa biće preneta nakon potpisivanja ugovora i dostavljanja registrovane menice, a u skladu s prilivom sredstava u budžet APV;

• ostatak sredstava biće isplaćivan po pravdanju uplaćenog avansa, a po ispostavljenim privremenim situacijama i okončanoj situaciji, u srazmeri koja je utvrđena ugovorom;

• ukoliko korisnik sredstava u momentu podnošenja prijave na konkurs nije pokrenuo postupak javne nabavke, dužan je da pokrene postupak javne nabavke u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora, kao i da o tome dostavi dokaz davaocu sredstava - rešenje o obrazovanju komisije za javnu nabavku i odluku o pokretanju postupka javne nabavke;

• u slučaju da se sredstva potroše nenamenski ili da se ne iskoriste u predviđenom roku, Korisnik sredstava je dužan da ih vrati sa zakonskom zateznom kamatom od dana prenosa sredstava;

• Sekretarijat zadržava pravo da kontroliše utrošak sredstava uvidom u izvršenje radova i dokumentaciju putem ovlašćenih predstavnika Sekretarijata iz resornog sektora i predstavnika budžetske inspekcije;

• konačan iznos sredstava, koja obezbeđuju Sekretarijat i Korisnik sredstava, utvrdiće se nakon sprovedenog postupka javne nabavke i zaključenog ugovora sa izvođačem radova i/ili nakon dostavljanja overene okončane situacije u slučajevima kada se vrednost izvedenih radova razlikuje od ugovorene vrednosti;

• ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme veća od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Sekretarijata i korisnika sredstava, razlika pada na teret korisnika sredstava;

• ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između Korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme manja od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Sekretarijata i korisnika sredstava, konačan iznos sredstava koje obezbeđuju Sekretarijat i korisnik sredstava utvrđuje se ugovorenim procentualnim učešćem obe ugovorne strane.

• korisnik sredstava dužan je da dodeljena sredstva iskoristi do 30.11.2022. godine

Ugovor potpisuje pokrajinski sekretar ili lice koje on ovlasti za potpisivanje, a parafiraju ga vršilac dužnosti podsekretara u Sekretarijatu, vršilac dužnosti pomoćnika pokrajinskog sekretara za pravne i opšte poslove i planiranje i izvršenje budžeta i agroekonomiku, načelnik odeljenja za normativno-pravne, upravno-pravne i opšte poslove, načelnik odeljenja za planiranje i izvršenje budžeta i agroekonomiku, izvršilac i vršilac dužnosti pomoćnika pokrajinskog sekretara za oblast za koju je raspisan konkurs.

Uputstvo za dostavu neophodne dokumentacije za pravdanje sredstava

Lista dokumenata

Član 14

1.

Ugovor zaključen sa izvođačem u prilogu koga se mora nalaziti ponuda izabranog ponuđača (ugovoriti popunjavanje građevinskog dnevnika i građevinske knjige). Ponuda izabranog ponuđača sa jasno definisanom vrstom i količinom ugovorenih radova i opreme koja se nabavlja i ugrađuje (bez formulacija "ili odgovarajuće")

2

Avansni račun za ugovorene uplate avansa po Avansnom predračunu ili predračunu;

3

Okončana situacija - faktura (konačni obračun) - overena od strane Naručioca, Izvođača radova, stručnog nadzora i odgovornog izvođača radova. Svi računi treba da su u skladu sa članom 42. Zakona o porezu za dodatu vrednost kao i da sadrže podatke: naziv i broj predmetne javne nabavke, broj ugovora o javnoj nabavci, broj i naziv stavke, jedinicu mere, cenu po jedinici mere, naziv proizvođača, komercijalni naziv, model/tip, kataloški broj i serijski broj isporučenih dobara.

4

Zapisnik o primopredaji radova, u kome se detaljno navodi u kom periodu su trajali radovi kao i da li su isti izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom radova i da li je izvršena proba ugrađene opreme, koji je overen i potpisan od strane Naručioca, Izvođača radova, stručnog nadzora i odgovornog izvođača radova;

5

Ugovor sa stručnim nadzorom, sa detaljnim opisom poslova i ugovorenim sačinjavanjem građevinskog dnevnika i građevinske knjige

6

Izveštaj stručnog nadzora izvršenim radovima i ugrađenoj opremi

7

Izjava korisnika sredstava da su radovi realizovani u skladu sa tehničkom dokumentacijom, koja je podneta na konkurs (predmet Ugovora sa Davaocem sredstava), odnosno da su pozicije stavki radova i ugrađene opreme u potpunosti identične na ponudi izabranog ponuđača, u građevinskom dnevniku i u specifikaciji konačnog obračuna (okončane situacije)

8

Narativni izveštaj

9

Izveštaj o strukturi utrošenih sredstava

10

Izvodi o svim plaćanjima prema izvođaču

11

Interni obračun PDV-a, sa poreskom prijavom za PDV i specifikacijom računa (ukoliko je račun ili okončana situacija izdat bez PDV-a)

12

Izvod o plaćenom PDV-u

13

Odštampana foto dokumentacija o realizovanim radovima

Praćenje realizacije ugovora

Član 15

Kontrolu realizacije ugovorenih obaveza sprovodi Sektor za vodoprivredu.

U slučaju neizvršavanja ugovorene obaveze ugovor će se raskinuti, a korisnik sredstava u obavezi je da izvrši povraćaj sredstava.

Završne odredbe

Član 16

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".