PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA

("Sl. list grada Bora", br. 3/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji grada Bora.

Mere energetske sanacije predviđene ovim pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Bora.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije opredeljena su Odlukom o budžetu grada Bora za 2022.godinu kod Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj na poziciji 432d, funkcija 620- Razvoje zajednice, Ekonomska klasifikacija 454211 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima - Sufinansiranje energetske efikasnosti stambenih zgrada na teritoriji grada Bora.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava i stambene zajednice u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi.

Član 5

Rešenje o dodeli sredstava građanima /stambenim zajednicama donosi Gradsko veće grada Bora na predlog Komisije za realizaciju energetske sanacije.

Član 6

Sufinansiranje unapređenja energetske efikasnosti, u gradu Boru predviđeno je za sledeće mere energetske efikasnosti:

1) unapređenje termičkog omotača zgrade, odnosno svih elemenata zgrade koji razdvajaju unutrašnji grejani prostor od spoljašnjeg prostora i negrejanog prostora zgrade putem:

(1) zamene spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača. Ova mera obuhvata i prateću opremu za prozore/vrata, kao što su okapnice, prozorske daske, roletne, kapci i dr., kao i prateće građevinske radove na demontaži i pravilnoj montaži prozora/vrata, kao što je demontaža starih prozora/vrata i odvoz na deponiju, pravilna montaža prozora, obrada oko prozora gips-karton pločama, gletovanje, obrada ivica i krečenje oko prozora/vrata sa unutrašnje strane zida i dr.,

(2) postavljanja termičke izolacije zidova, krova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru;

2) unapređenja termotehničkih sistema u zgradama putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

(1) zamene postojećeg kotla efikasnijim kotlom (grejač prostora ili kombinovani grejač),

(2) zamene postojeće ili ugradnja nove cevne mreže, grejnih tela i pratećeg pribora,

(3) ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi,

(4) ugradnje termostatskih ventila na svim grejnim telima,

(5) ugradnje uređaja za merenje predate količine toplote svim pojedinačnim potrošačima,

(6) ugradnje toplotnih pumpi (grejač prostora ili kombinovani grejač),

(7) ugradnje opreme za daljinsku kontrolu i automatsku regulaciju rada termotehničkih sistema,

(8) zamene postojećih i ugradnjom novih efikasnih sistema za klimatizaciju,

(9) zamene postojećih ili ugradnjom novih sistema za ventilaciju sa rekuperacijom toplote,

(10) zamene postojećih ili ugradnjom novih sistema za centralnu pripremu potrošne tople vode;

3) modernizacije sistema unutrašnjeg osvetljenja u objektima putem:

(1) zamene izvora svetlosti, odnosno svetiljki,

(2) instaliranja savremene opreme za kontrolu i upravljanje sistemom unutrašnjeg osvetljenja (daljinska kontrola, regulatori osvetljenja i dr.);

4) ugradnje solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode;

5) modernizacije sistema javnog osvetljenja u JLS putem:

(1) zamene izvora svetlosti, odnosno svetiljki,

(2) ugradnje savremene opreme za kontrolu i upravljanje sistemom osvetljenja (daljinska kontrola, regulatori intenziteta osvetljenja i dr.);

6) rehabilitacije daljinskog sistema za proizvodnju i distribuciju toplotne energije u cilju unapređenja energetske efikasnosti tih sistema;

7) ugradnje solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su, u skladu sa zakonom, neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem električne energije.

Član 7

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte, ali moraju da zadovolje sledeće minimalne uslove:

1) Spoljna stolarija sa sledećim minimalnim tehničkim karakteristikama (U- koeficijent prolaza toplote):

(1) U≤ 1,5 W/metru kvadratnom K za prozore i balkonska vrata i

(2) U ≤ 1,6 W/metru kvadratnom K za spoljna vrata;

2) Spoljni zid na porodičnim kućama sledećih karakteristika

(1) minimalna debljina za termičku izolaciju iznosi 10 cm, osim ukoliko nema tehničkih mogućnosti da se postavi ta debljina izolacije.

Boja spoljašnjeg omotača - fasade treba da bude usklađena sa tradicionalnom lokalnom arhitekturom, izbegavajući trend jarkih boja i reflektujućih, neadekvatnih kolorita.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 8

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge, u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 9

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva i stambene zajednice.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 10

Gradsko veće grada Bora donosi rešenje o obrazovanju Komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu: Komisija).

Javne konkurse za sufinansiranje mera energetske sanacije, u ime grada Bora sprovodi Komisija.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije, osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 11

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

1) Pripremu konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva(javni poziv, obrazac prijave i drugo);

2) Oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Bora;

3) Prijem i kontrolu prispelih zahteva;

4) Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

5) Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Bora, kao i na internet stranici Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj. Preliminarna, odnosno revidirana preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

6) Donošenje predloga konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika, kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

7) Izrada predloga ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i predloga rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta grada Bora.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata najmanje dva najavljena obilaska, i to:

1) pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

2) nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza i da zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

1) Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

2) Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

3) Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

4) Pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 12

Rokovi za realizaciju mera energetske sanacije su:

1) rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana od dana objavljivanja;

2) rok za evaluaciju prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duži od 15 dana;

3) rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan od dana objavljivanja;

4) rok za evaluaciju prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duži od 15 dana;

5) rok za donošenje predloga rešenja o konačnoj listi direktnih korisnika ne može biti duži od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora;

6) rok za donošenje predloga rešenja o konačnoj rang listi krajnjih korisnika ne može biti duži od 8 dana od dana poslednjeg terenskog obilaska stambenog objekta.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 13

Sredstva Budžeta grada Bora za sufinansiranje mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Postupak raspodele sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane/stambene zajednice, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 14

Rešenje o raspisivanju Javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće grada Bora.

Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen Javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli i na internet stranici grada Bora, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 15

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

1) da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave;

2) da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

3) da imaju ateste za materijale i proizvode.

Sadržaj j avnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 16

Javni poziv iz člana 14. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) uslove za učešće na konkursu;

6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

7) ispunjenost uslova iz javnog poziva;

8) način i rok podnošenja prijave;

9) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na j avni poziv za dir ek tne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 18

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika obuhvataju sledeće:

1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;

2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;

3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima, za svaku meru pojedinačno, ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 19

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 18. ovog pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli grada Bora i zvaničnoj internet stranici grada Bora.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika, kao i da donese rešenje o prigovoru, koje mora biti obrazloženo, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava predlog konačnog rešenja o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću grada Bora na usvajanje.

Gradsko veće grada Bora donosi rešenje o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.

Rešenje o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli grada Bora i zvaničnoj internet stranici.

Grad Bor će zaključiti Sporazum o tehničkoj saradnji u sprovođenju mera energetske sanacije sa privrednim subjektima koji budu izabrani.

Ugovor o sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.

Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi nijedan, ili nedovoljno privrednih subjekata, može se ponoviti javni poziv.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima i stambenim zajednicama

Član 20

Rešenje o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima i stambenim zajednicama za energetsku sanaciju stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće grada Bora.

Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava građanima i stambenim zajednicama sprovodi Komisija.

Građani/stambene zajednice - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli grada Bora i zvaničnoj internet stranici grada Bora, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv i

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Član 21

Pravo učešća na konkursu imaju građani i stambene zajednice koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) građani koji su vlasnici ili suvlasnici nepokretnosti - porodične kuće ili stana na teritoriji grada Bora (prema rešenju o porezu na imovinu);

2) vlasnici legalnih nepokretnosti - porodične kuće ili stana, kao i vlasnici nepokretnosti koje se u postupku ozakonjenja;

3) građani koji su izmirili obaveze po osnovu poreza na imovinu za nepokretnost za koju podnose prijavu (poresko uverenje ne starije od šest meseci);

4) stambene zajednice koje su upisane u odgovarajući registar.

Sadržaj javnog poziva za krajnje korisnike (građane i stambene zajednice)

Član 22

Javni poziv iz člana 21. ovog pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;

2) ciljeve preuzete iz pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) broj mera za koje jedan korisnik može da konkuriše;

6) uslove za učešće na konkursu;

7) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere;

8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

9) način na koji grada Bora pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave;

10) način i rok podnošenja prijave;

11) postupak odobravanja sredstava;

12) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima i stambenim zajednicama za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Član 23

Potrebna dokumentacija za prijavu na javni poziv za krajnje korisnike (građane i stambene zajednice)

I DOKUMENTACIJA KOJU DOSTAVLJAJU GRAĐANI:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinasiranje mera energetske efikasnosti, sa potrebnim podacima o meri za koju se konkuriše;

2) popunjen obrazac, koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i postojećeg grejnog sistema objekta;

3) izjava o članovima domaćinstva;

4) očitana lična karta podnosioca zahteva i svih punoletnih članova domaćinstva ili fotokopije ličnih karata na kojima je vidljiva adresa stanovanja;

5) uverenje nadležnog organa grada Bora o izmirenim obavezama po osnovu poreza na imovinu (ne starije od šest meseci);

6) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu o (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);

7) fotokopiju Izvoda iz lista nepokretnosti ne starijeg od šest meseci;

8) fotokopija građevinske dozvole odnosno drugi dokument kojim se dokazuje legalnost objekta;

9) predmer i predračun, odnosno profaktura za opremu sa ugradnjom, izdati od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio grad Bor;

10) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

II DOKUMENTACIJA KOJU DOSTAVLJAJU STAMBENE ZAJEDNICE:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinasiranje mera energetske efikasnosti, sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

2) popunjen obrazac, koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i postojećeg grejnog sistema objekta;

3) uverenje nadležnog organa grada Bora o izmirenim obavezama po osnovu poreza na imovinu za svaki stan koji je dao saglasnost;

4) fotokopija Izvoda iz lista nepokretnosti ne starijeg od šest meseci;

5) fotokopija građevinske dozvole odnosno drugi dokument kojim se dokazuje legalnost objekta;

6) fotokopija računa za utrošenu električnu energiju za svaki stan stambene zgrade koji je dao saglasnost za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno po stanu - potrebno za minimum 50% stanova u zgradi);

7) dokaz o registraciji Stambene zajednice;

8) fotokopiju zapisnika sa sednice stambene zajednice na kojoj je doneta odluka o konkurisanju na javni poziv za sufinansiranje mera energetske sanacije;

9) lista članova stambene zajednice sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana stambene zajednice;

10) spisak svih stanara stambene zgrade sa očitanim lična kartama punoletnih stanara ili fotokopijama ličnih karata na kojima je vidljiva adresa stanovanja, sa izjavama o članovima domaćinstva;

11) predmer i predračun odnosno profaktura za opremu sa ugradnjom, izdati od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio grad Bor;

12) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

Član 24

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju vlasnici posebnih delova stambeno - poslovnih objekata koji ne služe za stanovanje.

Član 25

Kriterijumi za izbor prijava fizičkih lica određuju se javnim pozivom i sadrže:

Zamena spoljne stolarije sa odgovarajućim termičkim svojstvima na porodičnim stambenim objektima i stanovima

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

15

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

5

PVC, aluminijum

0

 

Postojeći način grejanja

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

 

Postavljanje termičke izolacije spoljnih zidova i tavanica na porodičnim stambenim objektima

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Spoljni zidovi bez termičke izolacije

15

Spoljni zidovi sa termičkom izolacijom

0

 

Postojeći način grejanja na:

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet

0

 

Postavljanje termičke izolacije krova na porodičnim stambenim objektima i stanovima

Postojeće stanje

Broj bodova

Krov bez termičke izolacije

15

Krov sa termičkom izolacijom

0

 

Postojeći način grejanja na:

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet

0

 

Nabavka i ugradnja kondenzacionih kotlova na gas za porodične stambene objekte i stanove

Postojeće karakteristike spoljne stolarije i zidova

Broj bodova

Zidovi bez termičke izolacije

0

Zidovi sa termičkom izolacijom preko 10cm

15

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

0

PVC, aluminijum

15

 

Postojeći način grejanja

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

 

Nabavka i ugradnja toplotnih pumpi za porodične stambene objekte

Postojeće karakteristike spoljne stolarije i zidova

Broj bodova

Zidovi bez termičke izolacije

0

Zidovi sa termičkom izolacijom preko 10cm

15

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

0

PVC, aluminijum

15

 

Postojeći način grejanja

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

 

Nabavka i ugradnja solarnih kolektora za grejanje sanitarne potrošne tople vode i prateće instalacije grejnog sistema za stambene porodične objekte

 

Postojeći način grejanja sanitarne vode

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija-bojler

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet

0

 

Ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe za porodične stambene objekte

Postojeće karakteristike spoljne stolarije i zidova

Broj bodova

Zidovi bez termičke izolacije

0

Zidovi sa termičkom izolacijom preko 10cm

15

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

0

PVC, aluminijum

15

 

Postojeći način grejanja

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

*Kao kriterijum za bodovanje, za sve mere iz stava 1. ovog člana, koristi se K - faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K≤15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K<27,5

2,5

27,5≤K<30

2

K>30

1

 

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći.

Način bodovanja biće definisan u Javnom pozivu.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 26

Ocenjivanje i rangiranje prijava građana vrši se primenom kriterijuma iz člana 25 ovog pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 25, utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru, na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 25. ovog pravilnika.

Preliminarnu rang listu Komisija objavljuje na oglasnoj tabli grada Bora i zvaničnoj internet stranici grada Bora.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju, u roku od tri dana od dana objavljivanja preliminarne rang liste.

Na preliminarnu rang listu podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji, u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi poštom ili lično na pisarnici grada Bora.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu rang listu i da donese obrazloženu odluku o prigovoru, u roku od osam dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu preliminarne liste, odnosno revidirane preliminarne liste, Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste, zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva predviđena za subvencionisanje te mere.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi, Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu, koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv, prihvatljive. Podnosilac prijave ima pravo na primedbu na zapisnik u roku od tri dana od dana njegovog sačinjavanja. Po ovoj primedbi, Komisija sačinjava obrazloženi odgovor u roku od tri dana od dana njenog prijema.

Na osnovu zapisnika iz prethodnog stava ovog člana, Komisija sačinjava predlog rešenja sa konačnom listom krajnjih korisnika. Rešenje sa konačnom listom krajnjih korisnika za sufinansiranje mera energetske sanacije u domaćinstvima na teritoriji grada Bora, donosi gradsko veće grada Bora na predlog Komisije.

Konačna lista krajnjih korisnika objavljuje se na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Bora.

Na osnovu rešenja Gradskog veća grada Bora o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, se zaključuj u trostrani ugovori između grada Bora, direktnih korisnika i krajnjih korisnika.

Isplata sredstava

Član 27

Grad Bor će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima, a ne krajnjim korisnicima. Prenos sredstava će se izvršiti nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu celokupne svoje obaveze direktnom korisniku i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin priložio kada se prijavio za meru. Ovo se utvrđuje prilikom drugog terenskog obilaska Komisije i konstatuje zapisnikom.

Krajnji korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije (maksimalnog iznosa učešća grada Bora) koji će biti utvrđen Javnim pozivom.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće Komisija.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, grad Bor neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.

Ukoliko iz opravdanog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste. Pre realizacije nabavke, krajnji korisnik dužan je da se zahtevom obrati Komisiji i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da subvencionisani iznos ne može biti veći od prethodno odobrenog. U ovom slučaju će se zaključiti novi trostrani ugovor između Grada, direktnog korisnika i krajnjeg korisnika.

V PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 28

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću grada Bora.

Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice grada Bora.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici grada Bora.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 29

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Bora".