POSLOVNIKIZBORNE KOMISIJE GRADA KRALJEVA("Sl. list grada Kraljeva", br. 5/2022) |
Ovim Poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Izborne komisije Grada Kraljeva (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Sedište Komisije je u Kraljevu u zgradi Gradske uprave, Trg Jovana Sarića broj 1.
Komisija u svom radu koristi jedan pečat i jedan štambilj.
Pečat je okruglog oblika sa grbom Republike Srbije, u sredini pečata otisnut je grb Republike Srbije. U spoljnom krugu pečata u gornjem delu ispisane su reči, Republika Srbija, u srednjem delu reči, Grad Kraljevo, a u donjem delu Gradska izborna komisija, ispisan ćiriličnim pismom štampanim slovima.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži sledeći tekst: u prvom redu "REPUBLIKA SRBIJA", u drugom redu "Izborna komisija grada Kraljeva", u trećem redu prostor za broj predmeta, u četvrtom redu prostor za datum, a u petom redu "KRALJEVO", ispisan ćiriličnim pismom štampanim slovima.
O čuvanju i upotrebi pečata i štambilja, stara se sekretar Komisije.
II SASTAV I ORGANIZACIJA KOMISIJE
Komisija radi i odlučuje na sednici u stalnom i proširenom sastavu.
Komisiju u stalnom sastavu čine: predsednik Komisije, 8 članova Komisije i njihovi zamenici (imenovani članovi).
Komisija radi i odlučuje u proširenom sastavu od dana imenovanja članova i zamenika članova Komisije u proširenom sastavu do momenta kada izveštaj o rezultatima izbora ne postane konačan.
Sekretar Komisije i zamenik sekretara Komisije
Komisija ima sekretara i zamenika sekretara, koji učestvuju u radu Komisije bez prava odlučivanja. Sekretar i zamenik sekretara imenuju se na sednici Skupštine grada Kraljeva na predlog predsednika Skupštine.
Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija može da obrazuje radne grupe iz reda svojih članova.
U rad radnih grupa mogu da budu uključeni zaposleni u Gradskoj upravi radi pružanja stručne pomoći.
Odlukom o obrazovanju radne grupe utvrđuju se njen sastav i zadaci.
Odeljenje za poslove organa Grada Kraljeva obezbeđuje i pruža neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć za potrebe Komisije i njenih radnih grupa, u skladu sa zakonom i odlukom o organizaciji i radu Gradske uprave.
O obezbeđivanju uslova za rad Komisije stara se sekretar Komisije.
Predsednik Komisije:
- predstavlja Komisiju,
- saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,
- potpisuje akte Komisije,
- odobrava službena putovanja,
- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,
- stara se o primeni ovog Poslovnika i
- obavlja druge poslove utvrđene zakonom i ovim Poslovnikom.
Gradska izborna komisija može da ovlasti svog člana, odnosno zamenika člana da u ime Organa za sprovođenje izbora obavlja pojedine radnje koje su u vezi sa organizacijom, pripremom i sprovođenje izbora, odnosno glasanja.
Predsednik Komisije može da ovlasti sekretara Komisije da potpisuje akta koja se odnose na izvršavanje odluka Komisije.
Zamenik predsednika Komisije ima ista prava i dužnosti kao i predsednik kojeg zamenjuje.
- redovno prisustvuju sednicama Komisije, a o odsustvu blagovremeno obaveste svog zamenika,
- učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije,
- obavljaju i druge poslove koje odredi Komisija.
Zamenik člana Komisije ima ista prava i dužnosti kao i član kojeg zamenjuje.
Sekretar Komisije:
- priprema sednice Komisije,
- koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,
- pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,
- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i ovim Poslovnikom koji mu poveri Komisija,
- koordinira rad sa Gradskom upravom i drugim pravnim licima za potrebe Komisije.
Zamenik sekretara Komisije ima ista prava i dužnosti kao i sekretar kojeg zamenjuje.
Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije po potrebi, a u slučaju njegove sprečenosti ili odsutnosti njegov zamenik, najkasnije 3 dana pre dana određenog za održavanje sednice, putem elektronske pošte (mejlom).
U slučaju hitnosti kao i u toku izbornog procesa, predsednik odnosno njegov zamenik, mogu sazvati sednicu u roku kraćem od roka iz stava 1. ovog člana, a u skladu sa rokovima u kojima se moraju izvršiti pojedine izborne radnje.
Poziv za sednicu sa predlogom dnevnog reda, sadrži dan, vreme, mesto održavanja sednice.
Poziv i materijal za sednicu komisije dostavlja se u elektronskom obliku, a u slučaju hitnosti materijal u pisanom obliku može se dostaviti i na samoj sednici Komisije.
Predsednik, zamenik predsednika, sekretar i zamenik sekretara su obavezni članovi Komisije i uvek se pozivaju na sednicu Komisije.
Navedena lica iz stava 3. ovog člana moraju biti diplomirani pravnici.
Komisija radi i punovažno odlučuje ako na sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno njihovih zamenika članova Komisije.
Otvarajući sednicu, predsedavajući konstatuje broj prisutnih članova Komisije.
U raspravi na sednici mogu da učestvuju predsednik Komisije, članovi Komisije, sekretar Komisije i njihovi zamenici.
Na poziv predsednika Komisije sednici mogu da prisustvuju predstavnici organa Grada i druga lica, o čemu predsedavajući obaveštava članove Komisije na početku sednice.
Sednicom predsedava predsednik komisije koga u slučaju odsutnosti zamenjuje zamenik predsednika.
Dnevni red sednice utvrđuje Komisija.
Pravo da predloži izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda ima svaki član Komisije.
O predlozima za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda odlučuje se bez rasprave po redosledu iznetom na sednici.
Nakon usvajanja predloga izmena, odnosno dopuna predloženog dnevnog reda, Komisija glasa o usvajanju dnevnog reda u celini.
Na sednici se radi po tačkama utvrđenog dnevnog reda.
Pre otvaranja rasprave po tački dnevnog reda predsednik Komisije može obrazložiti pojedine predloge.
Ukoliko se na sednici razmatra predlog akta koji donosi Komisija, pre otvaranja rasprave, Komisiju sa predlogom akta upoznaje sekretar Komisije.
Predsedavajući se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije prijavljenim za učešće u raspravi.
Pošto utvrdi da je rasprava po tački dnevnog reda iscrpljena, predsedavajući zaključuje raspravu, nakon čega se prelazi na odlučivanje.
Komisija donosi odluke većinom glasova prisutnih članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Pravo glasa imaju samo članovi Komisije, dok zamenici članova imaju pravo glasa samo u slučaju odsustva člana kojeg zamenjuju.
Ukoliko je izneto više predloga u okviru jedne tačke dnevnog reda, predsedavajući stavlja na glasanje predloge redosledom kojim su izneti, a zatim stavlja na glasanje predlog u celini.
Ukoliko predlog o kojem se glasa ne dobije potrebnu većinu glasova iz stava 2. ovog člana, smatraće se da je predlog odbijen.
Kada je protiv Rešenja Komisije podneta žalba, Komisija je dužna da u roku od 24 časa od prijema žalbe, dostavi Višem sudu žalbu i sve spise tog predmeta.
Komisija odlučuje po zahtevima i donosi odluke u skladu sa Zakonom.
U postupku po prigovorima, o pitanjima koja nisu izričito uređena zakonom, Komisija shodno primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.
O radu na sednici Komisije sačinjava se zapisnik.
U zapisnik se unose osnovni podaci o radu na sednici; prisutnim i odsutnim članovima Komisije kao i drugim prisutnim licima; podaci o predlozima o kojima se raspravljalo sa imenima učesnika u raspravi; donetim odlukama; rezultatima glasanja o pojedinim pitanjima kao i predlozima iznetim i zaključke donete na sednici.
Diskusija učesnika unosi se u zapisnik samo na zahtev učesnika u raspravi.
Nakon održane sednice Komisije sačinjava se izvod iz zapisnika koji se dostavlja svim članovima Komisije uz materijal za narednu sednicu.
Na sednici Komisije može se koristiti diktafon.
Zapisnik potpisuju predsednik, sekretar Komisije.
O sačinjavanju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije.
V KANCELARIJSKO I ARHIVSKO POSLOVANJE
Na kancelarijsko i arhivsko poslovanje Komisije primenjuju se propisi kojima se uređuje kancelarijsko poslovanje.
Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalom i rukovanje tim materijalom u skladu sa zakonom.
Sekretar se stara o vođenju delovodnika koji sadrži primljena i ekspedovana akta Komisije.
U izbornom postupku može se voditi skraćeni delovodnik.
VI SREDSTVA ZA RAD IZBORNE KOMISIJE
Sredstva za sprovođenje lokalnih izbora obezbeđuju se u budžetu Grada Kraljeva.
Visinu naknade za rad u Izbornoj komisiji grada Kraljeva, Izborna komisija uređuje posebnom Odlukom.
Objavljivanje odluka Izborne komisije
Odluke izborne komisije objavljuju se na veb-prezentaciji bez odlaganja, a najkasnije u roku od 24 časa od završetka sednice na kojoj su odluke donete i na način koji propisuje Republička izborna komisija.
Na veb-prezentaciji mora biti naznačen datum i vreme objavljivanja odluke.
Kada donese i objavi odluku po zahtevu, izborna komisija je dužna da podnosioca zahteva telefonom ili elektronskom poštom obavesti o tome da je odluka po njegovom zahtevu doneta i objavljena na veb-prezentaciji.
Ako je odluka izborne komisije doneta po zahtevu, podnosilac zahteva može tražiti da mu se pismeni otpravak te odluke uruči u sedištu izborne komisije ili pošalje poštom.
Vreme kada je podnosilac zahteva obavešten telefonom ili elektronskom poštom da je doneta i objavljena odluka po njegovom zahtevu, odnosno vreme kada mu je uručen pismeni otpravak odluke u sedištu Komisije ili poslat poštom, ne utiče na računanje roka u kojem može da podnese pravna sredstva protiv te odluke.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Izmene i dopune ovog Poslovnika se vrše po postupku za njegovo donošenje.
Pitanja od značaja za rad Komisije koja nisu uređena ovim Poslovnikom, mogu da budu uređena posebnom odlukom Komisije, koja nije u suprotnosti sa zakonom i ovim Poslovnikom.
Za sva pitanja koja nisu precizirana ovim Poslovnikom primenjuju se odredbe Zakona o opštem upravnom postupku i odredbe drugih Zakona kojima su uređena pitanja iz nadležnosti Komisije.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Izborne komisije grada Kraljeva broj 159/15 od 10.09.2015. i sve njegove izmene i dopune.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva", a objaviće se i na sajtu grada Kraljeva i veb prezentaciji Republičke izborne komisije.