ODLUKA
O OSNIVANJU SAVETA ZA KOORDINACIJU POSLOVA BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA NA TERITORIJI GRADA LESKOVCA

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 1/2022)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom bliže se uređuju organizacija, način rada, izveštavanje i praćenje rada saveta za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji grada Leskovca (u daljem tekstu: Savet).

Član 2

Savet je stručno radno telo koje se osniva radi obavljanja poslova iz oblasti bezbednosti saobraćaja na putevima, koji su u nadležnosti Grada Leskovca (u daljem tekstu: Grad), kao i poslova koordinacije sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Republike Srbije (u daljem tekstu: Agencija) i ostalim institucijama u sistemu bezbednosti saobraćaja.

II SASTAV I ORGANIZACIJA RADA SAVETA

Član 3

Savet čine predstavnici organa, organizacija, institucija, nevladinog sektora i drugih subjekata koji deluju u sistemu bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji grada Leskovca, a naročito u oblastima finansija, javnih nabavki, bezbednosti saobraćaja na putevima, komunalnih i inspekcijskih poslova, pravosuđa, zdravstva, školskog i predškolskog vaspitanja i obrazovanja, medija i upravljanja putevima.

Član 4

Savet ima predsednika, zamenika predsednika i do 15 članova.

Savet ima sekretara koji se stara o vršenju administrativno-tehničkih poslova bez prava glasa prilikom odlučivanja.

Predsednika, zamenika i članove Saveta imenuje Gradsko veće.

Mandat članova Saveta traje 4 godine i mogu ponovo biti izabrani.

Član 5

Stručnu podršku radu Saveta daje Gradska uprava grada Leskovca i nadležne službe za poslove tehničkog regulisanja saobraćaja i bezbednost saobraćaja na putevima na teritoriji grada.

Organizacija poslova, način rada i odlučivanja uređuju se Poslovnikom o radu koji donosi Savet.

Član 6

Savet na prvoj sednici, posebnom odlukom, imenuje koordinatora za saradnju sa Agencijom (u daljem tekstu: Koordinator).

Koordinator je stručno lice koje obavlja poslove saradnje i komunikacije sa Agencijom i izveštavanja Agencije o radu Saveta.

Za Koordinatora se imenuje lice iz sastava Saveta.

Član 7

Pored članova Saveta, u radu Saveta mogu učestvovati i predstavnici zainteresovanih lica zaduženih za unapređenje bezbednosti saobraćaja na putevima, kada se razmatraju pitanja iz njihove nadležnosti i njihovo učešće može doprineti kvalitetnijem radu Saveta.

Lica iz stava 1. ovog člana mogu prisustvovati sednici samo uz poziv predsednika Saveta, a predlog da pojedina lica učestvuju u radu mogu, pored predsednika, da daju i članovi Saveta.

Predložena lica nemaju pravo glasa prilikom odlučivanja po tačkama dnevnog reda.

III NAČIN RADA SAVETA

Član 8

Savet radi u sednicama koje saziva predsednik Saveta.

Predsednik je u obavezi da sazove sednicu i na zahtev jedne trećine članova Saveta.

Na pisani zahtev predstavnika Agencije, predsednik saveta dužan je da sazove sednicu Saveta u roku naznačenom u zahtevu, koji ne može biti kraći od tri radna dana.

U odsustvu predsednika, sednicu Saveta može sazvati zamenik predsednika ili drugi član Saveta, koga prethodno pisanim putem ovlasti predsednik Saveta.

Sazivanje, dostava materijala, održavanje i tok sednice Saveta bliže se uređuje poslovnikom o radu Saveta.

Član 9

Za rad i punovažno odlučivanje neophodno je da sednici prisustvuje više od polovine članova Saveta.

Na sednici Saveta se odlučuje javnim glasanjem, a odluka se smatra donetom ako se za njeno usvajanje izjasni većina prisutnih članova.

Na sednici Saveta vodi se zapisnik.

Član 10

Akta koja donosi Savet potpisuje predsednik Saveta.

Izuzetno od stava 1.ovog člana, predsednik Saveta može pisanim putem ovlastiti zamenika predsednika da potpisuje pojedina akta Saveta.

IV POSLOVI SAVETA

Član 11

Savet:

- sprovodi aktivnosti na izradi i predlaganju strategije i godišnjeg plana bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji Grada, koje donosi skupština, u skladu sa Nacionalnom strategijom bezbednosti saobraćaja na putevima (u daljem tekstu: Nacionalna strategija) i Akcionim planom bezbednosti saobraćaja na putevima (u daljem tekstu: Akcioni plan) koje donosi Vlada;

- sarađuje sa Agencijom i institucijama sistema unapređenja bezbednosti saobraćaja;

- kontinuirano analizira stanje bezbednosti saobraćaja, pokazatelje bezbednosti saobraćaja i stavove učesnika u saobraćaju na teritoriji Grada i predlaže mere i aktivnosti;

- neprekidno prati i predlaže mere za unapređenje bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji Grada, na osnovu podataka o obeležjima značajnim za bezbednost saobraćaja;

- sagledava i ocenjuje probleme bezbednosti saobraćaja sa preciznim određivanjem nadležnosti subjekata koji deluju u sistemu bezbednosti saobraćaja na teritoriji Grada.

Član 12

Savet na godišnjem nivou priprema predlog programa rada Saveta (u daljem tekstu: Program), koji usvaja Gradsko veće, i na koji saglasnost daje Agencija.

Sadržina Programa, rokovi, kao i način pripreme i usvajanja programa uređuje se Pravilnikom o radu saveta za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja na putevima (u daljem tekstu: Pravilnik) koji donosi ministar.

Član 13

Prilikom predlaganja mera i aktivnosti, članovi Saveta treba da prepoznaju ugrožene kategorije učesnika u saobraćaju i aktivnosti usmere na unapređenje bezbednosti najugroženijih kategorija učesnika u saobraćaju.

Prilikom definisanja mera i aktivnosti utvrđuju se rokovi za njihovo sprovođenje, u skladu sa prioritetima koje određuje Savet i prilivom finansijskih sredstava.

Savet obrazlaže razloge zbog kojih su određene mere i aktivnosti izabrane kao prioritetne u Programu i određuje odgovorne subjekte zadužene za praćenje njihove realizacije.

Savet je dužan da uzme u obzir donete strateške dokumente, odnosno Nacionalnu i lokalnu strategiju bezbednosti saobraćaja na putevima, Akcioni plan i aktivnosti Agencije na nacionalnom nivou.

Član 14

Odgovorni subjekti za praćenje realizacije mera i aktivnosti su članovi Saveta ili predstavnici organizacija, institucija ili subjekata zaduženih za unapređenje bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji Grada i druga lica koja mogu biti angažovana za praćenje realizacije određenih mera i aktivnosti.

Član 15

Savet može obrazovati povremene i stalne radne grupe radi rešavanja pojedinih pitanja iz svoje nadležnosti.

Član 16

Za izvršenje pojedinih aktivnosti iz Programa, Gradsko veće može angažovati lice koje je stručno osposobljeno da obavlja poslove iz oblasti bezbednosti saobraćaja na putevima, u skladu sa zakonom.

Član 17

Finansijska sredstva za realizaciju Programa obezbeđuju se iz sledećih izvora:

1) budžet Grada;

2) naplaćene novčane kazne za prekršaje i privredne prestupe predviđene propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima;

3) pokloni ili prilozi pokrovitelja dati Gradu;

4) ostali prihodi.

Član 18

Iznosi finansijskih sredstava i njihovi izvori navode se pojedinačno u Programu po merama i aktivnostima za koje su namenjeni.

V IZVEŠTAVANJE I PRAĆENJE RADA SAVETA

Član 19

Savet podnosi izveštaj o stanju bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji Grada (u daljem tekstu: Izveštaj) Gradskom veću najmanje dva puta godišnje.

Gradsko veće podnosi Izveštaj Skupštini grada Leskovca (u daljem tekstu: Skupština), najmanje dva puta godišnje.

Izveštaj o stanju bezbednosti saobraćaja na putevima sastavljen za prvih šest meseci tekuće godine, podnosi se Skupštini nakon 31.jula za tekuću godinu, odnosno za period od godinu dana podnosi se nakon 31. januara naredne kalendarske godine.

Nakon podnošenja Skupštini, Koordinator dostavlja Izveštaj Agenciji.

Sadržina izveštaja uređuje se Pravilnikom.

Član 20

Savet dostavlja Gradskom veću na usvajanje i izveštaj o realizaciji planiranih aktivnosti, koji sadrži podatke o sprovedenim merama i aktivnostima, kao i utrošku finansijskih sredstava za realizaciju istih, koje moraju odgovarati merama i aktivnostima definisanim Programom.

Usvojeni izveštaj o realizaciji planiranih aktivnosti Koordinator dostavlja Agenciji najkasnije do 31.marta tekuće godine za prethodnu godinu.

Član 21

Savet je dužan da Agencija dostavi izveštaj o određenom pitanju kada ona to zatraži pisanim putem, ukoliko za to postoje opravdani razlozi, odnosno informacija o postojanju problema bezbednosti saobraćaja na teritoriji Grada.

Savet pisanim putem, u vidu izveštaja, obaveštava Agenciju o pitanju iz stava 1. ovog člana i ukazuje na mere i aktivnosti koje predlaže odgovornim subjektima u cilju rešenja navedenog pitanja, u skladu sa zakonom.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 22

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju gradskog saveta za bezbednost saobraćaja na putevima ("Sl. glasnik Grada Leskovca", br. 28/2014, 48/2016 i 22/2018).

Član 23

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Leskovca".