POSLOVNIK
O RADU GRADSKE IZBORNE KOMISIJE GRADA LESKOVCA

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 4/2022)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuju se pitanja organizacije, načina rada i odlučivanja Gradske izborne komisije (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 2

Sedište Komisije je u Leskovcu, u zgradi Skupštine grada Leskovca, ulica Pana Đukića broj 9-11.

Član 3

Komisija u svom radu koristi tri pečata i jedan štambilj.

Sadržina i izgled pečata Gradske izborne komisije:

a) Republika Srbija;

b) Grad Leskovac;

v) Gradska izborna komisija grada Leskovca;

g) U dnu pečata ispisuje se sedište - Leskovac;

d) U sredini pečata je mali grb Republike Srbije;

đ) Prečnik pečata iznosi 32 mm;

e) Pečati će nositi redne brojeve - rimske cifre od I do III.

Štambilj je pravougaoni i sadrži u prvom redu reči "Republika Srbija", u drugom redu reči "Gradska izborna komisija", u trećem redu prostor za broj predmeta, u četvrtom redu prostor za datum i vreme i u petom redu reč "Leskovac".

Pečati Komisije i štambilj nalaze se u Gradskoj upravi - Odeljenje za poslove Skupštine grada i Gradskog veća grada Leskovca, a za njegovo rukovanje i čuvanje zadužen je sekretar Gradske izborne komisije grada Leskovca.

II SASTAV KOMISIJE

Član 4

Izborna komisija radi u stalnom sastavu (imenovani članovi) i u proširenom sastavu (opunomoćeni članovi).

Član 5

Gradsku izbornu komisiju u stalnom sastavu čine predsednik, 10 članova, zamenik predsednika i 10 zamenika članova koje imenuje Skupština grada Leskovca, na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada, srazmerno njihovoj zastupljenosti u ukupnom broju odbornika koji pripadaju odborničkim grupama.

Za predsednika i zamenika predsednika izborne komisije može da bude imenovano samo ono lice koje ima visoko obrazovanje u oblasti pravnih nauka.

Član 6

Člana i zamenika člana izborne komisije u proširenom sastavu imenuje Izborna komisija na predlog podnosioca proglašene izborne liste koji mora biti dostavljen najkasnije sedam dana pre dana glasanja.

Izborna komisija dužna je da donese rešenje o predlogu za imenovanje člana i zamenika člana Izborne komisije u proširenom sastavu u roku od 24 časa od prijema predloga.

Rešenje o imenovanju člana i zamenika člana izborne komisije u proširenom sastavu primenjuje se od narednog dana od dana kada je doneto.

Član, odnosno zamenik člana izborne komisije u proširenom sastavu koji je razrešen, odnosno kojem je funkcija prestala po sili zakona može se promeniti na zahtev podnosioca proglašene izborne liste na čiji predlog je imenovan samo dok izborna komisija radi u proširenom sastavu.

Izborna komisija radi u proširenom sastavu dok ukupan izveštaj o rezultatima lokalnih izbora ne postane konačan.

Član 7

Učesnici u radu izborne komisije bez prava odlučivanja su sekretar izborne komisije i zamenik sekretara izborne komisije.

Sekretara i zamenika sekretara izborne komisije imenuje Skupština na predlog predsednika Skupštine.

Za sekretara i zamenika sekretara izborne komisije mogu da budu imenovani sekretar Skupštine, zamenik sekretara Skupštine, načelnik Gradske uprave, zamenik načelnika Gradske uprave ili lice iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi koje ima visoko obrazovanje u oblasti pravnih nauka.

III NADLEŽNOST KOMISIJE

Član 8

Izborna komisija:

1) stara se o zakonitom sprovođenju lokalnih izbora;

2) organizuje tehničku pripremu za lokalne izbore;

3) objavljuje Rokovnik za vršenje izbornih radnji;

4) propisuje obrasce za sprovođenje izbornih radnji;

5) imenuje, razrešava i konstatuje prestanak funkcije člana i zamenika člana organa za sprovođenje izbora;

6) donosi rešenje kojim proglašava, odbacuje ili odbija da proglasi izbornu listu, kao i zaključak kojim nalaže podnosiocu izborne liste da otkloni nedostatke izborne liste;

7) donosi rešenje kojim konstatuje da je povučena proglašena izborna lista;

8) donosi rešenje kojim konstatuje da mesto kandidata za odbornika na izbornoj listi ostaje prazno;

9) određuje biračka mesta;

10) obezbeđuje izborni materijal za sprovođenje lokalnih izbora;

11) utvrđuje oblik, izgled i boju glasačkih listića i kontrolnog lista za proveru ispravnosti glasačke kutije;

12) utvrđuje broj glasačkih listića koji se štampa, kao i broj rezervnih glasačkih listića;

13) odobrava štampanje glasačkih listića i vrši nadzor nad njihovim štampanjem;

14) uređuje način primopredaje izbornog materijala pre i posle glasanja;

15) daje informacije biračima o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da su glasali na izborima;

16) dostavlja podatke organima nadležnim za prikupljanje i obradu statističkih podataka;

17) odlučuje o prigovorima, u skladu sa Zakonom;

18) utvrđuje na sednici preliminarne rezultate lokalnih izbora za sva biračka mesta koja su obrađena u roku od 24 časa od zatvaranja biračkih mesta;

19) utvrđuje rezultate izbora, donosi i objavljuje ukupan izveštaj o rezultatima izbora;

20) podnosi Skupštini izveštaj o sprovedenim izborima;

21) obavlja i druge poslove predviđene Zakonom o lokalnim izborima.

Obrasce koji su potrebni za podnošenje izborne liste Izborna komisija propisuje u roku od tri dana od dana kada je Odluka o raspisivanju izbora stupila na snagu.

Izborna komisija donosi svoj Poslovnik i objavljuje ga u "Službenom glasniku grada Leskovca" i na veb-prezentaciji.

U svom radu izborna komisija shodno primenjuje uputstva i druge akte Republičke izborne komisije koji se odnose na izbor narodnih poslanika.

Član 9

U okviru nadležnosti predviđenih Zakonom o izboru narodnih poslanika i Zakonom o izboru predsednika republike, Gradska izborna komisija obavlja sledeće poslove:

1) organizuje tehničku pripremu za izbore;

2) imenuje, razrešava i konstatuje prestanak funkcije članova i zamenika članova organa za sprovođenje izbora, u skladu sa Zakonom o izboru narodnih poslanika;

3) određuje biračka mesta, u skladu sa Zakonom o izboru narodnih poslanika;

4) odlučuje o zahtevima za poništavanje glasanja na biračkom mestu zbog nepravilnosti tokom sprovođenja glasanja;

5) prima izborni materijal od Republičke izborne komisije i predaje ga biračkim odborima;

6) preuzima izborni materijal od biračkih odbora po završetku glasanja;

7) pruža podršku biračkim odborima prilikom sprovođenja glasanja;

8) obaveštava Republičku izbornu komisiju o toku glasanja;

9) donosi zbirni izveštaj o rezultatima glasanja sa biračkih mesta koja se nalaze na njenoj teritoriji;

10) obavlja druge poslove u skladu sa Zakonom i aktima Republičke izborne komisije.

Član 10

Za sprovođenje referenduma na teritoriji Grada Leskovca nadležna Izborna komisija je Gradska izborna komisija koja u skladu sa Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi obalja sledeće poslove:

1) stara se o zakonitom sprovođenju referenduma;

2) donosi uputstvo za sprovođenje referenduma;

3) stara se o obezbeđivanju materijala za sprovođenje referenduma;

4) propisuje obrasce za sprovođenje referenduma;

5) određuje glasačka mesta;

6) obrazuje glasačke odbore;

7) utvrđuje i proglašava rezultate referenduma;

8) obavlja i druge poslove određene Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi i Odlukom o raspisivanju referenduma.

Kada se referendum raspisuje za teritoriju Republike, Gradska izborna komisija (Potkomisija) obavlja tehničke pripreme za sprovođenje republičkog referenduma, određuje glasačka mesta, utvrđuje rezultate glasanja na osnovu primljenog materijala sa svih glasačkih mesta i dostavlja ih Republičkoj izbornoj komisiji i obavlja druge poslove određene Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi i Odlukom o raspisivanju referenduma.

IV PRAVA I OBAVEZE

Član 11

Predsednik Komisije:

- predstavlja i zastupa Komisiju,

- saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,

- potpisuje akte Komisije,

- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,

- stara se o primeni ovog Poslovnika,

- obavlja druge poslove utvrđene Zakonom i ovim Poslovnikom.

Član 12

Zamenik predsednika Komisije, obavlja dužnosti predsednika Komisije u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije, a može da obavlja i poslove za koje ga predsednik Komisije ovlasti.

Član 13

Članovi i zamenici članova Komisije imaju pravo:

- da redovno prisustvuju sednicama Komisije,

- da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici (zamenici samo kada nisu prisutni članovi Komisije),

- da obavljaju sve dužnosti i zadatke određene od strane Komisije.

Član 14

Sekretar, odnosno zamenik sekretara, Komisije:

- priprema sednice Komisije,

- koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,

- organizuje i koordinira rad stručnog i administrativno-tehničkog tima,

- pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,

- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa Zakonom, ovim Poslovnikom i nalozima predsednika Komisije.

V NAČIN RADA

Član 15

Sednice Komisije se održavaju u njenom sedištu.

Član 16

Komisija je samostalna u svom radu i radi na osnovu Zakona i propisa donetih na osnovu Zakona.

Rad Komisije je javan.

Član 17

Komisija radi u sednicama.

Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, odnosno zamenik predsednika, ako je predsednik odsutan ili sprečen.

Predsednik Komisije je dužan da sazove sednicu Komisije, kada sazivanje zatraži najmanje 1/3 članova Komisije, najkasnije dva dana od dana podnošenja zahteva za sazivanje sednice.

Zamenici članova Gradske izborne komisije imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju. Pravo glasa u Gradskoj izbornoj komisiji ima samo član tog organa, ili u njegovom odsustvu zamenik.

 

Član 18

Poziv za sednicu Komisije, članovima i njihovim zamenicima, kao i zameniku predsednika, sekretaru i zameniku sekretara, upućuje predsednik Komisije po pravilu najkasnije jedan dan pre dana određenog za održavanje sednice, elektronskim ili pisanim putem, a može i telefonskim putem ili na drugi odgovarajući način.

U slučaju potrebe, sednice mogu da budu sazvane i u roku kraćem od roka iz stava 1. ovog člana, ukoliko je održavanje sednice uslovljeno rokovima propisanim Zakonom ili razlozima koji nalažu hitnost u postupanju.

Poziv za sednicu sadrži dan, vreme, mesto održavanja sednice Komisije i predlog dnevnog reda.

Uz poziv za sednicu licima iz stava 1. ovog člana, dostavlja se i pripremljeni materijal za tačke predloženog dnevnog reda, kao i zapisnik prethodne sednice Komisije, ukoliko je pripremljen.

Dnevni red sednice Komisije predlaže predsednik Komisije.

Član 19

Komisija radi i punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova.

Sednicom predsedava predsednik Komisije, odnosno u njegovom odsustvu zamenik predsednika Komisije. U slučaju da predsednik mora da napusti sednicu, predsedavanje preuzima zamenik predsednika, odnosno, u slučaju da je zamenik predsednika odsutan, najstariji prisutni član Komisije. Ukoliko najstariji prisutni član Komisije ne može ili neće da preuzme predsedavanje sednicom, predsedavanje preuzima sledeći najstariji član Komisije.

Otvarajući sednicu, predsedavajući konstatuje broj prisutnih članova Komisije.

U raspravi na sednici mogu da učestvuju predsednik Komisije, članovi Komisije, sekretar Komisije i njihovi zamenici.

Sednici, na poziv predsednika Komisije, mogu da prisustvuju i druga lica, o čijem prisustvu predsednik Komisije, obaveštava prisutne članove i zamenike, odmah nakon otvaranja sednice.

Pozvana lica mogu da učestvuju u raspravi samo ukoliko im predsedavajući da reč.

Član 20

Pre utvrđivanja dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika prethodne sednice, ukoliko je pripremljen i dostavljen članovima i zamenicima članova Komisije.

Ukoliko zapisnik iz stava 1. ovog člana nije pripremljen, zbog kratkog vremenskog razmaka između održanih sednica, tehničkih razloga i slično, zapisnik će se usvajati na nekoj od narednih sednica Komisije.

Primedbe na zapisnik može da iznese svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.

Ukoliko nema iznetih primedbi na zapisnik, predsedavajući stavlja na glasanje zapisnik u predloženom obliku.

Predsedavajući koji je vodio sednicu potpisuje usvojeni zapisnik.

Član 21

Dnevni red sednice utvrđuje Komisija.

Pravo da predloži izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda ima svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.

O predlozima za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda odlučuje se bez rasprave, redom kojim su predlozi izneti na sednici.

Nakon izjašnjavanja o predlozima za izmenu, odnosno dopunu predloženog dnevnog reda, Komisija glasa o usvajanju dnevnog reda u celini.

Član 22

Na sednici se radi po tačkama utvrđenog dnevnog reda.

Pre otvaranja rasprave po tački dnevnog reda, Komisiju o tački dnevnog reda izveštava predsednik Komisije, ili član ili zamenik člana Komisije kojeg je odredio predsednik Komisije i koji predlaže način daljeg postupanja Komisije (izvestilac).

Član 23

Predsedavajući se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije, odnosno pozvanim licima, prijavljenim za učešće u raspravi.

Kada proceni da je to neophodno, predsedavajući može da odredi pauzu.

Član 24

Predsednik Komisije određuje iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi, koji imaju potrebna znanja i iskustva u sprovođenju izbornog procesa, članove stručnog tima, radi pružanja stručne pomoći Komisiji u obavljanju pojedinih izbornih radnji.

Predsednik Komisije pored stručnog tima iz stava 1. ovog člana, obrazuje i tim za administrativno tehničke poslove iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi koji imaju potrebna znanja i iskustva u sprovođenju izbornog procesa.

Komisija može, po potrebi, zadužiti svoje članove da prouče pitanja koja se javljaju u sprovođenju izbornog postupka formiranjem radne grupe, koja u neposrednoj saradnji sa članovima izbornih organa i drugim učesnicima u postupku, kao i uvidom u odgovarajuće dokumente i propise, upoznaje Komisiju sa utvrđenim stanjem i predlože joj odgovarajuća rešenja.

Član 25

Pošto utvrdi da je rasprava po tački dnevnog reda iscrpljena, predsedavajući zaključuje raspravu o tački dnevnog reda, nakon čega se prelazi na odlučivanje.

Komisija donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.

Pravo glasa imaju samo članovi Komisije, a zamenici članova samo u slučaju odsustva člana kojeg zamenjuju. Ukoliko je izneto više predloga u okviru jedne tačke dnevnog reda, predsedavajući stavlja na glasanje predloge redom kojim su izneti.

Glasanje na sednici Komisije je javno.

Članovi Komisije glasaju izjašnjavanjem "za" predlog ili "protiv" predloga ili se uzdržavaju od glasanja.

Glasanje se vrši dizanjem ruke.

Predsedavajući prvo poziva da se izjasne članovi koji glasaju "za", zatim oni koji glasaju "protiv", a potom oni koji se uzdržavaju od glasanja.

Ukoliko predlog o kojem se glasa ne dobije potrebnu većinu glasova, smatraće se da je predlog odbijen.

Član 26

Ukoliko su u toku rasprave o predlogu akta, izneti predlozi za izmenu akta, predsedavajući na glasanje prvo stavlja te predloge. U tom slučaju, odlučivanje se obavlja prema redosledu po kom su izneti predlozi za izmenu.

Nakon glasanja o svim predlozima, predsedavajući stavlja na glasanje usvajanje predloga akta u celini.

Objavljivanje odluka izborne komisije

Član 27

Odluke izborne komisije objavljuju se na veb-prezentaciji bez odlaganja, a najkasnije u roku od 24 časa od završetka sednice na kojoj su odluke donete i na način koji propisuje Republička izborna komisija.

Na veb-prezentaciji mora biti naznačen datum i vreme objavljivanja odluke.

Kada donese i objavi odluku po zahtevu, izborna komisija je dužna da podnosioca zahteva telefonom ili elektronskom poštom obavesti o tome da je odluka po njegovom zahtevu doneta i objavljena na veb-prezentaciji.

Ako je odluka izborne komisije doneta po zahtevu, podnosilac zahteva može tražiti da mu se pismeni otpravak te odluke uruči u sedištu izborne komisije ili pošalje poštom.

Vreme kada je podnosilac zahteva obavešten telefonom ili elektronskom poštom da je doneta i objavljena odluka po njegovom zahtevu, odnosno vreme kada mu je uručen pismeni otpravak odluke u sedištu izborne komisije ili poslat poštom ne utiče na računanje roka u kojem može da podnese pravna sredstva protiv te odluke.

VI ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA

Pravna sredstva u sprovođenju lokalnih izbora

Član 28

Pravna sredstva u sprovođenju lokalnih izbora su prigovor i žalba.

Opšta pravila o pravu na prigovor

Član 29

Podnosilac proglašene izborne liste ima pravo da podnese prigovor protiv donete odluke, preduzete radnje i zbog propuštanja da se donese odluka, odnosno preduzme radnja u sprovođenju lokalnih izbora ako Zakonom o lokalnim izborima nije propisano drugačije.

Podnosilac izborne liste, politička stranka, odbornička grupa, kandidat za odbornika, birač i lice čije je ime u nazivu izborne liste ili podnosioca izborne liste mogu podneti prigovor kada je to propisano Zakonom o lokalnim izborima.

Sadržina prigovora

Član 30

Prigovor mora da bude razumljiv i da sadrži sve ono što je potrebno da bi po njemu moglo da se postupi, a naročito:

1) označenje da se prigovor podnosi izbornoj komisiji;

2) ime, prezime, JMBG, mesto i adresu prebivališta, broj telefona i adresu za prijem elektronske pošte podnosioca prigovora ako je podnosilac prigovora fizičko lice;

3) naziv i sedište podnosioca prigovora i ime, prezime, JMBG, mesto i adresu prebivališta, broj telefona i adresu za prijem elektronske pošte lica koje je ovlašćeno da zastupa podnosioca prigovora ako je podnosilac prigovora pravno lice;

4) naziv proglašene izborne liste, naziv podnosioca proglašene izborne liste i ime, prezime, JMBG, mesto i adresu prebivališta, broj telefona i adresu za prijem elektronske pošte lica koje je ovlašćeno da zastupa podnosioca proglašene izborne liste ako prigovor podnosi podnosilac proglašene izborne liste;

5) potpis podnosioca prigovora;

6) predmet prigovora, a naročito tačan naziv odluke uz označenje donosioca, datuma donošenja i broja pod kojim je zavedena odluka ako se prigovorom osporava odluka, odnosno tačan opis radnje uz naznačenje ko je i kada tu radnju preduzeo ako se prigovorom osporava radnja u izbornom postupku;

7) činjenice na kojima se zasniva prigovor;

8) dokaze.

Ako je prigovor nerazumljiv ili nepotpun, Izborna komisija donosi rešenje kojim ga odbacuje.

Rok za podnošenje prigovora

Član 31

Prigovor se može podneti u roku od 72 časa od objavljivanja odluke, odnosno preduzimanja radnje koju podnosilac smatra nepravilnom, ako drugačije nije određeno Zakonom o lokalnim izborima.

Prigovor zbog toga što nije doneta odluka, odnosno preduzeta radnja u roku koji je propisan Zakonom ili podzakonskim aktom Republičke izborne komisije može se podneti u roku od 72 časa od isteka roka u kojem je odluka trebalo da bude doneta, odnosno u kojem je radnja trebalo da bude preduzeta, ako drugačije nije određeno Zakonom o lokalnim izborima.

Nadležnost za odlučivanje po prigovoru

Član 32

O prigovoru odlučuje Izborna komisija.

Izborna komisija je dužna da u roku od 72 časa od prijema prigovora donese i objavi rešenje o prigovoru.

Prigovor i rešenje o prigovoru Izborna komisija objavljuje na veb-prezentaciji.

Odluke izborne komisije po prigovoru

Član 33

Ako Izborna komisija usvoji prigovor poništava odluku donetu u sprovođenju izbora, odnosno radnju preduzetu u sprovođenju izbora.

Kada nađe da odluku protiv koje je podnet prigovor treba poništiti, Izborna komisija može doneti drugu odluku umesto poništene.

Žalba protiv rešenja izborne komisije kojim je odlučeno po prigovoru

Član 34

Protiv rešenja izborne komisije kojim je odbačen ili odbijen prigovor podnosilac prigovora može podneti žalbu Višem sudu na čijem se području nalazi sedište Skupštine u roku od 72 časa od objavljivanja tog rešenja na veb-prezentaciji.

Žalba zbog toga što u propisanom roku nije doneta Odluka o prigovoru može se podneti u roku od 72 časa od isteka roka u kojem je trebalo da bude doneta Odluka o prigovoru.

Protiv Rešenja izborne komisije kojim je usvojen prigovor podnosilac proglašene izborne liste, podnosilac izborne liste, politička stranka, odbornička grupa, kandidat za odbornika, birač i lice čije je ime u nazivu izborne liste ili u nazivu podnosioca izborne liste mogu podneti žalbu Višem sudu u roku od 72 časa od objavljivanja tog Rešenja na veb-prezentaciji ako im je time što je usvojen prigovor neposredno povređen pravni interes.

Postupanje po žalbi

Član 35

Izborna komisija dužna je da u roku od 24 časa od prijema žalbe dostavi Višem sudu žalbu i sve spise tog predmeta.

Viši sud donosi odluku po žalbi u roku od 72 časa od prijema žalbe sa spisima.

Odluku donetu u postupku po žalbi Viši sud dostavlja podnosiocu žalbe preko izborne komisije.

Odluke višeg suda po žalbi

Član 36

Ako Viši sud usvoji žalbu, on poništava odluku donetu u sprovođenju izbora, odnosno radnju preduzetu u sprovođenju izbora.

Kada nađe da odluku protiv koje je podneta žalba treba poništiti, Viši sud može meritorno odlučiti po prigovoru ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to.

Odluka Višeg suda kojom je meritorno odlučeno po prigovoru u svemu zamenjuje poništenu Odluku.

Odluka doneta u postupku po žalbi je pravnosnažna i protiv nje se ne mogu podneti vanredna pravna sredstva predviđena Zakonom kojim se uređuje upravni spor.

Ako Viši sud usvoji žalbu i poništi odluku donetu u sprovođenju izbora, odnosno radnju preduzetu u sprovođenju izbora, odgovarajuća Odluka biće doneta, odnosno odgovarajuća radnja se preduzima najkasnije za deset dana od dana kada je Izborna komisija primila Odluku Višeg suda.

Objavljivanje pravnih sredstava i odluka po pravnim sredstvima

Član 37

Izborna komisija na veb-prezentaciji objavljuje sva podneta pravna sredstva i odluke koje su donete po njima.

VII OBEZBEĐIVANJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE

Član 38

Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja lokalnih izbora, obezbeđuju se u budžetu Grada.

Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora za narodne poslanike, izbora za predsednika Republike i republičkog referenduma, izborni odnosno glasački materijal i druge troškove izbora, odnosno republičkog referenduma obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije.

Član 39

Predsednik, članovi i sekretar Komisije, kao i njihovi zamenici imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji.

Visinu naknade za rad u Gradskoj izbornoj komisiji, licima iz stava 1. ovog člana, kao i kriterijume za utvrđivanje visine naknade određuje Komisija, posebnom odlukom.

Radnici angažovani u stručnom i administrativno-tehničkom timu imaju pravo na naknadu za angažovanje u sprovođenju izbornih radnji.

Visinu naknade za angažovanje timova iz stava 3. ovog člana utvrđuje Komisija posebnom odlukom, na predlog predsednika Komisije, a u zavisnosti od angažovanja u toku izbornog procesa.

Visinu troškova za opremanje biračkog mesta, zakupnine, naknade za rad predsednika, zamenika predsednika, članova, zamenika članova biračkog odbora, kao i druge troškove utvrđuje Komisija posebnom odlukom.

Pojedinačna rešenja o isplatama sredstava na ime utvrđenih naknada, odnosno troškova donosi predsednik Komisije, u skladu sa odlukama Komisije.

Nalogodavci za isplatu sredstava iz člana 38. i člana 39. st. 1, 2, 3, 4. i 5. su predsednik i sekretar Komisije.

VIII ZAPISNIK O RADU KOMISIJE

Član 40

Na sednici Komisije vodi se zapisnik o radu Komisije.

Tok sednice Komisije beleži se tonskim ili digitalnim zapisom koji su sastavni deo zapisnika i trajno se čuvaju.

Zapisnik obavezno sadrži: vreme i mesto održavanja sednice, imena predsedavajućeg i sekretara, imena opravdano i neopravdano odsutnih članova i zamenika članova Komisije, kratak tok sednice sa naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo i imenima govornika, rezultat glasanja o pojedinim pitanjima i naziv svih akata donetih na sednici.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije.

Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.

IX KANCELARIJSKO I ARHIVSKO POSLOVANJE

Član 41

Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, u skladu sa Zakonom.

Član 42

U Komisiji se vodi delovodni protokol, sređuje i čuva dokumentacija (arhivska građa Komisije), sa kojom se postupa u skladu sa propisima.

Komisija utvrđuje listu kategorija arhivske građe i dokumentarnog materijala sa rokovima čuvanja u skladu sa Zakonom.

X JAVNOST RADA

Član 43

Rad Komisije je javan.

Komisija obezbeđuje javnost rada

- omogućavanjem predstavnicima sredstava javnog informisanja da prate rad i aktivnosti Komisije,

- omogućavanjem zainteresovanim akreditovanim domaćim, stranim i međunarodnim organizacijama i udruženjima (posmatrači) da prate rad Komisije tokom izbornog postupka,

- objavljivanjem akata Komisije u "Službenom glasniku grada Leskovca" ili na oglasnoj tabli organa Grada i na veb-prezentaciji Republičke izborne komisije i Gradske izborne komisije u skladu sa Zakonom i ovim Poslovnikom,

- omogućavanjem pristupa informacijama od javnog značaja kojima raspolaže Komisija, u skladu sa Zakonom,

- objavljivanjem informacija o radu Komisije na veb-prezentaciji Komisije,

- izdavanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za medije,

- kao i na drugi način kojim se obezbeđuje javnost rada Komisije.

Veb-prezentacija komisije

Član 44

Komisija ima svoju veb-prezentaciju na kojoj se objavljuju akti Komisije, rezultati izbora, informacije o održanim sednicama Komisije i saopštenja za javnost, kao i druge informacije i dokumenta koja nastaju u radu ili u vezi sa radom Komisije a od značaja su za informisanje javnosti.

O održavanju i ažuriranju veb-prezentacije Komisije stara se sekretar Komisije.

XI PRELAZNE ODREDBE

Privremeno zadržavanje nadležnosti upravnog suda

Član 45

Upravni sud je nadležan da odlučuje po žalbi protiv Rešenja izborne komisije kojim je odlučeno po prigovoru podnetom protiv donete Odluke, preduzete radnje i zbog propuštanja da se donese Odluka, odnosno preduzme radnja u sprovođenju lokalnih izbora koji budu raspisani u roku od jedne godine od dana kada je Zakon o lokalnim izborima stupio na snagu.

Upravni sud je nadležan da odlučuje po žalbi na Odluku o imenovanju članova i zamenika članova izborne komisije u stalnom sastavu, po žalbi protiv Odluke donete u vezi sa potvrđivanjem mandata odbornika, po žalbi na Odluku kojom je konstatovano da je prestao mandat odbornika, kao i po žalbi zbog toga što nije doneta odluka o prestanku mandata odbornika ako su te žalbe podnete u roku od godinu dana od dana kada je Zakon o lokalnim izborima stupio na snagu.

Privremeno uvećanje broja članova i zamenika članova organa za sprovođenje izbora u stalnom sastavu

Član 46

Prve lokalne izbore koji budu raspisani nakon stupanja na snagu Zakona o lokalnim izborima sprovodi izborna komisija u čijem stalnom sastavu, osim članova i zamenika članova koji se imenuju po opštim pravilima Zakona o lokalnim izborima, ulazi još po jedan član i zamenik člana koje imenuje Republička izborna komisija na predlog predsednika Narodne skupštine, a mandat im traje dok ukupan izveštaj o rezultatima lokalnih izbora ne postane konačan.

U sprovođenju prvih lokalnih izbora koji budu raspisani nakon stupanja na snagu Zakona o lokalnim izborima učestvuju birački odbori u čiji stalni sastav osim članova i zamenika članova koji se imenuju po opštim pravilima Zakona o lokalnim izborima, ulazi još po jedan član i zamenik člana koje imenuje Republička izborna komisija na predlog predsednika Narodne skupštine.

XII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 47

Pitanja od značaja za rad Komisije koja nisu uređena ovim Poslovnikom, mogu da budu uređena posebnom Odlukom ili zaključkom Komisije u skladu sa Zakonom i ovim Poslovnikom.

Član 48

Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika, prestaje da važi Poslovnik o radu Gradske izborne komisije ("Službeni glasnik grada Leskovca", broj 4/12 i 18/13).

Član 49

Ovaj Poslovnik se objavljuje u "Službenom glasniku grada Leskovca", na veb prezentacije Republičke izborne komisije i Gradske izborne komisije grada Leskovca.

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".