POSLOVNIK
O RADU IZBORNE KOMISIJE GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 6/2022)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuju se pitanja organizacije, načina rada i odlučivanja Izborne komisije grada Pančeva (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 2

Sedište Komisije je u Pančevu, u zgradi Gradske uprave grada Pančeva, Trg Kralja Petra I br. 2-4.

Član 3

Komisija u svom radu koristi jedan pečat.

Prečnik pečata iznosi 32 mm.

Pečat ima oblik kruga, u čijoj sredini je mali grb Republike Srbije, oko koga je na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom, u koncentričnim krugovima ispisan tekst pečata na sledeći način:

U spoljnom krugu pečata ispisan je naziv Republika Srbija.

U prvom sledećem unutrašnjem krugu ispod naziva Republika Srbija ispisan je naziv Autonomna Pokrajina Vojvodina.

U sledećem unutrašnjem krugu ispisan je naziv IZBORNA KOMISIJA GRADA PANČEVA.

U dnu pečata ispisano je sedište Komisije Pančevo.

Za rukovanje pečatom zaduženi su predsednik i sekretar Komisije.

Za čuvanje pečata zadužen je sekretar i zamenik sekretara Komisije.

II SASTAV KOMISIJE

Član 4

Komisiju čine predsednik i članovi Komisije u stalnom i proširenom sastavu.

Član 5

Komisiju u stalnom sastavu čine predsednik, zamenik predsednika i deset članova i zamenika članova, koje imenuje Skupština grada Pančeva, na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada, srazmerno broju odbornika.

Za prve izbore koji budu raspisani Republička izborna komisija na predlog predsednika Narodne skupštine imenuje još po jednog člana i zamenika člana Komisije u stalnom sastavu.

Mandat članova u stalnom sastavu iz stava 2. ovog člana traje dok zbirni izveštaj o rezultatima glasanja na izborima za narodne poslanike koji utvrđuje Izborna komisija grada Pančeva ne postane konačan.

Odluka o imenovanju Komisije u stalnom sastavu objavljuje se u "Službenom listu grada Pančeva"   i na zvaničnoj internet stranici grada Pančeva www.pancevo.rs.

Članovi Komisije imaju ista prava, obaveze i odgovornosti za rad Komisije.

Članovi Komisije svoja prava i dužnosti ostvaruju aktivnim učešćem u pripremanju, raspravi, odlučivanju i sprovođenju odluka i zaključaka Komisije.

Član 6

Komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada Pančeva na predlog predsednika Skupštine grada koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.

Član 7

Predsednik, članovi Komisije u stalnom i proširenom sastavu i njen sekretar imaju zamenike.

Za predsednika, zamenika predsednika Komisije može da bude imenovano samo ono lice koje ima visoko obrazovanje u oblasti pravnih nauka.

Za sekretara i zamenika sekretara Komisije mogu da budu imenovani sekretar Skupštine, zamenik sekretara Skupštine, načelnik Gradske uprave, zamenik načelnika Gradske uprave ili lice iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi koje ima visoko obrazovanje u oblasti pravnih nauka.

Zamenici iz stava 1. ovog člana, imaju ista prava i odgovornosti kao i predsednik, članovi i sekretar koje zamenjuju.

Predsednik Komisije:

- organizuje rad Komisije na realizaciji poslova i zadataka iz nadležnosti Komisije;

- saziva sednice Komisije, predlaže dnevni red i predsedava njenim sednicama;

- stara se o primeni Poslovnika o radu Komisije;

- stara se o sprovođenju odluka i zaključaka Komisije;

- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,

- predstavlja Komisiju pred nadležnim domaćim i međunarodnim organizacijama i organima;

- potpisuje akta koja Komisija donosi;

- obavlja i druge dužnosti i poslove koji su utvrđeni zakonom, drugim propisima i ovim Poslovnikom.

Zamenik predsednika Komisije pomaže predsedniku u organizaciji rada Komisije i obavlja sve dužnosti i poslove predsednika Komisije kada je on odsutan ili sprečen da obavlja svoju dužnost, kao i poslove za koje ga predsednik Komisije ovlasti.

Član 8

Komisiju u proširenom sastavu čini stalni sastav Komisije i po jedan član i zamenik člana koji su predstavnici podnosioca proglašene izborne liste.

Komisija je dužna da donese rešenje o predlogu za imenovanje člana i zamenika člana Komisije u proširenom sastavu u roku od 24 časa od prijema predloga, koje se primenjuje od narednog dana od dana kada je doneto.

III NADLEŽNOST KOMISIJE

Član 9

Komisija se, u okviru nadležnosti utvrđenih Zakonom o lokalnim izborima, Zakonom o izboru narodnih poslanika, Zakonom o finansiranju političkih aktivnosti, Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi i drugim propisima, kao i primenom uputstava i drugih akata komisije:

1) stara se o zakonitom sprovođenju lokalnih izbora;

2) organizuje tehničku pripremu za lokalne izbore;

3) objavljuje rokovnik za vršenje izbornih radnji;

4) propisuje obrasce za sprovođenje izbornih radnji;

5) imenuje, razrešava i konstatuje prestanak funkcije, člana i zamenika člana organa za sprovođenje izbora;

6) donosi rešenje kojim proglašava, odbacuje ili odbija da proglasi izbornu listu, kao i zaključak kojim nalaže podnosiocu izborne liste da otkloni nedostatke izborne liste;

7) donosi rešenje kojim konstatuje da je povučena proglašena izborna lista;

8) donosi rešenje kojim konstatuje da mesto kandidata za odbornika na izbornoj listi ostaje prazno;

9) određuje biračka mesta;

10) obezbeđuje izborni materijal za sprovođenje lokalnih izbora;

11) utvrđuje oblike, izgled i boju glasačkih listića i kontrolnog lista za proveru ispravnosti glasačke kutije;

12) utvrđuje broj glasačkih listića koji se štampa, kao i broj rezervnih glasačkih listića;

13) odobrava štampanje glasačkih listića i vrši nadzor nad njihovim štampanjem;

14) uređuje način primopredaje izbornog materijala pre i posle glasanja;

15) daje informacije biračima o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da su glasali na izborima;

16) dostavlja podatke organima nadležnim za prikupljanje i obradu statističkih podataka;

17) odlučuje o prigovorima, u skladu sa ovim zakonom;

18) utvrđuje na sednici preliminarne rezultate lokalnih izbora za sva biračka mesta koja su obrađena u roku od 24 časa od zatvaranja biračkih mesta;

19) utvrđuje rezultate izbora, donosi i objavljuje ukupan izveštaj o rezultatima izbora;

20) podnosi skupštini izveštaj o sprovedenim izborima;

21) obavlja i druge poslove predviđene Zakonom;

22) obavlja tehničke pripreme za sprovođenje republičkog odnosa pokrajinskog referenduma, određuje glasačka mesta utvrđuje rezultate glasanja na osnovu primljenog materijala sa svih glasačkih mesta i dostavlja ih Republičkoj, odnosno Pokrajinskoj izbornoj Komisiji i obavlja i druge poslove određene Zakonom i odlukom o raspisivanju referenduma.

Obrasce koji su potrebni za podnošenje izborne liste izborna Komisija propisuje u toku od tri dana od dana kada je odluka o raspisivanju izbora stupila na snagu.

Izborna Komisija donosi svoj poslovnik i objavljuje ga na veb-prezentaciji.

U svom radu izborna komisija shodno primenjuje uputstva i druge akte Republičke izborne Komisije koji se odnose na sprovođenje izbora za narodne poslanike.

IV NAČIN RADA

Član 10

Komisija radi u stalnom i proširenom sastavu.

Komisija radi u proširenom sastavu od narednog dana od dana kada je rešenje o imenovanju člana i zamenika člana Komisije u proširenom sastavu doneto pa sve do momenta dok ukupan izveštaj o rezultatima lokalnih izbora ne postane konačan.

Član 11

Komisija je samostalna u svom radu i radi na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona.

Član 12

Komisija radi u sednicama.

Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije u najkraćem mogućem roku, na svoju inicijativu ili kad to predloži najmanje trećina članova Komisije.

U radu Komisije učestvuju: predsednik, članovi i sekretar Komisije, a u njihovoj odsutnosti ili sprečenosti da obavljaju svoju dužnost, njihovi zamenici.

Za vreme sprovođenja izbornih radnji u radu Komisije pored predsednika i sekretara Komisije, učestvuju i zamenik predsednika i zamenik sekretara Komisije bez prava odlučivanja. Po potrebi u radu Komisije mogu učestvovati i zamenici članova Komisije o čemu odlučuje predsednik Komisije.

Član 13

Poziv za sednicu Komisije, sa predlogom dnevnog reda, dostavlja se članovima Komisije odnosno njihovim zamenicima, elektronskim putem.

Elektronskim putem sednice Komisije se zakazuje slanjem e-maila, s tim što se članovi Komisije odnosno njihovi zamenici i SMS porukom obaveštavaju da im je saziv za sednicu Komisije poslat elektronskim putem.

Član 14

Sednici Komisije, po pozivu predsednika Komisije, prisustvuju i predstavnici nadležnih organizacionih jedinica Gradske uprave, koji učestvuju u radu Komisije bez prava odlučivanja.

Po pozivu predsednika Komisije, sednici mogu prisustvovati i druga lica.

Član 15

Sednica Komisije se može održati ako je prisutna većina od ukupnog broja njenih članova, odnosno njihovih zamenika.

Komisija odlučuje većinom glasova prisutnih članova, odnosno zamenika, ako zakonom, propisima ili drugim aktima nije predviđena druga većina.

Komisija odlučuje javnim glasanje dizanjem ruku ili pojedinačnim izjašnjavanjem članova Komisije.

Umesto člana Komisije koji nije prisutan, glasa njegov zamenik.

Komisija, na predlog predsednika, može odlučiti da se vreme trajanja diskusiji ograniči, ili da se ograniči broj javljanja za diskusiju po istoj tački.

Član 16

Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svoj delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija može formirati radne grupe iz reda svojih članova, kojoj pomoć pružaju nadležne organizacione jedinice Gradske uprave.

Član 17

Rad Komisije je javan.

Javnost rada Komisija obezbeđuje davanjem saopštenja i održavanjem konferencija za štampu, a preko predsednika ili zamenika predsednika Komisije.

Odluke Komisije objavljuju se na zvaničnoj internet stranici grada Pančeva www.pancevo.rs bez odlaganja, a najkasnije u roku od 24 časa od završetka sednice na kojoj su odluke donete i na način koji propisuje Republička izborna Komisija.

Na zvaničnoj internet stranici grada Pančeva www.pancevo.rs mora biti naznačen datum i vreme objavljivanja odluke.

Član 18

U ostvarivanju svojih zadataka Komisija, saglasno zakonu, sarađuje sa domaćim i stranim organima i organizacijama.

V POSTUPANJE PO PRIGOVORIMA

Član 19

O prigovorima koji su upućeni Komisiji, sekretar, odnosno zamenik sekretara, pripremiće za potrebe Komisije, najkasnije u roku od 24 časa od časa prijema prigovora, stručno mišljenje o načinu rešavanja prigovora i na osnovu tog mišljenja, sačiniće nacrt rešenja ili odluke.

Stručno mišljenje iz prethodnog stava obuhvata sadržinu prigovora, činjenično stanje, izlaganje zakonskih odredaba na osnovu kojih se prigovor rešava i predlog kako ga treba rešiti.

Komisija je dužna da u roku od 72 časa od prijema prigovora donese i objavi rešenje o prigovoru.

Prigovor i rešenje o prigovoru Komisija objavljuje na zvaničnoj internet stranici grada Pančeva www.pancevo.rs

Član 20

Kad je protiv rešenja Komisije donetog po prigovoru podneta žalba, Komisija dostavlja žalbu i sve spise tog predmeta Upravnom sudu u Beogradu u roku od 24 časa od prijema žalbe.

Upravni sud je nadležan da odlučuje po žalbi protiv rešenja izborne Komisije koji je odlučeno po prigovoru podnetom protiv donete odluke, preduzete radnje i zbog propuštanja da se donese odluka, odnosno preduzme radnja u sprovođenju lokalnih izbora koji budu raspisani u roku od jedne godine od dana kada je Zakon o lokalnim izborima ("Sl. glasnik RS" broj 14/22) stupio na snagu.

Upravni sud je nadležan da odlučuje po žalbi na odluku o imenovanju članova i zamenika članova izborne Komisije u stalnom sastavu, po žalbi protiv odluke donete u vezi sa potvrđivanjem mandata odbornika, po žalbi na odluku kojom je konstatovano da je prestao mandat odbornika, kao i po žalbi zbog toga što nije doneta odluka o prestanku mandata odbornika ako su te žalbe podnete u roku od godinu dana od dana kada je Zakon o lokalnim izborima ("Sl. glasnik RS" broj 14/22) stupio na snagu.

Član 21

U postupku po prigovorima, u pitanjima koja nisu izričito uređena Zakonom o lokalnim izborima, Zakonom o izboru narodnih poslanika, Zakonom o finansiranju političkih aktivnosti, Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi i aktima donetim u sprovođenju tih zakona, komisija shodno primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.

VI OBEZBEĐIVANJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE

Član 22

Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i drugi troškovi sprovođenja izbora, obezbeđuju se u budžetu grada.

U slučaju da u postupku sprovođenja izbora Izborna komisija grada Pančeva postupa kao potkomisija, tada se sredstva za rad obezbeđuju iz budžeta Republike Srbije.

Član 23

Predsednik, članovi Komisije i sekretar odnosno njihovi zamenici imaju pravo na naknadu po osnovu učešća u radu Komisije:

- za prisustvo svakoj sednici Komisije imaju pravo na naknadu u visini iznosa dnevnice na koje se ne plaća porez prema zakonu o porezu na dohodak građana,

- za rad u Komisiji za vreme održavanja izbora visina naknade određuje se posebnom odlukom Komisije u okviru predviđenih budžetskih sredstava za sprovođenje izbora.

Isplata naknade na osnovu stava 1. alineja 2. ovog člana isključuje isplatu na osnovu stava 1. alineja 1. istog člana.

Zaposleni angažovani na stručnim i administrativno-tehničkim poslovima imaju pravo na naknadu za angažovanje u sprovođenju izbornih radnji.

Visinu naknade za angažovanje zaposlenih iz stava 3. ovog člana utvrđuje Komisija posebnom odlukom, a u zavisnosti od angažovanja u toku izbornog procesa.

Visinu troškova za opremanje biračkog mesta, zakupnine, naknade za rad predsednika, zamenika predsednika, članova, zamenika članova biračkog odbora, kao i druge troškove utvrđuje komisija posebnom odlukom.

Nalogodavac za isplatu sredstava iz člana 23. ovog Poslovnika je predsednik Komisije odnosno njegov zamenik.

Član 24

Stručne, administrativne i tehničke poslove za Komisiju vrši Gradska uprava, odnosno nadležne organizacione jedinice u njenom sastavu, u skladu sa Odlukom o Gradskoj upravi grada Pančeva.

Po potrebi, neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju zadataka Komisije obezbeđuju i pružaju i lica koja nisu zaposlena u Gradskoj upravi grada Pančeva.

Komisija donosi posebnu odluku o angažovanju lica iz st. 1. i 2. ovog člana kao i o visini naknade za njihovo angažovanje.

VII DOKUMENTACIJA O RADU KOMISIJE

Član 25

Na sednici Komisije vodi se zapisnik o radu Komisije.

Zapisnik obavezno sadrži podatke: vreme i mesto održavanja sednice, imena prisutnih članova Komisije, utvrđeni dnevni red, kao i glavne podatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o odlukama, zaključcima i drugim aktima koji su na sednici doneti, kao i o rezultatu glasanja o pojedinim pitanjima.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije.

Zapisnik se čuva trajno.

Zapisnik potpisuje predsednik i sekretar.

Član 26

Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, u skladu sa propisima.

Član 27

U Komisiji se vodi delovodni protokol, sređuje i čuva dokumentacija (arhivska građa Komisije), sa kojom se postupa u skladu sa propisima.

VIII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 28

Pitanja koja se odnose na rad Komisije, a koja nisu urađena ovim Poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa odredbama zakona, drugih propisa i ovog Poslovnika.

Član 29

Autentično tumačenje odredaba ovog Poslovnika utvrđuje Komisija većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije, odnosno zamenika članova Komisije.

Član 30

Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Izborne komisije grada Pančeva broj I-01-013-5/2012 od dana 15. 3.2012.godine.

Član 31

Ovaj Poslovnik o radu Izborne komisije grada Pančeva stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".