ODLUKA

O USLOVIMA I NAČINU REALIZACIJE PROGRAMA LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA GRADA POŽAREVCA ZA PERIOD OD 2021. DO 2023. GODINE, A U TOKU 2022. GODINE

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 14/2021)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Odlukom o uslovima i načinu realizacije Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za period od 2021. do 2023. godine, a u toku 2022. godine (u daljem tekstu: Odluka) uređuju se uslovi, način i postupak realizacije Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za period od 2021. do 2023. godine, koji će se realizovati u toku 2022. godine, kriterijumi za dodelu sredstava državne pomoći iz budžeta Grada Požarevca, praćenje realizacije investicionih projekata za koje su sredstva dodeljena u skladu sa ovom odlukom, kao i druga pitanja od lokalnog značaja, a koja imaju povoljan uticaj na otvaranje novih radnih mesta, prenos novih znanja i tehnologija, privredni i drugi razvoj grada.

Ovom odlukom se uređuje regionalna investiciona državna pomoć i de minimies državna pomoć.

Član 2

Ulaganja predstavljaju imovinska prava koja ima ili kontroliše, direktno ili indirektno, strani ili domaći ulagač na teritoriji Grada Požarevca, a za čije sticanje ulagač angažuje sredstva (ulaganje u zgrade, proizvodne pogone, mašine i opremu, nove proizvodne kapacitete, postojeće proizvodne kapacitete u skladu sa zakonom kojim se uređuju strana ulaganja i drugim propisima).

Ulagač jeste svako pravno ili fizičko lice koje ulaže na teritoriji Grada Požarevca u skladu sa Zakonom o ulaganjima ("Službeni glasnik RS", br. 89/15 i 95/18).

Pojmovi čije je značenje određeno zakonom i drugim propisima kojima se uređuju ulaganja domaćih i stranih fizičkih lica imaju isto značenje u realizaciji Programa.

II INSTRUMENTI DODELE SREDSTAVA

Član 3

Instrumenti (oblici) dodele sredstava državne pomoći predstavljaju način na koji Grad Požarevac predaje konkretna sredstva pojedinačnim korisnicima i predstavljaju:

- subvencije i subvencionisana kamatna stopa na kredite,

- podsticaji,

- otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta u svojini Grada po ceni manjoj od tržišne cene ili bez naknade,

- davanje u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada, ispod cene ili bez naknade, van javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, a u cilju realizacije investicionog projekta,

- bilo koje odricanje od izvornih prihoda jedinice lokalne samouprave.

Programske mere

Član 4

Programom lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za period od 2021. do 2023. godine, predviđene su tri programske mere:

1. Podsticanje zapošljavanja.

Ova mera se realizuje u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje, kroz Lokalni akcioni plan zapošljavanja Grada Požarevca na godišnjem nivou, putem koga se definišu ciljevi i prioriteti politike zapošljavanja i utvrđuju programi i mere koji će se realizovati, uključujući i ukupan iznos raspoloživih finansijskih sredstava.

2. Privlačenje investitora.

Ova mera se realizuje putem sledećih instrumenata:

2.1. Otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta u svojini Grada po ceni manjoj od tržišne cene ili bez naknade.

2.2. Davanjem u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada, ispod cene ili bez naknade, van javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, a u cilju realizacije investicionog projekta.

2.3. Obezbeđivanjem podsticajnih sredstava za nabavku postrojenja, mašina i opreme, neophodne za obavljanje delatnosti, proširenje kapaciteta ili započinjanje proizvodnje.

3. Podsticanje konkurentnosti.

Ova mera se realizuje putem sledećih instumenata:

3.1 Proizvodne inovacije koje imaju mogućnost direktne primene i definisane koristi u lancu vrednosti proizvoda.

3.2 Podršku razvoja kooperativa, klastera i drugih oblika udruživanja sa ciljem zajedničkog nastupa na trećim tržištima ili kod dominantnog kupca, kao i učestvovanje na sajmovima.

3.3 Dobijanja međunarodnih sertifikata sa ciljem omogućavanja izlaska domaćih kompanija na inostrana tržišta kao i poboljšanje kvaliteta upravljanja delatnošću.

3.4 Obezbeđivanje sredstava za proširenje ili izgradnju novih proizvodnih kapaciteta.

3.5 Olakšavanje pristupa finansijskom tržištu kroz subvencionisanje kamata na dinarske kredite.

III IZVORI I NAMENA SREDSTAVA, PRAVO UČEŠĆA U POSTUPKU DODELE SREDSTAVA, VISINA SREDSTAVA, USLOVI ZA REALIZACIJU PROGRAMA

Izvori i namena sredstava

Član 5

Sredstva za realizaciju ove odluke (u daljem tekstu: sredstva) obezbeđena su Odlukom o budžetu Grada Požarevca za 2022. godinu u iznosu od 25.000.000,00 dinara.

Sredstva se mogu koristiti za finansiranje investicionih projekata i projekata kojima se podstiče konkurentnost u proizvodnom sektoru i sektoru usluga koje mogu biti predmet međunarodne trgovine u skladu sa zakonom i drugim pozitivnim propisima.

Pravo na učestvovanje u postupku dodele sredstava

Član 6

Pravo na učestvovanje u postupku dodele sredstava imaju svi investitori iz Srbije i inostranstva, mikro, mala, srednja preduzeća i velika preduzeća i preduzetnici, koji imaju investicione projekte i projekte kojima se podstiče konkurentnost u sektorima za koje se u skladu sa programom lokalnog ekonomskog razvoja obezbeđuju sredstva i to na način i pod sledećim uslovima:

- Da u trenutku isplate državne pomoći imaju sedište ili predstavništvo ili izdvojeno mesto poslovanja u Republici Srbiji.

- Da u roku od dve godine pre podnošenje prijave nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti.

- Da vlasnici i odgovorna lica privrednog subjekta nisu pravosnažno osuđivana i da se protiv njih ne vodi krivični postupak za krivična dela protiv privrede.

- Da nije u grupi povezanih lica u koji su neki od članova veliki privredni subjekti.

- Da je od dana objavljivanja javnog poziva izmirio dospele obaveze prema Republici Srbiji i prema Gradu Požarevcu po osnovu izvornih javnih prihoda.

- Da prema evidenciji Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja o broju zaposlenih lica na dan podnošenja prijave ima određen broj zaposlenih u zavisnosti od veličine privrednog subjekta.

- Da u periodu od godinu dana od dana objavljivanja javnog poziva tekući računi kod poslovnih banaka nisu bili u blokadi duže od ukupno 6 meseci.

- Da prema evidenciji Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja o broju zaposlenih lica na dan objavljivanja javnog poziva ima najmanje jedno zaposleno lice na neodređeno vreme u prethodne tri godine.

- Da je kumulacija dodeljene državne pomoći do maksimalno dozvoljenih iznosa i intenziteta u skladu sa Zakonom o kontroli državne pomoći ("Službeni glasnik RS", broj 73/19), Uredbom o uslovima i kriterijumima usklađenosti regionalne državne pomoći ("Službeni glasnik RS", br. 23/21), Uredbom o pravilima i uslovima za dodelu pomoći male vrednosti (de minimis pomoći) ("Službeni glasnik RS", br. 23/21) i drugim podzakonskim aktima kojima se uređuje kontrola državne pomoći.

- Da nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije.

Svi investitori iz Srbije i inostranstva - mikro, mala, srednja preduzeća i preduzetnici, imaju obavezu da zaposle radnike isključivo sa teritorije Grada Požarevca, dok velika preduzeća, da kada ispune kvotu zaposlenja radnika sa teritorije Grada Požarevca, mogu da zaposle i radnike sa teritorija drugih jedinica lokalne samouprave.

Izuzimanje od prava na dodelu sredstava

Član 7

Podrška se ne pruža privrednim subjektima kojima je u roku od dve godine pre podnošenja prijave za dodelu sredstava izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti, a ukoliko posluje kraće od dve godine, da nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja poslovne delatnosti za ukupna period poslovanja. Pored toga podrška se ne pruža ni privrednim subjektima čiji su vlasnici i odgovorna lica pravosnažno osuđivana i protiv kojih se vodi postupak za krivična dela protiv privrede.

Od prava na dodelu sredstava izuzimaju se privredni subjekti:

- koji sredstva ne mogu dobiti iz budžeta Republike u skladu sa zakonom i drugim propisima,

- privrednim subjektima koji obavljaju delatnosti u sektorima čelika, uglja, sintetičkih vlakana, saobraćaja, energetike, finansijskih delatnosti, osiguranja, upravljačkih delatnosti i savetovanja: kao i privrednim subjektima u teškoćama, odnosno onim privrednim subjektima koji koji nisu bili u teškoćama u smislu člana 2. stav 1. tačka 5) Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Službeni glasnik RS", br. 13/10, 100/11, 91/12, 37/13, 97/13 i 119/14) na dan 31. decembra 2019. godine.

- koji nisu izmirili prethodne obaveze prema budžetu Grada Požarevcu i Republike Srbije i protiv kojih se vode postupci pred sudom,

- kod kojih je broj zaposlenih smanjen za 10% i više za poslednjih 12 meseci pre podnošenja prijave na javni poziv u odnosu na prosečan broj zaposlenih u navedenom periodu,

- u kojima Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave ima učešća u vlasništu,

- koji su u obavezi povraćaja nedozvoljene države pomoći,

- kojima je bio raskinut ugovor o dodeli sredstva podsticaja, osim u slučaju sporazumnog raskida ugovora.

Ukoliko se navedeni privredni subjekti javljaju za dodelu sredstava predviđenu merom Podsticanje konkurentnosti u tom slučaju mogu ostvariti pravo na dodelu sredstava s obzirom da se sredstva dodeljuju u skladu sa pravilima o de minimies državne pomoći.

IV OPRAVDANI TROŠKOVI, VISINA SREDSTAVA KOJA MOGU BITI DODELJENA, INSTRUMENTI, POSTUPAK I USLOVI ZA DODELU, KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA, KRITERIJUMI ZA ANALIZU KVALITETA PROJEKATA, ROKOVI REALIZACIJE, SREDSTVA OBEZBEĐENJA

Član 8

Opravdani troškovi

Opravdani troškovi ulaganja su:

1) troškovi ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu;

2) procenjeni troškovi zarada za novootvorena radna mesta povezana sa ulaganjem u dvogodišnjem periodu;

3) kombinacija troškova iz tač. 1) i 2) ovog stava, pod uslovom da dobijeni iznos ne premašuje iznose iz tačke 1) ili tačke 2) ovog stava, u zavisnosti od toga koji je iznos veći.

Materijalna imovina obuhvata nepokretnosti (zemljište, zgrade, građevine i dr), postrojenja, mašine i opremu.

Nematerijalna imovina nema fizički ili finansijski oblik, a obuhvata pravo na patent, licencu, know-how ili druga prava intelektualne svojine.

Troškovi zarada su ukupan iznos koji korisnik državne pomoći stvarno plaća za rad zaposlenog i obuhvataju bruto zaradu, odnosno zaradu pre odbitka poreza i doprinosa.

Opravdani troškovi za učesnike na tržištu koji se razvrstavaju u mikro, mala i srednja pravna lica su i troškovi pripreme studija izvodljivosti i konsultantskih usluga koji se odnose na početno ulaganje ako visina državne pomoći iznosi do 50% stvarno nastalih troškova, pri čemu moraju da budu ispunjeni i dopunski uslovi iz Uredbe o uslovima i kriterijumima usklađenosti regionalne državne pomoći ("Službeni glasnik RS", br. 23/21).

Početno ulaganje mora opstati u istom području najmanje pet godina, odnosno u slučaju mikro, malih i srednjih privrednih subjekata tri godine nakon završetka projekta, pri čemu je zamena postrojenja ili opreme koja je u tom periodu zastarela ili se pokvarila, dozvoljena.

Imovina koja se stiče ulaganjem mora biti nova, osim kada imovinu stiču mikro, mala i srednja preduzeća gde ne može biti starija od 5 godina. U slučaju preuzimanja, iznos sredstava za čije je sticanje državna pomoć već bila odobrena pre kupovine, odbija se od ukupnog iznosa.

Zakup postrojenja ili mašina mora da bude u obliku finansijskog lizinga i da sadrži obavezu korisnika pomoći da kupi imovinu po isteku perioda zakupa.

Neće se smatrati za opravdane troškove, troškovi koji se odnose na nabavku transportnih sredstava i opreme u sektoru transporta.

Imovina koja se stiče preuzimanjem i samo ako je kupljena od trećeg nepovezanog lica i po tržišnim uslovima, može se smatrati opravdanim troškom.

Ako malo privredno društvo preuzme član porodice prvobitnog vlasnika ili zaposleni neće se smatrati da je imovinu kupilo povezano lice i trošak te kupovine predstavlja opravdani trošak.

U slučaju kada je za sticanje imovine ciljnog društva državna pomoć već data kupcu pre kupovine imovine, troškovi te imovine se oduzimaju od opravdanih troškova povezanih sa preuzimanjem ciljnog društva.

U slučaju sticanja imovine preuzimanjem, opravdani troškovi ulaganja, osim troškova kupovine imovine mogu biti i troškovi dodatnog ulaganja.

Opravdani troškovi ulaganja velikog pravnog subjekta na tržištu u cilju bitne promene u proizvodnom procesu moraju biti veći od troškova amortizacije u prethodne tri fiskalne godine za imovinu koja je povezana sa delatnošću koja se modernizuje. Opravdani troškovi ulaganja u cilju diversifikacije proizvodnog programa moraju biti najmanje 200% veći od knjigovodstvene vrednosti imovine koja se ponovo koristi, a koja se knjiži u fiskalnoj godini pre početka radova.

Opravdani troškovi ulaganja u nematerijalnu imovinu podrazumevaju da tu imovinu isključivo upotrebljava korisnika državne pomoći i da na nju obračunava amortizacija u skladu sa važećim propisima. Nematerijalnu imovinu korisnik može da kupi samo od trećeg lica koje nije povezano sa njim i po tržišnim uslovima. Nematerijalna imovina za koju se dodeljuje sredstva, mora biti iskazana u bilansu stanja korisnika državne pomoći, najmanje pet godina odnosno tri godine, ako je korisnik MSP. Ako je korisnika državne pomoći veliko pravno lice, učešće troškova nematerijalne imovine u ukupnim opravdanim troškovima ulaganja može biti do 50%.

Korisnik regionalne državne pomoći za ulaganje mora da obezbedi finansijsko učešće od najmanje 25% opravdanih troškova ulaganja iz sopstvenih sredstava ili spoljnim finansiranjem, koje ne sadrži bilo koji oblik javne pomoći.

Iznos regionalne investicione državne pomoći obračunate na osnovu zarada ne sme da premaši određeni procenat troškova zarade zaposlenog u periodu od dve godine i ne sme preći 50% ovih opravdanih troškova.

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena

Uzimajući u obzir prethodno navedeno, moguća visina dodeljenih sredstva je:

1) projekte u proizvodom sektoru i sektoru usluga čija je kod kojih opravdani troškovi ulaganja iznose u dinarskoj protivvrednosti do 5.000 evra po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojim se obezbeđuje otvaranje najmanje 2 nova radna mesta. Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja za velike privredne subjekte, odnosno do 60% za srednje privredne subjekte i do 70% za male/mikro/ preduzetnike.

2) projekte u proizvodnom sektoru i sektoru usluga kod kojih opravdani troškovi ulaganja iznose u dinarskoj protivvrednosti do 10.000 evra po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojim se obezbeđuje otvaranje najmanje 3 nova radna mesta. Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja za velike privredne subjekte, odnosno do 60% za srednje privredne subjekte i do 70% za male/ mikro/ preduzetnike.

3) projekte u proizvodnom sektoru i sektoru usluga kod kojih opravdani troškovi ulaganja iznose u dinarskoj protivvrednosti do 15.000 evra po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojim se obezbeđuje otvaranje najmanje 5 novih radnih mesta. Za ovu vrstu projekata, moguća visina dodeljenih sredstava je 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja za velike privredne subjekte, odnosno do 60% za srednje privredne subjekte i do 70% za male/ mikro/ preduzetnike.

4) Projekte u proizvodnom sektoru, kod kojih opravdani troškovi ulaganja iznose najmanje u dinarskoj protivvrednosti do 50.000 EUR po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 10 novih radnih mesta; Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja za velike privredne subjekte, odnosno do 60% za srednje privredne subjekte i do 70% za male/mikro/ preduzetnike.

5) Projekte u proizvodnom sektoru kod kojih su opravdani troškovi ulaganja najmanje u dinarskoj protivvrednosti do 100.000 EUR po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 20 novih radnih mesta; Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja za velike privredne subjekte, odnosno do 60% za srednje privredne subjekte i do 70% za male/mikro/ preduzetnike.

6) projekte u proizvodnom sektoru kod kojih su opravdani troškovi ulaganja najmanje u dinarskoj protivvrednosti do 500.000 EUR po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 70 novih radnih mesta. Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja za velike privredne subjekte, odnosno do 60% za srednje privredne subjekte i do 70% za male/mikro/preduzetnike.

Ukupan iznos sredstava, koja se mogu dodeliti u skladu sa ovim Odlukom određuje se u apsolutnom iznosu, uz obezbeđivanje poštovanja maksimalnog dozvoljenog intenziteta gore navedenih u tačkama od 1) do 6).

Obzirom da se intenzitet državne pomoći utvrđuje u odnosu na iznos opravdanih troškova za koje se dodeljuje državna pomoć Grad Požarevac će u skladu sa uslovima iz Uredbe o uslovima i kriterijumima usklađenosti regionalne državne pomoći ("Službeni glasnik RS", broj 23/21) opravdanost troškova dokazati putem isprava koje moraju da sadrže jasne, konkretne i ažurirane podatke dobijene od korisnika državne pomoći kao što je na primer poslovni plan korisnika.

Uslovi pod kojima mogu biti dodeljena sredstva za sve instrumente planirane ovom Odlukom i Programom lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za period od 2021. do 2023. godine

Uslovi pod kojima mogu biti dodeljena sredstva za sve instrumente planirane ovom Programom su:

1) da realizacija investicionog projekta za velike privredne subjekte ne traje duže od pet godina, a u slučaju srednjih, mikro i malih privrednih subjekata i preduzetnika da ne traje duže od tri godine,

2) da investicioni projekat i novootvorena radna mesta povezana sa istim moraju opstati u istom području najmanje pet godina za velike privredne subjekte, a u slučaju mikro, malih i srednjih privrednih subjekata, kao i preduzetnika tri godine, nakon završetka projekta,

3) da radno mesto bude neposredno povezano sa početkom investicionog projekta, a otvoreno je u roku od tri godine u slučaju mikro, malih i srednjih privrednih subjekata i preduzetnika, odnosno od pet godina u slučaju velikih privrednih subjekata od završetka investicije, a od datuma kada je radno mesto prvi put popunjeno,

4) da se ukupno dostignuti broj zaposlenih kod korisnika sredstava državne pomoći nakon realizacije investicionog projekta ne smanjuje u periodu od najmanje pet godina, ako je u pitanju veliki privredni subjekt, odnosno u periodu od najmanje tri godine, ako je u pitanju mikro, mali i srednji privredni subjekt i preduzetnici,

5) da ulaganje mora da rezultira neto povećanjem broja zaposlenih u privrednom subjektu u poređenju sa prosečnim brojem zaposlenih u proteklih 12 meseci, a u slučaju da se radno mesto zatvori u tom periodu, mora se oduzeti od broja novootvorenih radnih mesta.

Privredni subjekt može konkurisati za dodelu sredstava podsticaja i u narednim godinama, odnosno najduže do tri fiskalne godine, a u skladu sa ovom Programom i ovom Odlukom i sa podnetom konkursnom dokumentacijom.

Investitor mora dostaviti Gradu Požarevcu sredstva obezbeđenja (bankarsku garanciju ili menicu) na ukupan iznos dodeljenih sredstava, a za ukupno trajanje investicionog projekta, odnosno do izvešenja obaveza po osnovu zaključenog Ugovora o dodeli sredstva, što je detaljnije definisano u članu 25.ove odluke.

Veliki privredni subjekt kome je Grad odobrio sredstva mora održati investicioni projekat na istoj lokaciji, kao i broj zaposlenih, pet godina nakon realizacije investicionog projekta (5+5), a mikro, mali i srednji privredni subjekt, kao i preduzetnik tri godine nakon realizacije istog (3+3).

Poslovni subjekt koji aplicira na javni poziv za dodelu sredstva mora imati registrovano preduzeće ili predstavništvo na teritoriji Grada Požarevca u trenutku isplate dodeljenih sredstava.

Privredni subjekt koji podnosi prijavu na javni poziv za dodelu sredstva iz neke od programskih mera iz ovog Programa, može u jednoj kalendarskoj godini konkurisati za dodelu podsticaja samo jednog instrumenta u okviru predložene mere. Dakle, isti privredni subjekt može podneti samo jedan zahtev za jedan instrument u okviru jedne mere.

Grad Požarevac će naročito ocenjivati dodelu sredstava u odnosu na njihov podsticajni efekat s tim da će se smatrati da će zahtev imati podsticajni efekat ako je zahtev za dodelu sredstava podnet pre početka radova na investicionom projektu.

Zahtev za dodelu sredstava se iskazuje kroz Biznis plan i sadrži:

1) naziv i veličinu učesnika na tržištu;

2) opis projekta, datum početka i kraja projekta; planiran broj novozaposlenih i faze zapošljavanja;

3) lokaciju projekta;

4) pregled troškova projekta;

5) instrument i iznos državne pomoći.

Pod početkom radova na projektu smatra se početak građevinskih radova ili nastanak obaveze po osnovu nabavke opreme povezane sa ulaganjem, a kod preuzimanja trenutak sticanja imovine neposredno povezane sa preuzetim učesnikom na tržištu. Kupovina zemljišta, pribavljanje dozvola, obavljanje studija izvodljivosti i druge pripremne radnje ne smatraju se početkom radova na projektu.

Sredstva za realizaciju investicionih projekata se ne mogu dodeliti korisnicima koji su prestali sa obavljanjem iste ili slične delatnost na teritoriji Republike Srbije u periodu od dve godine pre podnošenja zahteva za regionalnu državnu pomoć za ulaganje ili planira da prestane sa obavljanjem takve delatnosti u roku od najviše dve godine nakon završetka početnog ulaganja.

Član 9

Pojašnjenje instrumenata Mere 2 - Privlačenje investitora i načina realizacije istih

Ova mera predstavlja regionalnu državnu pomoć.

Mera predstavlja podršku investitorima da realizuju investicioni projekat koji se realizuje dodelom sredstva za investicione projekte bilo da se radi o greenfield ili brownfield investiciji, koji u svom opisu imaju ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu i koji rezultiraju novim zapošljavanjem.

Za realizaciju mere za privlačenje investitora sredstva se mogu odobriti za sledeće opravdane troškove ulaganja u:

a) nova radna mesta povezana sa početnim ulaganjem;

b) početna investiciona ulaganja (materijalna i nematerijalna imovina, ulaganje u zemljište, zgrade, postrojenja, mašine, patente, licence i sl.) u vezi sa: 1) osnivanjem novog pravnog lica; 2) proširenjem postojećeg kapaciteta; 3) diversifikacijom postojećeg proizvodnog programa u nove proizvode i 4) bitnim promenama u celokupnom proizvodnom procesu postojećeg pravnog lica.

Pod početnim ulaganjem se podrazumeva i sticanje imovine lica koje je prestalo ili bi prestalo sa radom da ga nije kupio ulagač koji nije povezan sa prodavcem (preuzimanje), s tim da se sticanje udela u privrednom društvu ne smatra se početnim ulaganjem.

Ova odluka se neće u primenjivati na investicione projekte koji su uslovljeni:

1) izvezenim količinama, osnivanjem i radom distribucione mreže u inostranstvu ili ostalim tekućim troškovima korisnika državne pomoći koji su direktno povezani sa izvoznom delatnošću;

2) davanjem prednosti korišćenju domaće robe u odnosu na uvezenu robu;

3) obavezom korisnika da koristi robu koja je proizvedena u Republici Srbiji ili usluge koje su pružene u Republici Srbiji;

4) ograničavanjem korisnika da koristi rezultate istraživanja, razvoja i inovacija u Republici Srbiji;

5) obavezom korisnika da ima sedište ili predstavništvo u Republici Srbiji, osim u trenutku isplate državne pomoći.

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena za realizaciju mere za privlačenje investitora određuje se na osnovu opravdanih troškova ulaganja i direktnih i indirektnih efekata ulaganja i u odnosu na visinu investicije, a povezana je sa novootvorenim radnim mestima.

Imajući u vidu da se sredstva mogu dodeliti u obliku subvencija Grad Požarevac će sredstva subvencija koja se dodeljuje u obliku bespovratnih sredstava prikazati u bruto iznosu, tj. iznosu pre odbitka poreza i drugih naknada. U svim drugim slučajevima Grad Požarevac će iznos državne pomoći prikazati u obliku bespovratnih sredstava, tj. u njihovoj (bruto) novčanoj protivvrednosti. Iznos državne pomoći koja se ne dodeljuje u obliku bespovratnog sredstva, jednak je bruto novčanoj protivvrednosti bespovratnog sredstva.

Prilikom dodele sredstava Grad Požarevac kao davalac regionalne investicione državne pomoći će voditi računa o kriterijumima transparentnosti koje ispunjavaju instrumenti (oblici) dodele državne pomoći, a koje je jedinica lokalne samouprave može da dodeli, kao što su subvencija i subvencionisana kamatna stopa na kredite i drugi instrumenti u skladu sa zakonom (dodela građevinskog zemljišta sa umanjenom ili bez naknade, odobrenje zakupa sa umanjenom ili bez naknade i druga umanjenja lokalnih izvornih prihoda).

Prilikom ocene uticaja dodele sredstava kod investicionih projekata u okviru mere Privlačenja investitora, lokalna samouprava ocenjuje da li dodela sredstava utiče na: znatno povećanje veličine projekta, ili 2) znatno povećanje ukupnog iznosa sredstava koje privredni subjekt ulaže u projekat, ili 3) znatno povećanje brzine realizacije projekta, ili 4) realizaciju projekta, koji bez dodele sredstava ne bi mogao da bude ostvaren.

Ukoliko se isplata sredstva bude vršila u više rata opravdani troškovi će biti diskontovani na njihovu vrednost u trenutku dodele pri čemu se Grad Požarevac obavezuje da za diskontovanje koristi diskontnu stopu koja važi u trenutku dodele.

Svi domaći i strani investitori, mikro, mali i srednji privredni subjekti i preduzetnici, kao korisnici državne pomoći, imaju obavezu da zaposle radnike isključivo sa teritorije Grada Požarevca, dok veliki privredni subjekti, kada ispune kvotu zaposlenja radnika sa teritorije Grada Požarevca, mogu da zaposle i radnike sa teritorija drugih jedinica lokalne samouprave.

Korisnik podsticaja, nakon postizanja pune zaposlenosti, prema prethodno utvrđenom broju novozaposlenih, u skladu sa ugovorom o dodeli sredstva (u daljem tekstu: Ugovor), dužan je da svakom zaposlenom redovno isplaćuje zaradu u skladu sa propisima kojima se uređuju radni odnosi, u iznosu koji je najmanje za 20% veći od minimalne zarade u Republici Srbiji propisane za mesec za koji se isplaćuje zarada, za sve ugovoreno vreme.

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena određuje se u skladu sa opravdanim troškovima ulaganja i direktnim i indirektnim efektima ulaganja i u odnosu na visinu predviđene investicije, a povezana je sa novootvorenim radnim mestima.

Ova mera se realizuje se putem sledećih instrumenata i na sledeći način:

2.1. Otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta u svojini Grada po ceni manjoj od tržišne cene ili bez naknade.

Otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta propisano je Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 72/09, 81/09 - ispr. 64/10 - odluka US, 24/11, 121/12, 42/13 - odluka US, 50/2013 - odluka US, 98/13 - odluka US, 132/14, 145/14, 83/18, 31/19, 37/19 - dr. zakon, 9/20 i 52/21), a realizuje se putem Uredbe o uslovima, načinu i postupku pod kojima se građevinsko zemljište u javnoj svojini može otuđiti ili dati u zakup po ceni manjoj od tržišne cene, odnosno zakupnine ili bez naknade, kao i uslovi, način i postupak razmene nepokretnosti ("Službeni glasnik RS", br. 61/15, 88/15, 46/17, 30/18 i 53/21). Članom 1. navedene uredbe bliže su propisani uslovi, način i postupak pod kojima se vrši razmena građevinskog zemljišta u javnoj svojini, način i uslovi za ulaganje građevinskog zemljišta radi ostvarivanja javno-privatnog partnerstva, uslovi, način i postupak pod kojima se može otuđiti građevinsko zemljište po ceni koja je manja od tržišne cene ili otuđiti građevinsko zemljište bez naknade, kada se radi o ispunjavanju ugovornih obaveza nastalih do dana stupanja na snagu zakona kojim se uređuje planiranje i izgradnja, po osnovu ugovora u kome je Republika Srbija jedna od ugovornih strana, kada se radi o međusobnom raspolaganju između vlasnika građevinskog zemljišta u javnoj svojini, kao i kada se može otuđiti ili dati u zakup građevinsko zemljište po ceni, odnosno zakupnini koja je manja od tržišne cene, odnosno zakupnini ili otuđiti ili dati u zakup bez naknade, kada se radi o realizaciji projekata za izgradnju objekata od značaja za Republiku Srbiju, kao i uslove i način pod kojima jedinica lokalne samouprave može otuđiti neizgrađeno građevinsko zemljište po ceni koja je manja od tržišne cene ili otuđiti građevinsko zemljište bez naknade, ako se radi o realizaciji investicionog projekta kojim se unapređuje lokalni ekonomski razvoj.

Grad Požarevac će promovisati već postojeće mehanizme podrške koji su utvrđeni zakonskim procedurama i neće iz budžeta izdvajati sredstva za ove namene.

Predmet otuđenja ili davanja u zakup je neizgrađeno građevinsko zemljište u javnoj svojini.

Otuđenje građevinskog zemljišta ceni manjoj od tržišne cene ili bez naknade u skladu sa odredbama Uredbe može se sprovesti pod uslovom da je to građevinsko zemljište namenjeno za izgradnju, u skladu sa važećim planskim dokumentom, na osnovu koga se mogu izdati lokacijski uslovi i građevinska dozvola za objekat u funkciji realizacije investicionog projekta kojim se unapređuje lokalni ekonomski razvoj.

Otuđenje ili davanje u zakup neizgrađenog građevinskog zemljišta sprovodi se putem javnog oglasa ili javnim nadmetanjem.

Tržišna vrednost građevinskog zemljišta se utvrđuje u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina.

Tržišna vrednost građevinskog zemljišta se utvrđuje u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina.

Državnu pomoć u konkretnom slučaju predstavlja vrednost otuđenog građevinskog zemljišta, odnosno razlika zakupa koji se daje po ceni ispod tržišne cene, odnosno vrednost ukupnog zakupa ako se daje bez zakupnine.

Predmet otuđenja, odnosno davanja u zakup ispod tržišne cene, odnosno zakupnine ili bez naknade je katastarska parcela, odnosno katastarske parcele neizgrađenog građevinskog zemljišta.

Ako je pre otuđenja potrebno sprovesti preparcelaciju, odnosno parcelaciju, zainteresovani privredni subjekt može finansirati izradu projekta preparcelacije, odnosno parcelacije, uz saglasnost vlasnika građevinskog zemljišta u javnoj svojini. U slučaju da zainteresovani subjekt ne bude izabran kao najpovoljniji ponuđač, troškove postupka preparcelacije, odnosno parcelacije tom subjektu nadoknađuje najpovoljniji ponuđač.

Projekti lokalnog ekonomskog razvoja su projekti koji su od posebnog značaja za realizaciju privrednog razvoja Republike Srbije i lokalnog ekonomskog razvoja, čijom realizacijom se povećava broj zaposlenih u privredi za najmanje 1% i srazmerno se uvećavaju javni prihodi.

Broj zaposlenih u privredi je broj zaposlenih u jedinici lokalne samoupave koji ne uključuje zaposlene u javnom sektoru, a prema izveštaju Republičkog zavoda za statistiku o broju regiostrovanih zaposlenih za godinu koja prethodi godini u kojoj se podnosi elaborat o opravdanosti otuđenja građevinskog zemljišta neposrednom pogodbom. Podatke o broju zaposlenih na zahtev jedinice lokalne samouprave dostavlja Komisija za davanje predloga Vladi za prethodnu saglasnost za otuđenje građevinskog zemljišta u javnoj svojini po ceni manjoj od tržišne cene ili bez naknade.

Jedinica lokalne samouprave koje na svojoj teritoriji ima više od 30.000 stanovnika, odnosno koja pripada upravnom okrugu sa više od 30.000 stanovnika, može otuđiti građevinsko zemljište u industrijskoj ili poslovnoj zoni na svojoj teritoriji, a kojoj gravitiraju privredni subjekti sa teritorije ostalih jedinica lokalne samouprave iz upravnog okruga, po ceni koja je manja od tržišne cene ili otuđiti građevinsko zemljište bez naknade, za izgradnju objekata u funkciji realizacije investicionog projekta kojim se unapređuje lokalno ekonomski razvoj, kao i objekta za obavljanje usluga servisnih centara i podrške poslovnih operacija, kao usluga koje se pružaju putem informaciono-komunikacionih tehnologija prevashodno korisnicima van teritorije Republike Srbije. Sticalac prava svojine na građevinskom zemljištu je dužan da u roku od tri godine od dana sudske overe Ugovora o otuđenju građevinskog zemljišta, na svaka dva ara otuđenog građevinskog zemljišta, zaposli najmanje jadno lice na neodređeno vreme.

Iznos umanjenja tržišne vrednosti cene, za projekte lokalnog ekonomskog razvoja, ne može biti veći od očekivanog iznosa uvećanja javnih prihoda po osnovu realizacije tog projekta, odnosno investicije, u periodu od pet godina a koji počinje stupanjem na snagu ugovora o otuđenju od početka realizacije projekta, odnosno investicije.

Za projekte ekonomskog razvoja ako se otuđenje vrši prikupljanjem ponuda javnim oglasom, pre podnošenja zahteva za davanje prethodne saglasnosti za otuđenje građevinskog zemljišta u javnoj svojini po ceni koja je manja od tržišne cene ili za otuđenje građevinskog zemljišta u javnoj svojini bez naknade, jedinica lokalne samouprave je dužna da sačini elaborat o opravdanosti.

Za projekte ekonomskog razvoja, ako se otuđenje građevinskog zemljišta vrši neposrednom pogodbom, pre podnošenja zahteva za davanje prethodne saglasnosti za otuđenje predmetnog građevinskog zemljišta, jedinica lokalne samouprave je dužna da sačini elaborat o opravdanosti.

Investitor je u obavezi da na građevinskom zemljištu izradi proizvodni pogon i započne proizvodnju u roku predviđenim biznis planom.

Kada se radi o zakupu građevinskog zemljišta u javnoj svojini po ceni manjoj od tržišne cene, odnosno bez naknade, prikupljanjem ponuda javnim oglasom ili javnim nadmetanjem, odnosno neposrednom pogodbom, primenjuju se odredbe Uredbe kojom se uređuju uslovi pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom i davanja u zakup stvari u javnoj svojini, odnosno pribavljanja i ustupanja iskorišćavanja drugih imovinskih prava, kao i postupci javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda ("Službeni glasnik RS", broj 16/18).

Zahtev za davanje prethodne saglasnosti za otuđenje građevinskog zemljišta u skladu sa ovom uredbom, podnosi nadležni pravobranilac, odnosno drugi organ koji zastupa jedinicu lokalne samouprave. Vlada odlučuje o zahtevu na predlog Komisije.

Na predlog Komisije, Vlada donosi akt kojim se daje prethodna saglasnost na otuđenje građevinskog zemljišta u javnoj svojini po ceni koja je manja od tržišne cene ili na otuđenje građevinskog zemljišta u javnoj svojini bez naknade ili akt kojim se odbija davanje saglasnosti.

Gradsko veće Grada Požarevca na predlog Komisije za dodelu sredstva objavljuje Javni poziv za realizaciju navedenog instrumenta u okviru mere 2.

Investitor podnosi prijavu na Javni poziv uz koju dostavlja prateću dokumentacija koja se podnosi uz obrazac Prijave a koja je definisana u članu 15. ove Odluke.

Odlučivanje po podnetoj prijavi na Javni poziv i utvrđivanje postojanje državne pomoći koja mora biti iskazana u bruto novčanoj protivvrednosti dodeljenog građevinskog zemljišta, vrši Komisija za dodelu sredstva, koja predlaže Gradskom veću Grada Požarevca da odobri dodelu sredstava investitoru. Dalja procedura otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u svojini Grada po ceni manjoj od tržišne cene ili bez naknade, sprovodi se u svemu prema odredbama Uredbe o uslovima, načinu i postupku pod kojima se građevinsko zemljište u javnoj svojini može otuđiti ili dati u zakup po ceni manjoj od tržišne cene, odnosno zakupnine ili bez naknade, kao i uslovi, način i postupak razmene nepokretnosti ("Službeni glasnik RS", br. 61/15, 88/15, 46/17, 30/18 i 53/21).

Moguća visina dodeljenih sredstva, opravdani troškovi i uslovi dodele su definisani članom 8. ove odluke.

Konačnu odluku o dodeli sredstva donosi Skupština Grada Požarevca, na predlog Gradskog veća a po dobijenoj prethodne saglasnosti Vlade RS.

Dodela državne pomoći iz budžeta Grada Požarevca za 2022. godinu po ovom instrumentu se reguliše zaključenjem Ugovora kojim se uređuju međusobna prava i obaveze u skladu sa donetim odlukom Skupštine Grada Požarevca.

Biznis plan kojim se privredni subjekt prijavljuje po ovom Javnom pozivu čini sastavni deo Ugovora.

Grad može da raskine Ugovor u svakoj fazi izvršenja ako utvrdi da korisnika državne pomoći ne ispunjava uslove utvrđene Ugovorom i ako je Komisija za nadzor donela odluku o raskidu.

Investitor mora obezbediti bankarsku garanciju na iznos vrednosti podsticaja, kao meru obezbeđenja za Grad Požarevca u ukupnom trajanju investicionog projekta, a ova obaveza je detaljnije opisana u članu 22. ove odluke. Investitor može konkurisati za dodelu sredstava podsticaja i u narednim godinama, odnosno najduže do tri fiskalne godine, a u skladu sa ovom Odlukom i sa podnetom konkursnom dokumentacijom.

2.2. Davanjem u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada, ispod cene ili bez naknade, van javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, a u cilju realizacije investicionog projekta.

Zakon o javnoj svojini ("Službeni glasnik RS", br. 72/11, 88/13, 105/14, 104/16 - dr. zakon, 108/16, 113/17, 95/18 i 153/20) uređuje pod kojim uslovima Republika Srbija, autonomna pokrajina i jedinica lokalne samouprave mogu davati nepokretnosti u zakup, odnosno na korišćenje, a realizuje se Uredbom o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom i davanja u zakup stvari u javnoj svojini, odnosno pribavljanja i ustupanja iskorišćavanja drugih imovinskih prava, kao i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda ("Službeni glasnik RS", broj 16/18). Ovom uredbom bliže su uređeni uslovi pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom, davanja u zakup stvari u javnoj svojini, uslovi pribavljanja drugih imovinskih prava u korist Republike Srbije, autonomne pokrajine i jedinice lokalne samouprave, kao i ustupanja iskorišćavanja drugih imovinskih prava čiji je nosilac Republika Srbija, autonomna pokrajina i jedinica lokalne samouprave, kao i postupci javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda.

Državnu pomoć u konkretnom slučaju predstavlja razliku zakupa koji se daje po ceni ispod tržišne cene, odnosno vrednost ukupnog zakupa ako se daje bez zakupnine.

Grad Požarevac će promovisati već postojeće mehanizme podrške koji su prošli zakonom utvrđenu proceduru i neće iz budžeta izdvajati sredstva za ove namene.

Nepokretnosti u javnoj svojini mogu se dati u zakup i van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, slučaju kada se nepokretnost koja je u javnoj svojini, odnosno koja će do dana primopredaje biti stečena u javnu svojinu, daje u zakup u cilju realizacije investicionog projekta kojim se u roku od najviše tri godine od dana sticanja prava zakupa otpočne industrijska proizvodnja i obezbedi, uz obavezu održavanja broja zaposlenih u periodu od pet godina nakon dostizanja pune zaposlenosti:

(1) najmanje 1.000 novih radnih mesta na neodređeno vreme povezanih sa investicionim projektom u jedinicama lokalne samouprave koje su prema stepenu razvijenosti razvrstane u prvu grupu;

Nepokretnost se daju u zakup ispod tržišne cene, odnosno bez nadoknade u skladu sa Zakonom o ulaganjima ("Službeni glasnik RS", broj 89/15 i 95/18) i Zakonom o kontroli državne pomoći ("Službeni glasnik RS", broj 73/19).

Gradsko veće Grada Požarevca na predlog Komisije za dodelu sredstva podsticaja objavljuje Javni poziv za realizaciju navedenog instrumenta u okviru mere 2.

Investitor podnosi prijavu na Javni poziv uz koju dostavlja prateću dokumentacija koja se podnosi uz obrazac Prijave a koja je definisana u članu 15. ove Odluke.

Odlučivanje po podnetoj prijavi na Javni poziv i utvrđivanje postojanje državne pomoći koja mora biti iskazana u bruto novčanoj protivvrednosti dodeljene nepokretnosti u zakup, vrši Komisija za dodelu sredstva, koja predlaže Gradskom veću rada Požarevca da odobri dodelu podsticaja investitoru.

Moguća visina dodeljenih sredstva, opravdani troškovi i uslovi dodele su definisani članom 8. ove odluke.

Celokupna procedura davanja u zakup nepokretnosti u svojini Grada ispod cene ili bez naknade, van javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, a u cilju realizacije investicionog projekta sprovodi se u skladu Uredbom o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom i davanja u zakup stvari u javnoj svojini, odnosno pribavljanja i ustupanja iskorišćavanja drugih imovinskih prava, kao i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda ("Službeni glasnik RS", broj 16/18).

Dodela bespovratnih sredstva državne pomoći iz budžeta Grada Požarevca za 2021. godinu reguliše se zaključenjem Ugovora kojim se uređuju međusobna prava i obaveze u skladu sa donetim rešenjem Gradskog veća Grada Požarevca.

Biznis plan kojim se privredni subjekt prijavljuje za dodelu sredstava po ovom Javnom pozivu čini sastavni deo Ugovora.

Grad može da raskine Ugovor u svakoj fazi izvršenja ako utvrdi da korisnika sredstva državne pomoći ne ispunjava uslove utvrđene Ugovorom i ako je Komisija za nadzor donela odluku o raskidu.

Investitor mora obezbediti bankarsku garanciju na iznos vrednosti dodeljene državne pomoći, kao meru obezbeđenja za Grad Požarevca u ukupnom trajanju investicionog projekta, a ova obaveza je detaljnije opisana u članu 22. ove odluke. Investitor može konkurisati za dodelu sredstava podsticaja i u narednim godinama, odnosno najduže do tri fiskalne godine, a u skladu sa ovom Odlukom i sa podnetom konkursnom dokumentacijom.

2.3. Obezbeđivanjem podsticajnih sredstava za nabavku postrojenja, mašina i opreme, neophodne za obavljanje delatnosti, proširenje kapaciteta ili započinjanje proizvodnje.

Ovaj instrument je uređen Uredbom o uslovima i kriterijumima usklađenosti regionalne državne pomoći ("Službeni glasnik RS", br 23/21) i Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći Službeni glasnik RS", br. 13/10, 100/11,91/12, 37/13, 97/13, 119/14 i 23/21 -dr. uredbe), a u okviru istog se sredstva mogu dodeliti podsticaj može biti novčani i dodeljuje se privrednom subjektu za tekuću godinu, za nabavku opreme (mašine, alati, ostala oprema) neophodne za proširenje kapaciteta ili započinjanje proizvodnje, po dostavljenoj profakturi.

Grad Požarevac može dodeliti sredstva privrednom subjektu u vidu sufinansiranja nabavke opreme neophodne za proširenje ili započinjanje proizvodnog procesa privrednog subjekta. Proces proizvodnje privrednog subjekta koji je konkurisao mora biti u poslovnim prostorijama koje su u vlasništvu ili zakupu, što se dokazuje ugovorom o zakupu koji ne može biti kraći od perioda subvencije. Uz ostalu prethodno definisanu konkursnu dokumentaciju privredni subjekt posebno kroz biznis plan koji se odnosi na korišćenje opreme koju namerava da nabavi mora navesti podatke da li nabavka opreme utiče na zapošljavanje novih radnika, da li utiče na povećanje izvoza i podatke o poreklu opreme.

Gradsko veće Grada Požarevca na predlog Komisije za dodelu sredstva podsticaja objavljuje Javni poziv za realizaciju navedenog instrumenta u okviru mere 2.

Investitor podnosi prijavu na Javni poziv uz koju dostavlja prateću dokumentacija koja se podnosi uz obrazac Prijave a koja je definisana u članu 15. ove Odluke.

Odlučivanje po podnetoj prijavi na Javni poziv i utvrđivanje postojanje državne pomoći vrši Komisija za dodelu sredstva, koja predlaže Gradskom veću rada Požarevca da odobri dodelu podsticaja privrednom subjektu.

Moguća visina dodeljenih sredstva, opravdani troškovi i uslovi dodele su definisani članom 8. ove odluke.

Dodela bespovratnih sredstva državne pomoći iz budžeta Grada Požarevca za 2022. godinu reguliše se zaključenjem Ugovora kojim se uređuju međusobna prava i obaveze u skladu sa donetim rešenjem Gradskog veća Grada Požarevca.

Biznis plan kojim se privredni subjekt prijavljuje za dodelu sredstava po ovom Javnom pozivu čini sastavni deo Ugovora.

Grad može da raskine Ugovor u svakoj fazi izvršenja ako utvrdi da korisnika sredstva državne pomoći ne ispunjava uslove utvrđene Ugovorom i ako je Komisija za nadzor donela odluku o raskidu.

Investitor mora obezbediti bankarsku garanciju na iznos vrednosti dodeljene državne pomoći, kao meru obezbeđenja za Grad Požarevca u ukupnom trajanju investicionog projekta, a ova obaveza je detaljnije opisana u članu 22. ove odluke. Investitor može konkurisati za dodelu sredstava podsticaja i u narednim godinama, odnosno najduže do tri fiskalne godine, a u skladu sa ovom Odlukom i sa podnetom konkursnom dokumentacijom.

Rok za realizaciju projekta

Član 10

Rok za realizaciju investicionog projekta i otvaranje novih radnih mesta za velike privredne subjekte je pet godina, a u slučaju mirko, malih i srednjih privrednih subjekata i preduzetnike je tri godine od dana zaključenja Ugovora, a koji se nakon zaključenja može produžiti najviše na pet godina, po obrazloženom zahtevu korisnika sredstava, a ako Komisija za dodelu sredstava oceni da su okolnosti koje su dovele do potrebe za produženjem roka objektivne i da je produženje roka opravdano i svrsishodno, odnosno da se time na najefikasniji način postižu ciljevi utvrđeni programom lokalnog ekonomskog razvoja.

Ako Komisija za dodelu sredstava oceni da su potrebe za produženjem roka opravdane i svrsishodne, pristupa se izmenama i dopunama Ugovora u skladu sa obrazloženim zahtevom ili se podnosilac zahteva obaveštava o odbijanju zahteva uz obrazloženje o razlozima za odbijanje.

Veliki privredni subjekat kome je Grad odobrio sredstva podsticaj mora održati investiciju na istoj lokaciji, kao i broj zaposlenih, pet godina nakon realizacije investicionog projekta (5+5), a mikro, mali i srednji privredni subjekat i preduzetnik tri godine nakon realizacije istog (3+3).

Kriterijumi za analizu kvaliteta projekata

Član 11

Kriterijumi za analizu kvaliteta investicionog projekta su:

1) reference investitora (prepoznatljivost na tržištu, reference klijenata, dosadašnja iskustva i uspešnost u realizaciji investicionih projekata i sl.);

2) procenat nezaposlenih lica čije kvalifikacije odgovaraju delatnosti investitora, odnosno korisnika sredstava u ukupnom broju lica na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje na teritoriji jedinice lokalne samouprave u kojoj se ulaže (ove podatke dostavlja Nacionalna služba za zapošljavanje Gradu Požarevcu na njegov zahtev);

3) broj, odnosno procenat visokokvalifikovanih lica koji se zapošljavaju realizacijom investicionog projekta;

4) visina i vrsta investicije (greenfield ili brownfield investicije), odnosno stepen angažovanja građevinske industrije u realizaciji investicionog projekta;

5) tehnološki nivo delatnosti koja je predmet ulaganja, u skladu sa klasifikacijom Evrostata;

6) prethodna saradnja sa dobavljačima i planirani udeo domaćih dobavljača;

7) efekti investicije na zaposlene (obuke zaposlenih i prosečna visina zarada);

8) prethodni i planirani obim ukupnog prometa (pre i nakon investicionog projekta);

9) finansijsko-tržišna ocena investicionog projekta (izvori finansiranja, likvidnost, profitabilnost, period povraćaja investicije i dr).

Analizu dostavljene prijave po Javnom pozivu vrši organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Požarevca zadužena za poslove lokalnog ekonomskog razvoja.

Kriterijum za analizu kvaliteta investicionih projekata za ulaganja od posebnog značaja je smanjenje broja nezaposlenih za najmanje 1% na teritoriji Grada Požarevca, na kojoj se i realizuje investicioni projekat i srazmerno se uvećavaju javni prihodi (ove podatke dostavlja Nacionalna služba za zapošljavanje Gradu Požarevcu na njegov zahtev).

Na osnovu prethodno sačinjene analize Komisija za dodelu sredstava donosi zaključak kojim predlaže Gradskom veću Grada Požarevca donošenje rešenja o dodeli. Navedeni zaključak se dostavlja Gradskom veću Grada Požarevca na dalju nadležnost i odlučivanje.

Komisija za dodelu sredstava zbog kompleksnosti nekog zahteva može zatražiti i dodatnu dokumentaciju ili dodatni elaborati, koja nije bila navedena u javnom pozivu a kako bi se uverila u ozbiljnost potencijalnog korisnika sredstava.

V MERA 3. - PODSTICANJE KONKURENTNOSTI INSTRUMENTI, USLOVI ZA DODELU, ROKOVI REALIZACIJE, SREDSTVA OBEZBEĐENJA

Član 12

Ova mera se Ovaj instrument je uređen Uredbom o pravilima i uslovima za dodelu pomoći male vrednosti (de minimis pomoći) ("Službeni glasnik RS", br. 23/21).

Korisnicu ove programske mere su sve ciljne grupe definisane ovim Programom.

De minimis pomoći se ne može dodeli:

• za podsticanje izvoza, odnosno za delatnosti koje direktno utiču na obim izvoza, uspostavljanje i funkcionisanje distributivne mreže ili za pokriće drugih tekućih rashoda (operativnih troškova) privrednog subjekta povezanih sa izvoznim aktivnostima i

• za davanje prednosti domaćim proizvodima u odnosu na uvozne proizvode.

Pomoć za pokriće troškova učestvovanja na sajmovima, odnosno za nadoknadu troškova izrade studija ili pružanja savetodavnih usluga potrebnih za uvođenje novog ili postojećeg proizvoda na novom tržištu u drugoj državi ne smatra se pomoći za podsticanje izvoza.

De minimis pomoć može da se dodeli jednom učesniku na tržištu u visini do 23.000.000,00 dinara u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine, pri čemu trogodišnji period obuhvata tekuću i prethodne dve fiskalne godine.

Učesniku na tržištu koji obavlja delatnost drumskog prevoza tereta de minimis pomoć može da se dodeli u visini do 11.500.000,00 dinara u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine i ta de minimis pomoć ne sme da se koristi za kupovinu vozila radi obavljanja delatnosti drumskog prevoza tereta.

Učesnik na tržištu koji pored delatnosti drumskog prevoza tereta, obavlja i druge delatnosti na koje se primenjuje gornja granica od 23.000.000,00 dinara, može dobiti de minimis pomoć u visini do 23.000.000,00 dinara za te druge delatnosti u periodu od tri uzastopne fiskalne godine, ako davalac pomoći, razdvajanjem delatnosti ili troškova, osigura da se za delatnost drumskog prevoza tereta neće dodeliti iznos koji je viši od 11.500.000,00 dinara u tri uzastopne fiskalne godine i da se nijedna de minimis pomoć neće koristiti za kupovinu vozila za obavljanje delatnosti drumskog prevoza tereta.

Delatnost drumskog prevoza tereta obuhvata usluge komercijalnog prevoza tereta, za naknadu ili kroz najam, a ne obuhvata usluge selidbe, poštanske ili kurirske usluge, kao i prikupljanje ili obradu otpada.

Gornja granica de minimis pomoći primenjuje se bez obzira na instrument, namenu i davaoca de minimis pomoći.

De minimis pomoć se smatra dodeljenom u trenutku kada je učesnik na tržištu stekao zakonsko pravo na primanje pomoći, nezavisno od datuma isplate de minimis pomoći učesniku na tržištu.

De minimis pomoć koja se dodeljuje u obliku bespovratnih novčanih sredstava izražava se u bruto iznosu, tj. iznosu pre odbitka poreza i drugih naknada.

Ako se de minimis pomoć ne dodeljuje u obliku bespovratnih sredstava, iznos de minimis pomoći mora biti izražen u obliku bespovratnih novčanih sredstava, tj. u njihovoj (bruto) novčanoj protivvrednosti.

De minimis pomoć koja se isplaćuje u više rata diskontuje se na vrednost pomoći u trenutku dodele, pri čemu se za diskontovanje koristi diskontna stopa koja važi u trenutku dodele.

De minimis pomoć je transparentna ako je moguće unapred izračunati tačan iznos bruto novčane protivvrednosti pomoći bez potrebe za procenom rizika.

Kriterijum transparentnosti ispunjavaju sledeći oblici dodele de minimis pomoći:

1) subvencija i subvencionisana kamatna stopa na kredite;

2) dokapitalizacija;

3) mere rizičnog finansiranja u obliku vlasničkog kapitala ili u obliku kapitala sličnom vlasničkom;

4) drugi instrumenti, osim kredita i garancija.

De minimis pomoć koja se dodeljuje u skladu sa ovom uredbom kumulira se sa drugim de minimis pomoćima, dodeljenim u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine, do gornje granice utvrđene u članu 4. ove uredbe.

De minimis pomoć koja se dodeljuje može da se kumulira i sa de minimis pomoćima u obliku naknade za pružanje usluga od opšteg ekonomskog interesa dodeljenim u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine u visini do 57.500.000,00 dinara.

Kumulacija iz st. 1. i 2. ovog člana vrši se sabiranjem svih iznosa de minimis pomoći koja je po bilo kom osnovu dodeljena u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine.

Uslovi dodele sredstva za meru 3.i sve instrumente u okviru mere, su definisani u članu 8. ove odluke - Uslovi pod kojima mogu biti dodeljena sredstva za sve instrumente planirane ovim Programom.

Gradsko veće Grada Požarevca na predlog Komisije za dodelu sredstva podsticaja objavljuje Javni poziv za realizaciju navedenog instrumenta u okviru mere 3.

Investitor podnosi prijavu na Javni poziv uz koju dostavlja prateću dokumentacija koja se podnosi uz obrazac Prijave a koja je definisana u članu 11. ove Odluke.

Odlučivanje po podnetoj prijavi na Javni poziv i utvrđivanje postojanje državne pomoći vrši Komisija za dodelu sredstva, koja predlaže Gradskom veću rada Požarevca da odobri dodelu podsticaja privrednom subjektu.

Moguća visina dodeljenih sredstva, opravdani troškovi i uslovi dodele su definisani članom 8. ove odluke.

Dodela bespovratnih sredstva državne pomoći iz budžeta Grada Požarevca za 2022. godinu reguliše se zaključenjem Ugovora kojim se uređuju međusobna prava i obaveze u skladu sa donetim rešenjem Gradskog veća Grada Požarevca.

Biznis plan kojim se privredni subjekt prijavljuje za dodelu sredstava po ovom Javnom pozivu čini sastavni deo Ugovora.

Grad može da raskine Ugovor u svakoj fazi izvršenja ako utvrdi da korisnika sredstva državne pomoći ne ispunjava uslove utvrđene Ugovorom i ako je Komisija za nadzor donela odluku o raskidu.

Član 13

Pojašnjenje realizacije instrumenata u okviru mere 3.

Ova mera se realizuje putem sledećih instrumenata:

3.1. Proizvodne inovacije koje imaju mogućnost direktne primene i definisane koristi u lancu vrednosti proizvoda.

Pod tržišnom ili proizvodnom inovacijom u smislu ove mere se podrazumeva inovativno proizvodno ili tržišno rešenje koje se prvi put primenjuje na području Republike Srbije ili najmanje prvi put na teritoriji Grada Požarevca. Grad Požarevac može dodeliti subvenciju poslovnom subjektu u vidu sufinansiranja delimičnog razvoja i primene proizvodne ili tržišne inovacije, ukoliko se kroz biznis plan može pokazati direktna isplativost inovativnog rešenja. Prilikom dodele ove vrste subvencije poslovni subjekat koji konkuriše dostavlja dokaz da proizvodno ili tržišno rešenje prvi put primenjuje na području Republike Srbije ili najmanje prvi put na teritoriji Grada Požarevca. Takođe će se voditi računa da u okviru analize isplativosti budu jasno dokazani (kroz odgovarajuću dokumentaciju ili dodatni elaborat) svi elementi koji ukazuju na originalnost rešenja. U okviru ove mere razlikuju se tri situacije inovacije:

1. tehnička, tehnološka inovacija koja je registrovana i zaštićena kod kod odgovarajućih institucije u Srbiji ili van nje, koja se primenjuje u Srbiji ili ređe, inovacija koja je rezultat internog razvoja i nije predmet zaštite.

2. Tržišno rešenje koje je nedvosmisleno inovativno prvi put primenjeno na nacionalnom ili lokalnom tržištu (npr. Pružanje neke usluge, uvođenje procedure ili postupka koji su pod zaštitnom nekog međunaradnog sistema, ustupanje prava franšize i sl.), stim što mora biti jasno dokazano (kroz odgovarajuću dokumentaciju ili dodatni elaborat).

Kao meru obezbeđenja za Grad Požarevac poslovni subjekt mora obezbediti bankarsku garanciju na iznos vrednosti podsticaja u ukupnom trajanju od 3 godine, a ova obaveza je detaljnije opisana u članu 22. ove odluke.

3.2. Podršku razvoja kooperativa, klastera i drugih oblika udruživanja sa ciljem zajedničkog nastupa na trećim tržištima ili kod dominantnog kupca, kao i učestvovanje na sajmovima.

Grad može dodeliti subvenciju poslovnom subjektu za podršku razvoja kooperativa, klastera i drugih oblika udruživanja sa ciljem zajedničkog nastupa na trećim tržištima ili kod dominantnog kupca kroz sufinansiranje dela troškova koji nastaju kao rezultat rada različitih oblika udruživanja samo ukoliko je kroz biznis plan i analizu (troškova i koristi) nedvosmisleno dokazano da bez zajedničkog nastupa ne bi bilo moguće ostvariti plasman robe na trećim tržištima ili kod dominantnog kupca.

Opisana mera je reakcija Grada na činjenicu da se privatni kapital vrlo teško ujedinjuje, iako za to nema realnih prepreka, što je posledica lošeg iskustva. Budućnost malih biznisa je njihova profesionalizacija, koja podrazumeva direktan rast ili spajanje kao način rasta, u suprotnom, sa penzionisanjem vlasnika nestaje i biznis, a kapital se neproduktivno rasplinjava.

Opravdani troškovi odnose se na:

- troškove zajedničkog učestvovanja na sajmovima,

- troškove izrade studija,

- troškove savetodavnih usluga.

Grad Požarevac će sufinansirati 50% dela opravdanih troškova.

Rok za realizaciju ovog instrumenta je najduže godinu dana, a korisnika državne pomoći podsticaja nije u obavezi da Gradu dostavi sredstva obezbeđenja. Način prenosa dodeljenih sredstava i dinamika trošenja istih biće definisani Ugovorom koji će Grad Požarevca zaključiti sa korisnikom sredstva podsticaja.

3.3. Dobijanja međunarodnih sertifikata sa ciljem omogućavanja izlaska domaćih kompanija na inostrana tržišta kao i poboljšanje kvaliteta upravljanja delatnošću.

Grad Požarevac može dodeliti podsticaj poslovnom subjektu za sufinansiranje troškova sticanja međunarodnih sertifikata sa ciljem omogućavanja izlaska domaćih kompanija na inostrana tržišta kao i poboljšanje kvaliteta upravljanja delatnošću, ukoliko se odgovarajućim biznis planom i analizom nedvosmisleno dokaže isplativost takvog ulaganja tj. nužnost sticanja ovakvog sertifikata za izlazak na inostrano tržište kao i za poboljšanje kvaliteta upravljanja delatnošću.

Iznos ovog sufinansiranja je do 50% troškova sertifikacije za velike privredne subjekte, za srednje 60%, a za male 70%.

Pod troškovima sertifikacije podrazumeva se trošak angažovanja setifikacione kuće - tela, institucija ili preduzeća koja se nalaze na listi priznatih izdavaoca sertifikata.

Poslovni subjekt za ovaj podsticaj mora obezbediti bankarsku garanciju na iznos vrednosti podsticaja, kao meru obezbeđenja za Grad Požarevac u ukupnom trajanju do dobijanja sertifikata, a ova obaveza je detaljnije opisana u članu 22. ove odluke.

3.4 Obezbeđivanje sredstava za proširenje ili izgradnju novih proizvodnih kapaciteta.

Grad Požarevac može dodeliti subvenciju poslovnom subjektu u vidu sufinansiranja neophodnog građevinskog materijala koji je upotrebljen ili će se upotrebiti za proširenje ili izgradnju novih proizvodnih kapaciteta u iznosu do 100 evra po metru kvadratnom bruto površine u osnovi objekta - poslovnog prostora (halskog prostora namenjenog proizvodnji), koji je neophodan za proširenje ili započinjanje proizvodnog procesa. Objekat mora imati važeću građevinsku dozvolu, a Biznis planom moraju biti predviđeni završetak gradnje i sticanje upotrebne dozvole u roku koji ne može biti duži od tri godine. Takođe uz Bisnis plan mora biti dostavljena i odgovarajuća projektno-tehnička dokumentacija u kojoj je jasno opisana vrsta i količina neophodnog građevinskog materijala. Uz ostalu prethodno definisanu konkursnu dokumentaciju, poslovni subjekt posebno, kroz Biznis plan koji se odnosi na korišćenje objekta koji je u gradnji ili je izgrađen u posmatranoj godini, mora navesti podatke da li i kako proizvodni objekat utiče na zapošljavanje novih radnika, na povećanje izvoza i ukupne performanse preduzeća. Privredni subjekat koje konkuriše za ovaj podsticaj mora biti kumulativno vlasnik i zemljišta i objekta. Proces proizvodnje privrednog subjekta koji je konkurisao mora biti u poslovnim prostorijama koje su predmet izgradnje minimum pet godina od momenta sticanja upotrebne dozvole. Maksimalan iznos subvencije po jednom privrednom subjektu je do 5.000.000,00 dinara u jednoj godini i samo jednom se može konkurisati za isti objekat.

Poslovni subjekt za ovaj podsticaj mora obezbediti bankarsku garanciju na iznos vrednosti podsticaja, kao meru obezbeđenja za Grad Požarevac u ukupnom trajanju do realizacije projekta (3 godine), a ova obaveza je detaljnije opisana u članu 22. ove odluke.

3.5 Olakšavanje pristupa finansijskom tržištu kroz subvencionisanje kamata na dinarske kredite.

Pravo na otplatu kamate na kredite imaju privredni subjekti razvrstani u skladu sa Zakonom kao mikro, mali i srednji privredni subjekti i preduzetnici sa sedištem na teritoriji Grada Požarevca.

Grad subvencioniše kamatne stope na dinarske kredite pod sledećim uslovima:

- za sve kredite ročnosti do 12 meseci, sa maksimalno 5% nominalne kamatne stope,

- kredite odobrene bez grejs perioda,

- samo za jedan odobren kredit privrednom subjektu ili preduzetniku,

- iznos kredita ne može biti veći od 1.500.000,00 dinara.

Kod banaka koje su ponudom iskazale više kamatne stope od navedene, razlika između kamatne stope banke i kamatne stope koju subvencioniše Grad, ide na teret krajnjeg korisnika kredita.

Grad može odobriti sredstva za subvencionisanje kamate za kredite namenjene razvoju privrednih subjekata i to za:

- kupovinu, izgradnju, dogradnju, rekonstrukciju, adaptaciju, sanaciju, investiciono održavanje proizvodnog ili poslovnog prostora;

- kupovinu novih ili polovnih mašina i opreme (ne starijih od 5 godina);

- nabavku softvera;

- nabavku novih delova, specijalizovanih alata za mašine ili drugih kapitalnih dobara Grad ne može odobriti sredstva za subvencionisanje kamate za kredite koji se odnose na:

- nabavku putničkih, teretnih i komercijalnih vozila

- pokrivanje troškova koji su u vezi sa nabavkom opreme kao što su: carinski i administrativni troškovi, troškovi transporta, špedicije, skladištenja i manipulacije, montaže i instaliranja opreme, obuke i dr.

- pokrivanje troškova koji su u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem bankarskog kredita

- ulaganje u obrtna sredstva

- refundaciju sredstava za već nabavljenu opremu

- zajmove i rate za otplatu kredita kao i za reprogram kredita i

- ostale troškove koji nisu u skladu sa namenom javnog poziva.

VI POSTUPAK ZA DODELU SREDSTAVA

Javni poziv

Član 14

Dodela sredstava u skladu sa ovom odlukom sprovodi se na osnovu Javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava državne pomoći iz budžeta Grada Požarevca za 2022. godinu. (U daljem tekstu: Javni poziv).

Predlog teksta Javnog poziva sačinjava Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine, a utvrđuje ga Komisija za dodelu sredstava podsticaja koja ga dostavlja Gradskom veću Grada Požarevca na dalju nadležnost i donošenje odluke o objavljivanju istog.

Javni poziv se raspisuje po principu "DOK SE NE UTROŠE SREDSTVA" a isti može biti otvoren najkasnije do 15. decembra 2022. godine.

Javni poziv se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada Požarevca i lokalnom Listu "Reč naroda".

Javni poziv se može raspisati posebno za meru 2. Privlačenje investitora, za instrumente 2.1. i 2.2.

Javni poziv naročito sadrži:

1) instrumente dodele sredstava koje obezbeđuje grad, opravdane troškove i uslove koje korisnik treba da ispuni, kao i osnov po kome se sredstva državne pomoći dodeljuju (regionalna ili de minimies državna pomoć);

2) internet stranicu na kojoj se može izvršiti uvid u odredbe odluke o raspisivanju javnog poziva i pratećih akata;

3) adresu na kojoj se mogu dobiti obaveštenja u vezi sa učestvovanjem na javnom pozivu i podatke o licu za kontakt;

4) adresu na koju se dostavljaju prijave;

5) trajanje javnog poziva;

6) sredstva obezbeđenja;

7) druge informacije od značaja i interesa za investitore i korisnike sredstava.

Izuzetno, odluka o dodeli sredstava za ulaganja od posebnog značaja, može biti doneta bez javnog poziva i mora se prijaviti Komisiji za kontrolu državne pomoći pre dodele sredstava.

Prijava na Javni poziv

Član 15

Prijavu na Javni poziv (u daljem tekstu: Prijava) čine Obrazac prijave i prateća dokumentacija koja se uz njega podnosi.

Obrazac prijave na Javni poziv (u daljem tekstu: Obrazac prijave) sačinjava Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine, a predlaže ga Komisija za dodelu sredstava, u skladu sa uslovima i kriterijumima za dodelu sredstava utvrđenih ovom odlukom, a saglasnost na tekst istog daje Gradsko veće Grada Požarevca.

Obrazac prijave mora da sadrži podatke kojima se obezbeđuju uslovi za uporedivost podataka koji su u njoj sadržani sa potrebama postupka ocene svih projekata i postupka kontrole ugovornih obaveza koje je korisnik državne pomoći dužan da izvršava.

Obrazac prijave objavljuje se na zvaničnoj internet stranici grada Požarevca, a može se preuzeti i u pisarnici Gradske uprave, u kancelariji broj 9.

Investitor Prijavu podnosi Gradskom veću Grada Požarevca.

Prijava se podnosi na srpskom jeziku.

Danom podnošenja prijave smatra se dan prijema Prijave od strane pisarnice Gradske uprave Grada Požarevca.

Prateća dokumentacija koja se podnosi uz Obrazac prijave obavezno obuhvata:

1) Biznis plan i pismo o namerama, koji u slučaju odobrenje sredstava po Javnom pozivu čini sastavni deo Ugovora, a u kome se moraju jasno navesti bitni elementi za analizu kvaliteta investicionog projekta:

1) reference investitora (prepoznatljivost na tržištu, reference klijenata, dosadašnja iskustva i uspešnost u realizaciji investicionih projekata i sl.);

2) procenat nezaposlenih lica čije kvalifikacije odgovaraju delatnosti investitora, odnosno korisnika sredstava u ukupnom broju lica na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje na teritoriji jedinice lokalne samouprave u kojoj se ulaže (ove podatke dostavlja Nacionalna služba za zapošljavanje Gradu Požarevcu na njegov zahtev);

3) broj odnosno procenat visokokvalifikovanih lica koji se zapošljavaju realizacijom investicionog projekta;

4) visina i vrsta investicije (greenfield ili brownfield investicije), odnosno stepen angažovanja građevinske industrije u realizaciji investicionog projekta;

5) tehnološki nivo delatnosti koja je predmet ulaganja, u skladu sa klasifikacijom Evrostata;

6) prethodna saradnja sa dobavljačima i planirani udeo domaćih dobavljača;

7) efekti investicije na zaposlene (obuke zaposlenih i prosečna visina zarada);

8) prethodni i planirani obim ukupnog prometa (pre i nakon investicionog projekta);

9) finansijsko-tržišna ocena investicionog projekta (izvori finansiranja, likvidnost, profitabilnost, period povraćaja investicije i dr);

10) jasan zahtev za dodelu sredstava (naziv i veličinu učesnika na tržištu, opis projekta, datum početka i kraja projekta, planiran broj novozaposlenih, faze zapošljavanja, lokaciju projekta, pregled troškova projekta, instrument i iznos državne pomoći sa detaljnim opisom elemenata direktne investicije za čiju realizaciju se konkuriše);

2) izvod registrovanih finansijskih izveštaja investitora za prethodne 2 godine poslovanja, sa nalazom ovlašćenog revizora (ako postoji zakonska obaveza pribavljanja nalaza ovlašćenog revizora), a strano pravno lice podnosi o riginal ili overenu fotokopiju i overeni prevod na srpski jezik (uz nalaz ovlašćenog revizora, ako je to u skladu sa nacionalnim zakonodavstvom stranog predlagača investicionog projekta, ili izjavu investitora da nije obavezan da pribavlja izveštaj ovlašćenog revizora);

3) original ili overena fotokopija izvoda iz Registra privrednih subjekata, koji podnosi investitor sa sedištem u Republici Srbiji, odnosno izvod iz odgovarajućeg registra države u kojoj strani investitor ima sedište, ne stariji od tri meseca, overen od strane nadležnog organa, kao i overeni prevod izvoda na srpski jezik;

4) pisana izjava da za realizaciju istog investicionog projekta, odnosno za iste opravdane troškove nije dodeljena državna pomoć, a ako jeste, ili ukoliko je aplicirao za sredstva kojima se realizuje mera podsticanje konkurentnosti, obavezuje se da podnese pisanu izjavu po kom osnovu i u kom obliku i iznosu mu je dodeljena državna pomoć iz budžeta Republika Srbije, autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave, a sve ne starije od 30 dana;

5) potvrda o izmirenju obaveza po osnovu poreza i doprinosa u Republici Srbiji, a za strane investitore koji nisu poslovali u Republici Srbiji potpisana izjava da investitor nije poslovao u Republici Srbiji i da nema ni rezidentni ni nerezidentni poreski identifikacioni broj dodeljen u skladu sa propisima kojima se uređuje poreski postupak i poreska administracija;

6) potvrdu o izmirenju poreza na lokalnom nivou, koju izdaje Odeljenje lokalne poreske administracije Gradske uprave Grada Požarevca, ne starije od 30 dana;

7) izvod iz Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja kojim se utvrđuje broj zaposlenih i vrsta radnog angažovanja sa zaposlenima kod Korisnika sredstava u trenutku podnošenja prijave;

8) potpisana Izjavu o saglasnosti da Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne, može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako podnosilac prijave izričito izjavi da će te podatke pribaviti sam;

9) Izjava da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova veliki privredni subjekti;

10) Potvrdu Privrednog suda/Prekršajnog suda da privrednom subjektu nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti u roku od 2 godine pre podnošenja prijave na Javni poziv (dokaz ne sme biti stariji od 30 dana od dana objavljivnja Javnog poziva);

11) Uverenje iz kaznene evidencije izdato od strane Ministarstva unutrašnjih poslova da lice nije osuđivano;

12) Uverenje osnovnog/višeg suda da protiv lica nije pokrenut krivični postupak (u slučaju privrednog društva uverenja za sve zastupnike i vlasnike ukoliko su fizička lica, a u slučaju preduzetnika dostavljaju se ista uverenja za lice koje je registrovalo obavljanje delatnosti kao preduzetnik);

13) Uverenje o broju stalno zaposlenih kod poslodavca, na neodređeno vreme, u prethodne tri godine od dana objavljivanja Javnog poziva, koje izdaje Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja;

14) Odgovarajući izveštaj poslovne banke ili potvrda Narodne banke Srbije da u periodu od godinu dana od dana objavljivanja javnog poziva nije bio u blokadi duže od ukupno 6 meseci;

15) Potvrdu Privrednog suda da nad privrednom subjektu nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije.

Podnosilac prijave nije dužan da dostavlja dokaze koji su javno dostupni na internet stranicama nadležnih organa s tim što je u obavezi da se u prijavi pozove na navedenu internet stranicu (Izvod iz registra Agencije za privredne registre, izvod iz Registra ponuđača i potvrda Narodne banke Srbije).

Kada se Javni poziv raspisuje za Meru 3 Programa, a za instrument 3.4 Obezbeđivanje sredstava za proširenje ili izgradnju novih proizvodnih kapaciteta, u Javnom pozivu navesti da podnosilac prijave pored obavezne prateće dokumentacije navedene u prethodnom stavu od tačke 1. do 15. dostavlja i:

1) Važeću građevinsku dozvolu,

2) Biznis plan sa predviđenim završetkom gradnje i sticanje upotrebne dozvole u roku koji ne može biti duži od tri godine. Biznis plan koji se odnosi na korišćenje objekta koji je u gradnji ili je izgrađen u posmatranoj godini, mora sadržati o podatke da li i kako proizvodni objekat utiče na zapošljavanje novih radnika, na povećanje izvoza i ukupne performanse preduzeća,

3) Odgovarajuću projektno-tehnička dokumentacija u kojoj je jasno opisana vrsta i količina neophodnog građevinskog materijala.

Takođe, u Javnom pozivu navesti da privredni subjekat koje konkuriše za ovaj instrument mora biti kumulativno vlasnik i zemljišta i objekta, kao i da proces proizvodnje privrednog subjekta koji je konkurisao mora biti u poslovnim prostorijama koje su predmet izgradnje minimum pet godina od momenta sticanja upotrebne dozvole.

Maksimalan iznos subvencije po jednom privrednom subjektu je do 5.000.000,00 dinara u jednoj godini i samo jednom se može konkurisati za isti objekat.

Sva dokumentacija koja se dostavlja na Javni poziv mora biti potpisana i overena pečatom privrednog subjekta, a sve izjave privredni subjekt daje pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću.

Zbog kompleksnosti neke prijave Komisija za dodelu sredstva može zatražiti i dodatnu dokumentaciju ili dodatni elaborati, koja nije bila navedena u javnom pozivu a kako bi se uverila u ozbiljnost potencijalnog korisnika sredstava.

Nije moguće naknadno upotpuniti prateću dokumentaciju koja nedostaje.

Ako podnosilac Prijave uz istu ne podnese svu potrebnu prateću dokumentaciju Prijava će se smatrati nepotpuna.

Prijava i priložena dokumentacija ne vraćaju se podnosiocu Prijave.

Ukoliko Prijava ima nedostatke koje sprečavaju postupanje po njoj ista je neuredna.

Utvrđivanje ispunjenosti formalnih uslova za dodelu sredstava

Član 16

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine Gradske uprave Grada Požarevca sredine utvrđuje ispunjenost formalnih uslova za dodelu sredstava u skladu sa ovom odlukom i dostavljenom Prijavom.

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine rešenjem odbacuje neblagovremene Prijave.

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine rešenje odbacuje neuredne Prijave i isto dostavlja podnosiocu Prijave.

Ako Prijava ne ispunjava uslove iz člana 15. ove odluke, Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine u roku od 30 dana od dana podnošenja prijave donosi rešenje kojim odbacuje Prijavu kao nepotpunu i isto dostavlja podnosiocu Prijave i isto dostavlja podnosiocu Prijave.

Ako Prijava ne ispunjava uslove u skladu sa čl. 6.i 7. ove odluke Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine će u roku od 30 dana od dana podnošenja prijave doneti rešenje kojim se odbacuje Prijava kao nedopuštenu i dostavlja je podnosiocu Prijave.

Prijave koje su blagovremene, potpune i dopuštene Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne Gradske uprave Grada Požarevca dostavlja Komisiji za dodelu sredstava u roku od 15 dana od dana podnošenja prijave.

Analiza podnetog projekta

Član 17

Analizu dostavljene Prijave vrši Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine.

Analiza se vrši u skladu sa ovom Odlukom a na osnovu dostavljenih Prijava, nakon čega se dostavlja Komisiji za dodelu sredstava zajedno sa Prijavom investitora.

Kriterijum za analizu kvaliteta podnetog projekata su definisani članom 11. ove odluke.

Analiza obavezno sadrži visinu mogućeg iznosa sredstava koja se može dodeliti.

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine može pribaviti i druge potrebne podatke od relevantnih institucija i zahtevati dodatna objašnjenja od investitora čija je Prijava blagovremena i zadovoljava uslove u skladu sa ovom Odlukom.

Na osnovu prethodno sačinjene analize Komisija za dodelu sredstava donosi zaključak kojim predlaže Gradskom veću Grada Požarevca donošenje rešenja o dodeli sredstava. Navedeni zaključak se dostavlja Gradskom veću Grada Požarevca na dalju nadležnost i odlučivanje.

Komisija za dodelu sredstava zbog kompleksnosti nekog zahteva može zatražiti i dodatnu dokumentaciju ili dodatni elaborati, koja nije bila navedena u javnom pozivu a kako bi se uverila u ozbiljnost potencijalnog korisnika sredstava.

Komisija za dodelu sredstava

Član 18

Komisiju za dodelu sredstava (u daljem tekstu: "Komisija") obrazuje Skupština grada.

Komisija ima predsednika i osam članova.

Predsednik i članovi Komisije imaju zamenike.

Mandat Komisije traje tri godine.

Komisija donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Gradsko veće donosi rešenje o dodeli sredstava u skladu sa ovom odlukom i raspoloživim budžetskim sredstvima na predlog Komisije.

Rešenje iz stava 6. ovog člana sadrži naročito podatke o projektu i njegovim elementima bitnim za postupak ugovaranja dodele sredstava, investitoru odnosno korisniku sredstava, o visini dodeljenih sredstava, sredstvima obezbeđenja za dodeljena sredstva i njihovog roka važenja, odnosno razloge zbog kojih sredstva nisu dodeljena.

Komisija radi po Poslovniku o radu.

Komisija može da predloži izmenu rokova, smanjenje iznosa dodeljenih sredstava srazmerno smanjenju ugovornih obaveza, priznavanje delimičnog ispunjenja ugovornih obaveza, a po obrazloženom predlogu korisnika sredstava, uključujući i predloge za izmene i dopune ili raskid Ugovora o dodeli sredstava i donosi zaključke i preporuke o daljim aktivnostima na otklanjanju eventualnih problema u sprovođenju projekata.

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine pruža administrativno-tehničku pomoć i predlaže predsedniku sazivanje sednice Komisije, priprema materijale za razmatranje i odlučivanje na sednicama Komisije, daje potrebne informacije u vezi investicionih projekata koji su predmet razmatranja Komisije, priprema zapisnike sa sednica i postupa po odlukama Komisije i Gradskog veća.

Svim učesnicima u postupku dodele sredstava po Javnom pozivu Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine dostavlja rešenje Gradskog veća Grada Požarevca u roku od 45 dana od dana podnošenja prijave, odnosno u roku od 15 dana od predloga mera iz stava 9. ovog člana.

Konačnu odluku o dodeli sredstva za meru 2, instrumenta 2.3 i meru 3, instrument 3.3,3,4 i 3,5 donosi Gradsko veće Grada Požarevca donošenjem rešenje o dodeli sredstva u skladu sa raspoložim budžetskim sredstvima a na predlog Komisije za dodelu sredstava.

Prigovor na doneta akta Odeljenja za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine

Član 19

Prigovor na rešenje Odeljenja za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine iz člana 16. može se podneti Gradskom veću Grada Požarevca u roku od 15 dana od dana prijema akta.

Gradsko veće Grada Požarevca odlučuje o prigovoru iz stava 1. ovog člana i dostavlja odgovor podnosiocu prijave u roku od 30 dana od dana prijema prigovora.

VII UGOVOR, NAČIN ISPLATE SREDSTAVA I SREDSTVA OBEZBEĐENJA

Ugovor o dodeli sredstava

Član 20

Dodela bespovratnih sredstva državne pomoći iz budžeta Grada Požarevca za 2022. godinu reguliše se zaključenjem Ugovora kojim se uređuju međusobna prava i obaveze između Grad Požarevca, kao davaoca davaoca sredstva državne pomoći i investitora, kao korisnika sredstava državne pomoć, u skladu sa donetim rešenjem Gradskog veća Grada Požarevca.

Biznis plan kojim se Investitor prijavljuje za dodelu sredstava po ovoj odluci, čini sastavni deo Ugovora.

Tekst ugovora o dodeli sredstava utvrđuje Gradsko veće Grada Požarevca, na predlog Komisije za dodelu sredstva.

Grad može da raskine Ugovor u svakoj fazi izvršenja ako utvrdi da korisnika državne pomoći ne ispunjava uslove utvrđene Ugovorom i ako je Komisija za nadzor donela odluku o raskidu.

Kada postoje opravdani razlozi da će negativne posledice neizvršenja ugovorenih obaveza od strane korisnika sredstava nastupiti pre sednice Gradskog veća Grada Požarevca, na predlog Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine i Komisije za nadzor može da raskine ugovor, a nadležna gradska uprava za finansije da naplati sredstva obezbeđenja o čemu se Gradsko veće Grada Požarevca obaveštava na prvoj narednoj sednici.

Isplata dodeljenih sredstava

Član 21

Isplata dodeljenih sredstava državne pomoći iz budžeta Grada Požarevca za 2022. godinu vrši se u skladu sa Ugovorom, a na osnovu zahteva za prenos sredstva koji korisnik sredstva državne pomoći podnosi Odeljenju za budžet i finansije Gradske uprave Grada Požarevca. Uz zahtev se podnosi i odgovarajuća pravdajuća dokumentacija.

Korisnik sredstva državne pomoći je u obavezi da otvori poseban namenski dinarski podračun kod Uprave za trezor, te da isti navede u zahtevu za prenos sredstava.

Sredstva obezbeđenja

Član 22

Nakon donošenja rešenja o dodeli sredstva, najkasnije u roku od 45 dana od dana donošenja Rešenja o dodeli sredstava, a pre zaključenja ugovora, investitor - privredni subjekt kome su odobrena sredstva za neki od instrumenata u okviru Mere 2. - Privlačenje investitora ili za instrumente 3.1, 3.3, i 3.4 u okviru Mere 3. - Podsticanje konkurentnosti, je u obavezi da Gradu Požarevcu dostavi sredstva obezbeđenja, i to:

1) bankarsku garanciju za dobro izvršenje posla u visini subvencije, sa rokom koji mora pokrivati celokupan ugovoreni period izvršenja posla plus tri meseca. Bankarska garancija može glasiti na 12 meseci plus tri meseca, sa obavezom da na dan isteka perioda od 12 meseci, a najkasnije sedam dana pre isteka perioda od 12 meseci plus tri meseca, dostavi novu bankarsku garanciju ili izmenjenu garanciju kojom se produžava period važenja za novi rok od 12 plus tri meseca, a sve do konačne ispunjenosti obaveza po ugovoru. Može da dostavi bankarsku garanciju koja glasi na pet + pet godina i tri meseca (za velike privredne subjekte), odnosno tri + tri godine i tri meseca (za mikro, male, srednje privredne subjekte i preduzetnike). Bankarsku garanciju koja je bezuslovna i plativa na prvi poziv u korist Grada Požarevac, a izdaje je poslovna banka registrovana na teritoriji Republike Srbije.

2) dve potpisane blanko solo menice u korist Grada Požarevca, kao davaoca podsticajnih sredstava sa meničnim ovlašćenjem za potpuni iznos u visini zakonske zatezne kamate u trenutku popunjavanja menice, a u skladu sa zakonom koji utvrđuje visinu stope zakonske kamate koje su snabdevene klauzulom "bez protesta" i "po viđenju", na ime davaoca podsticajnih sredstava i evidentirane su u registru menica i ovlašćenja Narodne banke Srbije, overene od strane lica ovlašćenog za zastupanje primaoca podsticajnih sredstava.

Isplaćena sredstva moraju biti obezbeđena sredstvima obezbeđenja u skladu sa Ugovorom.

Zakonska zatezna kamata obračunava se za period od dana isplate svake pojedinačne rate do dana povraćaja ukupnog iznosa isplaćenih sredstava.

U slučaju neispunjenja ugovornih obaveza, ili delimičnog ispunjenja ugovornih obaveza, Odeljenje za budžet i finansije Gradske uprave Grada Požarevca, može po osnovu izdate bankarske garancije, i blanko solo menice, da naplati sredstva do visine iznosa isplaćenih sredstava i propisane zakonske zatezne kamate.

VII IZVEŠTAVANJE O IZVRŠAVANJU UGOVORNIH OBAVEZA I REALIZACIJI PROJEKATA

Komisija za nadzor

Član 23

Komisiju za nadzor obrazuje Gradsko veće.

Komisija za nadzor ima predsednika i osam članova.

Mandat Komisije traje tri godine.

Predsednik i članovi Komisije za nadzor imaju zamenike.

Komisija donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Predsednik ili član Komisije za nadzor ne može biti istovremeno i predsednik ili član Komisije za dodelu sredstava podsticaja, čime se sprečava potencijalni sukob interesa.

Komisija za nadzor radi u skladu sa Poslovnik o radu Komisije za nadzor.

Komisija za nadzor vrši kontrolu svih izveštaja dobijenih od korisnika sredstava i periodično ili po zahtevu bilo koje zainteresovane strane, prati realizaciju odobrenih projekata i ispunjenje obaveze od strane korisnika sredstava, a na osnovu izveštaja dobijenih od korisnika sredstava, kao i drugih informacija i podataka koje prikupi u postupku kontrole izvršenja ugovornih obaveza i praćenja, a sve u skladu sa odredbama ove odluke i člana 20. Uredbe o uslovima i kriterijumima usklađenosti regionalne državne pomoći, a koji propisuje obavezu davaoca državne pomoći da vrši kontrolu trošenja javnih sredstava i korišćenja tih sredstava za dodelu regionalne državne pomoći, i u obavezi je da vrši nadzor da li korisnik državne pomoći troši sredstva u predviđenom iznosu i za namenu za koju su mu ta sredstva dodeljena, kao i to da li je korisnik državne pomoći ispunio svoju obavezu zbog koje su mu sredstva i dodeljena i koja je bila predviđena kao uslov za dodelu državne pomoći.

Komisija za nadzor podnosi Gradskom veću Grada Požarevca izveštaj o svom radu kao i izveštaj o dodeljenim sredstvima po ovom Programu. U navedenom izveštaju dostavljaju se analiza o rezultatima Programa, kvalitetu postavljenih mera, njihovoj realizaciji, preduzetim merama i aktivnostima Komisije za nadzor kao i o donetim zaključcima. Ovaj izveštaj se prosleđuje i organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada Požarevca nadležnoj za finansije radi sačinjavanja Godišnjeg izveštaja o dodeljenoj državnoj pomoći na nivou Grada Požarevca koji se dostavlja Ministarstvu finansija do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu, a u skladu sa Zakonom o ulaganjima i podzakonskim aktima.

Izveštaji koje podnosi korisnik sredstava državne pomoći

Član 24

Korisnika sredstava državne pomoći je dužan da Komisiji za nadzor i Odeljenju za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine dostavi:

1) izveštaj nezavisnog revizora o poslovanju na kraju svake godine, uključujući i period iz člana 11. ove odluke koji sadrži poseban nalaz o stepenu ispunjenja obaveza iz Ugovora i Prijave;

2) izveštaj nezavisnog revizora na kraju investicionog perioda o ispunjenosti svih obaveza korisnika sredstava utvrđenih Ugovorom i Prijavom, zajedno sa izveštajem ovlašćenog procenitelja o vrednosti unete polovne opreme;

3) izveštaj ovlašćenog procenitelja o vrednosti druge unete imovine, ako postoji;

4) izveštaj sa podacima o broju zaposlenih, visini isplaćenih zarada, poreza i doprinosa za sve zaposlene, za svaki mesec, u roku od mesec dana nakon isplate poslednje zarade u toku poslovne godine, uključujući i period iz člana 11. stav 1. tačka 2. i člana 11. stav 2. ove odluke, sa dokumentacijom, odnosno ispravama kojima se dokazuju navodi iz tog izveštaja.

Izveštaje iz stava 1. Komisija za nadzor dostavlja Gradskom veću.

Kontrola nad realizacijom projekta i ispunjenje ugovorenih obaveza

Član 25

Komisija za nadzor prati dinamiku realizacije projekta i ispunjavanje ugovornih obaveza korisnika sredstava i o tome sačinjava izveštaj koji dostavlja Gradskom veću.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži podatke i informacije o svim elementima projekta, a obavezno sadrži:

1) rezime izveštaja nezavisnog revizora, odnosno procenitelja, sa posebnim osvrtom na podatke relevantne za praćenje izvršenja ugovornih obaveza korisnika;

2) informacije o visini ulaganja korisnika sredstava u odnosu na elemente ulaganja navedene u Prijavi na osnovu koje je doneta odluka o dodeli sredstava;

3) informacije o kretanju broja novih radnih mesta otvorenih kod korisnika sredstava i visine isplaćenih zarada;

4) pregled blokada po tekućim računima korisnika sredstava, ako ih je bilo;

5) upozorenje o odstupanjima u izvršenju ugovornih obaveza od strane korisnika sredstava i kritičnim rokovima za izvršenje aktivnosti dodatne kontrole;

6) informacije o problemima sa kojima se investitor, odnosno korisnika državne pomoći susreće pri realizaciji investicionog projekta, a na osnovu izveštaja koje dostavlja korisnika državne pomoći;

7) druge informacije od značaja za realizaciju predmetnog projekta i programa lokalnog ekonomskog razvoja koji mogu biti ugroženi postupanjem korisnika sredstava.

Član 26

Gradsko veće Grada Požarevca može propisati bliže uslove realizacije Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za period od 2021. do 2023. godine, a u toku 2022. godine, uslove i način domaćih i stranih ulaganja u Grad Požarevac i kriterijume za dodelu sredstava iz budžeta Grada Požarevca.

Obavezuje se Odeljenje za budžet i finansije Gradske uprave Grada Požarevca da vodi evidenciju ulaganja od lokalnog značaja i potrošnju sredstava i izveštava o dodeljenoj pomoći Komisiju za kontrolu državne pomoći, a u skladu sa Uredbom o dodeli državne pomoći, Zakona o ulaganjima ("Službeni glasnik RS", br. 89/15 i 95/18), članu 8. stav 2. Zakona o kontroli državne pomoći ("Službeni glasnik RS", broj 73/19), članu 5. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Službeni glasnik RS", br. 13/10, 100/11, 91/12, 37/13, 97/13, 119/14 i 23/21 - dr. uredbe i 62/21 - dr. uredbe) i Programom lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za period 2021. - 2023. godinu.

Stupanje na snagu

Član 27

Ova odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca", a primenjivaće se od 01. januara 2022. godine.

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. glasniku grada Požarevca", br. 14/2021.