ODLUKA
O VODOVODU I KANALIZACIJI

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 7/2021 i 14/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom propisuju se:

1. Uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti,

2. Međusobni odnosi, prava i obaveze Grada i Javnog Preduzeća,

3. Prava i obaveze korisnika komunalnih usluga,

4. Obim i kvalitet komunalnih usluga kao delatnosti od opšteg interesa,

5. Način vršenja nadzora nad obavljanjem komunalnih delatnosti na teritoriji grada Požarevca.

Član 2

Komunalna delatnost snabdevanje vodom za piće obuhvata zahvatanje, prečišćavanje, preradu i isporuku vode vodovodnom mrežom do mernog instrumenta potrošača, obuhvatajući i merni instrument.

Komunalna delatnost prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda obuhvata: sakupljanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih, atmosferskih i površinskih voda sa površina javne namene odnosno od priključaka korisnika na uličnu kanalizacionu mrežu, kao i tretman otpadnih voda u postrojenju za prečišćavanje, crpljenje, odvoz i tretiranje fekalija iz septičkih jama.

Član 3

Komunalne delatnosti iz člana 2. ove Odluke obavlja Javno komunalno preduzeće "Vodovod i kanalizacija" Požarevac (u daljem tekstu: Preduzeće) preko sistema za snabdevanje i prečišćavanje vode (javni vodovod), sistema za odvođenje otpadnih voda (javna kanalizacija) i postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda.

Radove na priključenju na javni vodovod i kanalizaciju (otpadnih i atmosferskih voda), izgradnji priključka, ugradnji vodomera, kao i sve naknadne radnje u cilju zamene - overe merila, demontaže i montaže radi otklanjanja kvara i kontrole potrošnje vode i otpadnih voda vrši Preduzeće.

Član 4

Pojedini pojmovi i izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

1. "Javni vodovod" jeste skup povezanih objekata koji su u funkciji zahvatanja vode iz uređenog i zaštićenog izvorišta, prečišćavanja, skladištenja i transporta vode za piće distributivnom vodovodnom mrežom do vodomera korisnika, koji korisnicima isporučuje više od 10 m3/dan vode za piće ili vodom za piće snabdeva više od 50 stanovnika;

2. "Javno vodosnabdevanje" jeste snabdevanje vodom za piće iz javnog vodovoda;

3. "Seoski vodovod" jeste javni vodovod koji vodom za piće snabdeva seosko naselje, a sastoji se najmanje od uređenog i zaštićenog izvorišta i distributivne vodovodne mreže;

4. "Unutrašnje instalacije vodovoda" su vodovodne instalacije (cevovodi) i uređaji u objektu korisnika i izvan objekta korisnika do mernog instrumenta - vodomera, odnosno do glavnog vodomera (ako postoji), uključujući i vodomerno sklonište, koji služe za snabdevanje korisnika vodom iz javnog vodovoda;

5. "Vodovodni priključak" je cevovod sa svim potrebnim spojnim delovima i uređajima počev od ulične vodovodne mreže do vodomera (uključujući i vodomer sa pripadajućim ventilom ispred vodomera);

6. "Vodomerno sklonište" je prostor za smeštaj mernog instrumenta - vodomera (jedan ili više) sa pripadajućom armaturom i fazonskim komadima i može biti vodomerno okno ili poseban zaštićen prostor u objektu korisnika;

7. "Vodomer" je odgovarajući standardizovani merni instrument (uređaj) koji se, kao deo javnog vodovoda, postavlja u vodomernom skloništu i koji očitava Preduzeće, redovno ga održava i overava;

8. "Individualni vodomer" je merni instrument koji se ugrađuje na delu kućnih vodovodnih instalacija i služi za merenje potrošnje hladne vode u stambenim, poslovnim jedinicama, i drugim fizički i funkcionalno odvojenim celinama;

9. "Glavni vodomer" je svaki vodomer koji se nalazi u vodomernom skloništu neposredno na završetku spojnog voda, odnosno priključne cevi na mrežu javnog vodovoda i može biti za jednu zasebnu celinu ili objekat;

10. "Pomoćni vodomer" jeste sekundarni vodomer za zasebnu celinu ugrađen u unutrašnji vodovod objekta korisnika, prema uslovima Preduzeća;

11 "Javna kanalizacija" je skup koji čine kanalizaciona mreža, uređaji, oprema i objekti uključujući i priključke objekata korisnika na uličnu kanalizacionu mrežu do prvog revizionog okna iza regulacione linije, odnosno na zemljištu korisnika objekta koji služi za prikupljanje, odvođenje i prečišćavanje otpadnih voda, a čine je fekalna i atmosferska kanalizacija;

12. "Kanalizaciona mreža" predstavlja sistem komunalnih objekata za sakupljanje, uklanjanje, odvođenje i ispuštanje otpadnih i atmosferskih voda sa javnih površina i od priključka korisnika usluge;

13. "Ulična vodovodna/kanalizaciona mreža" je deo vodovodne/kanalizacione mreže u pojedinoj ulici na koju se neposredno vodovodnim/kanalizacionim priključkom priključuju korisnici;

14. "Otvoreni kanali" su kanali koji služe za prikupljanje atmosferskih voda sa urbanizovanih površina (saobraćajnice, pešačke staze, platoi i sl.);

15. "Opšta kanalizacija" je kanalizacija za odvođenje otpadnih voda zajedno sa atmosferskim i površinskim vodama;

16. "Atmosferska kanalizacija" je kanalizacija za odvođenje samo atmosferskih i površinskih voda sa javnih površina, kolovoza, trotoara i krovova objekata preko oluka;

17. "Industrijska kanalizacija" je skup objekata i uređaja industrijskog pogona kojima se odvode otpadne industrijske vode do priključenja na javnu kanalizaciju, uključujući i uređaje za prethodno prečišćavanje otpadnih voda, merače protoka i kontrolne registrujuće instrumente;

18. "Unutrašnje instalacije kanalizacije" su skup instalacija, uređaja i postrojenja korisnika usluge za odvođenje atmosferskih i otpadnih voda, uzvodno od prvog revizionog okna, uključujući i prvo reviziono okno. Unutrašnjom instalacijom kanalizacije smatra se i horizontalni razvod oko objekta uzvodno od prvog revizionog okna;

19. "Prvo reviziono okno" je mesto priključenja unutrašnjih instalacija kanalizacije na uličnu kanalizacionu mrežu (prvo reviziono okno može biti šaht ili cevasta revizija);

20. "Kanalizacioni priključak" je cevovod koji spaja uličnu kanalizacionu mrežu sa prvim revizionim oknom iza regulacione linije izgrađenog na zemljištu korisnika objekta, prema uslovima Preduzeća;

21. "Atmosferske vode" su vode nastale kao posledica kiše, grada, topljenja snega i sl.;

22. "Otpadne vode" su vode sa izmenjenim prirodnim fizičkim, hemijskim i/ili biološkim osobinama kao rezultat ljudske aktivnosti, kao i atmosferske i druge vode. To su iskorišćene vode (vode iz stambenih i poslovnih objekata), industrijske otpadne vode nastale kao posledica tehnološkog procesa u industriji, zanatstvu i drugim proizvodnim delatnostima, vode od pranja ulica, površinske otpadne vode i drenažne vode;

23. "Površine javne namene" su ulice, trgovi, saobraćajnice u stambenim naseljima i druge javne površine, izuzev onih koje su date na korišćenje i upravljanje drugim subjektima;

24. "Objekat" je jedna ili više građevina koje predstavljaju fizičku, funkcionalnu ili tehničko-tehnološku celinu (zgrade svih vrsta, industrijski, poljoprivredni i drugi privredni objekti, objekti sporta i rekreacije, groblja, skloništa i sl.) koji mogu biti podzemni ili nadzemni i koji su priključeni na javni vodovod i kanalizaciju;

25. "Zasebna celina" je poseban deo objekta: stan, poslovni prostor, garaža, stambeni ulaz i sl., koji je priključen na javni vodovod i kanalizaciju;

26. "Prijava za korišćenje usluge" je pisani zahtev zainteresovanog lica da pod uslovima predviđenim ovom odlukom zaključi ugovor o odvođenju otpadnih voda sa Preduzećem koje vrši odvođenje i prečišćavanje otpadnih voda, podneta na obrascu javnog Preduzeća;

27. "Korisnici komunalnih usluga" su fizička i pravna lica i privatni preduzetnici koji su vlasnici, zakupci ili korisnici po drugom osnovu objekata koji su priključeni na javni vodovod i kanalizaciju, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;

28. "Privremeno evidentirani potrošač" (u daljem tekstu: privremeni potrošač) na vodovodnu/ kanalizacionu mrežu je korisnik čiji je objekat u postupku ozakonjenja, odnosno nema upotrebnu dozvolu i nalazi se na mreži koju održava Preduzeće, a koji će do okončanja postupka ozakonjenja biti u statusu "Privremeno evidentirani potrošač";

29. "Neovlašćeno korišćenje vode, odnosno kanalizacije" je korišćenje javnog vodovoda, odnosno javne kanalizacije, protivno odredbama zakona i ove odluke.

Član 5

Javni vodovod i javna kanalizacija su javna svojina Grada Požarevca, kao dobra od opšteg interesa kojom upravlja Preduzeće.

Prilikom izgradnje javnog vodovoda i javne kanalizacije kao investitor uvek se označava Grad Požarevac što se navodi u građevinskoj i upotrebnoj dozvoli.

Realizacija izgradnje se sprovodi preko Preduzeća koje u ime i za račun Grada sprovodi javnu nabavku, vrši nadzor, daje uslove za izgradnju, a nakon izgradnje objekata iz stava 1. ovog člana i pribavljanja građevinske i upotrebne dozvole predaje kompletnu investiciono tehničku dokumentaciju Gradu.

Grad Požarevac (u daljem tekstu: Grad), u skladu sa zakonom, odredbama ove odluke i posebnim ugovorom zaključenim sa Preduzećem, obezbeđuje organizacione, materijalne i druge uslove za izgradnju, investiciono održavanje, rekonstrukciju i funkcionisanje komunalnih objekata koji čine tehničko-tehnološko jedinstvo sistema, uređuje obavljanje komunalnih delatnosti i njihov razvoj i uspostavlja saradnju sa drugim jedinicama lokalnih samouprava.

I.1. Obaveze Preduzeća

Član 6

Preduzeće je dužno da komunalnu delatnost obavlja kontinuirano i kvalitetno, u skladu sa usvojenim standardima za obavljanje te delatnosti, radi urednog zadovoljavanja potreba korisnika, obezbeđenja tehničkog, tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja, sticanja dobiti i ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.

Preduzeće dužno je da:

1. pruža odgovarajući obuhvat, obim i kvalitet komunalnih usluga poštujući tačnost u pogledu rokova isporuke, sigurnost i zaštitu korisnika u dobijanju usluga, pouzdanost, pristupačnost i trajnost u pružanju usluga;

2. ulaže u održavanje, razvoj i unapređivanje kvaliteta i asortimana komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada i drugih uslova za pružanje usluga, kao i preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalnih delatnosti;

3. posluje u saglasnosti sa načelima održivog razvoja;

4. efikasno koristi resurse i smanjuje troškove obavljanja komunalnih delatnosti;

5. trajno čuva kompletnu projektno-tehničku dokumentaciju, dokumentaciju o izvedenom stanju javnog vodovoda i kanalizacije, kao i da uspostavi i redovno ažurira GIS bazu i dostavlja podloge za unošenje u GIS bazu Grada;

6. obezbedi zdravstveno i higijenski ispravnu vodu za piće prema propisanim standardima i normativima, kao i da obezbedi kontrolu kvaliteta vode i da rezultate analiza uzoraka objavi na zvaničnoj internet stranici Preduzeća jednom sedmično;

7. održava mrežu u skladu sa članom 5. ove Odluke;

8. primenjuje tehničke uslove i tehničke normative prilikom izdavanja uslova i stvaranja uslova za priključenje individualnih korisnika propisane ovom odlukom i posebnim propisima;

9. vrši priključenje unutrašnjih instalacija na javni vodovod i kanalizaciju ako su ispunjeni svi uslovi u skladu sa ovom odlukom i posebnim propisima;

10. stara se o periodičnim pregledima, očitavanju, održavanju i zameni vodomera i mernih uređaja za otpadne vode u stambenim i poslovnim prostorima, kao i da na sajtu preduzeća istaknu plan očitavanja vodomera, kao i obaveštenje o izvođenju radova na vodovodnoj i kanalizacionoj mreži, osim hitnih intervencija;

11. obezbeđuje isporuku vode u javne svrhe;

12. javnu površinu koju koristi pri izvođenju radova na javnom vodovodu i kanalizaciji ili njihovom delu, po završetku tih radova odmah vrati u prvobitno stanje, tako što će sanirati sva oštećenja nastala na javnoj površini izvođenjem navedenih radova u skladu sa posebnim propisima, o svom trošku;

13. da pre izlaska na hitnu intervenciju obavesti komunalnu inspekciju elektronskim putem i dostavlja nedeljni izveštaj o hitnim intervencijama Odeljenju za inspekcijske poslove svakog ponedeljka za prethodnu nedelju;

14. stara se o povećanju kapaciteta javnog vodovoda u skladu sa planovima prostornog razvoja i izgradnje grada, odnosno gradske opštine;

15. korisnike koji koriste komunalnu uslugu suprotno odredbama zakona i ove odluke i drugih opštih akata posebno evidentira radi obračuna i fakturisanja utroška vode i kanalisanja otpadnih voda, kao i da obavesti nadležne inspekcijske organe radi sankcionisanja i daljeg procesuiranja propisanog zakonom i ovom odlukom;

16. nakon pismene odjave korišćenja usluga snabdevanja vodom, Preduzeće je dužno da demontira vodomer, s tim da prethodno izvrši njegovo očitavanje i evidentiranje stanja brojila u prisustvu korisnika, kao i da svojim znakom osigura ventil ispred vodomera;

17. uspostavi lako dostupne i besplatne kontakt linije, kao i odeljak na internet stranici Preduzeća za pomoć korisnicima u vezi s priključcima na distributivnu mrežu i kvalitetom i korišćenjem komunalnih usluga, kao i za upućivanje reklamacija građana;

18. otkloni izlivene otpadne vode i njihove tragove sa javne površine;

19. Kontinuirano izjašnjavanje korisnika komunalnih usluga o kvalitetu pružanja komunalne usluge od strane Preduzeća, biće organizovano elektronskim putem u vidu ankete na zvaničnoj internet stranici Grada Požarevca, kao i Preduzeća - vršioca komunalne delatnosti iz člana 3. stav 1. odluke. Rezultati ankete čine sastavni deo godišnjih izveštaja o radu.

I.2. Obaveze Preduzeća u slučaju planiranih prekida isporuke

Član 7

Preduzeće je dužno da putem zvaničnih internet stranica Preduzeća i Grada i sredstava javnih informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike komunalnih usluga o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima, koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, kao i dužinu trajanja planiranog prekida isporuke, najkasnije 24 časa pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga, osim u slučaju hitnih intervencija.

U slučaju prekida snabdevanja vodom za piće duže od 24 časa Preduzeće je dužno da obezbedi privremeno snabdevanje vodom cisternama ili na drugi pogodan način.

I.3. Postupanje i obaveze u slučaju neplaniranih prekida isporuke

Član 8

Ako dođe do poremećaja ili prekida u obavljanju komunalnih usluga distribucije (isporuke) vode ili odvođenja otpadnih voda usled nepredviđenih okolnosti, Preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida i to:

1. radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka prekida odnosno poremećaja, kao i da u slučaju potrebe angažuje treća lica za potrebe vršenja komunalnih usluga,

2. izađe na teren, zatvori dotok vode u objekat i izvrši hitne popravke i zamene instalacija i uređaja, kao i zaštitu od daljih havarija u roku od 24 časa. Ukoliko Preduzeće ne može da izvrši sanaciju kvara u roku od 24 časa, rok se može produžiti uz odobrenje Odeljenja za komunalne delatnosti i energetiku, a u zahtevu za odobrenje izvođenja radova se moraju navesti razlozi i vremenski period u kome će se kvar otkloniti,

3. da privremeno ograniči ili zabrani korišćenje unutrašnjih instalacija vodovoda odnosno kanalizacije odnosno dela javnog vodovoda i javne kanalizacije,

4. da privremeno obezbedi priručne uređaje za odvođenje otpadnih voda iz objekata korisnika usluge,

5. da naloži povezivanje na druge objekte, instalacije i uređaje za odvođenje, ako je to moguće,

6. ukoliko utvrdi da se kvar ne može otkloniti u roku od 24 časa ima obavezu obaveštavanja Štaba za vanredne situacije Grada Požarevca i Gradskog veća Grada Požarevca o razlozima poremećaja, odnosno prekida, kao i o preduzetim merama, te da postupa po preporukama merama koje utvrde navedeni organi Grada,

7. obezbedi privremeno snabdevanje vodom na drugi način (cisterne i sl.).

Član 9

Po prijemu obaveštenja o utvrđivanju poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga od strane Preduzeća, Gradska uprava grada Požarevca - Štab za vanredne situacije dužan je da:

1) odredi red prvenstva i način pružanja usluga onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad građana ili rad pravnih i fizičkih lica, ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;

2) preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena;

3) utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja delatnosti i učinjenu štetu.

I.4. Viša sila

Član 10

Viša sila je spoljni događaj koji se nije mogao predvideti, sprečiti ili ukloniti (suša, poplave, zemljotresi, loše hidrološke prilike, širenje zaraznih bolesti i dr.).

O nastupanju posledica više sile Preduzeće je dužno da na osnovu naloga direktora obavesti Gradsko veće i Štab za vanredne situacije.

Preduzeće je dužno da propiše mere za štednju vode i dostavi na saglasnost Gradskom veću Grada Požarevca za vreme nestašice i o navedenim merama obavesti korisnike putem zvaničnih internet stranica Preduzeća i Grada i sredstava javnih informisanja.

Korisnici se moraju pridržavati propisanih mera i dužni su da racionalno i namenski koriste vodu.

Kada usled više sile ne mogu da se zadovolje potrebe svih korisnika vodom, Preduzeće je dužno da obezbedi snabdevanje prema sledećem prioritetu:

1) bolnica,

2) dečije ustanove,

3) vatrogasna služba,

4) domaćinstva, i

5) ostali potrošači.

I.5. Obaveze korisnika komunalne usluge

Član 11

Korisnici komunalne usluge su:

- Vlasnici objekata priključenih na javni vodovod, odnosno javnu kanalizaciju (fizička lica, pravna lica i preduzetnici),

- Lica koja po osnovu zakupa i drugih osnova koriste objekte priključene na javni vodovod i javnu kanalizaciju (fizička lica, pravna lica i preduzetnici).

Korisnik komunalne usluge je dužan da:

1. koristi usluge na način kojim ne ometa druge korisnike i ne ugrožava životnu sredinu;

2. ne ugrožava objekte i opremu, koji su u funkciji obavljanja komunalne delatnosti;

3. prijavi sve promene od značaja za korisnički status, pružanje, utvrđivanje obima i naplatu komunalnih usluga najkasnije 15 dana od dana nastanka promene;

4. održava unutrašnje instalacije vodovoda i kanalizacije u ispravnom stanju;

5. pridržava se tehničkih uslova dobijenih od Preduzeća za priključenje na javni vodovod i javnu kanalizaciju;

6. obavesti Preduzeće o uočenom kvaru na vodovodnom odnosno kanalizacionom priključku putem koga je neposredno priključen na javni vodovod i javnu kanalizaciju;

7. racionalno koristi vodu u sušnim periodima i u slučaju nestašice vode;

8. održava o svom trošku vodomerno sklonište i individualni vodomer tako da bude uvek čisto i suvo, a vodomer zaštićen od mraza, kao i bilo kakvog oštećenja i krađe, a u slučaju kvara na vodomeru odmah obavesti Preduzeće;

9. nadoknadi sve troškove popravke javne vodovodne i kanalizacione mreže, mernih instrumenata, kao i troškove sanacije štete trećim licima koje je prouzrokovao svojim nesavesnim postupanjem ili nepreduzimanjem radnji u cilju sprečavanja nastanka štete;

10. dozvoli i omogući pristup ovlašćenim radnicima Preduzeća u objekat ili poseban deo objekta, odnosno parcelu na kojoj se nalazi objekat radi očitavanja vodomera, održavanja vodovodnog priključka i kontrole uticaja unutrašnjih instalacija vodovoda na javni vodovod, kao i radi uzimanja uzorka otpadne vode za analizu kao i u slučaju hitnih intervencija na mreži u slučaju kada se vodomer odnosno reviziono okno nalazi na privatnoj parceli;

11. plaća naknadu za isporučenu vodu u roku označenom u računu;

12. zaključi ugovor sa preduzećem o korišćenju komunalne usluge i dostavi Preduzeću podatke o broju članova svog domaćinstva u posebnom delu stambenog objekta za kolektivno stanovanje;

13. Preduzeću odjavi korišćenje vode po isteku roka na koji je odobren privremeni priključak, po prestanku potrebe za korišćenjem vode ili usled promene vlasnika odnosno korisnika;

14. korisnici koji imaju priključak na javnu vodovodnu mrežu i svi korisnici koji treba da se priključe na istu, a imaju samostalni sistem (uređaji i objekti) za snabdevanje vodom, u obavezi su da samostalni sistem (uređaje i objekte) za snabdevanje vodom fizički odvoje od javne vodovodne mreže.

Korisnici iz stava 1. tačka 2. ovog člana mogu da vrše formalno-pravne izmene vezane za korišćenje komunalne usluge samo uz pisano ovlašćenje vlasnika priključka overeno kod javnog beležnika i tehničke izmene uz saglasnost Preduzeća.

I.6. Obustava komunalne usluge

Član 12

Preduzeće ne može uskratiti komunalne usluge iz člana 2. ove Odluke korisniku, osim u slučaju kada korisnik:

1) izvrši samovlasno priključenje na javni vodovod ili kanalizaciju, a ne postupi u datom roku po rešenju komunalne odnosno građevinske inspekcije;

2) koristi uslugu protivno propisima;

3) neosnovano ometa druge korisnike usluga;

4) kada korisnik ili drugo neovlašćeno lice preduzima bilo kakve radnje na vodomeru, vodovodnom odnosno kanalizacionom priključku ili na javnom vodovodu i javnoj kanalizaciji;

5) ako je vodomerno sklonište zagađeno, zatrpano, nepristupačno, neuslovno, ili nije u skladu sa važećim tehničkim uslovima preduzeća, a korisnik nije uklonio nedostatke ni posle pisane opomene od strane Preduzeća;

6) kada stanje unutrašnjih instalacija vodovoda korisnika ugrožava zdravlje ljudi, odnosno kvalitet vode u javnom vodovodu ili može da prouzrokuje štetu na materijalnim dobrima ili ugrožava pružanje komunalnih usluga drugim korisnicima;

7) kada nastane kvar ili smetnja na korisnikovoj unutrašnjoj vodovodnoj odnosno kanalizacionoj instalaciji, a u slučaju da ne postoji II sigurnosni ventil odnosno da korišćenje vodovoda ili kanalizacije ugrožava javni vodovod i javnu kanalizaciju;

8) kada se na vodovodnom priključku pojavi električni napon;

9) kada korisnik priključi lokalni vodovod, odnosno sopstveni sistem za snabdevanje vodom na javni vodovod;

10) kad korisnik otkaže komunalnu uslugu;

11) nakon izvršenog priključenja objekta na javni vodovod i/ili javnu kanalizaciju ne dostavi Preduzeću podatke i odgovarajuću dokumentaciju o novim vlasnicima za uvođenje u evidenciju novih korisnika;

12) kada korisnik sa slivnih površina krova, dvorišta, staza, betonskih i drugih površina prikuplja atmosferske vode i ispušta ih u javnu kanalizaciju;

13) ako upuštaju u javnu kanalizaciju materije koje ometaju proticanje i prečišćavanje otpadnih voda ili koje mogu oštetiti javnu kanalizaciju;

14) kada korisnik ne prijavi neispravnost vodomera;

15) u drugim slučajevima predviđenim zakonom kojim se reguliše komunalne delatnost;

16) ako korisnik vode nakon pravnosnažnosti i izvršnosti rešenja komunalne inspekcije ne izvrši pražnjenje septičke jame, odnosno na drugi način ne obustavi izlivanje fekalnih i otpadnih voda iz svog objekta na javnu površinu.

Član 13

Preduzeće će u slučajevima iz člana 12. ove odluke prvo upozoriti korisnika u pisanom obliku da će mu privremeno uskratiti pružanje komunalne usluge isporuke vode i odvođenja voda, ukoliko u ostavljenom roku ne postupi po upozorenju.

Preduzeće donosi rešenje kojim se korisniku privremeno uskraćuje pružanje usluge na koje se može izjaviti prigovor Komisiji preduzeća koja je osnovana u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača u roku od 15 dana od dana dostavljanja.

Prigovor ne odlaže izvršenje rešenja.

Privremeno uskraćivanje pružanja komunalne usluge isporuke vode i odvođenja voda vrši se na način propisan za isključenje korisnika sa javnog vodovoda, odnosno javne kanalizacije u skladu sa članom 16. ove odluke.

Član 14

Po prestanku razloga zbog kojih je došlo do privremenog uskraćivanja pružanja komunalne usluge isporuke vode i odvođenja voda, na osnovu člana 10. i 12. ove odluke, Preduzeće je dužno da izvrši ponovno priključenje korisnika odmah, a najkasnije u roku od 2 dana od prijave otklanjanja uzroka.

Troškove ponovnog priključenja i druge troškove do kojih dolazi u slučajevima iz člana 12. ove odluke snosi vlasnik, odnosno korisnik usluge.

Obustava komunalne usluge zbog neblagovremenog plaćanja računa za izvršenu komunalnu uslugu ne može se izvršiti bolnicama, vatrogasnoj službi i dečijim ustanovama.

Član 15

Kada se korisnik priključi na sistem javnog vodovoda, odnosno javne kanalizacije bez odgovarajuće dokumentacije, odnosno saglasnosti Preduzeća (samovlasno priključenje) ili ugradi materijal mimo propisanih standarda i normi ili na drugi način postupi suprotno zakonu ili Odluci, Gradska uprava grada Požarevca preko gradske komunalne inspekcije, na osnovu prijave Preduzeća, drugog pravnog ili fizičkog lica, donosi i dostavlja Preduzeću zapisnik o postojanju uslova za isključenje korisnika sa javnog vodovoda i/ili kanalizacije. Preduzeće će, pošto prethodno korisniku dostavi pismeno obaveštenje o postojanju uslova za isključenje ukoliko korisnik ne postupi u skladu sa članom 50. ove Odluke, isključiti korisnika sa sistema javnog vodovoda/ javne kanalizacije, o čemu donosi rešenje.

U slučaju da Preduzeću, nadležno Odeljenje za urbanizam i građevinske poslove u skladu sa propisima kojima se reguliše ozakonjenje objekata, dostavi rešenje kojim se odbija ili odbacuje zahtev za ozakonjenje bespravno izgrađenog objekta, koji je priključen na javni vodovod i/ili kanalizaciju, Preduzeće će isključiti korisnika sa sistema javnog vodovoda odnosno javne kanalizacije, o čemu donosi rešenje bez dostavljanja korisniku obaveštenja iz prethodnog stava.

Na rešenje Preduzeća iz stava 1. i 2. ovog člana, može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Požarevca u roku od 8 dana od dana prijema rešenja, koja ne zadržava izvršenje rešenja.

U sprovođenju izvršenja, demontažu priključaka će izvršiti isključivo Preduzeće o trošku korisnika iz stava 1. ovog člana, uz asistenciju komunalne inspekcije.

Član 16

Preduzeće vrši isključenje korisnika sa javnog vodovoda, odnosno kanalizacije na teret korisnika i to:

1) demontažom I ventila ispred vodomera i blindiranjem priključne cevi,

2) isključenjem na javnoj površini na javnoj vodovodnoj mreži,

3) isključivanjem na mestu priključenja priključne cevi na javnu kanalizacionu mrežu,

4) isključenjem pomoću specijalnih ventila.

Član 17

Otkaz korišćenja usluge može da bude:

1) trajan za objekte koji se ruše,

2) privremeni za objekte u kojima niko ne stanuje ili se privremeno ne upotrebljavaju.

Kod trajnog otkaza vrši se fizičko isključenje, odnosno zatvaranje (blindiranje) na mestu spoja sa javnim vodovodom.

Kod privremenog otkaza potrošnje vode korisnik je dužan da ispusti vodu iz instalacija, a Preduzeće će demontirati I ventil ispred vodomera i čepirati priključnu cev.

U slučaju da je objekat napušten ili nema vlasnika, takav objekat Preduzeće može privremeno isključiti uz prisustvo komunalne inspekcije.

Sve troškove otkaza korišćenja komunalnih usluga snosi korisnik usluga.

Otkaz se daje u pisanoj formi, najmanje 15 dana pre prestanka korišćenja komunalnih usluga.

I.7. Pravo pristupa uređajima i infrastrukturi

Član 18

Pravo pristupa javnom vodovodu i javnoj kanalizaciji koji su u vlasništvu Grada ima isključivo Preduzeće kome je poverena ova delatnost.

I.8. Obaveza Vršioca komunalne delatnosti da odvojeno iskazuje finansijske rezultate u vezi sa obavljanjem komunalne delatnosti

Član 19

Ako Preduzeće obavlja još neku delatnost pored komunalne delatnosti koja mu je poverena, obavezan je da u svom računovodstvu odvojeno iskazuje sve prihode i rashode koji su vezani za obavljanje poverene komunalne delatnosti.

I.9. Saradnja sa policijom i komunalnom milicijom

Član 20

Kad je to potrebno radi izvršavanja poslova iz nadležnosti Preduzeća, naplate naknade za izvršenu komunalnu uslugu nakon isteka roka utvrđenog za plaćanje ili pokretanja postupka pred nadležnim prekršajnim, sudskim ili upravnim organima zbog neizvršenja zakonom utvrđenih obaveza od strane korisnika usluga, Preduzeće podnosi obrazloženi zahtev policiji za dostavljanje ličnih podataka za građane, podataka za vozila i druge podatke iz evidencija koje vodi u skladu sa zakonom.

Preduzeće dužan je da formira evidencije podataka o ličnosti korisnika usluge, pribavljene na način iz stava 1. ovog člana ili na osnovu pisane saglasnosti korisnika sadržane u pojedinačnom ugovoru, u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Preduzeće u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom milicijom i komunalnom inspekcijom u skladu i drugim državnim organima u skladu sa zakonom. Saradnja obuhvata naročito: međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, razmenu podataka, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje komunalne delatnosti.

I.10. Ostvarivanje prava na štrajk

Član 21

U slučaju štrajka zaposlenih, Preduzeće mora obezbediti minimum procesa rada u vršenju delatnosti i to:

1) minimalni pritisak u distributivnoj mreži javnog vodovoda i to u meri koja obezbeđuje propisani kvalitet isporuke vode,

2) obavljanje poslova na otklanjanju havarija na distributivnoj mreži gradskog vodovoda,

3) stalnu kontrolu kvaliteta isporučene vode u laboratoriji preduzeća i ovlašćenih Zavoda za javno zdravlje,

4) funkcionisanje crpnih stanica za odvođenje otpadnih voda u okviru gradske kanalizacije,

5) odgušenje kanalizacije kada su ugroženi zdravlje i imovina korisnika, i

6) druge mere u skladu sa zakonom.

I.11. Izvori sredstava za obavljanje i razvoj komunalnih delatnosti

Član 22

Sredstva za obavljanje i razvoj komunalnih delatnosti obezbeđuju se iz:

1) prihoda od prodaje komunalnih usluga;

2) prihoda od komunalne naknade;

3) prihoda od koncesionih naknada za obavljanje komunalnih delatnosti;

4) prihoda budžeta Grada;

5) namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;

6) drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Komunalne delatnosti kod kojih se krajnji korisnik može utvrditi prevashodno se finansiraju iz cena komunalnih usluga, a komunalne delatnosti kod kojih se krajnji korisnik ne može utvrditi finansiraju se iz budžeta Grada.

Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.

Redovno održavanje atmosferske kanalizacione mreže, javnih česmi i fontana, kao i utrošak vode na javnim česmama i fontanama finansira se sredstvima iz budžeta Grada.

Gradsko veće Grada Požarevca donosi Programe održavanja za objekte iz prethodnog stava ovog člana najkasnije do 15. januara za tekuću kalendarsku godinu.

I.12. Potrošnja, cena, obračun i plaćanje utrošene i ispuštene vode

Član 23

Korisnik plaća utrošenu i ispuštenu vodu utvrđenu merenjem putem mernih instrumenata.

Utrošena voda utvrđuje se merenjem preko vodomera, a ispuštena voda preko količine utrošene vode, odnosno preko merača protoka za ispuštenu otpadnu vodu, ukoliko je ugrađen.

Jedinica za merenje i plaćanje utrošene vode je metar kubni, odnosno 1.000 litara.

Obim pružene komunalne usluge je razlika stanja brojila vodomera, odnosno uređaja za merenje količine ispuštene vode između dva očitavanja.

Prilikom očitavanja čitaju se samo celi kubni metri. Tip, vrstu i prečnik vodomera isključivo određuje Preduzeće u skladu sa Zakonom o metrologiji.

Član 24

Obračun i fakturisanje utroška vode se vrši na sledeći način:

1) Individualnim vodomerom meri se potrošnja vode za individualne stambene ili poslovne objekte.

2) za objekte višeporodičnog stanovanja potrošnja vode se može meriti pomoću:

- centralnog vodomera, potrošnja svake stambene jedinice se obračunava raspodelom ukupno utrošene vode prema broju članova domaćinstva,

- individualnih vodomera i uvećava se za deo zajedničke potrošnje,

3) potrošnja na hidrantskoj mreži i zajedničkoj česmi se raspoređuje na sve korisnike/vlasnike posebnih stambenih jedinica

4) u stambeno-poslovnim objektima višeporodičnog stanovanja sa poslovnim jedinicama, potrošnja se meri preko centralnog/individualnih vodomera za stambeni deo, dok poslovne jedinice moraju imati individualne vodomere za svaku poslovnu jedinicu.

Član 25

Utvrđivanje količine isporučene vode procenom vrši se u sledećim slučajevima:

1) kada je objekat privremeno ostao bez vodomera ili kada je vodomer neispravan,

2) kada korisnik dva puta uzastopno onemogući očitavanje vodomera,

3) u zimskom periodu, kada vremenske prilike onemoguće očitavanje,

4) za isporuku vode za zajedničke potrebe (zajednička potrošnja) ako se ne može meriti vodomerom,

5) kada ne postoje tehnički uslovi da korisnici stambenih i poslovnih prostorija ugrade individualni vodomer,

6) kada se korisnik neovlašćeno priključi na javni vodovod.

U slučajevima iz stava 1. tačke 1., 2. i 3. ovog člana, procena se vrši na osnovu prosečno isporučene količine vode korisniku u prethodnih 12 meseci, odnosno kraćem periodu u kome je vodomer bio korišćen.

Ako nema podataka o prosečnoj potrošnji, procena će se izvršiti na osnovu srednjeg dnevnog utroška u vreme procenjivanja.

Ako se potrošnja ne može utvrditi ni na ovaj način, Preduzeće će je utvrditi upoređivanjem sa drugim sličnim potrošačima, prema važećim standardima (broju članova domaćinstva, vrsti delatnosti, površini objekta, standardu dnevne potrebne količine vode po osobi).

U slučajevima iz stava 1. tačka 4. ovog člana, procena se vrši određivanjem procenta učešća potrošnje pojedinih korisnika u ukupnoj potrošnji.

U slučajevima iz stava 1. tačka 5. procena se vrši tako što se utvrđuje prosečna potrošnja za navedenu delatnost.

U slučajevima iz stava 1. tačka 6. procena se utvrđuje zavisno od vrste delatnosti, broja članova domaćinstva, prosečne dnevne potrošnje vode, perioda neovlašćenog priključenja, odnosno najmanje za period od 3 godine, ukoliko nije moguće utvrditi period od kada je izvršeno neovlašćeno priključenje na javni vodovod do trenutka saznanja o njegovom postojanju.

Ako korisnik nema ugrađen uređaj za merenje količine ispuštene vode, a priključen je na javnu vodovodnu mrežu, obim te komunalne usluge se utvrđuje na osnovu količine isporučene vode utvrđene očitavanjem vodomera ili procenom u skladu sa stavom 4. ovog člana.

Ako se korisnik snabdeva vodom iz sopstvenog izvorišta ispuštena količina vode u javnu kanalizacionu mrežu, u slučaju da nije ugrađen uređaj za merenje količine ispuštene vode, utvrđuje se procenom u skladu sa prosečno potrošenom vodom po broju članova domaćinstva ili utvrđivanjem fiksne cene usluge primenom načela "zagađivač plaća".

U cilju zajedničkog obračuna za usluge isporuke i odvođenje vode formiraju se cene usluge isporuke vode i usluge odvođenja otpadnih voda za svaku kategoriju korisnika utvrđenu aktom preduzeća kojim se utvrđuju cene usluga.

Korisnicima čije su nepokretnosti priključene na javni vodovod i kanalizaciju fakturiše se cena vode i cena usluge odvođenja otpadnih voda.

Isporuka vode za gašenje požara se ne naplaćuje.

Član 26

Obaveza plaćanja cene komunalne usluge nastaje započinjanjem korišćenja usluge, odnosno početkom pružanja komunalne usluge i u slučajevima kada se ona koristi suprotno propisima kojima se uređuje komunalna delatnost.

Plaćanje se vrši mesečno, po ceni koja važi za taj obračunski period, na bazi očitavanja ili akontacije, ispostavljanjem računa do 25.-og u mesecu, za prethodni mesec.

U slučaju da korisnik vode u roku od 60 dana od dana prijema poslednjeg računa ne primi novi račun, dužan je da od preduzeća zatraži prepis računa.

Nepostupanje korisnika u skladu sa prethodnim stavom, ne oslobađa ga blagovremenog plaćanja računa u vezi sa korišćenjem usluga i odgovoran je za mere propisane Zakonom o obligacionim odnosima (naknada za štetu i obračunata zatezna kamata za neizmerene obaveze u navedenom roku).

Korisnici usluga dužni su da mesečno izmiruju obaveze za utrošenu i ispuštenu vodu u roku koji odredi Preduzeće, a koji ne može da bude kraći od 15 dana od datuma nastanka obaveze.

Svaki stambeni objekat mora imati nosioca prava korišćenja komunalnih usluga iz člana 2. ove odluke odnosno vlasnika individualnog priključka.

Preduzeće ima pravo na naplatu naknade za isporučenu vodu i kanalizaciju od lica koja su na javni vodovod priključena protivno odredbama ove odluke i drugim propisima koji se odnose na ovu oblast (neovlašćena potrošnja vode - "divlji priključak").

U slučaju da ugovor kojim se prenosi vlasništvo nad objektom koji je priključen na javni vodovod i/ili kanalizaciju ne sadrži odredbu kojom su raniji i novi vlasnik objekta regulisali pitanje plaćanja dospelog duga za pružene komunalne usluge, Preduzeće će novog vlasnika registrovati kao korisnika i zadužiti za ukupnu vrednost duga.

Član 27

Korisnik usluga može da podnese reklamaciju Preduzeću na pružene usluge.

Preduzeće je dužno da po prijemu reklamacije korisnika odgovori korisniku sa izjašnjenjem o podnetoj reklamaciji i predlogom njegovog rešavanja u roku od 15 dana.

Nadzorni odbor Preduzeća, na zahtev korisnika, može u opravdanim slučajevima, doneti odluku o umanjenju obračuna za utrošenu vodu za piće i odvođenje otpadnih voda.

Uslove po kojima se odluka iz prethodnog stava može doneti propisuje pravilnik koji donosi nadležni organ Preduzeća, a na koji prethodnu saglasnost daje Gradsko veće grada Požarevca.

Ukoliko reklamacija ne bude rešena upućuje se prigovor Gradskom veću Grada Požarevca.

Član 28

Očitavanje vodomera vrše ovlašćeni radnici Preduzeća.

Korisnici usluga koji imaju obavezu očitavanja i dostavljanja stanja dužni su da do 25.-og u mesecu izvrše očitavanje vodomera i dostave Komunalnom preduzeću stanje na vodomeru.

Ukoliko se očitavanje vodomera ne može izvršiti, zbog zaprečenosti stvarima, materijalom, vodom ili iz drugog razloga, čitač će korisniku dostaviti pismeno obaveštenje sa naznakom da otkloni razloge neočitavanja.

Korisnik je u obavezi da u roku od 10 dana od dana prijema obaveštenja iz prethodnog stava otkloni uzrok neočitavanja i da o tome obavesti Preduzeće.

Ako korisnik ne postupi u skladu sa obavezom iz prethodnog stava, Preduzeće ga zadužuje na osnovu procene koja se vrši na način utvrđen u članu 25.

Član 29

Za objekte višeporodičnog stanovanja i objekte višeporodičnog stanovanja sa poslovnim jedinicama, obavezu prijavljivanja promene od značaja za korisnički status, pružanje, utvrđivanje obima i naplatu komunalnih usluga pored vlasnika ima i upravnik zgrade.

Vlasnik posebne jedinice u okviru objekta za višeporodično stanovanje mora biti prijavljen kao korisnik usluge.

U slučaju da nije imenovan upravnik zgrade Preduzeće će obavestiti Odeljenje za imovinsko pravne poslove Gradske uprave Grada Požarevca radi postavljanja prinudne uprave.

Vlasnik vodovodnog priključka koji nema prebivalište/boravište/sedište u mestu gde se nalazi objekat priključen na javni vodovod, dužan je da prijavi adresu prebivališta/boravišta/sedišta, ukoliko se ista nalazi u Republici Srbiji, a ukoliko se nalazi u inostranstvu, dužan je da ovlasti lice koje će primati račune i obračune i da pismeno ovlašćenje dostavi Komunalnom preduzeću.

Vlasnik vodovodnog priključka dužan je da za slučaj prestanka korišćenja komunalne usluge izvrši odjavu potrošnje vode, izmiri sve troškove nastale po osnovu korišćenja komunalne usluge do momenta odjave.

I.13. Utvrđivanje i promena cena komunalnih usluga

Član 30

Predlog Odluke o utvrđivanju visine cene komunalne usluge ili promeni cene donosi Nadzorni odbor Preduzeća na koji saglasnost daje Skupština Grada Požarevca.

Uz zahtev za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana, Preduzeće dostavlja Skupštini Grada Požarevca, preko Gradske uprave - Odeljenja za komunalne delatnosti i energetiku obrazloženje i detaljnu strukturu predložene cene, a u skladu sa zakonom propisanim elementima i načelima za određivanje cena.

Zahtev se objavljuje na oglasnoj tabli u sedištu Gradske uprave i u elektronskom obliku na sajtu Grada najmanje 15 dana pre donošenja odluke.

I.14. Subvencionisanje određenih kategorija korisnika komunalnih usluga

Član 31

Skupština grada Požarevca utvrđuje kategorije korisnika komunalne usluge koji plaćaju subvencioniranu cenu komunalne usluge, kao i iznos subvencija (u procentualnom ili nominalnom iznosu) za svaku kategoriju koji nadoknađuje Komunalnom preduzeću.

Nadležno odeljenje Gradske uprave grada Požarevca Preduzeću dostavlja spisak i podatke o korisnicima kojima je utvrđeno pravo plaćanja subvencionisane cene komunalne usluge sa ukupno iskazanim iznosom subvencija.

Grad Požarevac je dužan da nadoknadi subvencionisani deo Komunalnom preduzeću, u periodu od 30 dana od dana izvršenja usluge.

Ukoliko prestane zakonski osnov korišćenja subvencionisane cene komunalne usluge (smrću ili drugom okolnošću) korisnik, srodnici odnosno zakonski naslednici su u obavezi da prijave promenu statusa Odeljenju za društvene delatnosti Gradske uprave u roku od 15 dana od dana promene statusa.

II VODOVODNI I KANALIZACIONI SISTEM

II.1. Javni vodovod i kućna vodovodna instalacija

Član 32

Snabdevanje korisnika vodom za piće vrši se javnim vodovodom i kućnom vodovodnom instalacijom.

Javni vodovod je komunalni infrastrukturni sistem koji se sastoji iz objekata, uređaja, opreme i cevovoda koji služe za snabdevanje vodom i to:

1. izvorišta vode sa objektima, opremom i zonama sanitarne zaštite;

2. cevovodi sirove vode od izvorišta do postrojenja za prečišćavanje vode;

3. postrojenja, oprema i uređaji za prečišćavanje sirove vode do kvaliteta za piće;

4. postrojenja, oprema i uređaji za potiskivanje vode u vodovodnu mrežu, kao i u rezervoare;

5. rezervoari i crpne stanice;

6. vodovodna mreža;

7. priključci do mernog uređaja korisnika zaključno sa prvim ventilom;

8. glavni merni uređaj;

9. okna za postavljanje mernog uređaja;

10. kućne instalacije (vlasništvo korisnika usluge).

II.2. Seoski vodovod

Član 33

Pod seoskim vodovodom podrazumevaju se objekti za snabdevanje vodom seoskih naselja van sistema gradskog vodovoda, koji imaju uređeno izvorište, rezervoar i razvodnu mrežu.

Seoski vodovod može se preneti na korišćenje i upravljanje Komunalnom preduzeću od strane vlasnika seoskog vodovoda pod uslovom da zadovoljava tehničke uslove i druge neophodne uslove predviđene važećim propisima uz saglasnost Grada.

Preduzeće može preuzeti seoski vodovod samo pod uslovima iz stava 2. ovog člana.

Član 34

Investitor, odnosno titular komunalnog objekta dužan je da izvrši preko organa nadležnog za poslove državnog premera i katastra upis prava svojine na komunalnom objektu, odnosno posebnim delovima komunalnog objekta u skladu sa izdatom upotrebnom dozvolom.

Izgrađene komunalne objekte gradskog vodovoda i gradske kanalizacije investitor je dužan da preda Komunalnom preduzeću na korišćenje, upravljanje i održavanje najkasnije 30 dana od dana dobijanja upotrebne dozvole.

Prilikom predaje objekata iz st. 1. i 2. ovog člana investitor je dužan da Komunalnom preduzeću preda neophodnu tehničku, finansijsku i drugu dokumentaciju.

II.3. Gradska kanalizacija

Član 35

Gradska kanalizacija na teritoriji grada Požarevca je separacionog tipa i čine je dva međusobno nezavisna sistema: kanalizacija za odvođenje atmosferskih voda (u daljem tekstu: atmosferska kanalizacija) i kanalizacija za odvođenje otpadnih voda (u daljem tekstu: kanalizacija otpadnih voda).

Svaki od sistema gradske kanalizacije iz stava 1. ovog člana predstavlja zaseban sistem komunalnih objekata, uređaja, instalacija, opreme i postrojenja koji služe za sakupljanje, uklanjanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje atmosferskih, odnosno otpadnih voda (u daljem tekstu: komunalni objekat kanalizacije) i predstavljaju dve nezavisne tehničko-tehnološke celine.

Tehničko jedinstvo atmosferske kanalizacije, odnosno kanalizacije otpadnih voda ostvaruje se povezivanjem objekata i uređaja za sakupljanje, uklanjanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje atmosferskih i otpadnih voda na određenom području.

Tehnološko jedinstvo sistema atmosferske kanalizacije, odnosno kanalizacije otpadnih voda ostvaruje se kroz zajednički i koordinirani rad objekata i uređaja za odvođenje i prečišćavanje atmosferskih i otpadnih voda, optimalno kombinovanje njihovog rada i kapaciteta, kao i kroz jedinstveno upravljanje na određenom području.

Član 36

Kanalizacija otpadnih voda sastoji se iz komunalnih objekata kanalizacije koji služe za:

1) prijem otpadnih voda, i to:

- kanalizacioni priključci,

2) odvođenje otpadnih voda, i to:

- reviziona okna,

- kolektori,

- cevovodi,

- prelivi,

- kanalizacione crpne stanice,

- potisni cevovodi i dr.

3) ispuštanje otpadnih voda u vodoprijemnike, i to:

- ispusne građevine,

- odvodni kolektori i dr.

Član 37

Atmosferska kanalizacija sastoji se iz komunalnih objekata kanalizacije koji služe za:

1) prijem atmosferskih voda, i to:

- slivnici sa sopstvenim taložnicima,

- kanalizacioni priključci,

- ulazne građevine za sakupljanje voda iz otvorenih kanala i

- ispusti iz vodovodnog sistema i dr.

2) odvođenje atmosferskih voda, i to:

- reviziona okna,

- kolektori,

- cevovodi,

- otvoreni i zatvoreni kanali,

- spojne građevine,

- prelivi,

- kanalizacione crpne stanice,

- potisni cevovodi i dr.

3) ispuštanje atmosferskih i površinskih voda u vodoprijemnike, i to:

- ispusne građevine,

- odvodni kolektori i dr.

Član 38

Javnu kanalizaciju mešovitog tipa čine odvodi fekalne kanalizacije u koji su uključeni i vodovi atmosferske kanalizacije.

Član 39

Kanalizaciju posebne namene čine:

1) svi vertikalni i horizontalni vodovi i objekti industrijske kanalizacije kojima se odvode otpadne vode;

2) uređaji za primarno prečišćavanje otpadnih voda i taložnica;

3) merači protoka i drugo.

Član 40

U slučaju krađe, iznenadnog iskakanja i loma poklopca revizionog okna i slivničke rešetke komunalnih objekata javne fekalne i kišne kanalizacione mreže, Preduzeće je dužno da odmah po prijavi, ili saznanju na drugi način, preduzme hitne mere obezbeđenja i zamene ovih elemenata i o tome obavesti odeljenje Gradske uprave nadležno za inspekcijske poslove, kao i upravljača puta.

Ukoliko usled nastupanja okolnosti iz stava 1. ovog člana dođe do povrede ili nanošenja štete trećem licu odgovornost za nadoknadu štete snosi Preduzeće.

Šaht poklopac u kome se nalaze merni uređaji i reviziono okno koje pripadaju vlasnicima objekata ne smeju biti izgrađeni na javnim površinama (trotoarima) već isključivo unutar dvorišta odnosno unutar katastarske parcele na kojoj se nalazi objekat.

Obaveze iz stava 3. ovog člana se ne odnosi na već izgrađene objekte.

III PROJEKTOVANJE I PRIKLJUČENJE NA JAVNI VODOVOD I KANALIZACIJU

III.1. Privremeni i trajni priključak

Član 41

Vodovodni i kanalizacioni priključak može biti trajni i privremeni.

Trajni priključak može imati svaki objekat izgrađen sa namenom za trajnu upotrebu.

Trajni priključak se odobrava za:

1) objekte trajnog karaktera izgrađene sa građevinskom dozvolom,

2) ozakonjen objekat sa već izgrađenim priključkom,

3) razdvajanje priključka u istom šahtu,

4) izmeštanje i/ili rekonstrukciju postojećeg priključka,

5) ugradnju individualnog vodomera za korisnike koji su registrovani u bazi Preduzeća, ali nemaju individualni vodomer (koriste vodu preko centralnog vodomera), a prema uslovima Preduzeća.

Privremeni priključak može se odobriti za:

1) snabdevanje vodom gradilišta stambenog ili poslovnog objekta (gradilišni priključak),

2) manje montažne objekte postavljene na površini javne namene, u skladu sa odobrenjem nadležnog organa izdatim na osnovu posebne odluke,

3) izgradnju i održavanje javnih zelenih površina,

4) potrebe održavanja većih sportskih i kulturnih manifestacija,

5) objekte koji se priključuju na javni vodovod preko susedne nepokretnosti, ako ne postoji mogućnost neposrednog spajanja ili zbog konfiguracije terena uz pisanu saglasnost vlasnika/suvlasnika parcele overene kod notara, do stvaranja tehničkih uslova za direktno priključenje nakon čega se moraju se rekonstruisati ili izmestiti o trošku vlasnika,

6) kao i u drugim slučajevima gde je korišćenje usluge iz člana 2. ove odluke vremenski ograničeno.

Korišćenje privremenog priključka može trajati najduže do isteka roka za čiju namenu je privremeni priključak odobren.

Zahtev za dobijanje privremenog priključka podnosi vlasnik objekta Preduzeću, a rešenje o odobrenju izvođenja radova na priključenju izdaje nadležni organ za izdavanje građevinske dozvole Gradske uprave Grada Požarevca u skladu sa Pravilnikom o posebnoj vrsti objekata i posebnoj vrsti radova za koje nije potrebno pribavljati akt nadležnog organa, kao i vrsti objekata koji se grade, odnosno vrsti radova koji se izvode na osnovu rešenja o odobrenju za izvođenje radova, kao i obimu i sadržaju i kontroli tehničke dokumentacije koja se prilaže uz zahtev i postupku koji nadležni organ sprovodi.

Vlasnik, odnosno korisnik objekta, koji se nalazi u ulici ili se graniči sa ulicom u kojoj je izgrađena ulična vodovodna i kanalizaciona mreža, u obavezi je da se priključi na mrežu prema uslovima Preduzeća u roku od 6 meseci od dobijanja upotrebne dozvole za vodovodnu/kanalizacionu mrežu.

Po isteku roka iz prethodnog stava, Preduzeće dostavlja Odeljenju za inspekcijske poslove Gradske uprave spisak vlasnika objekata koji nisu u tom roku podneli zahtev za priključenje na javnu vodovodnu odnosno kanalizacionu mrežu.

Troškove izgradnje vodovodnog i kanalizacionog priključka i kućne vodovodne i kanalizacione instalacije snosi vlasnik (korisnik) objekta, odnosno investitor.

III.2. Postupak za dobijanje uslova za projektovanje, građenje i priključenje

Član 42

Izgradnja priključka vrši se na način i pod uslovima utvrđenim propisima kojima se uređuje izgradnja objekata, a prema uslovima i saglasnosti koje određuje Preduzeće.

Postupak za dobijanje uslova za projektovanje, građenje i priključenje na javni vodovod i kanalizaciju kao i za izradu vodomernog okna (kasete - ormarića), odnosno revizionog okna za kanalizaciju pokreće se podnošenjem zahteva nadležnom organu za izdavanje građevinske dozvole Gradske uprave Grada Požarevca u sledećim slučajevima:

1) u postupku donošenja planske dokumentacije od strane nadležnog organa, a po zahtevu nosioca izrade plana,

2) u postupku objedinjene procedure za izdavanje akata u ostvarivanju prava na izgradnju i korišćenje objekata ako se ne mogu pribaviti uvidom u planski dokument, odnosno separat, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, a po zahtevu organa nadležnog za izdavanje građevinske dozvole,

3) u postupku izdavanja rešenja u skladu sa članom 145. Zakona o planiranju i izgradnji, izdavanja privremene građevinske dozvole, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije, promene namene građevinskog objekta, njihovih delova i sl.

Za postojeće objekte upisane u katastarski operat, odnosno upisane i izgrađene po ranije važećim propisima uslove za ukrštanje i paralelno vođenje od svih upravljača instalacija vodova na trasi planiranog priključka, tehnički uslovi ishoduju se u skladu sa odredbom člana 28. Uredbe o lokacijskim uslovima, van sistema CIS-a, a pre podnošenja zahteva za odobrenje za izvođenje radova u skladu sa članom 145. Zakona o planiranju i izgradnji, nadležnom organu za izdavanje građevinske dozvole Gradske uprave Grada Požarevca.

Ishodovani uslovi predstavljaju sastavni deo projektno-tehničeke dokumentacije.

 

Član 43

Izgradnja priključka, odnosno način priključenja objekta iz člana 42. stav 2. je regulisana Zakonom o planiranju i izgradnji i drugim podzakonskim aktima i zahtev se podnosi nadležnom organu za izdavanje građevinske dozvole Gradske uprave Grada Požarevca.

Član 44

Za objekte iz člana 42. stav 3. odnosno već izgrađene objekte zahtev se podnosi Preduzeću i uz zahtev se prilaže sledeća dokumentacija:

1) prepis lista nepokretnosti, u kome postoji zabeležba da je objekat upisan sa upotrebnom ili građevinskom dozvolom, ili da je objekat preuzet iz zemljišnih knjiga ili izgrađen pre donošenja propisa o izgradnji (ne stariji od 6 meseci);

2) kopija plana (ne starija od 6 meseci),

3) idejni projekat za vodovod sa tehničkom kontrolom (po potrebi dostaviti na uvid),

4) kopija lične karte, odnosno kopija čipovane lične karte, uz uvid u originalnu ispravu.

Preduzeću zahtev za priključak na javni vodovod podnosi vlasnik objekta, odnosno investitor ili korisnik (npr. zakupac i sl.) objekta uz pisanu saglasnost vlasnika objekta overenu kod notara, a rešenje o izvođenju radova izdaje nadležni organ za izdavanje građevinske dozvole Gradske uprave Grada Požarevca.

III.3. Uslovi za priključenje

Član 45

Projektovanje i izgradnja vodovodnog/kanalizacionog priključaka određuje se prema veličini budućeg konzuma odnosno potrošnji koja se predviđa za određeni objekat.

U slučaju izgradnje objekta za kolektivno stanovanje na parceli gde je postojao objekat za individualno stanovanje i u drugim slučajevima kada je potrebna rekonstrukcija postojeće mreže zbog budućeg većeg obima potrošnje podnosilac zahteva odnosno investitor snosi trošak rekonstrukcije mreže.

Prilikom izdavanja uslova za priključenje na javnu vodovodnu mrežu preduzeće mora utvrditi i izdati uslove i za odvođenje otpadnih voda, te ukoliko postoji kanalizaciona mreža izdaje uslove i za kanalizacioni priključak, a ukoliko kanalizaciona mreža ne postoji izdaje uslove za izgradnju propisne septičke jame.

Preduzeće može odobriti priključenje na javnu kanalizacionu mrežu ukoliko nema priključka na javnu vodovodnu mrežu.

U slučaju izgradnje nove vodovodne/kanalizacione mreže stara cev se stavlja van funkcije ili uništava i vrši se prebacivanje postojećih priključaka na novu mrežu.

Ukoliko se iz jedinstvenog objekta koji je već priključen na javnu vodovodnu mrežu odvoji posebna stambena celina, njen vlasnik može podneti zahtev za razdvajanje priključaka i postavljanje zasebnog vodomera u istoj vodomernoj šahti ako za to postoje tehničke mogućnosti.

III.4. Vodovodni priključak

Član 46

Svaki vlasnik objekta na izgrađenoj građevinskoj parceli mora imati sopstveni zaseban vodovodni priključak.

Ukoliko na građevinskoj parceli postoji više objekata ili više vlasnika može se odobriti više priključaka ili jedan priključak većeg konzuma sa posebnim mernim uređajima.

Svaki vodovodni priključak mora da ima zatvarač sa ugradbenom garniturom na mestu spajanja priključnog voda sa javnim cevovodom (ne odnosi se na već izgrađene priključke), priključni vod sa instrumentom za merenje potrošnje vode (vodomer), 2 ventila (ispred i iza vodomera istog prečnika kao i vodomer).

Svaki vodovodni priključak mora da ima merni instrument, odnosno individualni vodomer (u daljem tekstu: vodomer), koji se postavlja po pravilu neposredno iza regulacione linije najdalje do maksimum 1 m, na parceli vlasnika, odnosno korisnika.

Preduzeće održava vodovodnu mrežu do vodomera, a u slučaju da je vodomer udaljen više od 1 m od regulacione linije, trošak sanacije tog cevovoda snosi korisnik.

III.5. Kanalizacioni priključak

Član 47

Svaki vlasnik objekta na izgrađenoj građevinskoj parceli mora imati sopstveni zaseban kanalizacioni priključak.

Preduzeće održava kanalizacionu mrežu do prvog revizionog okna koje se postavlja unutar granica građevinske parcele na 1,0 m od regulacione linije.

U slučaju da je reviziono okno udaljeno više od 1m od regulacione linije, trošak sanacije tog cevovoda snosi korisnik.

Korisnik je obavezan da reviziono okno održava na način da bude dostupno radi kontrole i u tehnički ispravnom stanju (stabilnost poklopca i okno u unutrašnjosti mora biti čisto za normalno funkcionisanje priključka - da nema čvrstih predmeta - opeka, beton i sl).

Priključnim vodom u blokovskoj stambenoj zgradi smatra se vod od javne kanalizacije do prve revizione šahte, koja može biti udaljena najviše 10,0 m od priključnog mesta.

Priključenje atmosferskih voda na uličnu atmosfersku/opštu kanalizacionu mrežu vrši se preko kanalizacionog priključka na kolektor kojim se sakupljaju, uklanjaju, odvode i ispuštaju atmosferske vode, vode od pranja ulica, površinske otpadne vode i drenažne vode.

Ukoliko na lokaciji predviđenoj za gradnju postoji i atmosferska kanalizacija građevinska parcela mora imati dva kanalizaciona priključka: jedan za atmosfersku i jedan za otpadne vode.

Priključenje na atmosfersku kanalizaciju nije obavezno za individualna domaćinstva čija je krovna površina manja od 300 kvadrata ukoliko se ispust vrši u zelenu površinu unutar građevinske parcele.

Priključenje na atmosfersku kanalizaciju je obavezno za objekte za višeporodično stanovanje i objekte čiji se ispust atmosferske vode vrši na javnu površinu kada se za to stvore tehnički uslovi.

Član 48

Ako je objekat izgrađen u skladu sa građevinskom dozvolom i projektom za izvođenje radova, Preduzeće je dužno da izvrši priključenje objekta na javni vodovod i kanalizaciju u roku od 15 dana.

Ako je lokacijskim uslovima koje izdaje nadležni organ za izdavanje građevinske dozvole predviđeno ispunjenje dodatnih uslova za priključenje tog objekta na javni vodovod i kanalizaciju, priključenje će se izvršiti ako su ispunjeni ti uslovi.

Član 49

Vlasnicima objekta, koji podnesu zahtev za priključenje na javni vodovod i kanalizaciju, a učestvovali su u sufinansiranju izgradnje sopstvenim sredstvima o čemu poseduju ugovor, Preduzeće će odobriti priključenje uz dokaz o izmirenom dugu po ugovoru i na osnovu neophodne dokumentacije utvrđene ovom odlukom.

Član 50

Bespravno izgrađeni vodovodni i/ili kanalizacioni priključak, Preduzeće će evidentirati kao privremenog korisnika usluge.

Vlasnik ili korisnik bespravno izgrađenog priključka, dužan je da ispuni sve tehničke uslove za priključak i da Preduzeću uplati novčani iznos za tehnički pregled i prijem priključka u evidenciju Preduzeća i ucrtavanje u GIS bazu u roku od 6 meseci od prijema pismenog.

Ukoliko bespravno izgrađeni priključak nije izgrađen prema važećim propisima, troškove dovođenja u ispravno stanje prema tehničkim uslovima Preduzeća, snosi vlasnik, odnosno korisnik bespravno izgrađenog priključka i snosi sve troškove zbog štete nastale izgradnjom ili korišćenjem bespravnog priključka.

Ukoliko navedeni priključak ugrožava sistem vodosnabdevanja ili pružanje usluga odvođenja otpadnih voda, kao i životnu sredinu, javnu ili imovinu trećih lica Preduzeće će obavestiti Odeljenje za inspekcijske poslove i isključiti korisnika sa mreže.

Status privremenog potrošača korisnik će imati do tehničkog prijema i dovođenja u ispravno stanje u skladu sa uslovima Preduzeća ili do konačnosti rešenja nadležnog organa.

Ukoliko korisnik navedenog priključka ne ispuni svoje obaveze u roku propisanom u stavu 2. ovog člana Preduzeće će proslediti evidenciju privremenih korisnika Odeljenju za inspekcijske poslove Grada Požarevca na dalju nadležnost.

III.6. Ugradnja, održavanje, zamena, baždarenje i plombiranje vodomera

Član 51

Akt kojim se uređuju uslovi i postupak za ugradnju individualnih vodomera donosi Preduzeće.

Položaj vodomera na vodovodnom priključku obezbeđuje Preduzeće njegovim plombiranjem.

Vodomeri, sa pripadajućom armaturom, ugrađuju se na osnovu tehničkih uslova koje utvrđuje Preduzeće u odgovarajuća vodomerna okna ili kasete - ormariće.

U jedno vodomerno okno može se, po odobrenju Preduzeća, ugraditi više paralelnih vodomera ako postoje tehnička i ekonomska opravdanost. Dimenzije vodomernog okna, zavisno od broja i prečnika vodomera, određuje Preduzeće.

U postojeća vodomerna okna može se ugraditi nov vodomer za drugog korisnika samo uz pisanu saglasnost vlasnika, odnosno korisnika postojećeg priključka, overenu u sudu ili kod notara, a prema uslovima koje odredi Preduzeće.

Vodomerno okno može biti izgrađeno od opeke ili betona sa ugrađenim livenim penjalicama na 30 cm razdaljine i sa armiranom betonskom gornjom pločom, koja mora da ima otvor sa metalnim poklopcem prečnika 60 cm i težine 30 kg, odnosno odgovarajuće težine za okna na površini javne namene.

Vodomerno okno može biti tipsko (fabrikovano) od poliestera ili polovinilhlorida i dr.

Član 52

U novoizgrađenim stambenim objektima sa više stanova, a koji se snabdevaju vodom preko zajedničkog glavnog vodomera, obavezna je ugradnja individualnih vodomera.

U objektima koji su već izgrađeni i priključeni na javni vodovod, individualni vodomeri mogu se ugraditi ukoliko svi korisnici u tom objektu prihvate ugradnju.

Ugradnja individualnih vodomera u objektima za kolektivno stanovanje je moguća ukoliko su ispunjeni tehnički uslovi i postupak za ugradnju individualnih vodomera.

Izuzetno od prethodnog stava ovog člana, u opravdanim slučajevima (odsustvo vlasnika, nerešeni imovinskopravni odnosi, nedostatak novčanih sredstava i sl.) individualni vodomeri će se ugraditi samo kod dela korisnika, koji se snabdevaju vodom preko zajedničkog glavnog vodomera, ali ne manje od 75% od ukupnog broja korisnika.

Troškove ugradnje individualnih vodomera snose korisnici odnosno investitor.

Član 53

Preduzeće održava i vrši zamenu vodomera, u skladu sa važećim zakonskim propisima.

Individualne vodomere i prve ventile ugrađene u odgovajuće kasete - ormariće za merenje potrošnje vode u stambenim ili poslovnim jedinicama, kao i u objektima za individualno stanovanje održava Preduzeće o svom trošku.

Preduzeće je obavezno da vodi evidenciju o starosti vodomera, tipu i svim intervencijama na istom te da blagovremeno obavesti korisnika vodomera o vremenu zamene istog, kako bi korisnik bio prisutan.

Prilikom zamene vodomera izdaje se potvrda o zameni sa serijskim brojevima i stanjima na starom i novom vodomeru.

U slučaju da korisnik nije prisutan prilikom zamene vodomera, službena lica Preduzeća sačiniće službenu belešku sa serijskim brojevima i stanjima na starom i novom vodomeru kao i fotodokumentaciju. Potvrda i službena beleška biće naknadno dostavljeni korisniku.

Korisnik ima obavezu da omogući očitavanje vodomera službenim licima Preduzeća.

Ukoliko je službenom licu onemogućen pristup stanje vodomera mora biti istaknuto na vidnom mestu objekta radi evidencije ili dostavljeno lično, kao i elektronskim putem.

Za vodomere koji se nalaze na nepristupačnim mestima za očitavanje ili ukoliko očitavanje ne može da se izvrši više od dva puta godišnje ugrađuje se modul za daljinsko očitavanje o trošku korisnika.

Član 54

U slučaju kvara na vodomeru, Preduzeće je obavezno da u roku od 24 časa izađe na teren i utvrdi činjenično stanje, kao i da zapiše stanje na vodomeru, a kvar na mernom uređaju da otkloni u roku od 7 (sedam) dana od dana prijave kvara podnetoj od strane korisnika, odnosno predstavnika korisnika u pisanoj ili elektronskoj formi.

Ako do oštećenja vodomera i instalacija dođe prilikom intervencije Preduzeća, troškove otklanjanja oštećenja snosi Preduzeće.

Plaćanje popravke, zamene i baždarenja vodomera vrši korisnik kod koga je usled namere ili krajnje nepažnje došlo do oštećenja vodomera (pucanje stakla, povrede plombe, oštećenja modula za daljinsko očitavanje i sl.) u kom slučaju se takav vodomer ne može smatrati mernim instrumentom.

Baždarenje vodomera u zakonski propisanim rokovima vrši se na teret Preduzeća.

Član 55

Korisnik ima pravo da zahteva da se ispita ispravnost njegovog vodomera, a način provere njegove ispravnosti utvrđuje Preduzeće.

U slučaju iz prethodnog stava ovog člana korisnik je dužan da uplati naknadu troškova demontaže i kontrole vodomera.

Preduzeće je dužno da vodomer demontira i dostavi organizaciji ovlašćenoj za proveru ispravnosti.

Ako se kontrolom ustanovi da je vodomer ispravan, sve troškove iz prethodnog stava ovog člana snosi korisnik. U protivnom troškove snosi Preduzeće, koje će korisniku izvršiti povraćaj uplaćene naknade troškova najkasnije u roku od 10 radnih dana.

Član 56

Preduzeće ima isključivo pravo otvaranja i zatvaranja ventila na ulici i ventila ispred vodomera (I ventil).

Korisnik može zatvoriti samo ventil iza vodomera (II ventil) u slučaju kvara ili popravke na kućnoj vodovodnoj instalaciji.

IV IZGRADNJA I ODRŽAVANJE GRADSKOG VODOVODA I GRADSKE KANALIZACIJE

IV.1. Izgradnja vodovodne i kanalizacione mreže

Član 57

Izgradnja gradske vodovodne i kanalizacione mreže (primarni i sekundarni vodovi) vrši se u skladu sa propisima, standardima i tehničkim normativima koji se odnose na tu vrstu objekata, kao i pravilima kojima su utvrđeni uslovi u pogledu zaštite životne sredine i svojim radom ne smeju da ugrožavaju bezbdenost ljudi, objekata i imovine, na način i pod uslovima utvrđenim propisima kojima se uređuje izgradnja objekata, na osnovu hidroloških i hidrauličnih parametara koji su definisani generalnim rešenjima, a prema uslovima i saglasnostima koje određuje i daje Preduzeće.

Prilikom izgradnje mreže iz stava 1. ovog člana izvođač radova, a po projektu je u obavezi da stvori uslove za buduće priključenje korisnika, odnosno da izgradi i priključni vod do regulacione linije građevinske parcele budućeg korisnika i tom prilikom ugradi zaštitni čep, odnosno ventil.

Finansiranje izgradnje mreže iz stava 1. ovog člana vrši se na teret budžeta Grada Požarevca.

Priključenje novoizgrađenog dela gradske mreže na postojeću vrši se pod sledećim uslovima:

- da je objekat izgrađen saglasno prostornom planu razvoja grada Požarevca;

- da je objekat urađen prema odobrenoj tehničkoj dokumentaciji i po uslovima i zahtevima Preduzeća;

- da je izvršena primopredaja objekta (urađen komisijski protokol o primopredaji sa dostavljenom potrebnom dokumentacijom) i dobijena dozvola za upotrebu;

- da je objekat u funkcionalnom i tehnički ispravnom stanju;

- da su svi priključci vezani za mrežu izgrađeni u skladu sa tehničkim uslovima utvrđenim i odobrenim od strane Preduzeća.

Grad ima obavezu da u roku od 15 dana od prijema okončane situacije sazove Komisiju za tehnički pregled i prijem mreže.

Ukoliko Komisija prilikom tehničkog pregleda utvrdi da su se korisnici samovlasno priključili na novu mrežu pre tehničkog prijema u obavezi su da obustave tehnički pregled i obaveste komunalnu i građevinsku inspekciju Grada Požarevca radi sačinjavanja zapisnika i pokretanja postupka za samovlasno priključenje.

IV.2. Održavanje vodovodne i kanalizacione mreže

Član 58

Održavanje gradske vodovodne mreže, objekata vodosnabdevanja i gradske kanalizacije realizuje se

kroz redovno održavanje, investiciono održavanje, hitne intervencije i vanredno održavanje.

- Redovno održavanje vodovodne mreže i objekata vodsnabdevanja jeste plansko kontinuirano izvođenje građevinsko-zanatskih, odnosno drugih radova na objektima gradskog vodovoda u cilju preventivnog delovanja na sve eventualne poremećaje u radu, kojim se obezbeđujestalna funkcionalna sposobnost svih delova vodovodnog/kanalizacionog sistema u cilju trajnog i nesmetanog pružanja usluge neprekidno 24 sata dnevno.

- Investiciono održavanje vodovodne mreže, objekata vodsnabdevanja i kanalizacije jeste izvođenje građevinsko-zanatskih, odnosno drugih radova u cilju poboljšanja uslova korišćenja komunalnih objekata gradskog vodovoda i gradske kanalizacije.

- Hitne intervencije jesu radovi na komunalnim objektima gradskog vodovoda i gradske kanalizacije kojima se otklanja neposredna opasnost po život i zdravlje ljudi i materijalna sredstva

- Vanredno održavanje podrazumeva radove u slučaju iznenadnih poremećaja u radu nekog od komunalnih objekata gradskog vodovoda i gradske kanalizacije, usled više sile, kvara na komunalnim objektima gradskog vodovoda odnosno gradske kanalizacije ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti (poremećaj ili prekid normalnog funkcionisanja gradskog vodovoda).

Redovno i vanredno održavanje, kao i hitne intervencije na vodovodnoj i kanalizacionoj mreži otpadnih voda Preduzeće vrši o svom trošku, dok se finansiranje rekonstrukcije i širenja mreže utvrđuje svake godine Programom poslovanja i Srednjeročnim planom razvoja preduzeća i tom prilikom određuje se način finansiranja iste u zavisnosti od finansijskih mogućnosti Preduzeća i strateško-planskih akata Grada.

Troškovi održavanja atmosferske kanalizacije obezbeđuju se iz sredstava budžeta Grada.

U slučaju hitnih intervencija i vanrednog održavanja Preduzeće ima obavezu da obavesti Odeljenje za inspekcijske poslove putem mejla pre izlaska na teren, a da Odeljenju za inspekcijske poslove dostavi pisani izveštaj o obavljenim hitnim intervencijama svakog ponedeljka za prethodnu nedelju.

Član 59

Ukoliko je potrebno raskopavanje površina javne namene Preduzeće je u obavezi da postupi u skladu sa Pravilnikom o raskopavanju površina javne namene grada Požarevca.

Rokovi za vraćanje površine u tehničko ispravno stanje mogu se produžiti u slučaju više sile, za onoliko vremena koliko je viša sila trajala.

Član 60

Izvođač radova na objektima i podzemnim instalacijama koje se nalaze pored, iznad ili ispod instalacija i objekta gradskog vodovoda i gradske kanalizacije dužan je da preduzme sve potrebne mere obezbeđenja u cilju njihove zaštite od oštećenja i kvara.

Izvođač radova iz prethodnog stava ovog člana dužan je da najkasnije u roku od 15 dana pre početka izvođenja radova pisanim putem izvesti Preduzeće o načinu i dinamici izvođenja radova i o preduzetim merama zaštite objekata i instalacija gradskog vodovoda i gradske kanalizacije, pod nadzorom Preduzeća.

Izvođač radova koji svojim radom onemogući nesmetano funkcionisanje gradskog vodovoda i/ili kanalizacije, dužan je da odmah o tome obavesti Preduzeće. Ponovno uspostavljanje nesmetanog funkcionisanja gradskog vodovoda i/ili kanalizacije, kao i eventualna naknada štete pričinjena Komunalnom preduzeću ili trećem licu pada na teret investitora, odnosno izvođača radova koji je u toku izvođenja radova svojim radom onemogućio nesmetano funkcionisanje gradske kanalizacije.

Ako Preduzeće smatra da postoji opasnost od oštećenja ili kvara na instalacijama i objektima gradskog vodovoda i gradske kanalizacije ili ako je ugroženo normalno funkcionisanje snabdevanja vodom korisnika zbog načina na koji se izvode radovi ili nedovoljnih zaštitnih mera, obratiće se Gradskoj upravi grada Požarevca - gradskoj komunalnoj inspekciji radi donošenja rešenja kojim će se izvođaču radova naložiti da preduzme potrebne mere zaštite predmetne infrastrukture.

Ukoliko dođe do oštećenja ili zagušenja priključka zbog nepažnje ili nepravilnog korišćenja od strane korisnika usluga ili trećeg lica, Preduzeće će otkloniti kvar ili zagušenje o trošku korisnika, odnosno počinioca štete.

Član 61

Ne mogu se izvoditi građevinski i drugi radovi iznad, ispod ili u neposrednoj blizini vodovodnih cevi i u zonama sanitarne zaštite izvorišta i bazena bez saglasnosti Preduzeća.

U slučaju ako se građevinski i drugi objekat izgradi na, u blizini, iznad, ispod ili u neposrednoj blizini glavnog cevovoda, kao dela gradskog vodovoda i na taj način ugrožava pružanje komunalne usluge ili održavanje objekata gradskog vodovoda i gradske kanalizacije, građevinska inspekcija je dužna da u roku od tri dana od saznanja u hitnom postupku donese odgovarajuće rešenje o rušenju započetog, odnosno izgrađenog objekta.

Rešenje iz prethodnog stava doneće se i u slučaju izgradnje bespravnog objekta u zonama sanitarne zaštite izvorišta i bazena za snabdevanje vodom.

Eventualnu štetu i troškove Preduzeća na saniranju vodovodne i kanalizacione mreže koja je deo gradskog vodovoda i gradske kanalizacije snosi vlasnik, odnosno korisnik nepokretnosti.

Član 62

Ukoliko nastupe okolnosti čije neblagovremeno otklanjanje može dovesti do nanošenja znatne štete gradu, drugim licima, kao i samom korisniku, a ne postoji mogućnost pribavljanja saglasnosti vlasnika odnosno korisnika parcele, Preduzeće je u obavezi da obavesti komunalnu inspekciju koja će u saradnji sa komunalnom milicijom i nadzorom nad izvođenjem radova na vodovodnoj i kanalizacionoj mreži iz Gradske uprave izaći na teren, utvrditi uzroke nastajanja štetnog događaja i dati nalog Komunalnom preduzeću da izvede radove bez saglasnosti vlasnika odnosno korisnika parcele i da obustavi isporuku vode ukoliko bi raskopavanjem bila naneta nesrazmerna šteta.

Član 63

O održavanju uličnih hidranata stara se Preduzeće, a o hidrantima u zgradama i privrednim objektima, vlasnici.

Zabranjeno je nenamenski koristiti vodu preko hidranta javnog vodovoda.

V KORIŠĆENJE VODE U JAVNE SVRHE

Član 64

Pod korišćenjem vode u javne svrhe u smislu ove odluke podrazumeva se korišćenje vode za gašenje požara, pranje i polivanje ulica, zalivanje javnih zelenih površina, za gradske fontane, održavanje i izgradnju javnih javnih saobraćajnica.

Utrošena voda plaća se na osnovu očitanog stanja na vodomeru kada za to postoji mogućnost, a na osnovu procene kada ne postoji vodomer.

Sva preduzeća i druge organizacije moraju imati posebnu dozvolu Preduzeća da mogu da uzimaju vodu pomoću hidrantskog nastavka na određenim mestima. Svaki takav priključak, hidrant i drugo mora biti obeležen i prijavljen Preduzeću.

Vatrogasna služba ima pravo da za gašenje požara koristi vodu preko svih hidranata, kao i za vreme ograničenja potrošnje.

Preduzeće je dužno da vatrogasnoj službi dostavi spisak hidranata na uličnoj vodovodnoj mreži, kao i o svakom ukinutom ili novom ugrađenom hidrantu.

Investitori novoizgrađenih vodovodnih instalacija su dužni da Preduzeće i vatrogasnu službu obaveste o svakom novom ugrađenom ili ukinutom hidrantu.

Mesta na kojima se nalaze hidranti moraju biti obeležena u skladu sa zakonom.

VI KONTROLA OTPADNIH VODA

Član 65

Industrijski objekti kao i drugi objekti koji su svom procesu rada proizvode otpadne vode koje sadrže masti i druge nus proizvode (kuhinje, restorani, pekare, autoperionice, benzinske pumpe i sl.), a za koje je Pravilnikom o projektovanju istih predviđena izrada separatora masti mogu se priključiti na javnu fekalnu kanalizaciju ukoliko su postavljeni odgovarajući uređaji za prečišćavanje i instrumenti za merenje količine ispuštene vode i stalna kontrola kvaliteta otpadnih voda predviđenih tehničkom dokumentacijom.

Korisnici/vlasnici objekata iz stava 1. ovog člana koji do donošenja ove odluke nisu imali uređaje za prečišćavanje agresivnih i drugih voda dužni su da takve uređaje izgrade najkasnije u roku od 2 godine od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 66

Ukoliko tokom kontrole Preduzeće utvrdi da uređaji za prečišćavanje otpadnih voda u vlasništvu/korišćenju trećih lica ne daju tražene efekte primarnog prečišćavanja u obavezi je da obavesti Odeljenje za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Požarevca koje će postupiti u skladu sa svojim zakonskim ovlašćenjima, odnosno proslediti obaveštenje drugom nadležnom organu na dalje postupanje.

Član 67

Otpadne vode koje se ispuštaju u javnu kanalizaciju, odnosno javnu fekalnu kanalizaciju ne smeju sadržati štetne materije preko maksimalno dozvoljenih koncentracija (MDK) navedenih u sledećoj tabeli:

R. br.

Parametri

Jed. mere

MDK

1.

Temperatura

oC

do 35

2.

pH

-

6,5-9,0

3.

Taložive susp. mat. Nakon taloženja od 10 min.

ml/l

10

4.

Ukupne soli

mg/l

1500

5.

Masnoće i ulja:

 

 

 

a) koje se mogu saponifik.

"

100

 

b) koje se ne mogu saponifik.

"

20

6.

Katran i mazut

"

2,0

7.

Deterdženti (biorazgrad.)

"

20

8.

Sulfidi

"

2,0

9.

Cijanidi

 

 

 

a) ukupni cijanidi

"

0,50

 

b) koji se razlažu hlorom

"

0,05

10.

Ukupno gvožđe

"

5,0

11.

Aktivni hlor

"

2,0

12.

Ukupni bakar

"

1,0

13.

Ukupno olovo

"

0,5

14.

Ukupni hrom

"

2,0

15.

Šestovalentni hrom

"

0,10

16.

Ukupni arsen

"

0,10

17.

Ukupni kadmijum

"

0,10

18.

Ukupna živa

"

0,01

19.

Ukupni nikal

"

3,0

20.

Ukupni kalaj

"

2,0

21.

Ukupni cink

"

2,0

22.

Fenoli

"

0,50

23.

Sulfati

"

400

24.

Aluminijum

"

20

25.

Barijum

"

1,0

26.

Bor

"

2,0

27.

Pesticidi

 

 

 

a) organofosforni

"

0,10

 

b) organohlorni

"

0,05

28.

Ugljendisulfid

"

0,05

29.

Benzol

"

0,05

30.

Organo-halogenidi koji apsorbuju (AOH)

"

0,5

31.

Teško isparljive lipofilne materije

"

20

Član 68

U javnu kanalizaciju, odnosno javnu fekalnu kanalizaciju zabranjeno je ispuštati i sledeće materije:

1) biološki teže razgradive materije čiji je odnos HPK (biohromata) prema BPK5 veći od 4;

2) otpadne vode koje prouzrokuju toksično delovanje i pored ispunjavanja MDK iz ove tabele;

3) koje prouzrokuju zarazne bolesti ili materijal koji je zaražen takvim klicama; i

4) druge materije koje bi mogle oštetiti kanalizaciju i njeno pravilno funkcionisanje.

VI SEPTIČKE JAME

Član 69

Na područjima gde nije izgrađena gradska kanalizaciona mreža, vlasnik odnosno investitor objekta je dužan da izgradi septičku jamu.

Vlasnik, odnosno investitor objekta dužan je da izgradi septičku jamu i u slučaju kada Preduzeće nije u mogućnosti da priključi unutrašnje instalacije kanalizacije vlasnika, odnosno korisnika objekta na uličnu kanalizacionu mrežu, iz razloga što postojeća mreža nije odgovarajućeg kapaciteta.

U slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana vlasnik, odnosno investitor objekta je dužan da izgradi septičku jamu u skladu sa važećim propisima, standardima i tehničkim normativima propisanim za tu vrstu objekta, i to vodonepropusnu septičku jamu zatvorenog tipa, u skladu sa uslovima iz odobrenja za izgradnju izdatog od nadležnog organa za izdavanje građevinske dozvole Gradske uprave Grada Požarevca.

Vlasnik, odnosno korisnik objekta za koji je propisno izgrađena septička jama dužan je da objekat priključi na javni vodovod ako su ispunjeni tehnički uslovi.

Član 70

Vlasnik ili korisnik objekta čije su unutrašnje instalacije priključene na septičku jamu dužan je da septičku jamu održava u ispravnom stanju, da se stara o njenom redovnom čišćenju, kao i da ne dozvoli njeno izlivanje.

U slučaju izlivanja septičke jame, za ugrožavanje drugih objekata, odnosno dobara (zemljišta, podzemnih i površinskih voda) odgovoran je vlasnik ili korisnik objekta, osim ako je izlivanje iza zvano višom silom.

Ako korisnik ne postupu i skladu sa odredbom stava 1. ovog člana, Preduzeće je dužno da takvog korisnika isključi sa sistema gradskog vodovoda.

Član 71

Čišćenje i prikupljanje sadržaja iz septičkih jama vrši se pod kontrolom i nadzorom preduzeća koje jedino ima pravo pristupa mestu određenom za prikupljanje, ispuštanje i preradu otpadnih voda.

Preduzeće je dužno da na zahtev korisnika očisti septičku jamu u roku od 3 radna dana, od prijema zahteva korisnika.

Preduzeće je dužno da sakupljeni sadržaj septičkih jama ispušta u javnu kanalizaciju na za to određena mesta.

Mesto prihvata sadržaja iz cisterne mora biti uređeno tako da se sadržaj ne rasipa i da se ne šire neprijatni mirisi.

Ova mesta moraju biti snabdevena instalacijama za pranje vozila, a svako vozilo posle pražnjenja mora se oprati i dezinfikovati.

Član 72

Korisnik je dužan, posle priključenja kućne kanalizacione instalacije na javnu fekalnu kanalizaciju, da septičku jamu stavi van upotrebe, isprazni, očisti, dezinfikuje i po pravilu zatrpa i o tome obavesti Preduzeće.

Član 73

Preduzeće je dužno da vodi dnevnik koji treba da sadrži:

1. mesto i adresu prikupljanja,

2. vreme prikupljanja,

3. količinu prikupljenih otpadnih voda i ostataka iz procesa prečišćavanja otpadnih voda,

4. podatke o vlasniku odnosno korisniku individualnog kanalizacionog sistema kao što su ime i prezime fizičkog lica odnosno naziv pravnog lica,

5. izjavu vlasnika odnosno korisnika individualnog kanalizacionog sistema o vrsti otpadnih voda čiji viškovi produkta transportuju (komunalno, vrsta tehnoloških voda, i dr.),

6. izjavu vlasnika odnosno korisnika individualnog kanalizacionog sistema o vrsti sopstvenog PPOV (septička jama, taložnik i dr.),

7. potpis vlasnika, korisnika ili njihovog ovlašćene osobe radi potvrđivanja izjava i izvršene usluge i

8. potpis predstavnika vršioca usluge.

Dnevnik se vodi u tri primerka. Primerci pripadaju korisniku individualnog kanalizacionog sistema i Preduzeću. Isti se arhiviraju i čuvaju minimalno 5 godina.

VII ZABRANJENE RADNJE

Član 74

Korisniku je zabranjeno:

1. samovlasno priključenje na vodovodnu odnosno kanalizacionu mrežu od strane neovlašćenog lica, bez odgovarajuće tehničke dokumentacije odnosno bez odobrenja Preduzeća;

2. povezivanje unutrašnjih vodovodnih instalacija objekta priključenog na javni vodovod sa vodovodnim instalacijama i uređajima koji dobijaju vodu iz individualnih izvorišta koja nemaju kontrolu kvaliteta vode;

3. ugrađivanje odvodne cevi na vodovodnom priključku ispred vodomera;

4. priključivanje unutrašnje vodovodne instalacije objekta na javni vodovod i javnu kanalizaciju preko unutrašnjih vodovodnih instalacija susednog ili drugog objekta, kao i omogućavanje takvog priključka osim ukoliko je reč o pomoćnom objektu istog vlasnika;

5. koristiti vodu iz gradskog vodovoda za poljoprivredne svrhe, odnosno zalivanje povrća, voća, travnjaka i dr.;

6. na bilo koji način oštećivati instalacije i objekte gradskog vodovoda i gradske kanalizacije;

7. direktno povezivanje unutrašnjih vodovodnih i kanalizacionih instalacija sa gradskom vodovodnom i gradskom kanalizacionom mrežom bez vodovodnog priključka;

8. povezivanje unutrašnjih vodovodnih instalacija sa gradskom vodovodnom odnosno mrežom bez mernog instrumenta u vodovodnom priključku;

9. okretanje vodomera u smeru suprotnom smeru određenom u tehničkim uslovima koje je dalo Preduzeće;

10. oštećenje i skidanje plombe na vodovodnom priključku;

11. neovlašćeno korišćenje vode iz gradskog vodovoda;

12. direktno (gravitaciono) priključenje prostorija čija je kota poda ispod kote terena (podrumi, sutereni, garaže i sl.) na uličnu kanalizacionu mrežu;

13. obavljanje radova ispod, iznad i pored komunalnih objekata kanalizacije, kojima se narušava nesmetano i bezbedno odvođenje i prečišćavanje atmosferskih i otpadnih voda ili se ugrožava sigurnost ljudi i okoline;

14. ometanje Preduzeća u preduzimanju potrebnih mera za zaštitu komunalnih objekata kanalizacije, prilikom njihove izgradnje, postavljanja, korišćenja, održavanja i zamene, uključujući i ometanje prava prelaska preko tuđe nepokretnosti;

15. zasađivanje drveća i drugog rastinja na zemljištu iznad ili u neposrednoj blizini komunalnih objekata kanalizacije kojima se ugrožava sigurnost tih objekata;

16. ostavljanje stvari ili parkiranje vozila na komunalnim objektima kanalizacije, kao i vršenje druge radnje kojima se oštećuju ti objekti,

17. korišćenje gradske fekalne kanalizacije za odvođenje atmosferskih voda sa slivnih površina (krovova, dvorišta, staza, drugih betoniranih površina i sl.);

18. ispuštanje u javnu kanalizaciju nepripadajućih materija koje ometaju proticanje i prečišćavanje otpadnih voda ili koje mogu oštetiti ili zagušiti javnu kanalizaciju, kao što su opasne hemijske materije, gasovi, agresivne materije (kiseline i baze), ulja, mazut, građevinski materijal, šut, komina, čvrsti predmeti, materije koje se mogu smatrati opasnim otpadom i mogu nepovoljno delovati na materijal od kog su izgrađeni komunalni objekti kanalizacije, a prethodno nisu prečišćene do nivoa kvaliteta predviđenih propisima (bez prethodno ugrađenih separatora masti i ulja, taložnika i drugih uređaja), ili prouzrokovati zagađenje životne sredine i slično;

19. izgradnja i korišćenje septičkih jama u ulicama koje imaju javnu kanalizacionu mrežu, osim u slučaju da ne postoje tehnički uslovi za priključenje nepokretnosti;

20. da se kroz reviziono okno kanalizacione mreže postavljaju bilo koje druge instalacije;

21. upuštanje drenažnih voda u javni sistem kanalizacije, osim u nepovoljnim terenskim uslovima, ali pod posebnim uslovima Preduzeća;,

22. ispuštanje otpadnih voda u svoj, susedni posed i površine javne namene i u javnom korišćenju, van sistema unutrašnje i gradske kanalizacije, odnosno propisne septičke jame;

23. da pri ispuštanju otpadnih voda u javnu kanalizaciju vrše ispuštanje atmosferskih i drugih otpadnih voda koje ne potiču iz instalacije objekata;

24. pražnjenje sadržaja iz septičkih jama na javne površine ili bilo koje drugo mesto osim onog koje je Preduzeće predvidelo;

25. da se kroz vodomernu šahtu, kao i ulične vodovodne šahte postavljaju bilo koje druge instalacije;

26. korišćenje pasivnih bunara i septičkih jama u druge svrhe kojima se nanosi šteta ljudima, imovini i životnoj sredini.

VIII NADZOR

Član 75

Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši Odeljenje za komunalne delatnosti i energetiku Gradske uprave i Komunalna milicija.

Nadzor nad zakonitošću rada Preduzeća vrši osnivač, u skladu sa zakonom.

Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši organ uprave nadležan za inspekcijske poslove preko svojih inspektora u skladu sa nadležnostima utvrđenim zakonom, podzakonskim aktima, ovom Odlukom i drugim pozitivno-pravnim propisima.

Komunalno-policijske i druge poslove, kao i kontrolu primene odredaba ove Odluke vrši Komunalna milicija u skladu sa Zakon o komunalnoj miliciji i drugim propisima.

Ukoliko komunalni milicajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.

IX KAZNENE ODREDBE

Član 76

Novčanom kaznom od 20.000,00 dinara biće kažnjeno Preduzeće za prekršaje iz člana:

14. stav 1., a odgovorno lice će biti kažnjeno u iznosu od 5.000,00 dinara.

Novčanom kaznom od 100.000,00 dinara biće kažnjeno Preduzeće za prekršaje iz člana:

6; 7; 8; 9; 10; 12; 21; 45; 53; 54; 71, a odgovorno lice će biti kažnjeno u iznosu od 15.000,00 dinara.

Novčanom kaznom od 150.000,00 dinara biće kažnjeno Preduzeće za prekršaje iz člana:

15, a odgovorno lice će biti kažnjeno u iznosu od 25.000,00 dinara.

Član 77

Novčanom kaznom od 50.000,00 dinara biće kažnjeno pravno lice za prekršaje iz člana:

11. stav 2. tačke 3), 4), 6), 7), 8), 10), 12), a odgovorno lice će biti kažnjeno u iznosu od 15.000,00 dinara.

Novčanom kaznom od 100.000,00 dinara biće kažnjeno pravno lice za prekršaje iz člana:

11. stav 2. tačke 1), 2), 5), 9), 13), 14), člana 60; 63; 71; 73; člana 74. tačka 5), 13), 14), 15), 16), 19), a odgovorno lice će biti kažnjeno u iznosu od 20.000,00 dinara.

Novčanom kaznom od 150.000,00 dinara biće kažnjeno pravno lice za prekršaje iz člana:

15; 50; 74. tačka 1), 2), 3), 4), 6), 7), 8), 9), 10), 11), 12), 17), 18), 20), 21), 22), 23), 24), 25), 26), a odgovorno lice će biti kažnjeno u iznosu od 25.000,00 dinara.

Član 78

Novčanom kaznom od 20.000,00 dinara biće kažnjen preduzetnik za prekršaje iz člana:

11. stav 2. tačke 3), 4), 6), 7), 8), 10), 12).

Novčanom kaznom od 50.000,00 dinara biće kažnjen preduzetnik za prekršaje iz člana: 11. stav 2. tačke 1), 2), 5), 9), 13), 14), člana 60; 63; 71; 73; člana 74. tačka 5), 13), 14), 15), 16), 19),

Novčanom kaznom od 75.000,00 dinara biće kažnjen preduzetnik za prekršaje iz člana:

15; 50; 74. tačka 1), 2), 3), 4), 6), 7), 8), 9), 10), 11), 12), 17), 18), 20), 21), 22), 23), 24), 25), 26).

Član 79

Novčanom kaznom od 10.000,00 dinara biće kažnjeno fizičko lice za prekršaje iz člana:

11. stav 2. tačke 3), 4), 6), 7), 8), 10), 12).

Novčanom kaznom od 20.000,00 dinara biće kažnjeno fizičko lice za prekršaje iz člana:

11. stav 2. tačke 1), 2), 5), 9), 13), 14), člana 60; 63; 71; 73; člana 74. tačka 5), 13), 14), 15), 16), 19),

Novčanom kaznom od 25.000,00 dinara biće kažnjeno fizičko lice za prekršaje iz člana:

15; 50; 74. tačka 1), 2), 3), 4), 6), 7), 8), 9), 10), 11), 12), 17), 18), 20), 21), 22), 23), 24), 25), 26).

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 80

Preduzeće ima obavezu donošenja svih podzakonskih akata propisanih ovom Odlukom u roku od 6 meseci, od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 81

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o vodovodu i kanalizaciji ("Službeni glasnik opštine Požarevac", br. 4/00, 2/02, 2/03, 10/05 i 1/08 i "Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 4/11, 3/14 i 3/17).

Član 82

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. glasniku grada Požarevca", br. 7/2021.