ODLUKA
O UPRAVLJANJU, ZAŠTITI I ODRŽAVANJU OPŠTINSKIH PUTEVA, ULICA I NEKATEGORISANIH PUTEVA

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 9/2019 i 14/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet

Član 1

Ovom odlukom uređuje se obavljanje poslova koji se odnose održavanje, zaštitu, korišćenje, razvoj i upravljanje opštinskim putevima i ulicama, kao i nekategorisanim putevima na teritoriji Grada Požarevca (u daljem tekstu: Grad).

Pod održavanjem ulica i puteva u gradovima i drugim naseljima podrazumeva se izvođenje radova kojima se obezbeđuje nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja i čuva i unapređuje upotrebna vrednost ulica, puteva, trgova, platoa i sl.

Svi pojmovi upotrebljeni u ovoj odluci u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski rod lica na koja se odnose.

Definicije

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

1. opštinski put je javni put koji saobraćajno povezuje teritoriju Grada, kao i teritoriju Grada sa mrežom državnih puteva;

2. ulica je javni put u naselju koji saobraćajno povezuje delove naselja;

3. nekategorisani put je put koji je Skupština Grada Požarevca (u daljem tekstu: Skupština) proglasila nekategorisanim putem i koji je kao takav upisan u javne evidencije o nepokretnostima i pravima na njima;

4. trotoar je posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka;

5. biciklistička staza je put namenjen za kretanje bicikala;

6. prilazni put je put koji omogućava vlasniku, odnosno neposrednom držaocu nepokretnosti prilaz na javni put, odnosno nekategorisani put pored kojeg se nepokretnost nalazi;

7. održavanje javnog puta je izvođenje radova i obavljanje usluga u okviru postojećeg putnog zemljišta kojima se obezbeđuje očuvanje karakteristika puta u stanju koje je bilo u trenutku njegove izgradnje ili rekonstrukcije.

Kategorizacija opštinskih puteva i ulica

Član 3

Opštinski putevi i ulice se kategorišu na osnovu kriterijuma koje propisuje Vlada.

Na osnovu kriterijuma iz stava 1. ovog člana Skupština donosi akt o kategorizaciji opštinskih puteva i ulica.

II UPRAVLJANJE OPŠTINSKIM PUTEVIMA, ULICAMA I NEKATEGORISANIM PUTEVIMA

Delatnost upravljanja

Član 4

Upravljanje opštinskim putevima i ulicama (u daljem tekstu: lokalni putevi), kao delatnost od opšteg interesa, obuhvata:

1) planiranje, projektovanje, održavanje i zaštitu lokalnih puteva;

2) vršenje investitorske funkcije na projektovanju i održavanju lokalnih puteva;

3) organizovanje i obavljanje stručnih poslova na projektovanju, održavanju i zaštiti lokalnih puteva;

4) ustupanje radova na projektovanju, održavanju i stručnom nadzoru lokalnih puteva;

5) organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom lokalnih puteva;

6) organizovanje naplate i kontrolu naplate naknada za upotrebu lokalnih puteva, vršenje javnih ovlašćenja;

7) praćenje stanja putne mreže;

8) zaštitu lokalnih puteva;

9) označavanje lokalnih puteva i vođenje evidencije o lokalnim putevima i o saobraćajno-tehničkim podacima za te puteve;

10) upravljanje saobraćajem i organizovanje i obavljanje brojanja vozila na lokalnim putevima.

Upravljač lokalnih puteva

Član 5

Delatnost upravljanja lokalnim i nekategorisanim putevima na teritoriji Grada obavlja javno preduzeće kome je poverena funkcija upravljača lokalnih puteva - Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Požarevac (u daljem tekstu: Upravljač lokalnih puteva).

Izveštaji o izvršenoj kontroli i o stanju lokalnih puteva

Član 6

Upravljač lokalnih puteva dužan je da najmanje jednom u toku godine, a najkasnije do 1. septembra te godine, podnese godišnji izveštaj o izvršenoj kontroli i oceni stanja lokalnih puteva kojima upravlja.

Izveštaj se dostavlja Odeljenju Gradske uprave Grada Požarevca (u daljem tekstu: Gradska uprava) nadležnom za poslove iz oblasti saobraćaja (u daljem tekstu: Odeljenje) i saobraćajnoj inspekciji Gradske uprave.

Kontinuirano izjašnjavanje korisnika komunalnih usluga o kvalitetu pružanja komunalne usluge od strane Preduzeća, biće organizovano elektronskim putem u vidu ankete na zvaničnoj internet stranici Grada Požarevca, kao i Preduzeća - vršioca komunalne delatnosti iz člana 5. Odluke. Rezultati ankete čine sastavni deo godišnjih izveštaja o radu.

Planski akti Upravljača lokalnih puteva

Član 7

Upravljač lokalnih puteva donosi srednjoročni plan održavanja i zaštite lokalnih puteva i dostavlja ga Službi za investicije, a donosi i godišnji program radova na održavanju i zaštiti lokalnih puteva i pojedinačne studije, uz prethodno pribavljeno mišljenje Odeljenja.

Saglasnost na akte iz stava 1. ovog člana daje Gradsko veće Grada Požarevca (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Upravljač lokalnih puteva dužan je da godišnji program radova na održavanju i zaštiti lokalnih puteva kojima upravlja, dostavi na saglasnost najkasnije do 1. novembra tekuće godine za narednu godinu.

Način održavanja i zaštite lokalnih puteva

Član 8

Upravljač lokalnih puteva dužan je da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje i zaštitu puta, u cilju nesmetanog i bezbednog odvijanja saobraćaja.

Pri obavljanju delatnosti upravljanja lokalnim putevima, Upravljač lokalnih puteva dužan je da održavanje i zaštitu lokalnih puteva sprovodi u skladu sa propisima donetim na osnovu zakona kojim se uređuju putevi, kao i da se stara o zaštiti životne sredine.

Upravljač lokalnih puteva odgovara za štetu koja nastane korisnicima lokalnih puteva zbog propuštanja blagovremenog obavljanja radova na održavanju puta propisanih zakonom, odnosno zbog izvođenja radova suprotno propisanim tehničkim uslovima i načinu njihovog izvođenja.

Upravljanje saobraćajem na lokalnim putevima

Član 9

Upravljač lokalnih puteva dužan je da obezbedi upravljanje saobraćajem na lokalnim putevima u skladu sa propisima kojima se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima.

Evidencija o lokalnim putevima

Član 10

Upravljač lokalnih puteva dužan je da označava i vodi evidencije o lokalnim putevima.

Evidencije o lokalnim putevima sadrže:

1) podatke o putnim pravcima, ulicama, saobraćajnim čvorovima i saobraćajnim deonicama i

2) saobraćajno-tehničke podatke.

Poveravanje vršenja javnih ovlašćenja

Član 11

Upravljaču lokalnih puteva poverava se vršenje javnih ovlašćenja koja se odnose na:

1) izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju i rekonstrukciju saobraćajnog priključka na lokalni put i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova;

2) izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije, odnosno za postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta na lokalnom putu i zaštitnom pojasu lokalnog puta (železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura i dr.) i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova;

3) izdavanje saglasnosti za održavanje sportske ili druge priredbe na lokalnom putu;

4) izdavanje dozvole za obavljanje vanrednog prevoza na lokalnom putu;

5) izdavanje dozvole za prekomerno korišćenje lokalnog puta;

6) izdavanje odobrenja za postavljanje reklamnih tabli i panoa;

7) izdavanje odobrenja za postavljanje uređaja za obaveštavanje ili oglašavanje na lokalnom putu;

8) izdavanje saglasnosti za preusmeravanje saobraćaja u slučaju obavljanja radova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti lokalnog puta;

9) izdavanje saglasnosti i uslova za priključenje prilaznog puta na lokalni put.

Akti iz stava 1. tač. 4), 5), 6), 7) i 8) ovog člana izdaju se na osnovu prethodno izdatih saobraćajno-tehničkih uslova.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da odluči po zahtevu:

1) za izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije iz stava 1. tač. 1) i 2) ovog člana - u roku propisanom zakonom kojim se uređuju planiranje i izgradnja;

2) za izdavanje saglasnosti, odnosno dozvole iz stava 1. tač. 3), 4) i 8) ovog člana - u roku od osam radnih dana od dana podnošenja zahteva;

3) za izdavanje dozvole, odnosno odobrenja iz stava 1. tač. 5), 6), 7) i 9) ovog člana - u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.

Protiv akta iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja tog akta.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da o aktu donetom u vršenju javnih ovlašćenja vodi evidenciju koju ažurira na dnevnom nivou i objavljuje na svojoj internet stranici.

Član 11a

Upravljač lokalnih puteva vrši investitorsku funkciju na projektovanju i održavanju lokalnih puteva ili vrši ustupanje radova na projektovanju, održavanju ili stručnom nadzoru lokalnih puteva subjektima koji ispunjavaju zakonom propisane uslove za vršenje navedenih poslova, a u skladu sa zakonom i internim aktom.

Upravljač lokalnih puteva vrši funkciju investitora za račun Osnivača koji ima pravo svojine na putevima na kojima mu je poverio funkciju Upravljača.

III FINANSIRANJE LOKALNIH PUTEVA

Izvori finansiranja

Član 12

Finansiranje održavanja i zaštite lokalnog puta obezbeđuje se iz:

1. naknada za upotrebu lokalnog puta,

2. budžeta Grada i

3. drugih izvora, u skladu sa zakonom.

IV ZAŠTITA LOKALNIH PUTEVA I VANREDNI PREVOZ

Ostvarivanje zaštite lokalnih puteva

Član 13

Zaštita lokalnog puta ostvaruje se kroz ograničavanje intervencija i zabrana na lokalnom putu, u zaštitnom pojasu i u pojasu kontrolisane izgradnje.

Mere za sprečavanje ugrožavanja stabilnosti puta

Član 14

Radi sprečavanja ugrožavanja stabilnosti lokalnog puta i obezbeđivanja uslova za nesmetano odvijanje saobraćaja i režima saobraćaja na lokalnom putu, nosilac prava službenosti na lokalnom putu, kao i drugih prava u skladu sa zakonom, može da izvodi radove na lokalnom putu (građenje, odnosno postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta na javnom putu), ako je za izvođenje tih radova pribavio uslove i rešenje Upravljača lokalnih puteva, u skladu sa članom 11. stav 1. tačka 2) ove odluke.

Zabrana izgradnje u zaštitnom pojasu

Član 15

U zaštitnom pojasu pored opštinskog puta van naselja, zabranjena je izgradnja građevinskih i drugih objekata, kao i građenje i postavljanje postrojenja, uređaja i instalacija, osim izgradnje saobraćajnih površina pratećih, funkcionalnih sadržaja opštinskog puta, kao i postrojenja, uređaja i instalacija koji služe potrebama opštinskog puta i saobraćaja na opštinskom putu.

U zaštitnom pojasu pored opštinskog puta van naselja može da se gradi, odnosno postavlja linijski infrastrukturni objekat: železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura i slično, ako su za izvođenje tih radova pribavljeni uslovi i rešenje iz člana 11. stav 1. tačka 2) ove odluke.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova iz stava 2. ovog člana.

Širina zaštitnog pojasa

Član 16

Zaštitni pojas sa svake strane opštinskog puta, van naselja, iznosi pet metara širine.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, zaštitni pojas može biti i veće širine, ako je planskim dokumentom predviđena izgradnja funkcionalnih sadržaja puta i pratećih sadržaja puta za potrebe korisnika.

Odredbe stava 1. ovog člana u pogledu širine zaštitnog pojasa primenjuje se i u naseljima, osim ako to nije drugačije određeno planskim dokumentom.

Ograde, drveće i zasadi pored lokalnog puta

Član 17

Zabranjeno je podizanje ograda, drveća i zasada pored lokalnog puta na način kojim se ometa zahtevana preglednost lokalnog puta i ugrožava bezbednost saobraćaja.

Preglednost raskrsnica lokalnog puta

Član 18

Na raskrsnici lokalnog puta sa drugim putem i na ukrštanju lokalnog puta sa železničkom prugom u istom nivou, moraju se obezbediti zone zahtevane preglednosti u skladu sa tehničkim uslovima za projektovanje.

Na rastojanju kojim je određena zahtevana preglednost zabranjeno je podizati zasade, ograde i drveće, ostavljati predmete i materijale, postavljati postrojenja i uređaje, graditi objekte, odnosno vršiti druge radnje kojima se ometa preglednost lokalnog puta.

Vlasnik, odnosno neposredni držalac zemljišta, koje se nalazi na rastojanju kojim je određena zahtevana preglednost, dužan je da postupi po zahtevu Upravljača lokalnih puteva i ukloni zasade, ograde, drveće, predmete, materijale, postrojenja, uređaje i objekte iz stava 2. ovog člana, u cilju obezbeđenja zahtevane preglednosti puta.

Obaveze upravljača infrastrukturnog objekta postavljenog na lokalni put

Član 19

Lice koje upravlja infrastrukturnim objektom ugrađenim, odnosno postavljenim u lokalni put, dužno je da održava taj objekat na način kojim se ne oštećuje lokalni put, odnosno ne ugrožava bezbednost saobraćaja ili ne ometa održavanje lokalnog puta.

Lice iz stava 1. ovog člana dužno je da u roku od osam dana pre početka radova obavesti Upravljača lokalnih puteva o radovima na održavanju objekta kojim upravlja.

U slučaju oštećenja, odnosno kvara objekata, postrojenja, uređaja, instalacija ili vodova iz stava 1. ovog člana, lice koje upravlja tim objektima, dužno je da bez odlaganja pristupi otklanjanju oštećenja, odnosno kvara i istovremeno o preduzetim radovima obavesti Upravljača lokalnih puteva.

Posle otklanjanja oštećenja, odnosno kvara na svom objektu, lice koje upravlja tim objektom dužno je da otkloni oštećenje na lokalnom putu i vrati ga u prvobitno i tehnički ispravno stanje.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da po prijemu obaveštenja iz st. 2. i 3. ovog člana obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova iz st. 1. i 3. ovog člana.

Troškove izvođenja radova i angažovanja stručnog nadzora iz st. 1, 3, 4. i 5. ovog člana snosi lice iz stava 1. ovog člana.

Zaštitna ograda pored lokalnog puta

Član 20

Radi nesmetanog i bezbednog odvijanja saobraćaja i zaštite lokalnog puta od oštećenja, na mestima na kojima se okupljaju građani u velikom broju ili postoje intenzivni pešački tokovi (sportski stadioni, sajmišta, škole, javni lokali i sl.) ili na mestima koja se koriste za držanje stoke u većem broju (pašnjaci, ergele i sl.), a koja se nalaze pored lokalnog puta sa velikom gustinom saobraćajnog toka, postavlja se odgovarajuća ograda kojom se to mesto odvaja od lokalnog puta ako Upravljač lokalnog puta utvrdi potrebu za njenim postavljanjem.

Postavljanjem ograde iz stava 1. ovog člana ne sme se umanjiti zahtevana preglednost na lokalnom putu.

Upravljač lokalnih puteva određuje uslove i način postavljanja i održavanja ograde iz stava 1. ovog člana.

Ogradu su dužni da postave i održavaju neposredni držaoci zemljišta ili objekata iz stava 1. ovog člana.

Ako neposredni držaoci zemljišta ili objekata ne postave ili ne održavaju ograde, postavljanje, odnosno održavanje izvršiće Upravljač lokalnih puteva o njihovom trošku.

Saobraćajni priključak na lokalni put

Član 21

Saobraćajni priključak na lokalni put gradi se u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja i na osnovu izdatih uslova i rešenja iz člana 11. stav 1. tačka 1) ove odluke.

Ukoliko se u zoni izgrađenog saobraćajnog priključka na lokalni put, za čiju izgradnju je pribavljeno rešenje o ispunjenosti uslova Upravljača lokalnih puteva, promene saobraćajni zahtevi (opterećenje, struktura, vrsta i režim toka) vrši se rekonstrukcija saobraćajnog priključka tako da se elementi saobraćajnog priključka prilagode novonastalim saobraćajnim zahtevima.

Odluku o prilagođavanju saobraćajnog priključka potrebama odvijanja saobraćaja na lokalnom putu donosi Upravljač lokalnih puteva.

Troškove izrade tehničke dokumentacije, pribavljanja lokacijskih uslova, građevinske i upotrebne dozvole za rekonstrukciju saobraćajnog priključka, kao i troškove nabavke i postavljanja saobraćajne signalizacije i opreme iz stava 2. ovog člana snosi neposredni držalac nepokretnosti koja se priključuje na lokalni put.

Tehničkom pregledu izgrađenog saobraćajnog priključka iz stava 2. ovog člana prisustvuje ovlašćeni predstavnik Upravljača lokalnih puteva.

Ukrštanje ili priključivanje zemljanog i prilaznog puta na lokalni put

Član 22

Zemljani put, koji se ukršta ili priključuje na javni lokalni put mora se izgraditi sa tvrdom podlogom ili sa istim kolovoznim zastorom kao i javni put sa kojim se ukršta, odnosno na koji se priključuje, u širini od najmanje 10 metara za opštinski put i ulicu, računajući od ivice kolovoza javnog puta.

Na način iz stava 1. ovog člana mora se izgraditi i prilazni put koji se priključuje na javni put.

Zaštita lokalnog puta od spiranja i odronjavanja

Član 23

Radi zaštite lokalnog puta od spiranja i odronjavanja, Upravljač lokalnih puteva dužan je, ako priroda zemljišta dopušta, da kosine useka, zaseka i nasipa, kao i putno zemljište osigura hortikulturnim i drugim merama, tako da se ne umanjuje zahtevana preglednost i bezbednost saobraćaja na lokalnom putu.

Zasadi iz stava 1. ovog člana moraju se uredno održavati i obnavljati.

Postavljanje reklama na lokalnom putu i zaštitnom pojasu puta

Član 24

Reklamne table, reklamni panoi, uređaji za obaveštavanje ili oglašavanje mogu se postavljati na opštinskom putu i pored tog puta na udaljenosti od pet metara, mereno sa spoljne strane od ivice kolovoza.

Mere zabrane preduzimanja određenih aktivnosti na putu

Član 25

Na lokalnom i nekategorisanom putu zabranjeno je:

1) trajno zauzimanje puta, a privremeno zauzeće puta je moguće, uz prethodno pribavljenu saglasnost Upravljača lokalnih puteva;

2) izvođenje radova na putu koji nisu u vezi sa izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom puta, bez saglasnosti Upravljača lokalnih puteva;

3) izvođenje radova nosilaca prava službenosti i drugih prava ustanovljenih na putu kojima se oštećuje put ili ugrožava nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja;

4) ispuštanje voda, otpadnih voda i drugih tečnosti na put;

5) sprečavanje oticanja voda sa puta, a posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i sprečavanje daljeg oticanja voda ka njihovim recipijentima;

6) prosipanje, ostavljanje ili bacanje materijala, stvari i smeća na put;

7) zamašćivanje puta mazivima ili drugim sličnim materijama;

8) postavljanje i korišćenje svetla ili drugih uređaja, odnosno predmeta na putu i pored puta kojima se ometa bezbedno odvijanje saobraćaja na putu;

9) izvođenje poljoprivrednih radova na bankinama, kosinama i putnom zemljištu;

10) vučenje predmeta, materijala, oruđa i drugih vrsta tereta po putu (grede, balvani, grane, kameni blokovi, plugovi, drljače i sl.);

11) spuštanje niz kosine zaseka, useka i nasipa puta, drvene građe, drva za ogrev, kamenja i drugog materijala;

12) paljenje trave i drugog rastinja na putu, kao i otpadnih predmeta i materijala;

13) paljenje trave i drugog rastinja na zemljištu suseda puta, ukoliko se time ugrožava bezbednost odvijanja saobraćaja i umanjuje zahtevana preglednost na putu;

14) kočenje zaprežnih vozila sprečavanjem okretanja točkova;

15) uključivanje vozila na put i isključivanje sa puta van priključka ili ukrštaja;

16) zaustavljanje ili ostavljanje vozila kojim se ometa korišćenje puta;

17) neregulisano vođenje bujičnih vodotokova koji mogu da oštete put;

18) otvaranje prolaza za vozila i pešake na žičanim ogradama pratećih sadržaja pored autoputa;

19) svako drugo činjenje kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put, umanjiti zahtevana preglednost, ometa odvijanje saobraćaja, odnosno ugrožava bezbedno odvijanje saobraćaja na putu.

Mere radi sprečavanja oštećenja lokalnog puta i radi sprečavanja ometanja bezbednog odvijanja saobraćaja

Član 26

Upravljač lokalnih puteva dužan je da u obavljanju poslova zaštite lokalnog i nekategorisanog puta svakodnevno sprovodi aktivnosti na utvrđivanju zauzeća lokalnog i nekategorisanog puta, bespravnog izvođenja radova na lokalnom i nekategorisanom putu i u zaštitnom pojasu i svih drugih činjenja kojima se bitno oštećuje ili bi se mogao oštetiti lokalni i nekategorisani put ili ometati bezbedno odvijanje saobraćaja na putu.

Upravljač lokalnih puteva, u slučajevima iz stava 1. ovog člana, dužan je da bez odlaganja, podnese Odeljenju nadležnom za inspekcijske poslove pisani zahtev koji se zasniva na tačnom i potpunom činjeničnom stanju, radi sprovođenja inspekcijskih mera.

Zahtev iz stava 2. ovog člana sadrži izjavu ovlašćenog predstavnika Upravljača lokalnih puteva i podatke iz evidencije o lokalnim, odnosno nekategorisanim putevima.

Mera ograničenja korišćenja lokalnog puta

Član 27

Upravljač lokalnih puteva dužan je da kod Odeljenja pokrene postupak za ograničavanje korišćenja lokalnog puta, ako je lokalni put u takvom stanju da:

1) saobraćaj nije moguć ili je moguć saobraćaj samo pojedinih vrsta vozila;

2) saobraćaj pojedinih vrsta vozila može biti štetan za lokalni put;

3) ako to zahtevaju osnovani razlozi koji se odnose na zaštitu lokalnog puta i bezbednost saobraćaja.

Istovremeno sa pokretanjem postupka iz stava 1. ovog člana Upravljač lokalnih puteva dužan je da preduzme mere obezbeđenja javnog puta postavljanjem saobraćajne signalizacije.

Upravljač lokalnih puteva o preduzetim merama obaveštava ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove, a javnost putem sredstava javnog informisanja.

Postavljenu saobraćajnu signalizaciju Upravljač lokalnih puteva uklanja po prestanku okolnosti iz stava 1. ovog člana.

Režim saobraćaja u zimskom periodu

Član 28

Upravljač lokalnih puteva najkasnije do 1. oktobra tekuće godine pokreće postupak za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja za period od 1. novembra tekuće kalendarske godine do 1. aprila naredne kalendarske godine (u daljem tekstu: zimski period).

Odeljenje donosi rešenje iz stava 1. ovog člana najkasnije do 15. oktobra tekuće kalendarske godine.

Sastavni deo rešenja iz stava 2. ovog člana je Plan zimskog održavanja lokalnih puteva koji donosi Upravljač lokalnih puteva i koji sadrži program aktivnosti na zimskom održavanju, sa prikazom lokacija na koje se vrši postavljanje saobraćajnih znakova za zimski period.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da putem sredstava javnog informisanja blagovremeno obavesti učesnike u saobraćaju o izmeni režima saobraćaja na lokalnim putevima u zimskom periodu.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da o postavljenoj saobraćajnoj signalizaciji u skladu sa izmenom režima saobraćaja iz stava 1. ovog člana obavesti ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove i saobraćajnu inspekciju.

Vanredni prevoz

Član 29

Vanredni prevoz je prevoz vozilom, odnosno skupom vozila koja sama ili sa teretom prekoračuju propisima dozvoljeno osovinsko opterećenje, najveću dozvoljenu ukupnu masu, širinu, dužinu ili visinu.

Vanredni prevoz može se vršiti na lokalnom putu na osnovu dozvole koju na zahtev vlasnika, odnosno korisnika vozila, izdaje Upravljač lokalnih puteva za svaki pojedinačni prevoz, odnosno više prevoza.

Dozvolom iz stava 2. ovog člana određuje se način i uslovi prevoza, kao i iznos naknade za vanredni prevoz.

Evidenciju o izdatim dozvolama za vanredni prevoz vodi Upravljač lokalnih puteva u pisanoj, odnosno elektronskoj formi.

Evidencija iz stava 4. ovog člana sadrži podatke o prevozniku kojem je izdata dozvola (naziv i sedište prevoznika), podatke o vrsti izdate dozvole, broju pod kojim je dozvola izdata, datumu izdavanja i roku važenja dozvole, kao i podatke o javnom putu na kome se obavlja vanredni prevoz.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da na svojoj internet stranici objavljuje evidenciju o izdatim dozvolama za vanredni prevoz, ažuriranu na dnevnom nivou.

Vanredni prevoz se može obaviti bez dozvole za vanredni prevoz, u slučaju kada se prevoz obavlja za potrebe odbrane zemlje ili za potrebe sprečavanja i otklanjanja posledica elementarnih nepogoda i drugih nesreća, ili kada se prevoz obavlja za izvršavanje zadataka iz delokruga ministarstva nadležnog za poslove odbrane, ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove, odnosno službe za vanredne situacije, koji su dužni da obavljanje vanrednog prevoza pre početka usaglase za Upravljačem lokalnih puteva.

Vanredni prevoz se mora obavljati na propisan način i u skladu sa uslovima utvrđenim u dozvoli za vanredni prevoz.

Lice koje obavlja vanredni prevoz dužno je da nadoknadi štetu Upravljaču lokalnih puteva koja je nastala usled obavljanja vanrednog prevoza na lokalnom putu.

Kontrolu vanrednog prevoza na lokalnom putu vrši saobraćajni inspektor i ovlašćeno službeno lice ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove.

Merenje osovinskih opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila koja saobraćaju na lokalnom putu, vrši Upravljač lokalnih puteva uz prisustvo saobraćajnog inspektora.

Vozilo kojim se obavlja vanredni prevoz bez dozvole isključuje iz saobraćaja na lokalnom putu i određuje mesto parkiranja vozila do pribavljanja dozvole.

Za vreme trajanja isključenja iz saobraćaja zabranjeno je korišćenje vozila koje je u vršenju kontrole isključeno iz saobraćaja, osim do određenog mesta parkiranja.

Dozvolu za vanredni prevoz Upravljač lokalnih puteva ne može izdati ako lice koje obavlja vanredni prevoz nije izmirilo troškove koji su nastali pri prethodno obavljenim vanrednim prevozima.

Prekomerna upotreba lokalnog puta

Član 30

Prekomerna upotreba lokalnog puta podrazumeva privremeno ili trajno učešće teških teretnih vozila u procentu većem od 50% u odnosu na ukupan broj teretnih vozila na određenom lokalnom putu ili njegovom delu, koji se obavlja za potrebe lica koje izvodi radove na izgradnji ili rekonstrukciji ili obavlja privrednu delatnost čija priroda zahteva tako izvršene prevoze (eksploatacija kamena, minerala, uglja, drveta i sl.).

Pod teškim teretnim vozilima iz stava 1. ovog člana, smatraju se vozila ukupne mase veće od 7,5 tona.

Pravna ili fizička lica čije obavljanje privredne delatnosti zahteva prekomernu upotrebu lokalnog puta teretnim vozilima, plaćaju naknadu za prekomernu upotrebu lokalnog puta, njegovog dela ili putnog objekta.

Uklanjanje ili označavanje stvari, materija ili vozila sa lokalnog puta

Član 31

Lice koje je vlasnik, odnosno držalac stvari, materija ili vozila sa koga potiču stvari, odnosno materije, koje su se našle na lokalnom putu i koje mogu oštetiti lokalni put ili ugroziti bezbednost saobraćaja, dužno je da ih bez odlaganja ukloni ili označi.

Ako lice koje je vlasnik, odnosno držalac stvari, materija ili vozila sa koga potiču, ne postupi na način propisan u stavu 1. ovog člana, Upravljač lokalnih puteva dužan je da preduzme mere da se stvari, odnosno materije uklone ili označe, u roku koji ne može biti duži od 12 sati.

Troškove uklanjanja stvari i materija sa javnog puta, odnosno njihovo označavanje iz stava 2. ovog člana snosi lice iz stava 1. ovog člana.

Uklanjanje stvari i materija sa javnog puta mora biti izvršeno bez nanošenja štete lokalnom putu.

Označavanje i uklanjanje onesposobljenog vozila za dalju vožnju

Član 32

Lice koje je vozač, vlasnik ili držalac onesposobljenog vozila za dalju vožnju na lokalnom putu, dužno je da radi bezbednog odvijanja saobraćaja, odmah označi vozilo na način određen propisima o bezbednosti saobraćaja i preduzme mere da se vozilo u najkraćem roku, koji ne može biti duži od dva sata, ukloni sa lokalnog puta.

Ako lice koje je vozač, vlasnik ili držalac onesposobljenog vozila za dalju vožnju na lokalnom putu, ne postupi na način propisan u stavu 1. ovog člana, Upravljač lokalnih puteva je dužan da odmah preduzme mere za označavanje, odnosno uklanjanje tog vozila u roku koji ne može biti duži od dva sata od isteka roka iz stava 1. ovog člana.

Troškove uklanjanja vozila sa javnog puta, odnosno njihovog označavanja iz stava 2. ovog člana snosi lice koje je vozač, vlasnik ili držalac onesposobljenog vozila za dalju vožnju na lokalnom putu.

Uklanjanje vozila sa lokalnog puta mora biti izvršeno bez nanošenja štete lokalnom putu.

Održavanje sportske, odnosno druge priredbe na lokalnom putu

Član 33

U slučaju održavanja sportske, odnosno druge priredbe na lokalnom putu, prema zakonu kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima, a koja zahteva obustavu saobraćaja ili drugu izmenu u režimu saobraćaja, Odeljenje donosi rešenje o tehničkom regulisanju saobraćaja, čiji je sastavni deo saobraćajni projekat.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se po prethodno pribavljenoj saglasnosti Upravljača lokalnih puteva na kojem se održava sportska, odnosno druga priredba na javnom putu.

Organizator sportske, odnosno druge priredbe snosi troškove postavljanja saobraćajne signalizacije i opreme kojom se vrši obustava saobraćaja ili izmenau režimu saobraćaja, kao i troškove obaveštavanja javnosti i preduzetih mera obezbeđenja.

Rešenje iz stava 1. ovog člana Odeljenje dostavlja organizatoru sportske, odnosno druge priredbe, ministarstvu nadležnom za unutrašnje poslove i Upravljaču lokalnih puteva na kojem će se održati sportska ili druga priredba.

Obaveštavanje o stanju i prohodnosti puteva

Član 34

Upravljač lokalnih puteva dužan je da blagovremeno i na pogodan način obaveštava javnost i korisnike puteva o stanju i prohodnosti lokalnih puteva, a u slučaju predviđenih ograničenja, odnosno obustava saobraćaja na lokalnom putu, u roku od 48 sati pre početka primene navedenih mera.

Obustava saobraćaja

Član 35

Odeljenje donosi rešenje o obustavi saobraćaja ili obustavi saobraćaja određene vrste vozila na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, na zahtev Upravljača lokalnih puteva, u sledećim slučajevima:

1) ako se lokalni put nalazi u takvom stanju da se na njemu ne može odvijati saobraćaj ili se ne može odvijati saobraćaj određene vrste vozila;

2) ako bi učešće određenih kategorija vozila u saobraćaju nanosilo štetu lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu;

3) ako to zahteva izvođenje radova na rekonstrukciji i održavanju lokalnog puta;

4) ako to zahtevaju drugi razlozi zaštite lokalnog puta i bezbednosti saobraćaja na lokalnom putu.

Obustava saobraćaja na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, može biti privremena, a obustava saobraćaja za određene vrste vozila na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, može biti privremena ili stalna.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da obavesti teritorijalno nadležnu organizacionu jedinicu ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove o obustavi saobraćaja iz stava 1. ovog člana.

Primena mera za uklanjanje snega i leda

Član 36

Primena mera za uklanjanje snega i leda na kolovozu lokalnog puta na teritoriji Grada iz člana 39. stav 2. tačka 14) vrši se na osnovu Programa zimskog održavanja lokalnih puteva koji donosi Gradsko veće na predlog Upravljača lokalnih puteva najkasnije do 1. novembra tekuće godine za narednu godinu.

Program zimskog održavanja lokalnih puteva sadrži aktivnosti na zimskom održavanju, a naročito:

- saobraćajne površine na kojima se vrši čišćenje i uklanjanje snega i leda (osim saobraćajnih površina parkirališta),

- vrstu, obim i dinamiku radova po naseljenim mestima,

- prioritete,

- dežurstvo,

- lokacije za odlaganje snega,

- visinu sredstava potrebnih za realizaciju,

- prikaz lokacija na koje je potrebno u zimskom periodu postaviti saobraćajne znakove.

Program zimskog održavanja lokalnih puteva sadrži i plan mera za uklanjanje snega i leda na zaštićenim područjima proglašenima od strane Grada (u daljem tekstu: zaštićena područja).

Nadzor nad sprovođenjem mera iz Programa zimskog održavanja lokalnih puteva na teritoriji Grada vrši Upravljač lokalnih puteva.

Uklanjanje snega i leda na saobraćajnim površinama javnih parkirališta obaveza je vršioca komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima.

Uklanjanje snega i leda sa trotoara ispred zgrada i drugih objekata, odnosno sa drugih površina unutar ili oko objekata javne namene i sa površina u javnom korišćenju uređuje se posebnom odlukom kojom se uređuje komunalni red.

V ODRŽAVANJE LOKALNIH I NEKATEGORISANIH PUTEVA

Održavanje lokalnih puteva

Član 37

Održavanje lokalnih puteva obuhvata redovno održavanje, rehabilitaciju i urgentno održavanje.

Pri izvođenju radova na održavanju lokalnih puteva Upravljač lokalnih puteva dužan je da omogući bezbedno odvijanje saobraćaja.

Pri obavljanju delatnosti održavanja lokalnih i nekategorisanih puteva i ulica, Upravljač lokalnih puteva je dužan da obezbedi minimalne kadrovske i tehničke kapacitete propisane Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti ("Službeni glasnik RS", br. 13/18, 66/18 i 51/19).

Redovno održavanje lokalnih puteva

Član 38

Redovno održavanje obuhvata skup aktivnosti, mera i radova, koji se preduzimaju tokom dela ili cele kalendarske godine, na putnoj mreži ili na pojedinim deonicama puta, radi održavanja i očuvanja funkcionalne ispravnosti lokalnog puta, putnih objekata, saobraćajne signalizacije i opreme puta.

Radovi na redovnom održavanju lokalnog puta jesu naročito:

1) pregled, utvrđivanje i ocena stanja puta i putnog objekta;

2) mestimično popravljanje oštećenja kolovozne konstrukcije i ostalih elemenata puta;

3) mestimična površinska obrada kolovoznog zastora;

4) čišćenje kolovoza i ostalih elemenata puta u granicama putnog zemljišta;

5) održavanje i uređenje bankina i bermi;

6) održavanje kosina nasipa, useka i zaseka;

7) čišćenje i održavanje jarkova, rigola, propusta i drugih delova sistema za odvodnjavanje puta;

8) zamena deformisanih, dotrajalih ili privremenih propusta za vodu;

9) popravka, zamena, dopuna i obnavljanje saobraćajne signalizacije i opreme;

10) redovno čišćenje i održavanje saobraćajne signalizacije i opreme;

11) zamena, dopuna i obnavljanje oštećene ili dotrajale opreme puta i objekata i opreme za zaštitu puta, saobraćaja i okoline;

12) čišćenje opreme puta i objekata i opreme za zaštitu puta, saobraćaja i okoline;

13) uređivanje zelenih površina u putnom zemljištu (košenje trave, krčenje šiblja i sečenje drveća);

14) primena mera za uklanjanje snega i leda na kolovozu lokalnog puta i saobraćajnim površinama autobuskih stajališta i parkirališta;

15) mestimično popravljanje kolovozne konstrukcije

16) krpljenje hladnom masom i rizlom.

Radovi na redovnom održavanju lokalnih i nekategorisanih puteva sprovode se u skladu sa donetim Programima letnjeg i zimskog održavanja lokalnih i nekategorisanih puteva koje donosi Gradsko veće po predlogu Upravljača puteva.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da izradi saobraćajni projekat koji sadrži načine obezbeđenja zona radova na redovnom održavanju javnog puta.

Upravljač lokalnih puteva Odeljenju podnosi zahtev za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja čiji je sastavni deo saobraćajni projekat iz stava 3. ovog člana.

Upravljač lokalnih puteva postavlja privremenu saobraćajnu signalizaciju i opremu na osnovu rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja koje izdaje Odeljenje.

Rešenje iz stava 4. ovog člana izdaje se sa rokom važenja od godinu dana od dana izdavanja rešenja.

Radove na čišćenju i održavanju javne higijene na putevima, ulicama i trotoarima van zimskog perioda vrši JKP "Komunalne službe" Požarevac.

Radove na čišćenju i održavanju objekata koji pripadaju vodovodnoj ili kanalizacionoj mreži na lokalnim i nekategorisanim putevima vrši JKP "Vodovod i kanalizacija" Požarevac.

Izvođenje ostalih radova na održavanju puteva i ulica biće uređeni u skladu sa odredbama zakona kojima se uređuje javno-privatno partnerstvo i koncesije.

Rehabilitacija lokalnog puta

Član 39

Rehabilitacija lokalnog puta jeste vrsta održavanja tj. izvođenje radova na lokalnom putu i putnom objektu u granicama putnog zemljišta, radi očuvanja karakteristika lokalnog puta u istom ili približno istom stanju koje je bilo u trenutku njegove izgradnje ili poslednje rekonstrukcije.

Radovi na rehabilitaciji lokalnog puta naročito obuhvataju:

1) obnavljanje i zamenu dotrajalih kolovoznih konstrukcija, odnosno njenih delova a naročito nanošenje novog asfaltnog sloja određene nosivosti po celoj širini postojećeg kolovoza;

2) postavljanje šljunčanog, odnosno tucaničkog zastora na neasfaltiranim putevima;

3) obradu površine odnosno korekciju oblika postojećeg kolovoznog zastora ili zaptivanje;

4) zamenu složenih dilatacionih sprava, izolacije, kolovoza, ograda, slivnika, ležišta, oštećenih sekundarnih elemenata i dotrajalih pešačkih staza na mostovima, nadvožnjacima, podvožnjacima i vijaduktima;

5) postavljanje sistema, opreme i uređaja kojima se obezbeđuje upravljanje saobraćajem u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima, a za čije postavljanje nije potrebno pribaviti građevinsku dozvolu;

6) obnavljanje antikorozivne zaštite čeličnih konstrukcija mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukata;

7) zamenu ili popravku postojećih drenažnih sistema i hidroizolacije u tunelima i popravke tunelske obloge;

8) popravku oštećenih potpornih, obložnih i portalnih zidova;

9) zamenu drenažnih i sistema za odvodnjavanje lokalnog puta i putnog objekta.

Radovi iz stava 1. ovog člana izvode se na osnovu tehničkog opisa uz predmer radova.

Upravljač lokalnih puteva 15 dana pre početka radova obaveštava Odeljenje o nameri izvođenja radova na rehabilitaciji uz dostavljanje tehničkog opisa i predmera i predračuna radova, kao i zahteva za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja čiji je sastavni deo saobraćajni projekat, ukoliko je potrebna izmena režima saobraćaja.

Upravljač lokalnih puteva je dužan da obrazuje komisiju koja vrši tehnički pregled izvedenih radova na rehabilitaciji.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da Odeljenju dostavi izveštaj o izvedenim radovima na rehabilitaciji lokalnog puta overen od strane stručnog nadzora sa zapisnikom o izvršenom tehničkom pregledu izvedenih radova, u roku od 30 dana od dana završetka radova.

Urgentno održavanje

Član 40

Radovi na urgentnom održavanju lokalnih puteva obuhvataju radove koji se moraju hitno izvesti radi otklanjanja štetnih posledica nastalih elementarnim nepogodama i drugim nesrećama, vanrednim i nepredviđenim okolnostima i obezbeđivanja prohodnosti puta i bezbednog odvijanja saobraćaja.

Ako je zbog elementarnih nepogoda i drugih nesreća proglašena vanredna situacija u skladu sa propisima kojima se uređuju vanredne situacije, ta odluka se odnosi na sve javne puteve koji se nalaze na teritoriji na kojoj je proglašena vanredna situacija.

Upravljač lokalnih puteva je dužan da u roku od tri dana od početka radova na urgentnom održavanju obavesti Saobraćajnu inspekciju uz priloženi opis uzroka i preduzetih mera.

Ukoliko Saobraćajna inspekcija proceni da obim i vrsta preduzetih radova prevazilazi hitne radove uputiće Upravljača lokalnih puteva na primenu odredaba zakona kojima se uređuju poslovi na izgradnji i rekonstrukciji puteva.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da obezbedi saobraćajni projekat koji sadrži načine obezbeđenja zona radova na urgentnom održavanju lokalnog puta.

Odeljenje na zahtev Upravljača lokalnih puteva donosi rešenje o tehničkom regulisanju saobraćaja, čiji je sastavni deo saobraćajni projekat iz stava 5. ovog člana.

Rešenje iz stava 6. ovog člana izdaje se sa rokom važenja od godinu dana.

Saobraćajna inspekcija može dati obavezujuće naloge za preduzimanje dodatnih mera zaštite zone radova.

Režim odvijanja saobraćaja za vreme izvođenja radova na održavanju

Član 41

Radovi na održavanju lokalnog puta po pravilu se izvode tako da se ne obustavlja saobraćaj na lokalnom putu.

Ako se radovi iz stava 1. ovog člana ne mogu izvesti bez obustave saobraćaja na lokalnom putu, na zahtev Upravljača lokalnih puteva Odeljenje donosi rešenje o obustavi saobraćaja, po prethodno pribavljenom mišljenju ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove i prethodno pribavljenoj saglasnosti upravljača javnog puta na koji se preusmerava saobraćaj.

Sastavni deo rešenja iz stava 2. ovog člana je saobraćajni projekat.

U slučaju obustave saobraćaja iz stava 2. ovog člana, Upravljač lokalnih puteva dužan je da putem sredstava javnog informisanja obavesti javnost 48 sati pre početka obustave saobraćaja.

Održavanje pojedinih elemenata puta

Član 42

Dodatne elemente, objekte i opremu javnog puta (trotoar, raskrsnice za potrebe naselja, prostori za parkiranje, javna rasveta, svetlosna i druga signalizacija za potrebe naselja, biciklističke staze, pešačke staze i sl.), koji su izgrađeni za potrebe naselja, održava Grad, putem Upravljača lokalnih puteva.

Grad može zaključiti ugovor sa upravljačem državnog puta, kojim se bliže uređuju međusobna prava i obaveze u pogledu održavanja dodatnih elemenata, objekata i opreme državnog puta iz st. 1. ovog člana.

Autobuska stajališta izgrađena van kolovoza državnog puta u naselju, održava Grad, putem Upravljača lokalnih puteva.

Održavanje nekategorisanih puteva

Član 43

Održavanje nekategorisanih puteva obuhvata postavljanje šljunčanog, odnosno tucaničkog zastora, nivelisanje i ravnanje.

O održavanju nekategorisanih puteva stara se Upravljač lokalnih puteva.

VI RASKOPAVANJE LOKALNOG PUTA I DRUGE JAVNE POVRŠINE I VRAĆANJE U PRVOBITNO STANJE

Raskopavanje lokalnog puta

Član 44

Raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina, u smislu ove odluke, jesu radovi u vezi sa postavljanjem novih, menjanjem, premeštanjem ili uklanjanjem postojećih podzemnih ili nadzemnih instalacija, objekata, postrojenja i uređaja, glavnih i pomoćnih vodova javne komunalne i druge mreže i radovi vezani za priključenje ili isključenje pojedinih objekata na javnu komunalnu i drugu mrežu.

Raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina iz stava 1. ovog člana može se vršiti samo na osnovu odobrenja koje izdaje Odeljenje i saglasnosti Upravljač lokalnih puteva, u skladu sa Pravilnikom o raskopavanju lokalnih i nekategorisanih puteva i površina javne namene na teritoriji Grada Požarevca (u daljem tekstu: Pravilnik).

Pravilnik iz stava 2. ovog člana donosi Upravljač lokalnih puteva, a Gradsko veće daje saglasnost.

Raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina mora se izvoditi u skladu sa Pravilnikom.

Raskopi radi hitnih intervencija

Član 45

Raskopima radi hitnih intervencija, u smislu ove odluke, smatraju se radovi iz člana 46. stav 1. ove odluke koji se moraju izvesti radi otklanjanja iznenadnog kvara, pri čemu radovi ne trpe odlaganje zbog mogućnosti nastajanja povećane materijalne štete, odnosno opasnosti i slično.

Raskopi radi hitne intervencije mogu se započeti i bez odobrenja, ali je investitor, odnosno izvođač uz saglasnost investitora, dužan da o započetoj odnosno izvršenoj intervenciji bez odlaganja obavesti Saobraćajnu inspekciju i Upravljača lokalnih puteva i da prvog narednog radnog dana podnese zahtev Odeljenju za izdavanje odobrenja za raskopavanje.

Raskopi radi hitnih intervencija, moraju se izvoditi u skladu sa Pravilnikom.

Zahtev za izdavanje odobrenja

Član 46

Zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina podnosi investitor, odnosno izvođač uz pisanu saglasnost investitora, najkasnije osam dana pre početka izvođenja radova.

Zahtev iz stava 1. ovog člana sadrži:

1) podatke o podnosiocu zahteva,

2) oznaku svrhe raskopavanja,

3) vreme početka i završetka radova vezanih za raskopavanje i

4) vreme početka i završetka radova na dovođenju raskopane javne površine u prvobitno stanje.

Uz zahtev iz stava 1. ovog člana prilažu se sledeći dokazi:

1) skica trase raskopavanja javne površine, sa iskazom dimenzija ukupne površine raskopa,

2) građevinska dozvola, odnosno drugi odgovarajući akt kojom se odobrava izvođenje radova, ukoliko je takvo odobrenje potrebno,

3) dokaz o regulisanju obaveze dovođenja raskopane površine u prvobitno odnosno tehnički ispravno stanje (ugovor o asfaltiranju, ozelenjavanju i dr.),

4) saobraćajni projekat, ukoliko je pri izvođenju radova neophodna izmena režima saobraćaja i

5) saglasnost Upravljača lokalnih puteva.

Odobrenje za raskopavanje javne površine

Član 47

Odobrenje za raskopavanje javne površine sadrži: podatke o podnosiocu zahteva, vreme početka i završetka radova vezanih za raskopavanje, uslove i način izvođenja radova u pogledu održavanja čistoće, deponovanja zemlje i materijala, osiguranja raskopa, overen od strane Odeljenja, saobraćajni projekat postavljanja saobraćajne signalizacije (saglasnost na dostavljeni saobraćajni projekat), uslove i rok za dovođenje javne površine u prvobitno stanje.

Ukoliko to situacija nalaže, raskopavanje javne površine se može odobriti u etapama.

Protiv odobrenja iz stava 1. ovog člana može se podneti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja odobrenja.

Odobrenje se dostavlja Saobraćajnoj inspekciji.

Obaveze izvođača radova

Član 48

Pre otpočinjanja radova na raskopavanju izvođač radova je dužan da postavi privremenu saobraćajnu signalizaciju i obezbedi mesto na kome se izvode radovi i istu održava tokom izvođenja radova, a nakon završetka radova, odnosno vraćanja lokalnog puta, odnosno druge javne površine u prvobitno stanje, istu ukloni.

Vreme izvođenja radova na raskopavanju

Član 49

Raskopavanja se mogu izvoditi tokom cele godine pod uslovom da to dozvoljavaju vremenski uslovi.

Izuzetno, ukoliko se iz nepredviđenih razloga mora vršiti raskopavanje pri nepovoljnim vremenskim uslovima u odobrenju za raskopavanje utvrdiće se posebni uslovi o načinu izvršenja posla u vezi održavanja javne čistoće, deponovanja zemlje, bezbednosti saobraćaja, dovođenja u prvobitno odnosno tehnički ispravno stanje i dr, u skladu sa Pravilnikom.

Izmena režima saobraćaja

Član 50

Ako se na osnovu odobrenja Odeljenja na saobraćajni projekat postavljanja privremene saobraćajne signalizacije, prilikom raskopavanja javne površine režim saobraćaja mora izmeniti, odobrenje se dostavlja Ministarstvu unutrašnjih poslova - Policijskoj upravi u Požarevcu, Stanici hitne medicinske pomoći i javnom preduzeću odnosno preduzetniku kojem je Grad poverio obavljanje komunalne delatnosti prevoza putnika u gradskom saobraćaju.

Oštećenja usled raskopavanja

Član 51

Ako usled raskopavanja ili radova vezanih za raskopavanje nastanu oštećenja na stambenim, komunalnim ili drugim objektima, uređajima ili instalacijama, investitor odnosno izvođač je dužan bez odlaganja ali najkasnije prvog narednog radnog dana obavestiti vlasnika objekta odnosno pravno lice ili preduzetnika koji se stara o održavanju oštećenog objekta.

Troškove nastale usled otklanjanja oštećenja iz stava 1. ovog člana snosi investitor, odnosno izvođač radova.

Stručni nadzor

Član 52

Stručni nadzor nad izvođenjem radova koji zahtevaju raskopavanje javnog puta i druge javne površine vrši Upravljač lokalnih puteva.

Ako Upravljač lokalnih puteva utvrdi da se investitor, odnosno izvođač radova ne pridržava saobraćajno-tehničkih uslova sadržanih u odgovarajućoj saglasnosti iz člana 11. ove odluke i uslova za raskopavanje iz odobrenja, obavestiće o tome Saobraćajnu inspekciju radi preduzimanja odgovarajućih mera.

Vraćanje u prvobitno stanje

Član 53

Vraćanje u prvobitno stanje lokalnog puta i druge javne površine, saobraćajne signalizacije i opreme, oštećenih prilikom izvođenja radova na lokalnom putu, vrši investitor, odnosno izvođač uz stručni nadzor Upravljača lokalnih puteva u skladu sa propisima koji regulišu planiranje i izgradnju.

Troškove iz stava 1. ovog člana snosi investitor.

U slučaju da investitor ne vrati u prvobitno stanje lokalni put i druge javne površine, saobraćajnu signalizaciju i opremu, oštećenih prilikom izvođenja radova na lokalnom putu saobraćajni inspektor naložiće rešenjem investitoru da vrati raskopanu površinu javne namene u prvobitno stanje u roku koji ne može biti duži od osam dana.

U slučaju da investitor ne postupi u skladu sa rešenjem iz stava 3. ovog člana, saobraćajni inspektor naložiće izvršenje rešenja Upravljaču lokalnih puteva, na teret investitora.

Popravke u garantnom roku

Član 54

Kvalitet izvedenih radova na zatrpavanju i zbijanju rova, kao i na popravci kolovozne i trotoarske konstrukcije (završni sloj) mora da garantuje trajnost u roku od najmanje dve godine od dana završetka radova.

U slučaju da u garantnom roku dođe do sleganja rova, nastupe oštećenja i deformacije na kolovoznom i trotoarskom zastoru, popravku nastalih oštećenja i deformacija u garantnom roku će izvršiti izvođač radova na sanaciji odnosno vraćanju istih u prvobitno stanje.

U slučaju da odgovorno lice ne izvrši popravku nastalih oštećenja i deformacija u garantnom roku saobraćajni inspektor naložiće rešenjem istom da to izvrši u roku koji ne može biti duži od osam dana.

U slučaju da odgovorno lice ne postupi u skladu sa rešenjem iz stava 3. ovog člana, saobraćajni inspektor naložiće izvršenje rešenja Upravljaču lokalnih puteva, na teret investitora.

Polaganje instalacija na lokalnom putu

Član 55

Način polaganja instalacija na lokalnom putu mora biti u skladu sa tehnologijom održavanja puteva.

Investitor je u obavezi da sve instalacije koje se polažu na lokalnom putu evidentira u nadležnom Katastru vodova.

VII POSEBNI ZAHTEVI KOJE LOKALNI PUT MORA DA ISPUNI SA ASPEKTA BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA

Provera bezbednosti saobraćaja na lokalnom putu

Član 56

Upravljač lokalnih puteva mora da obezbedi proveru bezbednosti saobraćaja na lokalnom putu (u daljem tekstu: Provera), i to ciljane Provere za deonice lokalnih puteva najvećeg rizika, prema mapi rizika puteva i ulica.

O Proveri se sačinjava izveštaj.

Upravljač lokalnih puteva mora pokrenuti proceduru za otklanjanje nedostataka po prihvaćenim preporukama iz izveštaja u roku od 90 dana od dana dobijanja izveštaja.

U slučaju nemogućnosti postupanja po preporukama iz izveštaja, Upravljač lokalnih puteva je dužan da u roku od 30 dana od dobijanja izveštaja obrazloži eventualno nepostupanje Odeljenju.

Odeljenje upućuje informaciju Gradskom veću koje zaključkom prihvata ili ne prihvata obrazloženje Upravljača lokalnih puteva i daje predlog mera.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da postupi po zaključku Gradskog veća.

Mapiranje rizika, identifikacija i rangiranje opasnih mesta

Član 57

Upravljač lokalnih puteva dužan je da najmanje jednom u periodu od pet godina obezbedi projekte mapiranja rizika za utvrđivanje deonica najvećeg rizika (u daljem tekstu: Mapiranje rizika), odnosno projekte identifikacije i rangiranja opasnih mesta (crne tačke) na lokalnim putevima.

Za najrizičnija opasna mesta i deonice Upravljač lokalnih puteva dužan je da detaljno sagleda probleme bezbednosti saobraćaja i preduzme mere za otklanjanje rizika.

Nezavisna ocena uticaja puta na saobraćajne nezgode sa poginulim licima

Član 58

U slučaju nastanka saobraćajne nezgode sa najmanje jednim poginulim licem, Upravljač lokalnih puteva dužan je, da u skladu sa zakonom, obezbedi nezavisnu ocenu doprinosa lokalnog puta nastanku, odnosno posledicama saobraćajne nezgode (u daljem tekstu: Nezavisna ocena), u roku od 30 dana od dana dostave izveštaja o saobraćajnoj nezgodi od strane ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove.

Upravljač lokalnih puteva dužan je da Nezavisnu ocenu, u roku od 30 dana od dana prijema iste, dostavi Saobraćajnoj inspekciji.

Na osnovu Nezavisne ocene u kojoj je utvrđeno da je lokalni put doprineo nastanku, odnosno posledicama saobraćajne nezgode, Upravljač lokalnih puteva u roku od 60 dana od dobijanja Nezavisne ocene, preduzima mere radi unapređenja bezbednosti puta i sprečavanja nastanka saobraćajnih nezgoda, odnosno težih posledica saobraćajnih nezgoda.

VIII NADZOR

Nadzor nad primenom ove odluke

Član 59

Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši Odeljenje.

Inspekcijski nadzor

Član 60

Inspekcijski nadzor na sprovođenjem odredaba ove odluke vrši Odeljenje Gradske uprave nadležno za inspekcijske poslove.

Prava i dužnosti saobraćajne inspekcije

Član 61

U vršenju inspekcijskog nadzora nad primenom propisa kojima se uređuje zaštita lokalnih puteva, saobraćajni inspektor, osim zakonom propisanih prava i dužnosti, ima pravo i dužnost da proverava:

1) radove na održavanju i zaštiti lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta;

2) tehničku i drugu dokumentaciju za održavanje lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta;

3) ispunjenost uslova propisanih za lica koja vrše poslove projektovanja, tehničke kontrole tehničke dokumentacije, rukovođenja izvođenjem radova i vršenja stručnog nadzora na održavanju lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta;

4) stanje lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta;

5) pravilno održavanje lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta u skladu sa tehničkim i drugim propisima i uslovima kojima se osigurava sposobnost lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta za nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja;

6) uslove odvijanja saobraćaja na lokalnom putu;

7) da li se pravilno i redovno sprovode propisane mere zaštite lokalnog puta;

8) primenu tehničkih propisa, standarda i normi kvaliteta prilikom izvođenja radova i upotrebe materijala pri održavanju lokalnog puta;

9) da li izvođač radova na rehabilitaciji lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta vodi knjigu inspekcije i građevinski dnevnik na propisani način;

10) da li se vanredni prevoz na lokalnom putu vrši sa dozvolom, odnosno u skladu sa uslovima propisanim dozvolom;

11) da li je sprovedena Provera, Mapiranje rizika, identifikacija i rangiranje opasnih mesta i Nezavisna ocena, na propisani način.

U vršenju kontrole iz člana 31. ove odluke saobraćajni inspektor ima pravo da na lokalnim putevima zaustavlja vozila, osim vozila Vojske Srbije, vozila hitne pomoći i vozila ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove.

Zaustavljanje vozila iz stava 2. ovog člana vrši se isticanjem stop tablice, čiji izgled je propisan zakonom kojim se uređuju putevi.

Vozač je dužan da zaustavi vozilo ako saobraćajni inspektor iz stava 2. ovog člana istakne stop tablicu.

Ovlašćenja saobraćajne inspekcije

Član 62

U vršenju inspekcijskog nadzora saobraćajni inspektor je ovlašćen da:

1) zabrani izvršenje radova koji se izvode protivno zakonu i drugim propisima, tehničkim propisima i standardima i normama kvaliteta prilikom izvođenja radova i upotrebe materijala pri održavanju lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta, protivno uslovima odvijanja saobraćaja na lokalnom putu, njegovom delu i putnom objektu ili protivno propisanim merama zaštite lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta;

2) predloži Odeljenju obustavu saobraćaja određene kategorije vozila na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu;

3) naloži otklanjanje nastalih nedostataka na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, usled nepredviđenih i neplaniranih okolnosti kojima se ugrožava ili može biti ugrožena bezbednost saobraćaja;

4) naloži uklanjanje ograda, drveća, zasada, građevinskog i drugog materijala i natpisa podignutih, ostavljenih ili postavljenih suprotno odredbama ovog zakona;

5) naloži uklanjanje objekata, cevovoda, vodova, instalacija, natpisa, ograda, drveća, zasada, građevinskog i drugog materijala sa lokalnog puta, njegovog dela, putnog objekta i putnog zemljišta, osim objekata, cevovoda, vodova i instalacija za koje je ustanovljeno pravo službenosti ili drugo pravo određeno zakonom;

6) zabrani radove koji se izvode u neposrednoj blizini lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta, a koji mogu ugroziti njihovu stabilnost i bezbednost saobraćaja;

7) naloži uklanjanje saobraćajne signalizacije i opreme na lokalnom putu, koja nije postavljena na osnovu rešenja Odeljenja;

8) isključi iz saobraćaja na lokalnom putu vozilo kojim se obavlja vanredni prevoz bez dozvole ili protivno uslovima datim u dozvoli za vanredni prevoz;

9) naloži Upravljaču lokalnih puteva postavljanje fizičkih prepreka kojima se onemogućava priključenje na lokalni put, saobraćajnim priključkom ili ukrštanjem puteva, odnosno priključkom prilaznog puta na lokalni put, do pribavljanja upotrebne dozvole, odnosno saglasnosti za priključak;

10) naloži uklanjanje saobraćajnog priključka na lokalni put u putnom zemljištu, ako za izgrađeni saobraćajni priključak nisu pribavljeni uslovi i rešenje Upravljača lokalnih puteva, odnosno građevinska dozvola u ostavljenom roku;

11) naloži otklanjanje nepravilnosti, odnosno zabrani dalje izvođenje radova prilikom održavanja lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta, ako utvrdi da izvođač radova ne ispunjava propisane uslove;

12) naloži otklanjanje nedostataka u utvrđenom roku, ako utvrdi da se prilikom izvođenja radova i upotrebe materijala pri održavanju lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta, ne primenjuju tehnički propisi i standardi i norme kvaliteta, a ako se u utvrđenom roku nedostaci ne otklone, zabrani, odnosno obustavi dalje izvođenje radova i naloži uklanjanje izvedenih radova na delovima lokalnog puta ili putnog objekta na kojima nisu otklonjeni naloženi nedostaci;

13) naloži uklanjanje stvari, odnosno materija koje su se našle na lokalnom putu i koje mogu oštetiti lokalni put ili ugrožavaju bezbednost saobraćaja, kao i onesposobljenog vozila za dalju vožnju kojim se ometa korišćenje lokalnog puta;

14) naloži sprovođenje Provere, Mapiranja rizika, identifikacije i rangiranja opasnih mesta, odnosno Nezavisne ocene.

Mere obezbeđenja koje preduzima saobraćajni inspektor

Član 63

Ako je lokalni put, njegov deo ili putni objekat u takvom stanju da se na njemu ne može odvijati bezbedan saobraćaj, saobraćajni inspektor će narediti da se bez odlaganja preduzmu mere obezbeđenja, a po potrebi može privremeno zabraniti saobraćaj na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu.

Žalba na rešenje saobraćajnog inspektora

Član 64

Protiv rešenja saobraćajnog inspektora, može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja.

Žalba se podnosi preko saobraćajne inspekcije.

Žalba izjavljena protiv rešenja iz stava 1. ovog člana ne odlaže izvršenje rešenja kojim se:

1) zabranjuju, odnosno obustavljaju radovi;

2) privremeno obustavlja saobraćaj na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu;

3) nalaže otklanjanje nedostataka na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu kojima se ugrožava ili može biti ugrožena bezbednost saobraćaja;

4) nalaže uklanjanje objekata, cevovoda, vodova, instalacija, natpisa, ograda, drveća, zasada, građevinskog i drugog materijala sa lokalnog puta, njegovog dela, putnog objekta i putnog zemljišta, osim objekata, cevovoda, vodova i instalacija za koje je ustanovljeno pravo službenosti ili drugo pravo određeno zakonom;

5) isključuje iz saobraćaja na lokalnom putu vozilo kojim se obavlja vanredni prevoz bez dozvole.

Komunalno-policijski poslovi

Član 65

Komunalno-policijske poslove vezane za zaštitu lokalnih puteva vrši Komunalna policija.

U obavljanju poslova Komunalne policije, komunalni policajac, pored ovlašćenja propisanih zakonom, ovlašćen je da:

1) izda prekršajni nalog;

2) podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;

3) podnese zahtev za vođenje prekršajnog postupka;

4) obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

IX KAZNENE ODREDBE

Prekršaji pravnog lica odnosno preduzetnika

Član 66

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1) postupa suprotno članu 18. ove odluke;

2) gradi objekte i postavlja postrojenja, uređaje i instalacije suprotno članu 19. stav 1. ove odluke;

3) gradi, odnosno postavlja linijski infrastrukturni objekat: železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, produktovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura, bez pribavljenih uslova i rešenja Upravljača lokalnih puteva (član 15. stav 2. ove odluke);

4) podiže ograde, drveće i zasade pored lokalnih puteva suprotno članu 17. ove odluke;

5) ne postupa u skladu sa članom 18. st. 2. i 3. ove odluke;

6) ne obavesti Upravljača lokalnih puteva o radovima na održavanju objekta kojim upravlja ili ga ne obavesti u roku propisanom članom 19. stav 2. ove odluke;

7) ne podigne odgovarajuće ograde na mestima i na način propisan u članu 20. stav 1. ove odluke;

8) umanji preglednost na lokalnom putu na način propisan u članu 20. stav 2. ove odluke;

9) gradi saobraćajni priključak na javni put suprotno članu 21. stav 1. ove odluke;

10) postavlja reklamne table, reklamne panoe, uređaje za obaveštavanje ili oglašavanje na lokalnom putu suprotno članu 24. ove odluke;

11) spreči oticanje voda sa puta, posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i spreči dalje oticanje voda ka njihovim recipijentima (član 25. stav 1. tač 5);

12) prosipa, ostavlja ili baca materijale, stvari i smeće na put (član 25. st. 1. tač. 6);

13) zamašćuje put mazivima ili drugim sličnim materijama (član 25. stav 1. tač. 7);

14) postavlja i koristi svetla ili druge uređaje, odnosno predmete na putu i pored puta, kojima se ometa bezbedno odvijanje saobraćaja na putu (član 25. stav 1. tačka 8);

15) izvodi poljoprivredne radove na bankinama, kosinama i putnom zemljištu (član 25. stav 1. tačka 9);

16) vuče predmete, materijale, oruđa i druge vrste tereta po putu (član 25. stav 1. tačka 10);

17) spušta niz kosine zaseka, useka i nasipa puta, drvenu građu, drva za ogrev, kamenje i drugi materijal (član 25. stav 1. tačka 11);

18) pali travu i drugo rastinje na putu, kao i otpadne predmete i materijale (član 25. stav 1. tačka 12);

19) pali travu i drugo rastinje na zemljištu suseda puta tako da se ugrožava bezbednost odvijanja saobraćaja i umanjuje zahtevana preglednost na putu (član 25. stav 1. tačka 13);

20) koči zaprežno vozilo sprečavanjem okretanja točkova (član 25. stav 1. tačka 14));

21) uključuje vozilo na put i isključuje vozilo sa puta van priključka ili ukrštaja (član 25. stav 1. tačka 15);

22) zaustavlja ili ostavlja vozilo, čime se ometa korišćenje puta (član 25. stav 1. tačka 16);

23) neregulisano vodi bujične vodotokove koji mogu da oštete put (član 25. stav 1. tačka 17);

24) vrši radnje kojima se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put, umanjuje zahtevana preglednost, ometa odvijanje saobraćaja odnosno ugrožava bezbednost odvijanja saobraćaja (član 25. stav 1. tačka 19);

25) obavlja vanredni prevoz bez dozvole Upravljača lokalnih puteva (član 29. st. 2);

26) obavlja vanredni prevoz na nepropisan način odnosno suprotno uslovima utvrđenim u dozvoli za vanredni prevoz (član 29. stav 8);

27) za vreme trajanja isključenja, koristi vozilo koje je u vršenju kontrole isključeno iz saobraćaja suprotno članu 29. stav 13. ove odluke;

28) ne ukloni ili ne označi bez odlaganja stvari, odnosno materije koje su se našle na lokalnom putu, a koje mogu oštetiti lokalni put ili ugroziti bezbednost saobraćaja (član 31. stav 1);

29) u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja ne označi vozilo na način određen propisima o bezbednosti saobraćaja ili ne preduzme mere da se vozilo u najkraćem roku a ne dužem od dva sata, ukloni sa lokalnog puta (član 32. stav 1);

30) vrši raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina bez odobrenja Odeljenja i saglasnosti Upravljača lokalnih puteva (član 44. stav 2);

31) ne izvodi raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina u skladu sa Pravilnikom (član 44. stav 4);

32) u slučaju raskopa radi hitne intervencije bez odobrenja, ne obavesti bez odlaganja Odeljenje Gradske uprave nadležno za inspekcijske poslove i Upravljača lokalnih puteva, te prvog narednog radnog dana ne podnese zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje Odeljenju (član 45. stav 2);

33) ne izvodi raskope radi hitnih intervencija u skladu sa Pravilnikom (član 45. stav 3);

34) ne postavi privremenu saobraćajnu signalizaciju i obezbedi mesto na kome se izvode radovi pre otpočinjanja radova na raskopavanju, ako istu ne održava tokom izvođenja radova, odnosno ako nakon završetka radova istu ne ukloni (član 48);

35) o nastalim oštećenjima na stambenim, komunalnim ili drugim objektima nastalim usled raskopavanja ili radova vezanih za raskopavanje ne obavesti najkasnije naredni radni dan vlasnika objekta odnosno pravno lice ili preduzetnika koji se stara o održavanju oštećenog objekta (član 51);

36) nakon završetka radova na raskopavanju u propisanom roku ne vrati u prvobitno stanje lokalni put i druge javne površine, saobraćajnu signalizaciju i opremu (član 53);

37) ako ne postupi po rešenju saobraćajnog inspektora shodno odredbama čl. 64. i 65. ove odluke.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara i odgovorno lice u pravnom licu.

Za prekršaje iz stava 1. tačka ovog člana novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara kazniće se preduzetnik.

Prekršaji Upravljača lokalnih puteva

Član 67

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj Upravljač lokalnih puteva ako:

1) ne dostavi Odeljenju izveštaj o izvršenoj kontroli i oceni stanja lokalnih puteva shodno članu 6. ove odluke;

2) ne donese i ne dostavi planski dokument shodno članu 7. ove odluke;

3) ne obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova u skladu sa članom 15. stav 3. ove odluke;

4) ne obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova u skladu sa članom 19. stav 5. ove odluke;

5) ne štiti lokalni put na način propisan odredbom člana 23. ove odluke;

6) u obavljanju poslova zaštite lokalnog puta ne sprovodi svakodnevno aktivnosti propisane u članu 26. stav 1. ove odluke;

7) ne podnese pisani zahtev saobraćajnoj inspekciji propisan u članu 26. st. 2. i 3. ove odluke;

8) kod Odeljenja ne podnese zahtev za pokretanje postupka za ograničavanje korišćenja lokalnog puta (član 27. stav 1);

9) ne preduzme mere obezbeđenja lokalnog puta postavljanjem saobraćajne signalizacije ili ne obavesti nadležno ministarstvo nadležno ili javnost putem sredstava javnog informisanja o preduzetim merama (član 27. st. 2. i 3);

10) ako ne pokrene postupak za izdavanje rešenja za tehničko regulisanje saobraćaja za zimski period ili ne pokrene postupak u propisanom roku shodno članu 28. stav 1. ove odluke;

11) putem sredstava javnog informisanja ne obavesti blagovremeno učesnike u saobraćaju o izmeni režima saobraćaja na lokalnim putevima u zimskom periodu ili ako nakon postavljanja saobraćajne signalizacije i opreme na lokalnom putu o tome ne obavesti ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove i saobraćajnu inspekciju (član 28. st. 4. i 5);

12) ne vodi evidenciju o izdatim dozvolama za vanredni prevoz u skladu sa članom 29. st. 4. i 5. ove odluke i ako na svojoj internet stranici ne objavljuje evidenciju o izdatim dozvolama za vanredni prevoz (član 29. stav 6.);

13) izda dozvolu za vanredni prevoz, a da vlasnik, odnosno korisnik vozila nije izmirio propisane troškove koji su nastali pri prethodno obavljenim vanrednim prevozima (član 29. stav 14.);

14) ne preduzme mere da se stvari, odnosno materija uklone ili označe u roku koji ne može biti duži od 12 sati, u skladu sa članom 31. stav 2. ove odluke;

15) ne preduzme mere za označavanje, odnosno uklanjanje vozila onesposobljenog za dalju vožnju na lokalnom putu, u roku koji je propisan u članu 32. stav 2. ove odluke;

16) ne obaveštava javnost o prohodnosti lokalnih puteva, u skladu sa članom 34. ove odluke;

17) ne postupi u skladu sa članom 35. stav 3. ove odluke;

18) ne postupi na način propisan članom 40. stav 3. ove odluke;

19) ne izradi saobraćajni projekat u skladu sa članom 40. stav 5. ove odluke;

20) ne obavesti javnost o obustavi saobraćaja na način i u rokovima propisanim članom 41. stav 4. ove odluke;

21) ne postupa u skladu sa članom 42. st. 1. i 3. ove odluke;

22) ako ne postupi po rešenju saobraćajnog inspektora shodno odredbama čl. 62. i 63. ove odluke.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara i odgovorno lice kod Upravljača lokalnih puteva.

Prekršaji fizičkog lica

Član 68

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:

1) gradi objekte i postavlja postrojenja, uređaje i instalacije suprotno članu 15. stav 1. ove odluke;

2) podiže ograde, drveće i zasade pored lokalnog puta suprotno članu 17. ove odluke;

3) ne postupi u skladu sa članom 18. st. 2. i 3. ove odluke;

4) ne podigne odgovarajuću ogradu na mestima gde je iz bezbednosnih razloga ona neophodna, shodno članu 20. stav 1. ove odluke;

5) umanji preglednost na lokalnom putu postavljanjem ograde suprotno članu 20. stav 2. ove odluke;

6) gradi saobraćajni priključak na lokalni put suprotno članu 21. stav 1. ove odluke;

7) postavlja reklamne table, reklamne panoe, uređaje za obaveštavanje ili oglašavanje na lokalnom putu i zaštitnom pojasu suprotno članu 24. ove odluke;

8) privremeno ili trajno zauzme put suprotno članu 25. stav 1. tačka 1. ove odluke;

9) izvodi radove na putu koji nisu u vezi sa izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom puta, bez saglasnosti Upravljača lokalnih puteva (član 25. stav 1. tačka 2.);

10) izvodi radove na lokalnom putu kojima se oštećuje put ili ugrožava nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja (član 25. stav 1. tačka 3.);

11) ispušta vodu, otpadnu vodu i drugu tečnost na put (član 25. stav 1. tačka 4);

12) spreči oticanje voda sa puta, a posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i spreči dalje oticanje voda ka njihovim recipijentima (član 25. stav 1. tačka 5);

13) prosipa, ostavlja ili baca materijale, stvari i smeće na put (član 25. stav 1. tač. 6);

14) zamašćuje put mazivima ili drugim sličnim materijama (član 25. stav 1. tačka 7);

15) postavlja i koristi svetla ili druge uređaje, odnosno predmete na putu i pored puta, kojima se ometa bezbedno odvijanje saobraćaja na putu (član 25. stav 1. tačka 8);

16) izvodi poljoprivredne radove na bankinama, kosinama i putnom zemljištu (član 25. stav 1. tačka 9);

17) vuče predmete, materijale, oruđe i dr. vrste tereta po putu (član 25. stav 1. tač. 10);

18) spušta niz kosine zaseka, useka i nasipa puta, drvenu građu, drva za ogrev, kamenje i drugi materijal (član 25. stav 1. tačka 11);

19) pali travu i drugo rastinje na putu, kao i otpadne predmete i materijale (član 25. stav 1. tačka 12);

20) pali travu i drugo rastinje na zemljištu suseda puta tako da se ugrožava bezbednost odvijanja saobraćaja i umanjuje zahtevana preglednost na putu (član 25. stav 1. tačka 13);

21) koči zaprežno vozilo sprečavanjem okretanja točkova (član 25. stav 1. tačka 14);

22) uključuje vozilo na put i isključuje vozilo sa puta van priključka ili ukrštaja (član 25. stav 1. tačka 15);

23) zaustavlja ili ostavlja vozilo, čime se ometa korišćenje puta (član 25. st. 1. tač. 16);

24) neregulisano vodi bujične vodotokove koji mogu da oštete put (član 25. stav 1. tačka 17);

25) vrši radnje kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put, umanjiti zahtevana preglednost, ometa odvijanje saobraćaja odnosno ugrožava bezbedno odvijanje saobraćaja (član 25. stav 1. tačka 19);

26) obavlja vanredni prevoz suprotno članu 29. st. 2. i 3. ove odluke;

27) ne ukloni ili ne označi bez odlaganja stvari, odnosno materije koje su se našle na lokalnom putu koje mogu oštetiti lokalni put ili ugroziti bezbednost saobraćaja (član 31. stav 1);

28) ne označi onesposobljeno vozilo na način određen propisima o bezbednosti saobraćaja ili ne preduzme mere da se vozilo u najkraćem roku, a ne dužem od dva sata, ukloni sa lokalnog puta u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja (član 32. stav 1);

29) ne postupi po rešenju saobraćajnog inspektora shodno odredbama čl. 62. i 63. ove odluke.

Prekršajni nalog

Član 69

Ukoliko je prekršaj otkriven na zakonom propisani način za prekršaje iz čl. 68-70 ove odluke izdaje se prekršajni nalog.

Prekršajni nalog sadrži sledeće pouke i upozorenja:

1) da se lice protiv koga je izdat prekršajni nalog, ako prihvati odgovornost i u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga plati polovinu izrečene kazne, oslobađa plaćanja druge polovine izrečene novčane kazne;

2) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog može prihvatiti odgovornost za prekršaj i nakon isteka roka od osam dana od prijema prekršajnog naloga ako pre postupka izvršenja dobrovoljno plati celokupan iznos izrečene novčane kazne;

3) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog koje ne prihvata odgovornost za prekršaj ima pravo da u roku od osam dana od prijema prekršajnog naloga podnese zahtev za sudsko odlučivanje tako što će lično ili preko pošte predati prekršajni nalog nadležnom prekršajnom sudu uz naznačenje suda kome se zahtev podnosi;

4) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog biti dužno da pored plaćanja novčane kazne utvrđene prekršajnim nalogom nadoknadi sudske troškove u slučaju da zatraži sudsko odlučivanje a sud utvrdi da je odgovoran za prekršaj;

5) da će prekršajni nalog postati konačan i izvršan po proteku roka od osam dana od dana prijema ako lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u tom roku ne plati novčanu kaznu ili ne zahteva sudsko odlučivanje o izdatom prekršajnom nalogu;

6) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u slučaju prinudnog izvršenja izrečene novčane kazne, biti dužno da nadoknadi troškove izvršenja određene rešenjem o prinudnoj naplati;

7) da će se fizičkom licu, preduzetniku i odgovornom licu u pravnom licu protiv koga je izdat prekršajni nalog neplaćena novčana kazna zameniti kaznom zatvora ili radom u javnom interesu.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Prestanak važenja

Član 70

Danom stupanja na snagu ove odluke, prestaje da važi Odluka o opštinskim putevima, ulicama i nekategorisanim putevima ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 5/09 i 6/17).

Stupanje na snagu

Član 71

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca", osim odredaba čl. 10, 58, 59. i 60. koje se primenjuju u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu ove odluke.

 

Samostalni član Odluke o dopunama
Odluke o upravljanju, zaštiti i održavanju opštinskih puteva, ulica i nekategorisanih puteva

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 14/2021)

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".