ODLUKA
O RASPOLAGANJU STANOVIMA U SVOJINI GRADA ŠAPCA

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 34/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se način i uslovi raspolaganja stanovima koji se dodeljuju kao vid stambene podrške, na kojima grad Šabac ima pravo javne svojine ili je nosilac posebnih svojinskih ovlašćenja, uslovi i postupak dodele ovih stanova, način korišćenja stanova, upravljanje stambenim zgradama i stanovima koji se daju u zakup i za stambeno zbrinjavanje kao i njihovo održavanje i druga pitanja u vezi sa raspolaganjem stanovima koji se dodeljuju kao vid stambene podrške.

Član 2

Stanovima u smislu ove odluke smatraju se stambene jedinice, stanovi, kuće i stambene zgrade koji se dodeljuju u skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju zgrada (u daljem tekstu: Zakon), odnosno stanovi na kojima grad Šabac ima pravo javne svojine ili je nosilac posebnih svojinskih ovlašćenja, koje je kao investitor izgradio, kupio ili po drugom osnovu stekao, kao i stanovi koji su izgrađeni ili na drugi način pribavljeni za potrebe socijalnog stanovanja (u daljem tekstu: stanovi grada).

II NAČIN RASPOLAGANJA STANOVIMA U SVOJINI GRADA

Član 3

Pravni osnov za raspolaganje stanovima koji se dodeljuju ka vid stambene podrške i pribavljanje ovih stanova su Zakon o stanovanju i održavanju zgrada i ova Odluka.

Modaliteti raspolaganja stanovima

Član 4

Stanovi iz člana 2. ove odluke daju se u zakup pod neprofitnim uslovima, prodaju se pod neprofitnim uslovima, koriste se za stambeno zbrinjavanje u skladu sa propisima koji uređuju oblast stanovanja, daju na korišćenje za stanovanje u zaštićenim uslovima prema propisima o socijalnoj zaštiti i pod uslovima iz ove odluke i u skladu sa Programom stambene podrške koji donosi ili sprovodi grad Šabac.

Stanovi izgrađeni iz sredstava donacija daju se u zakup, odnosno prodaju prema uslovima predviđenim ugovorom o donaciji i u skladu sa ovom odlukom.

USLOVI I NAČIN DODELE STANA KAO VIDA STAMBENE PODRŠKE

Korisnici stambene podrške

Član 5

Korisnici stambene podrške su državljani Republike Srbije sa prijavom prebivališta na teritoriji Grada Šapca u periodu koji ne može biti kraći od 2 godine godine koji su bez stana, odnosno bez stana odgovarajućeg standarda i koji ne mogu sopstvenim sredstvima da reše stambenu potrebu za sebe i svoje porodično domaćinstvo pod tržišnim uslovima.

Član 6

Smatra se da je lice bez stana ako:

• ono ili član njegovog porodičnog domaćinstva nema u svojini na teritoriji Republike Srbije useljiv stan, odnosno porodičnu stambenu zgradu;

• koristi stan u javnoj svojini na osnovu zakupa na određeno vreme bez prava na kupovinu ili ima pravo zakupa na neodređeno vreme stana u svojini građana, odnosno zadužbina ili fondacija.

Smatra se da je lice bez odgovarajućeg stana ako ima u svojini stan ili porodičnu stambenu zgradu koji ne ispunjavaju bar jedan od uslova iz člana 7. ove odluke.

Lice koje ne može sopstvenim sredstvima da reši stambenu potrebu pod tržišnim uslovima jeste lice čiji prihodi zajedno sa prihodima članova njegovog porodičnog domaćinstva ne prelaze granice utvrđene članom 8. ove odluke.

Stan odgovarajućeg standarda

Član 7

Odgovarajući stan u smislu Zakona i ove odluke jeste stan koji ispunjava uslove prema kriterijumu prostornih uslova, opremljenosti stana osnovnim instalacijama, konstruktivne sigurnosti i bezbednosti, kao i zaštite od spoljnih klimatskih uticaja i zadovoljenja osnovnih higijenskih uslova stanovanja.

Prema kriterijumu prostornih uslova, u smislu stava 1. ovog člana, u zavisnosti od broja članova porodičnog domaćinstva, odgovarajući stan je:

1. za jednočlano domaćinstvo - garsonjera ili jednosoban stan, neto korisne stambene površine od 22 m2 do 30 m2;

2. za dvočlano domaćinstvo - jednosoban, jednoiposoban ili dvosoban stan, neto korisne stambene površine od 30 m2 do 48 m2;

3. za tročlano domaćinstvo - jednoiposoban, dvosoban ili dvoiposoban stan, neto korisne stambene površine od 40 m2 do 56 m2;

4. za četvoročlano domaćinstvo - dvosoban, dvoiposoban ili trosoban stan, neto korisne stambene površine od 50 m2 do 64 m2;

5. za petočlano domaćinstvo - dvoiposoban, trosoban ili troiposoban stan, neto korisne stambene površine od 56 m2 do 77 m2;

6. za šestočlano i veće domaćinstvo - trosoban, troiposoban ili četvorosoban stan, neto korisne stambene površine od 64 m2 do 86 m2.

Prema kriterijumu opremljenosti stana osnovnim instalacijama, u smislu stava 1. ovog člana, odgovarajući stan je stan koji je opremljen osnovnim vodovodnim, električnim i sanitarnim instalacijama, a kojima se obezbeđuju snabdevanje vodom za piće i električnom energijom i odvođenje otpadnih voda.

Prema kriterijumu konstruktivne sigurnosti i bezbednosti, u smislu stava 1. ovog člana, odgovarajući stan je stan koji ne predstavlja opasnost za život i zdravlje ljudi, odnosno nije sklon padu i nisu mu ugroženi konstruktivni elementi u smislu zakona kojim se uređuje izgradnja objekata.

Prema kriterijumu zaštite od spoljašnjih klimatskih uticaja i zadovoljenja osnovnih higijenskih uslova stanovanja, u smislu stava 1. ovog člana, odgovarajući stan je stan koji je zaštićen od uticaja hladnoće, kiše, vetra i drugih nepovoljnih klimatskih uticaja, kao i stan koji je snabdeven dotokom prirodne svetlosti i zaštićen od vlage.

Odgovarajući stan za lice sa invaliditetom mora ispunjavati uslove u pogledu kriterijuma pristupačnosti s obzirom na vrstu i stepen invaliditeta.

Granice prihoda kao uslov za ostvarivanje prava na stambenu podršku

Član 8

U zavisnosti od vrste stambene podrške, pravo na rešavanje stambene potrebe ima jednočlano domaćinstvo čiji maksimalan prihod ne prelazi iznos od:

0,5 prosečne zarade bez poreza i doprinosa u jedinici lokalne samouprave za unapređenje uslova stanovanja i pomoć za ozakonjenje stana ili porodične kuće;

1,2 prosečne zarade bez poreza i doprinosa u jedinici lokalne samouprave za neprofitni zakup ili dodelu stana ili porodične kuće;

1,5 prosečne zarade bez poreza i doprinosa u jedinici lokalne samouprave za neprofitnu kupovinu;

0,7 prosečne zarade bez poreza i doprinosa u jedinici lokalne samouprave radi unapređenja energetskih svojstava stana.

Maksimalan prihod za višečlana domaćinstva, kao uslov za ostvarivanje prava iz stava 1. ovog člana, obračunava se množenjem maksimalnog prihoda jednočlanog domaćinstva za odgovarajuću vrstu stambene podrške iz stava 1. ovog člana sa koeficijentom (K) koji se izračunava po formuli K=1+Ox0,7+Dx0,5, gde je 1 - lice koje ostvaruje pravo na stambenu podršku, O - broj članova domaćinstva starosti preko 14 godina, a D - broj dece starosti do 14 godina (na primer, 1 odrasla osoba: K=1,0; 1 odrasla i 1 dete: K=1,5; 2 odrasle osobe: K=1,7; 2 odrasle osobe i 1 dete: K=2,2).

Prilikom utvrđivanja maksimalnih prihoda porodičnog domaćinstva osobama sa invaliditetom koeficijent se uvećava za dodatnih 0,5.

Ukupni najveći prihodi domaćinstva za ostvarivanje prava na stambenu podršku ne mogu biti veći od 2,5 prosečna mesečna prihoda ostvarena na teritoriji grada za koje postoji najnoviji raspoloživi podatak, bez obzira na broj članova porodičnog domaćinstva.

Najveća granica prihoda iz stava 4. ovog člana može da bude određena i na nižem nivou odgovarajućim programom stambene podrške.

Prihodima iz stava 1. ovog člana smatraju se:

1. primanja i prihodi koji se ostvaruju u mesečnim iznosima, i to zarada, odnosno plata ili naknada zarade, odnosno naknada plate, naknada po ugovoru o delu, penzija;

2. prihod od registrovanog poljoprivrednog gazdinstva;

3. prihod na osnovu obavljanja registrovane preduzetničke delatnosti;

4. prihodi u vidu dobiti ili dividendi kroz članstvo u privrednom društvu; drugi prihodi u skladu sa zakonom.

Prihodima iz stava 1. ovog člana ne smatraju se primanja koja se ostvaruju na osnovu invaliditeta.

Prilikom utvrđivanja granice prihoda kao uslova za ostvarivanje prava na stambenu podršku uzima se prosečan mesečni prihod porodičnog domaćinstva ostvaren u periodu od šest meseci koji prethode mesecu u kom je raspisan javni poziv za dodelu stambene podrške.

Kategorije korisnika stambene podrške

Član 9

Pravo na rešavanje stambenih potreba naročito imaju:

1. beskućnik;

2. privremeni beskućnik, odnosno lice koje je ostalo bez stana ili su mu značajno narušeni uslovi stanovanja usled konstruktivne nestabilnosti objekta, odnosno usled elementarne ili druge nepogode, a koje nema dovoljno sredstava da samo stalno reši stambenu potrebu;

3. žrtva porodičnog nasilja bez stana ili odgovarajućeg stana, koja nema dovoljno sredstava da samostalno reši stambenu potrebu;

4. lica koja zbog izuzetno teških zdravstvenih, stambenih, ekonomskih i porodičnih razloga nisu u stanju da sama svojim sredstvima reše svoju stambenu potrebu;

5. lice bez stana koje je korisnik prava na novčanu socijalnu pomoć u smislu zakona koji uređuje socijalnu zaštitu;

6. lice bez stana, odnosno bez odgovarajućeg stana koje ima svojstvo borca I kategorije, kao i korisnik prava iz oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata;

7. lice bez stana, odnosno bez odgovarajućeg stana koje nema dovoljno sredstava da obezbedi stan na tržištu za sebe ili za sebe i svoje porodično domaćinstvo, odnosno da unapredi svoje uslove stanovanja;

8. lice sa zanimanjem koje je nedostajuće zanimanje i od interesa za lokalnu samoupravu, odnosno organ državne uprave;

9. lice bez stana, odnosno bez odgovarajućeg stana koje je osoba sa invaliditetom.

Beskućnicima se smatraju lica koja borave u javnom prostoru, lica u privremenom smeštaju, u nesigurnom stambenom statusu (kratkotrajni boravak kod prijatelja, rođaka, nelegalno stanovanje ili stanovanje pod pretnjom iseljenja) ili žive u objektima koji ne odgovaraju standardima kvalitetnog stanovanja, nehigijenskim naseljima i slično.

Lica sa invaliditetom su lica sa utvrđenim procentom telesnog oštećenja od 30% do 100%.

KRITERIJUMI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE REDA PRVENSTVA

Član 10

Za utvrđivanje reda prvenstva za rešavanje stambene potrebe određuju se merila prema sledećim kriterijumima:

1. stambeni status odnosno uslovi stanovanja,

2. zdravstveno stanje,

3. invalidnost i telesno oštećenje,

4. broj članova porodičnog domaćinstva,

5. dužina prebivališta na teritoriji Grada Šapca.

Stambeni status i uslovi stanovanja

Član 11

Za stambeni status utvrđuje se do 190 bodova, i to:

podstanar

do 3 godine 120 bodova + po 2 boda za svaku sledeću navršenu godinu

stanovanje u kolektivnom smeštaju

do 3 godine 130 bodova + po 2 boda za svaku sledeću navršenu godinu

korisnik sobe ili ležaja u samačkom hotelu

do 3 godine 120 bodova + po 2 boda za svaku sledeću navršenu godinu

stanovanje u zajedničkom domaćinstvu, ukoliko je površina stambenog prostora manja od 15 m2 po članu zajedničkog domaćinstva

120 bodova

stanovanje kod bliskih srodnika

115 bodova

stanovanje u zajedničkim prostorijama u stambenoj zgradi koje lice koristi u skladu sa odgovarajućim pravnim osnovom

do 3 godine 115 bodova + po 1 bod za svaku sledeću navršenu godinu

stanovanje u zajedničkom domaćinstvu, ukoliko je površina stambenog prostora veća od 15 m2 po članu zajedničkog domaćinstva

110 bodova

korišćenje stana ili zajedničkih prostorija bez pravnog osnova

100 bodova

drugi stambeni status

100 bodova

Za uslove stanovanja, odnosno neodgovarajući stan utvrđuje se do 130 bodova, i to:

neuslovno u pogledu konstruktivne bezbednosti

130 bodova

neodgovarajuća površina i nedostatak najmanje jedne vrste instalacija i nezadovoljavajući higijenski uslovi

120 bodova

stan koji je neodgovarajući sa stanovišta pristupačnosti

120 bodova

neodgovarajuća površina i nedostatak najmanje jedne vrste instalacija

110 bodova

neodgovarajuća stambena površina

100 bodova

Za utvrđivanje perioda trajanja određenog stambenog statusa računaju se samo celi godišnji periodi tog statusa od dana njegovog nastanka do dana podnošenja prijave na javni poziv.

Stanovanjem u zajedničkom domaćinstvu smatra se stanovanje sa svojim roditeljima ili roditeljima svog supružnika ili vanbračnog partnera ili stanovanje kod srodnika u prvoj liniji.

Stanovanje kod svojih roditelja ili roditelja svog supružnika ili vanbračnog partnera i srodnika u prvoj liniji ne smatra se stanovanjem u zajedničkom domaćinstvu ukoliko ta lica imaju u svojini još jedan ili više stanova ili porodičnih kuća na teritoriji Republike Srbije.

Bliskim srodnicima u smislu ove odluke smatraju se rođeni brat i sestra, braća i sestre roditelja oba supružnika ili vanbračnog partnera i njihova deca.

Korišćenjem stana bez pravnog osnova smatra se bespravno stanovanje u tuđem stanu ili zajedničkoj prostoriji stambene zgrade ili stanovanje za koje je prestao da važi pravni osnov.

Status podstanara koji je kraći od godinu dana ne boduje se, već se u tom slučaju boduje prethodni stambeni status.

Vrednuje se samo stambeni status ostvaren na teritoriji grada Šapca.

Vrednuje se samo poslednji stambeni status koji je u kontinuitetu ostvaren do dana podnošenja prijave na javni poziv.

Ako je stan neodgovarajući po više osnova, vrednuje se onaj osnov koji je povoljniji za lice čiji se uslovi stanovanja boduju.

Stambeni status dokazuje se:

• ugovorom o podstanarskom odnosu,

• ugovorom i drugim overenim dokumentom o pravu korišćenja,

• overenom izjavom stanodavca o načinu korišćenja stana,

• dokazom o svojini stanodavca na stanu,

• overenom izjavom da lice nema stan ili porodičnu stambenu zgradu,

• overenom izjavom o stanodavcima, periodima i adresama na kojima je lice stanovalo, prijavom prebivališta, odnosno boravka,

• potvrdom organa upravljanja stambenom zgradom potpisanom od ovlašćenog lica i overenom pečatom stambene zgrade,

• uverenjem organizacione jedinice JLS nadležne za javne prihode da se lice ne duži porezom na stan, porodičnu stambenu zgradu ili kuću za odmor na teritoriji JLS,

• uverenjem službi javnih prihoda iz mesta rođenja odnosno mesta prethodnih prebivališta van teritorije JLS,

• potvrdom preduzeća, ustanove, državnog organa odnosno gradske službe da lice koje konkuriše i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu dobili stan odnosno stambeni kredit,

• pravnosnažnom odlukom kojom je raspravljena zajednička imovina razvedenih supružnika i vanbračnih partnera,

• dokazom o vlasništvu na stanu svog roditelja ili roditelja supružnika i potvrdom o prijavi prebivališta odnosno boravišta roditelja na stanu,

• pravosnažnom odlukom kojom je okončan ostavinski postupak,

• drugim dokumentima kojima se dokazuje način korišćenja stana.

Uslovi stanovanja dokazuju se aktom nadležnog organa odnosno ovlašćenog veštaka.

Zdravstveno stanje

Član 12

Merilo reda prvenstva prema kriterijumu zdravstvenog stanja utvrđuje se samo za lica sa teškom bolešću koja nemaju status osobe sa invaliditetom.

Nosiocu prava na stambenu podršku, na osnovu njegovog zdravstvenog stanja ili zdravstvenog stanja člana njegovog porodičnog domaćinstva, pripada 10 bodova.

Ukoliko više lica u porodičnom domaćinstvu nosioca prava na stambenu podršku ispunjava uslove na osnovu kriterijuma zdravstvenog stanja, ukupno je moguće ostvariti najviše do 15 bodova.

Kao dokaz ispunjenosti ovog kriterijuma dostavljaju se izveštaj lekarske komisije ili nalaz konzilijuma lekara ili drugi dokazi predviđeni uslovima javnog poziva.

Teškom bolešću, u smislu ove odluke, smatraju se:

• maligne bolesti i intrakranijalni tumori; hemofilija, teške bolesti krvi koje imaju progresivan tok; insulin zavisni dijabetes melitus (sa sekundarnim komplikacijama - retinopatija, nefropatija, neuropatija); multirezistentna tuberkuloza; sistemske autoimune bolesti u odmakloj fazi i/ ili sa multisistemskom disfunkcijom; genetske bolesti koje imaju progresivni tok i/ili uzrokuju težak poremećaj metabolizma; hronične psihoze sa nepotpunim remisijama i trajnim izmenama ličnosti; epilepsija sa teškim psihičkim promenama; terminalna bubrežna insuficijencija, na dijalizi i posle transplantacije; progresivna neuromišićna oboljenja; teško trajno oštećenje plućne ventilacije sa hroničnom respiratornom insuficijencijom koja ispunjava kriterijume za dugotrajnu oksigenoterapiju; teške urođene i stečene srčane mane sa teškim oštećenjem srčane funkcije (ehokardiografski ili drugim metodama utvrđena EF manje od 30% ili 40%, druge bolesti srca sa teškim oštećenjem srčane funkcije - EF manje od 30%); bolesti koje dovode do trajnog oštećenja funkcije jetre teškog stepena (portalna hipertenzija, ascites, variksni ezofagusa) i stanja posle transplantacije jetre; težak oblik bronhijalne astme, koja je nekontrolisana, perzistentna i pored redovne terapije; drugi teški oblici bolesti koji dovode do trajno narušenog zdravstvenog stanja.

Invalidnost i telesno oštećenje

Član 13

Merilo reda prvenstva prema kriterijumu invalidnosti i telesnog oštećenja utvrđuje se samo za lica sa statusom osobe sa invaliditetom.

Nosiocu prava na stambenu podršku, na osnovu njegove invalidnosti ili invalidnosti člana njegovog porodičnog domaćinstva, pripada 10 bodova kada je status invalidnosti utvrđen na osnovu mentalnih, intelektualnih oštećenja ili oštećenja vida i sluha, kao i na osnovu teške i trajne bolesti.

Nosiocu prava na stambenu podršku, na osnovu njegovog telesnog oštećenja ili telesnog oštećenja člana njegovog porodičnog domaćinstva, pripada određen broj bodova u zavisnosti od stepena telesnog oštećenja, i to:

za telesno oštećenje 100%

10 bodova

za telesno oštećenje 90%

9 bodova

za telesno oštećenje 80%

8 bodova

za telesno oštećenje 70%

7 bodova

za telesno oštećenje 60%

6 bodova

za telesno oštećenje 50%

5 bodova

za telesno oštećenje 40%

4 boda

za telesno oštećenje 30% i manje

3 boda

Ukoliko više lica u porodičnom domaćinstvu nosioca prava na stambenu podršku, ispunjava uslove na osnovu kriterijuma invalidnosti i telesnog oštećenja, ukupno je moguće ostvariti najviše do 15 bodova.

Ispunjenost kriterijuma invalidnosti i telesnog oštećenja dokazuje se na osnovu dostavljenog pravnosnažnog rešenja nadležnog organa za nosioca prava i/ili člana njegovog porodičnog domaćinstva.

Član 14

Prijavljenom licu i članu njegovog porodičnog domaćinstva pripadaju pojedinačno bodovi samo po jednom osnovu iz čl. 12. i 13.

Članovi porodičnog domaćinstva

Član 15

Za svakog člana porodičnog domaćinstva licu pripada po pet bodova.

Članovima porodičnog domaćinstva u smislu ove odluke smatraju se:

1. supružnik i vanbračni partner;

2. deca rođena u braku ili van braka, usvojena ili pastorčad;

3. roditelji lica ili njegovog supružnika ili vanbračnog partnera koji nemaju rešenu stambenu potrebu u skladu ovom odlukom;

4. druga lica koja su lice ili njegov supružnik ili vanbračni partner dužni po zakonu da izdržavaju, a imaju prijavljeno prebivalište na istoj adresi najmanje 2 godine pre objavljivanja javnog poziva, pod uslovom da žive u zajedničkom domaćinstvu; zajedničko domaćinstvo jeste zajednica življenja, privređivanja i trošenja sredstava.

Vanbračna zajednica dokazuje se na osnovu:

1. uverenja o zajedničkom prebivalištu na istoj adresi za period od 3 godine unazad računajući od dana podnošenja zahteva, koje izdaje nadležni organ Policijske uprave ili

2. rešenja o dokazivanju vanbračne zajednice u vanparničnom postupku.

Član 16

Roditelju koji sam vrši roditeljsko pravo pripada dodatnih pet bodova.

Jedan roditelj sam vrši roditeljsko pravo:

• kada je drugi roditelj nepoznat ili je umro ili je potpuno lišen roditeljskog prava, odnosno poslovne sposobnosti;

• kada samo on živi sa detetom, a sud još nije doneo odluku o vršenju roditeljskog prava;

• na osnovu odluke suda, kada roditelji ne vode zajednički život, a nisu zaključili sporazum o vršenju roditeljskog prava;

• na osnovu odluke suda, kada roditelji ne vode zajednički život, a zaključili su sporazum o zajedničkom ili samostalnom vršenju roditeljskog prava ili sud proceni da taj sporazum nije u najboljem interesu deteta;

• na osnovu odluke suda, kada roditelji ne vode zajednički život, ako zaključe sporazum o samostalnom vršenju roditeljskog prava i ako sud proceni da je taj sporazum u najboljem interesu deteta.

Status roditelja koji sam vrši roditeljsko pravo dokazuje se izvodom iz matične knjige umrlih ili rešenjem nadležnog organa o proglašenju nestalog lica za umrlo, odnosno odlukom nadležnog organa o vršenju roditeljskog prava i izvodom iz matične knjige rođenih za dete.

Roditelju iz stava 1. ovog člana koji je žrtva porodičnog nasilja pripada dodatnih 5 bodova.

Porodično nasilje se dokazuje pravosnažnom presudom.

Dužina prebivališta na teritoriji Grada Šapca

Član 17

Za svaku godinu prebivališta na teritoriji grada u neprekidnom trajanju podnosiocu zahteva pripada po 1 bod, a najviše 20 bodova.

Dužina prebivališta se dokazuje uverenjem o prebivalištu.

Posebni uslovi za utvrđivanje liste reda prvenstva

Član 18

Za utvrđivanje reda prvenstva za roditelja, usvojioca ili staratelja sa psihofizičkom ometenošću, mentalnom zaostalošću i/ili invaliditetom i smetnjama u razvoju vrednovaće se kriterijumi iz člana 10. ove odluke, kao i sledeći kriterijumi:

višestruka ometenost u razvoju

60 bodova

teška mentalna ometenost, slepilo bez vidne funkcije, telesna invalidnost

40 bodova

teža mentalna ometenost, slepilo sa oštrinom vida između 0,05 i osećaja svetlosti, gluvoća

30 bodova

umerena mentalna ometenost, nagluvost - teški gubitak sluha

20 bodova

nagluvost teži gubitak sluha

10 bodova

smetnje u socijalno-emocionalnom razvoju - hiperaktivnost (senzorna i motorna), autizam, asocijalnost

20 bodova

Broj bodova iz stava 2. ovog člana uvećava se za po pet bodova za slučaj da su dva ili više članova porodice lica sa psihofizičkom ometenošću.

Psihofizička ometenost, mentalna zaostalost i/ ili invaliditet i smetnje u razvoju dokazuju se rešenjima odnosno nalazima nadležnih organa.

Za utvrđivanje reda prvenstva za invalidna lica sa teškim fizičkim oštećenjem vrednovaće se procenat telesnog oštećenja i kriterijumi iz člana 13. ove odluke.

Procenat telesnog oštećenja vrednuje se na sledeći način:

100% telesno oštećenje

40 bodova

90% telesno oštećenje

30 bodova

80% telesno oštećenje

20 bodova

70% telesno oštećenje

10 bodova

Broj bodova iz stava 2. ovog člana uvećava se za po pet bodova za slučaj da su dva ili više članova porodice lica sa invaliditetom.

Telesno oštećenje dokazuje se rešenjem Republičkog Fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje donetim do dana isteka roka za prijavljivanje na javni poziv.

POSTUPAK DODELE STANA KAO VIDA STAMBENE PODRŠKE

Nadležnost za sprovođenje postupka

Član 19

Postupak dodele stambene podrške sprovodi Stambena komisija (u daljem tekstu: Komisija), koju obrazuje gradonačelnik.

Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije vrši Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za stambene poslove.

Pokretanje postupka raspodele stambene podrške

Član 20

Postupak dodele stambene podrške pokreće se na osnovu javnog poziva, koji se objavljuje u lokalnom javnom glasilu i na zvaničnoj internet stranici grada. Rok za podnošenje ponuda je 30 dana od dana objavljivanja javnog poziva na gradskom sajtu odnosno lokalnom dnevnom listu.

Razmatranje prijava

Član 21

Po isteku roka iz javnog poziva, Komisija obrađuje podatke po podnetim prijavama i, u slučaju sumnje u verodostojnost dokumenata, proverava ih uvidom na licu mesta ili na drugi način. Utvrđeno stanje konstatuje se zapisnički, odnosno službenom beleškom.

Nepotpune prijave se mogu dopuniti u roku od 15 dana od dana prijema poziva za dopunu dokumentacije.

Ako se prijava ne dopuni u roku iz prethodnog stava dokumentima koji se odnose na dokazivanje stambenog statusa, prijava se neće razmatrati.

Bodovanje se neće vršiti po osnovama za koje nisu priloženi odgovarajući dokazi.

Utvrđivanje reda prvenstva

Član 22

Nakon izvršenog bodovanja, primenom merila po svim kriterijumima utvrđenim ovom odlukom, sačinjava se lista reda prvenstva.

Broj bodova na listi reda prvenstva utvrđuje se sa stanjem na dan isteka roka za podnošenje prijave na javni poziv.

Član 23

Ako dva ili više lica imaju isti broj bodova, prednost na listi reda prvenstva ima lice koje ima veći broj bodova po jednom od kriterijuma po redosledu utvrđenom ovom odlukom.

U slučaju da su isti bodovi po svim kriterijumima, prednost ima lice koje ima duži podstanarski status, a u slučaju istog trajanja podstanarskog statusa ili nemogućnosti utvrđivanja tačnog trajanja podstanarskog statusa ili u slučaju istog stambenog statusa, prednost će imati lice sa dužim trajanjem prebivališta na teritoriji grada Šapca računajući godine, mesece i dane.

Član 24

Na osnovu utvrđenog broja bodova, Komisija sačinjava predlog liste reda prvenstva, prema strukturi odgovarajućeg stana iz člana 7. ove odluke i listu podnosilaca prijava koji nisu uvršteni na listu reda prvenstva, kao sastavni deo predloga liste.

Predlog liste reda prvenstva sadrži: naziv komisije, pravni osnov na osnovu koga je pripremljen predlog, redni broj, ime i prezime podnosioca prijave, broj bodova po svakom osnovu, ukupan zbir bodova po svim kriterijumima, datum utvrđivanja predloga, rok i način podnošenja prigovora.

Lista podnosilaca prijava koji nisu uvršteni u predlog liste reda prvenstva sadrži: ime i prezime podnosioca prijave, broj prijave i razloge zbog kojeg nije uvršten na listu.

Podnosilac prijave ne može biti uvršten u predlog liste reda prvenstva:

1. ako se ne može smatrati da je lice bez stana u skladu sa ovom odlukom,

2. ako nije prijavljen na teritoriji grada Šapca najmanje 2 godine neprekidno pre objavljivanja javnog poziva,

3. ako nije državljanin Republike Srbije,

4. ako maksimalni prihodi njegovog porodičnog domaćinstva prelaze iznos iz člana 8. ove odluke,

5. ako ne pripada grupi korisnika iz člana 18. ove odluke,

6. ako nije dostavio dokumentaciju koja se odnosi na stambeni status.

Član 25

Komisija objavljuje predlog liste reda prvenstva na način dostupan svim zainteresovanim licima, istovremeno najmanje u jednim nedeljnim novinama koje izlaze na teritoriji grada Šapca, na oglasnoj tabli i na sajtu grada.

Prigovor na predlog liste reda prvenstva podnosioci prijava mogu izjaviti Gradskom veću preko Komisije u roku od 15 dana od dana objavljivanja.

Po donošenju odluke o svim prigovorima uloženim na predlog liste prvenstva, Komisija utvrđuje listu reda prvenstva, koju objavljuje na način utvrđen u stavu 1. ovog člana.

Član 26

Komisija poziva podnosioca prijave prema redosledu koji je ostvario na listi reda prvenstva da se opredeli za odgovarajući stan na osnovu kataloga stanova ili neposrednim pregledom izgrađenih stanova i potpiše izjavu koja sadrži podatke o stanu za koji su se opredelio.

Ako se podnosilac ne opredeli za stan u postupku iz stava 1. ovog člana, smatraće se da je odustao od dodele stana.

Gradska uprava grada Šapca nakon potpisivanja izjava iz stava 1. ovog člana priprema predlog akta o dodeli stana koji donosi gradonačelnik.

Akt iz stava 3. ovog člana sadrži naročito: ime i prezime lica kome se prodaje odnosno daje u zakup stan; podatke o uslovima prodaje odnosno zakupa; podatke o stanu (adresa, sprat, broj stana, struktura stana, površina, katastarski podaci); rok za zaključenje ugovora koji ne može biti kraći od 90 dana za prodaju odnosno 30 dana za zakup stana.

Na osnovu akta iz stava 3. ovog člana zaključuje se ugovor o prodaji odnosno zakupu stana.

Ugovor iz stava 5. ovog člana potpisuje gradonačelnik, odnosno lice koje on ovlasti.

Ako lice iz stava 1. ovog člana ne zaključi ugovor o prodaji ili zakupu stana bez opravdanog razloga u roku predviđenom u aktu iz stava 3. ovog člana, Komisija će stan ponuditi sledećem licu na listi reda prvenstva i predložiti donošenje akta o stavljanju van snage ranije donetog akta, kao i donošenje novog akta o dodeli stana.

KORIŠĆENJE STANOVA ZA STAMBENU PODRŠKU

Zakup stana pod uslovima neprofitnog zakupa

Član 27

Zakup stana pod uslovima neprofitnog zakupa predstavlja davanje u zakup stana u javnoj svojini na određeno vreme od 5 godina sa mogućnošću produženja, bez mogućnosti prodaje, odnosno u skladu sa odredbama donatorskih ugovora.

Za korišćenje stana iz stava 1. ovog člana, zakupac plaća neprofitnu zakupninu, pod uslovima i na način koji su određeni ugovorom o neprofitnom zakupu, a u skladu sa odredbama Zakona i ove odluke.

Zaključenje ugovora o zakupu stana

Član 28

O zakupu stana zaključuje se ugovor o zakupu stana na period od 5 godina između grada Šapca kao zakupodavca i lica koje je steklo pravo na zakup stana, kao zakupca.

Ugovor o zakupu stana zaključuje se u pisanoj formi i sadrži naročito: ugovorne strane, vreme i mesto zaključenja ugovora, podatke o stanu koji je predmet zakupa, vreme trajanja zakupa, prava i obaveze ugovornih strana u korišćenju i održavanju stana, visinu zakupnine, način i rokove plaćanja zakupnine, uslove i rokove za otkaz ugovora i imena lica koja će koristiti stan.

Zakup počinje da teče od dana primopredaje stana, a zakupodavac i zakupac dužni su da sačine zapisnik o primopredaji stana, koji treba da sadrži podatke o stanu, uređajima i opremi koji se izdaju u zakup i opis stanja u kome se nalaze u trenutku primopredaje.

U slučaju smrti zakupca, članovi porodičnog domaćinstva koji su sa zakupcem stanovali u istom stanu nastavljaju sa korišćenjem tog stana, s tim što ugovor o zakupu zaključuje lice koje oni sporazumno odrede.

Otkaz ugovora o zakupu

Član 29

Zakupodavac može dati otkaz ugovora o zakupu stana:

1. ako zakupac bez saglasnosti zakupodavca koristi stan za obavljanje poslovne delatnosti, izdaje stan u podzakup ili dozvoli korišćenje stana licima koja nisu predviđena Ugovorom, u roku dužem od 60 dana;

2. ako zakupac ne plati zakupninu za najmanje tri meseca uzastopno ili četiri meseca u toku godine;

3. ako zakupac, osobe koje sa njim stanuju ili lica kojima dozvoli ulazak u stan izazovu veću štetu u stanu ili zajedničkim delovima zgrade;

4. ako zakupac, osobe koje sa njim stanuju ili lica kojima dozvoli ulazak u stan načinom korišćenja stana grubo krše osnovna pravila susedskog suživota utvrđena kućnim redom ili načinom korišćenja ometaju druge stanovnike u njihovom mirnom korišćenju stana;

5. ako zakupac prestane da koristi stan u periodu dužem od tri meseca;

6. ako zakupac ili neko od članova porodičnog domaćinstva stekne u svojinu stan ili kuću;

7. ako zakupac vrši ili izvrši u stanu i ugrađenoj opremi prepravke bez prethodno pribavljene saglasnosti zakupodavca.

Zakupodavac ne može raskinuti ugovor o zakupu ukoliko prethodno nije pismeno opomenuo zakupca o kršenju ugovora o zakupu.

Opomena mora da sadrži: vid kršenja ugovora o zakupu, kao i način otklanjanja razloga za raskid i rok za otklanjanje, koji ne može biti kraći od 10 dana.

Zakupodavac može raskinuti ugovor o zakupu i bez pismene opomene, ukoliko je to ponovljeno kršenje ugovora o zakupu, a od prethodne opomene nije proteklo više od godinu dana.

Objektivne okolnosti

Član 30

Zakupodavac može da donese rešenje da ne raskine ugovor o zakupu, iako zakupac nije isplatio zakupninu, ukoliko se zakupac ili članovi porodičnog domaćinstva koji sa njim koriste stan nađu u izuzetnim okolnostima koje se nisu mogle predvideti i na koje nisu mogli uticati (smrt u porodici, teža bolest, teža povreda, gubitak posla i drugo).

U slučaju iz stava 1. ovog člana, zakupac je dužan da, u roku ne dužem od 30 dana, pismeno obavesti zakupodavca o nastanku nepredviđenih okolnosti, odnosno da zatraži sporazum o reprogramu duga.

Ukoliko zakupodavac proceni da objektivne okolnosti ukazuju na dugotrajnu nemogućnost plaćanja zakupa i ostalih dažbina u vezi sa korišćenjem stana, zakupca može preseliti u drugi stan namenjen za privremeno rešavanje stambenih potreba.

Produžetak ugovora o zakupu

Član 31

Zakup se može produžiti ukoliko postoji saglasnost volje obe ugovorne strane i ukoliko su ispunjeni posebni uslovi za produžetak ugovora.

Zakupac zainteresovan za produžetak ugovora o zakupu dužan je da, u roku od 30 dana pre isteka tog ugovora, zakupodavcu dostavi pismeni zahtev za produžetak ugovora o zakupu, uz sledeću dokumentaciju:

1. potvrdu o primanjima članova domaćinstva;

2. potvrdu organizacione jedinice JLS nadležne za javne prihode o imovini svih članova domaćinstva.

Zakupodavac neće produžiti ugovor o zakupu sa zakupcem:

1. ako je on ili član njegovog porodičnog domaćinstva u međuvremenu postao vlasnik stana ili porodične kuće na teritoriji Republike Srbije;

2. ako se prihodi domaćinstva povećaju iznad najvećih prihoda utvrđenih u članu 91. Zakona za neprofitni zakup.

U slučaju da se prihodi domaćinstva povećaju iznad najvećih prihoda utvrđenih u članu 10. ove odluke za neprofitni zakup, zakupodavac može zakupcu produžiti ugovor o zakupu stana pod uslovom da mu zakupninu obračunava množenjem koeficijenta 0,00242 sa utvrđenom poreskom osnovicom za plaćanje poreza na imovinu na stan koji je predmet zakupa.

Dozvola ulaska zakupodavca u stan

Član 32

Zakupac se obavezuje da će licima koje ovlasti zakupodavac dozvoliti ulazak radi utvrđivanja potrebe i izvođenja neophodnih radova na održavanju stanova, zajedničkih delova i uređaja, instalacije i opreme u zgradi.

Zakupodavac ima pravo da najmanje jednom mesečno, a po potrebi i češće, obiđe stan, proveri da li se stan koristi u skladu sa ugovorom o zakupu i proveri da li je zakupac platio račune za komunalne usluge.

Prepravke i rekonstrukcije stana

Član 33

Zakupac nije ovlašćen da u stanu vrši bilo kakve prepravke i rekonstrukcije bez pismene saglasnosti zakupodavca.

Obračun zakupnine

Član 34

Neprofitnu zakupninu čine: troškovi održavanja stana i zajedničkih delova zgrade, troškovi upravljanja zgradom i amortizacija stana.

Neprofitnu zakupninu čine i troškovi pribavljanja i izgradnje objekta u kome se stan nalazi, odnosno pribavljanja sredstava uloženih u stan i pripadajuće zajedničke delove, kao i zemljišta na kome je izgrađen taj objekat.

Neprofitna zakupnina se obračunava na godišnjem nivou u odnosu na vrednost stana na dan 31. decembra godine koja prethodi godini obračuna zakupnine, utvrđene u skladu sa zakonom i drugim propisima koji uređuju porez na imovinu za lica koja ne vode poslovne knjige na osnovu člana 4. Pravilnika o jedinstvenoj metodologiji obračuna neprofitne zakupnine ("Sl. glasnik RS", broj 90/2017), pri čemu se zakupnina utvrđuje prema formuli Z = K x C / 100 / 12 x P, gde K predstavlja koeficijent 2,904, C predstavlja tržišnu vrednost po m2 nepokretnosti, a P predstavlja površinu nepokretnosti.

KUPOPRODAJA STANA

Kupoprodaja stana pod neprofitnim uslovima

Član 35

Kupoprodajna cena stana, odnosno porodične kuće utvrđuje se na osnovu cene izgradnje, odnosno pribavljanja stana ili porodične kuće, po metru kvadratnom (m2) neto korisne površine, uračunavanjem svih finansijskih i nefinansijskih učešća za izgradnju, odnosno pribavljanje stana ili porodične kuće.

Za stanove ili porodične kuće za koje se ne može utvrditi kupoprodajna cena u skladu sa stavom 1. ovog člana, ova cena se određuje u visini tržišne vrednosti stana koju je utvrdila Poreska uprava, na način na koji se utvrđuje osnovica za prenos apsolutnih prava u periodu koji prethodi zaključenju ugovora ne dužem od godinu dana.

Uslovi kupoprodaje stana i porodične kuće

Član 36

Stan se kupuje po ceni iz člana 35. ove odluke jednokratnom isplatom ili na rate, u skladu sa odgovarajućim uslovima iz programa stambene podrške.

U slučaju da u toku otplate kupoprodajne cene kupac stana ne plati tri uzastopne dospele rate, odnosno ukupno četiri rate od zaključivanja kupoprodajnog ugovora, ugovor se raskida, a kupac stiče susvojinu sa udelom koji je srazmeran udelu isplaćenog dela kupoprodajne cene stana.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, korisnik stambene podrške nastavlja da koristi stan u svojstvu zakupca dela stana na kojem nije stekao svojinu, o čemu se zaključuje ugovor o zakupu.

Pravo na otuđenje stana

Član 37

Lice koje je ostvarilo pravo na kupovinu stana nema pravo da otuđi predmetni stan u periodu od pet godina od dana isplate stana u celosti.

Prodaja ostalih stanova

Član 38

Stanovi za koje je zaključen ugovor o zakupu na neodređeno vreme otkupljuju se u skladu sa članom 157. Zakona.

STAMBENO ZBRINJAVANJE

Član 39

Stambeno zbrinjavanje predstavlja privremeni smeštaj lica iz člana 9. tač. 1)-4) ove odluke do rešavanja njegove stambene potrebe.

Stambeno zbrinjavanje lica iz stava 1. ovog člana vrši se po hitnom postupku, bez sprovođenja postupka za dodelu stambene podrške propisanog ovom odlukom.

Zahtev za stambeno zbrinjavanje se podnosi Komisiji.

Zahtev podnose lice iz stava 1. ovog člana, organ socijalnog staranja ili druge ustanove, udruženja i organi koja imaju saznanja o licima koja imaju potrebu za stambenim zbrinjavanjem.

Uz zahtev se podnose dokazi o ispunjavanju uslova u skladu sa ovom odlukom.

Komisija donosi akt o davanju stana za privremeni smeštaj i dostavlja gradonačelniku predlog za davanje saglasnosti na zaključenje ugovora o privremenom smeštaju.

STANOVANJE U ZAŠTIĆENIM USLOVIMA

Opšti uslovi

Član 40

Korisnici programa za stanovanje u zaštićenim uslovima su socijalno ugrožena lica i članovi njihovog porodičnog domaćinstva, izbeglice i interno raseljena lica koja se nalaze u stanju socijalne potrebe ili u kolektivnom smeštaju (u daljem tekstu: korisnici) koji su bez stana.

Socijalno ugroženo lice u smislu odredaba ove odluke je:

• lice čiji prihodi po članu porodičnog domaćinstva ne prelaze osnovicu za utvrđivanje novčane socijalne pomoći za pojedince;

• roditelj koji sam vrši roditeljsko pravo;

• lice starije od 65 godina;

• član porodičnog domaćinstva koje ima dete sa smetnjama u razvoju;

• žrtva porodičnog nasilja.

Ukupan prihod porodičnog domaćinstva čini prihod svih članova porodičnog domaćinstva iz člana 8. ove odluke ostvaren po svim osnovama u prethodnih šest meseci u odnosu na mesec u kome je objavljen javni poziv.

Korisnici su i domaćin/domaćica stanovanja u zaštićenim uslovima i članovi njegove/njene porodice.

Obaveze korisnika

Član 41

Korisnik smeštaja je obavezan da:

1. stambenu jedinicu odnosno objekat koristi sa namenom prostora i opreme, s pažnjom dobrog domaćina, kao i da poštuje utvrđeni kućni red;

2. zajedničke prostorije, instalacije i otvoreni dvorišni prostor koristi isključivo prema nameni, kao i da se odnosi prema njima s pažnjom dobrog domaćina;

3. iz svojih sredstava nadoknadi svaku štetu prouzrokovanu na objektu, instalacijama, zajedničkim prostorijama, stvarima i opremi, kao i štetu nastalu nepravilnim korišćenjem koju pričini on ili neko od članova njegovog domaćinstva.

Korisnik je dužan da:

1. na poziv ovlašćenih lica, a najmanje jednom godišnje, omogući ulazak u stambenu jedinicu odnosno objekat radi provere namenskog i pravilnog korišćenja smeštaja, kao i stanja zaduženih stvari i opreme;

2. sarađuje sa ovlašćenim licima, kao i sa domaćinom objekta;

3. obavesti ovlašćena lica o svakoj promeni koja utiče na korišćenje stambene jedinice odmah, a najkasnije u roku od 15 dana od nastale promene.

Član 42

Korisnici stanovanja u zaštićenim uslovima su dužni da, ukoliko imaju prihode veće od nivoa socijalne sigurnosti utvrđene zakonom, iz dela prihoda iznad nivoa socijalne sigurnosti, plaćaju srazmerni deo troškova za utrošenu struju, vodu, grejanje i komunalne usluge. Način i rokovi plaćanja regulišu se ugovorom koji zaključuju grad i korisnik, odnosno domaćin.

Član 43

Za korisnike čiji su prihodi na nivou socijalne sigurnosti ili ispod njih, troškove boravka u objektu snosi grad Šabac u skladu sa raspoloživim sredstvima.

Član 44

Domaćin stanovanja u zaštićenim uslovima sam snosi troškove za utrošenu električnu energiju, grejanje, vodu, telefon i komunalne usluge.

Član 45

Visinu učešća korisnika u troškovima smeštaja utvrđuje grad posebnim rešenjem.

Prestanak smeštaja

Član 46

Korisniku prestaje pravo na korišćenje socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima:

1. ako ispuni uslove za neki drugi oblik socijalne zaštite (institucionalni ili vaninstitucionalni vid zbrinjavanja),

2. ako dođe do promene u njegovom porodičnom, radnopravnom ili imovinsko-pravnom statusu koji utiče na korišćenje prava smeštaja u stambenoj jedinici,

3. ako nenamenski koristi prostor i opremu, ako svojim ponašanjem remeti kućni red i time ometa druge korisnike u nesmetanom korišćenju smeštaja,

4. ako se u toku korišćenja smeštaja utvrdi da su bilo koja dokumentacija, činjenice ili okolnosti na osnovu kojih je Centar doneo rešenje pogrešni, lažni ili je Centar u pogledu njihove istinitosti bio doveden u zabludu,

5. ako na bilo koji način stekne u svojinu nepokretnost, odnosno raspolaže nepokretnošću (pribavi, razmeni, pokloni, otuđi i dr.) na teritoriji Republike Srbije van mesta prebivališta, kojom može da reši svoje stambeno pitanje,

6. ako ne izvršava ili neuredno izvršava svoje ugovorne obaveze domaćina socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima,

7. ako korisnik ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva prestanu da koriste stambenu jedinicu duže od tri meseca neprekidno, usled smrti korisnika.

Član 47

O prestanku prava korišćenja stambene jedinice odlučuje nadležni organ Grada Šapca svojim rešenjem, ukoliko su se stekli uslovi za prestanak korišćenja ovog prava.

Član 48

Korisnici ne mogu biti iseljeni iz objekta ukoliko objekat namenski koriste.

Preispitivanje uslova za korišćenje prava na smeštaj u stambenoj jedinici, vrši organizaciona jedinica Gradske uprave grada Šapca nadležna za stambene poslove jednom godišnje, a po potrebi i češće.

Član 49

Korisnik smeštaja ne može steći pravo svojine na stambenoj jedinici koja mu je dodeljena na korišćenje, ne može preneti pravo korišćenja na drugo lice, niti je može otuđiti.

Član 50

Članovi porodice domaćina stanovanja u zaštićenim uslovima koji koriste stan i žive u zajedničkom domaćinstvu mogu, uz saglasnost nadležnog organa rada, koristiti stan i posle smrti nosioca domaćinstva, uz preuzimanje obaveze domaćina stanovanja u zaštićenim uslovima, bez prava nasleđivanja i otuđivanja.

Član 51

Posle prestanka prava na smeštaj u objektu stanovanja u zaštićenim uslovima, prilikom napuštanja objekta, korisnik je dužan da iznese sve predmete lične svojine.

U slučaju smrti korisnika, svi predmeti lične svojine stavljaju se na raspolaganje rodbini umrlog korisnika.

U slučajevima prestanka prava korisnika na smeštaj u objektu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima, predmete iz stava 1. ovog člana korisnik može da iznese iz objekta tek nakon sačinjavanja službene beleške od strane domaćina socijalnog stanovanja.

U slučaju smrti korisnika, predmeti iz stava 2. ovog člana se predaju njegovim srodnicima nakon sačinjavanja službene zabeleške od strane domaćina.

Domaćinska porodica

Član 52

Domaćinska porodica je radno sposobna porodica nastanjena u kolektivnom centru ili porodica iz lokalnog stanovništva iste kategorije, uključujući i raseljena lica smeštena u kolektivnom centru na teritoriji grada.

Izbor i obuku domaćinske porodice vrši nadležni organ Grada Šapca.

Član 53

Domaćin stanovanja u zaštićenim uslovima ima pravo na novčanu naknadu za svoj rad, koja se isplaćuje mesečno iz sredstava budžeta grada, a u visini iznosa socijalne sigurnosti za porodicu sa četiri člana.

UPRAVLJANJE I ODRŽAVANJE

Član 54

Upravljanjem stanovima u stambenim zgradama izgrađenim za stambenu podršku koji se izdaju u zakup i održavanjem tih stanova, u smislu ove odluke, smatra se sledeće:

1. odlučivanje o korišćenju i održavanju stambenih zgrada, stanova i zajedničkih delova;

2. obezbeđivanje i korišćenje finansijskih sredstava za održavanje stambenih zgrada, stanova i zajedničkih delova;

3. vođenje svih potrebnih evidencija o stanovima, kao i podataka o zakupcima koji su bitni za korišćenje i efikasno održavanje;

4. obračun i naplata zakupnine;

5. izrada procedura za sprovođenje održavanja i izbora ovlašćenog predstavnika zakupaca na nivou ulaza ili zgrade;

6. druga pitanja značajna za korišćenje i održavanje stanova.

Zakupodavac, u vršenju funkcije upravljanja korišćenjem i održavanjem stambenih zgrada obavlja i sledeće zadatke:

1. donosi godišnji program investicionog održavanja;

2. zaključuje ugovore sa trećim licima koja se angažuju u svrhu održavanja stambenih zgrada, stanova i zajedničkih delova;

3. organizuje naplatu zakupnine utvrđene ugovorom o zakupu;

4. vrši kontrolu i preduzima mere potrebne za realizaciju ugovornih obaveza iz ugovora o zakupu;

5. učestvuje u troškovima održavanja i upotrebe zajedničkih delova zgrade u stambenoj zgradi u kojoj je formirana stambena zajednica.

Zakupac ima obavezu da učestvuje u upravljanju stambenom zgradom preko ovlašćenog predstavnika u skladu sa procedurom iz stava 1. tačka 5. ovog člana.

III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 55

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o stanovanju ("Sl. list opštine Šabac", broj 16/07 i "Sl. list grada Šapca", broj 28/10.)

Član 56

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Šapca i opština Bogatić, Vladimirci i Koceljeva".