PRAVILNIKO BLIŽIM USLOVIMA I NAČINU UPISA U REGISTAR STUDENTSKIH ORGANIZACIJA("Sl. glasnik RS", br. 30/2022) |
Ovim pravilnikom uređuju se bliži uslovi i način upisa u registar studentskih organizacija (u daljem tekstu: Registar) koje deluju na visokoškolskim ustanovama u Republici Srbiji.
Za potrebe praćenja rada studentskih udruženja koja imaju status studentskih organizacija i radi uređenja sistema studentskog organizovanja, samostalne visokoškolske ustanove i visokoškolske ustanove u sastavu samostalne visokoškolske ustanove (u daljem tekstu: visokoškolske ustanove), vode Registar u skladu sa Zakonom o studentskom organizovanju i odredbama ovog pravilnika.
Status studentske organizacije stiče se, gubi i obnavlja upisom ili ispisom iz Registra, na osnovu rešenja organa poslovođenja visokoškolske ustanove koje se donosi na osnovu mišljenja Komisije za registraciju studentskih organizacija (u daljem tekstu: Komisija) u rokovima koji su propisani zakonom kojim se uređuje studentsko organizovanje (u daljem tekstu: Zakon).
Upis u Registar vrši se podnošenjem zahteva za sticanje statusa studentske organizacije.
Zahtev iz stava 1. ovog člana podnosi lice ovlašćeno za zastupanje udruženja organu poslovođenja visokoškolske ustanove.
Zahtev za sticanje statusa studentske organizacije podnosi se na Obrascu 1.
Obrazac iz stava 3. ovog člana odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Zahtev ima pečat i potpis ovlašćenog lica i mora sadržati priloge kojima se dokazuje ispunjenje neophodnih uslova propisanih zakonom.
Prilozi iz stava 4. ovog člana dostavljaju se u originalu ili overenoj kopiji.
Organ poslovođenja visokoškolske ustanove zahtev sa kompletnom dokumentacijom dostavlja nadležnoj komisiji radi davanja mišljenja u skladu sa zakonom.
Ispunjenost Zakonom propisanih kriterijuma utvrđuje petočlana komisija koju imenuje organ poslovođenja ustanove a koju čine jedan nastavnik, sekretar ustanove, dva predstavnika studentskog parlamenta i student prorektor odnosno student prodekan.
Članove komisije iz reda predstavnika studentskog parlamenta organ poslovođenja imenuje isključivo na osnovu predloga studentskog parlamenta.
Komisija zaseda u prostorijama visokoškolske ustanove i obaveštava organ poslovođenja visokoškolske ustanove o ispunjenosti Zakonom propisanih kriterijuma za upis u registar studentskih organizacija
Komisija odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova i svoj izveštaj o ispunjenosti kriterijuma dostavlja u formi mišljenja.
Na osnovu mišljenja komisije organ poslovođenja visokoškolske ustanove donosi rešenje o sticanju statusa studentske organizacije i upisu u registar studentskih organizacija.
Organ poslovođenja može da donese rešenje o odbijanju zahteva ukoliko komisija dostavi negativno mišljenje.
U slučaju kada komisija dostavi negativno mišljenje jer je zahtev neuredan, neblagovremen ili nepotpun, organ poslovođenja će pozvati podnosioca zahteva da dokumentaciju i priloge zahteva dopuni u roku od osam dana od dana donošenja rešenja u skladu sa Zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.
Ukoliko podnosilac zahteva dopuni dokumentaciju u propisanom roku, komisija sačinjava izveštaj o ispunjenosti kriterijuma i dostavlja ga organu poslovođenja koji donosi odgovarajuće rešenje.
Ukoliko podnosilac ne dopuni zahtev u propisanom roku, organ poslovođenja će doneti rešenje o odbacivanju zahteva.
U registar studentskih organizacija upisuju se podaci studentske organizacije koje su u skladu sa Zakonom stekle status studentske organizacije.
Registar je javan i vodi se u elektronskom obliku i objavljuje se na sajtu visokoškolske ustanove u skladu sa Zakonom.
Registar, u skladu sa Zakonom, sadrži naziv, sedište, oblast delovanja, statut studentske organizacije odnosno njihovog saveza, podatke o pravnom zastupniku i to: ime i prezime, podatak o tome da li ima status studenta i koja je godina studija i adresu elektronske pošte.
Registar može sadržati i druge podatke predviđene unutrašnjim aktima Studentskog parlamenta ili organa visokoškolske ustanove.
Ovlašćeni zastupnik studentske organizacije obaveštava organ poslovođenja visokoškolske ustanove o statusnoj i svakoj drugoj promeni podataka o studentskoj organizaciji koja se odnosi na uslove za upis i sadržinu registra, u pismenom obliku - zahtevom za promenom podataka.
Organ poslovođenja upisuje u Registar promenu podataka sadržanu u zahtevu za promenu podataka.
Status studentske organizacije i ispunjenost uslova proverava jednom godišnje studentski parlament visokoškolske ustanove.
Provera se vrši uvidom u statusnu dokumentaciju organizacije odnosno njihovih saveza, njen izveštaj o radu, uvidom u njene aktivnosti i na drugi odgovarajući način. Provera se vrši i u pogledu ispunjenosti Zakonom propisanih kriterijuma u vezi sa sticanjem statusa studentske organizacije.
Zastupnik studentske organizacije dužan je da učini dostupnim sve tražene relevantne podatke.
Ukoliko se uvidom u potrebnu dokumentaciju utvrdi nepostojanje uslova za sticanje statusa studentske organizacije studentski parlament pokreće postupak za donošenje rešenja o gubitku statusa studentske organizacije i brisanje iz registra u skladu sa Zakonom.
Na zahtev ovlašćenog lica studentske organizacije, organ poslovođenja izdaje izvod o upisu u registar studentskih organizacija.
Izvod sadrži podatke iz člana 7. stav 3. ovog pravilnika, ima pečat ustanove i potpis organa poslovođenja.
Zahtev se upućuje u slobodnoj formi uz naveden razlog a izvod se izdaje bez naplaćivanja posebne naknade.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
ZAHTEV ZA STICANJE STATUSA STUDENTSKE ORGANIZACIJE
Naziv studentske organizacije: |
|
Skraćeni naziv studentske organizacije: |
|
Adresa sedišta: |
|
Lice ovlašćeno za zastupanje (ime, prezime i funkcija/svojstvo): |
|
Broj indeksa i godina studija / broj telefona / imejl adresa zastupnika |
||
|
|
|
Kontakt telefon: |
imejl adresa: |
|
|
Oblast ostvarivanja delatnosti i ciljevi: |
|
Broj i datum upisa u registar udruženja kod nadležnog organa: |
|
Članstvo u savezu odnosno u bilo kom domaćem ili stranom obliku udruživanja: |
|
Prilozi:
1. Odluka o upisu /izvod iz registra udruženja građana
2. Statut
3. Potvrda o statusu studenta ovlašćenog lica
4. Godišnji plan rada
5. Potvrda o vođenju evidencije knjige članova ili knjiga članova na zahtev komisije
6. Ostali dokazi o ispunjenosti uslova za registraciju u skladu sa podzakonskim aktom
U ______________, |
|
|
__.__.20__. godine |
M.P. |
_______________________________ |
|
|
Potpis ovlašćenog lica |