ODLUKAO KOMUNALNIM DELATNOSTIMA("Sl. list opština: Boljevac, Bor, Zaječar, Kladovo, Knjaževac, Majdanpek, Negotin i Sokobanja", br. 13/2002, 22/2002, 14/2003, 9/2004, 15/2004, 15/2005 - dr. odluka, 10/2007 i 15/2007 i "Sl. list opštine Bor", br. 20/2010 - dr. odluka, 9/2011, 4/2012, 7/2013, 30/2014 i 21/2016) |
Ovom odlukom propisuju se uslovi za obavljanje komunalnih delatnosti na teritoriji opštine Bor.
Komunalne delatnosti u smislu ove odluke, su:
1. snabdevanje vodom za piće;
2. prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda;
3. snabdevanje toplotnom energijom;
4. prevoz putnika na gradskim i prigradskim linijama;
5. upravljanje komunalnim otpadom, održavanje čistoće i zelenih površina;
6. održavanje ulica, puteva i drugih javnih površina;
7. uređenje i održavanje groblja i sahranjivanje;
8. ostale komunalne delatnosti.
Pod ostalim komunalnim delatnostima od lokalnog interesa, podrazumevaju se:
1. vršenje dimničarskih usluga;
2. održavanje pijaca i pružanje usluga na njima;
3. humano hvatanje i uništavanje pasa i mačaka lutalica;
4. isticanje reklamnih plakata;
5. održavanje minimuma izgleda izloga i fasada;
6. objedinjena obrada i naplata komunalnih usluga;
7. održavanje javnih prostora za parkiranje ;
8. održavanje javnih bunara i česmi.
9. održavanje javnih WC.
Komunalne delatnosti iz stava 1 ovog člana tačke 3., 4., 5. i 7. kao i ostale komunalne delatnosti iz stava 2 ovog člana tačke 2. i 3. i 7. biće regulisane posebnim odlukama.
Za obavljanje komunalne delatnosti Opština Bor osniva javna komunalna preduzeća ili njihovo obavljanje poverava privrednom društvu, preduzetniku ili drugom privrednom subjektu.
Na postupak poveravanja komunalne delatnosti čije se finansiranje vrši iz budžeta opštine Bor primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuju javne nabavke i ova odluka.
Odluku o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti donosi Skupština opštine Bor na predlog Opštinskog veća.
(Brisan)
Cene komunalnih usluga koje plaćaju neposredni korisnici utvrđuju vršioci komunalne delatnosti na osnovu elemenata za obrazovanje cena utvrđenih Zakonom o komunalnim delatnostima.
Odluku o visini i promeni cena komunalnih usluga donosi vršilac komunalnih usluga. Uz zahtev za davanje saglasnosti vršilac komunalnih usluga dostavlja obrazloženje koje naročito sadrži razloge za promenu i detaljnu strukturu predložene cene.
Zahtev iz prethodnog stava sa obrazloženjem se objavljuje na oglasnoj tabli Opštinske uprave, kao i u elektronskom obliku na sajtu opštine Bor, najmanje 15 dana pre donošenja odluke.
Saglasnost na utvrđene cene za komunalne usluge daje Skupština opštine Bor, imajući u vidu usklađenost cena komunalnih usluga sa principima utvrđenim zakonom.
Pri formiranju cena ostalih usluga za koje nije potrebna saglasnost Skupština opštine Bor, vršioci komunalnih delatnosti dužni su da se pridržavaju metodologije utvrđene zakonom i ugovorom o poveravanju.
II - SNABDEVANJE VODOM ZA PIĆE
Snabdevanje vodom za piće je zahvatanje, prečišćavanje, prerada i isporuka vode vodovodnom mrežom do mernog instrumenta potrošača, obuhvatajući i merni instrument (u daljem tekstu: vodomer).
Pod javnim vodovodom podrazumeva se sistem za snabdevanje vodom za piće koji ima uređena i zaštićena izvorišta, kaptažu, crpnu stanicu, rezervoar, uređaj za preradu, odnosno prečišćavanje vode i vodovodnu mrežu u gradu i naseljenim mestima na teritoriji grada do vodomera korisnika.
Pod kućnim vodovodom podrazumevaju se svi uređaji vodovoda od vodomera uključujući i vodomer, do točenih mesta u objektu ili dvorištu korisnika, koji služe za snabdevanje vodom korisnika iz javnog vodovoda.
Pod seoskim vodovodom podrazumeva se snabdevanje vodom za piće seoskog naselja koji ima uređeno i zaštićeno izvorište, kaptažu, uređaj za pripremu vode, rezervoar i razvodnu mrežu, a kojim ne upravlja JKP ili drugo preduzeće.
Poslovi snabdevanja vodom za piće, kao i održavanje javnog vodovoda poveravaju se Javnom komunalnom preduzeću "Vodovod" Bor (u daljem tekstu: JKP).
Poveravanje obavljanja komunalne delatnosti vrši se na osnovu odluke o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti.
JKP je dužno da korisnicima obezbedi dovoljne količine vode prema svojim tehničkim mogućnostima.
Obaveza iz stava 1. ovog člana prestaje u slučaju više sile ili većih tehničkih smetnji na javnom vodovodu.
Pod višom silom u smislu prethodnog stava podrazumevaju se: elementarne nepogode, prekid isporuke energenata za rad postrojenja, epidemije, smanjenje izdašnosti izvorišta, havarije na magistralnom cevovodu i sl.
Pod tehničkim smetnjama na javnom vodovodu podrazumevaju se: kvarovi na bunarima, kvarovi na cevovodu od izvorišta, pumpnim stanicama, rezervoarima, glavnim izvornim pravcima i sl., ako kvarovi nisu mogli biti sprečeni ili predviđeni.
JKP je dužno da redovno prati i odgovomo je za kvalitet isporučene vode.
Troškove analize snosi JKP.
U slučaju više sile ili većih tehničkih smetnji na javnom vodovodu, JKP je obavezno da na drugi adekvatan način obezbedi snabdevanje korisnika vodom za piće.
U slučaju prekida isporuke vode zbog rekonstrukcije vodovodnih objekata ili u slučaju većih popravki, kao i u slučaju planiranog prekida vode, JKP je obavezno da putem sredstava javnog informisanja obavesti korisnike najkasnije dva dana pre početka izvođenja radova.
JKP vrši isporuku vode korisnicima i stara se o održavanju vodovoda koji su im predati na upravljanje, a naročito je dužno da:
- redovno održava sve vodovodne uređaje do vodomera korisnika i da obezbeđuje njihovu tehničku ispravnost;
- izvodi radove na povezivanju kućnog na javni vodovod o trošku vlasnika, odnosno korisnika kućnog vodomera;
- održava i servisira vodomere o trošku vlasnika - korisnika istih;
- redovno očitava vodomere i o stanju obaveštava vlasnika, odnosno korisnika;
- uredno snabdeva korisnike dovoljnim količinama higijensko-sanitarno i zdravstveno ispravne vode za piće;
- redovno kontroliše ispravnost vode za piće;
- naplaćuje naknade za priključak na javni vodovod za izvedene radove na priključku kućnog na javni vodovod i naplaćuje naknadu za utrošenu vodu;
- vrši i druge poslove iz oblasti prečišćavanja i distribucije vode.
Glavni merni instrument za merenje potrošnje vode ugrađen na mestu priključenja instalacija korisnika na komunalnu infrastrukturu predstavlja sastavni deo komunalne infrastrukture.
Nabavka mernog instrumenta iz stava 1. ovog člana vrši se iz nadoknade za priključak, koju plaća investitor, odnosno vlasnik nepokretnosti.
Individualni merni instrumenti ugrađeni na instalacijama korisnika, koji služe merenju potrošnje vode za pojedinačne stanove, odnosno pojedinačne poslovne prostorije, su u svojini vlasnika pojedinačnih stanova, odnosno vlasnika pojedinačnih poslovnih prostorija koji snose troškove nabavke, ugradnje, eksploatacije, održavanja i funkcionisanja individualnih mernih instrumenata.
Svaki objekat po pravilu ima svoj priključak i vodomer.
Ako ne postoji ulične vodovodne mreže, može se izuzetno dozvoliti uzimanje vode sa susednog objekta, ukoliko to dozvoljavaju tehnički uslovi.
U stambenim zgradama za kolektivno stanovanje, ukoliko postoje tehnički uslovi, JKP može odobriti postavljanje vodomera u svakom stanu.
Prilikom pretvaranja stambenog i drugog prostora ili dela istog u poslovni prostor, obavezno je izdvajanje instalacije za poslovni prostor i postavljanje posebnog vodomera po prethodno pribavljenom odobrenju i izdatim uslovima od strane JKP.
Ukoliko korisnik ne izvrši razdvajanje stambenog i poslovnog dela objekta, utrošak vode obračunavaće se i naplaćivati po tarifi koja je povoljnija za JKP.
Priključak kućnog na javni vodovod vrši se samo na osnovu odobrenja za gradnju i uslova izdatih od JKP.
Privremeni priključak vrši se samo na osnovu potvrde da je pokrenut postupak legalizacije objekta.
Priključak na javni vodovod može izvršiti samo JKP.
JKP može izvršiti priključak na javni vodovod samo ako postoji odobrenje za izgradnju objekta izdato od strane nadležnog organa, tehničke mogućnosti na priključak, ako su radovi na priključku izvedeni po odobrenju JKP i ako je vlasnik kućnog vodovoda uplatio naknadu za priključak na javni vodovod.
Tehničke uslove za priključak na javni vodovod izdaje JKP.
Za kvalitet radova na priključku na javni vodovod odgovara:
- za priključak do vodomera - JKP;
- za ostale radove - vlasnik, odnosno korisnik objekta.
Zabranjeno je samovlasno priključenje na javni vodovod, odnosno priključenje na javni vodovod protivno odredbama Zakona i ove odluke.
U slučaju samovlasnog priključenja na javni vodovod, JKP je dužno da takav objekat isključi po nalogu opštinske komunalne inspekcije, a na teret vlasnika, odnosno korisnika objekta.
Opštinska komunalna inspekcija kontrolu priključenja na javni vodovod, shodno odredbama Zakona i ove odluke, može vršiti na osnovu prijave JKP, pravnih i fizičkih lica.
Kada u postupku kontrole, opštinska komunalna inspekcija utvrdi da je objekat priključen na javni vodovod protivno odredbama ove odluke, naložiće rešenjem JKP da isti isključi.
Ukoliko JKP ne postupi po nalogu opštinske komunalne inspekcije, isključenje objekta priključenog na javni vodovod protivno odredbama ove odluke, izvršiće se prinudnim putem preko trećeg lica, a na teret JKP.
Sve kvarove na priključku vodovoda, vodomeru i ventilu ispred vodomera, korisnici su dužni da odmah prijave JKP-u.
Kvarove na javnom vodovodu iz stava 1. ovog člana, JKP je dužno da otkloni odmah, a najkasnije u roku od 24 časa.
Glavni merni instrument za merenje potrošnje vode ugrađen na mestu priključenja instalacija korisnika na komunalnu infrastrukturu predstavlja sastavni deo komunalne infrastrukture.
Nabavka mernog instrumenta iz stava 1. ovog člana vrši se iz nadoknade za priključak, koju plaća investitor, odnosno vlasnik nepokretnosti.
Individualni merni instrumenti ugrađeni na instalacijama korisnika, koji služe merenju potrošnje vode za pojedinačne stanove, odnosno pojedinačne poslovne prostorije, su u svojini vlasnika pojedinačnih stanova, odnosno, vlasnika pojedinačnih poslovnih prostorija koji snose troškove nabavke, ugradnja, eksploatacije, održavanja i funkcionisanja individualnih mernih instrumenata.
Zabranjeno je neovlašćeno rukovanje javnim vodovodom.
Za štetu koju pretrpe korisnici, a koja je nastala iz razloga navedenih u članu 7. ove odluke, JKP ne odgovara.
Utrošak vode utvrđuje se očitavanjem vodomera potrošača.
Očitavanje vodomera vrše ovlašćeni radnici JKP.
Očitavanje vodomera se vrši:
- kod građana - jednom u dva meseca,
- kod preduzeća, ustanova, radnji i slično - jednom mesečno,
- kod promene cena za utrošenu vodu.
Vlasnik, odnosno korisnik kućnog vodovoda je dužan da JKP omogući očitavanje vodomera.
Ukoliko vlasnik, odnosno korisnik kućnog vodovoda nije prisutan ili postoje smetnje za slobodan prilaz vodomeru, vlasnik, odnosno korisnik će biti obavešten o vremenu naknadnog očitavanja.
Ukoliko ni u zakazanom vremenu nije moguće očitavanje vodomera, vlasnik, odnosno korisnik je obavezan da sam očita stanje na vodomeru, i isto dostavi JKP u roku od 3 dana od dana kada je očitavanje bilo zakazano.
Ukoliko u ostavljenom roku vlasnik, odnosno korisnik stanje na vodomeru ne dostavi JKP, JKP je ovlašćeno da utrošak vode utvrdi po potrošnji iz prethodnog perioda, a tačan obračun utrošene vode izvrši prilikom sledećeg redovnog očitavanja.
Cena vode utvrđuje se prema m3 utrošene vode.
Cenu vode utvrđuje JKP uz saglasnost Skupštine opštine Bor.
Elementi za obrazovanje cene vode su:
- utrošena količina izražena u m3,
- vrednost sredstava angažovanih za proizvodnju 1 m3 vode,
- obim i kvalitet uloženog rada,
- visina materijalnih troškova u proizvodnji i distribuciji prema standardima i normativima utroška energije, materijalnih i drugih troškova,
- vrsta priključka (stambenih, poslovnih i povlašćenih korisnika).
Voda se plaća po obračunu, JKP mora dostaviti pravnim licima, preduzetnicima i fizičkim licima obračun najkasnije do 15-tog u mesecu po isteku meseca za koji se vrši očitavanje.
Količina isporučene vode za stambene zgrade sa zajedničkim vodomerom deli se na svakog vlasnika, odnosno zakupca stana, a prema broju članova porodičnog domaćinstva koji sa njim žive.
Zakupac, odnosno vlasnik stana dužan je sve promene broja članova porodičnog domaćinstva koji sa njim žive, da prijavi JKP u roku od 5 dana.
Predsednik Opštine, na predlog JKP donosi naredbu za štednju vode. Ovom naredbom propisuje se način trošenja vode, ograničenje ili zabrana trošenja vode za pojedine namene (polivanje bašta sa povrtarskim i drugim kulturama, pranje i polivanje ulica, parkova, polivanje cveća i travnjaka, punjenje bazena i sl.), kao i način kontrole propisanih mera ograničenja i njihovih sprovođenja.
Vlasnik, odnosno korisnik vodomera je obavezan da neispravnost vodomera odmah prijavi JKP.
Utrošak vode kod neispravnih vodomera, JKP utvrđuje prema prosečnoj potrošnji vode za poslednja dva meseca pre utvrđenja nastanka kvara. JKP svojim pravilnikom propisuje način smeštaja vodomera, tip šahte i druge tehničke uslove.
JKP ne može dozvoliti korisniku priključenje na javni vodovod ili će mu uskratiti dalju isporuku vode kada utvrdi da vodomer nije smešten ili obezbeđen po odredbama pravilnika iz prethodnog stava ovog člana, ako šahta nije izgrađena prema datim uslovima iz pravilnika, kao i kada pristup do vodomera duže vreme nije moguć.
Zabranjeno je spajanje kućnog sa javnim vodovodom ispred vodomera.
Zabranjeno je fizičko spajanje individualnog vodovoda sa kućnim instalacijama priključenim na javni vodovod, kao i spajanje seoskog, na javni vodovod.
Korisnik vode iz javnog vodovoda dužan je da:
- za svoj objekat, dvorište i zgradu ili drugi objekat obezbedi najmanje jedan vodomer,
- kvar na vodomeru, kućnom ili javnom vodovodu odmah prijavi JKP,
- vodomer smesti u propisano izgrađenoj šahti, tako da isti bude dostupan za očitavanje,
- vodomer odmah popravi kod JKP, a najkasnije u roku od 90 dana,
- utrošenu vodu plati prema vodomeru,
- utrošenu vodu, kod kvara vodomera, plati prema utvrđenoj potrošnji,
- podnese zahtev za oslobađanje od plaćanja upotrebljene vode za gašenje požara,
- izvrši priključenje na javni vodovod u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Redovnu i povremenu kontrolu ispravnosti vodomera vrši JKP, uz obavezno prisustvo vlasnika, odnosno korisnika.
Redovna kontrola vrši se na pet godina, a povremena kontrola prilikom svakog očitavanja.
Ukoliko se kontrolom ustanovi neispravnost vodomera, JKP je dužno da o svom trošku izvrši zamenu istog, ukoliko do neispravnosti vodomera nije došlo usled mehaničkog i nestručnog rada na vodomeru od strane vlasnika i drugih lica, a na teret korisnika.
Ukoliko korisnik vodomera posumnja u neispravnost istog pre vremena određenog za redovnu kontrolu i zatraži da se izvrši provera vodomera od strane ovlašćenog preduzeća, JKP je obavezno da takvu kontrolu izvrši. Ukoliko nalaz ovlašćenog preduzeća bude da je vodomer neispravan, troškove snosi JKP, a ako nalaz bude da je vodomer ispravan, troškove snosi vlasnik, odnosno korisnik vodomera.
U slučaju veće nestašice vode i drugih troškova u snabdevanju vodom duže od 24 sata i u drugim izuzetnim okolnostima, JKP je dužno da obezbedi snabdevanje i isporuku vode putem cisterni ili na drugi adekvatan način. Izuzetno, ukoliko postoje tehničke mogućnosti vodovodne mreže i ako se time ne ugrožava zdravlje Ijudi, JKP će uz saglasnost predsednika Opštine, vršiti povremeno isključenje pojedinih delova grada, korisnika restrikcija, kako bi se svim korisnicima stvorili približno isti uslovi za snabdevanje vodom.
JKP je dužno da korisnicima obezbedi dovoljne količine vode i za vreme štrajka.
Korisnik vode može otkazati korišćenje iste pismenim zahtevom JKP.
Otkaz može biti privremen ili trajan.
U slučaju otkaza korišćenje vode isključenje vrši JKP.
Svaku promenu korisnika, u smislu ove odluke, novi korisnik je dužan da prijavi JKP-u, u roku od 8 (osam) dana od dana nastanka promene, uz prikazivanje dokaza o pravnom osnovu korišćenja objekta.
Ukoliko se promena korisnika ne prijavi na način predviđen u prethodnom stavu ovog člana, dotadašnji korisnik je dužan da plati utrošenu vodu sve do redovnog očitavanja vodomera i do prijave novog korisnika.
JKP će privremeno uskratiti isporuku vode korisnicima u sledećim slučajevima:
- kod otkaza korišćenja vode,
- ako je šahta vodomera zagađena, zatrpana ili na drugi način nepristupačna a korisnik ne otkloni te nedostatke ni posle opomene JKP,
- ako je u upotrebi neispravan vodomer, a korisnik odbije plaćanje potrošene vode po proceni JKP,
- ako na kućnom vodovodu korisnika nema vodomera,
- ako je priključak izvršen ispred vodomera,
- ako nastane kvar, oštećenje ili smetnje na vodovodnoj instalaciji korisnika,
- ako se korisnik ne pridržava naredbe ili uputstva o štednji vode,
- ako duže od tri meseca ne plaća utrošenu vodu,
- ako vodu ispušta na ulicu ili na drugu javnu površinu ili na drugi način šteti javne objekte ili ugrožava zdravlje Ijudi,
- kada priključeni objekat nema trajnu niti privremenu građevinsku dozvolu,
- ako vodu koristi nenamenski,
- ako vodu koristi preko dozvoljenog obima ili drugog propisanog uslova,
- ako je izvršio samovlasno priključenje.
Isključenje korisnika sa javnog vodovoda može biti i trajno samo u slučaju trajnog otkaza korisnika.
U slučajevima privremenog isključenja, JKP je dužno da po prestanku razloga za privremeno isključenje nastavi pružanje komunalne usluge u roku od 3 dana od dana podnošenja zahteva korisnika, uz izmirenje svih troškova JKP od strane korisnika.
Odredbe ove Odluke kojima se reguliše snabdevanje vodom za piće primenjuju se i na seoske vodovode koji su povereni JKP.
III - PREĆIŠĆAVANJE I ODVOĐENJE ATMOSFERSKIH I OTPADNIH VODA
Prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda je sakupljanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih, atmosferskih i površinskih voda sa površina javne namene, odnosno od priključka korisnika na uličnu kanalizacionu mrežu, tretman otpadnih voda u postrojenju za prečišćavanje, crpljenje, odvoz i tretiranje fekalija iz septičkih jama.
Pod javnom kanalizacijom podrazumeva se celokupna ulična mreža kanalizacije, kanalizacioni priključci (od glavnog kolektora do prve revizione šahte), objekti za prihvatanje i odvođenje voda do postrojenja za njihovo prečišćavanje, objekti postrojenja za prečišćavanje i oprema u njima, kao i kanal - cevovod za odvođenje prečišćenih voda.
Pod kućnom kanalizacijom podrazumevaju se horizontalni i vertikalni vodovi u objektu, dvorištu i krugu do prve revizione šahte koja je vlasništvo JKP i isto je u obavezi da vrši održavanje revizione šahte.
Atmosferska kanalizacija obuhvata: otvorenu kanalizacionu mrežu za sabiranje i odvođenje atmosferskih voda i površinskih voda sa javnih površina putem cevovoda, tunela, kanala, akumulacija i sl. i sve objekte za njihovo prečišćavanje i ispuštanje iz mreže.
JKP koje vrši prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda, stara se o kanalizacionoj mreži kao javnom komunalnom dobru, obavezno je da:
- kanalizacione objekte i uređaje redovno održava u ispravnom stanju i obezbedi njihovu tehničku ispravnost i u vreme štrajka,
- izvodi radove na povezivanju kućne na javnu kanalizaciju o trošku vlasnika, odnosno korisnika kućne kanalizacije,
- redovno kontroliše sastav atmosferskih i otpadnih voda u cilju zaštite kanalizacionih objekata i uređaja i životne sredine,
- naplaćuje naknadu za priključak na javnu kanalizaciju, izvedene radove na priključenju, i naknadu za ispuštanje otpadnih voda,
- vrši intervencije prilikom izlivanja otpadnih i atmosferskih voda,
- posle intervencije na produvavanju instalacija očisti i dezinfikuje mesto izliva otpadnih i atmosferskih voda, i
- vrši druge poslove iz oblasti odvođenja i prečišćavanja otpadnih i atmosferskih voda.
Vlasnik, odnosno korisnik kućne kanalizacije obavezan je da istu održava u ispravnom stanju.
Troškove izgradnje kućne kanalizacije i kanalizacionog priključka snosi vlasnik, odnosno korisnik iste.
Radove na izgradnji kućne kanalizacije vlasnik, odnosno korisnik može poveriti izvođaču radova po svom izboru, a priključenje kućne na javnu kanalizaciju može izvršiti isključivo JKP uz prethodni tehnički pregled izvedenih radova kućne kanalizacije.
Kućna kanalizacija spaja se sa javnom kanalizacijom preko kanalizacionog priključka.
Kanalizacioni priključak je cevni spoj od glavnog kolektora javne kanalizacije do prve revizorne šahte.
Kućna kanalizacija kod postojećih objekata koji se nalaze u ulici u kojoj se izgrađuje ulična kanalizacija, moraju se priključiti na kanalizaciju uporedo sa njenom izgradnjom, odnosno pre dovođenja ulice u prvobitno stanje.
Investitor je dužan da obavesti sve vlasnike objekata pre početka radova o izgradnji ulične kanalizacije u ulici u kojoj se ti objekti nalaze i o njihovoj obavezi iz stava 3. ovog člana.
Uslove za povezivanje kućne na javnu kanalizaciju i uslove postavljanja kanalizacionog priključka određuje JKP.
Ukoliko investitor, odnosno vlasnik kućne kanalizacije ne postupi po datim uslovima, JKP ne može dozvoliti priključak, odnosno izvršiće isključenje istog sa javne kanalizacije.
Za kanalizacioni priključak se plaća naknada.
Visina naknade iz prethodnog stava ovog člana utvrđuje JKP svojim aktom uz saglasnost predsednika Opštine, ukoliko zakonom nije drugačije određeno.
Kanalizacioni priključak izvodi se na osnovu urbanističkih planova.
JKP ne može dozvoliti priključenje na javnu kanalizaciju ako nisu ispunjeni uslovi iz ove odluke, a naročito:
- ako je objekat izgrađen bez odobrenja (građevinske dozvole) nadležnog organa,
- ako bi priključak ugrozio funkcionisanje kanalizacionih uređaja i objekata,
- ako bi sastav otpadnih voda ugrozio sigurnost kanalizacionih objekata i uređaja,
- ako nije izgrađen poseban skupljač masti propisan ovom odlukom,
- ako ne postoji uređaj predtretmana kod opasnih, otrovnih i agresivnih materija,
- i u drugim opravdanim slučajevima.
Ukoliko ne postoje uslovi za priključenje na javnu kanalizaciju, vlasnik, odnosno korisnik objekta je dužan da izgradi septičku jamu na zemljištu koje se koristi za redovnu upotrebu objekta, u skladu sa higijensko-tehničkim propisima i ubanističko-tehničkim uslovima za izgradnju ovih jama.
Pražnjenje septičkih jama vrši se specijalnom cisternom na zahtev i o trošku korisnika.
Ispuštanje fekalija iz cisterni u javnu kanalizaciju vrši se na mestu koje odredi JKP po prethodno pribavljenoj saglasnosti sanitarne inspekcije.
Saglasnost za priključenje na javnu kanalizaciju, kao i uslove za priključenje daje JKP.
Priključenje na javnu kanalizaciju može se izvršiti:
- kada su objekti koji se priključuju na javnu kanalizaciju izgrađeni u skladu sa Zakonom i datim uslovima,
- kada je data saglasnost na priključenje,
- kada je uplaćena naknada za priključenje.
JKP je obavezno da objekte i uređaje javne kanalizacije i atmosferske kanalizacije neprekidno održava u ispravnom stanju i da stalno kontroliše sastav ispuštenih voda.
JKP je obavezno da putem sredstava javnog informisanja blagovremeno obaveštava građene o prekidima u funkcionisanju javne kanalizacije.
Vlasnici, odnosno korisnici kućnih kanalizacija koji imaju otpadne vode sa mehaničkim, zapaljivim ili eksplozivnim sastojcima, štetnim hemijskim sastojcima iznad dozvoljene koncentracije, kao i druge štetne materije, obavezni su da izgrade uređaj za prečišćavanje.
Uslove za izgradnju uređaja za prečišćavanje daje ovlašćena stručna organizacija.
Korisnici javne kanalizacije, naknadu za korišćenje javne kanalizacije plaćaju prema m3 utrošene vode iz javnog vodovoda, na način i u rokovima predviđenim članom 21. ove odluke.
Ako objekat iz kog se ispušta otpadna voda nije priključen na javni vodovod, količina ispuštene vode utvrđuje se prema tehničkim normativima za obavljanje određene vrste delatnosti.
Za korišćenje atmosferske kanalizacije plaća se posebna naknada JKP prema m2 slivne površine.
Visinu naknade iz prethodnog stava utvrđuje JKP uz saglasnost Skupštine opštine Bor, a Zakonom nije drugačije određeno.
Vlasnik, odnosno korisnik kućne kanalizacije dužan je da omogući pristup ovlašćenim radnicima za kontrolu kvaliteta otpadnih voda i ispravnosti kućne kanalizacije.
Kada se prilikom redovne kontrole utvrdi odstupanje od propisanog kvaliteta otpadnih voda, vlasnik, odnosno korisnik kućne kanalizacije može zatražiti da se o njegovom trošku izvrši ponovna analiza.
Preduzeće koje vrši analizu kvaliteta otpadnih voda, svoj nalaz i mišljenja dostavlja vlasniku, odnosno korisniku objekta, JKP, vodoprivrednoj i komunalnoj inspekciji.
Zabranjeno je:
1. samovoljno spajanje kućne sa javnom kanalizacijom;
2. odvođenje u javnu kanalizaciju otpadnih materija koje mogu oštetiti kanalizacione objekte i uređaje, a naročito:
- kiselina, soli, alkalija, benzina, masti, ulja i drugih razarajućih i zapaljivih otrovnih materija koje mogu ugroziti sigurnost kanalizacije preko određene koncentracije,
- materija koje razvijaju otrovne ili eksplozivne pojave koje mogu otežati ili oštetiti funkcionisanje kanalizacionih objekata i uređaja,
- uzročnika zaraznih i parazitarnih bolesti i materija zaraženih takvim uzročnicima,
- čvrstih otpadaka i materija (đubre, pepeo, pesak, šut i sl.) koji mogu oštetiti ili ugroziti funkcionisanje kanalizacionih objekata i uređaja.
Vlasnik, odnosno korisnik objekta priključenog na javnu kanalizaciju koji nepravilnom upotrebom kućne kanalizacije prouzrokuje kvar ili štetu na javnoj kanalizaciji, snosi troškove otklanjanja kvara, odnosno troškove popravke nastale štete.
JKP privremeno će uskratiti korisniku ispuštanje otpadnih voda u javnu kanalizaciju u sledećim slučajevima:
1. kada vlasnik, odnosno korisnik izvrši samovoljno priključenje na javnu kanalizaciju;
2. kada kućna kanalizacija nije izgrađena prema datim uslovima;
3. kada je kućna kanalizacija izgrađena tako da negativno utiče na funkcionisanje javne kanalizacije;
4. kada se iz kućne kanalizacije izlivaju otpadne vode koje se ne mere, a vlasnik, odnosno korisnik odbije da plati paušalno utvrđeni iznos naknade;
5. kada se iz kućne kanalizacije izlivaju otpadne vode sa većom koncentracijom štetnih materija i supstanci, a vlasnik, odnosno korisnik odbije da ugradi uređaj za prečišćavanje, taložnik masti ili odbije da plati uvećane troškove održavanja javne kanalizacije;
6. kada se vlasnik, odnosno korisnik objekta priključenog na javnu kanalizaciju ne pridržava uputstava JKP;
7. kada naknadu za ispuštanje otpadnih voda ne plati duže od 3 meseca;
8. kada se utvrdi da je kućna kanalizacija priključena na atmosfersku kanalizaciju i obrnuto; i
9. u drugim opravdanim slučajevima.
U slučaju privremenog isključenja, JKP je obavezno da po prestanku razloga isključenja, a najkasnije u roku od 3 dana od dana podnošenja zahteva korisnika, nastavi sa pružanjem usluge.
Čl. 57-91
(Brisano)
VI - ODRŽAVANJE ULICA, PUTEVA I DRUGIH JAVNIH POVRŠINA
Pod održavanjem ulica, puteva i drugih javnih površina u gradu i drugim naseljima, podrazumeva se popravka, rekonstrukcija, modernizacija i izvođenje drugih radova na održavanju ulica, saobraćajnica, javnih površina (trgova, platoa i sl.), horizontalne i vertikalne saobraćajne signalizacije na njima.
Uređenje i održavanje magistralnih i regionalnih puteva i objekata na njima, vrši se po posebnim propisima.
1. Raskopavanje ulica, puteva i drugih javnih površina
Već izgrađene ulice, putevi i druge javne površine (u daljem tekstu: javne površine), ne mogu se raskopavati bez odobrenja nadležnog organa Opštinske uprave.
Raskopavanje javnih površina može se vršiti radi izgradnje, rekonstrukcije ili popravke podzemne instalacije.
Raskopavanje i dovođenje javne površine u prvobitno stanje, osim habajućeg zastora, vrši investitor koji se stara o korišćenju i održavanju instalacija, objekata i uređaja.
Habajući zastor na raskopanim javnim površinama, vraća u prvobitno stanje JP "Direkcija za izgradnju Bora" Bor o trošku investitora.
Habajući zastor se radi u širini prekopa.
Ukoliko je prekop veći od 30% poprečnog profila javne površine, investitor je dužan da plati naknadu za izradu habajućeg zastora u dužini prekopa i celoj širini profila javne površine koji se raskopava.
Prilikom raskopavanja javne površine, izvođač radova je dužan da raskopanu površinu obezbedi na propisan način.
Ukoliko se radovi izvode na ulicama, izvođač radova mora da obezbedi raskopanu površinu saobraćajnim znacima koji upozoravaju da se izvode radovi i isti moraju biti postavljeni na propisanom odstojanju.
Izvođač radova je dužan da iskop obezbedi odgovarajućom ogradom, a mesto na kome se radovi izvode, mora noću biti osvetljeno signalno. Ukoliko se vrši raskopavanje trotoara, osvetljenje mora biti pojačano, kako bi se pešacima omogućio bezbedan prolaz.
Građevinski i drugi materijal koji služi za izvođenje radova, zemlja i drugi materijal koji se izbacuje prilikom raskopavanja javne površine, može se skladirati samo sa jedne strane trotoara ili kolovoza i ne sme biti u rasutom stanju.
Materijal koji može da ošteti vozila ili da nanese povredu prolaznicima, mora biti posebno obezbeđen.
Sav iskopani materijal iz rova i kanala, obavezno se izvozi na gradsku deponiju za tu vrstu materijala.
Iskopane kanale po postavljanju instalacija ili otklanjanju kvara na njima, investitor je dužan da zatrpa i dovede u prvobitno stanje prema uslovima određenim od strane JP "Direkcija za izgradnju Bora" Bor.
Raskopavanje kolovoza po širini mora se vršiti po etapama, tako da jedna strana kolovoza uvek bude slobodna za saobraćaj. Ako se prosecanje ne može izvršiti etapno, izvođač radova je dužan da pribavi odobrenje za zatvaranje saobraćaja kod nadležnog organa.
Raskopavanje trotoara može se vršiti po celoj širini, a izvođač radova je dužan da pogodnim sredstvima obezbedi prelaz pešaka.
Izvođač radova je dužan da građanima obezbedi pogodan pristup do pešačkih prelaza, stambenih i poslovnih zgrada i prostorija.
Po dovođenju u prvobitno stanje javna površina se mora očistiti i oprati u celoj širini profila ulica i trotoara, a u dužini iskopa, do prvog slivnika o trošku investitora.
Izuzetno, u slučajevima hitnog otklanjanja kvarova na podzemnim instalacijama, objektima i uređajima, raskopavanje javne površine može se vršiti i bez prethodnog odobrenja.
U slučaju iz prethodnog stava, investitor je dužan da prvog narednog dana po izvršenom raskopavanju podnese zahtev Opštinskoj upravi Bor za izdavanje odobrenja za iskopavanje.
U zahtevu za raskopavanje javne površine, investitor mora da navede mesto izvođenja radova, početak izvođenja radova i vreme potrebno da se radovi izvedu.
Uz zahtev iz prethodnog stava, investitor je dužan da priloži:
- kopiju plana sa ucrtanim mestom raskopavanja i ucrtanim instalacijama;
- saglasnosti preduzeća koja se staraju o korišćenju i održavanju postojećih instalacija i preduzeća koje se stara o održavanju ulica;
- potvrdu o uplaćenim sredstvima potrebnim za izvođenje radova na postavljanju.
Ukoliko se odobrenje izdaje za raskopavanje javne površine izdaje radi gradnje primame podzemne instalacije, investitor je dužan da priloži građevinsku dozvolu.
U rešenju kojim se odobrava raskopavanje javne površine, određuje se rok za završetak radova, kao i rok za dovođenje javne površine u prvobitno stanje koji ne može biti duži od 15 dana od dana završetka radova.
Pri postavljanju nadzemnih objekata, dovođenje javne površine u prvobitno stanje mora se izvršiti odmah po postavljanju objekata.
Dovođenje raskopane javne površine u prvobitno stanje jeste trajna obaveza investitora.
U slučaju da investitor i posle pismene opomene nadležnog opštinskog organa ne izvrši popravku naknadno nastalih promena na mestu izvršenog raskopavanja javne površine, istu će, na njegov teret, izvršiti organ uprave nadležan za komunalne poslove preko drugog izvođača.
Rešenje kojim se odobrava raskopavanje javne površine, dostavlja se investitoru i JP "Direkcija za izgradnju Bora" Bor i komunalnoj inspekciji.
Ukoliko se radovi zbog kojih se vrši raskopavanje javne površine ne mogu izvršiti iz opravdanih razloga u roku predviđenim rešenjem, na zahtev investitora, može se produžiti rok pod istim ili novim uslovima.
Investitor je dužan da obavesti nadzornu službu JP "Direkcija za izgradnju Bora" o danu početka izvođenja radova i da uredno vodi građevinski dnevnik.
Nadzor nad izvođenjem radova na raskopavanju i dovođenju javne površine u prvobitno stanje, vrši JP "Direkcija za izgradnju Bora" Bor.
Ukoliko se radovi iz prethodnog stava nestručno vrše, JP "Direkcija za izgradnju Bora" Bor, koja vrši nadzor, dužna je da o tome bez odlaganja obavesti Komunalnu inspekciju Opštinske uprave Bor.
Raskopavanje javne površine ne može se vršiti u vremenu od 15. oktobra tekuće godine do 15. marta naredne godine.
Izuzetno, raskopavanje se može vršiti i u vremenu iz prethodnog stava, ukoliko je neophodno da se otklone kvarovi na instalacijama, objektima i uređajima.
Novoizgrađene i rekonstruisane ulice i trgovi ne mogu se raskopavati za vreme od pet godina po završetku izgradnje ili rekonstrukcije, osim u slučajevima iz člana 106. stav 2. ove Odluke, kao i u slučaju priključenja novoizgrađenih objekata na instalacionu mrežu.
Popravku, rekonstrukciju, modernizaciju i izvođenje drugih radova na održavanju ulica i saobraćajnica i postavljanje horizontalne i vertikalne signalizacije vrši JP "Direkcija za izgradnju Bora" u skladu sa godišnjim programom.
Pod zauzećem javne površine, u smislu ove odluke, smatra se privremeno korišćenje javne površine za skladiranje građevinskog, ogrevnog i drugog materijala, postavljanje rashladnih uređaja za prodaju napitaka, industrijskog sladoleda i kremova, aparata za kokice i druge pečenjarske proizvode, pulta, za izlaganje i prodaju knjiga, časopisa i drugih publikacija, pulta za izlaganje i prodaju kaseta CD-a i sl., pulta za izlaganje i prodaju ukrasnih predmeta, i izložbenog pulta.
Zauzeće javne površine iz prethodnog stava može iznositi najviše 2 m2.
Lokacije za zauzeće javne površine izradiće Opštinska uprava Bor - organ nadležan za poslove urbanizma, osim lokacija za postavljanje rashladnih uređaja za prodaju napitaka, industrijskog sladoleda i kremova koji se postavljaju uz objekat na javnoj površini, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Zauzeće javne površine može se odobriti samo ukoliko ne ometa normalan saobraćaj pešaka.
Odobrenje za zauzeće javne površine izdaje Opštinska uprava Bor.
Zahtev za zauzeće javne površine sadrži: podatke o nameni, mestu, površini i vremenu trajanja zauzeća javne površine.
U odobrenju za zauzeće javne površine, određuje se mesto, vreme trajanja zauzeća i iznos naknade za zauzeće.
Odobrenje se izdaje po priloženom dokazu o uplaćenoj komunalnoj taksi.
Odobrenje za skladiranje građevinskog materijala daje se licu kome je izdata građevinska dozvola, ukoliko na građevinskoj parceli na kojoj se izvode radovi, nema mesta za njegovo skladiranje, što utvrđuje službeno lice koje vodi postupak za izdavanje odobrenja izlaskom na lice mesta.
Rok važenja odobrenja iz prethodnog stava ne može biti duži od 30 dana od dana izdavanja.
Zauzeće javne površine radi skladiranja građevinskog materijala može se vršiti samo u vremenu od 15. marta do 15. oktobra tekuće godine.
Skladiranje ogrevnog materijala za tekuće potrebe domaćinstva može se izvršiti i bez odobrenja za skladiranje, ukoliko se ogrevni materijal ukloni u toku istog dana.
Po uklanjanju ogrevnog materijala, prostor se mora očistiti i po potrebi oprati.
Čl. 114-115b
(Brisani)
Na javnoj površini zabranjuje se ostavljanje havarisanih motornih vozila, kamp kućica, poljoprivrednih mašina sa priključnim poljoprivrednim oruđem, skladiranje kartonskih kutija, stare hartije i drugog otpadnog materijala, kao i razvlačenje gvožđa i izvođenje drugih sličnih radova.
Na trotoarima je zabranjeno parkiranje, osim u slučajevima kada je to posebno odobreno od strane nadležnog organa Opštinske uprave.
Održavanje javne rasvete na teritoriji opštine Bor poverava se izabranom vršiocu komunalne delatnosti, a nakon sprovedenog postupka javne nabavke.
Ugovorom koji opština Bor zaključuje sa vršiocem komunalne delatnosti reguliše se način i uslovi za obavljanje komunalne delatnosti, održavanja javne rasvete i međusobna prava ugovornih strana.
U cilju zaštite objekata javne rasvete, zabranjeno je:
- neovlašćeno penjanje na stubove elektro vodova,
- ugradnja svetiljki ili drugog elektro materijala nepoznatog ili neproverenog porekla,
- namerno razbijanje ili drugo oštećenje objekata javne rasvete i drugih elektro energetskih postrojenja i opreme,
- sadnja visokorastućeg drveća ispod objekata javne rasvete,
- pisanje po stubovima, lepljenje plakata, oglasa i reklama na objektima javne rasvete bez odobrenja nadležnog organa opštinske uprave,
- preduzimanje drugih aktivnosti koje mogu onemogućiti, otežati ili na drugi način negativno uticati na funkcionisanje javne rasvete.
Čl. 119-124
(Brisano)
VIII - VRŠENJE DIMNIČARSKIH USLUGA
Pod dimničarskim uslugama podrazumeva se pregled i čišćenje dimnjaka i ostalih dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja, kao i kontrola ispravnosti ovih objekata i uređaja.
Dimničarske usluge može da obavlja JKP, drugo preduzeće ili preduzetnik.
Na postupak poveravanja dimničarskih usluga čije se finansiranje vrši iz budžeta opštine Bor primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuju javne nabavke.
Kao obavezne dimničarske usluge, utvrđuju se:
- čišćenje dimnjaka,
- paljenje dimnjaka,
- vađenje gara,
- redovna kontrola dimnjaka.
Obavezne dimničarske usluge vrše se najmanje jedanput u tri meseca, a u zimskom periodu najmanje jednom mesečno.
Ostale dimničarske usluge obavljaju se po zahtevu korisnika.
Cenu dimničarskih usluga i način plaćanja utvrđuje JKP, drugo preduzeće ili preduzetnik kome je povereno obavljanje ove delatnosti, uz saglasnost Predsednika opštine.
Korisnik objekta je dužan:
- da u slučaju potrebe pozove ovlašćenog vršioca dimničarskih usluga,
- da gar, čađ i sl., deponuje u posudi za otpatke.
Zabranjeno je neovlašćeno vršenje dimničarskih usluga.
VIII - ISTICANJE FIRMI I REKLAMA
Čl. 131-134
(Brisani)
Reklamiranje putem plakata može se vršiti samo na oglasnim tablama.
Izuzetno od odredaba stava 1. ovog člana nalepljivanje plakata dozvoljeno je i van oglasnih tabli u slučaju sprovođenja izborne kampanje ali samo na posebno montiranim tablama za koje će sredstva obezbediti Opština Bor.
Plakati zalepljeni na mestima koja nisu predviđena za te namene ukloniće vršilac komunalne delatnosti o trošku političke partije.
IX - ODRŽAVANJE MINIMUMA IZGLEDA IZLOGA I FASADA
Izlog poslovnog prostora i vitrina koja služi u svrhu izlaganja robe moraju se držati u urednom i čistom stanju i moraju biti aranžirani.
Ako se u poslovnom prostoru ne obavlja delatnost, o urednom i čistom stanju izloga i vitrine dužan je da se stara vlasnik, odnosno korisnik tog poslovnog prostora.
Zabranjeno je u izlogu držati ambalažu ili skladištiti robu.
U izlozima moraju biti izloženi čisti i neoštećeni proizvodi, sa jednoobrazno istaknutim cenama na svim artiklima.
U izlozima se mogu naći i reklame za pojedine proizvode ili reklame proizvođača, poslovnih prijatelja i sl.
U slučaju adaptacije, rekonstrukcije izloga, popisa i sl., izlozi moraju biti na ogovarajući način zaštićeni od pogleda prolaznika.
Na spoljnjem delu zgrade prema ulici, vlasnici objekata su obavezni da istaknu kućni broj.
Spoljni delovi zgrade (fasade, balkoni, vrata, prozori i dr.), moraju se održavati u čistom i ispravnom stanju.
O čistoći i ispravnosti spoljnih delova zgrada, staraju se vlasnici, odnosno korisnici stambenih zgrada, stanova i poslovnih prostorija.
Ukoliko vlasnici, odnosno korisnici ne održavaju u čistom i ispravnom stanju spoljne delove zgrada, komunalni inspektor će rešenjem naložiti da se očiste i urede spoljni delovi zgrade o trošku njenog vlasnika, odnosno korisnika, preko trećeg lica.
Na terasama i lođama okrenutim prema ulici ne sme se, osim saksija sa cvećem, ništa drugo izlagati.
Kod postavljanja klima uređaja, antenskih i solarnih uređaja, gromobrana i uređaja za video nadzor, mora se voditi računa da ne dođe do oštećenja zgrade, susednih objekata i da se ne ugrozi bezbednost građana.
Klima uređaj postavlja se tako da se onemogući izlivanje kondenzata na prolaznike, susedne stanove i lokale.
Zabranjeno je:
- oštećenje ili skidanje kućnih brojeva i naziva ulica;
- šaranje i prljanje plakata, oglasa i sl., bez saglasnosti vlasnika, odnosno korisnika,
- bacanje sitnih i krupnih otpadaka, kao i prašine prema ulicama, susednim zgradama ili dvorištima,
- pranje tepiha, ispuštanje vode ili bilo koje druge tečnosti na trotoare, ulice i ostale javne površine,
- zabranjeno je nalepljivanje plakata van mesta predviđenih članom 135. ove odluke.
Xa - OBJEDINJENA OBRADA I NAPLATA KOMUNALNIH USLUGA
Javno preduzeće za stambene usluge "Bor" iz Bora, obavlja obradu i naplatu komunalnih usluga u skladu sa posebnim ugovorima koje zaključi sa JKP, odnosno drugim preduzećima, kao davaocima komunalnih usluga.
Nadzor na sprovođenju ove odluke i kontrolu zakonitosti rada vrši Opštinska uprava Bor.
Prilikom sprovođenja nadzora i kontrola, Opštinska uprava Bor, ovlašćena je da:
- kontroliše usklađenost opštih akata i kolektivnih ugovora JKP, drugih preduzeća koja obavljaju komunalnu delatnost, sa Zakonom, osnivačkim aktom, ovom odlukom i drugim propisima opštine;
- kontroliše da li je preduzeće koje obavlja komunalne delatnosti organizaciono i kadrovski osposobljeno da obavlja komunalne delatnosti;
- prati i kontroliše izvršenje ugovora o poveravanju obavljanja komunalnih delatnosti;
- kontroliše sprovođenje utvrđenog reda prvenstva u snabdevanju komunalnim proizvodima i pružanju komunalnih usluga, sprovođenje utvrđenog minimuma procesa rada za vreme štrajka;
- obavlja i druge poslove nadzora i kontrole predviđene ovom odlukom.
Ako prilikom sprovođenja nadzora i kontrole utvrdi određenu nepravilnost, Opštinska uprava Bor doneće rešenje kojim nalaže njeno otklanjanje i odredi rok u kome se to mora učiniti.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i drugih propisa opštine iz komunalne delatnosti vrši Opštinska komunalna inspekcija i Opštinska inspekcija za zaštitu životne sredine.
Ako prilikom sprovođenja inspekcijskog nadzora, nadležna inspekcija utvrdi određenu nepravilnost, doneće rešenje kojim nalaže njeno otklanjanje i odrediti rok u kome se to mora učiniti.
Pored ovlašćenja utvrđenim zakonom, opštinske inspekcije su ovlašćene da:
- donesu nalog o isključenju u slučaju priključivanja na komunalni objekat protivno Zakonu i propisima opštine;
- preduzimaju druge mere predviđene propisima opštine.
XI - NAČIN RADA OPŠTINSKIH INSPEKCIJA
Inspektor pri vršenju službe dokazuje svojstvo inspekcijskom legitimacijom ili posebnim uverenjem koje izdaje starešina organa.
U vršenju inspekcijskog nadzora, inspektor je ovlašćen da:
- kontroliše stanje komunalnih objekata,
- kontroliše da li se komunalne usluge pružaju u skladu sa propisima,
- naredi uklanjanje stvari i drugih predmeta sa javnih površina, ako su oni tu ostavljeni protivnom propisima Opštine (slupani automobili, stare stvari, građevinski materijal, ogrevno drvo i sl.),
- naredi izvršenje određenih obaveza i preduzme mere za otklanjanje nedostataka,
- izriče i naplaćuje novčane kazne iz svoje nadležnosti u skladu sa propisima opštine,
- preduzima druge mere utvrđene Zakonom i propisima opštine.
U postupku izvršenja poslova iz svoje nadležnosti inspektor, u zavisnosti od prirode posla, sarađuje sa građanima, MZ i drugim subjektima.
Preduzeća, ustanove i druge organizacije, odnosno građani su dužni da inspektoru omoguće nesmetano vršenje pregleda i stave na uvid potrebna dokumenta, i da u roku koji inspektor odredi dostave potrebne podatke.
U postupku vršenja inspekcijskog nadzora, inspektor je ovlašćen da saslušava i uzima izjave od odgovornih i zainteresovanih lica, svedoka, a u skladu sa posebnim propisima može koristiti i usluge stručnih organizacija.
Inspektor je dužan da uzme u postupak prijave građana, preduzeća i drugih subjekata u vezi sa poslovima iz svoje nadležnosti, i da o rezultatima postupka obavesti podnosioca prijave.
O svakom izvršenom pregledu i radnjama, inspektor obavezno sastavlja zapisnik, koji sadrži nalaz stanja i predložene, odnosno naložene mere, sa rokom u kojem se moraju izvršiti.
Zapisnik se obavezno dostavlja subjektu nad čijim je poslovanjem, odnosno postupanjem izvršen uvid.
Subjekat iz stava 2. ovog člana, obavezno obaveštava inspektora o preduzetim merama naloženim u zapisniku.
Nakon isteka roka za izvršenje naloženih mera, inspektor vrši kontrolni pregled.
Kad inspektor utvrdi da je povredom propisa učinjen prekršaj, privredni prestup ili krivično delo, dužan je da bez odlaganja podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno podnese prijavu za privredni prestup, tj. krivično delo.
Kada inspektor u postupku vršenja službene dužnosti utvrdi povredu propisa čiju primenu kontroliše drugi organ, odnosno inspekcija, dužan je da o tome odmah obavesti nadležni organ, odnosno inspekciju.
Po žalbi na rešenje inspekcije odlučuje Opštinsko veće.
Inspektor je dužan da najmanje dva puta godišnje podnese izveštaj o svom radu i pojavama u oblastima u kojima je vršio nadzor, preduzetim merama i rezultatima tih mera Predsedniku opštine i Skupštini opštine.
Novčanom kaznom od 70.000 dinara, kazniće se za prekršaj javno komunalno preduzeće, ako:
- postupi suprotno odredbama člana 7. stav 1. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 9, 10,. 11, stav 1. alineja 1, 3, 4, 5. i 6. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 14. i 16. ove odluke,
- ne postupi po nalogu inspektora iz člana 16. stav 4. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 17. stava 2, člana 19. stava 2. i 3. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 26, 29. i 30. i člana 34. stav 2. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 38. stav 1. alineja 1, 2, 3, 5. i 6. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 42. stav 1. i 2. i člana 43. i 47. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 48, 49. i 56. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 62, 65, 67. stava 2., člana 68,69,70, 76. stava 5., člana 77. stava 4. i člana 79. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 83, 84, 88. i 91. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100., 101., 103. i 106. ove odluke,
- ne postupi po nalogu ili rešenju iz člana 142. stava 2., člana 143. stava 2., člana 148. stava 1., člana 149. stava 3. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u javnom komunalnom preduzeću novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.
Novčanom kaznom od 70.000 dinara kazniće se za prekršaj privredno društvo kome je povereno vršenje komunalne delatnosti, ako:
- postupi suprotno odredbama članova 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100., 101., 103. i 106.,
- ne postupi po nalogu ili rešenju iz člana 142. stava 2., člana 143. stava 2., člana 148. stava 1., člana 149. stava 3. ove odluke,
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u privrednom društvu novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.
Iz stava 1. ovog člana, kazniće se i preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 30.000 dinara.
Novčanom kaznom od 70.000 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:
- postupi suprotno odredbama člana 12, 13, 16. stava 1., člana 18. stava 1, člana 20. stava 1, člana 26. i 27. stava 1. alineja 1. i 3. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 39, 41. stava 4, člana 44, 45, 50, 52. stava 1. i člana 53. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100., 101., 103. i 106.,
- postupi suprotno odredbama člana 110, 112, 116. i 118. ove odluke,
- postupi suprotno odredbama člana 135. ove odluke.
- postupi suprotno odredbama člana 136, 139, 139 a i 140. ove odluke.
- ne postupi po nalogu i rešenju iz člana 142. stava 2. i člana 143. stava 2. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u preduzeću novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 30.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.
(Brisan)
XIII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Obavljanje komunalnih delatnosti koje nisu propisane ovom odlukom, regulisano je posebnim odlukama Skupštine opštine.
Rok za usaglašavanje rada javnih komunalnih preduzeća sa odredbama Odluke o izmenama i dopunama Odluke o komunalnim delatnostima je 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke o izmenama i dopunama Odluke o komunalnim delatnostima.
Čl. 160 i 160a
(Brisani)
Danom stupanja na snagu ove odluke, prestaju da važe:
1. Odluka o izgradnji, korišćenju, upravljanju i održavanju vodovodnih i kanalizacionih objekata na teritoriji opštine Bor ("Sl. list opština", br. 18/93, 3/94, 4/96 i 7/99);
2. Odluka o održavanju čistoće u naseljima na teritoriji opštine Bor ("Sl. list opština", br. 10/93, 3/94, 4/96 i 7/99);
3. Odluka o održavanju javnih objekata i uređaja i zaštiti javnog zelenila na teritoriji opštine Bor ("Sl. list opština", br. 10/93, 3/94, 4/96 i 7/99).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sl. listu opština".
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. listu opština: Boljevac, Bor, Zaječar, Kladovo, Knjaževac, Majdanpek, Negotin i Sokobanja", br. 13/2002 i sprovela naknadne izmene i u pogledu odeljaka.