PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA NA TERITORIJI GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 5/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se finansijski podsticaji za realizaciju Odluke o finansijskoj podršci radi unapređenja energetske efikasnosti stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova na teritoriji grada Subotice (u daljem tekstu: Grad) i uređuje se način njihove realizacije, bliži uslovi za raspodelu odnosno dodelu podsticajnih sredstava obezbeđenih iz budžeta Republike Srbije i sredstava obezbeđenih iz budžeta Grada, korisnici sredstava, postupak raspodele odnosno dodele sredstava, način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju korisnika sredstava, praćenje realizacije i izveštavanje.

Izvor sredstava

Član 2

Za realizaciju Odluke o finansijskoj podršci radi unapređenja energetske efikasnosti stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova na teritoriji grada Subotice sredstva se obezbeđuju:

- kao podsticajna sredstva iz budžeta Republike Srbije;

- kao sredstva za sufinansiranje iz budžeta Grada;

- iz drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Grad sredstva obezbeđuje u budžetu Grada u delu Programa 17 Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije, Programska aktivnost 0501-0002 stambeni razvoj, funkcija 610,ekonomska klasifikacija 454 - kapitalne subvencije privatnim preduzećima.

II PROGRAM ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA

Program energetske sanacije

Član 3

Finansijska podrška unapređenju energetske efikasnosti stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova realizuje se putem Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova koje sprovodi Grad.

Program energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova (u daljem tekstu: Program) donosi se za svaku godinu.

Program donosi Gradsko veće Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Programom se definišu mere koje će se sufinansirati u kalendarskoj godini i visina sredstava koja se obezbeđuje u budžetu Grada za sufinansiranje.

Mere energetske efikasnosti

Član 4

Mere energetske efikasnosti koje su obuhvaćene pojedinačnim projektima energetske sanacije (u daljem tekstu: mere energetske efikasnosti), a u cilju unapređenja energetskih karakteristika stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova.

Mere energetske efikasnosti mogu da se odnose na:

1) unapređenje termičkog omotača putem:

(1) zamene spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača. Ova mera obuhvata i prateću opremu za prozore/vrata, kao što su okapnice, prozorske daske, roletne, kapci i dr, kao i prateće građevinske radove na demontaži i pravilnoj montaži prozora/vrata, kao što je demontaža starih prozora/vrata i odvoz na deponiju, pravilna montaža prozora, obrada oko prozora/vrata gips-karton pločama, gletovanje, obrada ivica i krečenje oko prozora/vrata sa unutrašnje strane zida,

(2) postavljanja termičke izolacije zidova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru,

(3) postavljanja termičke izolacije ispod krovnog pokrivača. Ova mera može obuhvatiti, u slučaju da je oštećen krvni pokrivač i hidroizolacioni krovni sistem, građevinske radove na zameni hidroizolacije i drugih slojeva krovnog pokrivača, kao i limarske radove, ali ne i radove na zameni konstruktivnih elemenata krova,

2) unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

(1) zamene postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim,

(2) zamene postojeće ili ugradnja nove cevne mreže, grejnih tela i pratećeg pribora,

(3) ugradnje toplotnih pumpi (grejač prostora ili kombinovani grejač),

(4) ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi,

(5) opremanjem izvora toplote (radijatora) sa termostatskim ventilima i ostalom neophodnom armaturom,

(6) opremanjem sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili),

(7) zamenom postojećih i ugradnjom novih efikasnih uređaja za klimatizaciju,

(8) zamenom postojećih ili ugradnjom novih sistema za ventilaciju sa rekuperacijom toplote;

3) ugradnje solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode,

4) ugradnje solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem,

5) druge mere u skladu sa javnim pozivom za dodelu Sredstava podsticaja.

III NAČIN I BLIŽI USLOVI ZA DODELU SREDSTAVA

Način dodele sredstava

Član 5

Sredstva za sufinansiranje mera energetske efikasnosti - podsticajna sredstva iz budžeta Republike Srbije i sredstva za sufinansiranje iz budžeta Grada (u daljem tekstu: podsticajna sredstva) dodeljuju se na osnovu javnog poziva, za domaćinstva (građane i stambene zajednice), u najvišem iznosu do 50 % od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, pri čemu se maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definiše Programom.

Mere energetske efikasnosti koje se sufinansiraju

Član 6

U skladu sa ovim Pravilnikom a na osnovu raspisanih javnih poziva za dodelu sredstava podsticaja biće precizirano koje će se mere energetske efikasnosti sufinansirati, koliki će tačno novčani iznosi biti opredeljeni za svaku od pojedinačnih mera koja će biti predmet sufinansiranja i kolika su ukupna maksimalna sredstva podsticaja određena za svaku od mera po prijavi pojedinačnih projekata energetske sanacije.

Primer prve od mera energetske efikasnosti koja se sufinansira u skladu sa ovim pravilnikom je:

1) unapređenje termičkog omotača putem zamene (nabavke sa ugradnjom) spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama na porodičnim kućama i stanovima, sa pratećim građevinskim radovima:

- ukupna sredstva koje Grad, zajedno sa podsticajnim sredstvima RS odnosno APV, dodeljuje za ovu meru definišu se Programom,

- maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru mogu iznositi do 120.000,00 dinara sa PDV-om po prijavi,

- prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om može iznositi do 14.000,00 dinara po kvadratnom metru za prozore i balkonska vrata, odnosno do 20.000,00 dinara po kvadratnom metru za ulazna vrata;

2) unapređenje termičkog omotača putem zamene (nabavke sa ugradnjom) spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama, na stambenim zgradama, sa pratećim građevinskim radovima:

- ukupna sredstva koje Grad, zajedno sa podsticajnim sredstvima RS odnosno APV, dodeljuje za ovu meru definišu se Programom,

- maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru mogu iznositi do 120.000,00 dinara sa PDV-om pomnoženo sa brojem stanova u prijavljenoj stambenoj zgradi,

- prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om može iznositi do 14.000,00 dinara po kvadratnom metru za prozore i balkonska vrata, odnosno do 20.000,00 dinara po kvadratnom metru za ulazna vrata;

Primer druge od mera energetske efikasnosti koja se sufinansira u skladu sa ovim pravilnikom je:

1) ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem:

- ukupna sredstva koje Grad, zajedno sa podsticajnim sredstvima RS odnosno APV, dodeljuje za ovu meru definišu se Programom,

- maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru mogu iznositi do 240.000,00 dinara sa PDV-om po prijavi,

- maksimalni iznos bespovratnih sredstava po 1 kW instalisane snage solarnih panela će iznositi 70.000,00 dinara i obuhvatiće sve radove, opremu i izveštaje;

Dodatni uslovi za odobravanje sredstava u slučaju zamene spoljne stolarije

Član 7

Primer, u slučaju zamene spoljne stolarije sa odgovarajućim termičkim svojstvima na porodičnim stambenim objektima minimalna termička svojstva objekta koja moraju biti ispunjena u

pogledu energetske efikasnosti nakon realizacije ove mere su da spoljna stolarija ima sledeće minimalne tehničke karakteristike (U - koeficijent prelaza toplote):

- U ≤ 1,5 W/m2 K za prozore i balkonska vrata

- U ≤ 1,6 W/m2 K za spoljna vrata.

Sredstva se ne odobravaju za nabavku i ugradnju pojedinačnih prozora i vrata, za nabavku ulaznih vrata stambenog objekta koja nisu u direktnoj vezi sa grejanim prostorom,

Za stambene objekte sa više etaža jednog vlasnika, sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama, pri čemu zamena stolarije na svakoj etaži mora biti kompletna.

Vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

Prihvatljivi troškovi

Član 8

U postupku raspodele odnosno dodele sredstava za sufinansiranje mera energetske efikasnosti prihvatljivi su investicioni troškovi sa uračunatim PDV-om.

Neprihvatljivi su troškovi, odnosno sledeći troškovi se ne sufinansiraju u postupku raspodele odnosno dodele sredstava za sufinansiranje mera energetske efikasnosti:

- troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi,

- troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.),

- troškovi za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (isporučene ili plaćene),

- nabavku opreme koju podnosilac zahteva za podsticajna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava,

- druge troškove koji nisu u skladu sa merama energetske efikasnosti.

IV KORISNICI SREDSTAVA

Korisnici sredstava

Član 9

Korisnici sredstava za realizaciju mera energetske efikasnosti su:

1) direktni korisnici i

2) krajnji korisnici.

Direktni korisnici

Član 10

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske efikasnosti su privredni subjekti na teritoriji Republike Srbije koji vrše isporuku dobara odnosno vrše uslugu odnosno izvode radove.

Privredni subjekti su dužni da krajnjim korisnicima isporuče dobra odgovarajućeg kvaliteta odnosno da izvrše usluge - izvedu radove u skladu sa odredbama ugovora.

Krajnji korisnici

Član 11

Krajnji korisnici podsticajnih sredstava su domaćinstva.

V POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Sadržina postupka dodele sredstava

Član 12

Sredstva za sufinansiranje mera energetske efikasnosti (podsticajna sredstva) raspodeljuju se odnosno dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

Postupak raspodele odnosno dodele sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata: raspisivanje javnog poziva za podnošenje prijava, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, kontrolu ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanja liste direktnih korisnika, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru direktnih korisnika odnosno akta o dodeli sredstava krajnjim korisnicima, realizaciju i izveštavanje.

Komisija za realizaciju i nadzor nad izvršenjem mera energetske efikasnosti

Član 13

U postupku dodele sredstava značajnu ulogu i zadatke ima Komisija za realizaciju i nadzor nad izvršenjem mera energetske efikasnosti (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju obrazuje Gradonačelnik Rešenjem o obrazovanju Komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Uprava za finansiranje i podsticanje energetske efikasnosti će imenovati jednog svog predstavnika u sastav Komisije ukoliko Grad Subotica bude koristio sredstva dobijena na osnovu javnog poziva koji raspisuje Ministarstvo rudarstva i energetike za dodelu sredstava za finansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova koji sprovode jedinice lokalne samouprave kao i gradske opštine.

Komisija ima sledeće zadatke:

1) priprema konkursnu dokumentaciju za privredne subjekte odnosno za domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave i dr.),

2) nakon donošenja odluke o raspisivanju javnog poziva od strane Gradonačelnika, oglašava javni poziv na zvaničnoj internet stranici Grada i objavljuje informaciju o oglašavanju u lokalnim medijima;

3) vrši prijem i kontrolu prispelih prijava;

4) vrši rangiranje prispelih prijava i izbor prijavljenih privrednih subjekata odnosno domaćinstava;

5) objavljuje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na zvaničnoj internet stranici Grada, razmatra prigovore na preliminarnu listu i odlučuje o istima;

6) vrši terenski obilazak krajnjih korisnika na osnovu preliminarne rang liste;

7) sačinjava konačnu listu direktnih korisnika odnosno odnosno konačnu listu krajnjih korisnika i predlog Odluke o izboru privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske efikasnosti, odnosno predlog Odluke o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske efikasnosti i predlaže Gradonačelniku donošenje;

8) nakon donošenja Odluke o izboru privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske efikasnosti od strane Gradonačelnika, priprema predloge ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije;

9) nakon donošenja Odluke o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske efikasnosti od strane Gradonačelnika, priprema Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske efikasnosti;

10) Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu. Terenski rad Komisije obuhvata sprovođenje najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta/nakon realizovanih mera. Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom;

11) prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije;

12) komisija donosi poslovnik o radu kojim uređuje način rada Komisije.

Javni poziv za dodelu sredstava za sufinansiranje mera energetske

Član 14

Sredstva za sufinansiranje mera energetske efikasnosti (podsticajna sredstva) dodeljuju se u na osnovu javnog poziva.

Javni poziv se posebno sprovodi za izbor direktnih korisnika, a posebno za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima.

1. Postupak izbora direktnih korisnika

Javni poziv za izbor direktnih korisnika

Član 15

Javni poziv za izbor direktnih korisnika sredstava za realizaciju mera energetske efikasnosti priprema Komisija.

Odluku o raspisivanju javnog poziva donosi Gradonačelnik.

Javni poziv se obavezno objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada, a informacija o oglašavanju Javnog poziva i u lokalnim medijima.

Pravo podnošenja prijave na javni poziv za izbor direktnih korisnika

Član 16

Pravo podnošenja prijave na javni poziv za privredne subjekte imaju privredni subjekti koji vrše isporuku i usluge odnosno radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i koji ispunjavaju sledeće uslove:

- da su upisani u registar APR-a najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

- da su registrovani kao privredna društva ili preduzetnici,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da su izmirili dospele obaveze po osnovu javnih prihoda,

- da imaju ateste za materijale i proizvode.

Sadržina javnog poziva za izbor direktnih korisnika

Član 17

Javni poziv za izbor direktnih korisnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) finansijski okvir,

3) namenu sredstava,

4) uslove za učešće na javnom pozivu,

5) dokumentaciju koju podnosilac prijave mora podneti uz prijavni obrazac,

6) kriterijume za ocenu i izbor direktnih korisnika sredstava,

7) način i rok podnošenja prijave,

8) postupak odobravanja sredstava,

9) način objavljivanja Odluke o konačnoj rang listi izabranih direktnih korisnika,

10) dodatne uslove i druge informacije.

Prijava na javni poziv za izbor direktnih korisnika

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekat sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu (poslovno ime, sedište, matični broj, PIB, delatnost, zakonski zastupnik),

2) cenovni pregled dobara i usluga,

3) spisak dokumenata koji se dostavljaju uz prijavni obrazac (original ili overena kopija potvrde nadležne filijale Poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio sve dospele obaveze javnih prihoda, lista referenci i sl.).

Podnosioci prijave popunjeni i odštampani prijavni obrazac i prateću dokumentaciju dostavljaju Komisiji, u zatvorenoj koverti, sa naznakom; "Prijava na javni poziv za izbor direktnih korisnika sredstava za realizaciju mera energetske efikasnosti - ne otvarati".

Prijava se podnosi u roku koji ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja javnog poziva.

Blagovremenom prijavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije, bez obzira na datum prispeća.

Kriterijumi za izbor direktnih korisnika

Član 19

Kriterijumi za izbor direktnih korisnika određuju se javnim pozivom i sadrže naročito:

1. cene ključnih dobara i usluga,

2. rok važenja cena za meru koju konkurišu,

3. drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalan broj bodova po svakom od kriterijuma o broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata.

Preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata Komisija objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.

Učesnici javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu učesnici javnog poziva imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od sedam dana od dana prijema prigovora.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava konačnu listu direktnih korisnika odnosno predlog Odluke o izboru privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske efikasnosti, i iste dostavlja Gradonačelniku Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradonačelnik) na donošenje.

Gradonačelnik donosi Odluku o izboru privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske efikasnosti.

Odluku o izboru privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske efikasnosti Komisija objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.

Na Odluku o izboru privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske efikasnosti može se podneti prigovor Gradskom veću Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradsko veće) u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluka Gradskog veća je konačna.

Izabrani privredni subjekt je dužan da u roku od 10 dana od dana prijema poziva za potpisivanje ugovora potpiše Ugovor o učešću u sprovođenju mera energetske efikasnosti.

Ukoliko izabrani privredni subjekt ne potpiše Ugovor o učešću u sprovođenju mera energetske efikasnosti u roku od 10 dana od dana prijema poziva za potpisivanje ugovora, smatra se da je izabrani privredni subjekt odustao od učešća u javnom pozivu.

Ukoliko se na prvi javni poziv za privredne subjekte ne javi više od jednog privrednog subjekta, javni poziv se može ponoviti.

2. Postupak dodele bespovratnih sredstava domaćinstvima

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava

Član 21

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima za realizaciju mera energetske efikasnosti priprema Komisija.

Odluku o raspisivanju javnog poziva donosi Gradonačelnik.

Javni poziv se obavezno objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada, a informacija o oglašavanju Javnog poziva i u lokalnim medijima.

Pravo podnošenja prijave na javni poziv

Član 22

Pravo podnošenja prijave na javni poziv za domaćinstva imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:

- da je podnosilac prijave vlasnik i da živi u stambenom objektu na teritoriji Grada (prema rešenju za porez i fotokopiji lične karte),

- da je objekat legalan što se dokazuje listom nepokretnosti pribavljenog od nadležnog organa,

- da redovno izmiruje obaveze po osnovu poreza na imovinu,

- da je stambena zgrada upisana u odgovarajući registar.

Sadržina javnog poziva

Član 23

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) finansijski okvir,

3) namenu sredstava,

4) broj mera za koje jedan podnosilac prijave može da konkuriše,

5) uslove za učešće na javnom pozivu,

6) listu privrednih subjekata preko kojih se realizuju mere,

7) dokumentaciju koju podnosilac prijave mora podneti uz prijavni obrazac,

8) kriterijume za ocenu i izbor krajnjih korisnika,

9) način i rok podnošenja prijave,

10) postupak odobravanja sredstava,

11) način objavljivanja Odluke o dodeli bespovratnih sredstava domaćinstvima za sprovođenje mera energetske efikasnosti po javnom pozivu,

12) druge informacije.

Prijava na javni poziv

Član 24

Prijava koju na javni poziv podnosi krajnji korisnik sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o podnosiocu prijave na javni poziv,

2) mere za koje se konkuriše,

3) spisak dokumenata koji se dostavljaju uz prijavni obrazac.

Dokumenta iz stava 2. tačka 3) ovog člana, za građane, su:

1) popunjeni obrazac koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta,

2) fotokopija lične karte, odnosno očitana lična karta podnosioca prijave, ukoliko lična karta ima čip, kojom se potvrđuje da vlasnik porodične kuće ili stana, koji su izgrađeni na području Grada, ima prebivalište na teritoriji Grada,

3) dokument kojim se dokazuje legalnost objekta za koji se traži sufinansiranje, u skladu sa članom 22. stav 1. alineja 2. ovog pravilnika,

4) potvrdu o izmirenim dospelim obavezama po osnovu poreza na imovinu,

5) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu (potrošnja ne može biti manja od 50 kWh mesečno),

6) premer i predračun/profaktura za dobra i usluge (za opremu sa ugradnjom) izdata od privrednog subjekta sa liste, direktnih korisnika, koju je objavio Grad,

7) potpisana izjava vlasnika objekta o obezbeđenim sredstvima sa finansiranje dobara i usluga u visini sopstvenih učešća, a u skladu sa zahtevom iz prijave,

8) izjava o broju članova u kućnoj zajednici, sa fotokopijom ličnih karata za svakog punoletnog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom stanovanja,

9) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja,

10) druga dokumenta u skladu sa javnim pozivom.

Podnosioci prijave popunjeni i odštampani prijavni obrazac i prateću dokumentaciju dostavljaju Komisiji, u zatvorenoj koverti, sa naznakom; "Prijava na javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima za realizaciju mera energetske efikasnosti - ne otvarati".

Prijava se podnosi u roku koji ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja javnog poziva.

Blagovremenom prijavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije, bez obzira na datum prispeća.

Primer kriterijuma za izbor prijava za dodelu bespovratnih sredstava za primenu mere unapređenja termičkog omotača putem zamene spoljnih prozora i vrata

Član 25

Primer kriterijuma za izbor prijava građana odnosno stambenih zajednica za dodelu bespovratnih sredstava za primenu mere unapređenja termičkog omotača putem zamene spoljnih prozora i vrata određuju se javnim pozivom i sadrže naročito:

1. faktor iskorišćenja površine (K)

2. postojeće tehničke karakteristike spoljne stolarije

3. postojeći način grejanja

Faktor zauzetosti površine predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta i boduje se prema sledećem:

1.

K faktor zauzetosti površine za stanove

Broj bodova

1.1

K < 10

5

1.2

10 ≤ K < 12,5

4,5

1.3

12,5 ≤ K < 15

4

1.4

15 ≤ K < 17,5

3,5

1.5

17,5 ≤ K < 20

3

1.6

20 ≤ K < 22,5

2,5

1.7

22,5 ≤ K ≤ 25

2

1.8

K > 25

1

2.

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

Broj bodova

2.1

K < 15

5

2.2

15 ≤ K < 17,5

4,5

2.3

17,5 ≤ K < 20

4

2.4

20 ≤ K < 22,5

3,5

2.5

22,5 ≤ K < 25

3

2.6

25 ≤ K < 27,5

2,5

2.7

27,5 ≤ K ≤ 30

2

2.8

K > 30

1

Faktor postojeće tehničke karakteristike spoljne stolarije boduje se prema sledećem:

3.

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

3.1

Drveni, jednostruki, sa jednim staklom

15

3.2

Drveni, dvostruki, sa razmaknutim krilima

10

3.3

Drveni, jednostruki, sa duplim staklom ili vakum staklom

5

3.4

PVC, aluminijum

0

*za stambene zgrade dati postojeće karakteristike spoljne stolarije koji se odnosi na većinu stanova

Faktor postojeći način grejanja boduje se prema sledećem:

4.

Postojeći način grejanja na*

Broj bodova

4.1

Ugalj/lož ulje/mazut

15

4.2

Električna energija

10

4.3

Drvo

5

4.4

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

* za stambene zgrade dati postojeći način grejanja koji se odnosi na većinu stanova

Primer kriterijuma za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava za ugradnju solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe vršiće se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema kriterijumima.

Iznosi bodova po kriterijumima biće definisani javnim pozivom.

Ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem (porodične kuće)

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Spoljni zidovi bez termičke izolacije

10

Spoljni zidovi sa termičkom izolacijom

25

 

Postojeći način grejanja na:

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

5

Električna energija

10

Drvo

15

Prirodni gas/pelet

25

 

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

5

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

15

PVC, aluminijum

25

Kao kriterijum za bodovanje koristi se K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K < 15

25

15 ≤ K < 17,5

22,5

17,5 ≤ K < 20

20

20 ≤ K < 22,5

17,5

22,5 ≤ K < 25

15

25 ≤ K ≤ 27,5

12,5

27,5 ≤ K ≤ 30

10

K > 30

5

 

* za stambene zgrade dati srednju vrednost K svih stanova iz zgrade

Javnim pozivom se određuje način bodovanja.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih krajnjih korisnika i terenski obilazak

Član 26

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava krajnjih korisnika vrši se primenom kriterijuma iz člana 24. odnosno 25. ovog pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu izabranih krajnjih korisnika.

Preliminarnu listu izabranih krajnjih korisnika Komisija objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.

Učesnici javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu učesnici javnog poziva imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od sedam dana od dana prijema prigovora.

Na osnovu preliminarne liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko Komisija prilikom terenskog obilaska utvrdi da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi, Komisija ga odstranjuje sa liste i vrši terenski obilazak kod sledećeg podnosioca prijave sa liste.

Prilikom terenskog obilaska, uz obavezno prisustvo podnosioca prijave, Komisija sačinjava zapisnik u kojem se potvrđuje da li su mere navedene u predmetu i predračunu prihvatljive.

Na osnovu zapisnika sačinjenih prilikom terenskih obilazaka Komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.

Konačnu listu krajnjih korisnika Komisija objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.

Na konačnu rang listu krajnjih korisnika podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima na konačnu listu krajnjih korisnika u roku od sedam dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima da sačini revidiranu konačnu listu krajnjih korisnika.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i nakon sačinjenja revidirane konačne liste krajnjih korisnika sačinjava predlog Odluke o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske efikasnosti i dostavlja Gradonačelniku na donošenje.

Gradonačelnik donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske efikasnosti.

Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske efikasnosti Komisija objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.

Na Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske efikasnosti može se podneti prigovor Gradskom veću u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluka Gradskog veća je konačna.

Na osnovu konačne Odluke o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske efikasnosti Gradonačelnik svakom krajnjem korisniku sa konačne liste izdaje Rešenje o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske efikasnosti.

Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od mera za koje je raspisan javni poziv, sredstva se mogu dodeliti za neku od drugih mera za koje je raspisan javni poziv, po redosledu sa konačne rang liste sačinjene za tu meru.

Isplata sredstava

Član 27

Krajnji korisnik bespovratnih sredstava nakon prijema Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske efikasnosti nabavlja dobra i usluge/radove od privrednog subjekta čiju je profakturu/predračun priložio u prijavi na javni poziv.

Ukoliko iz opravdanih razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog privrednog subjekta, ima pravo da izvrši nabavku od drugog subjekta sa liste pod uslovom da o tome pre realizacije nabavke obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun.

Krajnji korisnik je dužan da predviđene aktivnosti završi najkasnije do roka utvrđenog u javnom pozivu.

Privredni subjekti do roka utvrđenog u javnom pozivu dostavljaju Gradu - Gradskoj upravi Grada Subotice zahtev za isplatu sredstava za sufinansiranje mera energetske efikasnosti po osnovu isporučene robe, izvršenih usluga odnosno izvedenih radova, sa priloženom kopijom izdatog računa.

Prenos sredstava koja su, u skladu sa ovim pravilnikom, pojedinim krajnjim korisnicima bespovratno odobrena za realizaciju mera energetske efikasnosti prenose se privrednim subjektima nakon što:

1. Komisija proveri da li su aktivnosti stvarno realizovane i to konstatuje zapisnikom,

2. krajnji korisnik bespovratnih sredstava privrednom subjektu isplati iznos sa računa za isporučena dobra/izvršene usluge/izvedene radove umanjen za odobrena bespovratna sredstva i o tome pruži Komisiji dokaz koja to konstatuje u zapisniku.

Na osnovu podnetog zahteva privrednog subjekta i zapisnika Komisije vrši se isplata iz budžeta Grada - prenos sredstava privrednom subjektu.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE I IZVEŠTAVANJE

Načini praćenja realizacije mera

Član 28

Komisija prati realizaciju mera i ona obuhvata:

- obavezu direktnih i krajnjih korisnika sredstava da obaveštavaju Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom odnosno rešenjem,

- najavljene ili nenajavljene monitoring posete Komisije,

- obavezu privrednog subjekta da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti,

- prikupljanje informacija od korisnika sredstava,

- druge aktivnosti predviđene ugovorom.

Monitoring posete od strane Komisije vrši se u svrhu:

- ocene početnog stanja objekta,

- kvaliteta realizacije mera i utvrđivanja preporuka za njihovo dalje sprovođenje,

- utvrđivanje činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Komisija je dužna da u skladu sa raspoloživim kapacitetima:

- sprovede najmanje dve najavljene monitoring posete (na početku i na kraju radova),

- u slučaju da postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza, zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora,

- priprema izveštaje o napretku i obaveštava nadležne organe i javnost.

Izveštavanje

Član 29

Komisija priprema i jednom mesečno podnosi Gradonačelniku izveštaj o napretku realizacije mera energetske efikasnosti.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske efikasnosti, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podnosi se Gradonačelniku i Gradskom veću i objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada.

Direktni i krajnji korisnici sredstava dužni su da Komisiji u svakom momentu omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Stupanje na snagu

Član 30

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i biće objavljen u "Službenom listu Grada Subotice".