PRAVILNIK

O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH OBJEKATA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 4/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih objekata (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije stambenih objekata je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji grada Vranja.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Vranja.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije iz člana 6. ovog Pravilnika opredeljuju se na osnovu Odluke o budžetu grada Vranja za 2022. godinu ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 34/21).

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu će maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi biti definisan Javnim pozivom.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava građanima donosi Gradsko veće grada Vranja na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.

Član 6

Mere energetske sanacije stambenih objekata koje se sufinansiraju

Mere energetske sanacije stambenih objekata koje se sufinansiraju, grad Vranje će sufinansirati domaćinstva kroz sledeće mere energetske sanacije:

1) unapređenje termičkog omotača putem:

(1) zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača. Ova mera obuhvata i prateću opremu za prozore/vrata, kao što su okapnice, prozorske daske, roletne, kapci i dr, kao i prateće građevinske radove na demontaži i pravilnoj montaži prozora/vrata, kao što je demontaža starih prozora/vrata i odvoz na deponiju, pravilna montaža prozora, obrada oko prozora/vrata gips-karton pločama, gletovanje, obrada ivica i krečenje oko prozora/vrata sa unutrašnje strane zida,

(2) postavljanje termičke izolacije zidova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru,

(3) postavljanje termičke izolacije ispod krovnog pokrivača. Ova mera može obuhvatiti, u slučaju da je oštećen krovni pokrivač i hidroizolacioni krovni sistem, građevinske radove na zameni hidroizolacije i drugih slojeva krovnog pokrivača, kao i limarske radove, ali ne i radove na zameni konstruktivnih elemenata krova;

2) unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

(1) zamena postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim,

(2) zamena postojeće ili ugradnja nove cevne mreže, grejnih tela-radijatora i pratećeg pribora,

(3) ugradnja toplotnih pumpi (grejač prostora ili kombinovani grejač),

(4) ugradnja elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi,

(5) opremanje sistema grejanja uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili),

3) ugradnja solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode,

4) ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnja dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem, neophodno je da obuhvati celokupnu navedenu opremu, radove, usluge, dokumentaciju i izveštaje.

Uslovi za odobravanje sredstava po svakoj meri

Član 5

Javnim pozivom se određuju mere energetske sanacije koje se finansiraju sredstvima iz budžeta Grada i ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa Ministarstvom dodeljuje za svaku pojedinačnu meru.

1) Unapređenje termičkog omotača putem:

(1) Zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača

Termička svojstva objekta koja moraju biti ispunjena u pogledu energetske efikasnosti nakon realizacije ove mere su vrednosti koje su definisane Pravilnikom o energetskoj efikasnosti zgrada ("Sl. glasnik RS" br. 61/2011).

Termička svojstva objekta koja moraju biti ispunjena u pogledu energetske efikasnosti nakon realizacije ove mere su:

Spoljna stolarija sa sledećim tehničkim karakteristikama (U -koeficijent prelaza toplote):

- U ≤ 1,5 W/m2K za prozore i balkonska vrata

- U ≤ 1,6 W/m2K za spoljna vrata

Sredstva se neće odobravati za nabavku i ugradnju pojedinačnih prozora i vrata, za nabavku ulaznih vrata stambenih objekata koja nisu u direktnoj vezi sa grejanim prostorom, kao ni za stolariju u boji.

Za stambene objekte sa više etaža jednog vlasnika, sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama, pri čemu zamena stolarije na svakoj etaži mora biti kompletna. Vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

(2) Postavljanje termičke izolacije zidova, krova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru

Termička svojstva objekta koja moraju biti ispunjena u pogledu energetske efikasnosti nakon realizacije ove mere su vrednosti koje su definisane Pravilnikom o energetskoj efikasnosti zgrada ("Sl. glasnik RS" br.61/2011).

Spoljni zid na porodičnim stambenim objektima sledećih karakteristika (U - koeficijent prelaza toplote):

- U ≤ 0,4 W/m2K za termičku izolaciju

Sredstva podsticaja neće se odobravati za pojedinačne etaže stambenih objekata. Ukoliko stambeni objekat ima dva ili više vlasnika, prijavu podnosi jedan od vlasnika uz pismenu saglasnost ostalih vlasnika. Sutereni čiji je fasadni zid obložen kamenom ili sličnim materijalom ne moraju se termički izolovati. Minimalna debljina za termičku izolaciju iznosi 10 cm, osim ukoliko nema tehničkih mogućnosti da se postavi ta debljina izolacije.

Boja spoljašnjeg omotača/fasade treba da bude usklađena sa tradicionalnom lokalnom arhitekturom, izbegavajući trend jarkih i reflektujućih neadekvatnih kolorita.

Postavljanje termičke izolacije ne podrazumeva poseban dizajn fasada i radove na pojedinačnim etažama stambenih objekata.

(3) Postavljanje termičke izolacije ispod krovnog pokrivača.

Termička svojstva objekta koja moraju biti ispunjena u pogledu energetske efikasnosti nakon realizacije ove mere su vrednosti koje su definisane Pravilnikom o energetskoj efikasnosti zgrada ("Sl. glasnik RS" br.61/2011).

Spoljni zid na porodičnim stambenim objektima sledećih karakteristika (U - koeficijent prelaza toplote):

- U ≤ 0,4 W/m2K za termičku izolaciju

Ukoliko stambeni objekat ima dva ili više vlasnika, prijavu podnosi jedan od vlasnika uz pismenu saglasnost ostalih vlasnika.

Minimalna debljina za termičku izolaciju iznosi 10 cm, osim ukoliko nema tehničkih mogućnosti da se postavi ta debljina izolacije.

2) Unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

(1) Zamena postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim,

Sredstva će se odobravati za nabavku kotla i etažne peći koja kao energent koristi ekološki prihvatljiv energent (biomasa, prirodni gas) i sa visokim stepenom efikasnosti.

Minimalni stepen korisnosti kotla (grejača prostora) na biomasu (drvni pelet, briket, sečka) iznosi 85%.

Neće se odobravati sredstva za nabavku kombinovanih uređaja koji kao energent koriste i čvrsto gorivo i pelet.

(2) zamena postojeće ili ugradnja nove cevne mreže, grejnih tela-radijatora i pratećeg pribora.

(3) ugradnja toplotnih pumpi (grejač prostora ili kombinovani grejač),

Sredstva će se odobravati za nabavku i instalaciju toplotnih pumpi vazduh-voda, geotermalnih toplotnih pumpi i hibridnih toplotnih pumpi, kriterijumi energetske efikasnosti će se odrediti javnim pozivom za privredne subjekte.

(4) ugradnja elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi,

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi koje ispunjavaju projektne uslove i zakonom propisane normative, kriterijumi energetske efikasnosti će se odrediti javnim pozivom za privredne subjekte.

(5) opremanje sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili),

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju opreme koja ispunjava projektne uslove i zakonom propisane normative.

3) Ugradnja solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode,

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju uređaja koji ispunjavaju projektne uslove i zakonom propisane normative.

4) ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnja dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem, neophodno je da obuhvati celokupnu navedenu opremu, radove, usluge, dokumentaciju i izveštaje.

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju uređaja koji ispunjavaju projektne uslove i zakonom propisane normative, kriterijumi energetske efikasnosti će se odrediti javnim pozivom za privredne subjekte.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim pozivom iz budžeta Grada Vranja su:

1. Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi

2. Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.

3. Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene)

4. Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava

5. Drugi troškove koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva sa teritorije grada Vranja.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradsko veće Vranja donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).

Javni poziv za sufinansiranje mera energetske sanacije u ime grada Vranja sprovodi Komisija, koju Gradsko veće grada Vranja formira Rešenjem o obrazovanju komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

Priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo).

Oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Vranja;

Prijem i kontrola prispelih zahteva;

Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Vranja razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje odluke. Preliminarna lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

Donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

Izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta grada Vranja.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata da sprovede najmanje dva najavljena obilaska i to:

• pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

• nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta/ nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

• Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

• Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

• Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

• Pripremu izveštaje o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju

• rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;

• evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;

• rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan;

• evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana;

• donošenje konačne liste direktnih/krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora;

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva Budžeta Grada za sufinansiranje mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće grada Vranja.

Javni poziv za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici grada Vranja, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Na javnom pozivu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

• da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

• da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

• uverenje poreske administracije o izmirenju poreza i doprinosa

• da imaju ateste za materijale i proizvode,

• da imaju zaposlene adekvatne stručne spreme,

• da daju garanciju na ugrađene proizvode u skladu sa uslovima javnog poziva

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:

1. pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2. ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3. finansijski okvir,

4. namenu sredstava,

5. uslove za učešće na konkursu,

6. dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

7. ispunjenost uslova iz javnog poziva,

8. način i rok podnošenja prijave,

9. način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1. opšte podatke o privrednom subjektu;

2. podatke o zakonskom zastupniku;

3. profil privrednog subjekta;

4. cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje, direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Kriterijumi za rangiranje direktnih obuhvataju sledeće:

1. cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;

2. rok važenja cena za meru koju konkurišu;

3. drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće grada Vranja donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.

Odluka Gradskog veća grada Vranja o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Grada Vranja i zvaničnoj internet stranici grada Vranja.

Ugovor o sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.

Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, može se ponoviti javni poziv.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima

Član 21

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima za energetsku sanaciju porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće grada Vranja.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.

Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli grada Vranja i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1. javni poziv

2. prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata

Član 22

Pravo učešća na javnom pozivu imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:

1. da je podnosilac prijave vlasnik i da živi u porodičnoj kući ili u stanu na teritoriji Grada (prema rešenju za porez i fotokopije lične karte),

2. da poseduje jedan od sledećih dokaza za stambeni objekat:

- dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji,

- građevinsku dozvolu dobijenu kroz redovan postupak obezbeđenja dozvole,

- građevinsku dozvolu dobijenu iz postupka legalizacije ili

- rešenje o ozakonjenju.

3. da je izmirio dospele obaveze po osnovu poreza na imovinu, takse i ostale komunalne obaveze,

4. da je stambena zajednica upisana u odgovarajući registar,

5. ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike (građane)

Član 23

Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:

1. pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2. ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3. finansijski okvir,

4. namenu sredstava,

5. uslove za učešće na konkursu,

6. dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

7. ispunjenost uslova iz javnog poziva,

8. način i rok podnošenja prijave,

9. način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (građane)

Član 24

Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1. potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

2. popunjen obrazac (Prilog 2) ovog pravilnika, koji se odnosi na stanje građevinskih(fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

3. fotokopiju lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva kojom se vidi adresa stanovanja podnosioca prijave;

4. rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu;

5. kopiju građevinske dozvole, odnosno drugi dokument kojim se dokazuje legalnost objekta;

6. fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu i da su priključeni na distributivnu mrežu;

7. predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad;

8. izjava o članovima domaćinstva sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom stanovanja, očitana biometrijska lična karta, za maloletne članove domaćinstva, uverenje o prebivalištu;

9. potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

10. Druga dokumentacija u skladu sa Javnim pozivom.

Grad će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti izvod iz lista nepokretnosti, potvrdu o izmirenim poreskim obavezama i sl.

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

• vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje

• vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu koristili sredstva Grada za slične aktivnosti i ista opravdali i

• vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Kriterijumi za izbor projekata krajnjih korisnika (porodične kuće, stanovi)

Član 26

Kriterijumi za izbor prijava građana određuju se javnim konkursom i sadrže naročito:

1. postojeće stanje termičkog omotača;

2. postojeće stanje transparentnih elemenata termičkog omotača;

3. vrsta energenta;

4. vrsta toplotnog izvora.

5. K - faktor iskorišćenja površine

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva ili više zahteva ocene istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći.

Dodatni kriterijum takođe može biti iznos tražene subvencije, a nakon toga i zona u kojoj se objekat nalazi.

Ukoliko se i nakon uzimanja u obzir faktora iskorišćavanja površine K, dva ili više zahteva ocene istim brojem bodova prednost će imati prijava sa manjim traženim iznosom subvencije.

U slučaju da i nakon primene prethodna dva dodatna kriterijuma bude prijava koje imaju isti broj bodova, objekat koji se nalazi u zoni koja ima veću gustinu naseljenosti će imati prednost.

Način bodovanja biće definisan u Javnom pozivu.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje projekata građana, vrši se primenom kriterijuma iz člana 26.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26, utvrđuje preliminarnu listu krajnjih korisnika za svaku meru na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog pravilnika.

Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli grada i zvaničnoj internet stranici grada.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnicu JLS.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana Komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici grada.

Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnicu JLS.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.

Gradsko veće grada Vranja donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.

Član 28

Ukoliko Grad tokom trajanja Konkursa ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih Konkursom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.

Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove, prema listi korisnika.

Isplata sredstava

Član 29

Grad će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom završnog obilaska objekta.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune, ateste i garantni list) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u čl. 6. (maksimalnog iznosa učešća JLS).

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, JLS neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 30

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice Grada.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 31

Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici grada Vranja, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada.

Čuvanje dokumentacije

Član 32

Gradska uprava grada Vranja ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. glasniku Grada Vranja", br. 4/2022.