POSLOVNIKGRADSKE IZBORNE KOMISIJE GRADA VRANJA("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 6/2022) |
Ovim poslovnikom uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja Gradske izborne komisije grada Vranja (u daljem tekstu: Izborna komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Izborne komisije.
Sedište Izborne komisije je u Vranju, u zgradi Grada Vranja, ul. Kralja Milana broj 1.
Izborna komisija u svom radu koristi jedan pečat i jedan štambilj.
Sadržaj pečata utvrđen je u skladu sa zakonom kojim se uređuje izrada pečata državnih i drugih organa, a sadržaj štambilja u skladu sa uputstvom kojim se uređuje kancelarijsko poslovanje organa državne uprave.
Tekst pečata i štambilja ispisan je ćiriličnim pismom.
O čuvanju i upotrebi pečata i štambilja stara se sekretar Izborne komisije i Organizaciona jedinica za poslove organa Grada Gradske uprave.
Izborna komisija je samostalna i nezavisna i radi na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona.
Za svoj rad, Izborna komisija odgovara Skupštini grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština Grada), organu Grada koji je imenovao.
Rad Izborne komisije je javan.
Radu Izborne komisije ne može da prisustvuje kandidat za odbornika.
U okviru svojih nadležnosti, Izborna komisija ostvaruje saradnju sa domaćim, stranim i međunarodnim organima i organizacijama, u skladu sa zakonom.
Svi državni i drugi organi i organizacije dužni su da pružaju pomoć Izbornoj komisiji i da joj dostavljaju podatke koji su joj potrebni za rad.
Izborna komisija može da organizuje stručna savetovanja i druge oblike stručnog rada o pitanjima iz svoje nadležnosti.
II NADLEŽNOST, SASTAV I ORGANIZACIJA IZBORNE KOMISIJE
Izborna komisija:
1) stara se o zakonitom sprovođenju lokalnih izbora;
2) organizuje tehničku pripremu za lokalne izbore;
3) objavljuje rokovnik za vršenje izbornih radnji;
4) propisuje obrasce za sprovođenje izbornih radnji;
5) imenuje, razrešava i konstatuje prestanak funkcije člana i zamenika člana organa za sprovođenje izbora;
6) donosi rešenje kojim proglašava, odbacuje ili odbija da proglasi izbornu listu, kao i zaključak kojim nalaže podnosiocu izborne liste da otkloni nedostatke izborne liste;
7) donosi rešenje kojim konstatuje da je povučena proglašena izborna lista;
8) donosi rešenje kojim konstatuje da mesto kandidata za odbornika na izbornoj listi ostaje prazno;
9) određuje biračka mesta;
10) obezbeđuje izborni materijal za sprovođenje lokalnih izbora;
11) utvrđuje oblik, izgled i boju glasačkih listića i kontrolnog lista za proveru ispravnosti glasačke kutije;
12) utvrđuje broj glasačkih listića koji se štampa, kao i broj rezervnih glasačkih listića;
13) odobrava štampanje glasačkih listića i vrši nadzor nad njihovim štampanjem;
14) uređuje način primopredaje izbornog materijala pre i posle glasanja;
15) daje informacije biračima o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da su glasali na izborima;
16) dostavlja podatke organima nadležnim za prikupljanje i obradu statističkih podataka;
17) odlučuje o prigovorima, u skladu sa ovim zakonom;
18) utvrđuje na sednici preliminarne rezultate lokalnih izbora za sva biračka mesta koja su obrađena u roku od 24 časa od zatvaranja biračkih mesta;
19) utvrđuje rezultate izbora, donosi i objavljuje ukupan izveštaj o rezultatima izbora;
20) podnosi Skupštini izveštaj o sprovedenim izborima;
21) obavlja i druge poslove predviđene ovim zakonom.
Obrasce koji su potrebni za podnošenje izborne liste Izborna komisija propisuje u roku od tri dana od dana kada je odluka o raspisivanju izbora stupila na snagu.
Izborna komisija donosi svoj Poslovnik i objavljuje ga na veb-prezentaciji Republičke izborne komisije, veb prezentaciji Grada i u "Službenom glasniku grada Vranja".
U svom radu Izborna komisija shodno primenjuje uputstva i druge akte Republičke izborne komisije koji se odnose na izbor narodnih poslanika.
U sprovođenju izbora za narodne poslanike, Izborna komisija:
1) organizuje tehničku pripremu za izbore;
2) imenuje, razrešava i konstatuje prestanak funkcije članova i zamenika članova organa za sprovođenje izbora, u skladu sa ovim zakonom;
3) određuje biračka mesta, u skladu sa ovim zakonom;
4) odlučuje o zahtevima za poništavanje glasanja na biračkom mestu zbog nepravilnosti tokom sprovođenja glasanja;
5) prima izborni materijal od Republičke izborne komisije i predaje ga biračkim odborima;
6) preuzima izborni materijal od biračkih odbora po završetku glasanja;
7) pruža podršku biračkim odborima prilikom sprovođenja glasanja;
8) obaveštava Republičku izbornu komisiju o toku glasanja;
9) donosi zbirni izveštaj o rezultatima glasanja sa biračkih mesta koja se nalaze na njenoj teritoriji;
10) obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i aktima Republičke izborne komisije.
Nadležnost Izborne komisije za imenovanje biračkih odbora u sprovođenju lokalnih izbora, odnosno izbora za narodne poslanike
Imenovanje i trajanje funkcije člana i zamenika člana biračkog odbora
Članovi i zamenici članova biračkog odbora moraju biti imenovani najkasnije deset dana pre dana glasanja.
Predlog za imenovanje članova i zamenika članova biračkih odbora podnosi se najkasnije 15 dana pre dana glasanja.
Funkcija člana i zamenika člana biračkog odbora počinje od dana objavljivanja rešenja o njihovom imenovanju, a prestaje kada se preda izborni materijal posle glasanja i izvrši kontrola zapisnika o radu biračkog odbora, kao i u drugim slučajevima koji su predviđeni zakonom.
Birački odbor u stalnom sastavu
Birački odbor u stalnom sastavu čine predsednik, dva člana, zamenik predsednika i dva zamenika člana koje imenuje Izborna komisija na predlog odborničkih grupa, odnosno poslaničkih grupa.
Postupak predlaganja člana i zamenika člana biračkog odbora u stalnom sastavu propisuje Izborna komisija, odnosno Republička izborna komisija.
Kada predlaže kandidata za predsednika i zamenika predsednika biračkog odbora, odbornička grupa, odnosno poslanička grupa, po mogućnosti, daje prednost licu koje je prošlo obuku za rad u biračkom odboru i ima iskustvo u sprovođenju izbora.
Predlog za imenovanje člana i zamenika člana biračkog odbora u stalnom sastavu
Predlog za imenovanje člana i zamenika člana biračkog odbora u stalnom sastavu odbornička grupa, odnosno poslanička grupa dostavlja Izbornoj komisiji na obrascu koji propisuje Izborna komisija, odnosno Republička izborna komisija.
Ako odbornička grupa, odnosno poslanička grupa ne dostavi blagovremeno predlog za imenovanje člana, odnosno zamenika člana biračkog odbora u stalnom sastavu, Izborna komisija u birački odbor u stalnom sastavu imenuje lice koje predloži načelnik Gradske uprave.
Kada predlaže člana, odnosno zamenika člana u birački odbor u stalnom sastavu, načelnik opštinske, odnosno gradske uprave, po mogućnosti, daje prednost licu koje je prošlo obuku za rad u biračkom odboru i ima iskustvo u sprovođenju izbora.
Birački odbor u proširenom sastavu
Člana i zamenika člana biračkog odbora u proširenom sastavu imenuje Izborna komisija na predlog podnosioca proglašene lokalne izborne liste, odnosno liste za izbor narodnih poslanika.
Predlog za imenovanje člana i zamenika člana biračkog odbora u proširenom sastavu podnosilac proglašene lokalne izborne liste, odnosno liste za izbor narodnih poslanika, dostavlja na obrascu koji propisuje Izborna komisija, odnosno Republička izborna komisija.
Postupak predlaganja člana i zamenika člana biračkog odbora u proširenom sastavu bliže uređuje Izborna komisija, odnosno Republička izborna komisija.
Izborna komisija radi u stalnom i proširenom sastavu.
Izborna komisija u stalnom sastavu
Izbornu komisiju u stalnom sastavu čine: predsednik, osam članova, zamenik predsednika i osam zamenika članova.
Zamenik člana Izborne komisije ima ista prava i dužnosti kao i član kojeg zamenjuje.
Zamenik člana Izborne komisije ima pravo glasa samo kada je odsutan član kojeg zamenjuje. Ukoliko sednici prisustvuju i član i njegov zamenik, pravo glasa ima samo član.
Izborna komisija može da ovlasti svog člana, odnosno zamenika člana da u ime Izborne komisije obavlja pojedine radnje koje su u vezi sa organizacijom, pripremom i sprovođenjem izbora.
Članu i zameniku člana Izborne komisije funkcija prestaje po sili zakona, odnosno razrešava se u slučajevima i na način propisan zakonom kojim se uređuju lokalni izbori.
Kada odluka o raspisivanju lokalnih izbora, odnosno izbora za narodne poslanike, stupi na snagu, tada je Izborna komisija, odnosno Republička izborna komisija nadležna da razreši člana i zamenika člana Izborne komisije u stalnom sastavu, da utvrdi da mu je funkcija prestala po sili zakona, kao i da na predlog ovlašćenog predlagača imenuje novog člana umesto onog koji je razrešen, odnosno kojem je prestala funkcija po sili zakona.
Izborna komisija u proširenom sastavu
Člana i zamenika člana Izborne komisije u proširenom sastavu imenuje Izborna komisija na predlog podnosioca proglašene lokalne izborne liste, odnosno proglašene liste za izbor narodnih poslanika, koji mora biti dostavljen najkasnije sedam dana pre dana glasanja.
Izborna komisija dužna je da donese rešenje o predlogu za imenovanje člana i zamenika člana Izborne komisije u proširenom sastavu u roku od 24 časa od prijema predloga.
Rešenje o imenovanju člana i zamenika člana izborne komisije u proširenom sastavu primenjuje se od narednog dana od dana kada je doneto.
Član, odnosno zamenik člana Izborne komisije u proširenom sastavu ima ista prava i dužnosti kao i član, odnosno zamenik člana Izborne komisije u stalnom sastavu.
Izborna komisija radi u proširenom sastavu dok ukupan izveštaj o rezultatima lokalnih izbora ne postane konačan, odnosno dok zbirni izveštaj o rezultatima glasanja za narodne poslanike ne postane konačan.
Ako podnosilac proglašene izborne liste ne predloži člana, odnosno zamenika člana Izborne komisije u proširenom sastavu u roku iz stava 1. ovog člana, Izborna komisija nastavlja da radi i punovažno odlučuje bez predstavnika tog podnosioca izborne liste.
Članu i zameniku člana Izborne komisije u proširenom sastavu funkcija prestaje po sili zakona, odnosno razrešava se u slučajevima i na način propisan zakonom, koji se odnose na prestanak funkcije, odnosno razrešenje člana i zamenika člana Izborne komisije u stalnom sastavu.
Član, odnosno zamenik člana Izborne komisije u proširenom sastavu koji je razrešen, odnosno kojem je funkcija prestala po sili zakona može se promeniti na zahtev podnosioca proglašene izborne liste na čiji predlog je imenovan samo dok Izborna komisija radi u proširenom sastavu.
Komisija ima sekretara i zamenika sekretara, koji učestvuju u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Na prestanak funkcije sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije shodno se primenjuju zakonske odredbe koje se odnose na prestanak funkcije u organu za sprovođenje izbora.
Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Izborna komisija može obrazovati radne grupe iz reda svojih članova.
U radu radnih grupa mogu da budu uključeni predstavnici gradskih organa, radi pružanja stručne pomoći.
Odlukom o obrazovanju radne grupe utvrđuje se njen sastav i zadaci i imenuju predsedavajući i članovi radne grupe.
Organizacione jedinice Gradske uprave za poslove organa Grada, informacione tehnologije, odnose sa javnošću i opšte i zajedničke poslove
Organizacione jedinice Gradske uprave za poslove organa Grada, informacione tehnologije, odnose sa javnošću i opšte i zajedničke poslove obezbeđuju i pružaju neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Izborne komisije i njenih radnih grupa, u skladu sa zakonom i Skupštinskom odlukom o organizaciji i radu tih organizacionih jedinica.
O obezbeđivanju uslova za rad Izborne komisije u smislu stava 1. ovog člana, kao i o angažovanju lica za potrebe Izborne komisije grada Vranja odlučuje Izborna komisija, na predlog načelnika Gradske uprave.
Predsednik Izborne komisije:
- predstavlja Izbornu komisiju;
- organizuje rad Izborne komisije;
- saziva sednice Izborne komisije i predsedava sednicama;
- stara se o primeni Poslovnika Izborne komisije;
- stara se o tome da Izborna komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno;
- potpisuje izvornike akta Izborne komisije;
- odobrava službena putovanja u zemlji;
- obavlja druge poslove utvrđene zakonom i ovim poslovnikom.
Predsednik Izborne komisije može da ovlasti sekretara Izborne komisije da potpisuje akte operativnog karaktera.
Zamenik predsednika Izborne komisije
Zamenik predsednika Izborne komisije obavlja dužnosti predsednika u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije, a može da obavlja i poslove za koje ga predsednik Izborne komisije ovlasti.
Članovi Izborne komisije imaju pravo i obavezu da:
- redovno prisustvuju sednicama Izborne komisije;
- učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Izborne komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici;
- obavljaju sve dužnosti i zadatke koje odredi predsednik Izborna komisija i Izborna komisija.
Sekretar Izborne komisije:
- priprema sednice Izborne komisije;
- koordinira rad članova i zamenika članova Izborne komisije;
- pomaže predsedniku Izborne komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti;
- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Izborna komisija;
- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, ovim poslovnikom i nalozima predsednika Izborne komisije.
IV NAČIN RADA IZBORNE KOMISIJE
Sednice izborne komisije održavaju se u njenom sedištu.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, kada u opravdanim slučajevima Izborna komisija nije u mogućnosti da se sastane radi održavanja sednice, sednica Izborne komisije može da se održi elektronskim putem (elektronska sednica), na način i po postupku utvrđenim ovim poslovnikom.
U sazivu elektronske sednice obavezno se navodi razlog održavanja elektronske sednice.
Sazivanje sednice Izborne komisije
Sednicu Izborne komisije saziva predsednik Izborne komisije.
Sednica Izborne komisije saziva se, po pravilu, dostavljanjem saziva sednice Izborne komisije elektronskom poštom, a može i telefonskim putem ili na drugi pogodan način, najkasnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice.
Sednica Izborne komisije može se sazvati i u roku kraćem od roka iz stava 2. ovog člana, ukoliko su razlozi za sazivanje sednice uslovljeni rokovima propisanim zakonom i drugim propisima, pri čemu je predsednik Izborne komisije dužan da na početku sednice obrazloži takav postupak.
Predsednik Izborne komisije je dužan da sazove sednicu, kada sazivanje zatraži najmanje trećina članova Izborne komisije, najkasnije dva dana od dana podnošenja zahteva za održavanje sednice.
Predsednik Komisije može da odloži čas, odnosno dan početka sednice Komisije, o čemu blagovremeno obaveštava članove i zamenike članova Komisije, s tim što je dužan da na početku sednice obrazloži takav postupak.
Saziv sednice sadrži: dan, vreme, mesto održavanja sednice i predlog dnevnog reda.
Dnevni red sednice Izborne komisije predlaže predsednik Izborne komisije, osim u slučaju sazivanja sednice na zahtev najmanje trećine članova Izborne komisije, kada se dnevni red predlaže u zahtevu za sazivanje sednice.
Saziv sednice Izborne komisije, materijal pripremljen za tačke predloženog dnevnog reda i zapisnik sa prethodne sednice Izborne komisije, ukoliko je sačinjen, dostavljaju se članovima i zamenicima članova Izborne komisije elektronskom poštom, sa elektronske adrese Izborne komisije: izbornavr@vranje.org.rs., na elektronske adrese koju članovi i zamenici članova Izborne komisije prijavljuju sekretaru Komisije kao svoju zvaničnu adresu za prijem i slanje elektronske pošte, dva dana pre dana određenog za održavanje sednice.
U slučaju kada se sednica Izborne komisije saziva u kraćem roku, saziv sednice Komisije, materijal pripremljen za tačke predloženog dnevnog reda i zapisnik sa prethodne sednice Komisije, ukoliko je sačinjen, dostavljaju se članovima i zamenicima članova Komisije na način propisan stavom 3. ovog člana, najkasnije tri časa pre početka sednice.
Izuzetno, ako konkretne okolnosti zahtevaju, materijal se može uručiti na samoj sednici, ili se može usmeno izložiti.
Postojanje izuzetnih okolnosti ceni predsednik Izborne komisije.
Otvaranje sednice i učešće na sednici Izborne komisije
Izborna komisija radi i punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno zamenika članova Izborne komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Sednici predsedava predsednik Izborne komisije, odnosno u njegovom odsustvu zamenik predsednika Izborne komisije.
U slučaju kada predsednik mora da napusti sednicu, predsedavanje preuzima zamenik predsednika, a u slučaju odsutnosti zamenika predsednika, najstariji član Izborne komisije. Ukoliko najstariji prisutan član Izborne komisije ne može ili ne želi da preuzme predsedavanje sednicom, predsedavanje preuzima sledeći najstariji član Izborne komisije.
Otvarajući sednicu, predsedavajući konstatuje broj prisutnih članova Izborne komisije.
U raspravi na sednici mogu da učestvuju predsednik, članovi, sekretar Izborne komisije i njihovi zamenici.
Sednici, na poziv predsednika Izborne komisije, mogu da prisustvuju i u raspravi mogu da učestvuju i predstavnici državnih i lokalnih organa i organizacija, ukoliko se na sednici razmatraju pitanja iz njihovog delokruga, o čemu predsedavajući obaveštava članove Izborne komisije na početku sednice.
Pre utvrđivanja dnevnog reda pristupa se usvajanju zapisnika sa prethodne sednice Izborne komisije.
Ukoliko zapisnik sa prethodne sednice nije sačinjen iz opravdanih razloga, zapisnik se dostavlja, odnosno stavlja na uvid članovima Izborne komisije na jednoj od narednih sednica Izborne komisije.
O opravdanosti razloga predsednik obaveštava članove Izborne komisije.
Primedbe na zapisnik može da iznese svaki član, odnosno zamenik člana Izborne komisije.
O iznetim primedbama na zapisnik, Izborna komisija odlučuje redosledom kojim su izneti.
Nakon odlučivanja o primedbama na zapisnik, predsedavajući konstatuje da je zapisnik usvojen u predloženom tekstu, odnosno sa usvojenim primedbama.
Ukoliko nema iznetih primedbi na zapisnik, predsedavajući stavlja na glasanje zapisnik u predloženom tekstu.
Dnevni red sednice utvrđuje Izborna komisija.
Pravo da predloži izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda ima svaki član Izborne komisije, odnosno zamenik člana.
O predlozima za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda odlučuje se bez rasprave, redom kojim su predlozi izneti na sednici.
Nakon izjašnjavanja o predlozima za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda, Izborna komisija glasa o usvajanju dnevnog reda u celini.
Na predlog predsedavajućeg ili člana Izborne komisije, odnosno zamenika člana, Izborna komisija može da odluči da se vreme za raspravu svakog od učesnika, po određenoj tački dnevnog reda, ograniči na pet minuta.
Na sednici se radi po tačkama dnevnog reda.
Pre otvaranja rasprave po tački dnevnog reda, Izbornu komisiju izveštava predsednik ili član Izborne komisije kojeg je odredio predsednik Izborne komisije i koji predlaže način postupanja Izborne komisije (izvestilac).
Ukoliko se na sednici razmatra predlog akta koji donosi Izborna komisija, pre otvaranja rasprave, Izbornu komisiju sa predlogom akta upoznaje sekretar Izborne komisije.
Predsedavajući može predložiti objedinjenu raspravu za tačke utvrđenog dnevnog reda.
Predlog iz stava 4.ovog člana smatra se usvojenim ako za njega glasa većina od prisutnih članova Izborne komisije.
Objedinjena rasprava podrazumeva istovremenu raspravu za te tačke, dok se o svakoj tački glasa pojedinačno.
Predsedavajući se stara o radu na sednici i daje reč članovima i zamenicima članova Izborne komisije prijavljivanja za učešće u raspravi.
Kada je to neophodno, predsedavajući može odrediti pauzu.
Pošto utvrdi da je rasprava po tački dnevnog reda iscrpljena, predsedavajući zaključuje raspravu, nakon čega se prelazi na odlučivanje.
Izborna komisija donosi odluke većinom glasova svih članova Izborne komisije u stalnom, odnosno u proširenom sastavu.
Pravo da glasaju imaju samo članovi Izborne komisije, dok zamenici članova imaju pravo glasa u slučaju odsustva člana kojeg zamenjuju, kao i u slučaju kada su sednici prisutni i član i njegov zamenik.
Glasanje na sednici Izborne komisije je javno.
Članovi Izborne komisije se izjašnjavaju "za" predlog, "protiv" predloga ili se uzdržavaju od glasanja.
Glasanje se vrši dizanjem ruke.
Odlučivanje o predlozima akata koje donosi Izborna komisija
Ukoliko su u toku rasprave izneti predlozi za brisanje, odnosno izmene akta, predsedavajući na glasanje prvo stavlja te predloge. U tom slučaju, odlučuje se prema redosledu po kom su izneti predlozi za brisanje, odnosno izmenu, pri čemu predsedavajući na glasanje prvo stavlja predlog za brisanje, a potom predlog za izmenu.
Ukoliko se po istoj tački dnevnog reda iznesu više predloga, o njima se glasa prema redosledu kako su izneti.
Nakon glasanja o svim predlozima, predsedavajući stavlja na glasanje usvajanje predloga akta u celini.
O prigovorima koji su upućeni Izbornoj komisiji, sekretar Izborne komisije pripremiće najkasnije u roku od 24 časa, za potrebe Izborne komisije, stručno mišljenje o načinu rešavanja prigovora i na osnovu tog mišljenja sačiniće nacrt rešenja ili drugog akta.
Stručno mišljenje iz stava 1. ovog člana obuhvata sadržinu prigovora, činjenično stanje, izlaganje zakonskih odredbi na osnovu kojih se prigovor rešava i predlog kako ga treba rešiti.
Ukoliko je u toku rasprave iznet predlog za odbacivanje prigovora, predsedavajući stavlja na glasanje prvo taj predlog.
Ukoliko u toku diskusije ne bude iznet predlog za odbacivanje prigovora, odnosno nijedan od iznetih predloga ne bude usvojen, Izborna komisija se izjašnjava o predlogu za odbijanje prigovora, ukoliko je takav predlog iznet u raspravi.
Ukoliko nijedan predlog za odbacivanje ili odbijanje prigovora ne bude usvojen, Izborna komisija se izjašnjava o usvajanju prigovora.
Ako usvajanje prigovora ne dobije potreban broj glasova, smatraće se da je prigovor odbijen.
Tok sednice Izborne komisije se snima i vode se stenografske beleške.
O radu na sednici sačinjava se zapisnik.
Zapisnik sadrži glavne podatke o radu na sednici, i to: o prisutnim i odsutnim članovima i zamenicima članova Izborne komisije, kao i o drugim prisutnim licima, o tačkama, odnosno o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o odlukama, zaključcima i drugim aktima koji su na sednici doneti, kao i rezultatima glasanja na sednici.
Predsednik, član i sekretar Izborne komisije, kao i njihovi zamenici, mogu zahtevati da se u zapisnik unese njihovo izdvojeno mišljenje.
U slučaju kada ne postoje uslovi za vođenje stenografskih beleški, sačinjava se prepis tonskog snimka sednice Izborne komisije, koji čini sastavni deo zapisnika.
Zapisnik potpisuju predsedavajući sednici i sekretar Izborne komisije.
O sačinjavanju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Izborne komisije.
Elektronska sednica održava se razmenom elektronskih poruka sa elektronske adrese Izborne komisije: izbornavr@vranje.org.rs.
Elektronsku sednicu saziva predsednik Izborne komisije.
Elektronska sednica saziva se elektronskim putem, slanjem saziva na adresu za prijem elektronske pošte koju predsednik i članovi Izborne komisije i njihovi zamenici prijavljuju, kao svoju zvaničnu adresu za prijem i slanje elektronske pošte.
O sazivanju elektronske sednice članovi i zamenici članova Izborne komisije obaveštavaju se i slanjem poruke telefonskim putem.
U sazivu elektronske sednice obavezno se navodi razlog održavanja elektronske sednice.
Na elektronskoj sednici odlučuje se po tačkama dnevnog reda koji je utvrđen u sazivu elektronske sednice.
Uz saziv elektronske sednice, dostavlja se, u elektronskom obliku, materijal koji je predmet odlučivanja na elektronskoj sednici.
Na elektronskoj sednici, članovi, odnosno zamenici članova se izjašnjavaju o tačkama dnevnog reda elektronske sednice, tako što odgovaraju na elektronsku poruku kojom im je dostavljen saziv elektronske sednice i glasaju "za", ili " protiv" ili "uzdržan" za predlog iz svake tačke dnevnog reda elektronske sednice.
Članovi, odnosno zamenici članova se izjašnjavaju o tačkama dnevnog reda elektronske sednice u roku od tri časa od časa slanja saziva elektronske sednice.
Smatra se da je elektronska sednica održana ako je odgovor na elektronsku poruku kojom im je dostavljen saziv elektronske sednice dostavila većina od ukupnog broja članova ili njihovih zamenika, u roku iz stava 9. ovog člana.
Odluka na elektronskoj sednici je doneta ako je "za" glasala većina od broja članova Izborne komisije koji su dostavili odgovor u smislu stava 10. ovog člana.
U roku od jednog časa od isteka roka u kojem je trebalo da se članovi ili njihovi zamenici izjasne o tačkama dnevnog reda elektronske sednice, sekretar, odnosno zamenik sekretara Izborne komisije sačinjava pregled glasanja po svim tačkama dnevnog reda elektronske sednice i dostavlja ga elektronskim putem predsedniku Izborne komisije, uzimajući u obzir samo blagovremeno primljene odgovore članova, odnosno zamenika članova Izborne komisije.
Elektronska sednica smatra se završenom časom dostavljanja pregleda glasanja iz stava 12. ovog člana.
O elektronskoj sednici sačinjava se zapisnik, u kojem se konstatuje koji su članovi ili zamenici članova blagovremeno odgovorili na elektronsku poruku kojom im je dostavljen saziv elektronske sednice, kao i rezultat glasanja po svakoj tački dnevnog reda elektronske sednice, pri čemu se uzimaju u obzir samo blagovremeno primljeni odgovori.
Ukoliko su glasali i član i njegov zamenik, uzima se u obzir izjašnjavanje člana Izborne komisije.
Zapisnik elektronske sednice usvaja se na prvoj narednoj sednici Izborne komisije.
Izvornici i prepisi akata Izborne komisije
Izvornikom akta smatra se tekst akta usvojen na sednici Izborne komisije, sačinjen u propisanom obliku, potpisan od predsedavajućeg i overen pečatom Komisije.
O sačinjavanju i čuvanju izvornika stara se sekretar Komisije.
Prepis izvornika u svemu mora da bude istovetan izvorniku, potpisuje ga sekretar Komisije i overava se pečatom Komisije.
Rad Izborne komisije je javan.
Izborna komisija obezbeđuje javnost rada:
- prenosima sednica Izborne komisije i konferencija za medije na veb-prezentaciji Komisije,
- omogućavanjem akreditovanim predstavnicima sredstava javnog informisanja da prisustvuju sednicama Komisije,
- omogućavanjem zainteresovanim domaćim, stranim i međunarodnim organizacijama i udruženjima (posmatrači) da prate rad Komisije tokom izbornog postupka,
- objavljivanjem akata na veb-prezentaciji;
- objavljivanjem dokumenata o radu Izborne komisije na veb-prezentaciji i putem društvenih mreža,
- izdavanjem saopštenja za javnost, i
- održavanjem konferencija za medije i davanjem izjava za medije, u skladu sa ovim poslovnikom;
- na drugi pogodan način kojim se obezbeđuje javnost rada.
Objavljivanje odluka izborne komisije
Odluke Izborne komisije objavljuju se na veb- prezentaciji Grada www.vranje.rs, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 24 časa od završetka sednice na kojoj su odluke donete i na način koji propisuje Republička izborna komisija.
Na veb-prezentaciji mora biti naznačen datum i vreme objavljivanja odluke.
Kada donese i objavi odluku po zahtevu, Izborna komisija je dužna da podnosioca zahteva telefonom ili elektronskom poštom obavesti o tome da je odluka po njegovom zahtevu doneta i objavljena na veb-prezentaciji.
Ako je odluka Izborne komisije doneta po zahtevu, podnosilac zahteva može tražiti da mu se pismeni otpravak te odluke uruči u sedištu Izborne komisije ili pošalje poštom.
Vreme kada je podnosilac zahteva obavešten telefonom ili elektronskom poštom da je doneta i objavljena odluka po njegovom zahtevu, odnosno vreme kada mu je uručen pismeni otpravak odluke u sedištu Izborne komisije ili poslat poštom ne utiče na računanje roka u kojem može da podnese pravna sredstva protiv te odluke.
Tekst saopštenja za javnost utvrđuje Izborna komisija.
O radu Izborne komisije javnost obaveštava predsednik ili član kojeg predsednik Izborne komisije ovlasti, putem konferencija za medije i izjava za medije.
Predsednik, članovi, sekretar i njihovi zamenici Izborne komisije i lica angažovana za obavljanje stručnih, administrativnih i tehničkih poslova za potrebe Izborne komisije, dužna su da u svom radu postupaju u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti.
Podnosilac proglašene izborne liste ima pravo da podnese prigovor protiv donete odluke, preduzete radnje i zbog propuštanja da se donese odluka, odnosno preduzme radnja u sprovođenju lokalnih izbora ako ovim zakonom nije propisano drugačije.
Podnosilac izborne liste, politička stranka, odbornička grupa, kandidat za odbornika, birač i lice čije je ime u nazivu izborne liste ili podnosioca izborne liste mogu podneti prigovor kada je to propisano ovim zakonom.
Prigovor se može podneti u roku od 72 časa od objavljivanja odluke, odnosno preduzimanja radnje koju podnosilac smatra nepravilnom, ako drugačije nije određeno ovim zakonom.
Prigovor zbog toga što nije doneta odluka, odnosno preduzeta radnja u roku koji je propisan zakonom ili podzakonskim aktom Republičke izborne komisije može se podneti u roku od 72 časa od isteka roka u kojem je odluka trebalo da bude doneta, odnosno u kojem je radnja trebalo da bude preduzeta, ako drugačije nije određeno ovim zakonom.
Izborna komisija je dužna da u roku od 72 časa od prijema prigovora donese i objavi rešenje o prigovoru.
Prigovor i rešenje o prigovoru izborna komisija objavljuje na veb-prezentaciji.
Protiv rešenja izborne komisije kojim je odbačen ili odbijen prigovor podnosilac prigovora može podneti žalbu Višem sudu u Vranju, u roku od 72 časa od objavljivanja tog rešenja na veb-prezentaciji.
Žalba zbog toga što u propisanom roku nije doneta odluka o prigovoru može se podneti u roku od 72 časa od isteka roka u kojem je trebalo da bude doneta odluka o prigovoru.
Protiv rešenja Izborne komisije kojim je usvojen prigovor podnosilac proglašene izborne liste, podnosilac izborne liste, politička stranka, odbornička grupa, kandidat za odbornika, birač i lice čije je ime u nazivu izborne liste ili u nazivu podnosioca izborne liste mogu podneti žalbu Višem sudu u roku od 72 časa od objavljivanja tog rešenja na veb-prezentaciji ako im je time što je usvojen prigovor neposredno povređen pravni interes.
Izborna komisija dužna je da u roku od 24 časa od prijema žalbe dostavi višem sudu žalbu i sve spise tog predmeta.
Sredstva za sprovođenje izbora i finansiranje izborne aktivnosti za izbor odbornika u Skupštini grada Vranja obezbeđuju se u budžetu Grada Vranja.
Naredbodavac za isplatu sredstava je predsednik Izborne komisije.
Predsednik, članovi i sekretar Izborne komisije, kao i njihovi zamenici, imaju pravo na naknadu za rad u Izbornoj komisiji.
Visina naknade određuje se posebnim aktom Izborne komisije.
Izborna komisija posebnim aktom određuje naknadu predsednicima i članovima biračkih odbora, odnosno njihovim zamenicima.
Izborna komisija posebnim aktom određuje naknadu angažovanim licima - zaposlenima u Gradskoj upravi za obavljanje poslova za potrebe Izborne komisije.
U sprovođenju izbora za narodne poslanike, odnosno za predsednika Republike, sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora obezbeđuju se u budžetu Republike.
Republička izborna komisija utvrđuje naknade za rad u organima za sprovođenje izbora i drugih troškova sprovođenja izbora.
VIII KANCELARIJSKO I ARHIVSKO POSLOVANJE
Na kancelarijsko i arhivsko poslovanje Izborne komisije primenjuju se propisi kojima se uređuje ovo poslovanje.
Pravo predlaganja izmena i dopuna Poslovnika ima svaki član i zamenik člana Izborne komisije.
Predlog za izmenu i dopunu poslovnika podnosi se u pisanom obliku.
Izborna komisija može ovlastiti sekretara Izborne komisije da utvrdi prečišćen tekst opšteg akta Izborne komisije.
Ovlašćenje za utvrđivanje prečišćenog teksta opšteg akta može da bude sadržano u aktu kojim se menja opšti akt, ili u posebnom zaključku koji donosi Izborna komisija.
Prečišćen tekst opšteg akta objavljuje se na veb prezentaciji Republičke izborne komisije, veb prezentaciji Grada i u "Službenom glasniku grada Vranja".
Shodna primena drugog zakona i drugih propisa
Odredbe zakona kojim se uređuje izbor narodnih poslanika shodno se primenjuju i na izbor predsednika Republike, u pitanjima koja Zakonom o izboru predsednika Republike nisu posebno uređena.
Odredbe zakona kojim se uređuje izbor narodnih poslanika shodno se primenjuju i na lokalne izbore u pitanjima koja ovim zakonom nisu posebno uređena.
Odredbe zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak shodno se primenjuju na odlučivanje o prigovoru.
Odredbe zakona kojim se uređuje upravni spor shodno se primenjuju na odlučivanje o žalbi na rešenje Izborne komisije kojim je odlučeno o prigovoru i o žalbi na odluku Skupštine Grada.
Odredbe ovog poslovnika koja se odnose na imenovanje i nadležnost organa za sprovođenje izbora za narodne poslanike shodno se primenjuju i na izbor predsednika Republike.
Privremeno zadržavanje nadležnosti Upravnog suda
Nadležnost višeg suda za odlučivanje po žalbi odložena je i zadržana privremena nadležnost Upravnog suda u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu Zakona o lokalnim izborima ("Službeni glasnik RS", broj 14/22).
Privremeno uvećanje broja članova i zamenika članova organa za sprovođenje izbora u stalnom sastavu
Prve lokalne izbore koji budu raspisani nakon stupanja na snagu Zakona o lokalnim izborima, sprovodi Izborna komisija u čiji stalni sastav, osim članova i zamenika članova koji se imenuju po opštim pravilima ovog zakona, ulazi još po jedan član i zamenik člana koje imenuje Republička izborna komisija na predlog predsednika Narodne skupštine, a mandat im traje dok ukupan izveštaj o rezultatima lokalnih izbora ne postane konačan.
Odredba stava 1. primenjuje se i u sprovođenju prvih izbora za narodne poslanike koji budu raspisani nakon stupanja na snagu zakona kojim se uređuju izbori za narodne poslanike.
Na pitanja koja nisu regulisana ovim Poslovnikom neposredno se primenjuju odredbe zakona, drugih propisa, kao i uputstva i druga akta Republičke izborne komisije koja se odnose na sprovođenje izbora za narodne poslanike.
Stupanjem na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik Izborne komisije grada Vranja ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 2/20 i 40/20).
Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja na veb prezentaciji Grada.