PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA NA TERITORIJI GRADA ZRENJANINA

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 5/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji grada Zrenjanina.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Zrenjanina.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije opredeljuju se Odlukom o budžetu grada Zrenjanina za svaku budžetsku godinu u okviru Programa 17 Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije, Programska aktivnost 0501-0001 Energetski menadžment, funkcija 620, pozicija 123/0 - ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za stambene zgrade, porodične kuće i stanove u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi. Maksimalni iznosi po merama biće definisani javnim pozivom.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava krajnjim korisnicima donosi Gradsko veće grada Zrenjanina na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.

Član 6

Sufinansiranje unapređenja energetske efikasnosti, u gradu Zrenjaninu će se raditi za sledeće mere energetske efikasnosti:

Unapređenje termičkog omotača putem:

zamene spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača. Ova mera obuhvata i prateću opremu za prozore/vrata, kao što su okapnice, prozorske daske, roletne, kapci i dr, kao i prateće građevinske radove na demontaži i pravilnoj montaži prozora/vrata, kao što je demontaža starih prozora/vrata i odvoz na deponiju, pravilna montaža prozora, obrada oko prozora/vrata gips-karton pločama, gletovanje, obrada ivica i krečenje oko prozora/vrata sa unutrašnje strane zida,

postavljanja termičke izolacije zidova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru,

postavljanja termičke izolacije ispod krovnog pokrivača. Ova mera može obuhvatiti, u slučaju da je oštećen krovni pokrivač i hidroizolacioni krovni sistem, građevinske radove na zameni hidroizolacije i drugih slojeva krovnog pokrivača, kao i limarske radove, ali ne i radove na zameni konstruktivnih elemenata krova;

Unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

zamene postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim. Isključivo se prihvata ugradnja novog grejača toplote koji kao gorivo koristi: drvnu biomasu (pelet, briket, sečka, pirolizu drveta), prirodan gas ili tečni naftni gas,

zamene postojeće ili ugradnja nove cevne mreže, grejnih tela-radijatora i pratećeg pribora,

ugradnje toplotnih pumpi (grejač prostora ili kombinovani grejač),

ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi,

opremanjem sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili),

ugradnje solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode,

ugradnje solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem.

Druge mere u skladu sa javnim pozivima za izbor direktnih i krajnjih korisnika

Dodatni uslovi za dodelu sredstava podsticaja za energetsku sanaciju stambenih objekta:

Dvojni objekti različitih vlasnika kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti.

Za stambene objekte sa više etaža jednog vlasnika, sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama.

Vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

Vlasnici objekata mogu konkurisati samo za jednu meru energetske efikasnosti.

Stambene zajednice zastupa upravnik stambene zajednice, a po donošenju odluke o sprovođenju mera energetske sanacije na zajedničkim delovima stambene zgrade

Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva i stambene zajednice dati su u članu 25. ovog Pravilnika.

Subvencije koje se dodeljuju za mere iz člana 6. ovog pravilnika su isključivo za nabavku opreme i radove na ugradnji. Ukoliko je za neku od mera neophodno pribaviti odobrenje o izvođenju radova, krajnji korisnici sami snose troškove podnošenja zahteva i pribavljanja dokumentacije neophodne za dobijanje pomenutog odobrenja.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta grada Zrenjanina su:

Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi

Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.

Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene)

Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava.

Drugi troškove koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva i stambene zajednice.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradsko veće grada Zrenjanina donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).

Javni konkursi za sufinansiranje mera energetske sanacije u ime grada Zrenjanina sprovodi Komisija, koju Gradsko veće formira Rešenjem o obrazovanju komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

- Pripremu konkursne dokumentacije direktnih korisnika i krajnjih korisnika (javni poziv, obrazac prijave, i drugo).

- Oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;

- Prijem i kontrola prispelih zahteva;

- Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

- Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih direktnih korisnika i krajnjih korisnika. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

- Donošenje predloga preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i predloga preliminarne liste izabranih krajnjih korisnika kojima će biti priznato pravo na bespovratna sredstva;

- Izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i predloga Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta grada Zrenjanina.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata sprovođenje najmanje dva najavljena obilaska, i to:

Pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

Nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta/ nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

Pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju

rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 10 dana;

evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;

rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan;

evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana;

donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora;

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva Budžeta grada Zrenjanina za sufinansiranju mera energetske sanacije krajnjih korisnika dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće grada Zrenjanina.

Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

da su registrovani kao privredna društva ili preduzetnici,

da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

da su izmirili dospele obaveze po osnovu javnih prihoda,

da imaju ateste za materijale i proizvode,

da imaju najmanje jednog zaposlenog na neodređeno vreme najmanje šest meseci pre podnošenja prijave.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:

pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

finansijski okvir,

namenu sredstava,

uslove za učešće na konkursu,

dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

ispunjenost uslova iz javnog poziva,

način i rok podnošenja prijave,

način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

opšte podatke o privrednom subjektu;

podatke o zakonskom zastupniku;

profil privrednog subjekta;

original ili overena kopija potvrda nadležne filijale Poreske uprave da je podnosilac zahteva izmirio sve dospele obaveze javnih prihoda.

Utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 19

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od pet dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 10 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće grada Zrenjanina donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.

Odluka Gradskog veća grada Zrenjanina o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada.

Rešenje koje sadrži konačnu listu krajnjih korisnika donosi Gradonačelnik na osnovu Odluke Gradskog veća.

Ugovor o u sprovođenju mera energetske sanacije zaključuju nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije grad Zrenjanin, direktni korisnik i krajnji korisnik.

Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, može se ponoviti javni poziv.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima

Član 20

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za energetsku sanaciju stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće grada Zrenjanina.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima sprovodi Komisija.

Krajnji korisnici, učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Stambene zajednice imaju pravo da konkurišu isključivo za mere koje su definisane u članu 6. tačka 1.2, 1.3, 2.3, 2.4 i 2.5, 4.

Konkursna dokumentacija sadrži:

46) javni poziv

47) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata

Član 21

Pravo učešća na konkursu imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:

da je podnosilac prijave vlasnik i da živi u porodičnoj kući ili u stanu na teritoriji grada Zrenjanina (prema fotokopiji lične karte),

da je stambeni objekat za koji se konkuriše upisan u listu nepokretnosti sa jednim od sledećih pravnih statusa:

objekat izgrađen pre donošenja propisa o izgradnji objekata,

objekat preuzet iz zemljišne knjige,

objekat ima upotrebnu dozvolu,

objekat upisan po zakonu o ozakonjenju.

da je izmirio dospele obaveze po osnovu poreza na imovinu na dan podnošenja prijave.

Pravo učešća na konkursu imaju stambene zajednice koje su upisane u registar stambenih zajednica i te iste donesu odluku o učešću u program mera energetske sanacije i na osnovu toga dostave zapisnik o izglasavanju odluke.

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike (građane i stambene zajednice)

Član 22

Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:

pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

finansijski okvir,

namenu sredstava,

broj mera za koje jedan korisnik može da konkuriše,

uslove za učešće na konkursu,

listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere,

dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

način na koji grad Zrenjanin pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

način i rok podnošenja prijave,

postupak odobravanja sredstava,

način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima i stambenim zajednicama za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike

Član 23

Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

popunjen obrazac (Prilog 2) ovog pravilnika, koji se odnosi na stanje građevinskih(fasadnih) elemenata;

fotokopiju lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva kojom se vidi adresa stanovanja podnosioca prijave;

rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu;

prepis lista nepokretnosti ne stariji od 6 meseci;

rešenje o odobrenju za priključenje, ugovor o priključenju na distributivnu mrežu ili poslednji račun za gas (za nabavku kotla na prirodni gas);

predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad;

izjava o članovima domaćinstva sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom stanovanja;

fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu o (minimalna potrošnja ne može biti manja od 50 kWh mesečno);

uslove "Zavoda za zaštitu spomenika kulture Zrenjanin" ukoliko se objekat nalazi u zaštićenom delu Grada;

potvrda o izmirenim poreskim obavezama na dan podnošenja prijave;

potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

i druga dokumenta u skladu sa Javnim pozivom.

Dokumentacija koju dostavlja stambene zajednice pri podnošenju prijave:

potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

popunjen obrazac (Prilog 3) ovog pravilnika, koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata;

Odluka skupštine stambenih zajednica o učešću na konkursu;

prepis lista nepokretnosti ne stariji od 6 meseci;

predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad;

uslove "Zavoda za zaštitu spomenika kulture Zrenjanin" ukoliko se objekat nalazi u zaštićenom delu Grada;

potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

i druga dokumenta u skladu sa Javnim pozivom.

Grad Zrenjanin će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti

Član 24

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje

vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu od godinu dana koristili sredstva Grada za slične aktivnosti i ista opravdali.

Kriterijumi za izbor projekata krajnjih korisnika

Član 25

PORODIČNE KUĆE I STANOVI

Unapređenje termičkog omotača putem:

Zamena spoljnih prozora i vrata

Postojeće tehničke karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima, široka ili uska kutija

15

Drveni, dvostruki sa spojenim krilima

12

Drveni, jednostruki sa vakum staklom (stariji modeli "Jelovica" ili slično)

9

PVC, aluminijum

1

 

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Zid bez fasadne izolacije sa ili bez fasadnog maltera, debljine do 30 cm

5

Zid bez fasadne izolacije, debljine preko 30 cm

8

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≤ 5 cm

12

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≥ 8 cm

15

 

Postavljanje termičke izolacije zidova

Postojeće tehničke karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima, široka ili uska kutija

1

Drveni, dvostruki sa spojenim krilima

9

Drveni, jednostruki sa vakum staklom (stariji modeli "Jelovica" ili slično)

12

PVC, aluminijum

15

 

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Zid bez fasadne izolacije sa ili bez fasadnog maltera, debljine do 30 cm

15

Zid bez fasadne izolacije, debljine preko 30 cm

12

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≤ 5 cm

8

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≥ 8 cm

5

 

Postavljanje termičke izolacije ispod krovnog pokrivača

Postojeće tehničke karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima, široka ili uska kutija

1

Drveni, dvostruki sa spojenim krilima

9

Drveni, jednostruki sa vakum staklom (stariji modeli "Jelovica" ili slično)

12

PVC, aluminijum

15

 

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Zid bez fasadne izolacije sa ili bez fasadnog maltera, debljine do 30 cm

5

Zid bez fasadne izolacije, debljine preko 30 cm

8

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≤ 5 cm

12

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≥ 8 cm

15

Unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom, ugradnje solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode i ugradnje solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe.

 

Postojeće tehničke karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima, široka ili uska kutija

1

Drveni, dvostruki sa spojenim krilima

9

Drveni, jednostruki sa vakum staklom (stariji modeli "Jelovica" ili slično)

12

PVC, aluminijum

15

 

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Zid bez fasadne izolacije sa ili bez fasadnog maltera, debljine do 30 cm

5

Zid bez fasadne izolacije, debljine preko 30 cm

8

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≤ 5 cm

12

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≥ 8 cm

15

Kao kriterijum za bodovanje, za sve mere koje se odnose na porodične kuće i stanove, koristi se K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

K faktor zauzetosti površine za stanove

 

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

 

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima za porodične kuće i stanove ne može preći 35 bodova.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći.

STAMBENE ZAJEDNICE

Unapređenje termičkog omotača putem:

Postavljanje termičke izolacije zidova

 

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Zid bez fasadne izolacije sa ili bez fasadnog maltera, debljine do 30 cm

15

Zid bez fasadne izolacije, debljine preko 30 cm

12

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≤ 5 cm

8

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≥ 8 cm

5

 

Postavljanje termičke izolacije ispod krovnog pokrivača

 

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Zid bez fasadne izolacije sa ili bez fasadnog maltera, debljine do 30 cm

5

Zid bez fasadne izolacije, debljine preko 30 cm

8

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≤ 5 cm

12

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≥ 8 cm

15

Unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem ugradnje toplotnih pumpi (grejač prostora ili kombinovani grejač), ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi ili opremanjem sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili)

 

 

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Zid bez fasadne izolacije sa ili bez fasadnog maltera, debljine do 30 cm

5

Zid bez fasadne izolacije, debljine preko 30 cm

8

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≤ 5 cm

12

Zid sa fasadnom izolacijom, izolacija debljine ≥ 8 cm

15

Kao kriterijum za bodovanje, za sve mere koje se odnose na stambene zajednice, koristi se C faktor stanja stolarije, koji predstavlja količnik ukupnog broja prozora na zgradi i broja energetsko efikasnih prozora. Pod pojmom energetsko efikasni prozor podrazumevaju se prozori PVC, aluminijum ili drveni sa minimum dvostrukim vakum staklom.

C faktor

 

 

 

Broj bodova

C ≤ 2

5

C > 2

2

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor C veći.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima za stambene zajednice ne može preći 20 bodova.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 26

Ocenjivanje i rangiranje krajnjih korisnika, vrši se primenom kriterijuma iz člana 25.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 25, utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 25. ovog pravilnika.

Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici grada.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnici JLS.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 8 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana komisija sačinjava predlog konačne liste krajnjih korisnika.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici grada/Opštine.

Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnicu JLS.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 8 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.

Gradsko veće grada Zrenjanina donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega grad Zrenjanin, direktni i krajnji korisnik zaključuju ugovor.

Član 27

Ukoliko Grad tokom trajanja Konkursa ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih Konkursom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.

Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove, prema listi korisnika.

Isplata sredstava

Član 28

Grad Zrenjanin će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skaldu sa i zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji nisu navedeni u članu 6.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, JLS neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ugovor se raskida. Krajnji korisnik može zaključiti novi ugovor sa gradom i drugim direktnim korisnikom sa liste uz dostavljanje Komisiji nove profakture/predračuna, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 29

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice Grada.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 30

Podaci i akti koje Komisija donosi objavljuju na zvaničnoj internet stranici grada Zrenjanina i moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada.

Čuvanje dokumentacije

Član 31

Gradska uprava grada Zrenjanina ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 32

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

Član 33

Donošenjem ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o finansijskoj podršci unapređenju energetske efikasnosti stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova na teritoriji grada Zrenjanina ("Službeni list grada Zrenjanina" broj 17/21) i Program o finansijskoj podršci unapređenju energetske efikasnosti stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova na teritoriji grada Zrenjanina za 2021 ("Službeni list grada Zrenjanina" broj 17/21).

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. listu Grada Zrenjanina", br. 5/2022.