REŠENJE
O ODREĐIVANJU ULICA ZA PEŠAČKI SAOBRAĆAJ NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA - PEŠAČKE ZONE

("Sl. list grada Beograda", br. 73/2019, 98/2019, 110/2019 - ispr. i 45/2022)

Član 1

Ovim rešenjem utvrđuje se poseban režim saobraćaja na teritoriji grada Beograda, odnosno određuju se ulice ili delovi ulica u kojima je dozvoljen isključivo saobraćaj pešaka - pešačka zona (daljem tekstu: ulice pešačke zone), i to:

1. Zona Knez Mihailove ulice:

- Kneza Mihaila,

- Sremska,

- Maršala Birjuzova (od Kosmajskog prolaza do Sremske),

- Kosmajski prolaz,

- Obilićev venac (od Carice Milice do Trga republike),

- Trg republike (od Vase Čarapića do Obilićevog venca),

- Čika Ljubina,

- Laze Pačua,

- Marka Leka,

- Zmaj Jovina (od Obilićevog venca do Vase Čarapića),

- Vuka Karadžića (od Studentskog trga do Čubrine),

- 1.300 kaplara,

- Uskočko sokače,

- Kralja Petra (od kućnog broja 10a do kućnog broja 22),

- Rajićeva (od Knez Mihailove do Gračaničke),

- Cara Lazara (od Vuka Karadžića do Rajićeve),

- Nikole Spasića,

- Uskočka,

- Delijska,

- Đure Jakšića,

- Topličin venac (od Carice Milice do Obilićevog venca i od Pop Lukine do Čubrine),

2. Zona Skadarske ulice:

- Skadarska (od Bulevara despota Stefana do Cara Dušana),

- Zetska,

- Simina (od Skadarske do Emilijana Josimovića),

- Gospodar Jevremova (od k. br. 56 do Skadarske);

- Strahinjića bana (od Skadarske do Francuske).

3. Zona Magistratskog trga:

- Magistratski trg - Zemun,

- Gospodska - Zemun,

- Veliki trg (od Gospodske do Zmaj Jovine) - Zemun,

- Masarikov trg (od javnog parkirališta do Gospodske) - Zemun;

4. Ostale ulice:

- Nušićeva (od Terazija do Dečanske);

- Andrićev venac (od kućnog broja br. 6 do Kralja Milana);

- Reljina;

- Njegoševa (od Kralja Milana do Svetozara Markovića);

- Karađorđeva (prolaz od Travničke br. 2 do Karađorđeve br. 46) - Savski venac;

- Dalmatinska (urbani džep);

- Kej oslobođenja (od Karamatine do kraja uzvodno) - Zemun;

- Karađorđeva - Lazarevac (od Branka Radičevića i Kralja Petra I do Dimitrija Tucovića i Dušana Nedeljkovića).

Član 2

U ulicama pešačke zone iz člana 1. ovog rešenja može se vršiti komunalno održavanje vozilima komunalnih preduzeća najveće dozvoljene mase do 3,5 t u vremenu od 1.00 do 8.00 časova.

U ulicama pešačke zone iz člana 1. ovog rešenja mogu se vršiti hitne intervencije vozilima javnih preduzeća na infrastrukturnoj mreži, komunalnim vozilima i vozilima šlep službe, najveće dozvoljene mase do 3,5 t, u vremenu od 00.00 do 24.00 časa.

Vozila iz stava 2. ovog člana moraju biti obeležena oznakom preduzeća, komunalna vozila moraju posedovati putni nalog, a vozila javnih preduzeća i šlep službe u toku hitne intervencije moraju imati uključeno rotaciono svetlo-žute boje.

Za vršenje neodložnih poslova održavanja infrastrukturne mreže u ulicama pešačke zone iz člana 1. ovog rešenja, može se izuzetno dozvoliti kretanje teretnim vozilima javnih preduzeća, komunalnim vozilima i vozilima šlep službe mase veće od 3,5 t, na osnovu posebnog elaborata zaštite ulične konstrukcije i druge komunalne infrastrukture i na osnovu saglasnosti Javnog preduzeća za obavljanje delatnosti upravljanja javnim putevima grada Beograda.

Ukoliko se pri kretanju vozila iz prethodnog stava, ošteti ulična konstrukcija i/ili druga komunalna infrastruktura, Javno preduzeće za obavljanje delatnosti upravljanja javnim putevima Grada Beograda i/ili nadležno javno komunalno preduzeće će istu dovesti u pređašnje stanje o trošku podnosioca zahteva.

Član 3

U ulicama pešačke zone iz člana 1. može se izuzetno dozvoliti kretanje putničkih vozila za posebne potrebe, tako da se kreću brzinom kretanja pešaka, odnosno da ne ugrožavaju pešake.

Posebne potrebe u smislu prethodnog stava mogu biti kretanje putničkih vozila radi parkiranja na parking mestu, odnosno u garaži za koja vlasnik vozila ima važeći pravni osnov (pravo svojine, korišćenja, ugovor o zakupu i dr.) i radi prevoza osoba sa invaliditetom.

Član 4

U ulicama pešačke zone može se izuzetno dozvoliti kretanje vozila na električni pogon "Vrabac", koje imaju najviše devet mesta za sedenje uključujući i mesto za sedenje vozača (8+1) za potrebe prevoza građana tako da se kreću brzinom kretanja pešaka, odnosno da ne ugrožavaju pešake.

Organizacija rada vozila iz stava 1. ovog člana je u nadležnosti organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za poslove javnog prevoza.

Član 5

Za kretanje vozila iz člana 2. st. 1, 2, i 4. čl. 3. i 4. Sekretarijat za saobraćaj izdaje dozvolu, u formi rešenja.

Član 6

U ulicama pešačke zone može se dozvoliti snabdevanje na način i pod uslovima propisanim posebnim aktom Sekretarijata za saobraćaj kojim se uređuje režim saobraćaja teretnih vozila i snabdevanje na teritoriji grada Beograda.

Član 7

U cilju razvoja i unapređenja pešačkog saobraćaja u ulicama pešačkih zona i pešačkim koridorima mogu se postavljati elementi urbane opreme, urbanog mobilijara i urbane teksture definisani katalogom urbane opreme grada Beograda (KUOB).

Član 8

Danom početka primene ovog rešenja prestaje da važi Rešenje o određivanju ulica za pešački saobraćaj na teritoriji grada Beograda - pešačke zone ("Službeni list Grada Beograda", broj 66/17).

Zahtevi koji su podneti do dana početka primene ovog rešenja rešavaće se u skladu sa odredbama ovog rešenja.

Dozvole koje su izdate na osnovu rešenja koje je važilo do dana donošenja ovog rešenja važe za period na koji su izdate i biće usklađena po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama ovog rešenja i aktom iz člana 6. ovog rešenja.

Član 9

Ovo rešenje objaviti u "Službenom listu Grada Beograda", a primenjivaće se prvog dana od dana objavljivanja.