REŠENJEO ODREĐIVANJU ULICA ZA PEŠAČKI SAOBRAĆAJ NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA - PEŠAČKE ZONE("Sl. list grada Beograda", br. 73/2019, 98/2019, 110/2019 - ispr. i 45/2022) |
Ovim rešenjem utvrđuje se poseban režim saobraćaja na teritoriji grada Beograda, odnosno određuju se ulice ili delovi ulica u kojima je dozvoljen isključivo saobraćaj pešaka - pešačka zona (daljem tekstu: ulice pešačke zone), i to:
1. Zona Knez Mihailove ulice:
- Kneza Mihaila,
- Sremska,
- Maršala Birjuzova (od Kosmajskog prolaza do Sremske),
- Kosmajski prolaz,
- Obilićev venac (od Carice Milice do Trga republike),
- Trg republike (od Vase Čarapića do Obilićevog venca),
- Čika Ljubina,
- Laze Pačua,
- Marka Leka,
- Zmaj Jovina (od Obilićevog venca do Vase Čarapića),
- Vuka Karadžića (od Studentskog trga do Čubrine),
- 1.300 kaplara,
- Uskočko sokače,
- Kralja Petra (od kućnog broja 10a do kućnog broja 22),
- Rajićeva (od Knez Mihailove do Gračaničke),
- Cara Lazara (od Vuka Karadžića do Rajićeve),
- Nikole Spasića,
- Uskočka,
- Delijska,
- Đure Jakšića,
- Topličin venac (od Carice Milice do Obilićevog venca i od Pop Lukine do Čubrine),
2. Zona Skadarske ulice:
- Skadarska (od Bulevara despota Stefana do Cara Dušana),
- Zetska,
- Simina (od Skadarske do Emilijana Josimovića),
- Gospodar Jevremova (od k. br. 56 do Skadarske);
- Strahinjića bana (od Skadarske do Francuske).
3. Zona Magistratskog trga:
- Magistratski trg - Zemun,
- Gospodska - Zemun,
- Veliki trg (od Gospodske do Zmaj Jovine) - Zemun,
- Masarikov trg (od javnog parkirališta do Gospodske) - Zemun;
4. Ostale ulice:
- Nušićeva (od Terazija do Dečanske);
- Andrićev venac (od kućnog broja br. 6 do Kralja Milana);
- Reljina;
- Njegoševa (od Kralja Milana do Svetozara Markovića);
- Karađorđeva (prolaz od Travničke br. 2 do Karađorđeve br. 46) - Savski venac;
- Dalmatinska (urbani džep);
- Kej oslobođenja (od Karamatine do kraja uzvodno) - Zemun;
- Karađorđeva - Lazarevac (od Branka Radičevića i Kralja Petra I do Dimitrija Tucovića i Dušana Nedeljkovića).
U ulicama pešačke zone iz člana 1. ovog rešenja može se vršiti komunalno održavanje vozilima komunalnih preduzeća najveće dozvoljene mase do 3,5 t u vremenu od 1.00 do 8.00 časova.
U ulicama pešačke zone iz člana 1. ovog rešenja mogu se vršiti hitne intervencije vozilima javnih preduzeća na infrastrukturnoj mreži, komunalnim vozilima i vozilima šlep službe, najveće dozvoljene mase do 3,5 t, u vremenu od 00.00 do 24.00 časa.
Vozila iz stava 2. ovog člana moraju biti obeležena oznakom preduzeća, komunalna vozila moraju posedovati putni nalog, a vozila javnih preduzeća i šlep službe u toku hitne intervencije moraju imati uključeno rotaciono svetlo-žute boje.
Za vršenje neodložnih poslova održavanja infrastrukturne mreže u ulicama pešačke zone iz člana 1. ovog rešenja, može se izuzetno dozvoliti kretanje teretnim vozilima javnih preduzeća, komunalnim vozilima i vozilima šlep službe mase veće od 3,5 t, na osnovu posebnog elaborata zaštite ulične konstrukcije i druge komunalne infrastrukture i na osnovu saglasnosti Javnog preduzeća za obavljanje delatnosti upravljanja javnim putevima grada Beograda.
Ukoliko se pri kretanju vozila iz prethodnog stava, ošteti ulična konstrukcija i/ili druga komunalna infrastruktura, Javno preduzeće za obavljanje delatnosti upravljanja javnim putevima Grada Beograda i/ili nadležno javno komunalno preduzeće će istu dovesti u pređašnje stanje o trošku podnosioca zahteva.
U ulicama pešačke zone iz člana 1. može se izuzetno dozvoliti kretanje putničkih vozila za posebne potrebe, tako da se kreću brzinom kretanja pešaka, odnosno da ne ugrožavaju pešake.
Posebne potrebe u smislu prethodnog stava mogu biti kretanje putničkih vozila radi parkiranja na parking mestu, odnosno u garaži za koja vlasnik vozila ima važeći pravni osnov (pravo svojine, korišćenja, ugovor o zakupu i dr.) i radi prevoza osoba sa invaliditetom.
U ulicama pešačke zone može se izuzetno dozvoliti kretanje vozila na električni pogon "Vrabac", koje imaju najviše devet mesta za sedenje uključujući i mesto za sedenje vozača (8+1) za potrebe prevoza građana tako da se kreću brzinom kretanja pešaka, odnosno da ne ugrožavaju pešake.
Organizacija rada vozila iz stava 1. ovog člana je u nadležnosti organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za poslove javnog prevoza.
Za kretanje vozila iz člana 2. st. 1, 2, i 4. čl. 3. i 4. Sekretarijat za saobraćaj izdaje dozvolu, u formi rešenja.
U ulicama pešačke zone može se dozvoliti snabdevanje na način i pod uslovima propisanim posebnim aktom Sekretarijata za saobraćaj kojim se uređuje režim saobraćaja teretnih vozila i snabdevanje na teritoriji grada Beograda.
U cilju razvoja i unapređenja pešačkog saobraćaja u ulicama pešačkih zona i pešačkim koridorima mogu se postavljati elementi urbane opreme, urbanog mobilijara i urbane teksture definisani katalogom urbane opreme grada Beograda (KUOB).
Danom početka primene ovog rešenja prestaje da važi Rešenje o određivanju ulica za pešački saobraćaj na teritoriji grada Beograda - pešačke zone ("Službeni list Grada Beograda", broj 66/17).
Zahtevi koji su podneti do dana početka primene ovog rešenja rešavaće se u skladu sa odredbama ovog rešenja.
Dozvole koje su izdate na osnovu rešenja koje je važilo do dana donošenja ovog rešenja važe za period na koji su izdate i biće usklađena po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama ovog rešenja i aktom iz člana 6. ovog rešenja.
Ovo rešenje objaviti u "Službenom listu Grada Beograda", a primenjivaće se prvog dana od dana objavljivanja.