PRAVILNIK
O DODELI SREDSTAVA ZA POJEDINAČNE PROJEKTE ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA NA TERITORIJI GRADA JAGODINE

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 2/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli sredstava za pojedinačne projekte energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova (u daljem tekstu Pravilnik) uređuju se bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava za realizaciju mera energetske efikasnosti, način raspodele sredstava, način praćenja namenskog korišćenja sredstava i ugovorenih prava i obaveza.

Izrazi "stambena zgrada", "porodična kuća" i "stan" imaju značenje određeno u zakonu kojim se uređuje stanovanje i održavanje zgrada.

Član 2

Mere energetske efikasnosti predviđene ovim Pravilnikom mogu se sprovodi kroz saradnju sa privrednim subjektima, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Jagodine.

Mere koje su obuhvaćene ovim Pravilnikom su:

1. unapređenje termičkog omotača putem:

1.1 zamene spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača. Ova mera obuhvata i prateću opremu za prozore/vrata, kao što su okapnice, prozorske daske, roletne, kapci i dr, kao i prateće građevinske radove na demontaži i pravilnoj montaži prozora/vrata, kao što je demontaža starih prozora/vrata i odvoz na deponiju, pravilna montaža prozora, obrada oko prozora/vrata gips-karton pločama, gletovanje, obrada ivica i krečenje oko prozora/vrata sa unutrašnje strane zida,

1.2 postavljanja termičke izolacije zidova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru,

1.3 postavljanja termičke izolacije ispod krovnog pokrivača. Ova mera može obuhvatiti, u slučaju da je oštećen krvni pokrivač i hidroizolacioni krovni sistem, građevinske radove na zameni hidroizolacije i drugih slojeva krovnog pokrivača, kao i limarske radove, ali ne i radove na zameni konstruktivnih elemenata krova,

2. unapređenje termotehničkih sistema putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:

2.1 zamene postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim,

2.2 zamene postojeće ili ugradnja nove cevne mreže, grejnih tela i pratećeg pribora,

2.3 ugradnje toplotnih pumpi (grejač prostora ili kombinovani grejač),

2.4 ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi,

2.5 opremanjem izvora toplote (radijatora) sa termostatskim ventilima i ostalom neophodnom armaturom,

2.6 opremanjem sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili),

2.7 zamenom postojećih i ugradnjom novih efikasnih uređaja za klimatizaciju.

2.8 zamenom postojećih ili ugradnjom novih sistema za ventilaciju sa rekuperacijom toplote;

3. ugradnje solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode,

4. ugradnje solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem,

5. druge mere definisane javnim pozivom.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstava za finansiranje ili sufinansiranje pojedinačnih projekata realizacije mera energetske efikasnosti opredeljuju se Odlukom o budžetu grada Jagodine za svaku budžetsku godinu u okviru Programa 17 Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije, Programska aktivnost 0501.

Sredstava za finansiranje ili sufinansiranje mera energetske efikasnosti mogu se obezbediti kroz druge donacije i subvencije iz Budžeta Republike Srbije.

Član 4

Maksimalni iznos sredstava podsticaja koji se može isplatiti po pojedinačnom projektu za realizaciju mere energetske sanacije na stambenim zgradama, porodičnim kućama i stanovima precizira se javnim pozivom.

Sredstava podsticaja za finansiranje ili sufinansiranje realizacije mera energetske efikasnosti odobravaju se putem javnog poziva, koji objavljuje Grad Jagodina.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava donosi Gradsko veće grada Jagodine na predlog Komisije za realizaciju mera energetske efikasnosti.

Prihvatljivi troškovi

Član 6

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om ili ako je javnim pozivom drugačije predviđeno.

Član 7

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za finansiranje ili sufinansiranje pojedinačnih projekata.

Neprihvatljivi troškovi-Troškovi koji neće biti finansirani ili sufinansirani javnim pozivom iz budžeta grada Jagodine su:

1) troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi,

2) troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.,

3) refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene),

4) nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava,

5) drugi troškovi koji nisu u skladu sa energetskom efikasnošću.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 8

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske efikasnosti su privredni subjekti. Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 9

Gradsko veće grada Jagodine donosi Rešenje o obrazovanju Komisije za realizaciju mera energetske efikasnosti (u daljem tekstu Komisija).

Javni poziv za finansiranje ili sufinansiranje mera energetske efikasnosti u ime Grada Jagodine sprovodi Komisija, koju Gradsko veće grada Jagodine formira Rešenjem o obrazovanju Komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 10

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

Priprema konkursne dokumentacije (javni poziv, obrazac prijave, i drugo).

Oglašavanje javnih poziva i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli, zvaničnoj internet prezentaciji Grada Jagodine i u medijima;

Prijem i kontrola prispelih prijava;

Rangiranje prispelih prijava i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet prezentaciji grada Jagodine, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje odluke o prigovoru. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

Donošenje predloga konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

Izrada predloga Ugovora o sprovođenju energetske sanacije i Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje energetske sanacije, a koje se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta grada Jagodine i drugih izvora.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata sprovede najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih radova na energetskoj sanaciji;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih prijava, uz obavezno prisustvo podnosioca prijave, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta nakon realizovanih radova.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza i da zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju pojedinačnih projekata energetske efikasnosti i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije obuhvata:

- Obavezu direktnog i krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- Prikupljanje informacija od direktnog i krajnjeg korisnika sredstava;

- Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- Pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 11

Rokovi realizacije za direktne korisnike:

- rok za prijavu na Javni poziv je najmanje 15 dana;

- evaluacija prijava na Javni poziv i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duži od 15 dana od dana završetka javnog poziva;

- uvid u dokumentaciju direktni korisnik može izvršiti u roku od 3 dana, od dana objavljivanja preliminarne liste;

- rok za prigovor na preliminarnu listu je 8 dana, od dana objavljivanja preliminarne liste;

- rok za rešavanje prigovora i donošenje konačne liste krajnjih korisnika je najviše 15 dana, od dana isteka roka za podnošenje prigovora;

- Gradsko veće u roku od najviše 5 dana od dana prijema predloga konačne liste od strane Komisije, donosi Rešenje o konačnoj listi direktnih korisnika.

Rokovi realizacije za krajnje korisnike:

- rok za prijavu na Javni poziv je najmanje 21 dan;

- evaluacija prijava na Javni poziv i donošenje preliminarne liste ne može biti duže od 15 dana od dana završetka javnog poziva;

- uvid u svoju podnetu prijavu i priloženu dokumentaciju krajnji korisnika može izvršiti u roku od 3 dana od dana objavljivanja preliminarne liste;

- rok za prigovor na preliminarnu listu je 8 dana, od dana objavljivanja preliminarne liste;

- rok za rešavanje prigovora i donošenje revidirane preliminarne liste je najviše 15 dana, od isteka roka za podnošenje prigovora;

- rok za donošenje predloga konačne liste je najviše 15 dana;

- rok za prigovor na predlog konačne liste od strane podnosioca prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak je 8 dana, od dana objavljivanja predloga konačne liste;

- rok za rešavanje prigovora je 15 dana, od dana isteka roka za podnošenje prigovora;

- Gradsko veće u roku od najviše 5 dana od dana prijema predloga konačne liste od strane Komisije, donosi Rešenje o konačnoj listi krajnjih korisnika.

Rokovi za realizaciju mogu biti drugačije definisane javnim pozivom.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 12

Sredstva za finansiranje ili sufinansiranje mera energetske efikasnosti, stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava može se sprovesti u postupku koji ima jednu ili dve faze.

Postupak koji se sprovodi u jednoj fazi obuhvata raspisivanje javnog poziva, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje i utvrđivanje liste redosleda pojedinačnih projekata na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o finansiranju izabranih pojedinačnih projekata, ugovaranje i realizacija projekata.

Postupak koji se sprovodi u dve faze obuhvata:

1) u prvoj fazi - raspisivanje javnog poziva, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje projekata na osnovu kriterijuma iz javnog poziva i donošenje akta o utvrđivanju liste redosleda projekata;

2) u drugoj fazi - donošenje akta o finansiranju izabranih projekata, ugovaranje i realizacija projekata.

Akt o finansiranju pojedinačnih projekata donosi se imajući u vidu raspoloživa sredstava.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 13

Akt o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće grada Jagodine.

Javni poziv za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet prezentaciji Grada, oglasnoj tabli Gradske uprave i u lokalnim medijima.

Član 14

Na javnom pozivu mogu učestvovati direktni korisnici koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

- da su upisani u registar APR-a, i da su registrovani kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da imaju ateste za materijale i proizvode,

- kao i druge uslove određene javnim pozivom.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Javni poziv iz člana 13. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) informacije kojima se precizira cilj koji se želi postići realizacijom mera energetske efikasnosti,

3) mere energetske efikasnosti koje se finansiraju po osnovu javnog poziva i maksimalni iznos sredstava,

4) uslove za učešće na javnom pozivu,

5) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

6) informaciju o preuzimanje prijavnog obrasca za podnošenje prijave na javni poziv,

7) kriterijume za ocenu i izbor prijava,

8) način objavljivanja odluke o rangiranju direktnih korisnika,

9) način isplate finansijskih sredstava,

10) način na koji se pružaju dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u postupku pripreme i podnošenja prijave,

11) način podnošenja prijave,

12) rok za podnošenja prijave,

13) priloge uz javni poziv,

14) druge informacije.

Ako se mere energetske efikasnosti finansiraju ili sufinansiraju iz drugih izvora, javni poziv može sadržati i druge elemente.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 16

Prijava koju na javni poziv podnosi direktni korisnik sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom, koja se definiše javnim pozivom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1. opšte podatke o privrednom subjektu;

2. podatke o zakonskom zastupniku;

3. druge informacije, koje se određuju javnim pozivom.

Uz prijavni obrazac dostavlja se i dokumentacija navedena u javnom pozivu za finansiranje ili sufinansiranje mera energetske efikasnosti.

Grad će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti uz pismenu saglasnost direktnog korisnika.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 17

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika određuju se javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedinačne prijave ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika (privrednih subjekata) i ugovaranje

Član 18

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma definisanim javnim pozivom.

Prijave koje ne ispunjavaju kriterijume, biće odbijene Rešenjem Komisije. Rešenje Komisije je konačno.

Pristigle prijave nakon roka definisanim javnim pozivom, kao i neuredne prijave biće Rešenjem odbačene. Rešenje Komisije je konačno.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika. U postupku evaluacije pristiglih prijava Komisija može zatražiti dodatne informacije ili dopunu dokumentacije od strane podnosioca u roku propisanim javnim pozivom.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet prezentaciji grada Jagodine (www.jagodina.rs i www.jagodina.org.rs).

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od 3 dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici javnog poziva imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 8 dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnici gradske uprave.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od najviše 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava predlog konačne liste o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske efikasnosti i istu dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće donosi Rešenje o konačnoj listi o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske efikasnosti. Rešenje Gradskog veća je konačno.

Rešenje Gradskog veća o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske efikasnosti objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet prezentaciji grada Jagodine (www.jagodina.rs i www.jagodina.org.rs).

Između Grada Jagodine i direktnih korisnika, pre potpisivanja ugovora, može se potpisati sporazum o saradnji na realizaciji mera energetske efikasnosti.

Ugovor o u sprovođenju mera energetske efikasnosti potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika.

Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi ni jedan ili nedovoljno direktnih korisnika, javni poziv se može ponoviti.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima (građanima)

Član 19

Akt o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima donosi Gradsko veće grada Jagodine.

Javni poziv za izbor krajnjih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave, zvaničnoj internet prezentaciji Grada i u lokalnim medijima.

Član 20

Pravo učešća imaju krajnji korisnici koji ispunjavaju uslove propisane javnim pozivom.

Član 21

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu od dve godine koristili sredstva Grada za slične aktivnosti i ista opravdali i

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike (građane)

Član 22

Javni poziv iz člana 19. ovog Pravilnika sadrži:

1) uvodne informacije kojima se precizira cilj koji se želi postići realizacijom mera energetske efikasnosti i pravni okvir u kojem se javni poziv realizaciju,

2) mere energetske efikasnosti koji se realizuju u okviru javnog poziva i maksimalni iznos sredstava,

3) uslove za učešće na javnom pozivu,

4) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere energetske sanacije,

5) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

6) informacije o preuzimanju obrazaca za podnošenje prijave na javni poziv,

7) kriterijume za ocenu i izbor prijava,

8) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva krajnjim korisnicima za realizaciju mera energetske efikasnosti po javnom pozivu,

9) postupak odobravanja sredstava,

10) način na koji se pružaju dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

11) način podnošenja prijave,

12) rok za podnošenje prijave ili informacija da javni poziv traje do utroška sredstava,

13) priloge uz javni poziv,

14) druge informacije.

Ako se mere energetske efikasnosti finansiraju ili sufinansiraju iz drugih izvora, javni poziv može sadržati i druge elemente.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (građane)

Član 23

Prijava koju na javni poziv podnosi krajnji korisnik sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom, koja se definiše javnim pozivom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1. opšte podatke o krajnjem korisniku;

2. druge informacije, koje se određuju javnim pozivom.

Uz prijavni obrazac dostavlja se i dokumentacija navedena u javnom pozivu za finansiranje ili sufinansiranje mera energetske efikasnosti.

Grad će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti uz pismenu saglasnost krajnjeg korisnika.

Kriterijumi za izbor pojedinačnih projekata krajnjih korisnika (građana)

Član 24

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor krajnjih korisnika vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema kriterijumima, koji će biti definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor (krajnjih korisnika) građana i ugovaranje

Član 25

Ocenjivanje i rangiranje krajnjih korisnika vrši se primenom kriterijuma definisanim javnim pozivom.

Prijave koje ne ispunjavaju kriterijume, biće odbijene Rešenjem Komisije. Rešenje Komisije je konačno.

Pristigle prijave nakon roka definisanim javnim pozivom, kao i neuredne prijave biće odbačene Rešenjem. Rešenje Komisije je konačno.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima javnog poziva, utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika na osnovu bodovanja prema kriterijumima definisanim javnim pozivom. U postupku evaluacije pristiglih prijava Komisija može zatražiti dodatne informacije ili dopunu dokumentacije od strane podnosioca.

Listu iz stava 4. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet prezentaciji grada Jagodine (www.jagodina.rs i www.jagodina.org.rs).

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u svoju podnetu prijavu i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 4. ovog člana u roku od 3 dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 5. ovog člana.

Na listu iz stava 4. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 8 dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 4. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 8. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna finansijska sredstva.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 9. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija.

Na osnovu zapisnika iz stava 11. ovog člana komisija sačinjava predlog konačne liste krajnjih korisnika.

Listu iz stava 12. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet prezentaciji Grada (www.jagodina.rs i www.jagodina.org.rs).

Na listu iz stava 12. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 8 dana od dana objavljivanja predloga konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 12. ovog člana u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini predlog konačne liste krajnjih korisnika i istu dostavi Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće donosi Rešenje o konačnoj listi krajnjih korisnika za realizaciju mera energetske efikasnosti. Rešenje Gradskog veća je konačno.

Pojedinačna rešenja o finansiranju ili sufinansiranju mera energetske efikasnosti na donosi Gradska uprava za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove, nakon čega se potpisuju ugovori.

Isplata sredstava

Član 26

Grad Jagodina će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku na način definisan ugovorom i nakon završetka realizacije mere.

U izuzetnim slučajevima isplata sredstava može da se izvrši i krajnjem korisniku, ako je tako definisano javnom pozivom.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune, ateste, garancije i dr.) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Grad Jagodina će vršiti prenos sredstava izabranim direktnim korisnicima u skladu sa zaključenim ugovorom.

Građanin će snositi eventualne dodatne troškove nepredviđenih radova ukoliko je saglasan sa tim radovima i ukoliko ukupni troškovi za izvedene radove prevazilaze ukupan iznos sredstava po predračunu izvođača radova. Potrebno je da građanin potpiše pismenu saglasnost.

U slučaju da nastanu nepredviđeni troškovi greškom ili nepažnjom direktnog korisnika troškove će snositi direktni korisnik.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je građanin podneo prilikom prijave, Grad Jagodina neće uplatiti sredstva dodeljena odlukom o dodeli bespovratnih sredstava, već u skladu sa stvarnim stanjem.

Ukoliko iz nekog razloga građanin ne može da realizuje nabavku od odabranog privrednog subjekta, ima pravo da izvrši nabavku od drugog privrednog subjekta sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

V PRAĆENJE REALIZACIJE ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 27

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske efikasnosti i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji energetskih sanacija preko lokalnih medija i internet prezentacije grada Jagodine.

Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet prezentaciji Grada.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 28

Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet prezentaciji grada Jagodine, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Gradske uprave.

Čuvanje dokumentacije

Član 29

Gradska uprava za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog danom od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Jagodine".