ODLUKA

O POGREBNIM DELATNOSTIMA

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 3/2019 i 5/2022)

Član 1

Ovom Odlukom propisuju se uslovi i način obavljanja pogrebne delatnosti.

Član 2

Pogrebna delatnost u smislu ove Odluke je preuzimanje i prevoz posmrtnih ostataka od mesta smrti, odnosno mesta na kome se nalazi umrla osoba (stan, zdravstvena ustanova, institut za sudsku medicinu i patologiju, ustanove socijalne zaštite i druga mesta) i prevoz do mesta određenog posebnim propisom (patologije, sudske medicine, groblja, krematorijuma, aerodroma, poslovnog prostora pogrebnog preduzeća u kom postoje propisani uslovi za smeštaj i čuvanje pokojnika), organizacija sahrane i ispraćaja sa pribavljanjem potrebne dokumentacije za organizaciju prevoza i sahranjivanja, čuvanje posmrtnih ostataka u rashladnom uređaju i pripremanje pokojnika za sahranjivanje (u daljem tekstu: pogrebna delatnost).

Član 3

Pogrebnu delatnost mogu obavljati javno preduzeće, prevredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt (u daljem tekstu: subjekt) koji ispunjava uslove propisane zakonom, Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje komunalne delatnosti (u daljem tekstu: Uredba) i ovom Odlukom.

Član 4

Pogrebnu delatnost u skladu sa Uredbom može da obavlja subjekt koji je podneo zahtev za proveru ispunjenosti uslova za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti. Za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti subjekt mora da ispunjava uslove propisane navedenom Uredbom u pogledu određenog broja zaposlenih, minimalnog tehničkog kapaciteta i sedišta subjekta.

Član 4а

Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz člana 1. ove Odluke, u trajanju od najmanje 15 dana.

Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici grada i preduzeća, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.

Preduzeće iz tačke 1. ovog člana, dužno je da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskoj upravi izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga iz stava 1. ovog člana takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom preduzeća iz stava 1. ovog člana, Gradska uprava preispituje rad predmetnog preduzeća, sačinjava analizu sa predlogom mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja je Gradskom veću.

Gradsko veće, nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 4. ovog člana, donosi akt kojim nalaže preduzeću iz stava 4. ovog člana, da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika, u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

Preduzeće iz tačke 1. ovog člana, dužno je da obezbedi korisnicima usluga zakonom propisane uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt u vezi kvaliteta i korišćenja usluga.

Korisnici usluga obavljanja delatnosti održavanja javnih zelenih površina mogu kontinuirano u toku godine dostavljati pitanja, primedbe i predloge preko internet stranice preduzeća iz tačke 1. ovog člana, a isti su dužni da na dostavljena pitanja, primedbe i predloge odgovore u roku od 5 dana.

Član 5

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".