PRAVILNIKO SUFINANSIRANJU ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA I STANOVA PUTEM UGRADNJE SOLARNIH PANELA ZA PROIZVODNJU ELEKTRIČNE ENERGIJE ZA SOPSTVENE POTREBE I UNAPREĐENJE TERMOTEHNIČKOG SISTEMA PUTEM UGRADNJE KALORIMETARA, CIRKULACIONIH PUMPI, TERMOSTATSKIH VENTILA I DELITELJA TOPLOTE("Sl. list grada Kragujevca", br. 16/2022) |
Pravilnikom o sufinansiranju energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i unapređenje termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote (u daljem tekstu Pravilnik), uređuje se: cilj sprovođenja energetske sanacije; radovi, oprema i izveštaji koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana; praćenje realizacije i izveštavanje.
1.1. Cilj sprovođenja mera energetska sanacije
Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća, stanova (u daljem tekstu: mere) je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji grada Kragujevca (u daljem tekstu: Grad).
Mere energetske sanacije predviđene ovim pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su građani na teritoriji Grada.
1.2. Finansijska sredstva za sufinansiranje Programa energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova, na osnovu Javnog poziva
Sredstva za sufinansiranje Programa energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova, na osnovu Javnog poziva (u daljem tekstu: Program) planirana su delom, Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2022. godinu ("Službeni list grada Kragujevca" broj 39/21), a delom iz budžeta Ministarstva rudarstva i energetike - Uprava za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti (u daljem tekstu: Uprava), na osnovu Ugovora o sufinansiranju programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova koji sprovodi grad Kragujevac u ukupnom iznosu 30.000.000,00 dinara.
Ukupno planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima Uprave dodeljuje putem Javnog poziva
- za sufinansiranje Programa iznose 30.000.000,00 dinara, od čega je 15.000.000,00 dinara opredelio Grad, a 15.000.000,00 dinara Uprava, a
- za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog pravilnika iznose 4.000.000,00 dinara, od čega je 2.000.000,00 dinara opredelio Grad, a 2.000.000,00 dinara Uprava.
Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za krajnje korisnike, u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi.
Maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definisan je u članu 6. ovog pravilnika.
Rešenje o dodeli sredstava donosi Gradsko veće na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.
1.3. Mere energetske sanacije, odnosno efikasnosti i pravila za raspodelu
Realizovaće se sledeće mere energetske efikasnosti:
1) nabavka i ugradnja solarnih panela, invertera i prateće instalacije za porodične kuće za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem.
Snaga solarnih panela ne može biti veća od odobrene snage mernog mesta, koja je navedena u računu za utrošenu električnu energiju, a maksimalno do 6 kW.
Ukupan iznos sredstva podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavljaće manji iznos od:
- 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV om, a maksimalno 420.000 dinara sa PDV-om i;
- iznosa koji se dobija množenjem snage u kW solarnih panela iz dostavljene profakture, sa iznosom od 70.000 dinara sa PDV-om.
Ukupan iznos sredstava podsticaja koja dodeljuje Grad za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 1.350.000,00 dinara.
2) unapređenje termotehničkih sistema zgrade zamenom sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem:
(1) ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi za porodične kuće.
Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno 15.000,00 dinara sa PDV-om po cirkulacionoj pumpi.
(2) opremanja sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili) za stanove.
Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od iznosa predračuna za radove i opremu sa PDV-om, a maksimalno:
- 15.000,00 dinara sa PDV-om po kalorimetaru;
- 1.000,00 dinara sa PDV-om po delitelju toplote;
- 1.500,00 dinara sa PDV-om po termostatskom ventilu.
Ukupan iznos sredstava podsticaja koja dodeljuje Grad za ovu meru energetske efikasnosti iznosi 650.000,00 dinara.
Građani ne mogu da konkurišu za više od jedne mere energetske efikasnosti iz ovog člana.
Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju Javnim pozivom za privredne subjekte.
Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za građane i stambene zajednice propisani su članom 26. ovog pravilnika.
Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.
Neprihvatljivi troškovi i troškovi koji neće biti finansirani subvencijom su:
- nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinasiranje projekata energetske efikasnosti;
- troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi;
- troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl;
- refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);
- nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava i
- drugi troškove koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.
Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.
Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenom roku.
Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su građani.
III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE
Gradsko veće donosi rešenje o obrazovanju Komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).
Javni pozivi za sufinansiranje mera energetske sanacije u ime Grada sprovodi Komisija.
Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, nadležnost, odnosno zadaci Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.
Predstavnik Uprave je obavezan član Komisije, iz stava 1. ovog člana.
Osnovni zadaci Komisije su:
- priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i građane (javni poziv, obrazac prijave, i drugo);
- oglašavanje javnih poziva i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca;
- prijem i kontrola prispelih zahteva;
- rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i građana;
- objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i građana i donošenje drugih akata. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;
- donošenje predloga rešenja izabranih direktnih korisnika, konačne liste izabranih krajnjih korisnika i predloga rešenja izabranih krajnjih korisnika;
- izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i predloga rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta Grada.
Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija može obavljati svoj rad i na terenu.
Terenski rad Komisije obuhvata najmanje dva najavljena obilaska, i to:
- pre radova, prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;
- nakon sprovedenih radova, radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.
Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.
Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta nakon realizovanih mera.
Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza naloži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.
Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:
- obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;
- prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;
- druge aktivnosti predviđene ugovorom;
- pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.
Rokovi za realizaciju mera su sledeći:
- rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana od dana objavljivanja javnog poziva na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;
- evaluacija prijava na javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana od dana isteka javnog poziva;
- rok za prijavu krajnjih korisnika na javni poziv je najmanje 21 dan od dana objavljivanja javnog poziva na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;
- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana isteka javnog poziva;
donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.
Sredstva budžeta Grada za sufinansiranju mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog pravilnika.
Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.
4.1. Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)
Zaključak o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće. Javni poziv se raspisuje za sve mere iz člana 6. ovog pravilnika.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se objavljuje na internet stranici Grada, a najava javnog poziva u lokalnim medijima.
4.1.1. Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)
Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;
2) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;
3) ispunjenost uslova iz javnog poziva;
4) uslove za učešće na javnom pozivu;
5) način i rok podnošenja prijave;
6) mesto objavljivanja akta o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu.
Uslovi za učešće privrednih subjekti koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije na javnom pozivu:
- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci do dana podnošenja prijave,
- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,
- da imaju ateste za materijale i proizvode,
- da imaju zaposlenog ili na neki drugi način angažovanog inženjera elektrotehnike koji poseduje licencu u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata, a koji će biti zadužen za izradu izveštaja za ugrađenu instalaciju solarnih panela za proizvodnju električne energije,
- da daju garanciju na inverter od minimalno 5 godina i na solarne kolektore od minimalno 10 godine.
Uslovi za učešće privrednih subjekti koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote na javnom pozivu:
- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci do dana podnošenja prijave,
- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,
- da imaju ateste za materijale i proizvode.
4.1.2. Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)
Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.
Prijavni obrazac za privredne subjekte koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:
1) opšte podatke o privrednom subjektu;
2) podatke o zakonskom zastupniku;
3) cena za kompletnu krovnu ugradnju i opremu za solarnu elektranu kapaciteta 6 kW instalisane snage solarnih panela, uključujući i ugradnju i prateće instalacije za proizvodnju električne energije, ugradnju dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, cenu izrade tehničke dokumentacije koja obuhvata predmer i predračun, kao i izveštaj o ugradnji solarnih panela i ugradnji mernog mesta koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem. Cenu dati po navedenim stavkama a potrebnu opremu predvideti po Pravilima o radu distributivnog sistema ODS-a;
4) izjavu da će uneti u ugovor sa građanima specifikaciju radova i obavezu izrade izveštaje o ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije i ugradnje.
Prijavni obrazac privrednih subjekti koji vrše radove na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:
1) opšte podatke o privrednom subjektu;
2) podatke o zakonskom zastupniku;
3) profil privrednog subjekta;
4) cenovni pregled roba i usluga.
4.1.3 Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše nabavku i radove na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije obuhvataju sledeće:
1) cenu iz člana 18. stav 2. tačka 3);
2) rok važenja cena za meru za koju konkurišu;
3) rok važenja garancije na inverter i solarne panele;
4) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika koji vrše nabavku i radove na na unapređenju termotehničkog sistema putem ugradnje kalorimetara, cirkulacionih pumpi, termostatskih ventila i delitelja toplote obuhvataju sledeće:
1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;
2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;
3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.
Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Ukupan broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program je 100 bodova.
4.1.4. Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje
Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog pravilnika.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.
Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.
Učesnici javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.
Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Rešenje o prigovoru, koje mora biti obrazloženo, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.
O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog rešenja o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.
Gradsko veće donosi Rešenje o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.
Rešenje Gradskog veća o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli organa Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.
Ugovor o sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.
Ukoliko se na javni poziv za direktne korisnike za određenu meru/mere energetske efikasnosti ne prijavi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, ta mera/mere se neće nalaziti u javnom pozivu za građane.
4.2. Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima
Zaključak o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima za energetsku sanaciju porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.
Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se objavljuje na oglasnoj tabli organa Grada i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva u lokalnim medijima.
Konkursna dokumentacija sadrži:
1) javni poziv;
2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.
4.2.1. Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike (građane)
Javni poziv sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,
2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,
3) finansijski okvir,
4) namenu sredstava,
5) broj mera za koje jedan korisnik može da konkuriše,
6) uslove za učešće na konkursu,
7) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere,
8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,
9) način na koji Grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,
10) način i rok podnošenja prijave,
11) postupak odobravanja sredstava,
12) način objavljivanja akta o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima i stambenim zajednicama za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu.
Pravo učešća na javnom pozivu imaju građani koja stanuju u porodičnim kućama i stanovima i ispunjavaju sledeće uslove:
1) da je podnosilac prijave:
- vlasnik objekta ili
- ako podnosilac prijave nije vlasnik, mora da ima prijavu boravka na adresi objekta za koji podnosi prijavu i tada je potrebno uz prijavu podneti pisanu saglasnost vlasnika objekta overenu kod javnog beležnika;
2) da se objekat nalazi na teritoriji grada Kragujevca, da je nastanjen i uz prijavu priložiti kopiju računa za električnu energiju gde se vidi da je potrošnja električne energije u objektu u prethodnom mesecu minimalno 30 kwh i
3) drugi uslovi u skladu sa javnim pozivom za građane.
Ukoliko ima više od jednog vlasnika porodične kuće, potrebno je dostaviti saglasnost ostalih vlasnika prilikom prijave overenu kod javnog beležnika.
Ukoliko podnosilac prijave nije vlasnik porodične kuće, potrebno je dostaviti saglasnost vlasnika overenu kod javnog beležnika.
4.2.2. Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (građane)
Dokumentacija koju dostavlja podnosilac prijave pri podnošenju prijave:
1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinasiranje mera energetske efikasnosti (Prilog 1), sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše i o stanju građevinskih(fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;
2) izjava o članovima domaćinstva sa očitanim ličnim kartama za svakog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom stanovanja i fotokopije zdravstvenih knjižica za maloletna lica (overena kod javnog beležnika);
3) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da se živi u prijavljenom stambenom objektu o (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);
4) ugovor za priključenja na gasovodnu mrežu za meru nabavke kotla na gas (za nabavku kotla na prirodni gas);
5) predmer i predračun/profaktura za opremu/radove sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika (privrednih subjekata) (Prilog 2) koju je objavio Grad;
6) potpisana izjava o saglasnosti da Komisija za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.(Prilog 3).
Komisija će obezbediti pribavljanje dokaza po službenoj dužnosti- izvod iz lista nepokretnosti.
Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:
- vlasnici posebnih delova stambeno- poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje,
- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.
4.2.3. Kriterijumi za izbor krajnjih korisnika (građana)
Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema kriterijumima.
Kriterijumi za izbor projekata građana i stambenih zajednica koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 1)
Nabavka i ugradnja solarnih panela, invertora i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem (porodične kuće) |
||
Postojeće stanje spoljnih zidova |
Broj bodova |
maksimalno |
Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije |
5 |
|
Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom |
10 |
|
Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije |
15 |
|
Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom |
25 |
|
|
||
Postojeći način grejanja na: |
|
Broj bodova |
Ugalj/ lož ulje,/mazut |
|
5 |
Električna energija |
|
10 |
Drvo |
|
15 |
Prirodni gas/pelet |
|
25 |
|
|
|
Postojeće karakteristike spoljne stolarije |
|
Broj bodova |
Drvena, jednostruka sa jednim staklom |
|
5 |
Drvena, dvostruka sa razmaknutim krilima |
|
10 |
Drvena, jednostruka sa duplim staklom ili vakum staklom |
|
15 |
PVC, aluminijum |
|
25 |
K faktor zauzetosti površine za porodične kuće |
||
K<15 |
20 |
|
15≤K<17,5 |
19,5 |
|
17,5≤K<20 |
19 |
|
20≤K<22,5 |
18,5 |
|
22,5≤K<25 |
18 |
|
25≤K≤27,5 |
17,5 |
|
27,5≤K≤30 |
17 |
|
K>30 |
16 |
|
Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva Grada/republike) |
||
|
Broj bodova |
|
Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine |
5 |
|
Sredstva su korišćena u poslednje tri godine |
0 |
Kriterijumi za izbor projekata građana i stambenih zajednica koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 1. tačka 2)
Unapređenje termotehničkih sistema zgrade putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom putem: - ugradnje elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi; |
|
|
|
Postojeći način grejanja na* |
Broj bodova |
Ugalj/ lož ulje,/mazut |
50 |
Električna energija |
40 |
Drvo |
20 |
Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje |
5 |
|
|
Postojeće karakteristike spoljne stolarije* |
Broj bodova |
Drvena, jednostruka sa jednim staklom |
5 |
Drvena, dvostruka sa razmaknutim krilima |
10 |
Drvena, jednostruka sa duplim staklom ili vakum staklom |
15 |
PVC, aluminijum |
20 |
|
|
Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta |
Broj bodova |
Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije |
5 |
Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom |
10 |
Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije |
15 |
Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom |
20 |
|
|
K faktor zauzetosti površine za stanove |
|
|
Broj bodova |
K<10 |
5 |
10≤K<12,5 |
4,5 |
12,5≤K<15 |
4 |
15≤K<17,5 |
3,5 |
17,5≤K<20 |
3 |
20≤K≤22,5 |
2,5 |
22,5≤K≤25 |
2 |
K>25 |
1 |
|
|
Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva Grada/republike) |
|
|
Broj bodova |
Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine |
5 |
Sredstva su korišćena u poslednje tri godine |
0 |
Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedinačnu prijavu ne može preći 100 bodova.
Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.
Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.
Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K manji.
4.2.4. Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika
Ocenjivanje i rangiranje prijava krajnjih korisnika, vrši se primenom kriterijuma iz člana 26. ovog pravilnika.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26. ovog pravilnika, utvrđuje jedinstvenu preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za sve mere energetske efikasnosti.
Preliminarnu listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli organa Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.
Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja preliminarne liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.
Na preliminarnu listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se dostavlja isključivo neposredno predajom pisarnici organa Grada.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore i donese rešenje u roku od 15 dana od dana prijema prigovora, koje mora biti obrazloženo, a potom donese revidiranu preliminarnu listu.
Na osnovu revidirane preliminarne liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.
Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg podnosioca prijave na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.
Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca prijave Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija konstatuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.
Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana Komisija sačinjava listu krajnjih korisnika.
Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli organa Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.
Na Listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja Liste krajnjih korisnika. Prigovor se dostavlja pisarnici organa Grada.
Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.
Gradsko veće donosi rešenje o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.
Ukoliko Grad tokom trajanja Konkursa ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih Konkursom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.
Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove prema listi korisnika za drugu meru.
4.2.5. Isplata sredstava
Grad će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.
Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.
Uslovi da Grad prenese sredstva subvencije privrednom subjektu (izvođaču radova) su:
1) Potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio na javni poziv.
2) Da je građanin potpisao ugovor o potpunom snabdevanju sa neto merenjem sa EPS snabdevanjem.
3) ODS izda Akt o priključenju, priključi kupca-proizvođača na distributivni sistem i upiše ga u registar kupca-proizvođača.
Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.
Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u članu 6. ovog pravilnika (maksimalnog iznosa učešća JLS).
Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.
Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, JLS neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.
Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.
V PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE
Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću.
Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice Grada.
Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici Grada.
Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.
Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli organa Grada.
Nadležna gradska uprava ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".