PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE, PORODIČNIH KUĆA, STANOVA I STAMBENIH ZGRADA KOJE SE ODNOSE NA UNAPREĐENJE TERMIČKOG OMOTAČA, TERMOTEHNIČKIH INSTALACIJA I UGRADNJE SOLARNIH KOLEKTORA ZA CENTRALNU PRIPREMU POTROŠNJE TOPLE VODE PO JAVNOM POZIVU UPRAVE ZA PODSTICANJE I UNAPREĐENJE ENERGETSKE EFIKASNOSTI JP 1/22

("Sl. list grada Prokuplja", br. 14/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije porodičnih kuća, stanova i stambenih zgrada (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća, stanova i stambenih zgrada je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Prokuplja.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva i stambene zajednice na teritoriji Grada Prokuplja.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstava za sufinansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova, na osnovu Javnog poziva, JP 1/22 opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Prokuplja za 2022. godinu ("Službeni list grada Prokuplja" br. 42/2021) u okviru razdela 5, Gradska uprava, funkcija 130 - Opšte usluge lokalne samouprave; program 0602; šifra programske aktivnosti 0001: Funkcionisanje lokalne samouprave i gradskih opština; pozicija 55; ekonomska klasifikacija 454100 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6 ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava i stambene zajednice u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, pri čemu je maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definisan u članu 6 ovog Pravilnika.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava građanima/stambenim zajednicama donosi Gradsko veće grada Prokuplja na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.

Član 6

Ukupno planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima Uprave za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti dodeljuje putem Javnog poziva za sufinansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova, na osnovu Javnog poziva, JP 1/22, iznose 30.000.000,00 dinara, od čega je 15.000.000,00 dinara opredelio Grad, a 15.000.000,00 dinara Uprava za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti.

Sprovodiće se sledeće mere energetske efikasnosti:

1) zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama, za porodične kuće i stanove;

Ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje građanima kao krajnjim korisnicima za ovu meru su 16.000.000,00 dinara.

Ova mera obuhvata i prateću opremu za prozore/vrata, kao što su okapnice, prozorske daske, roletne, kapci i dr, kao i prateće građevinske radove na demontaži i pravilnoj montaži prozora/vrata, kao što je demontaža starih prozora/vrata i odvoz na deponiju, pravilna montaža prozora, obrada oko prozora/vrata gips-karton pločama, gletovanje, obrada ivica i krečenje oko prozora/vrata sa unutrašnje strane zida.

Udeo sredstava podsticaja iznosi maksimalno 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno 140.000,00 dinara sa PDV-om.

2) zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama, za stambene zgrade;

Ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje stambenim zajednicama kao krajnjim korisnicima za ovu meru su 500.000,00 dinara.

Ova mera obuhvata i prateću opremu za prozore/vrata, kao što su okapnice, prozorske daske, roletne, kapci i dr, kao i prateće građevinske radove na demontaži i pravilnoj montaži prozora/vrata, kao što je demontaža starih prozora/vrata i odvoz na deponiju, pravilna montaža prozora, obrada oko prozora/vrata gips-karton pločama, gletovanje, obrada ivica i krečenje oko prozora/vrata sa unutrašnje strane zida za stambene zgrade.

Udeo sredstava podsticaja iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno 100.000,00 dinara sa PDV-om pomnoženo sa brojem stanova u prijavljenoj stambenoj zgradi.

3) postavljanje i nabavka materijala za termičku izolaciju zidova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru za porodične kuće;

Ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje građanima kao krajnjim korisnicima za ovu meru su 4.500.000,00 dinara.

Ukupan iznos sredstava podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavlja manji iznos od:

(1) 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV om, a maksimalno 210.000 dinara sa PDV-om, i

(2) iznosa koji se dobija množenjem površine iz dostavljene profakture, sa iznosom od 2.000,00 dinara sa PDV-om.

4) postavljanje i nabavka materijala za termičku izolaciju zidova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru za stambene zgrade;

Ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje stambenim zajednicama kao krajnjim korisnicima za ovu meru su 3.000.000,00 dinara.

Ukupan iznos sredstava podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavlja manji iznos od:

(1) 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV om, a maksimalno 120.000,00 dinara sa PDV-om pomnoženu sa brojem stanova u prijavljenoj stambenoj zgradi, i

(2) iznosa koji se dobija množenjem površine iz dostavljene profakture, sa iznosom od 2.000,00 dinara sa PDV-om.

5) postavljanje i nabavka materijala za termičku izolaciju ispod krovnog pokrivača za porodične kuće (za ovu meru se može konkurisati i zajedno sa merom postavljanje i nabavka materijala za termičku izolaciju zidova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru za porodične kuće iz stava 2 tačka 3, ovog člana);

Ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje građanima kao krajnjim korisnicima za ovu meru su 1.000.000,00 dinara.

Ova mera može obuhvatiti, u slučaju da je oštećen krovni pokrivač i hidroizolacioni krovni sistem, građevinske radove na zameni hidroizolacije i drugih slojeva krovnog pokrivača, kao i limarske radove, ali ne i radove na zameni konstruktivnih elemenata krova.

Ukupan iznos sredstava podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavlja manji iznos od:

(1) 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV om, a maksimalno 150.000,00 dinara sa PDV-om, i;

(2) iznosa koji se dobija množenjem površine iz dostavljene profakture, sa iznosom od 1.500,00 dinara sa PDV-om.

6) nabavka i instalacija kotlova na prirodni gas i/ili biomasu (drvni pelet, briket, sečka), grejača prostora, ili zamena postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim, za porodične kuće i stanove;

Ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje građanima kao krajnjim korisnicima za ovu meru su 500.000,00 dinara.

Udeo sredstava podsticaja iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno:

- 85.000,00 dinara sa PDV-om za kotlove na gas;

- 110.000,00 dinara sa PDV-om za kotlove na biomasu (pelet i sečka).

7) nabavka i instalacija kotlova na prirodni gas i/ili biomasu (drvni pelet, briket, sečka), grejača prostora, ili zamena postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim, za stambene zgrade;

Ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje stambenim zajednicama kao krajnjim korisnicima za ovu meru su 250.000,00 dinara.

Udeo sredstava podsticaja iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno:

- 40.000,00 dinara sa PDV-om za kotlove na gas pomnoženo sa brojem stanova u prijavljenoj stambenoj zgradi;

- 50.000,00 dinara sa PDV-om za kotlove na biomasu (pelet i sečka) pomnoženo sa brojem stanova u prijavljenoj stambenoj zgradi.

8) zamena postojeće ili ugradnja nove cevne mreže, grejnih tela-radijatora i pratećeg pribora za porodične kuće i stanove (za ovu meru se može konkurisati samo zajedno sa merom zamene postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim iz stava 2 tačka 6, ovog člana);

Ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje građanima kao krajnjim korisnicima za ovu meru su 1.000.000,00 dinara.

Udeo sredstava podsticaja iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno 120.000,00 dinara sa PDV-om.

9) zamena postojeće ili ugradnja nove cevne mreže, grejnih tela-radijatora i pratećeg pribora za stambene zgrade (za ovu meru se može konkurisati samo zajedno sa merom zamene postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim iz stava 2 tačka 7 ovog člana ili ukoliko je odobren zahtev da se zgrada priključi na daljinski sistem grejanja);

Ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje stambenim zajednicama kao krajnjim korisnicima za ovu meru su 100.000,00 dinara.

Udeo sredstava podsticaja iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno 100.000,00 dinara sa PDV-om pomnoženo sa brojem stanova u prijavljenoj stambenoj zgradi.

10) nabavka i ugradnja toplotnih pumpi i prateće instalacije grejnog sistema (grejač prostora ili kombinovani grejač) za porodične kuće;

Ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje građanima kao krajnjim korisnicima za ovu meru su 1.000.000,00 dinara.

Udeo sredstava podsticaja iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno 250.000,00 dinara sa PDV-om

11) nabavka i ugradnja solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode za grejanje sanitarne potrošne tople vode i prateće instalacije grejnog sistema za porodične kuće.

Ukupna planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje građanima kao krajnjim korisnicima za ovu meru su 1.500.000,00 dinara.

Ukupan iznos sredstava podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavlja manji iznos od:

(1) 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV om, a maksimalno 140.000,00 dinara sa PDV-om, i

(2) iznosa koji se dobija množenjem količine tople vode iz dostavljene profakture, sa iznosom od 650,00 dinara sa PDV-om.

Domaćinstva i stambene zajednice ne mogu da konkurišu za više od jedne mere energetske efikasnosti iz ovog člana, osim za mere iz stava 2 tač. 5, 8 i 9 ovog člana.

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte, ali moraju da zadovolje sledeće minimalne uslove:

1) Spoljna stolarija sa sledećim minimalnim tehničkim karakteristikama (U-koeficijent prelaza toplote):

- U≤ 1,5 W/metru kvadratnom K za prozore i balkonska vrata,

- U ≤ 1,6 W/metru kvadratnom K za spoljna vrata;

2) Spoljni zid na porodičnim kućama/stambenim zgradama sledećih karakteristika:

- minimalna debljina za termičku izolaciju iznosi 10 cm, osim ukoliko nema tehničkih mogućnosti da se postavi ta debljina izolacije. Boja spoljašnjeg omotača/fasade treba da bude usklađena sa tradicionalnom lokalnom arhitekturom, izbegavajući trend jarkih i reflektujućih neadekvatnih kolorita;

3) Minimalni stepen korisnosti kotla (grejača prostora) na biomasu (drvni pelet, briket, sečka) iznosi 85%;

4) Minimalni stepen korisnosti kotla (grejača prostora) na prirodni gas iznosi 90%.

Dodatni uslovi za dodelu sredstava podsticaja za energetsku sanaciju stambenih objekta:

1) Za mere iz stava 2 tač. 3 i 4 ovog člana sredstava podsticaja za termičku izolaciju neće se odobravati za pojedinačne etaže stambenih objekata. Ukoliko stambeni objekat ima dva ili više vlasnika, prijavu podnosi jedan od vlasnika uz pismenu saglasnost ostalih vlasnika. Sutereni čiji je fasadni zid obložen kamenom ili sličnim materijalom ne moraju se termički izolovati;

2) Dvojni objekti različitih vlasnika kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti.

Za mere iz stava 2 tač. 1 i 2 ovog člana sredstva se neće odobravati za nabavku i ugradnju pojedinačnih prozora i vrata. Sredstva se neće odobravati za nabavku ulaznih vrata stambenih objekata koja nisu u direktnoj vezi sa grejanim prostorom.

Za stambene objekte sa više etaža jednog vlasnika, sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama s tim da zamena stolarije na svakoj od etaža mora biti kompletna.

Vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva i stambene zajednice dati su u članu 26 ovog Pravilnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.

Neprihvatljivi troškovi - troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Prokuplja su:

1) troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi;

2) troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl;

3) refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);

4) nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava;

5) drugi troškovi koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva i stambene zajednice.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradsko veće grada Prokuplja donosi Rešenje o obrazovanju Komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).

Javni konkurs za sufinansiranje mera energetske sanacije u ime Grada Prokuplja sprovodi Komisija, koju Gradsko veće grada Prokuplja formira Rešenjem o obrazovanju Komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije iz stava 1 ovog člana utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Grad je dužan da, na zahtev Uprave, kao člana Komisije iz stava 1 ovog člana uključi lice koje imenuje Uprava.

Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

- priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva/ stambene zajednice (javni poziv, obrazac prijave, i drugo) u skladu sa ovim Pravilnikom;

- oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Prokuplja;

- prijem i kontrola prispelih zahteva;

- rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata, domaćinstava i stambenih zajednica;

- objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Prokuplja, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata, domaćinstava i stambenih zajednica i donošenje Preliminarne rang liste krajnjih korisnika koja predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

- donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

- izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i Odluke o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta Grada Prokuplja.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza i zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

- obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

- druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- pripremu izveštaje o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju mera energetske sanacije:

- rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana od dana objavljivanja;

- rok za evaluaciju prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava (privredni subjekti) i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duži od 15 dana;

- rok za prijavu krajnjih korisnika (domaćinstva i stambene zajednice) na Javni poziv je najmanje 21 dan od dana objavljivanja;

- rok za evaluaciju prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duži od 15 dana;

- rok za donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duži od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva Budžeta grada Prokuplja za sufinansiranje mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1 ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane/stambene zajednice, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće grada Prokuplja. Javni poziv se raspisuje za sve mere iz člana 6 ovog Pravilnika.

Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1 ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada Prokuplja, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da imaju ateste za materijale i proizvode.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15 ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) uslove za učešće na konkursu;

6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

7) ispunjenost uslova iz javnog poziva;

8) način i rok podnošenja prijave;

9) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika obuhvataju sledeće:

1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;

2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;

3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19 ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Prokuplja i zvaničnoj internet stranici Grada Prokuplja.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće grada Prokuplja donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.

Odluka Gradskog veća grada Prokuplja o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Grada Prokuplja i zvaničnoj internet stranici Grada Prokuplja.

Ugovor o sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Odluke o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.

Ukoliko se na javni poziv za direktne korisnike za određenu meru/mere energetske efikasnosti ne prijavi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, ta mera/mere se neće nalaziti u javnom pozivu za domaćinstva i stambene zajednice.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima i stambenim zajednicama

Član 21

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima i stambenim zajednicama za energetsku sanaciju stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće grada Prokuplja.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima i stambenim zajednicama sprovodi Komisija.

Domaćinstva/stambene zajednice - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1 ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Grada Prokuplja i zvaničnoj internet stranici Grada Prokuplja, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv;

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Član 22

Pravo učešća na konkursu imaju domaćinstva koja stanuju u porodičnim kućama i stanovima, kao i stambene zajednice, koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je podnosilac prijave:

- vlasnik objekta, ili

- ako podnosilac prijave nije vlasnik, onda da podnosilac prijave ima prijavu boravka na adresi objekta za koji podnosi prijavu, i tada je potrebno uz prijavu podneti pisanu saglasnost vlasnika objekta;

2) da je objekat nastanjen i uz prijavu priložiti kopiju računa za električnu energiju gde se vidi da je potrošnja električne energije u objektu u prethodnom mesecu minimalno 30 kwh;

3) da je stambena zajednica upisana u odgovarajući registar;

4) ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije;

5) i drugi uslovi u skladu sa javnim pozivom za domaćinstva/stambene zajednice.

Ukoliko ima više od jednog vlasnika porodične kuće, potrebno je dostaviti saglasnost ostalih vlasnika prilikom prijave.

Ukoliko podnosilac prijave nije vlasnik porodične kuće, potrebno je dostaviti saglasnost vlasnika.

Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike (domaćinstva i stambene zajednice)

Član 23

Javni poziv iz člana 21 ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) broj mera za koje jedan korisnik može da konkuriše;

6) uslove za učešće na konkursu;

7) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere;

8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

9) način na koji Grad Prokuplje pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave;

10) način i rok podnošenja prijave;

11) postupak odobravanja sredstava;

12) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima i stambenim zajednicama za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (domaćinstva i stambene zajednice)

Član 24

Dokumentacija koju dostavlja građanin - podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinasiranje mera energetske efikasnosti (Prilog 1) sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše i o stanju građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

2) fotokopije ličnih karata ili očitane lične karte za sva fizička lica koja žive na adresi porodične kuće za koju se podnosi prijava. Za maloletne lica dostaviti fotokopije zdravstvenih knjižica;

3) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da se živi u prijavljenom stambenom objektu (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);

4) potvrda o mogućnosti priključenja na gasovodnu mrežu za meru nabavke kotla na gas (za nabavku kotla na prirodni gas);

5) predmer i predračun/profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika (privrednih subjekata) (Prilog 2) koju je objavio Grad Prokuplje;

6) izjava o članovima domaćinstva sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom stanovanja;

7) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja(Prilog 3).

Prijava koju na javni poziv podnose stambene zajednice naročito sadrži:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinasiranje mera energetske efikasnosti (Prilog 1A), sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše i o stanju građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

2) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za svaki stan stambene zgrade za koju se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno po stanu - potrebno za minimum 50% stanova u zgradi);

3) dokaz o registraciji Stambene zajednice;

4) saglasnost stambene zajednice za predloženu meru;

5) lista članova stambene zajednice sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana stambene zajednice sa jasno vidljivom adresom stanovanja;

6) spisak svih stanara stambene zgrade sa kopijama lične karte gde se vidi adresa stanovanja;

7) potvrda o mogućnosti priključenja na gasovodnu mrežu za meru nabavke kotla na gas;

8) predmer i predračun/profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika (privrednih subjekata) (Prilog 2) koju je objavio Grad Prokuplje;

9) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja (Prilog 3);

10) odobren zahtev za priključenje na daljinski sistem grejanja, ukoliko se stambena zajednica prijavljuje za meru iz člana 6 stav 2 tačka 9 koja se odnosi na ugradnju nove cevne mreže, grejnih tela-radijatora i pratećeg pribora;

11) i druga dokumenta u skladu sa Javnim pozivom.

Grad će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti, izvod iz lista nepokretnosti (obezbeđuje Grad).

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje;

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Odluke o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Kriterijumi za izbor projekata krajnjih korisnika (porodične kuće, stanovi i stambene zajednice)

Član 26

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vršiće se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema sledećim kriterijumima:

Kriterijumi za izbor projekata građana i stambenih zajednica koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6 stav 2 tač. 3, 4 i 5

Postavljanje termičke izolacije zidova, krova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru (stambenih zgrada i porodičnih kuća)

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

50

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

40

Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije

30

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

10

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

20

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

15

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

10

PVC, aluminijum

0

 

Postojeći način grejanja na*:

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

20

Električna energija

15

Drvo

10

Prirodni gas/pelet/sistem daljinskog grejanja

0

K faktor zauzetosti površine za stanove
K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

 

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

 

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

*za stambene zgrade dati postojeći način grejanja koji se odnosi na većinu stanova

Kriterijumi za izbor projekata domaćinstava i stambenih zajednica koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6 stav 2 tač. 1 i 2

Zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama
(stambenim zgradama, porodičnim kućama i stanovima)

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

50

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

40

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

30

PVC, aluminijum

10

 

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

20

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

15

Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije

10

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

0

 

Postojeći način grejanja na*

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

20

Električna energija

15

Drvo

10

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

K faktor zauzetosti površine za stanove i stambene zgrade
K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

 

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

 

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

* za stambene zgrade dati postojeći način grejanja i postojeće karakteristike spoljne stolarije koji se odnosi na većinu stanova

Kriterijumi za izbor projekata domaćinstava i stambenih zajednica koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6 stav 2 tač. 6, 7, 8, 9 i 10)

Nabavka i instalacija kotlova na prirodni gas i/ili biomasu, ugradnja cevne mreže, grejnih tela-radijatora i pratećeg pribora, i nabavka i ugradnja toplotnih pumpi

 

Postojeći način grejanja na*

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

50

Električna energija

40

Drvo

20

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

5

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

5

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

15

PVC, aluminijum

20

 

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije

15

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

20

 

K faktor zauzetosti površine za stanove i stambene zgrade
K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

 

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

 

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

* za stambene zgrade dati postojeći način grejanja koji se odnosi na većinu stanova

Kriterijumi za izbor projekata domaćinstava koji obuhvataju meru energetske efikasnosti iz člana 6 stav 2 tačka 11)

Nabavka i ugradnja solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode za porodične kuće

 

Postojeći način grejanja na:

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

50

Električna energija

40

Drvo

20

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

5

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

5

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

15

PVC, aluminijum

20

 

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije

15

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

20

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

 

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K manji.

Za stambene zajednice potrebno je da svaki stan popuni odgovarajući obrazac koji će se sabrati za svaku stambenu zgradu i naći njegova srednja vrednost.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje projekata domaćinstava i stambenih zajednica, vrši se primenom kriterijuma iz člana 26 ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26, utvrđuje jedinstvenu preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za sve mere energetske efikasnosti iz javnog poziva na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26 ovog Pravilnika.

Listu iz stava 2 ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Prokuplja i zvaničnoj internet stranici Grada Prokuplja.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2 ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3 ovog člana.

Na listu iz stava 2 ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave grada Prokuplja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2 ovog člana kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6 ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7 ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9 ovog člana Komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.

Listu iz stava 10 ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Prokuplja i zvaničnoj internet stranici Grada Prokuplja.

Na listu iz stava 10 ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave grada Prokuplja.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10 ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.

Gradsko veće grada Prokuplja donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.

Isplata sredstava

Član 28

Grad Prokuplje će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Krajnji korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u čl. 6 (maksimalnog iznosa učešća Grada Prokuplja).

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, Grad Prokuplje neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 29

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice Grada Prokuplja.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 30

Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada Prokuplja, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada Prokuplja.

Čuvanje dokumentacije

Član 31

Gradska uprava grada Prokuplja ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 32

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Prokuplja".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. listu grada Prokuplja", br. 14/2022.