ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA REGIONALNI CENTAR ZA VODNE USLUGE "SKRAPEŽ VODE" POŽEGA

("Sl. list grada Užica", br. 14/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Predmet odluke

Član 1

Ovom Odlukom su uređena prava i obaveze u osnivanju i poslovanju Javnog komunalnog preduzeća regionalni centar za vodne usluge "SKRAPEŽ VODE" Požega (u daljem tekstu: Preduzeće), kao i prava i obaveze osnivača prema Preduzeću i Preduzeća prema osnivačima u obavljanju delatnosti Preduzeća kao delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv, sedište i matični broj osnivača;

- poslovno ime i sedište Preduzeća;

- pečat i štambilj Preduzeća;

- pretežna delatnost Preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Preduzeću i Preduzeća prema osnivačima;

- uslove i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno način pokrića gubitaka i snošenje rizika u poslovanju Preduzeća;

- uslovi i način zaduživanja Preduzeća;

- zastupanje Preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednosti nenovčanog uloga;

- podatak o udelima osnivača u osnovnom kapitalu izraženima u procentima;

- organi Preduzeća i njihove nadležnosti;

- imovina koja se ne može otuđiti, odnosno imovina za čije je raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) potrebna saglasnost osnivača;

- raspolaganje stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Preduzeće.

Poslovno ime i sedište

Član 2

Poslovno ime Preduzeća je Javno komunalno preduzeće Regionalni centar za vodne usluge "SKRAPEŽ VODE" Požega.

Skraćeno poslovno ime je: JKP "SKRAPEŽ VODE" Požega.

Sedište Preduzeća je u Požegi, adresa Trg slobode br. 9.

Pečat Preduzeća

Član 3

Preduzeće poseduje svoj pečat sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnom pismu.

Pečat Preduzeća je u obliku kružnice, prečnika 50mm i sadrži tekst: "Javno komunalno preduzeće Regionalni centar za vodne usluge "SKRAPEŽ VODE" Požega".

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži tekst: "Javno komunalno preduzeće Regionalni centar za vodne usluge "SKRAPEŽ VODE" Požega" i prostor za upisivanje datuma i broja.

Delatnosti Preduzeća

Član 4

Preduzeća se osniva i posluje radi obezbeđivanja trajnog obavljanja delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba korisnika.

Pretežna delatnost preduzeća je:

- 37.00 Uklanjanje otpadnih voda.

Pored pretežne delatnosti preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:

- 33.12 - Popravka mašina;

- 33.13 - Popravka elektronske i optičke opreme;

- 33.14 - Popravka električne opreme;

- 33.20 - Montaža industrijskih mašina i opreme;

- 36.00 - Sakupljanje, prečišćavanje i distribucija vode;

- 42.21 - Izgradnja cevovoda;

- 42.91 - Izgradnja hidrotehničkih objekata;

- 43.12 - Priprema gradilišta;

- 43.13 - Ispitivanje terena bušenjem i sondiranjem;

- 43.21 - Postavljanje električnih instalacija;

- 43.22 - Postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema;

- 43.29 - Ostali instalacioni radovi u građevinarstvu;

- 45.20 - Održavanje i popravka motornih vozila.

- 71.1 - Arhitektonske i inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje.

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

II PODACI O OSNIVAČIMA

Osnivači Preduzeća

Član 5

Osnivači Preduzeća su:

1) Grad Užice sa adresom u Dimitrija Tucovića 52, matični broj 07157983;

2) Opština Arilje sa adresom u Svetog Ahilija 53, matični broj 07254628;

3) Opština Ivanjica sa adresom u Venijamina Marinkovića 1, matični broj 07221142;

4) Opština Kosjerić sa adresom u Olge Grbić 10, matični broj 07357826;

5) Opština Požega sa adresom na Trgu slobode 9, matični broj 07158122.

Osnivanje na neodređeno vreme

Član 6

Preduzeće se osniva na neodređeno vreme.

Pravni status Preduzeća

Član 7

Preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze Preduzeća

Član 8

Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivači ne odgovaraju za obaveze Preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Zastupanje i predstavljanje Preduzeće

Član 9

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor Preduzeća.

III OSNOVNI KAPITAL I IMOVINA PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 10

Osnovni kapital Preduzeća koji je registrovan u Registru privrednih subjekata kod Agencije za privredne registre iznosi - upisan novčani kapital: 500.000 RSD; uplaćen novčani kapital: 500.000 RSD.

Usklađivanje osnovnog kapitala vrši se u skladu sa zakonom.

Kriterijum uplate osnovnog kapitala

Član 11

Osnivači uplaćuju u Preduzeće osnovni kapital iz člana 10. ove Odluke na osnovu istih udela i to svaki osnivač po 100.000 RSD što predstavlja po 20% osnovnog kapitala.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 12

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Preduzeća odlučuju osnivači u skladu sa zakonom.

U cilju omogućavanja realizacije projekta izgradnje postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda i pripadajuće infrastrukture i otpočinjanja obavljanja delatnosti za koju je osnovano Preduzeće, osnivači će posebnim odlukama, u skladu sa dinamikom izgradnje izvršiti povećanje kapitala Preduzeća novim novčanim i nenovčanim ulozima.

Imovina Preduzeća

Član 13

Preduzeće ima svoju imovinu, kojom upravlja i raspolaže u skladu sa Zakonom, ovom odlukom i Statutom.

Imovinu Preduzeća čini pravo korišćenja na nepokretnostima koje osnivači prenesu na Preduzeće.

Imovinu Preduzeća čine i novčana sredstva i hartije od vrednosti, kao i druga imovinska prava.

Preduzeće koristi sredstva i dobra u državnoj i drugim oblicima svojine u skladu sa zakonom, statutom i ovom odlukom.

Nepokretnosti (zemljište, zgrade, pomoćni objekti i drugo), koje čine sredstva kojima posluje Preduzeće, ne mogu se otuđiti iz imovine Preduzeća bez saglasnosti osnivača.

IV FINANSIRANJE PREDUZEĆA

Prihodi Preduzeća

Član 14

Osnovni prihod Preduzeća je prihod od obavljanja vodnih usluga.

Ostali prihodi su:

- donacije;

- subvencije osnivača i budžeta RS;

- krediti;

- ostali prihodi u skladu sa zakonom.

Finansiranje Preduzeća do početka obavljanja delatnosti

Član 15

Do početka obavljanja delatnosti za koju se osniva, poslovanje Preduzeća se finansira iz budžeta osnivača i drugih raspoloživih izvora finansiranja.

Preduzeće je u obavezi da do 1. decembra tekuće godine donese Posebni program finansiranja, koji sadrži detaljnu dinamiku korišćenja sredstava iz stava 1. Posebnim programom se posebno utvrđuje iznos bruto zarade v.d. direktora Preduzeća kao i eventualni troškovi privremeno i povremeno angažovanih radnika, troškovi naknade članova privremenog Nadzornog odbora, troškovi nabavke i amortizacije osnovnih sredstava (računari, softver) kao i drugi tekući rashodi poslovanja.

Na Posebni program saglasnost daju Skupštine svih osnivača.

Svaki osnivač je u obavezi da u Odluci o budžetu za narednu godinu obezbedi po 20% sredstava za poslovanje Preduzeća a prema Posebnom programu poslovanja Preduzeća, na koji je dao saglasnost.

Raspodela dobiti

Član 16

Dobit Preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, propisima osnivača i ovom odlukom.

Zaduživanje Preduzeća

Član 17

Preduzeće se može zadužiti samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu kredita.

Na odluku Nadzornog odbora Preduzeća o dugoročnom zaduživanju za finansiranje kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja saglasnost daju skupštine svih osnivača.

Cene proizvoda i usluga Preduzeća

Član 18

Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Određivanje cena komunalnih usluga

Član 19

Na predlog Nadzornog odbora Preduzeća, Osnivači su u obavezi da daju saglasnost na tarifni plan koji služi kao osnova za formiranje cene komunalnih usluga Preduzeća.

Tarifni plan se donosi za period od pet godina sa ciljem postepenog dostizanja nivoa cene koji pokriva poslovne rashode Preduzeća. Tarifni plan se donosi najkasnije do početka ispunjavanja uslova za obavljanja registrovane delatnosti u skladu sa važećim propisima.

Uvođenje nove komunalne usluge prečišćavanja za krajnje korisnike

Član 20

Osnivači se obavezuju da daju saglasnost svojim javnim komunalnim preduzećima na uvođenje nove komponente cene komunalne usluge, koja se odnosi na prečišćavanje i to najkasnije do početka ispunjavanja uslova za obavljanja registrovane delatnosti prečišćavanja otpadnih voda od strane Preduzeća, u skladu sa važećim propisima.

Novu komponentu cene prečišćavanja otpadnih voda, će u skladu sa načelom "zagađivač plaća" plaćati korisnici usluge odvođenja otpadnih voda (kanalizacije) najkasnije do početka ispunjavanja uslova za obavljanja registrovane delatnosti u skladu sa važećim propisima.

Iznos komponente cene za novu uslugu prečišćavanja otpadnih voda će se iskazivati posebno na računima krajnjih korisnika.

V UPRAVLJANJE PROJEKTOM IZGRADNJE POSTROJENJA ZA PREČIŠĆAVANJE OTPADNIH VODA

Investitorska ovlašćenja

Član 21

Danom registracije Preduzeća, osnivači daju saglasnost Preduzeću da u ime i za račun osnivača obavlja sledeće nadležnosti predlagača kapitalnog projekta i vršioca investitorskih ovlašćenja pripreme i izgradnje regionalnog sistema za odvođenje i prečišćavanje otpadnih voda:

- koordiniranje i komuniciranje sa svim institucijama nadležnim za izdavanje uslova i saglasnosti, kao i za stručnu kontrolu (reviziona komisija koju formira nadležno ministarstvo) kao i sa projektima/preduzećima koja izrađuju tehničku dokumentaciju;

- finansiranje svih administrativnih troškova i taksi u administrativnim procedurama pribavljanja uslova, stručne kontrole tehničke dokumentacije (reviziona komisija) i sl.

- usaglašavanje potpisivanje finalne verzije Projektnog zadatka za izradu tehničke dokumentacije (Idejni projekat sa Studijom opravdanosti) sa predstavnicima projekta PPF 8;

- potpisivanje zahteva Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za obrazovanje revizione komisije za potrebe ocene Idejnog projekta;

- podnošenje tehničke dokumentacije na stručnu kontrolu revizionoj komisiji;

- koordinacija svih aktivnosti između Revizione komisije i PPF8/projektantskog preduzeća;

- po potrebi, podnošenje zahteva za izdavanje lokacijskih uslova i vršenje svih nadležnosti investitora u smislu Zakona o planiranju i izgradnji.

Sve troškove koji nastanu u periodu vršenja investitorskih ovlašćenja snose osnivači srazmerno procentima učešća u osnivačkom kapitalu.

Ustupanje korišćenja

Član 22

Nakon dobijanja upotrebne dozvole osnivači će ustupiti Preduzeću na korišćenje, upravljanje i održavanje objekte i zemljište neophodne za obavljanje njegove registrovane delatnosti.

VI PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 23

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Preduzeća osnivači imaju sledeća prava:

- pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen Statutom Preduzeća;

- pravo odlučivanja o raspodeli dobiti Preduzeća;

- pravo da budu informisani o poslovanju Preduzeća;

- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza Preduzeća;

- i druga prava u skladu sa zakonom.

Obaveze osnivača

Član 24

Osnivači će podržati svoja javna komunalna preduzeća da uspostave sistem potpune pokrivenosti uslugama snabdevanja vodom i odvođenja otpadnih voda, da ustanove posebne organizacione, funkcionalne i računovodstvene celine za usluge snabdevanja vodom, odvođenja i prečišćavanja otpadnih voda u opštinskim/gradskim javnim komunalnim preduzećima, koji omogućavaju vođenje odvojenih računa prihoda, rashoda, dobitka ili gubitka, imovine i obaveza za usluge snabdevanja vodom, odvođenja i prečišćavanja otpadnih voda (računovodstvo/izveštavanje po segmentima); da smanje troškove poslovanja i povećaju naplatu, kako bi bila u stanju da redovno izmiruju obaveze prema Preduzeću.

Obaveze Preduzeća

Član 25

Preduzeće je u obavezi da:

- upravlja sopstvenim sredstvima i sredstvima koja su mu poverena na upravljanje na celishodan i ekonomičan način;

- da obezbedi pokrivenost rashoda prihodima uključujući i pokriće troškova tekućeg i investicionog održavanja objekata i infrastrukture;

- da održava, razvija i unapređuje vodni sistem kojim upravlja na kvalitetan i ekonomičan način, kako je to propisano standardima i pokazateljima (indikatorima) poslovanja;

- da uspostavi odnos sa krajnjim potrošačima usluga prečišćavanja i medijima uz uvođenje principa transparentnosti i dostupnosti jasnih, preciznih i pravovremenih informacija o uslugama, načinu obrazovanja cena i principima za kalkulaciju cena, investicionim odlukama i kriterijumima za njihovo donošenje na način predviđen Zakonom o zaštiti potrošača.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 26

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Preduzeće osnovano osnivači daju saglasnost na:

- Statut Preduzeća;

- Odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta na korišćenje Preduzeću, a koja su u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ove odluke.

VII ORGANI PREDUZEĆA

Organi Preduzeća

Član 27

Organi Preduzeća su Nadzorni odbor i direktor.

Sastav Nadzornog odbora

Član 28

Nadzorni odbor Preduzeća ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Dva člana Nadzornog odbora imenuju Skupštine osnivača, na predlog opštinskih/gradskog veća po principu rotacije, po azbučnom redu, na period od četiri godine a jedan član imenuje se iz reda zaposlenih u Preduzeću.

Način i postupak imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora utvrđuju se Statutom Preduzeća, u skladu sa Zakonom.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 29

Nadzorni odbor Preduzeća nadležan je da, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom odlukom:

- donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

- donosi godišnji program poslovanja Preduzeća usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;

- usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg programa poslovanja;

- usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

- usvaja finansijske izveštaje;

- donosi statut Preduzeća;

- nadzire rad direktora;

- razmatra i prati računovodstvene i finansijske izveštaje, izveštaje i analize interne revizije i usvaja politiku upravljanja rizicima;

- donosi odluku o načinu raspodele dobiti Preduzeća odnosno načinu pokrića gubitaka;

- donosi investicione programe odnosno kriterijume za investiciona ulaganja;

- daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;

- donosi odluku o davanju ili oduzimanju prokure;

- zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

- donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta na korišćenje Preduzeću;

- donosi odluku o cenama usluga;

- odlučuje o ulaganju kapitala Preduzeća;

- odlučuje o statusnim promenama Preduzeća, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

- donosi odluku o usvajanju plana javnih nabavki Preduzeća.

Skupštine osnivača daju saglasnost na odluke Nadzornog odbora iz alineja 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 14, 15, 16, 17 i 18.

Odlučivanje

Član 30

Nadzorni odbor odlučuje prostom većinom od ukupnog broja glasova, ako ovom odlukom ili zakonom nije određeno drugačije.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svog delokruga na direktora ili nekog od zaposlenih u Preduzeću.

Naknada za rad

Član 31

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuju osnivači, u skladu sa kriterijumima i merilima za njeno utvrđivanje, koje određuje Vlada.

Direktor Preduzeća

Član 32

Direktor zastupa Preduzeće u unutrašnjem i spoljnotrgovinskom prometu, sa neograničenim ovlašćenjima.

Direktora Preduzeća imenuju Skupštine osnivača na period od četiri godine a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Direktor Preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju i zasniva radni odnos u Preduzeću na određeno vreme.

Nadležnost direktora

Član 33

Direktor Preduzeća, u skladu sa ovom odlukom i Statutom Preduzeća, obavlja sledeće poslove:

- predstavlja i zastupa Preduzeće;

- organizuje i rukovodi procesom rada i vodi Preduzeća;

- odgovara za zakonitost rada Preduzeća kao i za realizaciju odluka i drugih akata osnivača;

- predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Preduzeća i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

- predlaže finansijske izveštaje;

- predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta osnivača;

- predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga;

- izvršava odluke Nadzornog odbora;

- predlaže akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;

- donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen;

- odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom;

- odlučuje o drugim pitanjima u skladu sa zakonom i statutom Preduzeća;

- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i statutom.

VIII POREMEĆAJI U POSLOVANJU

Mere u slučaju poremećaja u poslovanju

Član 34

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, skupštine osnivača mogu preduzeti mere propisane zakonom radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje i obavljanje delatnosti od opšteg interesa a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Preduzeća;

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenih organa Preduzeća;

- ograničenje prava pojedinih delova Preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini i

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa.

IX RADNI ODNOSI

Prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa

Član 35

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa, regulišu se kolektivnim ugovorom odnosno pravilnikom o radu, u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor Preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 36

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu, ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Preduzeća ili ugovorom o radu.

Ostvarivanje prava na štrajk i mere u slučaju štrajka

Član 37

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

Pravo na štrajk zaposleni Preduzeću ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i aktom osnivača.

U slučaju štrajka radnika u Preduzeću, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada utvrđuju posebnom odlukom opštinska/gradsko veće osnivača.

X ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Zaštita životne sredine

Član 38

Preduzeću je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.

Statutom Preduzeća, detaljnije se utvrđuju aktivnosti Preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača, koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

XI JAVNOST RADA, DOSTUPNOST INFORMACIJA I POSLOVNA TAJNA

Javnost rada Preduzeća

Član 39

Rad Preduzeća je javan.

Za javnost rada Preduzeća odgovoran je direktor Preduzeća.

Dostupnost informacija

Član 40

Preduzeće je dužno da na svojoj veb prezentaciji objavi:

- radne biografije članova privremenog Nadzornog odbora, Nadzornog odbora, direktora i vršioca dužnosti direktora;

- organizacionu strukturu Preduzeća;

- Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta;

- dugoročni i srednjeročni plan poslovne strategije i razvoja;

- godišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune;

- tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja;

- godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

- druge informacije od značaja za javnost.

Poslovna tajna

Član 41

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Preduzeća, čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Privremeni Nadzorni odbor

Član 42

Do imenovanja Nadzornog odbora, poslove Nadzornog odbora Preduzeća, obavljaće privremeni Nadzorni odbor.

Predsednika privremenog Nadzornog odbora predlaže Opštinsko veće opštine Arilje a članove Nadzornog odbora predlažu Opštinsko veće opštine Ivanjica i Opštinsko veće opštine Kosjerić.

Privremeni Nadzorni odbor je u sledećem sastavu:

- Milan Nenadić, diplomirani mašinski inženjer iz Arilja, predsednik;

- Svetlana Golubović, specijalista strukovni sanitarno - ekološki inžinjer iz Ivanjice, član;

- Ivana Likić, prostorni planer geografskih nauka - urbanista iz Kosjerića, član.

Mandat članova privremenog Nadzornog odbora traje najduže 12 meseci. Tri meseca pre isteka mandata privremenog Nadzornog odbora, Skupština opštine Požega, Skupština grada Užica i predstavnici zaposlenih predlažu članove Nadzornog odbora Preduzeća sa mandatom od četiri godine.

Ukoliko ne bude predstavnika zaposlenih koji ispunjavaju zakonom propisane uslove za imenovanje za člana Nadzornog odbora, trećeg člana će predložiti Skupština opštine Arilje, dok se ne steknu uslovi za imenovanje člana iz reda zaposlenih.

Vršilac dužnosti direktora

Član 43

Do imenovanja direktora Preduzeća, poslove direktora će obavljati vršilac dužnosti direktora Nebojša Lijeskić, diplomirani inžinjer industrijskog menadžmenta iz Požege, ul. Visibaba b.b.

Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže godinu dana.

V.d. direktora predlaže Opštinsko veće opštine Požega.

Ovlašćenja vršioca dužnosti direktora

Član 44

Ovlašćuje se vršilac dužnosti da preduzme sve radnje u vezi sa upisom Preduzeća u registar privrednih subjekata.

Preduzeće počinje sa radom danom upisa u registar privrednih subjekata.

Preduzeće počinje da obavlja delatnost nakon dobijanja rešenja nadležnog organa o ispunjenosti uslova za obavljanje komunalne delatnosti prečišćavanja otpadnih voda i dobijanja upotrebne dozvole za postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda.

Rok za donošenje opštih akata

Član 45

Preduzeću će doneti opšta akta kao i druga akta od značaja za funkcionisanje i obavljanje delatnosti Preduzeća u roku od tri meseca od usvajanja Statuta Preduzeća.

Raspisivanje konkursa za izbor direktora

Član 46

Obavezuju se Skupštine osnivača da na predlog opštinskih veća svih osnivača u roku od šest meseci od dana osnivanja Preduzeća donesu odluku o sprovođenju javnog konkursa za izbor direktora, u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima.

Javni konkurs za izbor direktora, koga imenuju Skupštine osnivača sprovodi Komisija za sprovođenje konkursa za izbor direktora, koju imenuju Skupštine opštine osnivača u roku od devet meseci od dana osnivanja Preduzeća.

Sve skupštine osnivača usvajaju akt o imenovanju direktora Preduzeća najkasnije 12 meseci od dana osnivanja Preduzeća.

Sastavni deo odluke

Član 47

Sastavni deo odluke su i akti skupština osnivača kojim su gradonačelnik Užica odnosno predsednici opština Arilje, Ivanjica, Kosjerić i Požega ovlašćeni na potpisivanje odluke i to:

- odluka Skupštine grada Užica broj 023-168/21 od 26.11.2021. godine,

- odluka Skupštine opštine Arilje broj 023-21/21 od 21.03.2022. godine,

- odluka Skupštine opštine Ivanjica broj 06-11/2022 od 25.03.2022. godine,

- odluka Skupštine opštine Kosjerić broj 023-23/2021 od 22.12.2021. godine,

- odluka Skupštine opštine Požega broj 011-7/2022 od 11. 02.2022. godine.

Stupanje na snagu odluke

Član 48

Ova odluka stupa na snagu danom potpisivanja od strane svih ovlašćenih zastupnika osnivača.

Odluka se objavljuje u službenim glasilima grada Užica i opština Arilje, Kosjerić, Ivanjica i Požega.