PRAVILNIKO PRUŽANJU USLUGE SOCIJALNE ZAŠTITE "PRILAGOĐENI PREVOZ ZA KORISNIKE DNEVNOG BORAVKA ZA DECU I MLADE SA SMETNJAMA U RAZVOJU"("Sl. list grada Užica", br. 17/2022) |
Ovim Pravilnikom regulišu se uslovi i način pružanja usluge socijalne zaštite "Prilagođeni prevoz za korisnike dnevnog boravka za decu i mlade sa smetnjama u razvoju" (u daljem tekstu usluga).
Pružalac usluge "Prilagođeni prevoz za korisnike dnevnog boravka za decu i mlade sa smetnjama u razvoju" je Gradski centar za usluge socijalne zaštite Užice (u daljem tekstu Centar).
Za usluge socijalne zaštite iz nadležnosti grada Užica, za kojima postoji potreba, a koje se ne mogu obezbediti u dovoljnom obimu, Centar za usluge može, kroz postupak javne nabavke usluga socijalne zaštite, angažovati ovlašćene pružaoce usluga, u skladu sa zakonom.
Nakon sprovedenog postupka javne nabavke Centar zaključuje ugovor sa izabranim pružaocem usluge (u daljem tekstu pružalac).
Ugovorom se preciziraju prava i obaveze ugovornih strana.
Uslugom prilagođenog prevoza korisnika dnevnog boravka obezbeđuje se adekvatan prevoz dece i mladih sa smetnjama u razvoju na teritoriji grada Užica, sa ciljem da im se obezbedi dostupnost usluge dnevnog boravka.
Usluga se obavlja se se pomoću specijalnog kombi vozila, koji je prilagođen ulasku i prevozu osoba sa invaliditetom i na predmetnom vozilu je ugrađena mehanička rampa za invalide i montirane šine za fiksiranje invalidskih kolica.
Sredstva za finansiranje Usluge prevoza obezbeđuju se iz budžeta grada Užica, donacija kao i iz drugih izvora.
Plaćanje izvršene usluge vrši se na osnovu uredno podnetog zahteva sa pratećom dokumentacijom i dostavljenih izveštaja o pruženoj usluzi prevoza.
Potencijalni korisnik prevoza ili njegov staratelj podnosi pružaocu usluge, zahtev za korišćenje usluge.
Pružalac na osnovu podnetog zahteva procenjuje potrebe i stepen podrške potencijalnog korisnika prevoza i donosi rešenje o pružanju usluge podnosiocu zahteva.
Usluga Prilagođenog prevoza je namenjena deci, mladima sa smetnjama u razvoju (intelektualnim, fizičkim, mentalnim, senzornim ili višestrukim - kombinovanim) i odraslim osobama sa invaliditetom, sa prebivalištem na teritoriji grada Užica, pod uslovom da im je rešenjem Centra za socijalni rad "Užice" u Užicu, priznato pravo na korišćenje usluge dnevnog boravka u Užicu.
Pružalac usluge je dužan da blagovremeno obavesti korisnika prevoza o satnici vožnje kao i o eventualnim promenama ili odlaganjima vožnje a takođe i u slučajevima nemogućnosti da izvrši prevoz.
Korisnik prevoza je dužan da blagovremeno zakaže vožnju kod pružaoca usluge, poštuje satnicu i predviđeni raspored vožnje.
Korisnik prevoza ne sme zloupotrebljavati "dobru volju" vozača; mora poštovati red vožnje i destinaciju koja je dogovorena, što znači da ne može samoinicijativno menjati relaciju prevoza i odredište.
U slučaju otkazivanja nedeljne vožnje korisnik je dužan da o tome blagovremeno obavesti pružaoca usluge. Pod blagovremenim obaveštenjem smatra se obaveštenje o otkazivanju vožnje, upućeno najmanje dva sata pre planirane dnevne vožnje.
U cilju lične i opšte bezbednosti korisnik prevoza je dužan da se pridržava pravila i instrukcija koja mu u tu svrhu saopštava vozač.
Korisnik prevoza je dužan da prilikom ulaska i izlaska u vozilo sledi instrukcije vozača koji će mu pomoći da to učini na bezbedan način.
Korisnik invalidskih kolica ne sme pokušavati da sam uđe i izađe iz vozila.
Vozilo je opremljeno sigurnosnim pojasevima, korisnik je dužan da ga upotrebi na zahtev vozača a onim korisnicima koji nisu u mogućnosti da ih samostalno upotrebe vozač fiksira pojaseve.
Korisnik prevoza je dužan da se u vozilu pristojno ponaša, da ima korektan odnos prema vozaču i ostalim putnicima.
Ometanje vozača, sugestijama i komentarima vožnje strogo su zabranjeni.
Vozač neće voziti korisnika koji je u alkoholisanom stanju ili pod dejstvom narkotika.
U vozilu je zabranjeno pušenje, konzumiranje pića i hrane.
Korisnici su u obavez da se staraju o higijeni u vozilu - ne smeju prljati vozilo i ostavljati otpatke.
Kriterijumi izbora i prioritizacije
Izbor korisnika usluge vrši se na osnovu sledećih kriterijuma:
- pokretljivost korisnika,
- udaljenost mesta stanovanja korisnika od Dnevnog boravka
- socijalni i materijalni status porodice.
Prioritet u korišćenje Usluge prevoza prema kriterijumu "Pokretljivost korisnika" imaju korisnici po sledećem redosledu:
- korisnik koji koristi za kretanje invalidska kolica,
- korisnik koji će kreće samostalno uz pomoć pomagala (štap, štake, šetalica)
- korisnik koji se kreće uz pomoć drugog lica
- korisnik koji se kreće bez pomagala samostalno.
Prioritet u korišćenje Usluge prevoza prema kriterijumu "Udaljenost mesta stanovanja korisnika od Dnevnog boravka" imaju korisnici koji su na većoj udaljenosti od dnevnog boravka, a pri tom nemaju mogućnost sopstvenog prevoza jer ne poseduju automobil.
Prioritet u korišćenje Usluge prevoza prema kriterijumu "Socijalni i materijalni status porodice" imaju korisnici po sledećem redosledu:
- korisnik čija porodica nema stalnih prihoda
- korisnik čija porodica ima povremene prihode
- korisnik čija porodica ima minimalne prihode
- ostali korisnici prema visini prihoda porodice.
Ukoliko je broj zahteva za korišćenje usluge veći od kapaciteta usluge, formira se lista čekanja.
Prevoz je organizovan na teritoriji grada Užica, na relacijama na kojima postoje objektivni uslovi za bezbedan prevoz: asfaltni put, bezbedan prilaz, mogućnost manevrisanja i okretanja vozila.
Prevoz se ne može vršiti ukoliko po proceni stručnog tima Udruženja postoje rizici da je ugrožena bezbednost putnika i vozila.
Pružalac usluge formira stručni tim za realizaciju usluge koji čine: koordinator, administrator i vozač.
Tim sačinjava detaljan plan prevoza, i to: nedeljni i dnevni, koji sadrži maršute i vreme u skladu sa identifikovanim potrebama korisnika i kapaciteta usluge. Detaljan plan prevoza se sačinjava u tekućoj sedmici za narednu sedmicu, o čemu se korisnici blagovremeno obaveštavaju.
Nedeljni plan prevoza i dnevna maršruta kombi vozila su fleksibilni i mogu se menjati iz opravdanih razloga a shodno novonastalim potrebama i problemima kao i nepredviđenim situacijama.
Usluga prevoza se obavlja svakim radnim danom u vremenu od 08,00 do 16,00 sati.
Prevoz je organizovan po principu "od vrata do vrata", što znači da svaki korisnik prevoza u slučaju potrebe i ukoliko je to moguće, dobije pomoć vozača do ulaza u zgradu ili kuću u kojoj stanuje i do ulaza u objekat dnevnog boravaka.
Vozilom upravlja vozač koji može biti u stalnom radnom odnosu, radnom odnosu na određeno vreme, ili angažovan po ugovoru o delu.
Vozilom mogu upravljati i druga lica koja ispunjavaju zakonom i drugim propisima utvrđene uslove, ali isključivo po prethodnom odobrenju koordinatora usluge, a u njegovom odsustvu lica koje on odredi.
Vozač kombija je dužan da obavesti koordinatora koji rukovodi uslugom prevoza ukoliko dođe do nemogućnosti prevoza korisnika iz objektivnih razloga: vremenski uslovi, otežan prilaz, bezbedonosne procena.
Pre upotrebe vozila, vozač je dužan da popuni putni nalog za vozilo koji sadrži sledeće podatke:
1. redni broj naloga i datum,
2. naziv pružaoca usluge
3. oznaku vozila (marka vozila, registarski broj i dr.),
4. podatke o vozaču (ime i prezime),
5. podatke o relaciji na kojoj se vrši prevoz,
6. vreme polaska,
7. stanje kilometraže na vozilu pre polaska,
8. vreme dolaska sa stanjem pređenih kilometara.
9. potpis lica ovlašćenog za izdavanje naloga.
Administrator pružaoca usluge vodi evidenciju izdatih naloga i troškove upotrebe vozila.
Putne naloge za vozilo i evidenciju o pređenoj kilometraži, vremenu upotrebe vozila, količinu utrošenog goriva i maziva i dr., vodi vozač vozila i istu predaje svakih sedam dana.
Vozač je dužan pre uključivanja vozila u javni saobraćaj da utvrdi tehničku ispravnost vozila: proveru kočnica, upravljača, nivoa ulja u motoru, tečnosti za hlađenje, nivoa ulja za kočnice, snabdevenost alatom i obaveznim priborom, kao i čistoću i podmazanost samog vozila.
Vozač je posebno dužan blagovremeno podmazivati i održavati čistoću vozila.
Administrator se stara o evidenciji: tehničkog pregleda, produženja registracije vozila, i dužan je najmanje 15 dana pre naredne registracije da izvrši sve administrativne pripreme za istu.
U cilju blagovremenog obavljanja zadataka iz stava 1. ovog člana, vozač je dužan da najmanje 15 dana pre naredne registracije izvrši sve potrebne automehaničarske, autoelektričarske i druge radove radi uspešnog obavljanja tehničkog pregleda vozila i produženja registracije.
Vozač se ne može koristiti kao pratilac korisnika prevoza.
Ukoliko je korisniku prevoza potreban pratilac sa istim mora ići neko od njegovih roditelja ili staratelja.
Po dnevno pruženoj usluzi - obavljenom prevozu, vozač je dužan da vozilo parkira na mesto koje odredi pružalac usluge a saobraćajne isprave i ključ ostavi na mesto koje odredi predstavnik Pružaoca usluge, ili lice koje ga zamenjuje.
Roditelj/staratelj/korisnik koji nije zadovoljan kvalitetom pružene usluge, načinom pružanja usluge, odnosom pružaoca usluge prema korisniku ili nekim njegovim postupkom i ponašanjem u pružanju usluge, obraća se pružaocu radi sporazumnog rešenja problema, a ukoliko to nije moguće, može podneti prigovor Gradskoj upravi za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti, neposredno ili preko pružaoca usluge.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".