PRAVILNIKO PRUŽANJU USLUGE SOCIJALNE ZAŠTITE "SAVETOVALIŠTE ZA PORODICU"("Sl. list grada Užica", br. 17/2022) |
Ovim Pravilnikom regulišu se uslovi i način pružanja usluge socijalne zaštite "Savetovalište za porodicu" (u daljem tekstu usluga), kao savetodavno-terapijske usluge u zajednici.
Pružalac usluge "Savetovalište za porodicu" je Gradski centar za usluge socijalne zaštite Užice (u daljem tekstu pružalac).
Usluga obezbeđuje podršku porodicama u socijalnim rizicima, do kojih dolazi u procesu tranzicije društva kada su smanjene mogućnosti za ostvarivanje zaštitne funkcije porodice.
Sredstva za finansiranje usluge obezbeđena su budžetom grada Užica.
Usluga je namenjena svim građanima bez obzira na uzrast:
- supružnicima sa problemima u bračnom funkcionisanju
- mladima koji nameravaju da stupe u brak
- porodicama sa decom sa smetnjama u razvoju
- porodicama koje imaju decu sa poremećajem u ponašanju
- porodicama u kojima postoji problem zavisnosti
- porodicama u kojima postoji nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje
- deci, omladini i odraslim osobama sa problemima na ličnom planu.
Korisnici mogu koristiti uslugu samoinicijativno ili po preporuci drugih ustanova i organizacija: Centra za socijalni rad, razvojnog savetovališta, školske psiho pedagoške službe, organizacija civilnog društva, osnovnog javnog tužilaštva i i drugih.
Korisnici dobijaju sve informacije o usluzi kod pružaoca, kao što su radno vreme savetovališta, raspored stručnih radnika, obaveštenje o slobodnim terminima, i na osnovu dobijenih informacija zakazuju vreme korišćenja usluge.
Usluga se pruža tri puta nedeljno: utorkom, sredom i četvrtkom u prostoru pružaoca, u vremenu od 17,00 do 20,00 sati.
Ukoliko dođe do promene radnog vremena savetovališta pružalac je u obavezi da na odgovarajući način o tome obavesti sva zainteresovana lica odnosno potencijalne korisnike.
Trajanje individualnog rada sa korisnikom određuje stručni radnik, na osnovu potreba i problema korisnika i odvija se kroz pojedinačne seanse.
Pojedinačna seansa traje najkraće 45 minuta a najduže sat vremena prema proceni stručnog radnika.
Ukoliko u toku rada sa korisnikom stručni radnik zaključi da je korisniku potrebna još neka vrsta podrške u okviru drugih usluga socijalne zaštite, od strane zdravstvenih ustanova (psihijatrijska pomoć, lečenje od alkoholizma, lečenje od bolesti zavisnosti), u sudskom postupku i slično, preporučiće će korisniku kome da se obrati radi obezbeđenja potrebne podrške.
Na neposrednom pružanju usluge angažovana su tri stručna radnika.
Stručni radnici moraju imati sedmi stepen stručne spreme: pedagog, andragog, socijalni radnik, defektolog, specijalni pedagog i psiholog.
Pored odgovarajuće stručne spreme navedene u stavu jedan ovog člana, uslov za rad na neposrednom pružanju usluge savetovališta je da stručni radnik ima završenu posebnu specijalizaciju (edukaciju) za psihoterapiju.
Stručni radnici se angažuju u skladu sa zakonom koji reguliše radne odnose.
Ukoliko su za neposredno pružanje usluge angažovani stručni radnici zaposleni u Centru za socijalni rad koji rade kao voditelji slučaja, pravilo je da u okviru usluge ne rade sa licima koja su njihovi korisnici u poslovima i postupcima centra.
Stručni radnici vode registar korisnika usluge koji sadrži podatke o korisnicima, datumima i trajanju seansi i druge bitne podatke o pruženoj usluzi.
Stručni radnici podnose pružaocu usluge izveštaj o radu na pružanju usluge na mesečnom nivou, koji sadrži podatke o broju korisnika, načinu na koji su saznali /upućeni na uslugu, strukturu po polu i uzrastu, učestalosti problema zbog koga se javljaju i drugo.
Obaveza je stručnih radnika da podnesu izveštaj o radu sa određenim korisnikom ukoliko to traži organ/ustanova/organizacija koja je zvanično uputila korisnika pružaocu usluge.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".