ODLUKA

O POVERAVANJU POSLOVA NA IZGRADNJI, ODRŽAVANJU I REKONSTRUKCIJI OBJEKATA JAVNOG VODOVODA U 2022. GODINI

("Sl. glasnik grada Valjeva", br. 4/2022)

Član 1

Ovom odlukom poveravaju se poslovi na izgradnji, održavanju i rekonstrukciji objekata javnog vodovoda(u daljem tekstu poslovi), na teritoriji grada Valjeva u 2022. godini, Javnom komunalnom preduzeću "Vodovod Valjevo".

Član 2

Poslovi iz člana 1. ove odluke realizuju se u skladu sa Odlukom o budžetu grada Valjeva za 2022 godinu ("Službeni glasnik grada Valjeva" br. 30/2021) a prema Planu komunalne izgradnje i održavanja objekata komunalne infrastrukture grada Valjeva za 2022. godinu ("Službeni glasnik grada Valjeva" br. 30/2021)

Član 3

O sprovođenju ove odluke stara se odeljenje Gradske uprave grada Valjeva nadležno za poslove infrastrukture.

Nadležno odeljenje iz stava 1. ovog člana pre svega:

- podnosi inicijativu načelniku Gradske uprave odnosno Gradonačelniku za otpočinjanje pojedinačnih poslova,

- priprema Ugovor iz člana 4. stav 1. ove odluke,

- prikuplja neophodnu tehničku, pravnu i finansijsku dokumentaciju neophodnu za početak, izvođenje i naplatu poslova koji su predmet pojedinačnih ugovora za potrebe grada Valjeva,

- uvodi u svaki pojedinačni posao JKP "Vodovod-Valjevo" i prati realizaciju poslova,

- vrši koordinaciju između predstavnika organa Grada Valjeva i JKP "Vodovod-Valjevo" u toku izvođenja poslova,

- nakon okončanih radova dostavlja svu neophodnu dokumentaciju drugim odeljenjima Gradske uprave radi njihove evidencije u poslovnim i drugim knjigama grada Valjeva i

- obavlja druge poslove neophodne za nesmetano, blagovremeno, kvalitetno i ažurno odvijanje poslova koji su predmet ove odluke.

Član 4

Za realizaciju poslova iz člana 1. ove odluke Javno komunalno preduzeće "Vodovod-Valjevo" i grad Valjevo zaključuju Ugovor za svaki pojedinačni posao.

Pojedinačni poslovi koji su predmet ovog ugovora su oni utvrđeni Odlukom o budžetu grada Valjeva za 2022. godinu; Planom komunalne izgradnje i održavanja objekata komunalne infrastrukture grada Valjeva za 2022. godinu - Program 2 - Komunalna delatnost - Upravljanje i snabdevanje vodom za piće, Planom kapitalnih investicija i Programom poslovanja Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod-Valjevo" za 2022. godinu.

Model ugovora iz stava 1. ovog člana je sastavni deo ove odluke.

Član 5

Cena pojedinačnih poslova koji su predmet ove odluke utvrđuju se na osnovu Cenovnika radova koji je doneo Nadzorni odbor JKP "Vodovod-Valjevo", a na koji Skupština grada Valjeva daje saglasnost.

Član 6

Stručni nadzor nad izvođenjem svih poslova koji su predmet ove odluke, biće određen od strane pružaoca usluge koji sa Gradskom upravom grada Valjeva po sprovedenom postupku javne nabavke zaključi ugovor o stručnom nadzoru.

Član 7

Plaćanje poslova koji su predmet ove odluke se vrši na osnovu finansijske dokumentacije definisane Ugovorom iz člana 4. stav 1. ove odluke.

Član 8

JKP "Vodovod-Valjevo" je dužan da uredno vodi svu građevinsku i finansijsku dokumentaciju vezanu za poslove koji su predmet ove Odluke i da nakon završetka sve objekte preda gradu Valjevu.

Član 9

Za svaki pojedinačan posao iz člana 1. ove odluke nakon njegovog završetka obavezno je sačinjavanje zapisnika o primopredaji radova koji potpisuju ovlašćeni predstavnici JKP "Vodovod-Valjevo", grada Valjeva i stručni nadzor.

Član 10

Sredstva za izvođenje radova na izgradnji, održavanju i rekonstrukciji objekata javnog vodovoda obezbediće se iz budžeta grada Valjeva i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 11

Ovu odluku objaviti u "Službenom glasniku grada Valjeva".

Član 12

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Valjeva".

 

UGOVOR
O IZVOĐENJU RADOVA

Zaključen dana __________ 2022. godine između:

1. Grada Valjeva, ul. Karađorđeva 64, PIB 102483248, matični br.07137010, koga zastupa Gradonačelnik dr Lazar Gojković (u daljem tekstu Investitor)

2. JKP "Vodovod-Valjevo", ul. Vuka Karadžića br. 26, Valjevo, PIB 100070077, matični br. 07136277 koje zastupa direktor v.d. Ivan Filipović (u daljem tekstu Izvođač radova)

Ugovorne strane konstatuju:

• Planom komunalne izgradnje i održavanja objekata komunalne infrastrukture grada Valjeva za 2022. godinu (Službeni glasnik grada Valjeva 30/2021) predviđene su aktivnosti na ______________________________
_____________________________________________________________________________________

• Skupština grada Valjeva je donela Odluku o poveravanju poslova na izgradnji, održavanju i rekonstrukciji objekata javnog vodovoda i javne kanalizacije u 2022. godini, kojom je predviđeno da se izgradnja objekata vodosnabdevanja u 2022. godini, na teritoriji grada Valjeva realizuje prema godišnjem Planu komunalne izgradnje i održavanja objekata komunalne infrastrukture grada Valjeva za 2022. godinu, a da se poslovi na izgradnji, održavanju i rekonstrukciji objekata javnog vodovoda i javne kanalizacije poveravaju Javnom komunalnom preduzeću "Vodovod-Valjevo".

Član 1

Predmet ovog ugovora je izvođenje radova na

______________________________________________________

Radi izvršenja radova koji su predmet ovog ugovora, izvođač radova se obavezuje da obezbedi radnu snagu, materijal, građevinsku i drugu opremu, izvrši građevinske i građevinsko-zanatske i pripremno-završne radove, kao i sve drugo neophodno za potpuno izvršenje radova koji su predmet ovog ugovora.

Član 2

Investitor ustupa, a Izvođač radova prihvata i obavezuje se da za račun Investitora izvede radove na ____________________________________________.

Po projektnoj dokumentaciji izrađenom od strane _______________ i ponudi izvođača radova broj __________ od __________ 2022. godine, a koja je sastavljena prema cenovniku koji je doneo Nadzorni odbor pod brojem 01-0444/4 od 28.01.2022. godine, a na koji je Skupština grada Valjeva dala saglasnost.

Količina, vrsta i kvalitet radova, koje će Izvođač izvesti određene su ponudom iz stava 1. ovog člana i ista je sastavni deo ovog ugovora.

Član 3

Izvođač radova se obavezuje da:

• sve radove iz člana 1 ovog ugovora izvede u skladu sa propisima (zakonom, standardima, tehničkim normativima), prema tehničkoj dokumentaciji i ponudi navedenim u članu 1. ovog Ugovora;

• ugrađuje materijal i opremu koji po kvalitetu odgovaraju tehničkoj dokumentaciji, tehničkim uslovima i standardima;

• u toku izvođenja radova blagovremeno preduzima mere za obezbeđenje sigurnosti objekta kao i sve propisane mere zaštite na radu;

• prijavi izvođenje radova;

• na gradilištu vodi sve potrebne knjige i dokumente o građenju građevinsku knjigu, građevinski dnevnik, inspekcijsku knjigu i sl;

• imenuje odgovornog izvođača radova;

• postupi po opravdanim primedbama nadzornog organa i o svom trošku otkloni nedostatke;

• poverene radove izvede stručno i kvalitetno u svemu prema prihvaćenoj ponudi i pravilima struke važećim za tu vrstu radova;

• ispostavi Investitoru privremene i okončanu situaciju za izvedene radove;

• koristi i održava izgrađenu vodovodnu i kanalizacionu mrežu;

• da nadoknadi eventualne štete izazvane izvođenjem radova.

Član 4

Investitor se obavezuje:

• obezbedi stručni nadzor u toku građenja objekta, odnosno izvođenja radova kao i

• da obezbedi lice za koordinaciju koje će u svemu predstavljati investitora a biće imenovano rešenjem načelnika gradske uprave grada Valjeva

• plati Izvođaču radova ugovorenu cenu za izvedene radove

Član 5

Ugovorne strane konstatuju da vrednost radova i opreme po ponudi koja je sastavni deo ovog Ugovora iznosi _________________________________ dinara.

Ukupna vrednost radova i opreme iz stava 1.ovog člana sa troškovima PDV-a iznosi _______________ dinara.

Sredstva za izvršavanje poslova iz člana 1 ovog ugovora, obezbeđena su Odlukom o budžetu grada Valjeva za 2022. godinu ("Službeni glasnik grada Valjeva" broj 30/2021), na poziciji Program 2 - Komunalne delatnosti - funkcija 630 - Vodosnabdevanje - ekonomska klasifikacija 511 - Zgrade i građevinski objekti-vodovodi.

Član 6

Isplata ugovorene cene će se vršiti tako što će Investitor uplatiti iznos od …….% avansa, dok će preostali iznos platiti u roku od 15 dana od dana dostavljanja računa, overenih privremenih situacija, odnosno okončane situacije, sačinjenih na osnovu overene građevinske knjige izvedenih radova i jediničnih cena iz ponude i potpisanih od strane stručnog nadzora.

Kompletnu dokumentaciju neophodnu za overu privremene situacije: listove građevinske knjige, odgovarajuće ateste za ugrađeni materijal i drugu dokumentaciju izvođač dostavlja stručnom nadzoru i koordinatoru koji tu dokumentaciju čuva do primopredaje i konačnog obračuna, u suprotnom se neće izvršiti plaćanje tih pozicija, što izvođač priznaje bez prava prigovora

Član 7

Izvođač se obavezuje da radove koji su predmet ovog ugovora izvede u roku od _____ radnih dana, računajući od dana uvođenja izvođača u posao. U slučaju obustave radova koji se evidentira u građevinskom dnevniku, rok za izvođenje radova se produžava za onoliko dana koliko je trajala obustava radova i taj rok se ne obračunava u radne dane koji su potrebni za završetak radova. Razlozi za obustavu radova su:

1. prirodni događaji (požar, poplava, zemljotres, izuzetno loše vreme);

2. mere predviđene aktima nadležnih organa;

3. uslovi za izvođenje radova u zemlji ili vodi, koji nisu predviđeni tehničkom dokumentacijom;

4. nemogućnost prilaza gradilištu.

Danom uvođenja u posao smatra se dan kada je Investitor obezbedio izvođaču nesmetan prilaz gradilištu.

Dan uvođenja u posao konstatuje se u građevinskom dnevniku.

Pod rokom završetka radova smatra se dan njihove spremnosti za stavljanje u upotrebu, a što stručni nadzor konstatuje u građevinskom dnevniku.

Utvrđeni rokovi su fiksni i ne mogu se menjati bez saglasnosti naručioca.

Član 8

Rok za izvođenje radova se produžava na zahtev izvođača:

- u slučaju prekida radova koji traje duže od 2 dana, a nije izazvan krivicom izvođača,

- u slučaju elementarnih nepogoda i dejstva više sile,

- u slučaju izmene projektno-tehničke dokumentacije pod uslovom da obim radova po izmenjenoj projektno-tehničkoj dokumentaciji znatno (preko 10%) prelazi obim radova koji su predmet ovog ugovora,

- u slučaju prekida rada izazvanog aktom nadležnog organa, za koji nije odgovoran izvođač.

Zahtev za produženje roka izvođenja radova koji su predmet ovog ugovora, u pisanoj formi, uz saglasnost stručnog nadzorna, izvođač podnosi Investitoru u roku od dva dana od saznanja za okolnost, a najkasnije 15 dana pre isteka konačnog roka za završetak radova.

Ugovoreni rok je produžen kada ugovorne strane u formi Aneksa ovog Ugovora o tome postignu pismeni sporazum. U slučaju da izvođač ne ispunjava predviđenu dinamiku, obavezan je da uvede u rad više izvršilaca, bez prava na zahtevanje povećanih troškova ili posebne naknade.

Ako izvođač padne u docnju sa izvođenjem radova, nema pravo na produženje ugovorenog roka zbog okolnosti koje su nastale u vreme docnje.

Član 9

Izvođač se obavezuje:

- da pre početka radova Investitoru dostavi rešenje o imenovanju odgovornog izvođača radova;

- da ispuni sve ugovorene obaveze stručno, kvalitetno, prema važećim standardima za tu vrstu posla i u ugovorenom roku;

- da obezbedi dovoljnu radnu snagu na gradilištu i blagovremenu isporuku ugovorenog materijala potrebnu za izvođenje ugovorom preuzetih radova;

- da uvede u rad više smena, produži smenu ili uvede u rad više izvršilaca, bez prava na povećanje troškova ili posebne naknade za to ukoliko ne ispunjava predviđenu dinamiku;

- da obezbedi bezbednost svih lica na gradilištu, kao i odgovarajuće obezbeđenje skladišta svojih materijala i slično, tako da se naručilac oslobađa svih odgovornosti prema državnim organima, što se tiče bezbednosti, propisa o zaštiti životne sredine, i radno-pravnih propisa za vreme ukupnog trajanja izvođenja radova do predaje radova naručiocu;

- da se strogo pridržava mera zaštite na radu;

- da omogući vršenje stručnog nadzora na objektu;

- da uredno vodi sve knjige predviđene zakonom i drugim propisima Republike Srbije, koji regulišu ovu oblast;

- da postupi po svim osnovanim primedbama i zahtevima naručioca datim na osnovu izvršenog nadzora i da u tom cilju, u zavisnosti od konkretne situacije, o svom trošku, izvrši popravku ili rušenje ili ponovno izvođenje radova, zamenu nabavljenog ili ugrađenog materijala, opreme, uređaja i postrojenja ili ubrzanja izvođenja radova kada je zapao u docnju u pogledu ugovorenih rokova izvođenja radova;

- da po završenim radovima odmah obavesti Investitora da je završio radove i da je spreman za njihov prijem;

- da snosi troškove naknadnih pregleda komisije za prijem radova ukoliko se utvrde nepravilnosti i nedostaci;

- da garantuje kvalitet izvedenih radova, upotrebljenog materijala i opreme, s tim da otklanjanju nedostatka u garantnom roku za izvedene radove izvođač mora da pristupi u roku od 5 dana po prijemu pismenog poziva od strane naručioca.

Član 10

Stručni nadzor nad izvođenjem radova koji su predmet ugovora, biće određen rešenjem od strane pružaoca usluge koji sa Gradskom upravom grada Valjeva, po sprovedenom postupku javne nabavke, zaključi ugovor o stručnom nadzoru a koordinator aktivnosti na izvođenju radova biće određen od strane investitora posebnim rešenjem. Stručni nadzor i koordinator aktivnost punopravno zastupaju investitora i u njegovo ime i za njegov račun mogu da preduzimaju sve radnje u vezi sa predmetom ovog ugovora, u skladu sa odredbama Zakona o planiranju i izgradnji.

Član 11

Minimalni garantni rok za izvedene radove iznosi 2 (dve) godine računajući od dana primopredaje radova. Za ugrađene materijale važi garantni rok u skladu sa uslovima proizvođača, koji teče od dana izvršene primopredaje radova naručiocu.

Izvođač je obavezan da, na dan izvršene primopredaje radova koji su predmet ovog ugovora, zapisnički preda investitoru sve garantne listove za ugrađene materijale, kao i uputstva za rukovanje.

Član 12

Izvođač je dužan da u toku garantnog roka na prvi pismeni poziv investitora o svom trošku otkloni sve nedostatke koji se odnose na ugovoreni kvalitet izvedenih radova i ugrađenih materijala, a koji nisu nastali nepravilnom upotrebom, kao i sva oštećenja prouzrokovana ovim nedostacima.

Ukoliko izvođač ne pristupi izvršenju svoje obaveze iz prethodnog stava u roku od 5 dana po prijemu pismenog poziva od strane investitora, investitor je ovlašćen da za otklanjanje nedostataka angažuje drugo pravno ili fizičko lice, na teret izvođača za otklanjanje nedostataka u garantnom roku.

Član 13

Za ukupan ugrađeni materijal i opremu izvođač mora da ima sertifikate kvaliteta i ateste koji se zahtevaju po važećim propisima i merama za objekte te vrste u skladu sa projektnom dokumentacijom.

Ukoliko investitor utvrdi da ugrađeni materijal i oprema ne odgovaraju standardima i tehničkim propisima, on ih odbija i zabranjuje njihovu upotrebu. U slučaju spora merodavan je nalaz ovlašćene organizacije za kontrolu kvaliteta.

Izvođač je dužan da o svom trošku obavi odgovarajuća ispitivanja materijala. Pored toga, on je odgovoran ukoliko upotrebi materijal koji ne odgovara kvalitetu i koji nije u skladu sa stavom 1. ovog člana.

U slučaju da je zbog upotrebe nekvalitetnog materijala ugrožena bezbednost objekta, investitor ima pravo da traži da izvođač poruši izvedene radove i da ih o svom trošku ponovo izvede u skladu sa tehničkom dokumentacijom i ugovornim odredbama.

Član 14

Ukoliko se tokom izvođenja radova koji su predmet ovog ugovora, pojavi potreba za izvođenjem viškova radova, preko ugovorene vrednosti radova, naknadnih i nepredviđenih radova, izvođač je dužan da zastane sa tom vrstom radova i pismeno obavesti stručni nadzor i investitora.

Za izvođenje viškova radova, preko ugovorene vrednosti radova, potrebna je pismena saglasnost investitora. Jedinične cene za sve pozicije iz usvojene ponude izvođača radova za koje se utvrdi postojanje viška radova ostaju fiksne i nepromenljive, a izvođenje viška radova do 10% količine neće uticati na produžetak roka završetka radova. Viškove radova, za koje je dobijeno pismeno mišljenje stručnog nadzora i koji su usvojeni od strane investitora, izvođač radova će izvesti na osnovu dopunske ponude i aneksa ovog ugovora.

Član 15

U slučaju da se pojavi potreba za izvođenjem dodatnih radova koji nisu bili uključeni u prvobitni projekat, a koji su zbog nepredviđenih okolnosti postali neophodni za izvršenje radova koji su predmet ovog ugovora, investitor može zaključiti ugovor sa izvođačem ali da ukupna vrednost svih dodatnih radova nije veća od 25% od ukupne vrednosti ovog ugovora.

Član 16

Izvođač može i bez prethodne saglasnosti investitora, a uz saglasnost stručnog nadzora izvesti hitne nepredviđene radove, ukoliko je njihovo izvođenje nužno za stabilnost objekta ili za sprečavanje štete, a izazvani su promenom tla, pojavom vode ili drugim vanrednim i neočekivanim događajima, koji se nisu mogli predvideti u toku izrade projektne dokumentacije.

Izvođač i stručni nadzor su dužni da istog dana kada nastupe okolnosti iz klauzule 1. ovog člana, o tome obaveste investitora.

Investitor može raskinuti ugovor ukoliko bi usled ovih radova cena morala biti znatno povećana, o čemu je dužan da bez odlaganja obavesti izvođača.

Izvođač ima pravo na pravičnu naknadu za hitne nepredviđene radove.

Član 17

Izvođač radova o završetku radova koji su predmet ovog ugovora obaveštava investitora i stručni nadzor, a dan završetka radova upisuje se u građevinski dnevnik.

Primopredaja radova se vrši komisijski, najkasnije u roku od 15 dana od završetka radova.

Komisiju za primopredaju radova čine po jedan predstavnik investitora, stručnog nadzora i izvođača radova.

Komisija sačinjava zapisnik o primopredaji radova.

Greške, odnosno nedostatke koje utvrdi investitor u toku izvođenja ili prilikom preuzimanja i predaje radova, izvođač mora da otkloni bez odlaganja. Ukoliko te nedostatke izvođač ne počne da otklanja u roku od 5 dana po prijemu poziva od strane investitora i ako ih ne otkloni u sporazumno utvrđenom roku, investitor će radove poveriti drugom izvođaču na račun izvođača radova. Eventualno ustupanje otklanjanja nedostataka drugom izvođaču investitor će učiniti po tržišnim cenama i sa pažnjom dobrog privrednika

Član 18

Konačna količina i vrednost radova po ovom ugovoru utvrđuje se na bazi stvarno izvedenih radova overenih u građevinskoj knjizi od strane stručnog nadzora i usvojenih jediničnih cena iz ponude koje su fiksne i nepromenljive.

Konačni obračun se ispostavlja istovremeno sa zapisnikom o primopredaji radova.

Član 19

Investitor ima pravo na jednostrani raskid ugovora u sledećim slučajevima:

- ukoliko izvođač kasni sa izvođenjem radova duže od 15 kalendarskih dana, kao i ako izvođač ne izvodi radove u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom ili iz neopravdanih razloga prekine sa izvođenjem radova;

- ukoliko izvršeni radovi ne odgovaraju propisima ili standardima za tu vrstu posla i kvalitetu navedenom u ponudi izvođača, a izvođač nije postupio po primedbama stručnog nadzora;

- u slučaju nedostatka sredstava za njegovu realizaciju.

Član 20

U slučaju jednostranog raskida ugovora investitor ima pravo da za radove koji su predmet ovog ugovora angažuje drugog izvođača. Izvođač je u navedenom slučaju obavezan da nadoknadi investitoru štetu, koja predstavlja razliku između cene predmetnih radova po ovom ugovoru i cene radova novog izvođača za te radove.

Ugovor se raskida izjavom u pisanoj formi koja se dostavlja drugoj ugovornoj strani i sa otkaznim rokom od 15 dana od dana dostavljanja izjave. Izjava mora da sadrži osnov za raskid ugovora.

U slučaju raskida ugovora, izvođač je dužan da izvedene radove obezbedi od propadanja, da investitoru preda projekat izvedenog stanja, kao i zapisnik komisije o stvarno izvedenim radovima do dana raskida ugovora.

Troškove snosi ugovorna strana koja je odgovorna za raskid ugovora.

Član 21

Sve eventualne sporove koji nastanu iz, ili povodom, ovog ugovora - ugovorne strane će pokušati da reše sporazumno.

Ukoliko sporovi između investitora i izvođača radova ne budu rešeni sporazumno, nadležan je Privredni sud u Valjevu.

Član 22

Ovaj ugovor stupa na snagu danom potpisivanja ugovornih strana.

Član 23

Na sve što nije regulisano ovim ugovorom, primeniće se odredbe Zakona o obligacionim odnosima, Zakona o planiranju i izgradnji, kao i odredbe Posebnih uzansi o građenju.

Član 24

Ovaj ugovor je sačinjen u 6 (šest) istovetnih primeraka, po 3 (tri) primerka za obe ugovorne strane.

Ugovorne strane saglasno izjavljuju da su ugovor pročitale, razumele i da ugovorne odredbe u svemu predstavljaju izraz njihove stvarne volje.

JKP "Vodovod-Valjevo"

 

Grad Valjevo

Direktor

 

Gradonačelnik grada Valjeva

Ivan Filipović

 

Lazar Gojković