ODLUKAO ORGANIZACIJI I FUNKCIONISANJU CIVILNE ZAŠTITE NA TERITORIJI GRADA VRŠCA("Sl. list grada Vršca", br. 5/2022) |
Ovom odlukom definiše se organizacija i funkcionisanje civilne zaštite na teritoriji Grada Vršca, dužnosti gradskih organa u zaštiti i spasavanju, obaveze izrade Procene rizika od katastrofa, Plana zaštite i spasavanja, Plana smanjenja rizika od katastrofa, Eksternog plana zaštite od velikog udesa, obrazovanje štaba za vanredne situacije, postavljanje poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite u naseljenim mestima, formiranje jedinica civilne zaštite opšte namene, određivanje subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje, finansiranje i druga pitanja.
SUBJEKTI I SNAGE SISTEMA SMANJENJA RIZIKA OD KATASTROFA I UPRAVLJANJA VANREDNIM SITUACIJAMA
Subjekti sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama u Gradu su:
1. Skupština grada,
2. Gradonačelnik,
3. Gradsko veće,
4. Gradska uprava,
5. subjekti od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje,
6. obrazovne ustanove i i druge javne ustanove.
Snage sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama na teritoriji Grada su:
1. Štab za vanredne situacije,
2. Poverenici i zamenici poverenika civilne zaštite,
3. Jedinice civilne zaštite,
4. Vatrogasno-spasilačka jedinica,
5. ekipe Crvenog krsta,
6. radioamateri,
7. građani i udruženja građana.
U ostvarivanju svoje uloge u sistemu smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama na teritoriji Grada Vršca, a u skladu sa odredbama Zakona, Skupština Grada Vršca vrši sledeće poslove:
- obrazuje Gradski štab za vanredne situacije;
- razmatra izveštaj gradonačelnika Grada Vršca o bitnim pitanjima iz oblasti smanjenja rizika od katastrofa, upravljanja vanrednim situacijama i otklanjanju posledica vanrednih situacija,
- donosi plan i program razvoja sistema zaštite i spasavanja na teritoriji Grada;
- planira i utvrđuje izvore finansiranja za razvoj, izgradnju i izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i razvoj civilne zaštite i sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite na teritoriji Grada;
- obrazuje Situacioni centar za potrebe Grada;
- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.
U ostvarivanju svoje uloge u sistemu zaštite i spasavanja Gradonačelnik vrši sledeće poslove:
- stara se o sprovođenju zakona i drugih propisa iz oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama;
- vrši funkciju komandanta Gradskog štaba za vanredne situacije i rukovodi njegovim radom;
- u saradnji sa zamenikom i načelnikom štaba predlaže postavljenje ostalih članova Štaba za vanredne situacije;
- donosi Odluku o proglašenju i ukidanju vanredne situacije na teritoriji Grada, na predlog Gradskog štaba za vanredne situacije;
- vrši aktiviranje subjekata od posebnog značaja (donosi naredbu o aktiviranju subjekata i snaga na svojoj teritoriji);
- donosi naredbu o mobilizaciji jedinica civilne zaštite na svojoj teritoriji;
- rukovodi zaštitom i spasavanjem i naređuje mere utvrđene zakonom i drugim propisima;
- usmerava i usklađuje rad gradskih organa i pravnih lica čiji je grad osnivač u sprovođenju mera zaštite i spasavanja;
- ostvaruje saradnju sa načelnikom Južnobanatskog upravnog okruga i Okružnim štabom za vanredne situacije kao i sa štabovima za vanredne situacije susednih JLS u cilju jedinstvenog i usklađenog delovanja u vanrednim situacijama;
- stara se o organizaciji i sprovođenju mobilizacije građana, pravnih lica i materijalnih dobara u cilju uključenja istih u aktivnosti zaštite i spasavanja;
- odlučuje o uvođenju dežurstva gradskim organima i drugim pravnim licima u vanrednoj situaciji;
- planira i preko skupštine i gradskog veća obezbeđuje budžetska sredstva namenjena za smanjenje rizika od katastrofa i upravljanje vanrednim situacijama i otklanjanju posledica vanrednih situacija;
- na zahtev ili po sopstvenoj proceni izveštava Skupštinu grada o stanju na teritoriji i o preduzetim aktivnostima u vanrednoj situaciji;
- razmatra i odlučuje o drugim pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja iz svoje nadležnosti.
U ostvarivanju svoje uloge u oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama na teritoriji Grada, Gradsko veće vrši sledeće poslove:
- donosi odluku o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji Grada, na predlog nadležnog štaba i obezbeđuje njegovo sprovođenje;
- donosi Procenu rizika od katastrofa za teritoriju Grada, nakon dobijanja saglasnosti od MUP-a Sektora za vanredne situacije;
- donosi Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama, nakon dobijanja saglasnosti od MUP-a, Sektora za vanredne situacije;
- donosi Plan smanjenja rizika od katastrofa za teritoriju Grada, na osnovu Procene rizika od katastrofa;
- donosi Eksterni plan zaštite od velikog udesa nakon dobijene saglasnosti od MUP-a, Sektora za vanredne situacije;
- donosi akt o određivanju subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje za teritoriju Grada na predlog nadležnog štaba;
- donosi akt o formiranju jedinica civilne zaštite opšte namene i jedinice za uzbunjivanje;
- razmatra visinu nastalih šteta od elementarnih nepogoda i dostavlja zahteve za pomoć od Vlade;
- obrazuje Komisiju za procenu štete nastale od elementarnih nepogoda;
- odlučuje o naknadi štete nastale od elementarnih nepogoda i drugih nesreća;
- odlučuje o dodeli pomoći građanima koji su pretrpeli štete u vanrednim situacijama, u skladu sa raspoloživim finansijskim sredstvima;
- uspostavlja Situacioni centar u skladu sa aktom o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite, a u zavisnosti od tehničkih i materijalnih mogućnosti;
- predlaže akta koja donosi Skupština Grada;
- preduzima hitne i preventivne mere u cilju smanjenja rizika od katastrofa;
- obavljaju i druge poslove utvrđene zakonom.
Odeljenja Gradske uprave u okviru svojih nadležnosti u sistemu smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama obavljaju sledeće poslove i zadatke:
- obezbeđuje uspostavljanje i funkcionisanje Situacionog centra, uz saglasnost gradonačelnika Grada, u skladu sa tehničkim i materijalnim mogućnostima Grada;
- nosilac je aktivnosti na izradi Procene rizika od katastrofa teritorije Grada;
- nosilac je na izradi Plana smanjenja rizika od katastrofa;
- nosilac je na izradi Plana zaštite i spasavanja;
- učestvuju u pripremama, organizaciji i izvođenju privremenog pomeranja ili evakuacije ugroženog stanovništva;
- učestvuju u pripremama i sprovođenju zbrinjavanja nastradalog stanovništva;
- staraju se oko obezbeđenja neophodnih sredstava za rad Štaba za vanredne situacije Grada;
- staraju se o planiranju i implementaciji urbanističkih mera zaštite i spasavanja u delu koji se odnosi na izradu i usvajanju prostornih planova grada;
- nabavljaju i održavaju sredstva za uzbunjivanje u okviru sistema javnog uzbunjivanja u Republici Srbiji, učestvuju u izradi studije pokrivenosti sistema javnog uzbunjivanja za teritoriju Grada;
- staraju se o obezbeđenju telekomunikacione i informacione podrške za potrebe zaštite i spasavanja;
- organizuju, razvijaju i vode ličnu i uzajamnu zaštitu u svim organima grad;
- učestvuju u organizaciji, formiranju, opremanju i obučavanju jedinica civilne zaštite opšte namene i jedinice za uzbunjivanje;
- ostvaruju saradnju sa organizacionim jedinicima Sektora za vanredne situacije
- Odeljenjem za vanredne situacije u Pančevu;
- obavljaju i druge poslove zaštite i spasavanja.
GRADSKI ŠTAB ZA VANREDNE SITUACIJE
Za rukovođenje i koordinaciju rada subjekata i snaga sistema za smanjenje rizika od katastrofa na teritoriji Grada formiraće se Gradski štab za vanredne situacije u čiji sastav će ući:
- gradonačelnik - komandant štaba;
- zamenik gradonačelnika - zamenik komandanta štaba;
- predstavnik Sektora za vanredne situacije - načelnik štaba;
- načelnik gradske uprave - član štaba;
- predstavnici gradskog veća - članovi štaba;
- direktor javnog komunalnog preduzeća - član štaba;
- direktori zdravstvenih ustanova - članovi štaba
- direktor građevinskog preduzeća ili drugog privrednog društva - član štaba;
- direktor elektrodistributivnog preduzeća - član štaba;
- sekretar Crvenog krsta - član štaba
- i drugi na osnovu predloga komandanta i načelnika štaba.
Pored nadležnosti definisanih Zakonom, Gradski štab, u slučaju vanredne situacije može narediti i sledeće mere:
- angažovanje (upotrebu) jedinica civilne zaštite opšte namene, građana i materijalnih sredstava u vanrednim situacijama;
- uvođenje dežurstva subjektima od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje i drugim pravnim licima;
- angažovanje (upotrebu) subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje;
- poseban režim obavljanja određenih komunalnih delatnosti;
- posebne mere i postupke higijensko-profilaktičkog karaktera;
- poseban režim saobraćaja ili zabranu saobraćaja lokalnim putevima;
- evakuaciju stanovništva;
- određivanje drugačijeg rasporeda radnog vremena;
- posebne prioritete u isporuci komunalnih i drugih proizvoda i pružanju usluga (vode, grejanja, gasa, električne energije, gradskog prevoza, železnički i drumski prevoz i sl);
- privremenu zabranu pristupa i kretanja u pojedinim ugroženim područjima;
- privremenu zabranu korišćenja određenih pokretnih i nepokretnih stvari vlasnicima odnosno korisnicima;
- obezbeđenje obaveznog poštovanja naređenih mera od strane stanovništva i pravnih lica u organizovanju i sprovođenju evakuacije i drugih aktivnosti u zaštiti i spasavanju;
- korisnicima, odnosno vlasnicima stambenih zgrada, stanova, poslovnih prostorija i drugih zgrada da prime na privremeni smeštaj ugrožena lica iz ugroženog područja;
- i druge mere.
Gradski štab za vanredne situacije formiraće stručno operativne timove kao svoja pomoćna stručna savetodavna i operativna tela, za sledeće opasnosti i mere civilne zaštite:
- stručno operativni tim za zaštitu i spasavanje od poplava;
- stručno operativni tim za zaštitu i spasavanje od zemljotresa;
- stručno operativni tim za zaštitu i spasavanje od klizišta i erozija;
- stručno operativni tim za zaštitu i spasavanje od epidemija i pandemije;
- stručno operativni tim za zaštitu i spasavanje od TT nesreća;
- stručno operativni tim za evakuaciju;
- stručno operativni tim za zbrinjavanje ugroženog stanovništva;
- stručno operativni tim za asanaciju terena;
- stručno operativni tim za prvu i medicinsku pomoć;
- i dr. po proceni štaba za vanredne situacije.
Potrebno je da u sastav stručno operativnih timova uđu stručnjaci i rukovodeći kadrovi iz organa ili institucija nadležnih i kompetentnih za određenu opasnost; predstavnici gradskih organa; predstavnici zdravstvenih, obrazovnih i naučnih ustanova, privrednih društava i drugih pravnih lica u čijem delokrugu su, pored ostalih i poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.
Gradski štab za vanredne situacije može formirati nove ili rasformirati već formirane stručno operativne timove u zavisnosti od identifikovanih opasnosti u ažuriranoj ili novoj Proceni rizika od katastrofa za teritoriju grada.
Situacioni centar se obrazuje u okviru gradske uprave u situaciji proglašenja vanredne situacije na prostoru grada koji će uspostaviti neprekidan rad sa ciljem pravovremenog informisanja građana o situaciji na terenu i o postupcima koje građani treba da preduzimaju u određenoj opasnosti.
Pored navedenog, situacioni centar će obavljati i sledeće poslove: prijem naredbi, zaključaka i preporuka od nadležnih organa, prenošenje naredbi, zaključaka i preporuka gradskog štaba nadležnim organima i službama grada, mesnih zajednica i snagama zaštite i spasavanja, prikuplja podatke i informacije o ugroženom stanovništvu i dostavlja ih štabu za vanredne situacije ili Sektoru za vanredne situacije, kao i podatke o intervencijama snaga zaštite i spasavanja na terenu.
SUBJEKTI OD POSEBNOG ZNAČAJA ZA ZAŠTITU I SPASAVANJE
Subjekte od posebnog značaja, odnosno privredna društva i druga pravna lica koja egzistiraju na prostoru Grada, a koja u svom sastavu raspolažu sa ljudskim i materijalnim resursima koji se mogu iskoristiti u zaštiti i spasavanju ljudi i materijalnih dobara, odrediće Gradsko veće svojim aktom kojim će obuhvatiti:
- javna komunalna preduzeća koja se finansiraju iz budžeta Grada;
- zdravstvene ustanove;
- veterinarske ustanove;
- elektrodistributivnu službu;
- saobraćajna preduzeća;
- građevinska preduzeća;
- humanitarne organizacije i dr.
Aktom iz stava 1. ovog člana bliže se uređuju subjekti od posebnog značaja koji se mogu koristiti u zaštiti i spasavanju na teritoriji Grada.
Na osnovu plana zaštite i spasavanja, a na predlog štaba za vanredne situacije Gradska uprava će subjektima odrediti zadatke u zaštiti i spasavanju.
Troškovi stavljanja u pripravnost i angažovanje subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje, padaju na teret budžeta Grada.
Gradska uprava priprema ugovore za realizaciju zadataka, a potpisuje ih gradonačelnik.
Subjekti od posebnog značaja imaju obavezu planiranja i pripremanja efikasnog i pravovremenog angažovanja i izvršenja zadataka postavljenih od strane Gradskog štaba za vanredne situacije.
OSTALA PRIVREDNA DRUŠTVA I DRUGA PRAVNA LICA
Sva privredna društva i druga pravna lica na prostoru grada su u obavezi da učestvuju u zaštiti i spasavanju na osnovu naloga štaba za VS, a u skladu sa svojom delatnošću i ljudskim i materijalnim resursima.
Troškovi nastali učešćem privrednih društava i drugih pravnih lica sprovođenju mera zaštite i spasavanja, nadoknađuju se iz budžeta grada Vršca.
Humanitarne organizacije i udruženja građana
Organizacija Crvenog krsta i druge humanitarne organizacije i udruženja, koja svoju delatnost obavljaju na teritoriji grada učestvuju u planiranju, pripremama i sprovođenju zadataka zaštite i spasavanja i pružanja pomoći stanovništvu pogođenom posledicama katastrofa. Angažovanje humanitarnih organizacija i udruženja građana vrši Gradski štab za vanredne situacije.
U izvršavanju zadataka zaštite i spasavanja dužni su da učestvuju svi sposobni građani od 18 do 60 godina starosti na prostoru grada, uključujući i strane državljane, sem trudnica i majki sa decom do deset godina starosti i samohrani roditelji odnosno i druge kategorije stanovništva koje su definisane članom 36. stav 7. Zakona.
Za potrebe zaštite i spasavanja građani su dužni da poštuju sve naredbe i druge mere koje donosi Gradski štab za vanredne situacije a koje se odnose na njihovo postupanje i učešće u slučaju vanrednih situacija, zatim da omoguće izvođenje neophodnih radova za zaštitu i spasavanje na svojim nepokretnostima, kao i da daju na korišćenje nepokretne stvari, vozila, mašine, opremu, materijalno-tehnička i druga materijalna sredstva (voda, hrana, odeća, obuća, građevinski i drugi proizvodi). Za stvari i materijalna sredstva data na korišćenje, kao i za štetu nastalu izvođenjem radova na nepokretnostima za potrebe zaštite i spasavanja, građani imaju pravo na naknadu koja se isplaćuje po tržišnim cenama iz budžetskih sredstava grada.
Za organizaciju i sprovođenje preventivnih mera zaštite i pokretanje početnih aktivnosti u slučaju pojave ili najave opasnosti po ljude i materijalna dobra, Gradski štab za vanredne situacije imenuje poverenike i zamenike poverenika civilne zaštite u svim Mesnim zajednicama na teritoriji svoje nadležnosti.
Poverenici i zamenici poverenika u naseljima preduzimaju neposredne mere za učešće građana u sprovođenju mera i zadataka civilne zaštite i lične i uzajamne zaštite.
Najvažnije mere koje preduzimaju poverenici i zamenici poverenika civilne zaštite u naseljenim mestima grada su:
- obaveštavaju štab za vanredne situacije o nastaloj opasnosti u zoni svoje odgovornosti;
- aktiviranje i angažovanje stanovništva i koordiniranje njihovim aktivnostima na spasavanju života ugroženih i imovine na ugroženom području;
- upoznaju građane sa znacima za uzbunjivanje i o postupcima građana na znak opasnosti;
- organizovanje lične i uzajamne zaštite u zoni svoje odgovornosti;
- učešće u aktivnostima organizacije i vršenja evakuacije ugroženog stanovništva sa ugroženog područja;
- učešće u aktivnostima organizacije i sprovođenja zbrinjavanja ugroženog stanovništva;
- informišu Gradski štab o broju porušenih objekata, povređenih i ugroženih građana kojima je potrebna pomoć, o broju zakrčenih saobraćajnica, kvarova na elektro, vodovodnoj i gasnoj mreži, poplavljenim područjima i drugim podacima koji se odnose na zaštitu i spasavanje građana i njihove imovine.
Svi subjekti od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje grada, privredna društva i druga pravna lica na prostoru Grada odrediće svoje poverenike u skladu sa članom 77. Zakona.
Imenovanje poverenika i zamenika poverenika u naseljenim mestima izvršiće Gradski štab za vanredne situacije u roku od 30 dana od dana donošenja ove odluke. Predloge za imenovanje poverenika i zamenika poverenika izradiće nadležno odeljenje Gradske uprave.
Poverenike imenovati u skladu sa kriterijumima iz Pravilnika o radu poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite i kriterijumima za njihovo imenovanje ("Službeni glasnik RS", broj 102/2020).
Za potrebe operativnog delovanja u akcijama zaštite i spasavanja ljudi i materijalnih dobara na prostoru Grada Vršca formiraće se, posebnim aktom, jedinice civilne zaštite opšte namene i specijalizovane jedinice civilne zaštite za uzbunjivanje.
Gradsko veće će, u skladu sa Procenom rizika od katastrofa, Uredbom o jedinicama civilne zaštite, nameni i zadacima, mobilizaciji i načinu upotrebe ("Službeni Glasnik RS", br 84/2020) i u skladu sa budžetom grada, formirati jedinice iz stava 1. ovog člana.
Aktom iz stava 1. ovog člana bliže se uređuju formacija i brojno stanje jedinica civilne zaštite.
Jedinice civilne zaštite opšte namene će se angažovati u gašenju požara na otvorenom, za izgradnju zaštitnih nasipa, crpljenje vode, za raščišćavanje ruševina, za preduzimanje aktivnosti pri evakuaciji, zbrinjavanju i zaštiti života i zdravlja ugroženih ljudi, životinja, materijalnih i kulturnih dobara i životne sredine, kao i za preduzimanje preventivnih mera od nastanka opasnosti.
Jedinice civilne zaštite opšte namene i jedinica za uzbunjivanje organizovane su u odeljenja i vodove.
Lična i uzajamna zaštita je oblik organizovanja građana za sprovođenje lične zaštite i samopomoći i pružanje pomoći drugim osobama kojima je ta pomoć neophodna.
Lična i uzajamna zaštita kao najmasovniji oblik pripremanja i organizovanog učešća građana u zaštiti i spasavanju obuhvata mere i postupke njihove neposredne zaštite i spasavanja u poslovnim i stambenim zgradama i drugim objektima gde žive i rade.
Na osnovu procene ugroženosti, opštinska uprava nabavlja sredstva za ličnu i uzajamnu zaštitu i druga sredstva za zaštitu i spasavanje na ugroženim teritorijama i to: sredstva za pružanje prve pomoći, gašenje početnih i manjih požara, raščišćavanje urušenih objekata i otkopavanja plitko zatrpanih, čišćenje površina od snežnih nanosa i leda, priručna sredstva za dezinfekciju i dekontaminaciju i sl.
Za potrebe zaštite i spasavanja stanovništva na prostoru grada, svi subjekti smanjenja rizika od katastrofa a posebno gradsko veće, štab za vanredne situacije, gradska uprava i subjekti od posebnog značaja će planirati organizovati i preduzimati mere civilne zaštite, poštujući specifičnost njihovog sadržaja i njihovu primenu kroz mere i aktivnosti po pojedinim opasnostima, planskim dokumentima razraditi mere zajedničke za sve opasnosti koje ugrožavaju teritoriju jedinice lokalne samouprave i to:
1) Uzbunjivanje;
2) Evakuacija;
3) Sklanjanje;
4) Zbrinjavanje ugroženih i nastradalih;
5) Radiološka, hemijska i biološka zaštita;
6) Zaštita od tehničko-tehnoloških nesreća;
7) Zaštita i spasavanje iz ruševina;
8) Zaštita i spasavanje od poplava i nesreća na vodi i pod vodom;
9) Zaštita i spasavanje na nepristupačnim terenima;
10) Zaštita i spasavanje od požara i eksplozija;
11) Zaštita od EOR;
12) Prva i medicinska pomoć;
13) Asanacija terena.
Grad Vršac će uspostaviti saradnju sa susednim opštinama u pripremama, planiranju, organizaciji i sprovođenju sistema smanjenja rizika od katastrofa. U tom smislu biće potrebno uskladiti Procenu rizika od katastrofa i pojedina planska rešenja u Planu zaštite i spasavanja. Posebnu saradnju ostvariti sa susednim opštinama po pitanju izrade Plana smanjenja rizika od katastrofa za sve zajedničke rizike.
Gradska uprava će planirati obuku pripadnika jedinica civilne zaštite opšte namene i poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite.
Za potrebe organizovanja i izvođenja obuke, obezbediti finansijska sredstva iz budžeta.
Gradska uprava će u saradnji sa Gradskim većem planirati i predložiti Skupštini grada da u Budžetu usvoji finansijska sredstva potrebna za funkcionisanje sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanje vanrednim situacijama na prostoru grada.
Za ovu namenu obezbeđuju se i drugi izvori finansiranja kroz projekte, programe, donacije, pomoći i dr.
Za potrebe zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih dobara od elementarnih nepogoda, tehničko-tehnoloških nesreća i opasnosti, iz budžeta grada, finansiraće se sledeće aktivnosti:
- organizovanje, opremanje i obučavanje štaba za vanredne situacije;
- organizovanje, opremanje i obučavanje jedinice civilne zaštite opšte namene;
- obuka poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite;
- troškovi angažovanja subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje;
- izgradnja sistema za uzbunjivanje na teritoriji grada;
- nabavka, održavanje, smeštaj, čuvanje i osiguranje posebne opreme za jedinice civilne zaštite opšte namene;
- organizacija i sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite iz delokruga rada grada;
- saniranje šteta nastalih prirodnom i drugom nezgodom, u skladu sa materijalnim mogućnostima;
- i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Navedene aktivnosti se, pored sredstava iz budžeta, mogu realizovati i putem donacija, poklona i drugih vidova pomoći, u skladu sa zakonom, kao i namenski prenetim sredstvima iz Republičkog budžeta ili budžeta grada.
Imenovanje poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite izvršiće Gradski štab za vanredne situacije grada Vršca u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Obrazovanje jedinica civilne zaštite opšte namene i jedinica za uzbunjivanje izvršiće Gradsko veće grada Vršca u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Gradsko veće grada Vršca doneće akt o određivanju subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Procenu rizika od katastrofa, Plan zaštite i spasavanja i ostala planska dokumenta izradiće Gradsko veće grada Vršca u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji Opštine Vršac ("Sl. list Opštine Vršac", broj 15/2012).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Vršca".