ODLUKA

O ORGANIZACIJI I FUNKCIONISANJU CIVILNE ZAŠTITE NA TERITORIJI GRADA VRŠCA

("Sl. list grada Vršca", br. 5/2022)

Ovom odlukom definiše se organizacija i funkcionisanje civilne zaštite na teritoriji Grada Vršca, dužnosti gradskih organa u zaštiti i spasavanju, obaveze izrade Procene rizika od katastrofa, Plana zaštite i spasavanja, Plana smanjenja rizika od katastrofa, Eksternog plana zaštite od velikog udesa, obrazovanje štaba za vanredne situacije, postavljanje poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite u naseljenim mestima, formiranje jedinica civilne zaštite opšte namene, određivanje subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje, finansiranje i druga pitanja.

SUBJEKTI I SNAGE SISTEMA SMANJENJA RIZIKA OD KATASTROFA I UPRAVLJANJA VANREDNIM SITUACIJAMA

Član 1

Subjekti sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama u Gradu su:

1. Skupština grada,

2. Gradonačelnik,

3. Gradsko veće,

4. Gradska uprava,

5. subjekti od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje,

6. obrazovne ustanove i i druge javne ustanove.

Snage sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama na teritoriji Grada su:

1. Štab za vanredne situacije,

2. Poverenici i zamenici poverenika civilne zaštite,

3. Jedinice civilne zaštite,

4. Vatrogasno-spasilačka jedinica,

5. ekipe Crvenog krsta,

6. radioamateri,

7. građani i udruženja građana.

SKUPŠTINA GRADA

Član 2

U ostvarivanju svoje uloge u sistemu smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama na teritoriji Grada Vršca, a u skladu sa odredbama Zakona, Skupština Grada Vršca vrši sledeće poslove:

- obrazuje Gradski štab za vanredne situacije;

- razmatra izveštaj gradonačelnika Grada Vršca o bitnim pitanjima iz oblasti smanjenja rizika od katastrofa, upravljanja vanrednim situacijama i otklanjanju posledica vanrednih situacija,

- donosi plan i program razvoja sistema zaštite i spasavanja na teritoriji Grada;

- planira i utvrđuje izvore finansiranja za razvoj, izgradnju i izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i razvoj civilne zaštite i sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite na teritoriji Grada;

- obrazuje Situacioni centar za potrebe Grada;

- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

GRADONAČELNIK

Član 3

U ostvarivanju svoje uloge u sistemu zaštite i spasavanja Gradonačelnik vrši sledeće poslove:

- stara se o sprovođenju zakona i drugih propisa iz oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama;

- vrši funkciju komandanta Gradskog štaba za vanredne situacije i rukovodi njegovim radom;

- u saradnji sa zamenikom i načelnikom štaba predlaže postavljenje ostalih članova Štaba za vanredne situacije;

- donosi Odluku o proglašenju i ukidanju vanredne situacije na teritoriji Grada, na predlog Gradskog štaba za vanredne situacije;

- vrši aktiviranje subjekata od posebnog značaja (donosi naredbu o aktiviranju subjekata i snaga na svojoj teritoriji);

- donosi naredbu o mobilizaciji jedinica civilne zaštite na svojoj teritoriji;

- rukovodi zaštitom i spasavanjem i naređuje mere utvrđene zakonom i drugim propisima;

- usmerava i usklađuje rad gradskih organa i pravnih lica čiji je grad osnivač u sprovođenju mera zaštite i spasavanja;

- ostvaruje saradnju sa načelnikom Južnobanatskog upravnog okruga i Okružnim štabom za vanredne situacije kao i sa štabovima za vanredne situacije susednih JLS u cilju jedinstvenog i usklađenog delovanja u vanrednim situacijama;

- stara se o organizaciji i sprovođenju mobilizacije građana, pravnih lica i materijalnih dobara u cilju uključenja istih u aktivnosti zaštite i spasavanja;

- odlučuje o uvođenju dežurstva gradskim organima i drugim pravnim licima u vanrednoj situaciji;

- planira i preko skupštine i gradskog veća obezbeđuje budžetska sredstva namenjena za smanjenje rizika od katastrofa i upravljanje vanrednim situacijama i otklanjanju posledica vanrednih situacija;

- na zahtev ili po sopstvenoj proceni izveštava Skupštinu grada o stanju na teritoriji i o preduzetim aktivnostima u vanrednoj situaciji;

- razmatra i odlučuje o drugim pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja iz svoje nadležnosti.

GRADSKO VEĆE

Član 4

U ostvarivanju svoje uloge u oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama na teritoriji Grada, Gradsko veće vrši sledeće poslove:

- donosi odluku o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji Grada, na predlog nadležnog štaba i obezbeđuje njegovo sprovođenje;

- donosi Procenu rizika od katastrofa za teritoriju Grada, nakon dobijanja saglasnosti od MUP-a Sektora za vanredne situacije;

- donosi Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama, nakon dobijanja saglasnosti od MUP-a, Sektora za vanredne situacije;

- donosi Plan smanjenja rizika od katastrofa za teritoriju Grada, na osnovu Procene rizika od katastrofa;

- donosi Eksterni plan zaštite od velikog udesa nakon dobijene saglasnosti od MUP-a, Sektora za vanredne situacije;

- donosi akt o određivanju subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje za teritoriju Grada na predlog nadležnog štaba;

- donosi akt o formiranju jedinica civilne zaštite opšte namene i jedinice za uzbunjivanje;

- razmatra visinu nastalih šteta od elementarnih nepogoda i dostavlja zahteve za pomoć od Vlade;

- obrazuje Komisiju za procenu štete nastale od elementarnih nepogoda;

- odlučuje o naknadi štete nastale od elementarnih nepogoda i drugih nesreća;

- odlučuje o dodeli pomoći građanima koji su pretrpeli štete u vanrednim situacijama, u skladu sa raspoloživim finansijskim sredstvima;

- uspostavlja Situacioni centar u skladu sa aktom o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite, a u zavisnosti od tehničkih i materijalnih mogućnosti;

- predlaže akta koja donosi Skupština Grada;

- preduzima hitne i preventivne mere u cilju smanjenja rizika od katastrofa;

- obavljaju i druge poslove utvrđene zakonom.

GRADSKA UPRAVA

Član 5

Odeljenja Gradske uprave u okviru svojih nadležnosti u sistemu smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama obavljaju sledeće poslove i zadatke:

- obezbeđuje uspostavljanje i funkcionisanje Situacionog centra, uz saglasnost gradonačelnika Grada, u skladu sa tehničkim i materijalnim mogućnostima Grada;

- nosilac je aktivnosti na izradi Procene rizika od katastrofa teritorije Grada;

- nosilac je na izradi Plana smanjenja rizika od katastrofa;

- nosilac je na izradi Plana zaštite i spasavanja;

- učestvuju u pripremama, organizaciji i izvođenju privremenog pomeranja ili evakuacije ugroženog stanovništva;

- učestvuju u pripremama i sprovođenju zbrinjavanja nastradalog stanovništva;

- staraju se oko obezbeđenja neophodnih sredstava za rad Štaba za vanredne situacije Grada;

- staraju se o planiranju i implementaciji urbanističkih mera zaštite i spasavanja u delu koji se odnosi na izradu i usvajanju prostornih planova grada;

- nabavljaju i održavaju sredstva za uzbunjivanje u okviru sistema javnog uzbunjivanja u Republici Srbiji, učestvuju u izradi studije pokrivenosti sistema javnog uzbunjivanja za teritoriju Grada;

- staraju se o obezbeđenju telekomunikacione i informacione podrške za potrebe zaštite i spasavanja;

- organizuju, razvijaju i vode ličnu i uzajamnu zaštitu u svim organima grad;

- učestvuju u organizaciji, formiranju, opremanju i obučavanju jedinica civilne zaštite opšte namene i jedinice za uzbunjivanje;

- ostvaruju saradnju sa organizacionim jedinicima Sektora za vanredne situacije

- Odeljenjem za vanredne situacije u Pančevu;

- obavljaju i druge poslove zaštite i spasavanja.

GRADSKI ŠTAB ZA VANREDNE SITUACIJE

Član 6

Za rukovođenje i koordinaciju rada subjekata i snaga sistema za smanjenje rizika od katastrofa na teritoriji Grada formiraće se Gradski štab za vanredne situacije u čiji sastav će ući:

- gradonačelnik - komandant štaba;

- zamenik gradonačelnika - zamenik komandanta štaba;

- predstavnik Sektora za vanredne situacije - načelnik štaba;

- načelnik gradske uprave - član štaba;

- predstavnici gradskog veća - članovi štaba;

- direktor javnog komunalnog preduzeća - član štaba;

- direktori zdravstvenih ustanova - članovi štaba

- direktor građevinskog preduzeća ili drugog privrednog društva - član štaba;

- direktor elektrodistributivnog preduzeća - član štaba;

- sekretar Crvenog krsta - član štaba

- i drugi na osnovu predloga komandanta i načelnika štaba.

Pored nadležnosti definisanih Zakonom, Gradski štab, u slučaju vanredne situacije može narediti i sledeće mere:

- angažovanje (upotrebu) jedinica civilne zaštite opšte namene, građana i materijalnih sredstava u vanrednim situacijama;

- uvođenje dežurstva subjektima od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje i drugim pravnim licima;

- angažovanje (upotrebu) subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje;

- poseban režim obavljanja određenih komunalnih delatnosti;

- posebne mere i postupke higijensko-profilaktičkog karaktera;

- poseban režim saobraćaja ili zabranu saobraćaja lokalnim putevima;

- evakuaciju stanovništva;

- određivanje drugačijeg rasporeda radnog vremena;

- posebne prioritete u isporuci komunalnih i drugih proizvoda i pružanju usluga (vode, grejanja, gasa, električne energije, gradskog prevoza, železnički i drumski prevoz i sl);

- privremenu zabranu pristupa i kretanja u pojedinim ugroženim područjima;

- privremenu zabranu korišćenja određenih pokretnih i nepokretnih stvari vlasnicima odnosno korisnicima;

- obezbeđenje obaveznog poštovanja naređenih mera od strane stanovništva i pravnih lica u organizovanju i sprovođenju evakuacije i drugih aktivnosti u zaštiti i spasavanju;

- korisnicima, odnosno vlasnicima stambenih zgrada, stanova, poslovnih prostorija i drugih zgrada da prime na privremeni smeštaj ugrožena lica iz ugroženog područja;

- i druge mere.

STRUČNO-OPERATIVNI TIMOVI

Član 7

Gradski štab za vanredne situacije formiraće stručno operativne timove kao svoja pomoćna stručna savetodavna i operativna tela, za sledeće opasnosti i mere civilne zaštite:

- stručno operativni tim za zaštitu i spasavanje od poplava;

- stručno operativni tim za zaštitu i spasavanje od zemljotresa;

- stručno operativni tim za zaštitu i spasavanje od klizišta i erozija;

- stručno operativni tim za zaštitu i spasavanje od epidemija i pandemije;

- stručno operativni tim za zaštitu i spasavanje od TT nesreća;

- stručno operativni tim za evakuaciju;

- stručno operativni tim za zbrinjavanje ugroženog stanovništva;

- stručno operativni tim za asanaciju terena;

- stručno operativni tim za prvu i medicinsku pomoć;

- i dr. po proceni štaba za vanredne situacije.

Potrebno je da u sastav stručno operativnih timova uđu stručnjaci i rukovodeći kadrovi iz organa ili institucija nadležnih i kompetentnih za određenu opasnost; predstavnici gradskih organa; predstavnici zdravstvenih, obrazovnih i naučnih ustanova, privrednih društava i drugih pravnih lica u čijem delokrugu su, pored ostalih i poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.

Gradski štab za vanredne situacije može formirati nove ili rasformirati već formirane stručno operativne timove u zavisnosti od identifikovanih opasnosti u ažuriranoj ili novoj Proceni rizika od katastrofa za teritoriju grada.

SITUACIONI CENTAR

Član 8

Situacioni centar se obrazuje u okviru gradske uprave u situaciji proglašenja vanredne situacije na prostoru grada koji će uspostaviti neprekidan rad sa ciljem pravovremenog informisanja građana o situaciji na terenu i o postupcima koje građani treba da preduzimaju u određenoj opasnosti.

Pored navedenog, situacioni centar će obavljati i sledeće poslove: prijem naredbi, zaključaka i preporuka od nadležnih organa, prenošenje naredbi, zaključaka i preporuka gradskog štaba nadležnim organima i službama grada, mesnih zajednica i snagama zaštite i spasavanja, prikuplja podatke i informacije o ugroženom stanovništvu i dostavlja ih štabu za vanredne situacije ili Sektoru za vanredne situacije, kao i podatke o intervencijama snaga zaštite i spasavanja na terenu.

SUBJEKTI OD POSEBNOG ZNAČAJA ZA ZAŠTITU I SPASAVANJE

Član 9

Subjekte od posebnog značaja, odnosno privredna društva i druga pravna lica koja egzistiraju na prostoru Grada, a koja u svom sastavu raspolažu sa ljudskim i materijalnim resursima koji se mogu iskoristiti u zaštiti i spasavanju ljudi i materijalnih dobara, odrediće Gradsko veće svojim aktom kojim će obuhvatiti:

- javna komunalna preduzeća koja se finansiraju iz budžeta Grada;

- zdravstvene ustanove;

- veterinarske ustanove;

- elektrodistributivnu službu;

- saobraćajna preduzeća;

- građevinska preduzeća;

- humanitarne organizacije i dr.

Aktom iz stava 1. ovog člana bliže se uređuju subjekti od posebnog značaja koji se mogu koristiti u zaštiti i spasavanju na teritoriji Grada.

Na osnovu plana zaštite i spasavanja, a na predlog štaba za vanredne situacije Gradska uprava će subjektima odrediti zadatke u zaštiti i spasavanju.

Troškovi stavljanja u pripravnost i angažovanje subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje, padaju na teret budžeta Grada.

Gradska uprava priprema ugovore za realizaciju zadataka, a potpisuje ih gradonačelnik.

Subjekti od posebnog značaja imaju obavezu planiranja i pripremanja efikasnog i pravovremenog angažovanja i izvršenja zadataka postavljenih od strane Gradskog štaba za vanredne situacije.

OSTALA PRIVREDNA DRUŠTVA I DRUGA PRAVNA LICA

Član 10

Sva privredna društva i druga pravna lica na prostoru grada su u obavezi da učestvuju u zaštiti i spasavanju na osnovu naloga štaba za VS, a u skladu sa svojom delatnošću i ljudskim i materijalnim resursima.

Troškovi nastali učešćem privrednih društava i drugih pravnih lica sprovođenju mera zaštite i spasavanja, nadoknađuju se iz budžeta grada Vršca.

Humanitarne organizacije i udruženja građana

Član 11

Organizacija Crvenog krsta i druge humanitarne organizacije i udruženja, koja svoju delatnost obavljaju na teritoriji grada učestvuju u planiranju, pripremama i sprovođenju zadataka zaštite i spasavanja i pružanja pomoći stanovništvu pogođenom posledicama katastrofa. Angažovanje humanitarnih organizacija i udruženja građana vrši Gradski štab za vanredne situacije.

GRAĐANI

Član 12

U izvršavanju zadataka zaštite i spasavanja dužni su da učestvuju svi sposobni građani od 18 do 60 godina starosti na prostoru grada, uključujući i strane državljane, sem trudnica i majki sa decom do deset godina starosti i samohrani roditelji odnosno i druge kategorije stanovništva koje su definisane članom 36. stav 7. Zakona.

Za potrebe zaštite i spasavanja građani su dužni da poštuju sve naredbe i druge mere koje donosi Gradski štab za vanredne situacije a koje se odnose na njihovo postupanje i učešće u slučaju vanrednih situacija, zatim da omoguće izvođenje neophodnih radova za zaštitu i spasavanje na svojim nepokretnostima, kao i da daju na korišćenje nepokretne stvari, vozila, mašine, opremu, materijalno-tehnička i druga materijalna sredstva (voda, hrana, odeća, obuća, građevinski i drugi proizvodi). Za stvari i materijalna sredstva data na korišćenje, kao i za štetu nastalu izvođenjem radova na nepokretnostima za potrebe zaštite i spasavanja, građani imaju pravo na naknadu koja se isplaćuje po tržišnim cenama iz budžetskih sredstava grada.

POVERENICI CIVILNE ZAŠTITE

Član 13

Za organizaciju i sprovođenje preventivnih mera zaštite i pokretanje početnih aktivnosti u slučaju pojave ili najave opasnosti po ljude i materijalna dobra, Gradski štab za vanredne situacije imenuje poverenike i zamenike poverenika civilne zaštite u svim Mesnim zajednicama na teritoriji svoje nadležnosti.

Poverenici i zamenici poverenika u naseljima preduzimaju neposredne mere za učešće građana u sprovođenju mera i zadataka civilne zaštite i lične i uzajamne zaštite.

Najvažnije mere koje preduzimaju poverenici i zamenici poverenika civilne zaštite u naseljenim mestima grada su:

- obaveštavaju štab za vanredne situacije o nastaloj opasnosti u zoni svoje odgovornosti;

- aktiviranje i angažovanje stanovništva i koordiniranje njihovim aktivnostima na spasavanju života ugroženih i imovine na ugroženom području;

- upoznaju građane sa znacima za uzbunjivanje i o postupcima građana na znak opasnosti;

- organizovanje lične i uzajamne zaštite u zoni svoje odgovornosti;

- učešće u aktivnostima organizacije i vršenja evakuacije ugroženog stanovništva sa ugroženog područja;

- učešće u aktivnostima organizacije i sprovođenja zbrinjavanja ugroženog stanovništva;

- informišu Gradski štab o broju porušenih objekata, povređenih i ugroženih građana kojima je potrebna pomoć, o broju zakrčenih saobraćajnica, kvarova na elektro, vodovodnoj i gasnoj mreži, poplavljenim područjima i drugim podacima koji se odnose na zaštitu i spasavanje građana i njihove imovine.

Svi subjekti od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje grada, privredna društva i druga pravna lica na prostoru Grada odrediće svoje poverenike u skladu sa članom 77. Zakona.

Imenovanje poverenika i zamenika poverenika u naseljenim mestima izvršiće Gradski štab za vanredne situacije u roku od 30 dana od dana donošenja ove odluke. Predloge za imenovanje poverenika i zamenika poverenika izradiće nadležno odeljenje Gradske uprave.

Poverenike imenovati u skladu sa kriterijumima iz Pravilnika o radu poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite i kriterijumima za njihovo imenovanje ("Službeni glasnik RS", broj 102/2020).

JEDINICE CIVILNE ZAŠTITE

Član 14

Za potrebe operativnog delovanja u akcijama zaštite i spasavanja ljudi i materijalnih dobara na prostoru Grada Vršca formiraće se, posebnim aktom, jedinice civilne zaštite opšte namene i specijalizovane jedinice civilne zaštite za uzbunjivanje.

Gradsko veće će, u skladu sa Procenom rizika od katastrofa, Uredbom o jedinicama civilne zaštite, nameni i zadacima, mobilizaciji i načinu upotrebe ("Službeni Glasnik RS", br 84/2020) i u skladu sa budžetom grada, formirati jedinice iz stava 1. ovog člana.

Aktom iz stava 1. ovog člana bliže se uređuju formacija i brojno stanje jedinica civilne zaštite.

Jedinice civilne zaštite opšte namene će se angažovati u gašenju požara na otvorenom, za izgradnju zaštitnih nasipa, crpljenje vode, za raščišćavanje ruševina, za preduzimanje aktivnosti pri evakuaciji, zbrinjavanju i zaštiti života i zdravlja ugroženih ljudi, životinja, materijalnih i kulturnih dobara i životne sredine, kao i za preduzimanje preventivnih mera od nastanka opasnosti.

Jedinice civilne zaštite opšte namene i jedinica za uzbunjivanje organizovane su u odeljenja i vodove.

LIČNA I UZAJAMNA ZAŠTITA

Član 15

Lična i uzajamna zaštita je oblik organizovanja građana za sprovođenje lične zaštite i samopomoći i pružanje pomoći drugim osobama kojima je ta pomoć neophodna.

Lična i uzajamna zaštita kao najmasovniji oblik pripremanja i organizovanog učešća građana u zaštiti i spasavanju obuhvata mere i postupke njihove neposredne zaštite i spasavanja u poslovnim i stambenim zgradama i drugim objektima gde žive i rade.

Na osnovu procene ugroženosti, opštinska uprava nabavlja sredstva za ličnu i uzajamnu zaštitu i druga sredstva za zaštitu i spasavanje na ugroženim teritorijama i to: sredstva za pružanje prve pomoći, gašenje početnih i manjih požara, raščišćavanje urušenih objekata i otkopavanja plitko zatrpanih, čišćenje površina od snežnih nanosa i leda, priručna sredstva za dezinfekciju i dekontaminaciju i sl.

MERE CIVILNE ZAŠTITE

Član 16

Za potrebe zaštite i spasavanja stanovništva na prostoru grada, svi subjekti smanjenja rizika od katastrofa a posebno gradsko veće, štab za vanredne situacije, gradska uprava i subjekti od posebnog značaja će planirati organizovati i preduzimati mere civilne zaštite, poštujući specifičnost njihovog sadržaja i njihovu primenu kroz mere i aktivnosti po pojedinim opasnostima, planskim dokumentima razraditi mere zajedničke za sve opasnosti koje ugrožavaju teritoriju jedinice lokalne samouprave i to:

1) Uzbunjivanje;

2) Evakuacija;

3) Sklanjanje;

4) Zbrinjavanje ugroženih i nastradalih;

5) Radiološka, hemijska i biološka zaštita;

6) Zaštita od tehničko-tehnoloških nesreća;

7) Zaštita i spasavanje iz ruševina;

8) Zaštita i spasavanje od poplava i nesreća na vodi i pod vodom;

9) Zaštita i spasavanje na nepristupačnim terenima;

10) Zaštita i spasavanje od požara i eksplozija;

11) Zaštita od EOR;

12) Prva i medicinska pomoć;

13) Asanacija terena.

MEĐUOPŠTINSKA SARADNJA

Član 17

Grad Vršac će uspostaviti saradnju sa susednim opštinama u pripremama, planiranju, organizaciji i sprovođenju sistema smanjenja rizika od katastrofa. U tom smislu biće potrebno uskladiti Procenu rizika od katastrofa i pojedina planska rešenja u Planu zaštite i spasavanja. Posebnu saradnju ostvariti sa susednim opštinama po pitanju izrade Plana smanjenja rizika od katastrofa za sve zajedničke rizike.

OBUČAVANJE

Član 18

Gradska uprava će planirati obuku pripadnika jedinica civilne zaštite opšte namene i poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite.

Za potrebe organizovanja i izvođenja obuke, obezbediti finansijska sredstva iz budžeta.

FINANSIRANJE

Član 19

Gradska uprava će u saradnji sa Gradskim većem planirati i predložiti Skupštini grada da u Budžetu usvoji finansijska sredstva potrebna za funkcionisanje sistema smanjenja rizika od katastrofa i upravljanje vanrednim situacijama na prostoru grada.

Za ovu namenu obezbeđuju se i drugi izvori finansiranja kroz projekte, programe, donacije, pomoći i dr.

Za potrebe zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih dobara od elementarnih nepogoda, tehničko-tehnoloških nesreća i opasnosti, iz budžeta grada, finansiraće se sledeće aktivnosti:

- organizovanje, opremanje i obučavanje štaba za vanredne situacije;

- organizovanje, opremanje i obučavanje jedinice civilne zaštite opšte namene;

- obuka poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite;

- troškovi angažovanja subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje;

- izgradnja sistema za uzbunjivanje na teritoriji grada;

- nabavka, održavanje, smeštaj, čuvanje i osiguranje posebne opreme za jedinice civilne zaštite opšte namene;

- organizacija i sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite iz delokruga rada grada;

- saniranje šteta nastalih prirodnom i drugom nezgodom, u skladu sa materijalnim mogućnostima;

- i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Navedene aktivnosti se, pored sredstava iz budžeta, mogu realizovati i putem donacija, poklona i drugih vidova pomoći, u skladu sa zakonom, kao i namenski prenetim sredstvima iz Republičkog budžeta ili budžeta grada.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Imenovanje poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite izvršiće Gradski štab za vanredne situacije grada Vršca u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Obrazovanje jedinica civilne zaštite opšte namene i jedinica za uzbunjivanje izvršiće Gradsko veće grada Vršca u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Gradsko veće grada Vršca doneće akt o određivanju subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Procenu rizika od katastrofa, Plan zaštite i spasavanja i ostala planska dokumenta izradiće Gradsko veće grada Vršca u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 21

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji Opštine Vršac ("Sl. list Opštine Vršac", broj 15/2012).

Član 22

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Vršca".