PRAVILNIK
O SPROVOĐENJU MERA SMANJENJA ZAGAĐENJA VAZDUHA POREKLOM IZ INDIVIDUALNIH IZVORA U 2022. GODINI

("Sl. list grada Kragujevca", br. 19/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sprovođenju mera smanjenja zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora u 2022. godini (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera smanjenja zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora na teritoriji grada Kragujevca (u daljem tekstu: mere); mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni poziv i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni poziv i kriterijumi za selekciju građana; praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje efikasnijeg načina grejanja u domaćinstvima na teritoriji grada Kragujevca (u daljem tekstu: Grad).

Mere smanjenja zagađenja vazduha predviđene ovim pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave distribucijom, uslugama i radovima na zameni grejnih tela (kotlovima na gas i pelet) energetski efikasnijim načinima grejanja, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su građani na teritoriji Grada.

1.1. Finansijska sredstva

Član 3

Sredstva za sufinansiranje Projekta smanjenja zagađenja vazduha u Srbiji iz individualnih izvora u 2022. godini (u daljem tekstu: Projekat), planirana su delom, Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2022. godinu ("Službeni list grada Kragujevca" broj 39/21), a delom iz budžeta Ministarstva zaštite životne sredine Republike Srbije (u daljem tekstu: Ministarstvo) na osnovu Ugovora o sufinansiranju realizacije projekta smanjenja zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora na teritoriji grada Kragujevca u ukupnom iznosu 10.000.000,00 dinara.

Ukupno planirana sredstva koja Grad zajedno sa sredstvima Ministarstva dodeljuje putem Javnog konkursa za dodelu sredstava za sufinansiranje realizacije projekta smanjenja zagađenja vazduha u Srbiji iz individualnih izvora u 2022. godini, iznose 10.000.000,00 dinara, od čega je 2.000.000,00 dinara opredelio grad Kragujevac, a 8.000.000,00 dinara Ministarstvo.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog pravilnika, dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstva, u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om, po pojedinačnoj prijavi.

Član 5

Rešenje o dodeli sredstava donosi Gradsko veće na predlog Komisije za ocenjivanje i rangiranje prijava za dodelu sredstava za zamenu postojećih kotlova, peći, šporeta individualnih sistema grejanja koji koriste kotlove na ugalj ili drva, pećima na gas ili pelet u 2022. godini.

Član 6

Mera energetske efikasnosti koja se sprovodi je: Sprovodiće se sledeća mera energetske efikasnosti:

- nabavka kotlova na prirodni gas i pelet i zamena postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim, za porodične kuće.

Udeo sredstava podsticaja iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno:

- 85.000,00 dinara sa PDV-om za kotlove na gas;

- 110.000,00 dinara sa PDV-om za kotlove na pelet.

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte i moraju da zadovolje sledeće minimalne uslove:

1) Minimalni stepen korisnosti kotla na pelet iznosi 85%;

2) Minimalni stepen korisnosti kotla na prirodni gas iznosi 90%;

1.2. Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Neprihvatljivi troškovi i troškovi koji neće biti finansirani subvencijom su:

- nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za ocenjivanje i rangiranje prijava za dodelu sredstava za zamenu postojećih kotlova, peći, šporeta individualnih sistema grejanja koji koriste kotlove na ugalj ili drva pećima na gas ili pelet u 2022. godini;

- troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi;

- troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl;

- refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);

- nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava i

- drugi troškove koji nisu u skladu sa merama smanjenja zagađenja vazduha.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera smanjenja zagađenja vazduha su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su građani.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradsko veće donosi Rešenje o obrazovanju Komisije za ocenjivanje i rangiranje prijava za dodelu sredstava za zamenu postojećih kotlova, peći, šporeta individualnih sistema grejanja koji koriste kotlove na ugalj ili drva, pećima na gas ili pelet u 2022. godini (u daljem tekstu Komisija).

Javni pozivi za sufinansiranje mera u ime Grada sprovodi Komisija.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: sastav i broj članova Komisije, nadležnost, odnosno zadaci Komisije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje Komisije.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije su:

- priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i građane (javni poziv, obrazac prijave i drugo);

- oglašavanje javnih poziva i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca;

- prijem i kontrola prispelih zahteva;

- rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i građana;

- objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i građana i donošenje. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

- donošenje predloga rešenja izabranih direktnih korisnika, konačne liste izabranih krajnjih korisnika i predloga rešenja izabranih krajnjih korisnika;

- izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera smanjenja zagađenja vazduha i predloga rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera zagađenja vazduha, a koje se finansiraju iz budžeta Grada.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija može obavljati svoj rad i na terenu.

Terenski rad Komisije obuhvata najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova, prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske efikasnosti;

- nakon sprovedenih radova, radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza, naloži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

- obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

- druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju mera su sledeći:

- rok za prijavu na javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana od dana objavljivanja javnog poziva na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;

- evaluacija prijava na javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana od dana isteka javnog poziva;

- rok za prijavu krajnjih korisnika na javni poziv je najmanje 21 dan od dana objavljivanja javnog poziva na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;

- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana isteka javnog poziva;

- donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva budžeta Grada za sufinansiranje mera smanjenja zagađenja vazduha porodičnih kuća dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

4.1. Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika, u formi zaključka, donosi Gradsko veće.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se objavljuje na internet stranici Grada, a najava javnog poziva u lokalnim medijima.

4.1.1. Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 16

Javni poziv iz člana 15. ovog pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) uslove za učešće na konkursu;

6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

7) ispunjenost uslova iz javnog poziva;

8) način i rok podnošenja prijave;

9) mesto objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera smanjenja zagađenja vazduha po javnom pozivu.

Član 17

Na javnom pozivu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci do dana podnošenja prijave;

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

- da imaju ateste za materijale i proizvode.

4.1.2. Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

4.1.3. Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika obuhvataju sledeće:

1) cene ključnih dobara bez ugradnje;

2) rok važenja cena;

3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program je 100 bodova.

4.1.4. Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.

Učesnici javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Rešenje o prigovoru, koje mora biti obrazloženo, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog rešenja o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera smanjenja zagađenja vazduha i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće donosi Rešenje o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera smanjenja zagađenja vazduha.

Rešenje Gradskog veća o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera smanjenja zagađenja vazduha objavljuje se na oglasnoj tabli organa Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.

Ugovor o sprovođenju mera smanjenja zagađenja vazduha potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera smanjenja zagađenja vazduha.

4.2. Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima

Član 21

Odluku o raspisivanju Javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima za mere smanjenja zagađenja vazduha u formi zaključka donosi Gradsko veće.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.

Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se objavljuje na oglasnoj tabli organa Grada i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva u lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

4.2.1. Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike (građane)

Član 22

Javni poziv sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) uslove za učešće na konkursu,

6) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere,

7) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

8) način na koji Grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

9) način i rok podnošenja prijave,

10) postupak odobravanja sredstava,

11) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje mera smanjenja zagađenja vazduha po javnom pozivu.

Član 23

Pravo učešća na konkursu imaju građani koja stanuju u porodičnim kućama i ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je podnosilac prijave:

- vlasnik objekta ili

- ako podnosilac prijave nije vlasnik, mora da ima prijavu boravka na adresi objekta za koji podnosi prijavu i tada je potrebno uz prijavu podneti pisanu saglasnost vlasnika objekta overenu kod javnog beležnika;

2) da se objekat nalazi na teritoriji grada Kragujevca, da je nastanjen i uz prijavu priložiti kopiju računa za električnu energiju gde se vidi da je potrošnja električne energije u objektu u prethodnom mesecu minimalno 30 kwh i

3) drugi uslovi u skladu sa javnim pozivom za građane.

Ukoliko ima više od jednog vlasnika porodične kuće, potrebno je dostaviti saglasnost ostalih vlasnika prilikom prijave, overenu kod javnog beležnika.

Ukoliko podnosilac prijave nije vlasnik porodične kuće, potrebno je dostaviti saglasnost vlasnika overenu kod javnog beležnika.

4.2.2. Prijava na javni poziv za krajnje korisnike(građane)

Član 24

Dokumentacija koju dostavlja podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinasiranje mera smanjenja zagađenja vazduha (Prilog 1), sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše i o stanju građevinskih(fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

2) izjava o članovima domaćinstva sa očitanim ličnim kartama za svakog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom stanovanja i fotokopije zdravstvenih knjižica za maloletna lica (overena kod javnog beležnika);

3) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da se živi u prijavljenom stambenom objektu o (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);

4) ugovor za priključenja na gasovodnu mrežu za meru nabavke kotla na gas (za nabavku kotla na prirodni gas);

5) predmer i predračun/profaktura za opremu bez ugradnje izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika (privrednih subjekata) (Prilog 2) koju je objavio Grad;

6) potpisana izjava o saglasnosti da Komisija za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.(Prilog 3).

Komisija će obezbediti pribavljanje dokaza po službenoj dužnosti-izvod iz lista nepokretnosti.

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici posebnih delova stambeno- poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje,

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

4.2.3. Kriterijumi za izbor krajnjih korisnika (građana)

Član 26

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vršiće se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema sledećim kriterijumima:

Kriterijumi za izbor krajnjih korisnika koji obuhvataju mera smanjenja zagađenja vazduha iz člana 6. stav 1.

Nabavka kotlova na prirodni gas i/ili biomasu

 

Postojeći način grejanja

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

50

Drvo

40

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drvena, jednostruka sa jednim staklom

5

Drvena, dvostruka sa razmaknutim krilima

10

Drvena, jednostruka sa duplim staklom ili vakum staklom

15

PVC, aluminijum

20

 

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije

15

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

20

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

 

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva Grada /republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedinačnu prijavu ne može preći 100 bodova.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K manji.

4.2.4. Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje prijava krajnjih korisnika, vrši se primenom kriterijuma iz člana 26. ovog pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26. Pravilnika, utvrđuje jedinstvenu preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za sve mere energetske efikasnosti.

Preliminarnu listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli organa Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja preliminarne liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Na preliminarnu listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se dostavlja isključivo neposredno predajom pisarnici organa Grada.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore i da donese rešenje u roku od 15 dana od dana prijema prigovora, koje mora biti obrazloženo, kao i da na osnovu donetih rešenja donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu revidirane preliminarne liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg podnosioca prijave na listi, kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska, uz obavezno prisustvo podnosioca prijave Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija konstatuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana Komisija sačinjava listu krajnjih korisnika.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli organa Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.

Na Listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja Liste krajnjih korisnika. Prigovor se dostavlja pisarnici organa Grada.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.

Gradsko veće donosi rešenje o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.

4.2.5. Isplata sredstava

Član 28

Grad vrši prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima, a ne krajnjim korisnicima, nakon što krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da je oprema isporučena u skladu sa predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, Grad neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

V PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE

5.1. Izveštavanje

Član 29

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama smanjenja zagađenja vazduha i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji mera smanjenja zagađenja vazduha preko lokalnih medija i internet stranice Grada.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na merama smanjenja zagađenja vazduha dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

5.2. Objavljivanje

Član 30

Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli organa Grada.

5.3. Čuvanje dokumentacije

Član 31

Nadležna gradska uprava ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera smanjenja zagađenja vazduha u skladu sa važećim propisima.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 32

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".