PRAVILNIK

O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA I STANOVA KOJE SE ODNOSE NA UNAPREĐENJE TERMIČKOG OMOTAČA, TERMOTEHNIČKIH INSTALACIJA I UGRADNJE SOLARNIH KOLEKTORA ZA CENTRALNU PRIPREMU POTROŠNE TOPLE VODE PO JAVNOM POZIVU UPRAVE ZA PODSTICANJE I UNAPREĐENJE ENERGETSKE EFIKASNOSTI JP1/22

("Sl. list grada Kikinde", br. 7/2022)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije porodičnih kuća, stanova (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća, stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Kikinde.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Kikinde.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstva za sufinansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova, na osnovu Javnog poziva, JP 1/22 opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Kikinde.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu je maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definisan u članu 6.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava građanima donosi Gradsko veće grada Kikinde, na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.

Član 6

Ukupno planirana sredstva koje grad Kikinda zajedno sa sredstvima Uprave za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti dodeljuje putem Javnog poziva br. ______________ za sufinansiranje Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova, na osnovu Javnog poziva, JP 1/22, iznose 8.000.000,00 dinara, od čega je 4.000.000,00 dinara opredelio Grad Kikinda, a 4.000.000,00 dinara Uprava za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti, a za sufinansiranje mera iz ovog člana 6.500.000,00 dinara, od čega je 3.250.000,00 dinara opredelio Grad Kikinda a 3.250.000,00 dinara Uprava za podsticanje i unapređenje energetske efikasnosti.

Sprovodiće se sledeće mere energetske efikasnosti:

1) zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama, za porodične kuće i stanove.

Ova mera obuhvata i prateću opremu za prozore/vrata, kao što su okapnice, prozorske daske, roletne, kapci i dr, kao i prateće građevinske radove na demontaži i pravilnoj montaži prozora/vrata, kao što je demontaža starih prozora/vrata, pravilna montaža prozora, obrada oko prozora/vrata gips-karton pločama, gletovanje, obrada ivica i krečenje oko prozora/vrata sa unutrašnje strane zida.

Udeo sredstva podsticaja iznosi maksimalno 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno 140.000,00 dinara sa PDV-om.

2) postavljanje i nabavka materijala za termičku izolaciju zidova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru za porodične kuće.

Ukupan iznos sredstava podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavlja manji iznos od:

(1) 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om, a maksimalno 210.000 dinara sa PDV-om, i;

(2) iznosa koji se dobija množenjem površine iz dostavljene profakture, sa iznosom od 2.000 dinara sa PDV-om.

3) postavljanje i nabavka materijala za termičku izolaciju ispod krovnog pokrivača za porodične kuće (za ovu meru se može konkurisati i zajedno sa merom postavljanje i nabavka materijala za termičku izolaciju zidova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru za porodične kuće iz stava 2. tačka 2), ovog člana).

Ova mera može obuhvatiti, u slučaju da je oštećen krovni pokrivač i hidroizolacioni krovni sistem, građevinske radove na zameni hidroizolacije i drugih slojeva krovnog pokrivača, kao i limarske radove, ali ne i radove na zameni konstruktivnih elemenata krova

Ukupan iznos sredstava podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavlja manji iznos od:

(1) 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om, a maksimalno 150.000,00 dinara sa PDV-om, i;

(2) iznosa koji se dobija množenjem površine iz dostavljene profakture, sa iznosom od 1.500 dinara sa PDV-om.

4) nabavka i instalacija kotlova na prirodni gas ili biomasu (drvni pelet, briket, sečka), grejača prostora, ili zamena postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim, za porodične kuće i stanove.

Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno:

- 85.000,00 dinara sa PDV-om za kotlove na gas;

- 110.000,00 dinara sa PDV-om za kotlove na biomasu (pelet i sečka).

5) zamena postojeće ili ugradnja nove cevne mreže, grejnih tela-radijatora i pratećeg pribora za porodične kuće i stanove (za ovu meru se može konkurisati samo zajedno sa merom zamene postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim iz stava 2. tačka 4), ovog člana).

Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno 120.000,00 dinara sa PDV-om.

6) nabavka i ugradnje toplotnih pumpi i prateće instalacije grejnog sistema (grejač prostora ili kombinovani grejač) za porodične kuće.

Udeo sredstva podsticaja iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno 250.000,00 dinara sa PDV-om.

7) nabavka i ugradnje solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode za grejanje sanitarne potrošne tople vode i prateće instalacije grejnog sistema za porodične kuće.

Ukupan iznos sredstava podsticaja koja se dodeljuju za ovu meru, predstavlja manji iznos od:

(1) 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om, a maksimalno 140.000,00 dinara sa PDV-om, i;

(2) iznosa koji se dobija množenjem količine tople vode iz dostavljene profakture, sa iznosom od 650,00 dinara sa PDV-om.

Domaćinstva ne mogu da konkurišu za više od jedne mere energetske efikasnosti iz ovog člana, osim za mere iz stava 2. tač. 3) i 5) ovog člana.

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte, ali moraju da zadovolje sledeće minimalne uslove:

1) Spoljna stolarija sa sledećim minimalnim tehničkim karakteristikama (U-koeficijent prelaza toplote):

- U ≤ 1,5 W/metru kvadratnom K za prozore i balkonska vrata

- U ≤ 1,6 W/metru kvadratnom K za spoljna vrata

2) Spoljni zid na porodičnim kućama sledećih karakteristika:

- minimalna debljina za termičku izolaciju iznosi 10 cm, osim ukoliko nema tehničkih mogućnosti da se postavi ta debljina izolacije. Boja spoljašnjeg omotača/fasade treba da bude usklađena sa tradicionalnom lokalnom arhitekturom, izbegavajući trend jarkih i reflektujućih neadekvatnih kolorita.

3) Minimalni stepen korisnosti kotla (grejača prostora) na biomasu (drvni pelet, briket, sečka) iznosi 85%;

4) Minimalni stepen korisnosti kotla (grejača prostora) na prirodni gas iznosi 90%;

Dodatni uslovi za dodelu sredstava podsticaja za energetsku sanaciju stambenih objekta:

1) Za mere iz stava 2. tač 2) i 3) ovog člana sredstva podsticaja za termičku izolaciju neće se odobravati za pojedinačne etaže stambenih objekata. Ukoliko stambeni objekat ima dva ili više vlasnika, prijavu podnosi jedan od vlasnika uz pismenu saglasnost ostalih vlasnika. Sutereni čiji je fasadni zid obložen kamenom ili sličnim materijalom ne moraju se termički izolovati.

2) Dvojni objekti različitih vlasnika kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti.

Za mere iz stava 2. tač. 1) i 2) ovog člana sredstva se neće odobravati za nabavku i ugradnju pojedinačnih prozora i vrata. Sredstva se neće odobravati za nabavku ulaznih vrata stambenih objekata koja nisu u direktnoj vezi sa grejanim prostorom.

Za stambene objekte sa više etaža jednog vlasnika, sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama s tim da zamena stolarije na svakoj od etaža mora biti kompletna.

Vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva dati su u članu 26. ovog Pravilnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinasiranje projekata energetske efikasnosti.

Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Kikinde su:

1) Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi;

2) Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.;

3) Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);

4) Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava;

5) Drugi troškovi koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Kikinde.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradonačelnik Grada Kikinde donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).

Javni konkursi za sufinansiranje mera energetske sanacije u ime grada sprovodi Komisija.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije, osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Grad je dužan da, na zahtev Uprave, kao člana komisije iz stava 1. ovog člana uključi lice koje imenuje Uprava.

Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije su:

- Priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo);

- Oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Kikinde;

- Prijem i kontrola prispelih zahteva;

- Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

- Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Kikinde;

- Razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava;

- Objavljivanje revidirane preliminarne rang liste privrednih subjekata i domaćinstava nakon isteka roka za prigovore. Revidirana preliminarna rang lista je osnov za terenski obilazak domaćinstava;

- Terenski obilazak domaćinstava sa revidirane preliminarne liste do utroška sredstava procenjenog od strane Komisije;

- Izrada predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva i dostavljanje Gradskom veću na donošenje konačne liste izabranih krajnjih korisnika;

- Izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i Odluke o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije;

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata sprovođenje najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

- Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

- Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- Pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju

- rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;

- evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika (privredni subjekti) sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;

- rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan;

- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana;

- donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva Budžeta Grada za sufinansiranju mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane/stambene zajednice, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće grada Kikinde. Javni poziv se raspisuje za sve mere iz člana 6. ovog pravilnika.

Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

- da imaju ateste za materijale i proizvode.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) uslove za učešće na konkursu,

6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

7) ispunjenost uslova iz javnog poziva,

8) način i rok podnošenja prijave,

9) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu,

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Kriterijumi za rangiranje direktnih obuhvataju sledeće:

1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;

2) rok važenja cena za meru za koju konkurišu;

3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od o sam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće grada Kikinde donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.

Odluka Gradskog veća grada o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Kikinde.

Ugovor o sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.

Ukoliko se na javni poziv za direktne korisnike za određenu meru/mere energetske efikasnosti ne prijavi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, ta mera/mere se neće nalaziti u javnom pozivu za domaćinstva.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima

Član 21

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima za energetsku sanaciju porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće grada Kikinde.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.

Domaćinstva podnose prijave Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Član 22

Pravo učešća na konkursu imaju domaćinstva koja stanuju u porodičnim kućama i stanovima na teritoriji JLS Kikinda i ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je podnosilac prijave:

- vlasnik objekta, ili

- ako podnosilac prijave nije vlasnik, onda podnosilac prijave mora podneti pisanu saglasnost vlasnika objekta overenu kod notara;

2) ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti;

3) i drugi uslovi u skladu sa javnim pozivom za domaćinstva.

Ukoliko ima više od jednog vlasnika porodične kuće, potrebno je dostaviti saglasnost ostalih vlasnika prilikom prijave.

Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike

Član 23

Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) broj mera za koje jedan korisnik može da konkuriše,

6) uslove za učešće na konkursu,

7) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere,

8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

9) način na koji grad Kikinda pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

10) način i rok podnošenja prijave,

11) postupak odobravanja sredstava,

12) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima i stambenim zajednicama za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike

Član 24

Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac (Prilog 1) za sufinansiranje mera energetske efikasnosti (original i 2 kopije);

2) fotokopiju lične karte sa adresom prebivališta ili očitana lična karta podnosioca zahteva;

3) fotokopije ličnih karata sa adresom prebivališta ili očitane lične karte za sve članove domaćinstva;

4) predračun-profaktura (Prilog 2) ovlašćene firme za izvođenje radova koju je objavio Grad Kikinda na sajtu, a koju građanin izabere sa liste;

5) kopiju rešenja o utvrđivanju poreza na imovinu za prethodnu godinu (pribavlja Komisija po službenoj dužnosti);

6) izvod iz liste nepokretnosti kojim se dokazuje legalnost objekta i vlasništvo (list se izdaje kod notara ili iz katastra);

7) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za prethodni mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);

8) izjavu dva svedoka o broju članova domaćinstva, sa obaveznim potpisima svedoka;

9) potpisanu izjavu o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja (Prilog 3).

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Kriterijumi za izbor projekata krajnjih korisnika (porodične kuće, stanovi i stambene zajednice)

Član 26

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema sledećim kriterijumima:

Kriterijumi za izbor projekata građana koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 2. tač. 2) i 3)

Postavljanje termičke izolacije zidova, krova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru (stambenih zgrada i porodičnih kuća)

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

50

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

40

Spoljni zidovi sa a krov bez termičke izolacije

30

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

10

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

20

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

15

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

10

PVC, aluminijum

0

 

Postojeći način grejanja na*:

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

20

Električna energija

15

Drvo

10

Prirodni gas/pelet/sistem daljinskog grejanja

0

K faktor zauzetosti površine za stanove
K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

 

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

 

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

Kriterijumi za izbor projekata domaćinstava koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 2. tač. 1)

Zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama porodičnim kućama i stanovima

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

50

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

40

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

30

PVC, aluminijum

10

 

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

20

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

15

Spoljni zidovi sa a krov bez termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

0

 

Postojeći način grejanja na*

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

20

Električna energija

15

Drvo

10

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

K faktor zauzetosti površine za stanove
K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

 

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

 

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

Kriterijumi za izbor projekata domaćinstava koje obuhvataju mere energetske efikasnosti iz člana 6. stav 2. tač. 4), 5) i 6)

Nabavka i instalacija kotlova na prirodni gas i/ili biomasu, ugradnja cevne mreže, grejnih tela-radijatora i pratećeg pribora, i nabavka i ugradnja toplotnih pumpi

 

Postojeći način grejanja na*

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

50

Električna energija

40

Drvo

20

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

5

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

5

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

15

PVC, aluminijum

20

 

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi sa a krov bez termičkom izolacijom

15

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

20

 

K faktor zauzetosti površine za stanove
K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

 

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

 

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

Kriterijumi za izbor projekata domaćinstava koji obuhvataju meru energetske efikasnosti iz člana 6. stav 2. tačka 7)

Nabavka i ugradnje solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode za porodične kuće

 

Postojeći način grejanja na:

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

50

Električna energija

40

Drvo

20

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

5

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

5

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

15

PVC, aluminijum

20

 

Postojeće stanje u pogledu termičke izolacije objekta

Broj bodova

Spoljni zidovi i krov bez termičke izolacije

5

Spoljni zidovi bez a krov sa termičkom izolacijom

10

Spoljni zidovi sa a krov bez termičkom izolacijom

15

Spoljni zidovi i krov sa termičkom izolacijom

20

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

 

Korišćenje subvencija za energetsku sanaciju (sredstva opštine/republike)

 

Broj bodova

Sredstva nisu korišćena u poslednje tri godine

5

Sredstva su korišćena u poslednje tri godine

0

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K manji.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje projekata domaćinstava vrši se primenom kriterijuma iz člana 26.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26., utvrđuje jedinstvenu preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za sve mere energetske efikasnosti iz javnog poziva na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog pravilnika.

Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Kikinde i zvaničnoj internet stranici grada.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnicu JLS.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovdi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika koji će dobiti sredstva za subvencionisanje, i dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće grada Kikinde donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Kikinde i zvaničnoj internet stranici grada.

Isplata sredstava

Član 28

Grad će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima, a ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u čl.6 (maksimalnog iznosa učešća JLS).

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, JLS neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 29

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice Grada Kikinde.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 30

Podaci i akti koje Komisija sačinjava objavljuju se na zvaničnoj internet stranici Grada Kikinde.

Čuvanje dokumentacije

Član 31

Gradska uprava grada Kikinde ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 32

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i biće objavljen u "Službenom listu Grada Kikinde.

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. listu grada Kikinde", br. 7/2022.